Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Gesprek ging goed op het werk, ben ik ontzettend blij om gezien de verhalen van sommige van jullie. Ik ga voor 50% de ziektewet in en ga nu 5 dagen van 10.00-14.00 uur werken. Ik hoop dat ik hierdoor mijn energie weer beter kan verdelen en niet meer zo vermoeid ben en van mijn zwangerschap kan gaan genieten. De vk denkt niet dat het mijn ijzer is waardoor is zo vermoeid ben omdat die aan het begin van de zwangerschap hoog is. Zullen het volgende week weten als ik ga bloedprikken….
    Vandaag maar eens boeken gehaald voor geboortekaartjes, pfoe wat een lastige keuze zeg er is zo ontzettend veel en zo weinig waarvan ik zoiets heb ‘deze is leuk’. Van de week maar nieuwe boeken halen.
    Kindje is vandaag weer lekker druk aan het bewegen. Hele buik beweegt en geniet er weer even volop van want de afgelopen dagen was het erg stil en rustig.

Ppa, wat vervelend dat je weer misselijk wordt zeg. Maar lees dat het vanmorgen weer beter ging, gelukkig.

Mama van Youri, en al tante? Spannend allemaal. Doe maar even rustig aan en we horen vast snel van je hoe je huwelijk en je verkorte reis geweest is.

Miekie, dat is toch wel een tegenvaller dus dat je niet op de hoogte gesteld wordt. Fijn dat je helemaal goedgekeurd bent weer. Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt over je klasje.

Jessi, geniet van je trouwdag morgen!

Sjalotjuh, goed nieuws! Van harte gefeliciteerd!!

Ollekebolleke, wat ontzettend leuk dat je zus gewonnen heeft en jij mag meegenieten van de prijs! Shopse!! Ah, dat is dus even een tegenvaller zeg. Hopelijk komt het goed met je suiker.

Rianne, fijn dat alles goed gaat met je kindje. Hel vervelend dat je zo’n last hebt van je lijf. Hopelijk kan je straks er wel overheen zetten om er op uit te gaan in de rolstoel. Ojee, wordt dus een drukke verjaardagsweek dan!

Noa, straks draai je gewoon de rollen om en laat je je verwennen door vriendlief! Wel fijn denk ik om hem weer in de buurt te hebben?!

Liefie, goed naar jezelf geluisterd! Geniet lekker van je dagje thermen zondag!

Nita, gaat het goed met de verhuizing? Succes. De vader is nu betrokken bij je zwangerschap?

Van Schijndelsvolk heb ik ook al een tijdje niets gehoord. Hoop dat alles goed gaat met haar.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    hi all,

kwam even kijken of cjpt al wat gepost had, maar die zit natuurlijk nog lekker euforisch te wezen bij paps en mams of schoonouders.

@Jingi, wat een mooi gedichtje. Zoiets zocht ik eigenlijk ook. Die komt op mijn lijstje.

@Nita, je schrijft steeds in wij vorm. Mag ik veronderstellen dat jij en de vader van je kindje weer bij elkaar zijn? Zo ja, dan valt hier even mijn mond van open.........
    Ik moet me er eigenlijk niet mee bemoeien en misschien is het wel niet zo en trek ik dus voorbarige conclusies, maar jemig. Hier kan ik niet bij (als het zo is).
    Gaat het verder goed met je huissie? Je hoefde niet veel te doen toch? Hoop dat je snel in je nieuwe stekkie kan settelen. Hoe gaat het verder met je?

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo,
    leuk zeg om het gedichtje van iedereen te lezen, zo doe je toch wel ideeen op. Ik kan helaas niks zeggen over wat we nu doen, want mijn moeder leest actief mee hier (hoi mam!!!) en doet bijna dagelijks alles wat ik geschreven heb kopiëren naar een worddocument want dan staat de juiste banner er ook bij

Ik kan wel het gedichtje uit Roos haar kaartje plaatsen:
    en nieuw leven uit liefde geboren,
    nog zo teer en klein,
    woorden kunnen niet uitdrukken,
    hoe blij we met jou zijn.

en dit was de voorkant van haar kaartje:

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Peet,

thanx voor je bijdrage van de gedichtjes. Komt ook op mijn lijstje.
    Grappig, het kaartje van Roos lijkt wel wat op wat ik nu op het oog heb qua figuurtjes/layout.

Mooi trouwens.

Oh en hallo aan de mama van Petra, aangenaam hihi

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Pfffff, slecht geslapen zeg :( vaak wakker en om 12 uur ging opeens de wekker af??????
    Maar goed dat het de laaste werkdag weer is.
    Vanmiddag en vanavond heb ik het teamuitje..... fietsen en uit eten.
    Hopelijk is het straks een beetje droog :D

Liefie, wij hebben ook al veel gereisd, dus het gedichtje is ons ook op het lijf geschreven.
    Ik heb hem ergens van internet geplukt, geloof een beetje aangepast, maar dat weet ik niet meer zeker....
    Dus voel je vrij om hem ook te gebruiken hoor!

Petrabr, mooi kaartje had je voor Roos. Lekker vrolijk!

Mamavanyouri, is al al een kleintje geboren?? Ik ben (net als iedereen hier) erg benieuwd!

Nita, leuk weer wat te horen van je. Fijn om te weten dat de verhuizing goed gaat.

Welpje, veel plezier en succes met het uitzoeken van het geboortekaartje. Tja, die boeken.... daar staat echt gigantisch veel in he!

Leuk dat er veel zijn die hun gedichtje hier plaatsen :D

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    PS Jippie 25 weken :D

7. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Daan, nee wij zijn niet terug bij elkaar.
    De wij bij het verhuizen zijn mijn ouders, zus en twee ooms die me helpen.

De vader en ik proberen wel op een zo normaal mogelijke manier met elkaar om te gaan en bepaalde dingen samen te regelen (zoals geboortekaartje). We hebben samen beslist om vriendschappelijk met elkaar om te gaan en hoewel ik dat best moeilijk vind is het voor mij ook het beste want nu heb ik eindelijk een beetje rust in alles kunnen vinden. Al die stress en spanning is ook niet goed voor die kleine dus vandaar nu op deze manier. Ik moet ook zeggen dat hij het ook respecteert als ik het even niet meer trek en hem niet wil zien/spreken want hij weet hoe moeilijk het voor mij is. Dus dat loopt op zich wel redelijk goed nu en wat de toekomst brengt zullen we wel zien. Relationeel gezien zal het niks meer worden tussen ons daarvoor is er veel te veel kapot gemaakt de afgelopen maanden.

Ik hoop dat dit zo blijft werken tussen ons, dat zal in ieder geval voor ons zoontje het beste zijn. Zijn moeder hoopt dat ook heel erg want die is ook helemaal om nu. Ze belt af en toe hoe het gaat en vroeg laatst of ze ook een keer mee mag naar de VK. Ze gaat ook 1 dag in de week oppassen dadelijk dus daar ben ik wel blij mee.

Voor de rest gaat het wel redelijk met me. Ik heb zijn scharreltje trouwens gezien vorige week. Ik had echt meteen door, door de manier waarop hij met haar omgaat, dat hij haar alleen maar heeft om weg te vluchten uit de situatie hier dus wat dat betreft vind ik het alleen maar sneu voor haar. Maar wat hij op dat gebied doet moet hij lekker zelf weten, ik bemoei me daar niet meer mee. Dat zeg ik nu wel zo makkelijk maar dat valt zwaar tegen hoor maar iedere dag gaat het wel ietsje beter

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Hanna, veel plezier vandaag, als je zo straalt als altijd zal het vast wel lekker weer worden en van harte gefeliciteerd met je 25 weken. Die hele weken blijven leuk hè en je kan je toch bijna niet voorstellen hoe snel het gaat. In Nederland is het beleid dat de artsen vanaf 25 weken actief gaan reageren mocht het kindje nu geboren worden, vind dat toch een mijlpaal

@ Nita, wat goed om te horen dat je het hele gebeuren steeds meer een plek kan geven. Je mag echt trots zijn op jezelf

@ Daan, wat een leuke spontane reactie gaf je :D . ik heb de kaarten toen bij babyboefjes.nl besteld waren toen 75 kaarten voor 129 euro. Vind het bij sommige aanbieders echt te duur, maar ben nu aan het kijken bij geboortepost

@ all,
    ik weet elke keer niet waar de lijst is van de aug mama's 2009. Ik vind dat hij echt supergoed gemaakt is en erg mooi is, maar ik kijk eigenlijk nooit. Is het niet een idee om hem gewoon hier te plaatsen? of ben ik de enige die daar nooit kijkt naar afspraken?
    Ik weet ook eigenlijk niet wie hem bijhoudt dus geef mijn afspraken nooit door.

Ik ga lekker zwemmen met Roos, fijne dag allemaal

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goeiemorgen dames!

Ik heb een beetje bij kunnen lezen eindelijk.

Allereerst ff vertellen dat mijn schoonzus is bevallen van een gezonde zoon! Ze zou gister worden ingeleid maar uiteindelijk is de bevalling vanzelf op gang gekomen. Binnen 2 uurtjes :confused: was hij er: Damien, 2480gram en 48cm lang.
    We hebben hem gister al even mogen bewonderen en wat is hij klein! En zooo lief. Ik verlang nu nog meer naar onze kleine meid.

Rianne, moeilijk hoor als je in een rolstoel moet gaan zitten... het is nog best lang he...
    Wauw een mega baby hihi. En een drukke tijd met verjaardagen dus als de kleine geboren gaat worden.

Ollekebolleke, dat lijkt me idd erg balen :( en laat die tranen maar rollen hoor, heel begrijpelijk. Hopelijk valt
    het allemaal een beetje mee met het dieet enzo.

Kaartjes, hier nog helemaal geen idee!

Liefie, lekker zo vroeg naar huis van je werk en even helemaal niks! Wel minder dat je daarbij verkouden bent,
    rust maar lekker uit dan gaat het snel weer weg. Veel plezier dit weekend, klinkt erg leuk!

Nita, succes met verhuizen! En fijn dat de vader en jij toch dingen samen beslissen.

Jingi, mooie gedichtjes! Die laatste van over die wieg kijken komt er hier misschien ook bij, of iets in die trant.
    We hebben toch nog wel kunnen genieten van die 3dagen in CP maar je zit dan toch meer met je hoofd ergens
    anders he.

Kraampakket, hier eergister ook ontvangen! Viel me tegen, was precies hetzelfde als bij Youri.
    Dus ook dezelfde stomme CZ knuffel :p

Welpje, fijn dat het goed geregeld is op je werk. Ik heb dat bij Youri ook aan het einde gedaan, 50% gewerkt, halve
    dagen dus. Dat was superfijn! Nu werk ik sowieso maar van 9-14 dus hopelijk hou ik dat vol.

Ik hoef nog maar 16 dagen te werken!!! Joepie!!!

Petrabr, mooi geboortegedichtje voor Roos! En hoi moeder van Petra ;)

Gedichtje bij Youri was:
    Een wonder zo teder en klein, we hopen dat je een zonnestraaltje voor iedereen kunt zijn.
    In mijn msn heb ik ook een heel mooi gedichtje staan:
    Korte beentjes, miniteentjes, lachend mondje, pamperkontje! Welkom lieve ukkepuk, je bent ons eerste meesterstuk!

Hanna, slecht geslapen :( en wat een rotwekker hihi. Zoiets gebeurd hier nou ook vaker pff.
    Wel gezellig vanmiddag dat teamuitje, veel plezier!

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Nita, ik ben erg blij om dit allemaal te horen! Ik dacht ook al dat jullie weer bij elkaar waren door de 'wij' en dat verbaasde mij al, maar zoals het nu gaat is eigenlijk hartstikke goed zeg! Vind het heel sterk van je dat je het kunt opbrengen om vriendschappelijk met hem om te gaan, en hopelijk kan ook hij dat blijven volhouden. Super dat zijn moeder ook helpt! En hartstikke fijn dat je hulp hebt van je ouders, zus en ooms!! =D>
    Wanneer ga je precies over naar je huisje? Succes met de verhuizing!

@MvY, gefeliciteerd met je nieuwe neefje!

Ik zou vandaag de hele dag op mijn neefje van bijna 2 passen... dus ik om 6 uur (!) opgestaan vanmorgen (is nl 3 kwartier rijden daarheen), gaat om 6.30 de telefoon.... zijn ze allemaal ziek daar dus mijn zus gaat zelf niet werken dus ik hoef niet op te passen.... Vind het aan de ene kant jammer want ik had wel zin om een hele dag met dat kleine boefje (hij is zoooooo schattig) op te trekken, maar aan de andere kant komt het ook wel weer goed uit want ik ben zelf ook helemaal niet fit dus dan kan ik nog een paar dutjes doen vandaag :D Alleen jammer dat ik nou voor niks zo vroeg was opgestaan....

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Daan, haha wat lief dat je nog even kwam spieken hoe het was geweest! Ik was alleen zo kapot dat ik na thuiskomst direct mijn mandje in ben gedoken.

Maar goed, de echo was heel erg leuk! Ik vond het uiteindelijk wel heeeeeeel veel geld voor wat je ziet maar dat is meer doordat ons meisje van het begin af aan al een eigenwijsje is.
    Op elke echo is er wel iets waardoor het lastig is om haar in beeld te krijgen :)
    Nu lag ze een hele tijd met de navelstreng voor haar koppie en als die dan even "weg" was dan ging ze met haar knuistjes en voetjes :) voor haar gezicht liggen haha. Maar goed, dat eigen willetje heeft ze van haar mams.
    Uiteindelijk best nog wat mooie foto's kunnen maken en volgens mij lijkt ze op mij ;) Zal zsm hier ook even een paar foto's neerzetten.

Het was ook heel fijn dat die mevrouw zonder twijfelen ook zei: het word roze behang!
    En mijn vader werd echt steeds emotioneel. Ik durfde hem niet aan te kijken want was bang dat ik zou gaan janken haha. Onze ouders waren echt zo schattig. Die vrouw legde bijv aan het begin een poppetje op mijn buik om te laten zien hoe ze nu precies opgevouwen ligt in mijn buik en dan zag je onze ouders alle 4 opstaan om goed mee te kijken enzo. En toen ze de foto's had uitgeprint gingen ze er als haviken op af haha mijn vriend moest vragen of hij ook even mocht kijken :D Ze zijn zulke trotse opa's en oma's, echt geweldig!

Ook lag ze exact op schema qua groei en omdat wij allebei vrij klein zijn vond ik dat toch wel fijn om te horen.

Nou dat was mijn lange verslag :oops:

@ Nita, wat fijn te horen dat je op deze manier wat rust hebt. En inderdaad: als dit goed blijft gaan is het uiteindelijk toch veel beter voor je mannetje! Succes met de verhuizing meid!

@ MvY, gefeliciteerd met je neefje!

@ Ohhhhh ik weet het allemaal niet meer.... ohja, hoi mama van Petrabr!

Sorry, de rest ben ik even kwijt!
    Nou ik ga nog even naar mijn foto's staren (hoor ik niet te werken nu? ach, het is nog vroeg haha)

X

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hi Allen,

@Hannah, is je wekker van de leg? Rottig dat je zo slecht geslapen hebt zeg. Maar nog ffies werken en vanmiddag wat leuks. Hoop dat je het droog houdt. Weerbericht geeft aan, af en toe een buitje. Dus dat ziet er hoopvol uit. Have fun!

En gefeliciteerd met je 25 weken. Is toch weer een mijlpaal inderdaad.

@Nita, sorry dan voor mijn hele relaas. Bedankt voor je uitleg meid.
    Goed dat je een oplossing hebt kunnen bedenken waar jij je goed bij voelt en je je eigen grenzen aangeeft.
    Succes nog met je verhuizing.

@Petrabr, ik ben nu bij www.kaartje2go.nl aan het kijken. Die zijn ook erg goedkoop en je kan dan ook zelf ontwerpen. Geboortepost schijnt ook erg goed te zijn.
    Je komt bij de mamalijst als je bij mijn naam kijkt en op dat wereldbolletje klikt (naast msn icoontje).
    Vind het wel een goed idee om de afsprakenlijst hier naar toe te verplaatsen, want eerlijk gezegd hou ik die niet meer bij en hier heb je gelijk het overzicht.

Zwemze!!

@MvY, zo dat was wel een stortbevalling van je schoonzus. Gefeliciteerd met je neefje Damien

Nog 16 dagen werken, JeeeeeeeeeeeeJ =D>

Enne, krijgen wij nog foto's te zien van MvY als bruidje?

@Liefie, jammer dat je voor niets zo vroeg was opgestaan. Wel sneu dat ze allemaal ziek zijn.
    Maar.......je kan nu zelf ook even lekker rustig aan doen en dat is ook wat waard. Die hazenslaapjes daar knap ik meestal wel van op, als ik tenminste niet te lang slaap he.

Gefeliciteerd met je 29 weken trouwens!

@Miekiepluis, jij ook gefeliciteerd met je 29 weken.

Jullie beiden lopen steeds 1 dag op mij voor, terwijl jullie toch ook de 1e zijn uitgerekend?
    Staat mijn banner dan niet goed? Of die van jullie niet?
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden kan ik me ook nog herinneren dat er een paar teruggezet zijn naar Juli, maar weet niet meer of 1 van julie daar bijzat. Dat zou het wel verklaren.

@Cjpt, wat een geweldig verhaal over je ouders en schoonouders. En je vriend die dan moet vragen of hij ook de foto's nog mag zien. Magisch gewoon.
    Wat een dondersteentje die dochter van jullie om zich niet goed te laten zien.
    Mooi dat je poppetje zo goed op schema ligt. Altijd fijn om te weten he.
    Nou meid, ik ben blij dat alles zo goed was en kijk uit naar je foto's.

@Jesi, vandaag ga je trouwen meid! Ik wens je een fantastische dag toe. Genieten, want het is voorbij voor je er erg in hebt.

Zo en nu ga ik eens een leuk plaatje zoeken voor de afsprakenlijst, zodat we die allemaal kunnen herkennen.

Tot zo!!

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Afsprakenlijst:

Mei:
    Daan78, 22 mei, 09.45, controle vk

Juni:

Ben nog even op zoek naar een geschikt plaatje, maar dit volstaat ook wel toch?

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Afsprakenlijst:

Mei:
    Rianne80, 25 mei 11:10 controle gyn

Juni:

Ps om de lijst goed te houden :idea: quoten :idea: jezelf invullen en daarna de :idea: "quote" verwijderen om er je eigen bericht van te maken zonder kader of is dat onduidelijk zoals ik het nu opschijf? :rolleyes: Het voelt onduidelijk hahaha :)

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    hihi das duidelijk hoor. tenminste voor mij dan.

16. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Afsprakenlijst:

Mei:

Juni:
    DesireeK, 23 juni 8.30, controle gyn, 8.40 echo

Ps om de lijst goed te houden :idea: quoten :idea: jezelf invullen en daarna de :idea: "quote" verwijderen om er je eigen bericht van te maken zonder kader of is dat onduidelijk zoals ik het nu opschijf? :rolleyes: Het voelt onduidelijk hahaha :)

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

@ollekebolleke, wat balen van je suiker! hopelijk werkt het suikervrij eten. het valt niet mee want echt overal zit suiker in (bijv. in brood!!)

@mama van youri: gefeliciteerd met je neefje!

@Nita: fijn dat je nu aan het verhuizen bent! geniet van je nieuwe huisje en idd hopen dat het contact met de vader goed blijft lopen..

@ all: ik heb ook mijn kraampakket binnen gehad. was erg leuk, er zat een knuffel en een kraambezoek boek bij. vooral die laatste vind ik echt leuk. ik zit overigens bij het vgz.

over 3 weken krijg ik een groeiecho, niet omdat er iets mis is (alles gaat perfect) maar omdat ze bang zijn dat ze door mijn bmi niet goed kunnen voelen hoe Kriel ligt. het grappige is dat ie enorm aan de oppervlakte ligt (je kunt het zien en ik kan zelf voelen hoe hij ligt) dus de echo is helemaal niet nodig :D

ik moet ook suiker gaan prikken en ben heeeel erg benieuwd! hopelijk is alles goed!

hebben jullie ook dat jullie sneller buiten adem zijn? ik fiets normaal gesproken 40 minuten naar mijn werk maar weet niet of ik dat nog lang ga volhouden...

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Afsprakenlijst:

Mei:
    Verhip, 28 mei 9:20 controle gyn

Juni:

Uitgerekend op:

Verhip, 18 augustus, geheim [-(

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Afsprakenlijst:

Mei:

Juni:
    Marieke1983, 2 juni 20.15, groei echo
    Marieke1983, 4 juni 09.20, controle vlos

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Afsprakenlijst:

Mei:
    Verhip, 28 mei 9:20 controle gyn

Juni:
    Marieke1983, 2 juni 20.15, groei echo
    Marieke1983, 4 juni 09.20, controle vlos

Uitgerekend op:
    (Naam, Datum, Geslacht)
    Verhip, 18 augustus, geheim [-(

Ps om de lijst goed te houden :idea: quoten :idea: jezelf invullen en daarna de :idea: "quote" verwijderen om er je eigen bericht van te maken zonder kader of is dat onduidelijk zoals ik het nu opschijf? :rolleyes: Het voelt onduidelijk hahaha :)[/quote]

Deel Deze Pagina