@Daan, lief dat je het vraagt!! Maar de afgelopen weken gingen stukken beter met de harde buiken. Ben 2 weken geleden bij de bedrijfsarts geweest en mag nu 4 uur per dag werken. Dus wel lekker! @Kanela, fijne vakantie alvast!! @ Miekiepluis, vervelend dat je je zo voelt!! Vanavond maar even bank hangen en rustig aan doen he!!
Hoi allen! Ben een paar dagen weggeweest en er is ondertussen alweer heel wat geschreven...! Volgens mij had ik beter aantekeningen kunnen maken, want ik weet echt niet meer zoveel... Helemaal lastig omdat ik jullie namen natuurlijk nog niet ken, maar ik doe mijn best om dit zo snel mogelijk onder de knie te krijgen! :-D In willekeurige volgorde: -Sweepy: jeetje, wat zal jij geschrokken zijn. Wel goed om te horen dat je beide kindjes er nog zitten en dat je goed in de gaten wordt gehouden in het ziekenhuis. Ik wens jou en je kindjes in je buik erg veel kracht toe, zodat ze hopelijk allebei gezond kunnen worden geboren in een zo laat mogelijk stadium! -Iedereen die me welkom heette: Fijn dat ik welkom ben! - Hanna en Noa: leuk, jullie ook hier! Hanna: ik hoop dat je de dag vandaag goed doorkomt. Kan me zo goed voorstellen dat je er veel aan denkt en ook nog verdriet voelt... Gelukkig heb je een kleintje bij je die inmiddels al lekker veel van zich laat 'horen' (kan beter zeggen voelen!). -Degene die op vakantie gaat (Annie?? Sorry... weet even niet zeker meer wie het was): Leuk! Wij hebben net drie weken kamperen erop zitten en ook luxer dan normaal gesproken: grote tent waar je binnen op stoelen kunt zitten, koelkastje en een lekker dik matras. Als het aan mijn man ligt komt er hier nooit een vouwwagen, maar ik vind ze leuk! Hadden we zelf vroeger ook en lijkt me erg handig. (Deze tent is ook prima, hoor... ) En erg verstandig dat je een potje voor jezelf mee gaat nemen; daar was ik zelf ook zo blij mee! Elke nacht moest ik er wel een keer uit... Dan ben je toch blij als je niet steeds de hele camping over moet. -Er was ook nog iemand die behang had uitgezocht, CJPT? (?), leuk! Verder las ik over klussen, o.a. verven van kozijnen. Moet alles nu voor jullie gevoel in orde zijn in huis?! Dat gevoel hebben wij ook erg sterk. We hebben een nieuwe keuken uitgezocht die eind juli geplaatst zal worden, moeten nog aan de slag met de badkamer (nieuwe radiator, kraan vervangen, verven, nieuwe wastafel...) en de kinderkamer moeten we natuurlijk ook nog doen!! Gelukkig alles verder al in de verf verder (muren en kozijnen) en ook zijn we boven bijna klaar met het leggen van laminaat. Op de kinderkamer willen we nog een muurschildering maken. - Hebben jullie trouwens de geboortekaartjes al bijna allemaal uitgezocht/ontworpen? Bedacht me dit weekend dat we daar misschien ook maar snel een begin mee moeten maken. Zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest. Wel staan de roepnamen nu zo goed als vast. Nu nog bedenken of we nog 'doopnamen' (laten ons kindje niet dopen) gaan toevoegen. Misschien wel leuk om het naar onze ouders te vernoemen. Moeten dan wel even erg creatief worden, want de namen die ze hebben vinden we niet mooi genoeg. Gaan alles dus dan maar verbasteren. Straks moet ik naar de tandarts en zie er enorm tegen op. Ben namelijk al drie jaar niet geweest en ondanks het feit dat ik nog nooit een gaatje heb gehad, ben ik daar altijd erg bang voor. Wat een muts ben ik toch! Nu maar hopen dat het ook deze keer weer goed gaat komen... Ga nu nog snel even wat eten. Beloof de volgende keer wat beter op te letten wie wat geschreven heeft! Groetjes, Nyn
@Nyn81, wat leuk dat je toch de moeite neemt om zo uitgebreid te reageren. Je komt er vanzelf in hoor. En, ik wil wel graag alles op orde hebben. Niet zoveel als jullie, maar kleine klussen. Zoals tuin, bijkeuken, keuken. Likje verf hier, haakje daar, plankje zus. Manlief heeft het gelukkig de laatste tijd ook, dus die helpt wel mee nu. Dat is fijn. Samen komen we een heel eind. Geboortekaartjes, ik ben er nog steeds niet uit (ik roep het nu al een maand geloof ik hihi). Trouwens een hint voor jou misschien? Ik open altijd een tweede tablad. Op de een lees ik de berichten en de andere reageer ik gelijk. Nou het verven ga ik vandaag niet meer doen. Stond al op met hoofdpijn en nu ook misselijk en rillerig, dus duik zo even met een molletje mijn bedje in. Succes bij de tandarts, ik ben ook bang. Dus vind het superdapper dat jij nu wel gaat. @Annie, fijn dat je nu weer 4 uurtjes mag gaan werken p.d. Dat moet te doen zijn toch? Fijn dat je er ook wel weer zin in hebt, je bent er tocht een aantal weken uit geweest. @Kanela, hoop voor je op goede uitslagen. Of iig niet veranderde uitslagen. Mag jij wel thuis gaan bevallen of zowieso nu in het ziekenhuis? (misschien had je dat al wel verteld, maar dan heb ik het gemist.)
Hoi allemaa, Ben super emotioneel vandaag. De tranen staan me dan ook in de ogen na het lezen van het bericht van Sweepy. Wat een spanning, maar gelukkig zijn beide babytjes nog in leven en zijn de kansen aardig goed. Ik zal heel hard voor jullie duimen dat ze nog een paar weken blijven zitten en goed groeien!!! Veel sterkte!!! Verder erg onzeker hier. Had gisteren het gevoel dat ik om de paar minuten een harde buik had. Heel vervelend en al helemaal als je in het buitenland bent. En dan de twijfel: wel of niet de vk bellen. Uiteindelijk maar even afgewacht. Het lijkt nu beter te gaan en er leek een verband te bestaan met mijn darmen: na een grote boodschap ging het beter (sorry voor de details). Ik heb nu wel vaker een gepannen buik maar niet echt een hele harde buik. Heeft iemand hier ervaring mee??? Ben een beetje radeloos...
Toch nog ff reageren op Lieke, meissie toch, net nu je in het buitenland bent. Er kan best een verband bestaan tussen je darmen en de harde buiken. Zijn ze erg pijnlijk? Want harde buiken zijn op zich niet zo erg hoor. Misschien is het nog de nasleep van de reis? Toen ik voor die cervixmetingen in het ziekenhuis was vroegen ze me ook de oren van het lijf over de harde buiken, frequentie, pijnlijkheid en ook heel vaak hoe mijn ontlasting was, dus ik denk zeker dat het daar wel mee in verband kan staan. Maar als je het niet vertrouwd, je vk bellen. Al was het alleen maar even dat ze je gerust kan stellen. Stress is niet goed voor je gespannen buik en al helemaal niet op je vakantie, waar je lekker van zou moeten genieten. (incl. lekkere siciliaanse ijsjes waar je over schreef) Doe rustig aan. Dikke knuffel.
Arme Lieke, jank maar even lekker hoor. Mag best! Ook hier vaak een verband tussen harde/gespannen buiken en ontlasting. Maar inderdaad; als je je teveel zorgen maakt gewoon even de vk bellen. Vaak voel je je zodra je ze aan de lijn hebt al beter. Waarom hebben die vrouwen allemaal zo'n geruststellende stem? ;o) En ondertussen doe je hier af en toe even lekker spuien! Ik heb misschien even wat gemist maar waarom zit je in het buitenland? Pff ben moe vandaag zeg. Net in mijn lunchpauze om mezelf op te vrolijken even de "Blije doos" bij de Prenatal op gaan halen. En nog even de Expo binnengepiept en een TE schattig spaarvarkentje gekocht voor op de babykamer. Wit met roze kroontje en sterretjes en "little princess" op de zijkant. Precies de kleur van de kamer dus helemaal leuk! Nu nog even mijn zorgverzekeraar bellen voor mijn kraampakket en dan maar weer even aan het werk ;o( Zal blij zijn als het 5 uur is!!
@MvY is jouw schoonzus Debke bij de juni mama's? Zo ja, dan heb je een uberschattig neefke hoor. Wat een kleintje zeg.
Daan en Cindy: bedankt voor de lieve reacties! Fijn om te horen dat er een verband zou kunne bestaan tussen darmen en gespannen buik. Ik ben op vakantie in Italie (tot as vrijdag) en tot nu toe ging alles prima tot gisterenmiddag. Ik had de hele dag aan het zwembad gelegen en kreeg toch opeens een harde buik en daarna spande de buik zich van zelf aan en ontspande weer. Niet echt zo hard en vervelend als bij een echt harde buik maar als je er aan voelt, voelt hij wel gespannen aan. Ik hoop maar dat het met de darmen te maken heeft. Of gewoon de groei van de baarmoeder? Het is vandaag al een stuk minder dan gisteren dus ik hoop dat de legere darmen daarvoor gezorgd hebben. Als het aan de gang blijft ga ik de vk bellen.
hey meiden hier even een ego berichtje voel me sinds gisternacht zo emotioneel onstabiel.... niet te geloven.... kan overal wel om huilen, en me overal druk om maken, of ik straks de bevalling en alles wel aan kan... ben zo bang dat ik daar niet sterk genoeg voor ben soms weet ik het allemaal niet meer..... sorry voor dit berichtje maar moest het even kwijt. als ik wat positiever ben, ga ik weer reageren sorry dames liefs mik
ey meiden alles goed met jullie? hier wel hoor buik groeit goed, maar mag ook wel he als we nog ong 14 weken te gaan hebben hihi. zijn jullie al ver met de baby kamer? hier is die bijna af. nog wat kleine dingetjes zoals plintje en nog 1x iets schilderen, maar die kleur pakt telkens niet. dus hopen dat hij nu wel pakt. @hanna wat lekker dat je nog maar 31 keer hoeft te werken. meiden ga proberen nu weer wat vaker op forum te komen, de laatste tijd heb ik het zo druk, met van alles en nog wat, en me vriend is ook nog geopereerd aan ze voet. dus ben daar ook vrij druk mee. dus sorry voor het slechte reageren
Gauw even reageren op LIefie en Mik.. Liefie: Fijn dat het al wat minder wordt, ik had precies hetzelfde, zat alleen niet in het buitenland... Verschilletje.. Maar het werd bij de Vlos uitgelegd aan mij dat het de groei van je baarmoeder was en dat het iets was waar je je echt geen zorgen om hoeft te maken.. Wat vervelend meis dat je dat nou heb als je in het buitenland zit! Inderdaad, gewoon ff bellen hoor meis! Mik: Hè meissie, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Gewoon even een dagje aan toegeven en dan morgen fris weer op. Tuurlijk kan jij die bevalling aan! Elke vrouw kan dat dus jij kan dat ook hoor!! Jij bent een supersterke vrouw, want jij wilt dat kindje zo graag, dat gaat jou lukken! En iedereen heeft wel eens zo'n dagje hoor, dat je denkt "Oh help, waar ben ik aan begonnen!? Maar als je dan zo'n klein baby-pakje in je handen houdt, dan weet je weer waar je het voor doet...toch? Dikke knuffel voor jou meis! LIefs, Pluis ( die zich echt een hele slechte juf voelt, ze doet namelijk geen donder vandaag...)
@Lieke, ach meis toch! Wat balen dat je dat juist nu hebt! Ik denk dat er niks aan de hand is hoor, het had vast met je darmen te maken, of misschien teveel italiaanse zon op je buik gehad? Maak je niet teveel zorgen, daar krijg je alleen maar stress van. Dus lekker ontspannen, op een schaduwrijk plekje en je laten verwennen door je lief. Genieten van je laatste vakantie hoor! @mik, ojee even een emo bui. Weet zeker dat we daar allemaal wel eens last van hebben! Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Probeer je zinnen te verzetten en aan andere dingen te denken. Die bevalling komt echt goed! Ga even lekker met een potje thee en een leuk boek of blad in het zonnetje zitten, dan voel je je vast gauw weer beter! En nu wil ik nog even klagen.... Ik twijfelde vanmorgen nog of ik wel zou gaan werken met al dat gehoest, maar ik dacht dat ik een vol spreekuur had en vond het lullig voor onze secretaresses dat ze dan iedereen moesten afbellen... Blijk ik dus maar 1 patient te hebben staan vanmiddag... en guess what... komt ie niet opdagen !! Grrrrrr daar kan ik echt NIET tegen! Snappen jullie dat nou? Als je ergens een afspraak hebt en je kan niet ofzo, dan bel je toch even! Nu heb ik natuurlijk wel weer veel tijd gehad voor andere klusjes vandaag, maarja als ik dit geweten had, had ik liever thuis zitten hoesten ipv hier... Nog een kleine twee uur, dan ga ik er lekker vandoor, en ga ik lekker naar mijn kindje zwaaien!
Pluis, je bedoelt Lieke ipv Liefie.... En tuurlijk ben je geen slechte juf. We doen allemaal weleens geen donder op ons werk... (zoals ik nu, zit te forummen ipv te werken.... allemaal de schuld van die patient die niet kwam, hahahaha!)
Daan, bedankt voor de tip! Probeer nu inderdaad meteen even met 2 vensters naast elkaar! Dat klussen van ons is volgens mij redelijk overdreven... Toch wel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn die er ook wel (hoewel in mindere mate zo te lezen) last van hebben. En inderdaad verstandig om niet door te gaan met verven als je je niet fit voelt! Zijn jullie al wel bezig met het uitzoeken van geboortekaartjes? (Of postte je dat al eerder?!) Wij zijn echt nog blanco op dat gebied... En... jippiejee!!!! Ik ben ondertussen al naar de tandarts geweest en heb helemaal geen gaatjes! Er is alleen wat tandplak verwijderd, maar dat vind ik niet eng. Kan er dus weer een halfjaar tegenaan! (Nu zal ik het niet weer drie jaar uitstellen...) Lieke: ik had precies hetzelfde, maar dan in Frankrijk. Zat ook redelijk verstopt (door al het stokbrood?!) en eenmaal weer thuis nergens meer last van. Don't worry en geniet van je vakantie! Cjpt: Blij geworden van de blije doos?! In elk geval van je spaarvarken zo te lezen: leuk! En... hoezo zorgverzekeraar bellen voor kraampakket? Krijg je dat van je verzekeraar?? Enig idee of dat standaard is? Weet hier namelijk niets van en vraag me af of ik dat dan ook nog moet doen... Mik: ik stuur een zonnetje jouw kant op. Ik denk dat velen hier die buien zullen herkennen, gelukkig gaan ze ook wel weer over en anders even wat bespreken met je vk om er weer vertrouwen in te krijgen! Noa: is je vriend weer terug in NL? Liefie: Lekker uitgeraasd?? Veel plezier bij je echo straks! Oh ja... Jessie: Nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk!! Bijzondere dag, of niet?! Fijn dat je genoten hebt. Zo... best wel weer een lange post geloof ik... Niet elke dag zoveel van mij gaan verwachten, hoor! Anders kom ik nergens anders meer aan toe en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
@nyn je krijgt inderdaad je kraampakket van je zorgverzekering, als het goed is heb je je daar al aangemeld voor kraamzorg, hier wel het geval en dan krijg je automatische bericht wanneer je hem kunt ophalen. wat geboorte kaartjes betreft, hier wel aan het kijken ervoor. maar vindt best moeijlijk!!! dus alles tips zijn welkom hoor
Aftellen: tot nu toe ben ik dan de winnaar nog 13 dagen.... (sorry liefie ) Pluis: dat eten in je keel gevoel, komt doordat spruit tegen je maag duwt en de overgang van je slokdarm naar je maag wat verwijd is (zwangerschapskwaal) Dit houdt dus in dat je eten eerder terug kan dan normaal. Tis erg vervelend maar gaat wel weer over! Daan: vervelend dat je je niet lekker voelt, hoop dat je je straks wat beter voelt! Dikke knuffel! Lieke: als je je zo rot en onzeker voelt zou ik toch even de vk bellen als ik jou was, misschien kan ze je even geruststellen! jij ook een dikke knuffel en rustig aan he! Mik: maak je niet druk en laat alles maar even lekker gaan als je daar behoefte aan hebt. Dikke knuffel! Nyn: je moet doorgeven aan je zorgverzekeraar dat je zwanger bent, dit ook ivm vergoeding van kraamzorg enz. En als je dit doet dan krijg je ook meestal een kraampakket. ligt er wel ook aan welke verzekeraar je hebt, maar bel wel even door dat je zwanger bent. Vandaag gewerkt en gesprek gehad met de locatie manager. Er komt gelukkig geen puntje in mijn contract over het verlengen mits de bevalling enz goed gaan! Whoehoe, wat er nou eigenlijk wel in kwam, was weer een vraag en hij deed eigenlijk nog steeds een beetje vreemd en had ook niet veel tijd, dus als ik hem eerdaags weer tegen kom, ga ik hem nog een keertje aan zijn haren trekken! Verder is spruit lekker bezig en ben ik erg moe, ik ga dus denk ik ook maar eens lekker lui op de bank hangen. ben ook een beetje licht in mijn hoofd, hebben jullie dit ook wel eens als je gewoon stil zit en niks doet?
Ja dat is haar lief issie he! Lees je daar ook mee ofzo (Sorry, ff geen puf om voor de rest te reageren )
Hihi, ik lees eigenlijk per maand mee, dus nu lees ik bij de mei mama's mee, hiervoor april etc, etc. Vind het vooral leuk om te lezen hoe de bevalling zich bij die meiden aandient en ze dan nog rustig zitten te forummen. Stelt me enigszins een soort van gerust of zo. Maar goed, ik lees dus eigenlijk bij mei, maar ik ken iemand van de juni mama's, dus spiek daar af en toe ook en toen kwam ik de naam Damien tegen met ongeveer hetzelfde gewicht en natuurlijk zelfde datum, dus dacht, dat moet vast het neefje van MvY zijn hihi.
Voor wijzigingen en/of toevoegingen aub een PB'tje sturen aan Hanna1974 of aan Ginny (niet aan ons beide) ============================================================================== Augustus 2009 Mama's! Afspraken: Mei: 18: Liefie controle VK 17.20 uur + laatste keer echo 18: Kanela controle vk en uitslag bloed (suiker) 09.40 uur 19: Bloem1978 VK 8.30 - Mamavanyouri VK 14.50 19: Ginny controle VK 10.45 uur 19: Doosje80 3/4D echo 19.30 uur 20: ppa controle gyn en echo 9.15 uur 20: Kanela echo maasticht ivm met niertje en ventrikel 14.00 uur 20: Jessie86 controle gyn 11.15 uur 22: Daan78 controle vk 09.45 uur 25: Rianne80 controle gyn 11.10 uur 25: Annie 22 controle VK 8.45 uur 25: Anna1976 controle VK 14.00 26: noa307 controle VK 15.00 uur 27: ollekebolleke extra controle gyn 9.50 uur + controle VK 13.30 uur 27: miekiepluis: controle vk 17.10 27: kim3 3D echo 19.30 28: Nita82 GTT onderzoek 8.00 uur 28: Alice placenta lokalisatie 8.30 uur 28: Verhip controle gyn 09.20 uur 28: Nyn81 controle VK 10.45 uur 28: mik controle vk om 17.40 28: Ginny 3D/4D echo 19.00 uur 29: Jingi controle VK 9.00 uur 29: Marina controle VK 10.30 uur 29: Simmer controle VK om 13.45 uur 29: Stephanie87 Pretecho 14.30 uur Juni: 2: Doosje80 controle VK 17.20 uur 2: Nita82 controle VK 18.50 uur 2: Marieke1983 groei echo 20.15 uur 2: Welpje controle vk 2: Alice controle vk 2: kim3 controle gyn 3: petrabr controle vlos 16.00 3: Elke controle vlos + 1e keer zwangerschapsgym 4: Marieke1983 controle vlos 09.20 uur 4: Marina groeiecho 8.30 uur 4: Renate007 controle gyn 5: tal controle vlos 10.30 uur 5: Hanna1974 10.45 controle vk 6: Elke 3/4 d echo Kijk Nou > Helmond 8: Stephanie87 8.40 uur controle vk 9: Nita82 3D echo 19.00 uur 16: Welpje controle vk 16: Jessie86 controle gyn 11.30 uur 23: DesireeK - 8.30 controle gyn, 8.40 echo 30: Welpje controle vk Juli: 14: Welpje controle vk 21: Welpje controle vk 28: Welpje controle vk Augustus: 4: Welpje controle vk Uitgerekend op: (Datum, Naam, Geslacht) 30 juli: Liefie - Jongen 31 juli: ppa - Meisje 01 augustus: Daan78 - Geheim [-( Ollebolleke - Meisje Renate007 - Geheim [-( Miekiepluis - Meisje 02 augustus: Simmer - Meisje 03 augustus: MamaVanYouri - Meisje 04 augustus: Welpje - Onbekend : 05 augustus: 06 augustus: Ceertje - Meisje Jessie86 - Meisje Jingi - Jongen 07 augustus: Kanela - Geheim [-( Alice - Jongen Anna1976 - Jongen 08 augustus: Marieke1983 - Geheim [-( Rianne80 - Jongen 09 augustus: Marina - Geheim [-( 10 augustus: Ginny - Jongen Doosje80 - Meisje 11 augustus: 12 augustus: wolliewobbel - Jongen 13 augustus: DesireeK - Meisje 14 augustus: Inkerbell - Onbekend : 15 augustus: 16 augustus: Cjpt - Meisje Bos - Jongen 17 augustus: 18 augustus: Verhip - Geheim [-( kim3 - Jongen Aguamiga - Onbekend : 19 augustus: tal - Meisje 20 augustus: Annie22 - Jongen 21 augustus: 22 augustus: Nita82 - Jongen 23 augustus: 24 augustus: Ollekebolleke - Geheim [-( 25 augustus: Petrabr - Onbekend : 26 augustus: Noa307 - Meisje 27 augustus: Elke - Meisje Emma21 - Jongen Nyn81 - Onbekend : 28 augustus: mik - Geheim [-( Hanna1974 - Meisje 29 augustus: Brusje - Onbekend : 30 augustus: Bloem1978 - Geheim [-( Stephanie87 - Onbekend : 31 augustus: 9 keer Geheim 7 keer Onbekend 14 keer Meisje 12 keer Jongen Buddylijst: Daan - Sweepy/Pupke1979(rmmc) Petrabr - Mik Verhip - Marieke1983 Liefie-Elke MvY - Rianne80 cjpt - Hanna1974 >>>>> Meiske74 stephanie87 - kim3 Nita82 - Ginny Gezocht Buddy: Simmer Kanela Marina Doosje80 Miekiepluis
@ Nyn, ja Blije Doos zaten leuke dingetjes in! Oh en kraampakket van de verzekeraar ligt eraasn hoe je verzekerd bent. Je moet zowiezo even zorgen dat je zorgverzekeraar weet dat je zwanger bent (verklaring inleveren) en meestal krijg je dan ook het pakket van hun. Zit kraamverband en gaasjes en alcohol in etc. @ Ollekebolleke, dat licht in mijn hoofd had ik ook vaak. Zelfs sterretjes zien enzo. En ik durfde dan niet goed op te staan omdat ik bang was om te vallen. Aan de vk gevraagd en blijkt dat het juist goed kan zijn om op te staan (even voorzichtig uitproberen natuurlijk). Bij mij komt het doordat ik dan lang zit op werk of in auto ofzo en de bloedtoevoer afgekneld word. En ze had gelijk, als ik juist even opsta en een rondje loop dan zakt het weer en voel ik me beter! Pff weet niet waar ik last van heb zeg, ben me toch sinds een uur een partij geïrriteerd enzo! Zou wel iemand willen slaan ofzo hahaha. De buurman die aan het boren is bijv! Vervelende oude zeikerd, is met pensioen, heeft hele dag de tijd en gaat dan altijd klusjes met herrie doen in het weekend of de avond! En ik mag die man zowiezo al niet ;o) Heb net ook heel lelijk tegen mijn vriend gedaan... terwijl hij alleen heel lief aan me vroeg of hij een bordje eten voor me in de magnetron moest zetten... NEEHEE, ik pak straks zelf wel!!!! Oeps..... Straks maar even goed maken met mijn schatje. Als ik zo terug lees dan hebben we een collectieve baaldag geloof ik haha.