Daan, bedoel jij met het zeiltje zo'n zeiltje tegen het "doorlekken"? Ik had er bij Pepijn ook een gekocht omdat ie op de lijst stond, maar volgens de dame van de kraamzorg mocht ie niet gebruikt worden ivm kans op wiegendood..... zo'n zeiltje is natuurlijk best warm/broeierig. Nouja ik heb het nooit gebruikt omdat je er toch van schrikt. Ik moet de 18de weer naar de vlk, dus dan weet ik of ie al aan het indalen is. de laatste dagen heb ik het gevoel dat ie de hoek om wil...hahaha dan zit hij met zijn handje of voetje te rekken. En foto, woensdag ben ik vrij dus dan ga ik foto's maken en kijken of ik ze kan plaatsen. Hier komt as woensdag de kraamzorg, wat ik me kan herinneren verteld ze hoe alles een beetje in zijn werk gaat als de kraamhulp komt, en ze wil ook graag het kamertje zien.ze stelt ook een aantal vragen, heb je huisdieren, wordt er gerookt enz. En ze verteld ook hoeveel uur zorg je krijgt. Als je borstvoeding gaat geven krijg je volgens mij ook iets meer uren.
Zo, ik heb het ook weer gevonden, wel weer een gedoe hoor! Ik heb net weer geschilderd, de muren van de babykamer zijn klaar, laminaat ligt er, net de commode en het bedje (jaren 70)van een nieuwe laag voorzien! Bij ons komt de wieg naast mij in onze slaapkamer, bedje in de babykamer en de kinderwagen beneden. 3 plaatsen om te kunnen slapen. Hier ook buikpijn, vorige week extra bij VK geweest, ivm vermoedelijke blaasontsteking. Nog steeds geen bevestiging van gehad. Morgen weer VK dus daar maar eens informeren. In tussentijd hier aan de cranberrysap! Beeb hier zit nog steeds rechtop in mijn buik. Draait nog geen milimeter. Af en toe duw ik het hoofdje iets opzij, anders ligt het steeds tegen mijn ribben aan! Nah goed, zo maar weer even. Greetz!
@ welpje, Ja ikke, ik heb een ledikant en een wieg, de ene op onze kamer en de ander op de babykamer, heb alleen nog geen beddengoed voor het ledikant... Intake van de kraamzorg hebben ze telefonisch gedaan, zal het zijn omdat het mijn derde is? Al heb ik nog nooit kraamzorg gehad bij de andere twee... @ Stephanie87, zou ik zeker doen! Alleen al om het feit dat als je het niet doet je het wel nodig hebt En als je het wel meeneemt heb je het waarschijnlijk niet nodig maar je weet nooit toch?
Kraamzorg komt nu voor de 2de ook thuis, ligt bij mij aan de verzekeringsmaatschappij. (vertelde ze bij de eerst keer) maar telefonische had ik ook prima gevonden hoor.
Hey meiden, Zo eens kijken wat ik allemaal onthouden heb: Kraamzorg Ik heb vrijdag gebeld en toen zeiden ze dat ze net de maand juli hadden afgehandeld, dus ze gingen binnenkort beginnen met augustus. Ik word dus binnen nu en 4 weken gebeld. Namen Een meisjesnaam hadden wij al zo'n 3 jaar....maar we krijgen een knul haha! Het heeft ook wel even geduurd, maar sinds vorige week zijn we er dan echt uit. Ik was er al over uit, maar vriendlief twijfelde nog, maar is nu overtuigd dat dit DE naam is! Bed op klossen Ik beval sowieso in het ziekenhuis en we hebben een boxspring, dus ik weet ook niet of het wel lukt om die op klossen te zetten. Zal het nog wel vragen als komen voor een intakegesprek van de kraamzorg. Ledikant en wieg Wij hebben in de babykamer gewoon het ledikantje staan en ik wil bij ons op de slaapkamer nog een wiegje, zodat hij sowieso 's nachts en in de kraamtijd soms ook overdag bij mij slaapt. Moet alleen nog een wiegje kopen...zit nog te twijfelen tussen 2 wiegjes. Moltonzeiltje Die hebben wij niet, wij hebben een Aerosleep-dekje. Dus dan is het matrasje, Aerosleep-dekje, Aerosleep-hoeslaken en dan gewoon lakentje/dekentje of dekentje in dekbedovertrek. Stephanie87 Ja ik zou dan gewoon je ziekenhuistas en maxicosi meenemen, dan heb je gewoon alles bij je, mocht je bevalling beginnen. Wij hebben in de laatste maand nog een aantal verjaardagen en zelfs een bruiloft en zitten dan minimaal 100 km van huis, dus ik neem vanaf 36 weken dan ook m'n ZH-tas en maxicosi overal mee naartoe! Petrabr Oh lekker zeg, nog even op vakantie!!!! Wij zijn 3 jaar geleden voor het laatst geweest, dus ik had er wel weer zin in! Ach...volgend jaar weer een kans en dan lekker met de kleine! Babyzwemmen en babymassage Dat lijkt me ook wel wat, vooral massage. Dus ik ga me tegen die tijd zeker orienteren...had toevallig pas geleden al een site gevonden hier in de buurt. Verder weet ik het even niet meer! Hier vanavond info-avond "Bevallen in het ziekenhuis" gehad. Duurde ruim een uur...eerst info gehad hoe het daar werkt en wanneer je het ZH moet bellen enzo. Toen een rondje over de kraamafdeling en ook nog even een kijkje bij de verloskamers. Daar lagen net 2 vrouwen te bevallen en ik hoorde dus ook 1 van de vrouwen gillen en AU roepen....kreeg het er warm van haha Ik denk er nog maar even niet aan hoor, aan de bevalling hahaha! Verder weinig te melden...alles gaat z'n gangetje! Morgenochtend weer controle bij de VK...eens kijken hoe het met onze kleine man gaat!
Jessi, ik wilde ook naar Alkmaar morgen, maar mijn cursus begint morgen!! Dus baal onwijs want nu kan ik niet heen!!
Zal eerst even mijn verhaal vertellen en dan reageren. Ik heb dus in januari anderhalve week in het ziekenhuis gelegen met Hyperemesis Gravidarum en al die tijd volledig aan het infuus omdat ik was uitgedroogd en met nieren en lever hadden al een optater gehad. Nu ben ik sinds die tijd altijd misselijk maar sinds vorige week was het weer elke dag braken en steeds zwakker worden. Nu vandaag de VK maar gebeld met de vraag hoe nu verder en die heeft contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik moest me direct vanavond om 20.00 uur weer melden voor controle. Daar aangekomen direct aan de CTH gelegd (wel ruim 5 kwartier) en is er bloed afgenomen en urine gecontroleerd. Gelukkig was alles nog net acceptabel en mocht ik na 2 uur weer naar huis naar mijn gezinnetje (zag de bui al hangen want Ivan wordt donderdag 3 jaar). Als het erger wordt moet ik weer terug komen voor controle en ik heb het verhaal overtijd gaan nog even aangekaart maar gelukkig hoef ik me daar niet druk om te maken. Als ze niet voor de 40 weken wordt geboren dan gaan ze mij met 40 weken inleiden. Wat een heerlijk gevoel is dat zeg....... Maar dit is mijn verhaal tot nu toe weer even...... Tja, soms gaat het helaas niet over rozen maar ik wilde zoooooooooo graag een groote gezin en nu zie ik daar echt van af. XXXX
@ Miekiepluis: Zou jij mijn buddy willen zijn??? @ Marieke: Bij mij draait ze ook nog lekker alle kanten op hoor en dat was geen enkel probleem. @ Hanna: Ook ik heb nog geen afspraak voor intake kraamzorg, wacht het rustig af... @ Elke: Bij ons staat haar naam sinds vorige week eindelijk vast. manlief moest er nog wat langer over nadenken. @ Stephanie: Ik zou lekker je spulletjes meenemen. Je zal zien dat je het niet nodig hebt als je het bij je hebt en als je het niet meeneemt baal je als je het wel nodig hebt. @ Welpje: Wij hebben een wieg in onze slaapkamer staan en de ledikant staat klaar in haar eigen kamertje.
Goede avond allen, heb veel gelezen en al evenveel weer vergeten. Marrieke, Hier ook nog altijd schopjes onderaan,heel erg laag!! dus voorlopig nog altijd stuitligging vermoed ik. draaien met jou kont
Hier netjes met het hoofdje naar beneden! Hebben sommige van jullie al jullie proefdrukken binnen van de kaartjes? Zijn ze mooi, en zo ja van welke site hebben jullie ze geplukt? Ik kan door het vele aanbod echt geen keuze meer maken.
Goedemorgen allemaal!! Ik laat ook weer even wat van me horen. Heb wel geprobeerd alles bij te houden met lezen maar reageren zat er door jullie snelheid even niet in! Zijn hier druk bezig geweest met van alles en nog wat maar begin wel te merken dat ik nu "echt" zwanger ben. Vorige week bij VK was alles goed alleen lag beeb nog steeds in stuit. Volgende week mag dat nog zo zijn maar daarna moet ze toch echt gedraaid zijn anders word ik doorgestuurd. Op dit moment weet ik 100% zekers dat ze nog in stuit ligt. Ze ligt trouwens altijd zo heb haar nog nooit andersom gevoeld dus ben benieuwd of ze besluit om toch eens beneden te gaan kijken! Dikke knuffel voor iedereen en hoop dat ik snel eens tijd vind om gezellie mee te kletsen want dat mis ik toch wel een beetje
neen,en ik moet dringend in gang schieten!! Het zou maar eens te vroeg komen!wat dan? Heb nog geen keuze gemaakt!Vond er eentje mooi,maar dan moet ik het vanuit Belgie in Nederlerland bestellen en weet niet als ik dan de kaartjes tijdig zal ontvangen??Het is dan verlofperiode he. Stel het telkens uit...foei,foei
goeie morgen meiden lekker geslapen iedereen?hier wel hoor maarja de wekker ging weer pfff moet zometeen naar de kapper hihi. maar wat een pokke weer zeg het regent niet normaal me hond wou genees naar buiten dus echt 'hondenweer' @petrabr ow lekker naar rhodos wij kunnen dit jaar niet als mij vriend verlof heeft (defensie) dan loop ik in de laatste 2 weken dus dat wordt hem niet. ik ben wel van plan te gaan baby zwemmen lijkt me wel heel leuk. baby massage weet ik niet als dat hier gegeven wordt. KRAAMZORG: ik wacht nog even af en heb ik met 31 weken nog niks gehoord dan bel ik even. maar moet je dan bellen naar het kraamzorg bureau of je zorgverzekering. @stefanie ik zou het zeker meenemen stel je voor dat je kleintje zich wel aandiend dan wil je toch echt je spulletjes bij je hebben @ginny ow jij heb ook nog aardig wat leuke dingen voor de boeg. dus bij jouw is de auto ook voorbereidt om de eventueele komst doen jullie goed hoor. @elke hier zijn we uit over de naam hoor eindelijk we wisten gelukkig dat het een meid gaat worden dus scheelde alweer een naam hihi/ @catje hier draait mw gewoon nog dus zal mij benieuwen wanneer ze goed gaat liggen. ik verwacht deze week de proefdruk van de kaartjes. @monique gelukkig gaat alles goed, en je voelt je nu dus echt zwanger hihi.en die eigenwijs van jullie ligt dus ook nog steeds verkeerd hihi hopelijk draait ze wel op tijd om. en hopelijk vindt je snel de tijd om hiet weer mee te kletsen. nou meiden tot later iedereen fijne dag en werkze
goedmorgen, weer een slechte nacht slaap gehad. ik word er echt gek van. elke nacht om vijf uur wakker bah, veder gaat alles goed. heb gister wel lekker lopen te klagen maar nog vier weken en dan heb ik verlof. Bij ons begint de vakantie al 3 juli (laatste schooldag) yeeeh
Meiden, allemaal bedankt voor de reacties... neem idd maar van alles mee, je kan het maar bij hebben toch... heb al met hele scenarios in mijn hoofd gezeten dat mijn vliezen breken in de auto enzo hahaha... vriendlief zegt steeds, als je vliezen breken rij ik als een speer naar nederland, wil niet dat mijn kleintje een duitser wordt (Voetbal hé.. ligt gevoelig....) vind het best moeilijk allemaal, moet mijn vriend denk ik ook maar vragen om aan de non-alcoholische drankjes te gaan (terwijl ze in Duitsland zulk lekker bier hebben volgens hem) want ja, het kan altijd zo zijn dat je in de auto moet stappen... @ Geboortekaartjes: die zijn hier al besteld k ben er vroeg bij, maar ben een controlfraek dus wil alles geregeld hebben hihi...
Goedenmorgen, Heerlijk voor de meiden die nog lekker even van een vakantie gaan genieten... Ik zou ook het hoognodige meenemen voor het geval dat.... Hier ook nog geen intake gehad met de kraamzorg. Ook nog geen afspraak. Ik maak me er ook geen zorgen over nog. Het kraambureau is van een vriendin van mij dus ze zal me vast niet vergeten Hoe die kleine dame ligt weet ik nog niet. Heb het idee dat ze soms flink rond buitelt... Gisteravond kreeg ik een mega trap in mijn ribben. Lijkt wel een karatedame... Vannacht redelijk goed geslapen. niet veel last gehad van mijn bekken. en tot nu toe gaat het nog steeds redelijk. Het ledikant staat bij ons op de slaapkamer. hebben we met onze zoon ook zo gedaan....
Goedemorgen allemaal Las over kraamzorg enzz ik ben gebeld door een vrouw dus bij mij kwamen ze niet thuis gewoon een intake via de telefoon dus maar mischien komt dat omdat dit me derde zwangerschap al is .... @Roos jeetje joh gelukkig dat je gewoon weer naar huis mocht ! @Brusje vervelend joh dat je steeds zo vroeg wakker wordt ! over de kaartjes hier ook nog niks .. ga van het weekend boeken halen en dan maar kijken of er wat leuks tussen zit vast wel @Monique27 hoop dat ze nog zal draaien voor je als ze al een tijd zo ligt zal ze het vast wel erg lekker vinden om zo te liggen ! dat was het weer even hoor hihi ga zo even lekker douchen met me kleine man en vanmiddag komt me mams gezellig op visite .. verders weinig doen met dit weer bah ! ohh ja morgen alweer 30 weken de laatste 10 weken gaan dan alweer in jippie fijne dag allemaal Groetjess Talll
Goedemorgen! Hier weer lekker vermoeid, maar wel wakker. Tijd om even op het forum te posten! Intake kraamzorg: heb ik met 28 weken gehad, volgens mij doen ze dat hier tussen 28 en 30?/32? weken. Als je wilt bellen moet je waarschijnlijk bij de kraamzorg zelf zijn en niet bij je verzekeraar. Hoe het hier ging: Info gekregen over de 'regeltjes', hoeveel uur kraamzorg je mag hebben en hoe het zit met de zomerdrukte (kunnen hier dan misschien niet volledige aantal uren dat ik van mijn verzekeraar mag hebben bieden, maar in elk geval wel het max aantal uren volgens landelijk protocol -49-), arboregeltjes (hoog bed, veilige apparatuur in huis etc.), of je rookt, huisdieren hebt, van plan bent om borstvoeding te geven, uitzetlijst kraamvrouw en baby doorgenomen en als je het kamertje af zou hebben, mocht je het laten zien, maar dat is hier nog niet het geval. Spannend om nog ver weg te gaan laat in de zwangerschap! Inderdaad verstandig om dan de spullen maar bij je te hebben. Ik zou ook het lijstje met jouw gegevens van de vk meenemen (over je bloedgroep, medische achtergrond etc.). Brusje, vervelend dat je zo slecht slaapt. Hoop dat het weer beter wordt! Stuitligging: hier ook. Hoorde gisteren dat accupunctuur kan helpen om beeb te laten draaien. Heb er zelf eerlijk gezegd weinig mee, maar als het kan helpen... Baat het niet schaadt het niet denk ik dan! Ga vandaag eens info opzoeken hierover. Heb namelijk het gevoel dat onze uk ook lekker blijft liggen hoe 'ie ligt...! Hoezo eigenwijs??!! Roos, wat naar dat je steeds zo misselijk bent. Ik hoop voor je dat het beter zal gaan en dat je het ziekenhuis er niet meer voor nodig hebt. Zo is zwanger zijn helemaal niet leuk, lijkt mij. Sterkte ermee. Namen: hier nog steeds niet zeker over meisjesnaam... Wordt nu wel tijd geloof ik! Wieg/ledikant: wij hebben in eerste instantie alleen de wieg en die zetten we de eerste tijd bij ons op de kamer. Kaartje hebben wij nog niet. Alleen een idee. Moeten we ook maar eens mee beginnen... Euhmmm... wat was er nog meer geschreven??? Oh ja! Er was iemand naar de voorlichtingsavond in het zh geweest en hoorde barende vrouwen... WHAAAAAAA!!!!! Dat willen wij toch helemaal niet horen?!!!! Hopelijk heb je er geen nachtmerries van gekregen... Oh... heeft iemand trouwens een matrasje op maat laten maken? Zo ja, hoe lang duurt dat?? Ook daar moeten we nog achteraan en bedacht me vanmorgen pas dat daar natuurlijk ook nog de nodige tijd overheen zal gaan... Hmmm, volgens mij liggen we niet helemaal op schema hier. Fijne dag allemaal!
hahahaha grappige reacties over dat in t buitenland bevallen, maar wel herkenbaar, wij gaan als ik 36 weken ben nog 10 dagen naar Lommel (Belgie, Limburg) maar mocht het nodig zijn, zijn we ook in no-time in Nederland terug Dichtsbijzijnde ziekenhuis is in ieder geval Eindhoven geloof ik haha Intake kraamzorg hebben we telefonisch op 25 juni, dus netjes op tijd. Onze kleine schildpad lag vorige week met de echo ook ineens weer in een stuit ligging, maar aan het getrappel te voelen is dat alweer andersom nu... Kaartje is in de maak, mijn vriend wil zelf gedichtje maken dus daar hangt het nu op...hij heeft me beloofd van t weekend klaar te hebben,dus ben benieuwd Wij hebben een wiegje op onze slaapkamer staan en een ledikantje in de babykamer....wel volle bak maar ook wel weer gezellig. Naam zijn we wel uit, alleen weten we nog niet zeker welke de roepnaam wordt en welke de 2e maar we hebben afgesproken dit te beslissen na de geboorte, we hopen een blik te werpen en het dan te weten haha.. Hier nog 9 dagen werken met vandaag mee en dan verlof...bruiloft komt nu ook ernstig in de buurt, dus de bekende laatste loodjes worden hier wel heel zwaar haha Liefs Marina