Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Liefie, ik begon de zwangerschap met 7,8 en vorige week donderdag was hij 6,3.
    Dus die theorie van pillen onder de 6,5 klopt hier ook!!

Had jij de link wel gelegd tussen je klachten en dat het wel eens je ijzer kon zijn??
    Maar wel prettig om te horen dat het voor beeb geen kwaad kan.

Misschien dat ik trouwens dit ook wel aan jou kan vragen, de assistent van de VK vertelde dat ik beter geen melk meer kon drinken bij de boterhammen, nou is dit voor mij echt een straf want melk hoort bij mijn boterham.
    Weet jij daar iets meer van??

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

heb iedereeen een betere dag dan gister? hopelijk wel.
    hier gaat alles wederom ze gangtje ben alleen verkouden geworden en weer soort hooikoorts blehhh maar mag je nu wel een paracetamol of niet?

@daan ow die doos klinkt ook leuk van de baby dump moet daar toch nog een keer heen dan neem ik hem mee hihi. dus bedankt!!!

@liefie ow vandaar hihi ik dacht al waarom moest je een extra echo.

@annie je stond dus niet voor joker in bikini en inderdaad van zwemmen krijg je honger!!! maar zo te lezen heb je spierpijn teken dat je goed heb mee gedaan en niet alleen geklept hebt hihi. en badstandaard voor 5 euro is niet duur. ben benieuwd naar het kamertje.

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi iedereen,
    heb vreselijke last van mijn ribben aan een kant, het gaat alleen weg als ik even een uurtje lig, dan zakt de beeb naar benee. En ik begin ook last te krijgen van maagzuur. blegh, dit was ik vergeten, straks goed in mijn herinnering grieven, want stel dat we graag nog een vierde zouden willen???

vannacht gedroomd dat mn beeb was geboren, ging goed, maar toen was hij er in eens niet meer, ik was helemaal niet zwanger, het zat allemaal in mn hoofd. ik was zo verdrietig.
    gelukkig was het een droom en heb ik mn buik sochtends goed gecontroleerd dat ik dus toch echt wel zwanger ben.

vandaag maxicosi bezorgd, hij is moooooooi. De pop van mn dochter ligt er nu in:)

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemiddag!

Zo het is te merken dat ZP weer goed bereikbaar is vandaag....moest 3 pagina's bijlezen vanaf gisteravond haha :)

Ik kom vanmiddag of morgen weer even reageren, ga nu eerst babykleertjes strijken!
    Maar wilde wel even melden dat bij de VK alles goed was en de kleine nu met z'n koppie naar beneden ligt. Hopelijk is hij niet zo eigenwijs en gaat hij niet draaien maar blijft lekker zo liggen haha!

Tot laters! :thumup:

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben ook wel benieuwd naar wanneer ze goed moeten liggen. Die van mij weigert ook tot nu toe om met haar koppie naar beneden te gaan. Ze ligt óf met haar hoofd rechtsboven tegen mijn ribben óf ik voel haar uren lang worstelen en draaien en doen en dan ligt ze met haar hoofd in mijn rechterzij haha.
    Dan ligt ze lekker strategisch, kan ze schoppen tegen mijn maag/ribben en koppen tegen mijn blaas! Ze ligt namelijk bijna altijd met haar voetjes voor haar hoofd. :confused:
    Ik heb nu al zo'n heerlijk kind hahahaha. =D>
    Maar goed, ben dus ook wel benieuwd. De vk zei de vorige keer alleen dat het voorlopig geen probleem is maar wanneer wel zei ze er niet bij...

Werd net gebeld dat ons behang pas in de 2e week van juni leverbaar is!! Balen man, zou dit weekend al komen! Maarja, dan maar voor die tijd alle andere dingen in orde maken en als laatste behangen.

Oh trouwens, hoe kom je aan die klossen voor onder je bed?

Nog 2,5 uur en dan heb ik lekker lang weekend, whoehoe!!

6. Cjpt: oke dank je wel, ik zal het eens gaan proberen!
    haha, tja dat zijn ook hormonsters he, arme lief, maar hij begrijpt het vast wel!

Haar: in het begin viel mijn haar met bossies uit en nu begint het gelukkig weer een beetje knap te zitten, dus het komt bij jullie ook vast wel weer goed!

Cjpt: ja nog een stukje aan jou geweid, ja meid ik denk inderdaad dat dat al een stukje nesteldrang is, mijn vriend krijg ik ook niet zover, helaas, hij is meer bezig met het aanschaffen van een buggy (nee geen kinder buggy, maar een omgebouwde kever) GRRRR. En al die klussen die blijven liggen is heel vervelend, maar we doen er helaas niks aan, dus adem in, adem uit en take it easy! Dikke knuffel meid!!

Petrabr: ik had het gisteren ook opgegeven, werd er helemaal saai van, iedere keer die error melding! :(

Daan: dikke knuffel!! En rustig aan he!

Pluis: nou maak je me wel heel erg nieuwsgierig..... ikke wil graag weten???? Ik kan het wel een beetje raden maar toch :(:

Suiker: ik ben vanmorgen naar de dietiste geweest, vieuw viel gelukkig alles mee, ik mag gewoon alles eten ik moet alleen goed letten op drinken en ik moet vaker eten en wat meer eten dan normaal, dus ik moet beter verdelen over de dag. En ik moet meer vis eten en zelfs chocolade hoef ik niet laten staan, zolang ik maar geen snoep eet wat zowat puur suiker is en ik mag geen sapjes drinken waar te veel suiker in zit! whoe hoe, t viel dus gelukkig erg mee! :D

Verder heb ik niet bijster veel te melden, dus ga ik maar weer even stoppen. Ik ga even plassen en dan naar de fyshio, dan hebben we dat weer gehad en kan ik straks wat in de kinderkamer gaan doen.
    Meiden geniet van jullie dag! 8)

7. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Jeah, hier is de dag beter dan gister. Hoop bij de andere meiden ook?!

Nyn, balen hè ik werd er dus écht heel ongelukkig van dus ben wel even blij dat de schaar er in is gezet en het een beetje bijgewerkt is. Een leuk pittig kapsel komt wel weer ná augustus.
    Klopt dat het bed sowieso omhoog moet, daarom zit ik er toch sterk over na te denken om een logeerbed te plaatsen die wel gemakkelijk omhoog kan voor de controles en eventueel wel de bevalling.

Daan, extra matras is geen optie want dat scheelt niet zo veel. We hebben ook nog eens een heeeeeel smal bedje (140!) en dus een matras.

Cjpt, hier is de zolder aan kant, zit alles in van de doorzichtige boxen opgeborgen. De zolder moet nog wel worden afgetimmerd maar daar is niet zo’n haast bij nu het geordend is. Ik kan trouwens heerlijk weggooien nu ik zwanger ben, normaal kan ik wat moeilijker afstand doen van bepaalde spullen en nu verdwijnt het zonder moeite op de stapel ‘weggooien’, ideaal!
    Klossen kan je bij een zorgwinkel halen. Hier in Noord-Holland hebben wij de Evean zorgwinkel.

Hanna, leuk schoolreisje gehad? Nu bekaf denk?!

Annie, helemaal fijn dat alles al klaar is bij je! Hier nog geen bezoek gehad van de kraamzorg.

Lieke, houdt je rustig en probeer nog te genieten van je vakantie. Wel goed dat je vk gebeld hebt, hopelijk ben je nu ook wat geruster.

Brusje, hihi wat kunnen we toch ontzettend vreemd dromen nu. Vervelend dat je zo’n last van je ribben en maagzuur hebt.

Olekebolleke, gelukkig viel het mee met je suiker en de aanpassingen van je voedsel. Succes bij de fysio!

Ijzer, mijn ijzer was vanaf het begin hoog en de vk zijn er van overtuigd dat ondanks mijn ontzettende vermoeidheid mijn ijzer niet zo enorm gekelderd kan zijn. Morgen ga ik prikken dus ben benieuwd.

Ligging beeb, volgens mij moet het kindje met 34 weken gedraaid zijn en uiterlijk voor de 36e week.

Ik ga hier maar eens mijn administratie bijwerken en de post in mappen doen, ook altijd zo’n lekker opspaar klusje. Dan wil ik van de week gaan beginnen met het inplakken van alle losslingerende foto’s!

8. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Monique: Geen melk bij de boterhammen, da's een beetje kort door de bocht van die assistente! Het is zo dat calcium de opname van ijzer vertraagt, dus als je je ijzertablet bij je broodmaaltijd neemt en daarbij ook melk drinkt is dat idd niet zo goed. Maar je kan je tabletje ook bv een uurtje voor of 2 uurtjes na je maaltijd nemen en dan is het niet meer zo'n punt hoor! Ik kan ook niet zonder m'n melkje bij de bammetjes!
    Vitamine C bevordert de opname van ijzer juist, dus innemen met een sapje is aan te raden!

Deze collectieve verboden-te-balen-vandaag-dag is inderdaad beter dan gisteren, maar mag ik toch nog 1 heel klein klaagje doen?! Ik heb jullie al eens verteld dat ik 4 juni een grote lezing moet houden. Vandaag ging ik 'm even oefenen voor m'n collega's. Het ging wel goed en de kritiek was opbouwend maar.... ik moet 'm wel nog compleet omgooien want ze vonden de volgorde van dingen niet logisch en teveel theorie en te weinig praktijk... Zucht!
    Heb nog 1 week de tijd voor ik 'm definitief moet aanleveren bij de organisatie van die scholing....

En kan dat kind even z'n voet uit m'n ribben halen, grrrr!
    ;) Zo, nu doe ik weer blij hoor! :)

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    inderdaad van het bed ophogen, wij hebben ook een boxspring dus zal mij benieuwe als je een matras er op mag doen al hoewel al vrij hoog is..

werd net gebeld door de zorgverzekeraar dat ik me kraampakket mag komen ophalen hihi dus ga ik maar doen van de week.

en kwa ligging van me kindje denk dat ze met haar voeten benede ligt, en vaak ligt ze savonds overdwars nou zou kan ze niet de hele tijd blijven liggen hoor hihi.

10. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Nou, eindelijk tijd om even uitgebreid op iedereen te reageren...

Sweepy: Ik stuur je een hele dikke knuffel, meid, wat een zwangerschap heb jij zeg! En wat een vechters krijg je en ben je. Zet hem op meid!

Liefie: Fijn, zo'n dagje.. Al geen zin en dan ook nog geen patienten! Nee, een slechte juf ben ik niet, maar ik merk wel dat mijn hoofd echt niet meer op school is. Ik ben echt thuis met mijn gedachten...bij mijn lief, bij ons kleine meisje en alles daar omheen. En dat voelt soms wel een beetje slecht. Ben gewend om mijn werk voor 110 % te doen en nu red ik misschien net 90 %.. Da's ff wennen. But thanks!

Nyn: Ik ben klaar met klussen hoor! Lief doet nog het een en ander maar ik moet het direct bezuren. De belangrijkste klusjes gaat lief nog doen en dan de rest als ons meisje er is hoor. Rustig aan!
    Fijn dat het bij de tandarts helemaal goed was! En dat na 3 jaar...

Cjpt: De Blije doos... Blijf het een vreemde naam vinden...Alsof je doos blij is over ongeveer 12 weken... Nou, ja, de cadeeautjes zijn wel leuk ja!!

Kraampakket: Ik heb er nu 2!!! Allebei van mijn zorgverzekeraar, snap het ook nie, morgen maar eens even over bellen...

Ollekebolleke: Wat fijn dat jij herkent wat ik heb! Het is niet eens echt eten wat er dan blijft hangen, maar het is het gevoel. Wat ik dus alleen maar heb als ik te druk ben geweest. Wel fijn te weten dat het over gaat...
    En dat licht in je hoofd voelen heb ik ook wel eens, dan zit je te lang in een bepaalde houding en knel je een ader o.i.d. af. Even heel rustig opstaan en stukje lopen helpt bij mij erg goed.

Daan: Jij bent echt een top-forummer, ook nog bij andere maanden meelezen!

Cjpt: Hihi...inderdaad, we hadden een collectieve baaldag ja! Ik ben inderdaad gisteren ook uit mijn werk in de armen van mijn lief gestort, heb vreselijk de binnenkant van de wc gezien en toen heeft hij me al huilende ( ik dan hè) in bed gelegd en me om 19.00 heel lief wakker gemaakt met een broodje en een beetje salade...
    Nu wel weer over?? Oef...jouw maandag was echt niet leuk zie ik... Heel goed meid, doen wat je kunt doen hoor, maar wel rustig aan met jezelf!!

Annie: Lekker in bikini hoor! Heb ik ook afgelopen zaterdag gedaan, en dat was een gewoon zwembad, niks geen les! Kreeg alleen maar hele lieve complimenten... Ah, dat heb je ook gedaan zie ik..

Hanna: Fijn!!! Dan hebben meer juffen daar gewoon last van...Maar wel irritant gevoel hè...

Liefie: Fijn dat alles weer goed was bij de Vlos!

Welpje: Fijn dat je haar nu weer doet wat het moet doen... Stom hè, hormonsters!! Mijn haar is een hele andere kleur aan het worden, ook mijn wenkbrauwen. Ik word een soort van rossig, in plaats van blond!

Daan: Fijn dat je je weer iets beter voelt. Dat zijn inderdaad spannende berichten, een knuf voor jou!

Hanna: Hoop dat je schoolreisje leuk was!

Monique: Hè gets, stom dat je aan de staalpillen moet. Volgens mij kan het geen kwaad voor je beeb hoor. die heeft juist al jouw ijzer gepakt!

Nyn: Jasses, vervelend zeg, muizen!! Brr!! Hoop voor je dat vanavond wat beter slaapt.

Annie22: Lang leve Marktplaats! Veel succes met de kraamconsulente. Bij mij heeft ze helemaal niet gekeken hoor, meer informatief.

Brusje: Bah, wat een nare droom zeg, gelukkig was het maar een droom. Veel plezier met je Maxi Cosi! Leuk hè, spulletjes..

Liefie: Hihi, nu doe je weer leuk..Hoeft toch helemaal niet, da's toch knetterbalen als je daar maar 1 week voor hebt! Maar dat kun jij hoor!

Ligging kindje: Ons kindje ligt al sinds week 26 met haar hoofdje naar bendeden, tenminste elke keer als we voelen en kijken bij de Vlos. Ik heb het nu zelf ook gevoeld, heel bijzonder. Hopen dat ze zo blijft liggen, hoewel ik dat getrap tegen mijn ribben ook niet echt heel tof vind.
    Baaldag van gistern is wel afgezwakt, maar ben ZO MOE.. En mijn ijzer was prima, dus daar kan het niet aan liggen. En ik heb ineens allemaal hele stomme gedachten.. Ben bijvoorbeeld ineens heel druk met "Stel je voor dat het kindje de bevalling niet overleefd, of ik?" Achterlijk natuurlijk, en ook alweer bijna uit mijn gedachten, maar wel stomme hersenspinsels..
    Ik heb een boxspring, kunnen er dan geen klossen onder? Mijn vriendinnetje had dat ook gewoon...Ik zal het eens ff vragen bij de Vlos volgende week.

MEN! WAT EEN MEGABERICHT! Sorry!!!!!

Ga nu wat doen en dan naar huus!

Liefs, Pluis

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Voor wijzigingen en/of toevoegingen aub een PB'tje sturen aan
    Hanna1974 of aan Ginny (niet aan ons beide)
    ;)

==============================================================================

Augustus 2009 Mama's!

Afspraken:

Mei:
    18: Liefie controle VK 17.20 uur + laatste keer echo
    18: Kanela controle vk en uitslag bloed (suiker) 09.40 uur
    19: Bloem1978 VK 8.30 - Mamavanyouri VK 14.50
    19: Ginny controle VK 10.45 uur
    19: Doosje80 3/4D echo 19.30 uur
    20: ppa controle gyn en echo 9.15 uur
    20: Kanela echo maasticht ivm met niertje en ventrikel 14.00 uur
    20: Jessie86 controle gyn 11.15 uur
    22: Daan78 controle vk 09.45 uur
    25: Rianne80 controle gyn 11.10 uur
    25: Annie 22 controle VK 8.45 uur
    25: Anna1976 controle VK 14.00
    26: noa307 controle VK 15.00 uur
    26: Megababs controle gyn
    27: ollekebolleke extra controle gyn 9.50 uur + controle VK 13.30 uur
    27: miekiepluis: controle vk 17.10
    27: kim3 3D echo 19.30
    28: Nita82 GTT onderzoek 8.00 uur
    28: Alice placenta lokalisatie 8.30 uur
    28: Verhip controle gyn 09.20 uur
    28: Nyn81 controle VK 10.45 uur
    28: mik controle vk om 17.40
    28: Ginny 3D/4D echo 19.00 uur
    29: Jingi controle VK 9.00 uur
    29: Marina controle VK 10.30 uur
    29: Simmer controle VK om 13.45 uur
    29: Stephanie87 Pretecho 14.30 uur

Juni:
    2: Doosje80 controle VK 17.20 uur
    2: Nita82 controle VK 18.50 uur
    2: Marieke1983 groei echo 20.15 uur
    2: Welpje controle vk
    2: Alice controle vk
    2: kim3 controle gyn
    3: petrabr controle vlos 16.00
    3: Elke controle vlos + 1e keer zwangerschapsgym
    4: Marieke1983 controle vlos 09.20 uur
    4: Marina groeiecho 8.30 uur
    4: CJPT controle VK
    4: Renate007 controle gyn
    5: tal controle vlos 10.30 uur
    5: Hanna1974 10.45 controle vk
    6: Elke 3/4 d echo Kijk Nou > Helmond
    8: Stephanie87 8.40 uur controle vk
    9: Nita82 3D echo 19.00 uur
    16: Welpje controle vk
    16: Jessie86 controle gyn 11.30 uur
    23: DesireeK - 8.30 controle gyn, 8.40 echo
    30: Welpje controle vk

Juli:
    14: Welpje controle vk
    21: Welpje controle vk
    28: Welpje controle vk

Augustus:
    4: Welpje controle vk

Uitgerekend op:
    (Datum, Naam, Geslacht)

30 juli:
    Liefie - Jongen
    31 juli:
    ppa - Meisje

01 augustus:
    Daan78 - Geheim [-(
    Ollebolleke - Meisje
    Renate007 - Geheim [-(
    Miekiepluis - Meisje
    02 augustus:
    Simmer - Meisje
    03 augustus:
    MamaVanYouri - Meisje
    04 augustus:
    Welpje - Onbekend :(:
    05 augustus:
    06 augustus:
    Ceertje - Meisje
    Jessie86 - Meisje
    Jingi - Jongen
    07 augustus:
    Kanela - Geheim [-(
    Alice - Jongen
    Anna1976 - Jongen
    08 augustus:
    Marieke1983 - Geheim [-(
    Rianne80 - Jongen
    09 augustus:
    Marina - Geheim [-(
    10 augustus:
    Ginny - Jongen
    Doosje80 - Meisje
    11 augustus:
    12 augustus:
    wolliewobbel - Jongen
    13 augustus:
    DesireeK - Meisje
    14 augustus:
    Inkerbell - Onbekend :(:
    15 augustus:
    16 augustus:
    Cjpt - Meisje
    Bos - Jongen
    17 augustus:
    18 augustus:
    Verhip - Geheim [-(
    kim3 - Jongen
    Aguamiga - Onbekend :(:
    19 augustus:
    tal - Meisje
    20 augustus:
    Annie22 - Jongen
    21 augustus:
    22 augustus:
    Nita82 - Jongen
    Megababs - Meisje
    23 augustus:
    24 augustus:
    Ollekebolleke - Geheim [-(
    25 augustus:
    Petrabr - Onbekend :(:
    26 augustus:
    Noa307 - Meisje
    27 augustus:
    Elke - Meisje
    Emma21 - Jongen
    Nyn81 - Onbekend :(:
    28 augustus:
    mik - Geheim [-(
    Hanna1974 - Meisje
    29 augustus:
    Brusje - Onbekend :(:
    30 augustus:
    Bloem1978 - Geheim [-(
    Stephanie87 - Onbekend :(:
    31 augustus:

9 keer Geheim
    7 keer Onbekend
    15 keer Meisje
    12 keer Jongen

Buddylijst:
    Daan - Sweepy/Pupke1979(rmmc)
    Petrabr - Mik
    Verhip - Marieke1983
    Liefie-Elke
    MvY - Rianne80
    cjpt - Hanna1974 >>>>> Meiske74
    stephanie87 - kim3
    Nita82 - Ginny

Gezocht Buddy:
    Simmer
    Kanela
    Marina
    Doosje80
    Miekiepluis

CJPT Je afspraak staat erbij!

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    ****Buddynieuws****

Ik heb inmiddels tel.nr. van Sweep, dus we zijn nu helemaal in contact met elkaar.
    Dit smsje kreeg ik zojuist:

Het gaat vandaag redelijk. Blijf best veel pijn hebben.
    Vanmorgen echo gehad. Baby A groeit niet meer in gewicht, maar wel in ontwikkeling. Baby B is hard gegroeid. Dus ze vinden het goed nieuws.

Doorbloeding van placenta van baby A blijft slecht. Vruchtwater wordt steeds nieuw aangemaakt.

Gr. Sweepy

****einde Buddynieuws****

Ik heb haar namens iedereen de groeten gedaan en gezegd dat we heel erg met haar en de baby's meeleven.

13. Liefie: succes met je lezing!

Noa: ook unive den helder zeker?? ik werd ook vanmiddag gebeld dat ik kon keizen of ophalen of laten bezorgen en er meteen zo`n saai babbeltje bij over verzekeringen die ik allemaal al heb geregeld, dus ik ga hem wel halen!

Ligging: onze spruit ligt nog steeds met het koppie lekker in mijn ribben te porren en af en toe tegen mijn maag te duwen, dus hoop ook dat het snel nog om gaat draaien, want ik heb elke avond last van mijn ribben!

Daan/Sweepy: jeetje inderdaad opzich goed nieuws, maar dat het niet groeit is toch ook weer vervelend denk ik zo, maar zolang ze kunnen en willen blijven zitten..

Ga ik vanmiddag naar de fyshio om me van pijn af te helpen kom ik terug met meer pijn dan dat ik had, gggrrrr. ach zolang het niet veel erger word.
    Ik was gister middag ingestort (moemoe en nog eens moe) en dat heb ik nu weer! Hebben jullie dat ook wel eens??
    Of ik ga ziek worden ofzo, dit begint wel een beetje vervelend te worden!

Ik ga maar weer eens bij het eten kijken, we eten VIS tja als je wat wordt op gedragen door de dietiste moet je wel he!
    Iedereen een fijne avond!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    fijn te horen dat ze nog bij mama sweepy in haar buik zitten, en dat de kleine baby het ook nog goed doet.

@ollekebollek ja inderdaad unive den helder. stond op het antwoordapparaat hihi. dus heb die mw zelf niet gesproken maar zit inderdaad ook niet te wachtte op een praatje hihi

15. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Sweepy, fijn dat ze nog lekker in je buik zitten, is toch de beste plaats.

Ollekebolleke, herkenbaar, ben moe, heb ontzettend het zuur en hierdoor geen zin in eten en daardoor weer gammel. sorrie voor het geklaag, maar ben het even zat

16. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Oh wat fijn dat de babytjes nog in haar buik zitten...Blijf nog voor haar doorduimen..

17. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Oh wat fijn dat de babytjes nog in haar buik zitten...Blijf nog voor haar doorduimen..

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo meiden,

Sweepy, gelukkig zitten beide babietjes nog lekker warm in je buik!! Veel sterkte en ik denk aan je!

Voor de rest niks gelezen, wij zijn vandaag erg geschrokken:

Vandaag ging ik naar de vk voor controle. Alles was weer super (maar 1 kilo bijgekomen!!:D) maar wat bleek was dat het hartje van ons meisje nog steeds overslaat. De vk vond dit reden genoeg om even het ziekenhuis te bellen om te vragen wat zij ervan vonden. Ik mocht een afspraak maken voor een CTG en uitgebreide echo. Nog voordat Anna (assistente) voor me kon bellen had het ziekenhuis al teruggebeld naar de vk dat ik vanmiddag meteen kon langskomen. Dus ik snel naar het ziekenhuis gereden en mijn man is ook van zijn werk richting Maastricht gekomen.
    Toen mijn man op het ziekenhuis aankwam lag ik net aan de CTG. Daar heb ik bijna een uur aangelegen. We hoorden het hartje best vaak overslaan en soms werd het ook rood (geen hartslag?). Ook was te zien dat ik best veel harde buiken had (om de 5 min ongeveer) en die voelde ik ook, zal wel van de stress zijn geweest.
    Toen kwam Dr Pieters ons eindelijk halen. Ze vond de CTG goed en maakte nog een echo. Ze heeft niet uitgebreid naar het hartje gekeken want dat kon zij niet. Ze zag wel duidelijk dat het hartje steeds oversloeg maar dit was schijnbaar niet heel ernstig omdat alle kamers tegelijk samentrokken. Ons meisje groeit ook goed (weegt al 1400gr!) dus geen reden tot paniek.

Omdat het hartje toch regelmatig overslaat moeten we begin volgende week terug voor een uitgebreide echo vooral voor het hartje.

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    even kort want ik word helemaal gek van zo'n slome pagina

ligging baby rond de 30 weken ligt 85 procent in stuit maar heeft het nog alle ruimte om te draaien. Rond de 36 weken ligt nog maar 3 a 4 procent in stuit. Bij de meeste komt het dus gelukkig allemaal goed!

Bedankt voor het buddynieuws van Sweepy!!!

Ik vind het echt super hoe de meeste reageren op elkaar, Andy is vanavond weg dus had me voorgenomen om even aandacht aan de aug 2009 mama's te schenken, maar word gek van zo een slome pagina.
    Met mijn rug/bekkenpijn gaat het een stuk beter dan gisteren, een stapje terugdoen kon dus geen kwaad.
    Een hele fijne avond en ik maak snel tijd voor jullie

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja die pagina word je echt gek van... Steeds krijg ik een error enzo!!
    Maar we gaan deze maand weer verhuizen las ik?!

Deel Deze Pagina