Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Hoi

Hier ben ik ook nog eens! Alles goed met jullie? En kzie dat de site ondertussen opnieuw vernieuwd is. Vond de vorige wel beter. Je had meer mogelijkheden tijdens het reageren. Je kon de tekst meer opmaken en zo.

Wat leuk dat iedereen nog maar enkele dagen hoeft te werken. Ik zit al thuis sinds ik weet dat ik zwanger ben, en nu begin ik me enorm te vervelen waardoor de tijd niet zo snel voorbij gaat.

Ga jullie nu laten. Nog wat spulletjes verhuizen en zondag er voor het eerst slapen. yiepee

2. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Ff een vraagje? Waar is de bevallings/controle lijst gebleven?

3. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Heb de lijst gevonden hoor meiden

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Zo ben ik ook weer effe...vanmorgen controle bij de VK gehad en alles verloopt goed met ons ventje. Bloeddruk was 100/75 en ik had 3 weken geleden urine ingeleverd en bloed geprikt en die uitslagen waren ook allemaal goed! Kleine ligt nog steeds met koppie beneden en is zelfs al een beetje ingedaald :) Ook even aangekaart over eventuele pijnstilling (ben best wel bang voor de bevalling) en toen zei ze ook "we kijken gewoon hoe het op dat moment met jou gaat" en dat was mijn intentie ook. Maar ik ben in elk geval blij dat ik de keus heb om eventueel te kiezen voor een spuit die de scherpe randjes er vanaf haalt of een ruggeprik. Over 2 weekjes alweer terug....gaat echt opschieten nu hoor!!!! :)

Kom later weer reageren...ga nu even stofzuigen....blegh :$

5. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Hier ook bezoek VK.
    Bloeddruk nog steeds laag en dus wel goed. Moet me wel wat rustiger houden. (vooral ivm blaasontsteking)
    Volgende keer is alweer over 3 weken, 2 juli 9.10 uur!

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi dames, sorry dat ik WEER niet reageer maar hoef nog maar 2 dagen te werken en dan heb ik lekker verlof, dan zal ik wat actiever zijn...

Mijn vraag is eigenlijk of er meer dames zijn die zwanger zijn van de 2e of 3e en nu al last hebben van voorweeën?
    Ik heb er namelijk zelf wel sinds deze week echt last van, steken/harde buiken/krampen noem maar op....

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    * Kaartjes, is hier ook gebeurd nu, dus dames die nog moeten gaan beginnen het kan echt zo gepiept zijn
    Van het weekend boeken in huis en vandaag alles terug gebracht en doorgegeven, volgende week vrijdag is de proefdruk er

*Vakantie, so he dat er nog dames zo laat zo ver weg durven gaan
    Vind een bezoek aan zus of ouders van een uur rijden al ver;)

*Bedje/wiegje
    Hier geen wiegje, beeb gaat lekker meteen in eigen bedje op eigen kamer.
    Ging bij Mirthe ook perfect en hebben we zelf ook nog beetje nachtrust.
    1e nacht in ziekenhuis had ik Mirthe naast mij vond dit echt vreselijk, hoorde alles en heb niet geslapen

@Nyn, jouw beeb is dus ook zo'n eigenwijsje!
    Misschien moeten we de beebs maar eens op party sturen en komen ze op de kop weer terug naar huis:D

@Skatje, in theorie kan de beeb nog gewoon draaien hoor, maar heb net als Nyn hetzelfde gevoel dat het niet gaat gebeuren.
    Heb echt al weken boven in het hoofd liggen

@Noa, ik ben helemaal niet gek op die kraamzorg (had vorige keer ook niet zo'n leuke) maar die 3 uurtjes is weinig hoor.
    Laatste dagen kan het goed maar zou de 1e dagen haar langer laten komen
    Er komt echt heel veel op je af en dan bedoel ik niet de visite of het huishouden;)

@MvY, ik heb nog geen voorweeen gehad maar madam is ook nog niet aan het indalen ofiets volgens mij.
    Wel bij te vlug bewegen of opstaan iets wat een harde buik

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik weet niet wat voorweeen precies zijn, heb ook nog nooit echte weeen gehad maar wat ik voel zijn harde buiken, al weken en weken lang... De laatste week ook erg veel steken en druk onderin mijn buik/vagina en dat zijn geen banden en soms bji spontane harde buiken (dus zonder inspanning/opstaan of iets deregelijks) beneemt het me zelfs de adem zoveel kracht gaat er dan mee gepaard en dan vraag ik me weleens af, valt dit nou onder voorweeen of iets dergelijks? Het is nog net niet pijnlijk maar wel heel sterk... Herkenbaar?

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

was k weer nou heb wel wat gedaan in huis maar ging toch ook mar even film kijken hooste van de lucht en leek wel herfts hihi.en heb net lekker gegeten dus dacht nu maar even hier kijken

@stefanie ow jij slaapt soms ook nog op je buik,nou half dan. ik wordt smorgens wel is wakker en dan leg ik gewoon echt op me buik ga toch maar is navragen.

@ginny ow alles was dus goed bij de vk en je mag nu om de 2 weken ja dan gaat het snel he.

@mega babs. jij zit ook al thuis vanaf het begin he ik ook maar moet zeggen dat ik me niet echt verveel heb het best druk met van alles.nog even en dan hebben we ht druk genoeg.

@moniqeu ow je was niet weg van de kraamzorg? ik zo begot niet weten maar de meeste vriendinnen hadden ook 3 uur en me zus ook tot 2x aan toe en ja ze mogen niet zo heel veel doen dus ik ga denk toch nog maar voor de 3 uur. en mischien heeft die vrouw van de intake nog advies. maar denk persoonlijk dat ik gek wordt als er een vreemde 6 uur lang in me huis is. en we zitte ook met vakantie's dus mischien is die optie er genees.

wat weg geaan betreft me vriend gaat lopen ij nijmegn dan ben ik 35 weken maar ik ga er den niet heen, het hele dacht daar doorbrengen staand zal ook zwaar zijn.
    en ja met 39 weken heb ik nog verjaardag ruim uurtje hier vandaan dus moet tegen die tijd kijken hoe het er mee gaat. maar ga liever niet uren ver weg van huis

10. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Hoihoi,

Afgelopen zondag gaf ik aan door te willen werken tot 3 juli. Heb vandaag besloten dat ik toch 2 weken eerder met verlof te gaan zal dit morgen telefonisch bespreken met directeur. Voel me sinds gisteren heel erg moe en heb eigenlijk totaal geen puf om dingen te ondernemen. Laat staan nog fulltime te werken met 20 drukke kindertjes. Ik heb mij in iedergeval voor morgen ziekgemeld.

Hebben jullie kindjes ook regelmatig last van de hik?

Wie, o, wie wil mijn buddy zijn?

Daan heb je nog informatie over Sweepy en haar kids?

Liefs Simmer

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @simmer ow je gaat dus wel 2 weken eerder stoppen als die mogelijkeheid er is. je lichaam geeft het inderdaad wel aan als je te veel doet.

die van mij heb soms de hik wist eerst ook niet hoe ik dat kon voelen vandaar.

12. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

#11132 MvLisa, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2009
    Noa:
    Verlof
    De mogelijkheid om eerder te stoppen zal vast wel lukken. Ik was voornemens eerst te werken tot 4 weken aan mijn verlof en dit worden er nu 6. Dus dan zal ook mijn laatste werkdag 19 juni zijn...
    Wel moet ik nog 10 min. gesprekken voeren. Deze kan ik helaas niet doorschuiven omdat ik fulltime werk. In mei heb ik de directeur al eens op aanraden van mijn VK ingelicht dat de kans bestaat dat ik het op het einde niet meer ga trekken om fulltime te blijven werken. Dat moment is nu gekomen. Het wordt gewoon zwaar!!
    Er zal voor de laatste twee weken een invaller moeten komen... en kan ik eindelijk in de rust.
    Heb de afgelopen maanden, weken keihard moeten werken zonder een moment van rust eigenlijk. (inspectie, studie afronden ect.)

Hik
    Ons kindje heeft soms wel 2 keer per dag de hik. Het vruchtwater zal vast lekker zijn

13. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Kamertje: gisteren gekomen. Van Baby-dump: onbeschadigd. Meteen gepoetst en de gewassen kleertjes erin gehangen. Ziet zo leuk uit!!!! Volgende week krijg ik het wiegje (waar ook mijn hele familie in heeft gelegen) dat nieuw gestoffeerd is. Dat zetten we op onze slaapkamer.

Kraamzorg: komt hier vrijdag. Ben eens benieuwd…

Naam: waren we uit maar mn vriend twijfelt nu weer een beetje.

Klossen: gaat mijn vriend morgen ophalen

Babymassage: lijkt mij heel erg leuk! Ga ik zeker voor kijken.

Rondleiding ziekenhuis: hebben wij maandag. Ik zie nu helemaal niet tegen de bevalling op, maar ben wel bang dat dat nog komen gaat als alles dichterbij komt. Zo’n rondleiding met schreeuwende vrouwen (zoals bij Ginny), kan daar wel aan bijdragen…

Draaien: hier sommige dagen echt enorme draaiingen, terwijl ik dacht dat ze niet meer zoveel plaats heeft. Toch gaat ze dan af en toe helemaal dwars in mijn buik liggen. Vrij irritant gevoel. Hoop maar dat ze nu langzaamaan goed gaat liggen. Zijn er meer meiden met een soort drukkend gevoel op de vagina? Vooral bij een harde buik, heb ik hier last van.

Kaartje: gaan we maken na de bellypaint op 29 juni. Ben echt benieuwd hoe het wordt! Heb al een plaatje gevonden voor op mijn buik!

Laatste werkdag: ergens tussen 26 juni en 13 juli.

Slapen: Brusje: hier hetzelfde. Iedere morgen rond 5 uur ben ik echt helemaal wakker. Echt irritant en best slopend af en toe. Moet in de weekenden echt bijkomen. Ik slaap trouwens ook nog half op mijn buik.

Pijnstilling: mij stelt het gewoon gerust dat die mogelijkheid er is. Ik zie wel of het nodig is. Ik hoorde vandaag een verhaal voer een hele soepele bevalling (1e kind). Persoon had al 8 cm ontsluiting zonder dat ze er heel veel last van had gehad. En daarna was het kind er heel snel. Nou dan heb je niets nodig, lijkt me.

Roos: hopelijk blijft alles nu rustig de komende weken!

Skatje en Petra: fijne vakantie!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @simmer ow ja dan is het wel zwaar je als je nog geen moment rust heb gehad in de afgelopen tijd. hopelijk is je baas mee gaant en kunnen jullie het goed oplossen.

ow jullie kleintje 2x per dag de hik hihi dan zal inderdaad het vruchtwater wel lekker zijn hihi

@lieke

wat fijn dat het kamertje binnen is en al ingericht is.komt nu allemaal dicht bij he.

15. Roos: jeetje zeg wat verschrikkelijk vervelend, ik duim voor je dat je weer wat opknapt! "leest verder" echt heel vervelend, gelukkig mocht je wel weer naar huis, gaan ze je nu beter in de gaten houden ofuh?? STerkte en dikke knuffel van mij!

Ppa: jeetje zeg 200 enveloppen, das toch echt best wel veel!! Ik heb er een stuk of 60!

Welpje: wij zetten het wiegje bij ons in de slaapkamer en het ledikant gaat gewoon in de babykamer! Zo kan onze spruit `s nachts lekker dichtbij bij ons en overdag lekker in het ledikant op het eigen kamertje.

Stephanie: ik vind het erg gewaagd om dan nog op vakantie te gaan, maar gelukkig is duitsland niet heel ver weg. Ik zou inderdaad wel de nodige voorzorgsmaatregelen treffen en mee nemen, voor het geval dat.....

Bloem: neem je geen box dan?? daar kan het beneden toch ook tijdelijk in slapen?

Nyn: ik heb voor het wiegje een matrasje op maat laten maken en dat duurde 1 week, maar ik heb hem pas na 2 weken opgehaald. Dit was overigens wel op de markt bij de stoffenboer zeg maar. Dus misschien is het bij een ander weer anders, maar je kan beter optijd zijn dan te laat, dus meteen bestellen met die hap!

Pluis: afplakken is niet leuk, maar dat afkrabben al helemaal niet en al helemaal niet als het niet wil lukken, gggrrrr.

Mega babs: de volgende keer mogen de letertjes wel ff groter hoor, ik heb al een bril, maar hier heb ik een leesbril voor nodig of ik moet met mijn snufferd op de laptop gaan zitten, maat dat typd weer zo lastig!

Bewegen: ik zou echt niet weten hoe het ligt ik voel soms bovenin getrappel en tegelijk onderin, dus zou het niet weten, hoewel ik ook regelmatig het idee heb dat het wel al met het hoofdje naar beneden ligt, maar ik zal het over 1,5 week eens aan de vk vragen!

Ben vandaag wezen shoppen met mijn moeder, wij hebben de gordijnen (overgordijnen en verduisterende rolgordijnen) en de stof voor de bekleding van het wiegje gekregen! Echt helemaal te gaaf, nu moet ik alleen nog wachten op de gordijnen, want deze zijn besteld en de rolgordijnen moeten nog even opmaat gemaakt worden de bekleding voor het wiegje moeten we nog naaien en dan.... tja komt er echt een eind in zicht! Heb er echt al zin in!
    Beebje nog even blijven zitten en dan mag je bij ons komen wonen!

Vandaag ook bij de fyshio geweest, vertelde hem over de kramp in mijn schouderbladen, nou hij heeft mijn armen alle hoeken van mijn lijf en de kamer laten zijn en het lijkt nu wel iets minder, wat ik overigens niet erg vind natuurlijk!

Meiden ik ga even de hond uitlaten, geniet van jullie avond en tot de volgende keer!

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Rianne, thnx ik heb het eindelijk gevonden!! Maar toch vind ik het maar irritant allemaal. Hoop dat het nu een tijd niet veranderd.

Ik heb vanavond mijn eerste avond cursus!! Ben benieuwd!!
    Hee ik mis een paar mensen....wie heeft zijn naam allemaal veranderd???

Vandaag nog gesprek gehad op werk en stop een weekje eerder dus met 33 weken. Dan ga ik de laatste week in de ziektwet. Lekker hoor want wordt wel zwaar met die kids.
    Had vandaag echt last van buikje. Echt in het midden. Zal maandag is vragen aan de vk, misschien daalt de kleine al in??

17. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    MvY heb sinds 4 weken last van voorweeën en moest dan ook stoppen met werken. Sindsdien gaat het ook echt beter. Merk ook dat het nu zwaarder is omdat er al een kleintje rondloopt. Goed naar je lichaam luisteren hoor!!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ollekebolleke: Het is 280 km (kom ik net achter), dus als we bij de eerste tekenen
    weg rijden dan zijn we zeker op tijd thuis :D gelukkig...

@ Daan: Ik ben ook wel benieuwd of er nog nieuws is van Sweepy...

19. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    MVY, nog geen voorweeen wel erge last van harde buiken als ik veel loop, had ik bij Pepijn ook maar toen pas met 35 weken.
    De beeb is soms zo aan het bewegen dat ik er een beetje naar van word..maf he...

simmer ik wil jou buddy wel zijn maar ik weet niet of dat zo handig is we liggen qua zwangerschap vlak achter elkaar, straks liggen we samen te bevallen..haha, Maar ik ben ook nog steeds op zoek naar een Buddy..!! :)

20. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Jingi we zijn gewoon elkaars buddy, okay? Wanneer was jij ook alweer uitgerekend? Kan nl. de lijst niet vinden.

Als je me toevoegd via hyves (augustus) ben ik diegene met dat wiegje als avatar.

Simmer

Deel Deze Pagina