Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Hoi,
    aangezien er hier een heleboel pagina's verdwenen zijn weet ik niet meer welke lieve meid me wou helpen om iets te bestellen via prenatal!
    Ik vond dit zo lief..
    maar het zal wel lukken denk ik,we hebben gebeld en ze gingen er eentje appart houden!
    eind deze week kunnen we er om (met overzetboot)

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik wil even testen of mijn banner het nu wel doet...

Niet dus!

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedemorgen

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mijn banner is nu wat kleiner dan gisteren, ergens ben i daar wel blij mee

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    goeie morgen meiden

ja vroeg he hihi. maar was al om 5 uur wakker al een paar dagen rond die tijd en kan gewoon niet meer in slaap komen grrrr hopelijk veranderd het nog hihi.

wat die hydrofiel luier of flanellie luier is inderdaad voor het spugen was het er gister vergeten bij te zetten hoef je inderdaad niet zo veel te verschonen als ze hebben gespuugt zoals iemand al schreef.

wat buik betreft hiet ligt mw ook altijd aan de rechterkant. dan is het echt helemaal hard. en de andere kant zacht echt raar gevoel.

en er was iemand niet lekker geworden in de winkel? heb het wel in het begin gehad toen zei de dokter dat het inderdaad door je bloeddruk kan komen. heb het nu ook nog wel is als je heel lang moet wachtten in de rij in een over volle winkel.

@annie ow 5e ziekte hmmm heerst zeker vaak op kdv heb het nu wel vaak gelezen op het forum. toch fijn dat het even gecontroleerd wordt.

nou meiden ga maar me de hond naar het park
    iedereen die moeten werken werkze!!!

6. MaMa 1985

MaMa 1985 Lid

18 dec 2008
    74
    0
    6
    Goedemorgen meiden
    Ik sta onder een andere gebruikersnaam omdat mijn andere het niet meer deed en ik had deze nog ...
    ben het weekend niet geweest dus heb ook nog niet echt veel bijgelezen ..
    vrijdag bij de verloskundige geweest en ik moet aan de staaltabletten omdat mijn ijzer te laag is ...
    vandaar dat ik zo moe was :(
    maar dat duurt ook nog 4 tot 6 weken voordat het werkt dus das ook lekker maar ja ..
    ik ga zo even bijlezen en proberen om mijn banner er weer optekrijgen !8)
    fijne dag allemaal
    groetjes tal

7. MaMa 1985

MaMa 1985 Lid

18 dec 2008
    74
    0
    6
    even kijken of het gelukt is met mijn banner :(

8. MaMa 1985

MaMa 1985 Lid

18 dec 2008
    74
    0
    6
    Jaaaaa:) hihihihi

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hey vraagje..

Mijn vk zei vrijdag dat het kindje al netjes met zijn hoofdje naar beneden ligt.

Ik voel hem nog wel heel veel draaien (om zijn as, denk ik).

Draaien ze zich nog vaak helemaal om, dus weer met het hoofdje opzij of naar boven na de 30 wk?

Of zal hij waarschijnlijk netjes zo blijven liggen?

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedenmorgen meissies,

ik ga even proberen wat terug te pakken van de afgelopen dagen.

@Miekiepluis, ik heb ook een molton zeiltje, die heb ik op 1/3 van het bedje (onderkant) opgemaakt., dan een molton hoes en dan een gewone hoes.
    Ga vandaag voor dekentjes kijken. Heb nu een idee van hoe of wat. Dank aan iedereen die gereageerd heeft *blij*

Heel goed dat je gaat aangeven eerder te willen stoppen met werken.
    Mijn verloskundige vertelde dat zij ook altijd adviseerde om 6 weken van te voren te stoppen met werken. Want eerste week moet je nog wennen en doe je niet zoveel, daarna rustig naar de bevalling toewerken (schijnt echt een proces te zijn).
    Als je 4 weken van te voren stop, heb je kans dat je maar een week 'vrij' bent en dan al gaat bevallen. Dan heb je volgens haar niet genoeg rust gehad.
    Snappen jullie het nog?

Een serieuze kijker voor je appartement? Lekker zeg. De vorige is dus niets geworden? Hoop dinsdag op meer geluk.

Oeh, door je rug gegaan? Auch. Molletje geholpen?

@Doosje, fijn dat je controle goed was. Dan kan je er weer even tegen aan.

@Petrabr, lekker gezwommen met de kleine meid? Heerlijk lijkt me dat.

@Skatje, ik heb nog een paar setje lakens van mijn moeder gekregen. Daar zaten ook sloopjes bij. Die ga ik gewoon gebruiken met een hydrofiel luier eronder.

Beebje kan nog wel draaien denk ik, mijn frummel ligt al vanaf ong. week 26 met koppie naar beneden en dat is nog steeds zo. Is nu ook al een beetje ingedaald, dus ik verwacht geen draaierij meer.
    Voel de kleine ook alleen nog maar om zijn as draaien.

@Hanna, fijn he, nog even wat tijd voor jullie tweeen. Even relaxen met het mannetje.
    Lief dat je zus je heeft geholpen met het bedje opmaken. Dat doe jij strax ook zo hoor. Ik heb voor de zekerheid nog een zo'n kaartje bewaard waar een voorbeeld opstaat over bedje opmaken (van de prenatal verpakking), maar als de kraamverpleegkundige dat strax nog weer lekker over gaat doen dan maak ik me niet meer druk en ik verwacht dat ook zo op te pakken hihi. (al kan ik me daar nu nog weinig bij voorstellen.

En wat de lijst betreft: lettertype wat aanpassen zal misschien wat helpen, geen 5000 tekens, maar je weet het niet he. Ben benieuwd of je er nog wat van hoort.
    Hij kan iig op de site of op hyves staan en dan hier terug met link.
    Als je em op de site wil plaatsen, prima, geef je maar even een gil.

@Ollekebolleke, aardige oom heb jij zeg, wow.
    Nog gelukt om dat ene muurtje te schilderen?
    Oh, ik moet ook nog een rolgordijntje halen. (pakt to-do lijstje erbij). Vergeet steeds te maten op te nemen haha.

@Hanna, wat een speurneus, gewoon minder berichten op een pagina, logisch eigenlijk haha

@Jingi, hier ook steken. Had al een gevoel dat de baby iets ingedaald was en dat bleek ook zo te zijn. Ben benieuwd of het bij jou ook zo is.

@Hoops, ik kan precies voelen hoe de baby ligt. Voorkeur is links in mijn buik. Kontje ligt steeds lekker te draaien bovenin.
    Voel bijna geen schopjes meer, eigenlijk is onze frummel al weken meer aan het draaien, met als gevolg rare bobbelbuik en idd een harde kant en een zachte kant..haha

@Nita, altijd iets van dextro of zoute dropjes bij je hebben. Kan bloeddruk of suiker zijn.
    Je voelt je een stuk geruster als je die bij je hebt.

@Ollekebolleke, hoe is het met de 'kramp' tussen je schouders?

@Tal, fijn dat je controle goed was.
    Sta er van te kijken dat het zo lang duurt eer die staaltabletten werken. Hopenlijk ben je dan al zover opgeknapt als je mag gaan bevallen.

11. mvja

mvja Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Ik kom me ook aanmelden voor de augustus mama's als jullie dat goed vinden :)... Wel een beetje laat, maar hoop dat het nog kan voor de komende 11 weekjes (voor mij ongeveer dan)

Ik ben vandaag precies 29 weken, uitgeteld op 24 augustus.

Groetjes mvja

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou gezellig toch, hoe meer zielen, hoe meer vreugd denk ik maar.
    Laat je niet afschrikken hoor, af en toe zijn we hier een kippenhok, maar wel met allemaal gezellige en lieve kippen.

Gaat het goed met je zwangerschap?

13. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Welkom mvja bij de gezelligheid.

Grrrrrrrr, hoe kan ik mijn banner uploaden, ben er nu al zo lang mee bezig, jaaaaa ben blond, maar wordt hier echt heel giftig van, gelukkig is er niemand thuis.......

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meid,

ga naar:

Instellingen en opties --> handtekening wijzigen

Dan vul je de bbcode in in het grote vak, dus niet de url plakken bij afbeelding in handtekening

Klik dan op handtekening opslaan

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb mijn banner juist wel in afbeeldingen geplakt ;)

volgens mij is mijn beebje gedraaid en ligt hij nu met hoofje omlaag...ik hoop het want de afgelopen tijd lag hij steeds overdwars.

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben nog lang niet bijgelezen van afgelopen weekend, maar wil alvast een berichtje plaatsen. Om te testen of mijn instellingen weer allemaal goed staan....

...en om te vertellen wat ik zaterdag heb beleefd.
    Ik voelde zaterdag de hele dag het kindje niet. De hele tijd uitgesteld om de vk te bellen, geprobeerd om rustig te liggen met een beetje porren hem weer 'aan de praat' te krijgen maar nee hoor. Nou daar krijg je wel stress van... Dus om 18.30 toch de vk gebeld. Was bang dat het overdreven zou zijn, maar ze vond het helemaal niet erg en kwam zelfs meteen naar ons toe om te luisteren! Ze had met de doptone vrijwel meteen het hartje te pakken dus dat was al een geruststelling. Maar vervolgens wilde ze me toch nog naar het ziekenhuis hebben voor extra controle. Dus om 19 uur zaten wij in de auto naar het zkh. Daar heb ik een CTG gekregen en een meetdingetje voor harde buiken. Ik was in de veronderstelling dat ik nog nooit een harde buik had gehad... nou mooi wel dus. Ik wist alleen niet dat wat ik voelde (en achteraf al veel vaker heb gevoeld) een harde buik was... en dat dat dus niet zo hoort... Daarna ook nog een echo gehad en ja hoor, die kleine boef begon weer te bewegen. Hij stak nog net z'n tong niet naar ons uit ;)

Ik heb vervolgens moeten vertellen wat voor werk ik doe, hoeveel ik werk en hoe lang nog etc. Toen kreeg ik het advies om deze laatste 2 weken m'n dagen te halveren. Dat zie ik zelf dus echt niet zitten maar ik heb wel vanmorgen meteen met mijn baas gepraat en alles verteld en nu is er wel een hele taak bij mij afgehaald waardoor ik het overige werk in een heel rustig relaxed tempo kan doen en alles netjes kan afronden voordat ik stop.
    De belangrijkste waarschuwing van zaterdag, die echt goed bij mij binnenkwam, was: "je moet je vanaf nu maar eens gaan gedragen als een zwangere vrouw...." Ik geloof dat ik dat maar eens in mijn oren ga knopen vanaf nu.

Sorry voor dit ego-bericht tot zover.
    Later vandaag zal ik alles bijlezen en weer op iedereen reageren!!

Liefs van Liefie

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jemig Liefie, wat een verhaal zeg....wat zal je geschrokken zijn.
    Gelukkig was alles goed.
    Ik vind dat je wel een goede tip hebt meegekregen hoor. Je gedragen als een zwangere vrouw. Gelukkig heb je een goed gesprek met je baas gehad en kan je nu echt rustiger aan gaan doen.

@marieke, loopt je banner wel mee dan?
    Zou mooi zijn als beebie gedraaid is. Waaraan denk je dat te merken?

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi daar ben ik alweer...

Heb toch even helemaal bijgelezen, kon het niet laten (ja dit is natuurlijk niet de bedoeling he, dat ik minder werk heb en dan het forum ga zitten lezen...foei! :()

Maar oke...

Miekepluis: applaus voor jou dat je eerder gaat stoppen met werken. Jij en ik stoppen nu precies tegelijkertijd, vr de 19e. Nog heel eventjes!

Beeb gedraaid: dat kon ik ook zien op de echo van zaterdagavond. Ligt nu lekker met z'n koppie naar beneden! Ik kan het ook duidelijk voelen omdat ik de voetjes nu steeds helemaal bovenin voel terwijl dat eerst echt in mijn rechterzij was. Hij beweegt vandaag weer volop... ben ik echt blij mee!

Bedje opmaken: maak je geen zorgen! Dat komt allemaal goed. Ik heb er een paar weken geleden nog een topic over geopend onder 'baby uitzet'. Kreeg toen ook goeie reacties en tips. Misschien kunnen jullie dat nog terugvinden...

Zo nu ga ik maar eens braaf aan het werk....

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, wat een verhaal! Wel goed dat je uiteindelijk de vk hebt gebeld en dat het goed onderzocht is!! Nu wel rustig aan doen he! En nu weet je wat die harde buiken zijn!

20. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

hallo allemaal

alweer een hele tijd geleden dat ik hier was.
    ik ben nu ruim 30 weken en alles gaat goed!!
    alleen nu ligt de kleine in een stuit,
    onze dochter is geboren met een keizersnede ivm stuitligging,
    ik hoop nu zo dat hij nu nog draait. ik wil niet nog een keizersnede!!!!

even een vraag.
    kan er nou iemand duidelijk uitleggen wat een harde buik is??
    ik lees er zoveel over maar overal anders.
    ik heb ze volgens mij nl ook regelmatig. en is dat ook echt slecht voor de kleine????

Deel Deze Pagina