Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @verhip, de gyn wilde nog even extra kijken of alles wel goed was. Bij de 20 weken echo kon hij het niet goed beoordelen. Maar gelukkig was alles goed met de baby en was de echo nog heel erg leuk!

Miekiepluis, balen zeg dat het nu opeens niet meer zeker is dat je groep 4 gaat doen.
    Mogen ze dat zomaar wisselen dan?? Raar verhaal hoor!
    Na mijn zwangerschapsverlof krijg ik gewoon weer een middenbouwgroep. Maar wel andere kinderen en een duobaan, dus eigenlijk wel een heel andere baan.
    Gaat wel lukken :)

2. Goeden morgen dames!

Ik wou even melden dat ik weer zwanger ben. Het is nog wel heel pril 4 weken en 6 dagen.
    Nog een paar maandjes voor jullie, spannend hoor!

Groetjes!!!!

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    sjalotjuh87, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!

4. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Sjalotuh, gefeliciteerd en leuk dat je het even met ons komt delen, goed nieuws daar houden we hier van...

Hanna, wat leuk een duobaan, hoeveel dagen ga jij draaien?

Jessi, fijn dat de ringen klaar zijn en maak je geen zorgen over het weer dat komt goed. Wij zijn morgen precies 5 jaar getrouwd. Voor onze trouwdag heeft het elke dag geregend en op onze trouwdag was het ontzettend mooi weer, zelfs zo warm dat iedereen zelfs om 24.00 uur nog lekker buiten kon zitten zonder iets aan te trekken (het merendeel stond op de dansvloer)

Miekiepluis, wat een verhaal, kunnen ze dat zo maar doen? Kan me voorstellen dat je je buitengesloten voelt.

Misselijkheid is wel een stuk minder geworden, maar af en toe gaat het toch weer echt slecht. Autorijden gaat goed als er maar geen file staat, zelfs als ik zelf rijd. Maar ja alles voor het mooie vooruitzicht. Zo klaar met zeuren....

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Leuk zeg om al die gedichtjes te zien die jullie op het kaartje gaan zetten.
    Dit komt er bij ons op te staan:

Jaren hebben wij naar het ouderschap uitgekeken,
    na heel veel tranen vieren wij nu feest!
    En nu wij jou kunnen vasthouden in onze armen,
    weten wij zeker: Jij bent het allemaal waard geweest!

Gedroomd...Gedragen...Geboren

Omdat onze weg nogal lang was en uiteindelijk via ICSI zwanger geraakt, willen we er toch een link naar leggen. Ik heb het gedichtje overigens niet helemaal zelf verzonnen, maar wel aangepast naar onze situatie ;)

Oeh en nu moet ik op gaan schieten....m'n vriendin komt me zo halen en ik moet nog douchen, de hond uitlaten, stofzuigen....pffff dat wordt weer rennen en vliegen haha :)

Fijne dag meiden!

6. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ginny, prachtig... ben er een beetje stil van..

Hier heb ik net gesprek gehad met directeur, ik krijg wel groep 4 volgend jaar, maar niet die groep.
    Nou krijg ik dus de groep waar ik een kind van een collega in de klas heb... De collega die dus de scheiding tussen juf en mama niet kan maken en zich dus OVERAL mee bemoeit. Ze werkt nu alleen donderdag en vrijdag, maar vrijdagmiddag zit ik dan ook echt aan mijn Marjolijn ( zo heet ze..) tax.. DUs dat is dan weer jammer. Maar goed, ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben.

Liefs, Pluis ( die ZO geen zin meer heeft!)

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden,

ik kom weer ff reageren. Eens kijken, vanaf pag. 696 geloof ik.

@Tal, was alles goed bij de vk?

@Ginny, ik zie je al helemaal zitten met dat muziekdoosje, lekker aan het wegdromen.
    Hier ook een muziekdoosje op mijn buik, maar nog ff beneden op de bank tot het kamertje klaar is. Daar staat ook zo'n lekkere stoel.

@Pluis, niet meer in het nisje passen hihi.
    Toch juist slim om die vragen op te schrijven? Ik heb nog niet veel vragen, haal ook veel hier van het internet af, maar toen ik zo met mijn buik zat in het begin, heb ik het ook opgeschreven.
    Oh en je kamertje, wat is die mooi geworden. En ik vind je kaartje echt superorigineel zeg. Heel mooi gedaan. (ik moet daar toch ook echt eens een beslissing in gaan nemen, zucht).

@Jessie, wat een drukte. Verbouwen en ook nog trouwen. Ik wens je alvast een heel fijne dag toe. Hoop iig dat het droog blijft. Maar ja, dat dacht ik bij MvY ook.
    Probeer maar wel een beetje rust te pakken hoor als dat lukt. Dat van die krukken klinkt echt niet goed. Wel fijn dat je controles goed waren.

@cjpt, jij ook rustig doen he meid. Weet je waar je wel lekker van kan ontspannen. Vanavond naar je kleine uk kijken :D Have fun!!
    Oh en wisseldouches zijn ook erg lekker en goed.

Leuk trouwens dat je het aug. topic als een soort dagboek gebruikt. Hoef je je in ieder geval niet te vervelen aan het einde van je zwangerschap.
    succes vandaag met je controle.

@Ollekebolleke,
    ben je nog op zoek naar een babyfoon? Wij hebben de alecto dbx 85. Prima ding, dect, dus geen ruis en reageert bij het minste geluidje.

enne, een garnaal meegelift op het plantje. Leuk zeg. enne, ben gek op garnalen :p

En geprikt op suiker? (heb ff snel doorgelezen, geloof dat alles goed was he) Wat zijn er trouwens veel meiden die hier op geprikt worden.

@Mik, vocht vasthouden. Hoort erbij inderdaad. Lekker ff onder de koude kraan, of wisseldouches nemen. Ik draag ook van die sneakersokjes, knellen ook wel, maar niet zoveel als gewone sokken. En ik draag nu ook veel 3 kwart broeken, dus daar staan hoge sokken toch niet onder hihi. En 's avonds lekker de pootjes omhoog.

@ppa, poe jij had het wel zwaar dus aan het einde van je eerste zwangerschap. Hoop voor je dat het nu niet weer zover komt.

@Liefie, fijn dat je als dietist de dames hier kan gerust stellen. Lief dat je dat doet. Hoest met jou? Oh ik lees het al. Gaat dus lekker. Lekker aan het zwemmen geweest. Ik wil dat ook graag doen, maar durf volgens mij niet in mijn uppie. Misschien toch maar eens kijken of ik gewoon tijdens het vrijzwemmen mijn man zo gek krijg. Lijkt me heerlijk.

@Tal, fijn dat alles goed was bij de vk. Mooi is dat he, als je je beeb zo goed kan voelen.

@Morgenzon, fijn dat je geen blaasontsteking hebt. maar heb je nog klachten dan?

@Miekie, wat ben jij toch een heerlijke freubelkont. Leuk hoor om te lezen :D

@cjpt, ik vind het een prachtig gedichtje. Doen!! Ik vind de meeste gedichtjes op verschillende sites echt vre-se-lijk zoetsappig. Ik ben dus ook nog aan het zoeken.

@Renate007, tuurlijk mag jij je melden. Ik ben ook de eerste uitgerekend. Kan dus inderdaad nog alle kanten op, maar ik vind het hier ontzettend gezellig, zou dus niet anders willen.

@Welpje, hoop dat je gesprek met p&o goed gaat. Maar dat is dus wel te verwachten als ik dat lees. Jij en je beeb zijn het belangrijkst hoor.

@Megababs, nog 5 weken ongeveer toch met de verbouwing? Of vergis ik me nu?
    Hihi en ik heb dus nog wel wat invloed =D>
    enne, komt vast helemaal weer goed met je lijntje. Al begrijp ik je 'bezorgdheid' wel.

@MvY, weer terug van je honeymoon. Hoe was je huwelijksnacht :p
    Eerder teruggekomen. Wat spannend van je zus zeg. Gelukkig gaat het met de kleine goed.
    Rust jij eerst maar eens lekker uit hoor, we zien je wel weer verschijnen.
    Kussie!

@Pluis, door blijven ademen. Ook dit probleem zal zich wel weer oplossen toch? Wel vervelend hoor.

@Sjalotjuh, wat leuk dat je hier even komt inbreken met het goede nieuws. Van harte meid!

Ik breek ff af, kom later even verder reageren.

Toedels.

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    bannercheck,

zit jullie brusje ook vaak in je ribben? hier moet ik regelmatig even liggen zoddat babytje lief naar beneden zakt. en ik merk dat mn buikje wel wat in de weg begint te zitten. maar ik ben zooo blij met mn zwangerschap, het is gewoon dubbel. Ik wil NU bevallen zodat ik mn prachtige nieuwe mensje zie, maar zwanger zijn vind ik ook zo speciaal:)

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn gedichtje, ben normaal helemaal niet zo'n dichteres haha. Nu kwam het er zomaar ineens uit.

Ginny, wat grappig dat jullie ook dat gedichtje hebben uitgezocht en aangepast. Hij stond bij ons ook op nummer 1 voor als ik niet zelf de woorden zou kunnen vinden. Ik moest echt heel erg huilen toen ik hem voor het eerst las.

@ Daan, haha ik zit echt uren af te tellen tot vanavond! Vanochtend bij de vk was alles gelukkig weer helemaal goed. Volgens de vk ligt ze overdwars in mijn buik. Wat logisch klinkt want mijn buik is ineens heel raar breed en mevrouwtje schopt steeds in mijn zij! Als ik op mijn rechterzij op de bank ga liggen dan zie je de linkerkant steeds omhoog schieten haha. Dus vanavond eens even kijken hoe ze in elkaar gevouwen ligt ;o)

@ Sjalotjuh, jeeeeeeeh! Gefeliciteerd meid! Het gaat dit keer vast helemaal goedkomen! En wat leuk dat je het hier nog even laat weten!

@ Brusje, hier hetzelfde hoor. Aan de ene kant willen we ons meisje NU zien en aan de andere kant genieten we ook erg van de ervaring van de zwangerschap. En tis natuurlijk zowiezo wat gezonder als ze nog even blijven zitten ;o)

@ Miekepluis, jeetje balen zo'n situatie zeg! Knuffel voor jou!

@ MvY, welcome back! Was het een spannende huwelijksnacht zo met z'n 3-tjes hihi.

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Brusje, ik begin nu pas echt te genieten van de zwangerschap. Voelt voor mij nu echt echt zeg maar. Dus die kleine mag nog lekker blijven zitten.
    Maar......................na de pretcho van zaterdag had ik wel even zoiets van, ik wil je wel ontmoeten en in mijn armen houden en knuffelen hihi.

En, hier een die met billen soms flink in mijn maag ligt te drukken. En af en toe een voet in mijn ribben (net onder mijn rechterborst). Wel fijn dat die kleine nu met het hoofdje naar beneden ligt trouwens. Voel nu meer een soort druk op mijn blaas ipv handjes of voetjes. Dus geen spoedbezoekjes aan de wc meer.

11. Pluis: fijn dat je nu weer opgelucht adem kan halen, ik moet dat denk ik ook maar weer eens gaan doen!

Cjpt: das een heel mooie gedichtje! En zeker als je hem zelf verzonnen hebt erg persoonlijk! Doen.

Renate: iedereen die in de maand augustus is uitgerekend is welkom hoor, ook beval je alter of eerder, augustus uitgerekend is en blijft augustus! Welkom!

Mega Babs: zo en zo zijn schoenen met een hakje neit heel goed voor rug en bekken tijdens de zwangerschap, dus let je wel goed op!

Ppa: hahaha das helemaal waar! Tja de 1 heeft alleen ff meer ruimte en pest er niemand mee (tenminste dat denk ik) en de ander krijgt steeds minder ruimte en gaat mij ook steeds mer pesten!
    Misselijk?? Heb je een beetje last van griep dan of is het nog steeds een beetje zwangerschapsmisselijk??

Mama van Youri: spannend hoor, ik zal met jullie mee djuimen voor je schoonzus dat alles goed gaat!

Sjalotjuh: zozo dat doe je ook snel zeg =D> gisteren verteld en nu al hier gemeld, HAHAHAHA :D , echt ben weer heel blij voor jou en cor en zoe natuurlijk! maar dat wist je al! Dikke knuffel! En tot snel!

Daan: en hoe ver kan je ongeveer met die babyfoon? Want sjaltotjuh word onze gastouder voor 1,5 dag in de week en dan is het makkelijk als hij die afstand red! Das net iets verder dan 200 meter in een woonwijk?
    Eetbare garnalen ofuh.....?

Verder gaat het hier best wel goed, ben net weer even mishandeld door de fysio! Tja deed even zeer, maar t was ook wel lekker even gemasseerd te worden! :)
    Mijn zus belde gisteren helemaal blij, we hadden op de negenmaandenbeurs een prijsvraag ingevuld en mijn zus had gisteren een mailtje dat ze € 1000 eurie babyshoppen heeft gewonnen!!! Echt helemaal vet! aangezien ik mee mag shoppen!! Helemaal te wouw!
    Zo en nu ga ik weer eens iets in huis doen, tis hier net een zwijnenstal!
    Meiden geniet van de dag, want zon is vandaag even slecht te vinden, maar achter elke wolk schijnt de zon! :D

12. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    goeiemiddag,

cjpt: mooi gedicht! Ik vind veel gedichten al gauw een beetje klef, of niet zo origineel, maar deze is heel mooi.

voor degene met de dikke voeten:
    ik had er een tijdje geleden ook last van en ben toen minder zout gaan eten, en dat helpt! verder je benen koud afdouchen na het douchen (even tanden op elkaar) is goed voor de doorbloeding en slapen met een kussen onder je voeten, dat helpt ook! en natuurlijk veel op de bank zitten met de benen omhoog ;)

13. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ben weer bij de gyn geweest, ze stelt ook voor dat ik een rolstoel leen ergens :( Ik wil er nog even niet aan hoor, mss over een tijdje, ik kan me er nog niet bij neer leggen, overheen zetten, aan toe geven of wat dan ook :rolleyes:

Baby doet het goed, kijk dat telt dan toch, als ze hem opmeet komt ie op 1700 gram maar ze zegt ik denk zo'n 1500 (is alsnog twee weken voorlopen ongeveer!) want zijn hoofd is iets groter dan gemiddeld dus dat haalt alle percentages omhoog :confused: Ik ga een mega baby krijgen denk ik hahaha

Ik mag nu elke twee weken komen, ze wil bloed laten prikken en eiwitten kijken voordat ik volgende keer weer kom omdat ik nu langzaam in de tijdzone kom waar het met de andere kids bergafwaarts ging... Maar nu is alles nog goed met de beeb maar niet met mijn lijf, begin nu ook last te krijgen van mijn bekken, dat dacht ze al te zien toen ze me zag lopen dus dat kan er allemaal nog wel bij en buiten dat zie ik steeds vaker sterretjes... Maar goed, nog maximaal 10 weken want als alles goed gaat komt er een keizersnede met 38 weken ongeveer. (dan is mijn oudste zoon ook jarig en mijn broertje en de vrouw van mijn vader, allemaal binnen die week dus dat wordt nog wat...)

Genoeg gekletst, ik blijf dus thuis totdat de baby komt en wellicht laat ik me al winkelend duwen een keer om er toch uit te zijn, ik zie wel, ik ben al lang blij dat ik een grote baby heb tot nu toe in vergelijking met mijn andere kroost.

Groetjes Rianne

14. ff ego:

ik werd net gebeld door de vk, snik snik.
    Mijn bloedsuiker was toch niet naar wat hun wilden en nu moet ik 2 weken suikervrij eten en moet ik naar een dieetiste en moet ik over 2 weken naar een 1 of andere dokter in het ziekenhuis!
    gat ik heb hier echt ff de balen van....... Ik had het idee dat het bestw el goed was en iedereen met mij die diabetes heeft enz zeiden allemaal dat het er goed uitzag! Dan valt dit nu ff best wel zwaar!
    Sorry voor dit ego stukje maar ik moest het ff aan iemand kwijt!
    Zit gvd te janken als een klein kind en waar gaat het nou om? tja die hormonen ook!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja dan kan het hoor, deze heeft sowiezo bereik tot 300m en heeft een alarmpje als je buiten het bereik bent. Uitproberen kan dus geen kwaad, je kan hem altijd nog terug brengen.

Aaaaah toch niet goed je suiker? Meid, je kan het maar beter weten en dan kan er ook iets aan gedaan worden. Maar leuk is anders en helemaal als je er verdrietig van wordt.

Jij ook gefeliciteerd met je dinnetje he. (wilde het al eerder zeggen, maar wist het niet helemaal meer zeker)

@Kussen onder je voeten, beter onder je matras, anders heb je kans dat je voeten van het kussen af gaan tijdens je slaap. Onder je matras liggen ze altijd hoger en kan er niets misgaan.

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

hier was ik weer een keertje hihi. heb het best druk de laatste tijd en me laptop werkt ook niet echt mee. maar lees wel alles mee hoor alleen het reageren is wat minder sorry.

me vriend is van de week geopereerd aan ze teen dus daar heb ik het nu ook wat drukker mee.
    met de kleine gaat alles goed en voel haar nu ook regelmatig bewegen hihi.

we zijn bezig met kaartjes maar kan niet echt iets vinden waarvan ik zeg ja dat is hem dus we moeten nog even door zoeken, over de naam zijn we wel uit, alleen nog niet 100% over hoe we het gaan schrijven.

heb hier wel mooie gedichtjes voor bij zien komen, en bestellen jullie bij drukker of via internet?

nou meiden ga weer beter me best doen om even tijd te maken voor het forum

groetjes

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, ik heb er ook heel veel zin in. Ik ga samen werken met een heel leuke collega, waar ik nu ook al heel veel mee samenwerk.
    Ik ga 3 dagen werken, op maandag, dinsdag en vrijdag en zij op woensdag, donderdag en vrijdag. Dus op vrijdag zien we elkaar in ieder geval op school. Da's wel handig met dingen even doorspreken en natuurlijk ook heel gezellig :D

Miekiepluis, jammer dat je niet de groep 4 krijgt die je gedacht had, maar wel fijn dat je in ieder geval weet wara je aan toe bent.
    Welke dagen ga je werken na je verlof?

Wat een mooie gedichtjes zie ik hier voorbij komen zeg. Echt leuk om allemaal te lezen.
    Ik weet niet meer wie het vroeg, mara ik heb mijn gedichtje van een site hier op het forum.
    Zal eens even kijken.....
    Jep... gevonden.... www.everyoneweb.be/geboortegedichtjes

Rianne, ik snap dat je even het nieuws van misschien toch een rolstoel lenen moet laten bezinken. Wel een geluk dat het goed gaat met je kindje en dat ie goed op schema ligt!

Ollekebolleke, tjeempie zeg, 2 weken suiekrvrij eten..... Zeker nadat je dacht dat alles goed is, is dit natuurlijk een hele tegenvaller. Dat kan ik me helemaal goed vorstellen...

Noa, leuk dat je ook met de kaartjes bezig bent. Het is nog een hele zoektocht he.
    Ik heb mijn kaartje zelf gemaakt op internet. Was erg leuk om te doen en ik ben blij met het resultaat.

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @ollekebolleke: wat gek zeg, dat ze je suikers toch niet goed vinden! Ik had er een andere mening over maar zo zie je maar dat ze overal weer andere eisen stellen.... Sterkte ermee en het komt wel goed hoor, maak je maar niet teveel zorgen!

@sjalotjuh: joehoe!! gefeliciteerd! Toch nog weer gezellig zwanger samen met je buurvrouw, schelen de buurkindjes maar een paar maanden, kunnen ze nog reuze gezellig samen spelen hoor!

@hanna: ik vind jouw gedichtje helemaal super! Past echt precies bij ons, we hebben al vele verre reizen gemaakt! Had eerst een ander zinnetje in gedachten maar ik ben nu opeens helemaal voor deze.... Ik wilde je al gaan vragen of je 'm zelf geschreven had en of ik dan je auteursrechten mocht schenden... maar ik zie dat je 'm van een site hebt... dan mag ik 'm ook wel jatten toch? Eerst nog even met manlief overleggen natuurlijk ;)

@MvY: vertel vertel... is je schoonzus al bevallen? Ben super benieuwd!

Ik ben vanmiddag om 14 uur naar huis gegaan van mijn werk. Ben snipverkouden geworden, keelpijn etc. Dus ik vond dat ik nu toch echt maar eens rust moest gaan nemen... ik word nog eens verstandig :) Dus heb vanmiddag heerlijk 1,5 uur in mijn bedje gelegen :D De orkest-repetitie van vanavond sla ik maar over, ik heb geen lucht om muziek te maken...
    Oja ik kreeg een berichtje van mijn vk dat mijn Hb te laag is dus ik moet aan de ijzerpillen. Verbaast me niks, wordt mijn vermoeidheid tenminste voor een deel verklaard!

Morgen met mijn schoonmams stof uitzoeken voor de wieg! En zondag heerlijk de hele dag naar een Thermen met mijn liefje. Dat wordt genieten!

Alvast een fijn weekend allemaal en tot schrijfs maar weer.

19. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Hey meissies!

Kom weer even binnenvallen hier :oops: .
    We zitten midden in de verhuizing dus echt superdruk.

Zie dat er een paar een GTT onderzoek hebben gehad, moet ik ook..

En veel lieve gedichtjes! Op die van ons komt waarschijnlijk het volgende te staan:

Een kindje geboren, het lijkt zo normaal
    maar dit kleine wondertje is wel heel speciaal

Vond ik wel toepasselijk gezien de situatie van zwanger door de pil en alle bijkomstigheden.

Boven de aankondiging komt: geboren om voor altijd lief te hebben (de vader en ik waren die samen uit aan het zoeken en bij "uit liefde geboren" moest ik toch wel even keihard lachen toen hij zei: we kunnen er ook boven zetten: "uit lust geboren" :) .)
    Daaronder zijn naam, gewicht etc.

Ik hoop vanaf volgende week weer meer tijd te hebben en wat actiever te posten!

20. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    MVY: En is er al een baby geboren? verder nog wel kunnen genieten van je weekje CP?

leuke/mooie gedichtjes , op die van ons komt waarschijnlijk:

De zee fluistert zachtjes je naam,
    in de golven kan je het horen
    De zon komt stralend op,
    omdat jij bent geboren.

en deze ook nog:
    Op mijn teentjes kijk ik over het randje van de wieg,
    dag klein broertje ik vind je lief

Gisteren mijn kraampakket ontvangen. Naast de matrassen ed :) en babyverzorgings producten ook een leuke knuffel en een grijze draagdoek.
    We hebben al een draagdoek (een minimonkey) dus als iemand intresse heeft. Ik hoor het wel hij, lijkt als 2 druppel op de minimonkey. zie http://www.minimonkey.nl
    :rolleyes:

Deel Deze Pagina