Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezocht Buddy:
    Simmer
    Kanela
    Doosje80
    Miekiepluis
    Jingi

:baby: BEVALLEN :baby:
    (Mama - Geb.datum - Kindje(s) - Duur zw.schap - Tijd - Gewicht - Lengte)

Worldofme - 24 mei 2009 - Sebastiaan - 30 weken? - Tijd? - Gewicht? - Lengte?

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan maar in 3 keer :)

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @skatje zo sloop gebrbuikt een vriendin van me ook sinds kort maar dat kindje is al bijna 7 maanden. ik geloof dat zo hydrofiel luier zachter is. maaer hier gebruiken ze ook vaak in het begin een flanelle luier voor onder het hoofdje omdat het nog zachter is nou ik heb alle is huis dus ik als het niet goed is maakt de kraamzorg het maar op hihi

@hanna jullie hebben dus een lekker midagje met ze 2 gehad. daar heb je af entoe wel behoeftte aan he als je allebei druk bent geweest de hele week omdan even wat samen te doen.

en je zus heb dus je bedje opgemaakt hihi handig zo expert me zus heeft ook wel 2 kids maar die is super makkelijk met alles en zal wel niet precies weten hoe het moet hihi volg het hierzo wel

4. Rianne: wow wat gaat het eigenlijk snel zeg gefeliciteerd met je 31 wkn!

Petrabr: Zo zeg dat lijkt mij nou niet helemaal de tijd om op vakantie te gaan, wat als.... nou ja je zegt zelf al dat je je er niet druk om gaat maken, maar kan me voorstellen dat je er wel geregeld aan denkt!

Geboortekaartjes: ik was gisteren bij mijn moeder te eten waar mijn oom ook geregeld eet, nou bood hij aan als kadootje om de geboortekaartjes te betalen en dan niet met een maximum ofzo, we mogen dus alles doen wat we willen! Whoehoe ben ik erg blij mee!

Brusje: haha wie wel.... ik vind het ook minder hoor, tis weer even wennen denk ik!

PLuis: die menstuatie achtige krampen heb ik ook zo af en toe, best vervelend. Over de vele pagina`s vind ik ook beetje bijzonder, er missen 2 weken maar toch hebben we ineens veel meer geschreven.....?
    Ook even een schouderklopje dat je voor je zelf kiest en eerder wilt stoppen met werken. toppie

Bedje: over het opmaken van het bedje hoef je je niet druk te maken, dat doet de kraamhulp tijdens de bevalling en als je hem zelf al hebt opgemaakt dan doen ze het gewoon over. Ten minste de afgelopen 3 vriendinnen van mij hadden ook hun bedjes heel pittig opgemaakt en vervolgens heeft de kraamhulp alles er weer afgehaald en het overgedaan. Dit niet omdat wij het niet goed doen of zo, maar hun hebben handige tips en weetjes waardoor je baby niet onder de dekentjes terecht kan komen enz. Dus doe wat je zelf wilt en de kraamhulp doet het wel goed over als het zover is!
    zeiltje mag wel, maar alleen bij billen en onderlijf zeg maar, dus niet daar waar het hoofdje komt te liggen!

Ik heb ook een zus met 3 kids, maar helaas woont ze in Canada, dus helpen met bedje opmaken dat wordt wat lastig!
    Ach meiden we leren het vanzelf hoor, ik kan me er nu nog niet druk om maken!

We hebben vandaag weer een muur geschilderd van de kinderkamer, straks ga ik er nog 1 doen en dan kunnen we van de week op stap voor laminaat en dat erin leggen en dan.... jah zijn we zo goed als klaar! Ik ga dinsdag met mijn moeder stof halen voor de gordijnen en we gaan een verduisterend rolgordijn halen, dus dat schiet dan ook lekker op! Whoe hoe ik zie het eind en ben er erg blij mee!

Ik had ook vandaag en gisteren en en en weer eens een dip, dit word wel steeds erger de laatste tijd, ik moet dnek ik ook maar eens met mijn baas gaan praten, maar heb hier eigenlijk ook wel moeite mee, aangezien ik nog maar 7 dagen hoef.... Tja wat zal ik doen!

Verder gaat het hier best wel redelijk, ben dus druk met de kinderkamer enz, maar het komt vanzelf wel goed, teminste dat hoop ik.

Nou ik ga even lekker de hond uitlaten en dan nog 1 muurtje schilderen!

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk, ollekebolleke, dat je de kaartjes krijgt van je oom. Dat is nog eens een mooi cadeau!
    Mooi dat het allemaal lekker loopt met de babykamer.
    En.... 7 dagen werken nog, moet lukken toch???? Welk werkt doe je? (misschien heb je dat al eens geschreven, maar heb ik het niet onthouden)

En... ik heb het raadsel van de opeens zoveel pagina's opgelost...
    Bij het oude forum stonden er 15 berichten op 1 bladzijde en hier maar 10. :)
    Jaja, ik heb ook wel eens een helder moment hahahahahah!

Groetjes, Hanna

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ollekebollke wat lief van je oom dat jullie de kaartjes van hem krijgen. heb van de week me kaartjes bestel via interet kwam er alleen achter dat er 25 waren inplaats van het aantal dat ik wou en het verkeerde lettertype was denk ik toch wat fout gegaan dus heb meteen maar een andere orde er achteraangestuurd.maar denk dat ik morgen toch nog maar bel voor de zeker heid.
    en het kamertje schiet dus lekker op. ben benieus naar de foto's

@hanna goed van jouw zeg dat je heldermoment had hihi.
    was mij nog niet opgevallen hihi

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Als je naar dit forum onderdeel gaat staat er voor het woord augustus een sterretje * als je daarop gaat staan zie je dat je daarmee naar de nieuwe berichten kan, gewoon op het sterretje klikken dus!

@ Skatje, ik doe een hydrofiel luirt onder het hoofdje alleen voor kwijlen/spugen enz, dat scheelt met aantal keer bedje verschonen, niet omdat het zachter is ofzo.
    Ik las ook iets over flanelle luiers maar die koop ik niet, omdat ik ze nooit heb gebruikt, hydrofiel luiers zijn onmisbaar en gebruik ik zelfs nog wel eens als ik mijn zes jarige help afdrogen!

Ik heb ook het boek van pap en mam vertel eens, erg leuk maar moet nog beginnen met schrijven...

8. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Wij hebben vandaag de wieg opgehangen en de babykamer is klaar! is echt leuk geworden, ik zal van de week een foto plaatsen. :)

kleertjes ga ik wassen als ik verlof heb, nog maar 16 dagen werken joepy :D

Ik heb sinds vanavond steeds rare steken "down under" zeg maar :$ echt een rot gevoel, misschien is de kleine wel aan het indalen.

Verder lekker gerelaxed.

9. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Nou, even kijken of ik alles weer goed heb ingesteld. Ik hoop niet dat het nu zo snel weer gaat veranderen want ik vind het wel een hoop gedoe....

ander vraagje: voelen jullie ook ipv schopjes en bewegingen gewoon af en toe dat je buik aan 1 kant hard is, dus alsof daar een ruggetje of kontje hard tegenaan ligt? bij mij is dat ook steeds dezelfde kant. Het voelt wel grappig, aan de ene kant is je buik dan hard en aan de andere kant kun je er wel een beetje inprikken, daar voelt het veel zachter.

10. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    @ Miekiepluis: Wat ontzettend naar dat je zo door je rug bent gegaan, ik hoop dat een molletje helpt en dat je lekker kan slapen vannacht.

@ Hannah: Dank je wel voor de wijzigingen.

@ Ollekebolleke: Wat een mooi kado van de je oom dat je de kaartjes krijgt.

@ Hoops: Ik ken het gevoel, de kleine meid ligt bij mij al vanaf dat ik het kan voelen het liefst aan de rechterkant.

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hallo!!

Zo wat een gedoe weer om er op te komen!! Moest me wachtwoord enzo weer opvragen, die was ik blijkbaar vergeten!!
    Maar alles goed met iedereen?
    Ik ben gaar...gister feest gegeven en pas om half 4 slapen...en 9 uur wakker! fijn....
    Nou ik kom morgen terug. Morgenochtend eerst bloed prikken! De 5e ziekte heerst bij ons op het werk. Opzich alleen schadelijk tot 20 weken maar moet toch even bloed prikken van de vk. Nou wel fijn dat ze het even checken. Ik ben gelukkig niet zo bang voor die naald hihi..

Nou ik ga slapen kom morgen weer kletsen.

En Hoops ik voel het ook. En hier de beeb net als bij pluis altijd rechts!!

12. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Morgen komt het kamertje: spannend!!!
    Verder ben ik de kleertjes aan het wassen (heb er gisteren een paar bijgekocht in maat 50/56) zodat die meteen in de nieuwe kast kunnen. Zou ik die voor de bevalling nog eens moeten wassen?
    Beetje een mindere dag vandaag: of mijn ribben worden blauw geschopt of ze ligt overdwars in mijn buik.
    Hoops: ja aan het harde kan ik ook enigszins voelen hoe ze ligt. Ik vind het wel moeilijk om t verschil tussen hoofdje en kontje te voelen... Soms kun je iets van de schopjes afleiden, tenminste als de hardste van de beentje komen...

13. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Dank je wel,blijkbaar zijn er nog zo die hem mooi vinden.
    Er zijn er plots een heleboel die hem genomen hebben:D

14. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Oké, dit wordt dus weer even wennen en uitzoeken met de nieuwe site. Hopelijk werkt het nu sneller en beter. Eerst even reageren en daarna eens uitpluizen hoe het allemaal werkt.

Petrabr, dat is spannend zeg met de bevalling van je zus en jullie vakantie. Hopelijk blijft je neefje of nichtje braaf wachten tot jullie terug zijn!

Elke, hihi ik heb ook de eerste avond gym gehad en kreeg ook de opdracht mee om de bekkenbodemspier te trainen maar de ‘kwispelende hond’ ken ik niet. Dat is wel een verschil kindjes van groep 5 of 7/8.

Miekie pluis, goed hoor dat je hebt aangegeven dat het niet meer gaat en er met 6 weken uit wil. Bijkomen en uitrusten want nu kan het nog. Mijn laatste werkdag zal ook 19 juni zijn, wel echt aftellen nu.

Anna, hier ook dat ik het kindje door mijn hele buik voel woelen en draaien en dat er af en toe wat uitsteekt. Krijg ook meer last met lopen vooral ook door het vaak moeten plassen. Wow, 50 minuten op de crosstrainer, lekker hoor!

Rianne, hoe is het trouwens op het werk van je man?

Ollekebolleke, wat een ontzettend lieve oom zeg!

Vrijdag is het kamertje gebracht en in elkaar gezet, helemaal blij. Nu nog even uitsoppen en de definitieve plaats bepalen want het is nu best even ‘vol’ na weken met een leeg kamertje gezeten te hebben. Daarna zijn we lekker het weekend naar Winterwijk gegaan en lekker gefietst, gewandeld en genoten. Vanmiddag kreeg ik de deurkruk in mijn buik even schrikken en nu een gevoelige plek op mijn buik. Wil mij niet zoveel zorgen erom maken want kindje zit goed ‘verpakt’ maar vandaag is ‘ie veel rustiger dan de afgelopen dagen en werd net gerust gesteld door een paar wiebels en draaitjes. Die buik wordt nu dus echt groter en lastiger dus meer rekening mee houden…. Aan mijn vader en moeder het wiebelen en bewegen van hun kleinkindje laten voelen, normaal stopt ‘ie dan maar nu ging het even door en konden ze het voelen.

15. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Hai allemaal,

Even kijken of alles het nu doet.

Fijn Miekiepluis,

Mijn gyn, was erg verbaasd dat ik nog aan het werk was, kan namelijk haast niet meer lopen en autorijden wordt erg zwaar. Heb nu met haar de deal gemaakt dat ik dez week een halve dag werk en volgende week nog anderhalve dag.
    De laatste hele dag heb ik 5 scriptieverdedigingen (zit in het onderwijs).
    En dan is het over...voorlopig.

Hanna heerlijk van elkaar genieten...

Welpje, zal even schriken zijn van die deurknop en fijn dat het kamertje er is

Lieke, leuk morgen het kamertje en tja alles moet gewassen worden.. nu heeft mijn moeder heel lief alles gewassen en gestreken, kan echt haast niets meer

Annie, gelukkig dat je al verder bent,maar wel heel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

Petra, lekker gezwommen?

Rianne, hier nog een hydr. luierverslaafde.En nu hebben ze zelfs hele leuke gekleurde

Jingi, foto's....

Ollekebolleke, wat lief van je oom zeg, aan dat soort cadeau's heb je echt iets

16. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Hoops, ik voel dat inderdaad ook en kan nu vaak ook voelen wat het is, ruggetje, hoofdje, kontje. Die van mij ligt trouwens altijd links :D.

Vraagje: hebben jullie soms ook het gevoel dat je flauw gaat vallen? Ik heb dat nu al een paar keer gehad als ik in de rij bij de kassa stond of zo. Sowieso altijd als ik ergens een tijdje stil moet staan. Vanmiddag ook weer bij de kruidvat. Ik voel me dan helemaal bleek worden, misselijk, alles wordt wazig en dan moet ik echt snel naar buiten anders ga ik tegen de grond. Gelukkig nog nooit gebeurt want iedere keer ben ik net op tijd buiten en na een min of 5 in de frisse lucht trekt het weer weg. Zou dat komen omdat mijn bloeddruk vrij laag is? En kan je er wat tegen doen?

17. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Nou, wil dus niet lukken met de banner enzo. Morgen weer een dag. Zucht...

18. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Hai Nita,

Bij lage bloeddruk is het goed om af en toe wat zout te nemen (dropje, chips)

Wie weet hoe ik mijn banner actief krijg?

19. Hanna: ik werk met mensen met een lichamelijke handicap, dus veel tillen en bukken enz, best zwaar al zeg ik het zelf!

Rianne: dat boek heb ik ook erg leuk! Ik heb ook een negenmaanden agenda/dagboek, hier schrijf ik nu alles in en als het kindje er is dan ga ik pap en mam vertel eens schrijven.

Hoops: jep dat heb ik ook, ik heb ook regelmatig dat ik geen schopje ofzo voel maar dat mijn hele buik even raar voelt, ik denk dat het dan probeerd om te draaien ofzo!

Wil ik net de laptop pakken doen mijn schouderbladen toch zeer een soort van kramp gevoel, echt heel vervelend, ik hoop dat het vanacht weg terkt, want ik moet morgen werken en zo gaat dat niks worden, zo gauw ik mijn armen naar voren wil doen springen de tranen in mijn ogen!

Meiden slaap lekker en tot morgen ofzo!

20. Voor het plaatsen van banner:
    De bb-code kopieren en dan plakken in het handtekeningveld en NIET in 1 van de 2 balkjes onderaan!
    Dan up-loaden en dan heb je als het goed is het voorbeeld!
    Vervolgens handtekening opslaan en klaar is kees!

Succes meiden

Deel Deze Pagina