Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

@daan kun je mij afspraken er ook bij zetten in de afspraken lijst

2 januari de 1e echo
    en 20 januari 1e keer verloskundige incl echo

XXX Gusam

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hallo meiden!
    Wat wordt er weer gekletst, gezellig!
    Wat lief, mama van youri dat je vraagt naar mijn VK-afspraak!
    Erg spannend zo'n eerste keer hoor, de hemd wordt je van het lijf gevraagd, maar allemaal met een goed doel! Ik had een stagiaire die het deed ( wel met de echte Vlos ernaast...) en die was nog een beetje zenuwachtig. Veel informatie gekregen om te lezen en over na te denken. Omdat het natuurlijk nog veel te klein is om een echo te doen was het vooral informatief en kennismaken, maar toen ik daar wegging had ik wel het gevoel "Hè, het komt allemaal goed!" Dus da's fijn... Wel morgen direct bellen voor een afspraak voor de nekplooimeting, dat willen wij. Neef heeft kindje met syndroom van Down, zegt niks maar toch.. En niet omdat we dan de zwangerschap zouden beeidingen, maar gewoon...om het te weten..Ik zeg altijd, een kindje kiest de papa en mama uit die bagage van hem/haar aankunnen. Als een kindje met het syndroom van Down jou uitkiest mag je trots zijn, want dan kun jij dat aan! Zo zie ik het hoor, wil niet zeggen dat jullie dat ook zo moeten zien... Dus dat ga ik morgen maar doen.
    Vandaag weer wat meer last van krampen, vanmiddag weer heel even heftig, maar dat zwakt na 10 tellen ook weer af, en de verloskundige zei dat dat alleen maar goed was, want dat je hormonsters goed aan het werk waren! (Marieke, ik herken je stress hoor! Lees ff terug zou ik zeggen... ;) En heus, die krampen horen er echt bij! Probeer te genieten meisje! Hoe langer je tegen jezelf zegt dat het goed komt, hoe meer rust je krijgt en hoe meer je kunt genieten...Zegt het stresskippie in person...maar heus, het werkt!)Net zoals de misselijkheid, vermoeidheid en borstenstress..
    Dus nu is het aftellen tot de kerst, dan gaan we het mijn ouders en schoonouders vertellen! En dan is het nog maar 14 dagen en dan hebben we de echo! HOEI!
    Fijne avond allemaal!
    Liefs, Pluis

3. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Tsjee...wat een verhaal...en allemaal over mezelf! Sorry!

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

MVM is geweest, zie album...

duurde wel fe voor er een lijntje kwam maar was gelukkig na 5 minuten meer dan duidelijk :) jippie! maandag beginnen...

morgen naar de vlos, ben erg benieuwd!

hier nog een fries btw!

5. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Hey meid
    Wat fijn dat het goed voelde bij de vlos. Ik kan bijna niet wachten totdat ik mag (nog maar één week joehoe!)
    En wat heb je de keuze voor een nekplooimeting prachtig verwoord. Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar ik vind het goede manier van denken. Veel mensen zijn toch negatief ingesteld als er een kindje met down is of komt. Ook met een kindje met down ben je gezegend vind ik!

Aan alle nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd!
    Ik ben al een weekje aan het plassen voor MVM en het geeft me een goed gevoel. Ik vind het wel vervelend dat ik het niet mee kan nemen naar mijn werk zodat ik nog meer kan sparen, maar dat is niet anders!

Hier minder kwaaltjes, maar vandaag toch wat misselijk met vlagen en steekjes. En moe pffff. Tjaaa afwachten moeten we toch. Ik maak me er niet zo heel druk om. Eerlijk gezegd vind ik het een onwerkelijk idee dat er iets gebeurt vanbinnen, terwijl het toch de tweede keer is. Ik hoop dat ik nog voor de kerst een echo mag, want dan wordt het een beetje rustiger in mijn hoofd (toch wel een beetje ongerust :) ) en kunnen we het met een gerust hart aan iedereen vertellen.

Ik houd het nu al bijna 7 weken geheim en das heel knap. Zelfs mijn moeder weet het nog niet, wow, tenminste ze weet het niet van mij. Bij onze eerste zei ze: "ik had het allang aan je gezien".... moederinstinct!

Ik hoop dat alle afspraken bij de vlos en vooral alle echo's deze week goed zijn!

Dikke knuffel

6. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    pff das een lang stuk :)

7. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    MvM belde, omdat ik nog op mn werk zit had ik niet opgenomen. Stond ze op mn voicemail. Dat ze me NOGMAALS mocht feliciteren, want ze was al eens bij me geweest zei ze.. haha!
    Dit is mn eerste!
    Dus ik heb r even terug gebeld. Dinsdag om 11.00 uur komt ze langs.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hallo augustus mama's!

Als alles goed blijft gaan dan ben ik uitgerekend op 13 augustus.

Alles goed met iedereen?
    Niet teveel de porseleinen pot knuffelen he dames.
    Merk dat ik zo af en toe wel dat gevoel krijg gatver.

Groetjes van Kim

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi hoi..

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd genier ervan!

Hier is alles goed een goeie dag gehad vandaag heerlijk ben alleen nu wel heel erg moe en volgens mij word ik ook verkouden loop de hele dag al te niezen.
    Nog 6 dagen voor onze echo ben er best zenuwachtig voor ik hoop zo dat het op de goede plek zit.

Liefs Channes

10. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Wat krijgen jullie allemaal een vroege echo?! Ik mag de verloskundige hier pas bellen als ik 6 weken zwanger ben, en dan krijg ik een intake gesprek en pas tussen de 8-12 weken een echo. Misschien een stomme vraag,maar maakt de verloskundige echo's, of moet je dan weer naar een echo bureau? Ik ben nog niet misselijk geweest,maar wat niet is kan natuurlijk nog komen. Plas sinds vandaag wel veel en mijn borsten blijven erg pijnlijk, op mn buik liggen kan helaas niet echt lekker meer.
    Slaap lekker allemaal!

11. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hoi Catje,

Ik heb ook pas mijn eerste echo als ik 10 weken zwanger ben hoor! En mijn verloskundige doet dit niet, ik moet naar het ziekenhuis voor een echo! Het heeft te maken met je voorgeschiedenis of je al eerder een echo krijgt! Maar ik tel af hoor! Nog maar 27 dagen! Komt heus goed!
    Liefs, Pluis

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Catje86, het is een goed teken als je wat later een echo krijgt ;o)
    Over het algemeen krijg je alleen een vroege echo als je 1 of meerdere miskramen achter de rug hebt, een risico geval bent of als je al bij de gyn liep voor bijv vruchtbaarheidsbehandelingen.

Zo weer een nieuwe dag dames!
    Ik ga vandaag erg mijn best doen me wat meer op mijn werk te concentreren en na dit berichtje pas in mijn pauze hier weer even te komen spieken.

Oh ik ben trouwens wel blij dat ik zoveel over darm"problemen" voorbij zag komen. Ik heb ook een opgezette buik. Ik heb een beetje last van verstopping geloof ik, beetje opgeblazen. Maar ik lees ook overal dat dat vrij snel weer weg kan gaan dus daar ga ik op hopen haha. Anders gaat iedereen het erg snel zien ;o)

Tot laters!

Gr. Cindy

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb ook al een dikke buik hoor! Maar je baarmoeder zit nog achter je schaambot voorlopig dus het is echt alleen maar darmen die naar boven verhuizen. Hier ook weer obstipatie, net als bij vorige zwangerschap.
    Nog 12 dagen tot de echo!

14. bapsie

bapsie Niet meer actief

goedemorgen dames,

hier ook opgezette darmen... en winderigheid :(
    vanavond naar de vlos, helemaal zin in, zal nog fe een vragenlijstje maken wat ik wil weten :)

mooi omschreven van down, denk idd dat je gelijk hebt!

liefs

15. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    succes vanavond babsie! Slim van je om wat op papier te zetten!
    Hier ook nog steeds buikkrampjes, maar niet extreem. Maar die verstopping kom ik wel overheen. Als die misselijkheid maar wegblijft haha.

Ik ga ff wakker worden, vanavond weer werken..
    later!

16. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Grappig babsie, de 2 testen die jij in je album hebt staan heb ik ook allebei en volgens mij was jouw clearblue test ook duidelijker dan je test van MVM? Klopt dat?

MvM was gisteravond ook bij mij en het viel me op dat die streep er niet afknalde terwijl dat bij die clearblue toch heel duidelijk was.

groetjs Marina

17. bapsie

bapsie Niet meer actief

klopt idd maar ze vertelde mij dat die testen van hun pas bij 1 week over tijd gedaan kunnen worden, hebben veel meer hcg nodig om positief te worden dan die uit de winkel... mijn clear blue was al positief voor t controle lijntje er was :)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedenmorgen meissies,

ik heb even snel bijgelezen, ga me zo even klaarmaken want ga met een vriendinnetje en haar dochter naar de toko en dan cadeautjes kopen voor een sintekerst dobbelspel.

Dus evt. aanvullingen op de lijst doe ik later op de dag.

Toedels

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    MvM testen hebben 500 hcg nodig om positief te testen.
    Thuis testen hebben 25 hcg nodig geloof ik.
    Waarschijnlijk zit je er net boven en dat hij daarom zo licht is.

Ik zal die van mij er eens in zetten.

20. bapsie

bapsie Niet meer actief

Ja dat was het idd kimmeding!
    die mevrouw van mvm had ze wel veel lichter gezien en tegen t licht in moest houden om ze positief te vinden dus ik maak me geen zorgen :) ben al dik tevreden :)

Deel Deze Pagina