Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Jaaaaa!!!:):):) Doet 't!

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vakantie Hier ook nog een die een eindje van huis weggaat!

Aankomende zaterdag ga ik voor 3 weken naar Zuid-Frankrijk. Lekker camperen aan de Côte d'Azur ;)

Zelf neem ik de Maxi-Cosi niet mee, hoogstens wat kleding voor de kleine. Als hij daar wordt geboren, haal ik daar wel een Maxi-Cosi..

Intake kraamzorg Nog niets over gehoord.
    Dus dan zullen ze toch echt 3 weken moeten wachten :)

Stuitligging Hij/zij heeft toch nog genoeg tijd om te draaien?
    Ik hoor van sommigen dat de baby pas vlak voor de bevalling goed gaat liggen.
    Die van mij ligt (gelukkig) al netjes ondersteboven.

Voorlichtingsavond Morgenavond ga ik naar de voorlichtingsavond in Arnhem. Ik hoop niet dat ze bevallende vrouwen gaan showen! Denk dat zoiets niet goed is voor de gemoederen ;)

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    goedemorgen meissies,

@Welpje, ik heb een wiegje in het babykamertje en als de tijd er is verwisselen we die voor een ledikantje.
    Dus niet en en. Wiegje dus ook niet op onze kamer. Wil frummel gelijk op eigen kamertje leggen.

@Stephanie, slim om dan ook al wat dingetjes mee te nemen. Je weet maar nooit. Vergeet ook evt. verz. papieren niet.

@Jingi, raar dat die dingen dan nog als verplicht op je uitzetlijst staan.
    Er stond op de verpakking dat je het 'zeiltje' op 1/3 van het matras moest leggen, dus alleen zeg maar vanaf het kontje naar beneden. Geld het dan nog? Ach, de kraam zal het me wel vertellen neem ik aan.

@Ginny, dat was dan wel een heel levendige rondleiding zeg.:)
    Succes vandaag met je controle.

@Doosje, jemig zeg wat een verhaal. Gelukkig mocht je weer naar huis. Is ook niet leuk voor Ivan als mama niet thuis is op zijn verjaardag.
    Sterkte er mee meis, zal niet makkelijk zijn.

@Catje, heb vorige week de proefdruk binnengekregen. Is mooi geworden. Precies zoals ik het in mijn hoofd had.
    Ik heb het kaartje zelf ontworpen op geboortepost.nl

@Monique, duim voor je dat baby nog draait.

@Noa, veel plezier bij de kapper. Hoop dat je droog overkomt.

@Brusje, vervelend he als je elke keer zo vroeg wakker bent. Hier hetzelfde. Al heb ik vanochtend lekker kunnen uitlapen tot 10 uur. Wat een luxe.

@Stephanie, ik heb ook met mijn man afgesproken dat hij vanaf week 37 niet meer drinkt, zodat als er wat is hij kan rijden.

@Nyn, bedoel je het matrasje voor het wiegje? Als je even de zoekfunctie gebruikt, dan komt je er wel topics van tegen. Want ik heb er regelmatig wat van gelezen op de site.
    Gelukkig zat er bij ons wiegje nog een goed matrasje.

Je schijnt ze op de markt op maat te kunnen laten maken.

Ik ga straks lekker naar mijn oma op visite en dan door naar mijn moeder. Zij moet naar de kapper en haar kapster gaat in Juli mijn haartjes nog lekker knippen en kleuren zodat ik iig met mooie haartjes in het kraambed lig. Ze wil me haren ff bekijken. Nou prima toch. Gezellig.

4. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Marina, jouw kindje draait nog regelmatig als ik het goed lees? Hier continu in stuit, tenminste... met 20-weken echo en controles bij de vk. Verder voel ik ook geen andere bewegingen.
    Inderdaad kan 't tot week 34 (en bij 2e zwangersch. tot week 36) nog draaien, maar onze uk vindt het wel prima zo, dus vraag me af of dat nog verandert. Toch zijn voorkeurshouding als 'ie steeds zo ligt, denk ik.

Hahaha, ben benieuwd of jullie de naam meteen duidelijk hebben na de geboorte, Marina! Even kijken... ben je een Pietje of een Jantje?;)

Lekker dat jullie nog weg gaan. Ennuh... benen bij elkaar!;) Ach, in het buitenland hebben ze ook ziekenhuizen, toch?!

Marina, succes met de voorbereidingen voor jullie huwelijk! Lekker druk, of niet?!

Zo, nu ga ik echt eens wat doen vandaag! :p

5. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Oh, zag dat jij ook nog gepost had, Daan!
    Toch nog even reageren!:)

Bedankt voor tip matrasjes. Bedoelde inderdaad voor wiegje. Zal eens rondkijken op 't forum en op de markt. Hoewel, er is nu kermis en volgens mij voorlopig geen markt.

Fijn dat je kaartje leuk is! Weer wat om weg te strepen van je lijstje.

Veel plezier bij je oma en met je mams bij de kapper!

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hello!

Ben net pas op mijn werk gearriveerd. Ben bij de vk geweest. Alles was oke. Hartje weer even geluisterd en gevoeld enzo. En natuurlijk nog wat nagepraat over de gebeurtenissen van zaterdagavond. Alle waarschuwingen werden door haar nog even dunnetjes over gedaan... ik heb het nu wel begrepen. Ik doe rustig aan!

Ik heb nu wel helemaal de kriebels gekregen wat betreft 'nesteldrang'. Ik was eerst van plan om alles wassen en het schrijven van de enveloppen etc pas te doen in de laatste 4 weken van mijn verlof. Maar heb nu opeens het idee dat Beeb weleens eerder zou kunnen komen. Denk dat ik er komend weekend toch maar aan ga beginnen!

Even kijken wat ik verder onthouden heb.

Bedjes: wij doen ook ledikant op de babykamer en wiegje naast mijn bed. Ik zie wel wanneer ie van de een overgaat in de ander.

Kaartjes: proefdruk al gehad en ook al definitief besteld. We hebben ze gewoon bij een drukkerij in mijn woonplaats vandaan. Het is een kaartje van Unicef... dan doen we ook nog wat goeds voor kindjes die het minder getroffen hebben dan de onze....

Kraamzorg: ik heb de intake al gehad op 2 april!! Toen was ik pas 23 weken zwanger. Ze kwam dan ook helemaal niets controleren of bekijken ofzo, want ik had toch nog niks in huis etc. Ze kwam alleen info vertellen over hoe het in z'n werk gaat en wat de wederzijdse verwachtingen zijn enzo. Ik vond het niet zo boeiend eigenlijk.
    Nu heb ik pas een brief gehad dat ze met topdrukte en slechte bezetting zitten in de zomer, dus het is sowieso nog maar de vraag of ik de hele 49 uur ga krijgen. Ik zie het wel. Moeder en schoonmoeder staan ook gewoon in de startblokken om te komen helpen!

Voor de mensen waar het rotweer is: kom naar Utrecht, hier schijnt de zon!!8)

7. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Oja, nog wat.

Voor de mensen die nog op vakantie gaan voor bv 36-37 weken: dan hoef je je maxicosi niet mee te nemen hoor... Als je kindje dan geboren mocht worden, ligt ie voorlopig nog wel even in het ziekenhuis en als het in het buitenland is wordt ie wel met speciaal vervoer naar NL gebracht en niet in je eigen maxicosi in je eigen auto....
    (Ik hoop dat ik mensen nu niet erg ongerust maak hiermee...)

Na 36 zou ik persoonlijk niet meer naar het buitenland op vakantie gaan. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Lieffie: Wij gaan als ik 36 weken zwanger ben een weekje naar duitsland, het is een kleine 3 uur rijden... mocht het daar geboren worden, is er toch wel een grote kans dat het gewoon mee naar huis mag, speciaal vervoer etc moet ik eerlijk gezegd niet aan denken, komen misschien nog onvoorziene kosten ed aan, dus ik denk dat ik toch maar gewoon de maxi cosy meeneem..

9. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen allemaal,

Iedereen gewend aan het forum? Het valt mezelf mee dit keer..

Hebben jullie ook meer last van vermoeidheid nu? Ik ben echt kapot! Slapen ging vorige week goed (veel beter dan daarvoor), maar nu... Kan niet meer lekker op rug liggen, maar op zij liggen vind ik ook niet echt fijn. Moet vaak plassen, super irritant. Gevolg is dus dat ik 's ochtends helemaal niet uitgerust ben. Gelukkig hoef ik nog maar 9 dagen te werken na vandaag. Dan verhuizen en dan eindelijk rust :)

Poe, als ik lees dat er mensen nu nog 3 weken op vakantie gaan (zelfs kamperen)... Ik ben nu echt blij als ik een beetje dicht in de buurt van mijn huis kan blijven. (Anderzijds, ik ga verhuizen met 35+ weken, daar zal ook niemand jaloers op zijn :D)

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    nou dames
    daar ben ik dan ook eindelijk weer eens
    had erg veel moeite met inloggen en zo, ben er 2 dagen mee bezig geweest:$
    maar ben er nu weer:)
    heb ook nog niet bijgelezen anders moet ik zoveel bijlezen
    alles goed met jullie??
    liefs mik

11. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    kan iemand mij misschien vertellen hoe ik opnieuw een banner plaats???

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Stephanie: je hebt gelijk hoor, ik bedoelde dat ook voor mensen die nog vóór 36a37 weken op vakantie gaan. Snappie?

Ikke = trots op mijzelf!
    Ik had a.s donderdag een drukke dag voor de boeg op mijn andere werkplek, met een stom spreekuur 's middags waar ik helemaal geen zin in had en ik merkte aan mezelf dat ik me daarover nu al zat op te vreten.... Ik heb de secretaresse en de arts daar gebeld, en gezegd dat ik rustiger aan moet doen en dat ik het spreekuur wil afzeggen! Nou iedereen schrikt natuurlijk meteen als je zegt dat het minder goed gaat met de zwangerschap, dus iedereen vindt het prima.... Dus de secretaresse gaat die patienten voor me afbellen, en ikke kan 's middags lekker op tijd naar huis! Joehoe!!!
    Dat ik dat durfde zeg, gewoon iets afzeggen.... misschien vinden jullie het gek maar da's echt heel spannend voor mij....

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Lieffie: No heart feelings hoor ;) begrijp ook dat jij er niet voor kiest om
    dan nog naar het buitenland te gaan... :D
    ik heb ook altijd dat probleem dat ik ergens geen NEE tegen kan zeggen...
    en als mensen dingen van me vragen die ik dus helemaal niet meer trek doe
    ik het dus ook maar gewoon, kon ik ook maar wat beter van me af bijten...

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,
    Sinds ik besloten heb om eerder te stoppen met werken heb ik het ff erg druk...
    Maar nu heb ik even tijd om te lezen en te reageren, dus daar gaan we dan!

Skatje: Mijn verloskundige zei dat als ze eenmaal naar beneden liggen bijna niet meer draaien, maar ik ben ook wel 3 weken verder dan jij...

Daan: Helemaal goed! Al geslaagd voor een dekentje?
    Ik snap je verhaal hoor, en ik denk ook dat het voor mij goed is om die 6 weken te hebben. Inderdaad een week uitrazen van school en dan me gaan voorbereiden voor de bevalling.. Hoe je je daar dan ook op kunt voorbereiden.. Ben nu het boek "Duik in je weeën" aan het lezen. Wel nuttig geloof ik!
    Ja, ik hoop zo dat die kijker het doet! Ze klonk erg leuk, een beetje jong nog wel, maar wel een vast contract, dus ik hoop het zo!

Mvja: Welkom meid, tuurlijk lekker meekletsen hoor!

Liefie; Wat een verhaal meid! Wat zul je geschrokken zijn! Fijn dat alles goed is met je mannetje..
    Diezelfde opmerking heb ik ook gekregen... Daar schrok ik ook wel een beetje van, want voor mijn gevoel deed ik al zo Zwanger!
    Dank je wel voor applaus...*bloos* Het voelt nog een beetje gek, maar begin er nu ook wel zin in te krijgen in lekker niks doen!
    Wat gezellig dat jij dan ook stopt! Kunnen we samen het forum terrorriseren! Hihi!

Carlie: Fijn dat alles goed met je gaat! Sja, een harde buik... Sommigen omschrijven het alsof er een voetbal in je buik zit die wordt opgepompt, je voelt echt je buik samenspannen. Maar soms heb ik ook gewoon een harde buik aan de buitenkant en dat schijnt dan ook een harde buik te zijn. In principe is het niet slecht voor je kindje, mits je het niet de hele dag door hebt. Het zijn namelijk een soort oefen-weeën, maar als je het heel vaak hebt kan het zijn dat je kindje te vroeg wordt geboren! Dus rustig aan doen!

Fiona1987: Welkom meid!

Ginny: Mooi buikje hoor!

Welpje: Jasses, irritant dat de klossen niet passen! Ik wil ze over 2 weken gaan halen, heb een boxspring. Jij ook?

DesireeK: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken! Ik hoop dat de fysio een beetje heeft geholpen...

Ollekebolleke: Ik vind afplakken nou ook niet echt een fijn klusje!

Roos: Jeetje meid, wat vervelend! Ik hoop voor je dat je lekker thuis mag blijven...

Hanna: Ik hoop soms dat er een paar kinderen ziek zijn..erg hè... Maar 30 kinderen is zoveel!
    Geniet er maar lekker van, van dat kleine klasje!

Petrabr: Daar verheug ik me nu al op! Zwemmen met onze kruimel! Fijn dat het weer lekker was, leuk ook samen met je lief!

Hanna: Ik lag me echt soms helemaal suf met dat programma! Ik verbaas me er soms echt over, en bedenk me dan maar dat die meiden vast hele goede andere kwaliteiten hebben.
    NIet lullig bedoeld of zo hoor! Ik heb nu een stagiaire die het LWOO doet en die kan ook van zulke antwoorden geven...

Elke: ik vind het inderdaad niet fijn om zo kort voor het einde te stoppen, maar ik kan niet meer... En dan is mijn meisje en ikzelf echt belangrijker!
    Wij zijn al heel lang uit haar naam!
    De kraamzorg kwam al met 5 maanden en ze zouden met maand 7 nog even bellen...dat moet dan wel nog steeds gebeuren...

Petrabr: Wat heerlijk zeg, naar Rhodos! ik zou het zelf inderdaad ook wel een beetje spannend vinden, maar als jij er alle vertrouwen in hebt dan is het toch goed! Lekker genietn meid!

Stephanie87: Ik zou dat inderdaad ook doen ja, kleertjes mee en de maxi cosi...Je weet nooit!

Ginny: Oh, jasses! Dat wil je helemaal niet horen als je daar rondloopt met een rondleiding!
    Ik heb morgen ook weer controle! Vindt het wel leuk dat we steeds vaker mogen!

Roos: Nou, dat is een fijn vooruitzicht! Fijn dat ook alles goed was, of acceptabel in ieder geval...
    Ik snap dat je er vanaf ziet om een groot gezin te stichten, maar ik kan me ook voorstellen dat dat wel lastig is.. Sterkte meid!
    EN IK WIL WEL JOUW BUDDY ZIJN HOOR! JIJ DE MIJNE? Ik pb je wel even!

Monique: Fijn dat je er weer even was! En fijn dat het goed met je gaat...Rustig aan!

Daan: Ik ga inderdaad in Juli ook nog even naar de kapper... Lig je er toch net weer even wat knapper bij...Hihi!
    Veel plezier met je oma en mama!

Liefie: Dat gevoel heb ik ook! Dat ze eerder komt, dus ik ga ook volgende weekend al de kleertjes wassen enzo... Gelukkig heeft lief ook last van nesteldrang en is hij heel hard de laatste klusjes aan het doen! Hihi!
    YOU GO GIRL! Heel goed dat je je secretaresse alles laat afzeggen, jij en je kindje zijn nu belangrijk!

POEH HË!! Ik ben weer bij hoor...Mocht ik iemand vergeten zijn, sommie!!

Mijn rug gaat gelukkig een stuk beter en vanmiddag ga ik er gewoon voor zorgen dat dat meisje mijn huis wil huren. HA!

Meiden, ik ga lunchen! Tenminste, als dat er nog bij past, want mevrouw is zich zo aan het strekken elke keer! Gisteren onder de douche zag ik echt zo'n voetje uit mijn buik komen en voelde ik haar billen rechts... Dat was wel een beetje alien-achtig..

Liefs, Pluis

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

nou de kapper is geslaagd hoor!!! het ziet er weer netjes uit, ze zei als je nog een keer wil voor je bevalling dan bel je me maar en doe ik je tussen door lief he. en was droog over was met de auto en kan bij haar voor de deur parkeren hihi.

raar he dat sommige al intake hebben gehad en andere weer niet ach komt allemaal wel goed. en inderdaad met der zomerdrukte zou je soms niet de uren kunnen krijgen waar je recht op hebt.
    nemen jullie de zorg 6 uur perdag? als dat mogelijk is. wij hebben besloten het 3 uur te doen omdat me vriend nog thuis is dus doet hij de viste en het huishouden hihi.

SLAAP: hier gaat het soms goed en soms om de zoveel uur wakker om te plassen. slapen jullie trouwens nog op je buik? ik soms nog wel maar weet begot niet als dat kwaad kan.

@pluis paste er nog eten bij? en wat leuk dat je echt een voetje zag. ik zie wel regelmatig me buik heen en weer gaan als ik in bed leg. moet ik wel om lachen

nou ga even me uienkruier in de oven gooien heb honger, en dan nog even wat doen in huis tot later meiden

16. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nog maar 17 daagjes werken na vandaag...JEUH!!!!

17. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Wat lekker Verhip! Ik ging ook direct weer tellen... Zeker omdat ik nu eerder stop, en ik hoef er dus gewoon maar 9! Dat is heus niet heel veel zeg maar... En nog zoveel te doen!!

Liefs, Pluis

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Lekker dat iedereen zijn dagen aan het aftellen is!! Bij mij is 9 juli me laatste werkdag dus moet nog even, maar schiet wel op!!

He hoe doen jullie dat met dit forum...Ik moet steeds helemaal terug zoeken tot waar ik al heb gelezen!! Echt heel irritant duurt zo lang. En bij de vorige site kreeg ik een mail en dan kwam ik precies waar ik was gebleven! Kan ik dat weer instellen en hoe??

Verder alles goed hier, heb alleen beetje last in het midden. Dus niet me banden. Net boven me schaambot. Beetje steekjes af en toe. Hebben meer dat???

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    @ noa307, hoe kan je op je buik slapen dan? Dat is bij mij fysiek echt niet meer mogelijk, anders zou ik ook het wel stiekem doen ;)

@ annie22 (volgens mij heb ik het al eens gezegd maar hierbij nogmaals) Als je wilt weten waar je gebleven was op het forum (en dan heb ik het dus niet over mailtjes, die optie heb ik hier nog niet gezien) dan moet jeop het sterretje klikken dat voor het woord augustus staat. Dus vanaf het forum klik je eerst op het onderdeel "bevallingslijst" en daarna bij ons stukje op het sterretje dat voor het woord augustus staat, dan ga je naar de nieuwe berichten sinds je laatste bezoek, die functie heeft elk forum.

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Skatje: grappig dat jij precies het tegenovergestelde meeneemt als ik :p
    ik dacht juist kleertjes koop ik daar wel die zijn zo gehaald, maar een maxi cosy
    daar kopen leek mij een duur geintje...
    @ Intake: hebben wij ook nog niet gehad (ik ben ook wel een latertje hé :p)
    heb er ook nog niks van gehoord, evenals het kraampakket :(
    @ Noa: Ik betrap mezelf erop dat ik ook nog wel eens op mijn buik lig, maar
    niet meer "plat" op mijn buik maar een beetje schuin snappie :p
    @ Annie: Hier ook 9 julie laatste werkdag, ik werk maar 4 dagen in de week
    (maar wel 9.15 uur per dag) dus hoef nu nog maar 18 dagen

Deel Deze Pagina