Ik weet het ook niet. Aan het eind van de dag heb ik vaak wel een wat gespannen buik, voelt dan wat zwaar aan. Maar of dat echt een harde buik is??? Ik heb nooit dat het zeer doet.
@ Carlie: Een harde buik kun je volgens mij haast niet missen hoor.. Je baarmoeder wordt hard als een bowlingbal, als je erop drukt is ie helemaal aangespannen. Dat voel je, of je nu loopt of ligt. Is ook niet per se slecht teken, alleen als het regelmatig gebeurt of steeds bij inspanning, dan is het wel een teken om rustig aan te doen.
Hallo meiden! Erg gezellig dat er zoveel gekletst wordt, maar voor mij teveel om allemaal bij te houden, merk ik. Dus excuses dat ik niet meer op iedereen reageer! Heb de laatste pagina's gelezen. Liefie, eng hè?! Ik heb het ook gehad. Wat goed dat je gebeld hebt met je vk! Harde buiken: hier nu ook veel last van. Gisteren gewandeld en in een uur tijd 4 of 5 harde buiken gehad! Is dat niet een beetje veel?? Ga dit dinsdag over een week eens met m'n vk bespreken... Op andere momenten heb ik ook wel harde buiken, maar gelukkig niet de hele dag door. Voel trouwens kindje sowieso wat minder bewegen nu. Ben er niet ongerust over, maar vraag me af of jullie dat herkennen. Komt waarschijnlijk door minder bewegingsruimte?? (Ben nu 28wk+4dg) Kijk later wel even of ik m'n banner weer kan instellen. Nu weer aan de slag in huis!
hallo allemaal een beetje laat maar ik ben ook in augustus uitgerekent de 23ste ben al een tijdje op dit forum maar zie nu pas dat er een aug topic is hahaha ach hormonen he..
Hey meiden, hoe is het hier? Ik kom later weer reageren, maar wilde even m'n buikje showen! Vandaag 31 weken zwanger!
Hallo, Ollekebolleke, dank je wel voor de goede uitleg, het is gelukt met de banner. Liefie, fijn dat je een extra controle kreeg en alles goed is. Je hebt zo met die presentatie ook best een drukke periode afgerond. Rustig aan nu en aftellen de laatste daagjes. Ginny, prachtig mooie buik. Nieuwe dames, gezellig dat jullie aansluiten! Klossen, ben er al eerder over begonnen dat ik dacht dat deze niet onder het bed passen. Nou net opgehaald en dat klopt dus... Écht op een paar mm na past het niet. Dus wordt terugbrengen en dan toch misschien het bed omhoog met kratten of mijn vader of vriend moeten wat bedenken. Nou, mijn deurkrukaffaire valt mee, beurse plek en af en toe lok ik het kindje uit voor een reactie dus zal wel helemaal goed zitten. Doet alleen zeer als 'ie rond die plek een por geeft.
@ Welpje 09, wat lief dat je ernaar vraagt. We zijn nog steeds niet veel wijzer, wel laten we ons goed informeren door de rechtsbijstanderzekering om geen fouten te maken. Ze willen geloof ik proberen om met werktijdverkorting ofzo 80% te betalen maar hoe of wat geen idee (eigenlijk weten we niks zeker totdat er iets op onze rekening verschijnt deze maand, lekker geruststellend he?), ik weet wel dat ze niet zomaar iets kunnen maken simpelweg omdat ze het geld niet zouden hebben maarja wil niet zeggen dat ze dat niet doen... Het wordt nog spannend in ieder geval... Ik lees dat je je buik heb gestoten aan de deurkruk, ik ben ook ineens veel groter dan dat ik inschat, erg irritant, denk ik ergens tussendoor te kunnen past het gewoon niet hahaha best wel genant soms. @ ppa, ja ik zag veel gekleurde hydofiel luiers maar ik heb toch allemaal witte genomen, ook veel witte bekleding voor het bedje en zo kan ik alles tegelijk wassen dacht ik bij mezelf... Ik ben een beetje een muts maar ik was me al zo suf met al die jongens hier in huis dat dit me wel makkelijk leek. En met je banner, je moet de url en het plaatje in het tekstvlak zetten, het lukte mij ook niet en ik heb geprobeerd en geprobeerd en ineens was het wel goed... Probeer eens de url die er nu staat te selecteren, dan op het plaatje invoegen klikken en daar de url nog eens kopieren, dan moeten het plaatje en de url samen één worden denk ik. Voor zover de blonde uitleg van deze blonde! @ nita82, dat ken ik wel, ik ben wel eens ergens gaan zitten gewoon want poeh... je zou maar om gaan, ik heb dat ook wel eens gehad toen ik niet zwanger was maar gewoon wat "zwakker" in mijn gezondheid dus in mijn geval hangt het wel samen met mijn de hoeveelheid energie die ik heb denk ik... Dit kleine parasietje neemt alles wat ik ook nodig heb vaak @ Liefie, dat moet schrikken zijn geweest zaterdag! Volgens mij vergeten de vrouwen van tegenwoorig wel eens stiekem dat zwanger zijn niet zomaar even tussendoor kan... Hé mijn banner is naar het volgnde plaatje, joehoe!!! Ook hier voel ik goed een harde kont afwisselend links en rechts maar meestal rechts, koppie ligt altijd beneden sins weken, wel steeds lager, ga nog net niet wijdbeens lopen... Al zegt mijn man dat ik loop alsof ik moet poepen, en bedankt... Op de valreep nog wat nieuwelingen, welkom!
Nou hier ben ik ook weer. Het is wel heel erg wennen, dit nieuwe forum. Even kijken hoe ik alles weer krijg zoals het was. Gaan er nog meer mensen naar de voorlichtingsavond over bevallen, morgenavond, in het MCA? Volgens mij zaten er meer mensen uit omgeving alkmaar hier toch?
@ginny mooie buik hoor. @welpje. ow hier gaan de steunen ook niet passen onder het bed hoor heb een boxspring dus heb er dan ook aardi wat nodig hihi. maar me bed is al vrij hoog en aangezien ik niet thuis ga bevallen zal ik is aan de vk vragen als het erg is dat hij niet op de perfecte hoogte is. alle nieuwelingen welkom!!
Mvja en Fiona Welkom... @Nita: Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Het werd steeds erger. Ben nooit flauw gevallen. Later bleek dat het paniek aanvallen te zijn. Ben er nog heel lang mee bezig geweest om daar weer vanaf te komen. Er wordt geadviseerd om als je in een rij staat of iets te blijven bewegen. Zo blijft het bloed goed stromen. En veel afleiding zoeken. Ik hoop voor je dat je het niet te vaak meer hebt anders durf je straks (net als ik heb gehad) niet eens meer boodschappen te doen @Liefie: gelukkig dat ze je weer hebben kunnen gerustellen. Ja soms denk je het gaat allemaal nog wel. Maar toch is het zwanger zijn niet niks. Zo'n uk vergt een hoop van je lichaam. Wat de harde buiken betreft ervaar ik het hetzelfde als Anna, Ik had het niet beter kunnen uitleggen. Ik heb ze ook wel regelmatig maar niet teveel denk ik. Alleen gisteravond bleef het maar komen en gaan, toen ben ik naar bed gegaan en was het weer snel rustig. @Ginny: Mooie buik hoor.. ziet er goed uit.. Wij hebben een waterbed. Dat kan ook niet op klossen. Meestal is het als je toch in het ziekenhuis bevalt niet zo'n heel erg probleem. Ik weet alleen niet of ze dan je bed verschonen of dat je man het moet doen. Anders eventueel kratten eronder. Staat wel erg charmant Gelukkig mag ik maandag naar de fysio voor mijn bekken. Ik word er echt niet blij van zo. Op het moment is het wel uit te houden omdat ik vandaag bijna niks gedaan heb. Maar ik moet ook echt rustig aan doen anders word ik gelijk weer gestraft... Hoop dat fysio me kan helpen...
@desireek ja inderdaad waterbed kan ook niet omhoog hihi. en ach dan verschoont me vriend het bed wel hoor en anders me moeder hihi.
Daan: tja ik heb nog steed wel wat last van af en toe kramp tussen mijn schouderbladen, echt heel vervelend, maar gelukkig mag ik morgen weer naar de fyshio dan zal ik eens vragen of hij het weet! Mvja: gefeliciteerd en welkom natuurlijk! Erg leuk je bent op de zelfde datum als mij uitgerekend! Liefie: krijg er ff kippenvel van, gat wat zal je geschrokken zijn, maar gelukkig niks aan de hand. Dikke knuffel! Fiona: welkom en gefeliciteerd! gaat alles goed?? Ginny: mooie buik hoor! Bed: een bed moet niet alleen op klossen ivm het verschonen maar ook voor de verloskundige, als je bed niet hoger staat mogen ze wijgeren om je olp dat bed te laten bevallen! Vraag dit dus nog even goed na aan je verloskundige! En anders kan je bij de thuiszorg een bed huren/lenen en deze gebruiken voor de bevalling en daarna kruip je lekker in je eigen schone waterbedje! Maagzuur: jee zeg ik heb er weer eens last van.... wordt er niet goed van! Verder heb ik vandaag maar lekker een halve dag hoeven werken, een hele lieve collega wilde graag wat meer uren dus ik heb geheel vrijwillig 4 uurtje afgestaan voor vandaag, heerlijk!! Ik heb lekker in de kinderkamer gestoeid met verf om de muren nog even helemaal mooi te krijgen en daarna met een krabber om de opgedroogde verf weer van de aluminium kozijnen af te krabben. De volgende keer plak ik ze wel af, dat scheelt toch weer, dit was ook geen leuk klusje! Maar ik heb het overleefd! Verder gaat het best wel redelijk!
Hoi hoi, ik hoop vanavond even te kunnen reageren maar ik zit te wachten op een telefoontje van mijn vk.. Heb weer heel erg last sinds donderdag van braken en daardoor lag ik in het begin in het ziekenhuis. Nu gaat ze overleggen met het ziekenhuis wat nu te doen want het mag niet zover komen als toen. Ben wel een beetje bang voor het antwoord. Gelukkig zijn mijn ouders deze kant opgekomen om mij een beetje op te vrolijken.
HET IS GELUKT!!! Allemaal heel erg bedankt voor het geduld... Ga vanavond even rustig op jullie reageren...
Hoi meiden, De eerste werkdag zit er weer op. Nu ben ik wel moe, maar alles is goed gegaan. Ik had 5 zieke kinderen, dus een klein klasje vandaag. Ook wel lekker! Roos, en ... heeft de VK al gebeld? Hopelijk heeft ze goede raad! Wel fijn dat je ouders zijn gekomen. Fiona en Mvja, welkom hier! Mamavanyouri, nee van Sweepy hebben we al een tijd niks gehoord. Ik hoop maar dat geen bericht in dit geval goed bericht is! Groetjes, hanna
Voor wijzigingen en/of toevoegingen aub een PB'tje sturen aan Hanna1974 of aan Ginny (niet aan ons beide) ============================================================================== Augustus 2009 Mama's! Afspraken: Juni: 08: Stephanie87 8.40 uur controle vk 08: Fon uitgebreide medische 32-weken echo 09: Bloem1978 controle VK 8.40 uur 09: Ginny controle VK 10.45 uur 09: Nita82 3D echo 19.00 uur 09: Liefie controle VK 8.30 uur 10: Corinne348 controle gyn 9.10 uur 10: Rian83 controle VK 10: Miekiepluis controle VK 16.10 uur 12: Simmer controle VK 14.00 uur 15: Noa307 controle VK 10.15 uur 15: Lieke1979 controle VK 16: Welpje controle vk 16: Jessie86 controle gyn 11.30 uur 17: Ollebolleke 3D echo 17: Nita82: controle VK 15.10 uur 18: Mik controle gyn 10.50 uur 18: Ginny nogmaals 3D/4D echo 13.15 uur 18: Jingi controle VK 9.30 uur 18: Mega Babs controle gyn 15.15 uur 19: Marina controle VK 19: Ollekebolleke 11.15 uur controle VK 22: Ollekebolleke 9.50 uur groeiecho gyn 22: Hanna1974 contole VK 16.00 uur 23: DesireeK - 8.30 controle gyn, 8.40 echo 23: Roos controle VK 17.20 uur 30: Welpje controle vk 30: Petrabr controle VK Juli: 14: Welpje controle vk 16: Mega Babs controle gyn 18.40 uur 21: Welpje controle vk 28: Welpje controle vk Augustus: 4: Welpje controle vk 13: Mega Babs controle gyn 18.40 uur 20: Mega Babs controle gyn 18.40 uur