Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ollekebolleke, gefeliciteerd met je neefje Lars!
    Leuke naam!
    Veel plezier op kraamvisite

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@ollekebolleke: gefeliciteerd met je neefje!

wij hebben (heel saai haha) een grijze kinderwagen. hij is 2e hands en ik fleur hem zelf wel op met een leuk lakentje enzo.

vraagje, ik heb best vaak last van pijn in mijn onderbuik, soms voelt het ongi achtig aan. kan dat door mijn bekken komen? en hebben er meer mensen hier last van?

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Jessi, de cursus was wel leuk. Wat uitleg en oefingen gedaan over de bekkenbodem. En die harde buiken zijn niet erg hoor. Het 'hoort' nu zelfs bij de zwangerschap. Ik heb er zo'n 15 per dag (of meer).

@cjpt, lekker dat je spullen er zijn!! En als je er uit bent hoe het zit met die mail ontvangen, laat het dan even weten. Ik mis het ook!!

@Marieke, volgens mij is die pijn van het indalen??

Wij hebben een donkergrijze quinny. Is voor allebei leuk en kan er een blauw dekentje in doen.

Ik heb al een week last in het midden onderin. En vandaag in een babyzaak was ik aan het praten met de verkoopster. En ze zei dat het leek alsof me knulletje al aan het indalen is. Dus denk dat het er wel bij hoort??

4. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Heeee Ollekebolleke! Je zus is dus bevallen!
    Van harte met je neefje Lars. Leuke naam... stond bij ons hoog bovenin het lijstje... maar wordt 'm niet ;)

5. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Haha Monique, zullen we ze zaterdag dan lekker op pad sturen samen?! Kunnen ze het lekker laat maken en inderdaad op de kop terugkomen! Misschien kunnen we ze wel hier uit laten gaan bij ons, want er is kermis! Kunnen ze meteen even in van die bakjes die over de kop gaan, weten ze meteen hoe leuk het is om op de kop te hangen! ;)

Rianne, jouw omschrijving van je harde buiken klinkt mij erg bekend in de oren. Zou niet weten of dit onder voorweeën wordt verstaan. Wel vervelend in elk geval!

Simmer, wat goed dat je hebt aangegeven minder lang door te werken! Lijkt me geen makkelijk, maar wel een erg verstandig besluit! Kun je dan lekker tot rust komen.

Lieke, wow! Lekker genieten van jullie kamertje! Lijkt me een heerlijk gevoel als het klaar is. Hier duurt dat nog even.
    Hier geen drukkend gevoel op vagina bij harde buiken. Wel soms steken onderin mijn buik.
    Wow, zo'n bevalling als jij omschrijft willen we hier allemaal wel, denk ik!! Fijn om te lezen dat die ervaringen ook bestaan!:)

Ollekebolleke:ben vandaag inderdaad maar snel eens naar de babywinkel hier gegaan! Markt is er namelijk niet de komende tijd ivm kermis. Ze had het over drie weken (!), dus denk dat ik de maten maar snel ga doorgeven!

Iemand trouwens gehoord van ABZ-matrasjes?? Dat zijn de enige matrasjes die ze daar verkopen. Zou rond de 55 euro uitkomen. Wel erg irritant dat ze me verder helemaal geen info kon geven (materiaal etc.). Slecht op de hoogte van de producten die ze verkopen.
    Voelde op zich stevig aan en is 7 cm dik. Wat denken jullie, is dat goed??!!

Jeetje, Kanela, wat een verhaal weer.:( Kan me voorstellen dat je er even niet aan moet denken om die ouders te woord te staan en de kinderen steeds om je heen te hebben. Doe het rustig aan, lucht je hart lekker op het forum als je daar behoefte aan hebt en denk aan jezelf! Dikke knuffel!

Sweepy, GEFELICITEERD!!! Wat goed zeg dat je mannetjes het zo goed doen! Ook de kleine Simon! Fijn dat hij zo sterk is dat hij de beademing niet nodig heeft! Veel sterkte met je herstel en geniet van je mannetjes! Hoop dat ze het snel zo goed doen dat ze met jullie mee naar huis mogen, maar laat ze eerst maar eens lekker onder goede begeleiding aansterken!

Cjpt, jij bent er vroeg bij geweest vanmorgen!:$ Lag je wakker van spanning omdat jullie kamertje zou komen vandaag?! Hoop dat het helemaal naar de zin is!
    Hanna, ook al zo vroeg, maar Cjpt wint!:p

Jessi, verloskamers alleen op woensdagmiddag kunnen bekijken?? Doen ze dan geen bevallingen ofzo?!;)
    Stoer dat jij kunt stuccen! Hier overigens al veel langer last van harde buiken, maar kan me voorstellen dat jij er een beetje van schrikt aangezien je meer kan op een vroeggeboorte hebt. Oh, zie dat Marieke je al gerustgesteld heeft!

Daan, volgens mij heb ik de nieuwe Wij ook nog niet. Maar kan me vergissen...:) Mijn geheugen laat me zo in de steek de laatste tijd!

Noa, hoop dat het gelukt is met de verzekering?! Heel irritant! Hihi, zie je al helemaal rondsluipen in je camouflagepakje!:p

Tal, gefeliciteerd met je 30weken!

Cjpt, cool!! Leuke kleuren van de bugaboo ook! Had ik waarschijnlijk ook voor gekozen als we een meisje zouden krijgen, erg leuk! Wij hebben antraciet met oranje, maar moeten die later nog ophalen. Belooft dus heel wat gepuzzel?!:D

Bah, Noa, wat een vervelende situatie! Groot gelijk dat je naar de politie bent gestapt! Zijn er misschien nog meer mensen uit de buurt die ook verf op hun auto hebben? Sta je wat sterker...

Olleke: Gefeliciteerd met je neefje Lars! Hoop dat je er nog weg kon komen??!!;)

Ga nu snel even eten koken, heb trek!

Groetjes,
    Nyn

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Sweepy, proficiat met Lucas en Simon. Ik hoop dat het met beide goed blijft gaan en dat ze zich zo voorspoedig blijven ontwikkelen!

Kanela, heel veel sterkte gewenst. Het lijkt me iedere keer weer opnieuw een klap om slecht nieuws over je kindje te moeten ontvangen.

Cjpt, wij hebben ook de rose met antraciet Bugaboo. In een woord geweldig!! Wij genieten ook iedere dag van deze aanwinst in de woonkamer hihi

Hanna, we doen ons best met de naam. Denk dat we er voor 99% uit zijn nu...

Noa, wat een gedoe met je auto. De verzeking moet dit gewoon netjes oplossen!

Ollekebolleke, veel plezier op kraamvisite! Nog een paar weekjes... en dan ben jij aan de beurt.

Vandaag een beetje een baaldag: hele dag moe en beetje buikpijn. Gelukkig was ik vanmiddag vrij en kon ik even op de bank, maar heb niet het gevoel dat ik er veel mee opgeschoten ben ;)

Vnvd naar de gym. Ben benieuwd hoe het vnvd is. Gisteren op het nieuws gehoord dat het onderzocht is dat het niets uitmaakt of je gym doet of niet. Maar heb zelf het gevoel dat ik op een positieve wijze met mijn kindje bezig ben. Dus we gaan braaf hihi

Groetjes

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @nyn de kermis wat gezellig hier duurt het nog aan maandje voor die komt, vindt het jammer dat ik deze keer moet overslaan met er ingaan maarja volgendjaar maar weer.

wat het matrasje betreft ik weet niet welke je bedoelt dus kan je helaas niet verder helpen.

wat me oorlogspakje betreft die pas ik nu even niet hihi.en ddat rondsluipen wordt ook wat bemoeijlijk door een buik hihi.
    de buurjongen zou ook aangifte gaan doen die was aan het werk dus kon niet teglijk met mij. maar ik geef niet op hoor blijf zeiken en zeuren totdat ie schoongemaakt wordt

wat voor lekkers ga je eten

8. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Pff ik lig weer zo'n 30 pagina's achter :(

Kanela, meis het zit jullie ook echt niet mee. Heel veel sterkte!

Sweepy, gefeliciteerd met je zoontjes! Leuke namen!

Sorry de rest laat ik even voor wat het is :).

Wij hebben gisteren de 3D echo gehad en dat was prachtig!
    Eerst verstopte ons kleintje zich steeds in de placenta en achter zijn handjes. Toen moest ik op mijn zij gaan liggen en even flink duwen om zijn handje weg te krijgen en toen kregen we hem super in beeld! Hij lijkt sprekend op zijn papa, exact hetzelfde mondje, lippen en neus!

Hij ligt trouwens bijna 2 weken voor op de groei. Is dat erg? Ik heb wel vaker gehoord dat ze steeds een groeispurt hebben en dan weer een tijdje wat minder groeien zodat het weer gelijk getrokken wordt maar of dat waar is?

Foto's staan op mijn hyves: www.elle187.hyves.nl

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Nita, wat leuk dat het zo mooi was!! En de 2 weken is niet erg, bij mij was het 3 weken verschil en was zelfs niet erg!! Ga zo even bij je foto's gluren.

Nou hier ff een dip grrrr.... We komen er gewoon niet uit met de naam!! Ben erg blij met een zoon, maar voor een dochter was de naam makkelijker geweest haha! Maar hadden 2 namen....Ik ga het gewoon zeggen ken toch niemand hier...Kyan en Mike. En nou zei ik vanavond tegen me vriend dat ik het wist....Kyan!! En hij had Mike! pffffffffffffffffff
    Dus..weet iemand nog een leuke jongensnaam?? Geef me inspiratie alsjeblieft!! Misschien is het beter om gewoon iets heel anders te bedenken!

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @elke de verzekering gaat dat zeker maar oplossen morgen sta ik weer op de stoep ,

@nita wat een leuke foto's ik had ze al bekeken op je hyves. echt schattig.

@annie anders wacht je tot hij er is en dan beslissen jullie welke naam bij hem past.

11. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @simmer, lekker dat je al met verlof gaat, ik moet nog 14 dagen werken....ik heb je trouwens een pb gestuurd.

@Sweepy, van harte gefeliciteerd met Lucas en Simon fijn dat zo goed gaat.

@Kanela, wat een ellende meid, een hele dikke knuffel.

@Nita, wat een leuke foto's ach...schattig.

Vandaag intake gehad met de kraamzorg, toch weer een paar dingetjes die ik vergeten was, zoals bv 6 hydrofiel luiers wassen en strijken en in een plastic zak verpakken (zodat het steriel is) voor het geval ik toch thuis ga bevallen. die gebruikt de kraamhulp dan bij de geboorte om het kindje af te drogen.
    Ons bed gaat weer op bierkratten, ipv klossen..haha..:) we hebben een boxspring dus klossen passen niet.

@Daan ook werd nog een keer gezegd dat we geen bedzeiltje mochten gebruiken..(had er niet eens om gevraagd) maar je kunt er een iets dikkere doek onder leggen.

Heb een mooie map gekregen met veel info en hierin word ook alles bijgehouden van voedingen gewichten enz....ooohhhhh het wordt nu allemaal wel weer spannend hoor..:)

ik ga nu foto's proberen te plaatsen..

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Jingi: weer wat geleerd, over die hydro luiers wist ik dus niet...
    enne mag je ook geen gewone molton onderlegger gebruiken als die niet onder het hoofdje ligt?

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @ Nita, wat een mooie foto's van je knul zeg!! Je kan echt zijn gezichtje goed zien zeg!!

14. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hey Annie! Hoe zit dat nou? Je had eerst toch al bijna voor Milan gekozen???? (aangezien jij het nou toch gezegd hebt, verklap ik ook gewoon wat je me ge-pb't had...)
    En welke naam had je toen bijna versproken bij je moeder? Ik dacht toen dat je er al uit was.....
    Ja misschien moet je iets heeeel anders bedenken. Maar dat moet je toch echt zelf doen hoor, wij kunnen niet voor je kiezen, sorry....
    Succes!

15. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Kermis is eigenlijk niet echt mijn ding, Noa. Ben altijd weer blij als het voorbij is!
    Haha, is waar ook, even vergeten dat je niet meer in je camouflagepakje past! :D
    Heb hier heerlijk bami gegeten. Had gisteren wat meer gemaakt, zodat ik het nu lekker kon opbakken. Lekker en snel klaar dus!:)

Jingi, je hebt ons mysterie opgelost! Haha, we vroegen ons hier al af waarom die hydrofiel luiers in een plastic zak moesten. Voor het geval alles zou overstromen na het breken van de vliezen was onze conclusie!:D (Heb je tenminste nog droge hydrofiel luiers om de boel wat mee droog te vegen...) Maar nu weten we het. Kunnen we weer rustig slapen!;)

Nita, fijn dat jullie zo'n mooie echo hebben gehad. Lollig dat je nu al kunt zien op wie hij lijkt.

Annie, wat namen betreft: wij zijn nog niet uit de meisjesnaam. Hopen dus op een jongen!!:)

Ik ga even bankhangen. Laterrr!

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Stefanie87, ja molton mag wel. Ik heb in de wieg eerst een molton dan een hoeslaken en de eerste tijd leg je ook meestal een hydrofiel luier smal opgevouwen onder het hoofdje, voor het eventuele spugen. (anders blijf je nl het bedje verschonen) het bedzeiltje is (was) voornamelijk bedoeld voor het doorlekken van plas.

Het is eindelijk gelukt, ik heb foto's geplaatst van de babykamer en van mijn buik, en van Pepijn.:)

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @nyn ow jij houdt niet van de kermis nou ik wel hoor hihi.
    en hoe ken je nou vergeten dat ik niet meer in het pakje pas hihihi.
    ow je had het makkelijk kwa eten ach is ook een keer lekker toch.
    bankhangse he

18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, ik heb de kraamzorg soms niet als prettig ervaren
    Alles om en met de beeb was goed en had ik ook echt wat aan.
    Maar het huishouden en haar manier van doen daar mee en met andere dingen, nee dat ga ik deze keer niet meer pikken;)
    Vond het idd vreselijk om een vreemde door mijn huis te zien gaan en zelfs commentaar te horen leveren

@Kanela,
    Een hele dikke knuff voor jou.
    Heb met mond open jouw verhaal gelezen.
    Maar meid jij mag gewoon verdriet hebben hoor, daar hoef je je niet voor te schamen
    Ik duim voor jullie en jullie beeb!

@Ppa, gefeliciteerd met je zoontje!

@Sweepy, jaaaaaaaaaa
    Gefeliciteerd met de geboortje van je jongens!
    Mooie namen voor die kleine vechtertjes!

@Jessi86, denk dat je het gewoon van je gevoel moet laten afhangen.
    Ik heb een bevalling gehad die dinsdagavond begon en pas donderdagavond eindigde
    Dus 2 nachten niet geslapen, de nacht die ik daarna in het ziekenhuis moest blijven ook niet omdat ze toen dus naast me stond
    Thuis gekomen vrijdagavond haar in eigen bedje gelegd en dat is zo goed bevallen dat het zo is gebleven.
    Kraamzorg wil wel graag dat beeb op je kamer blijft maar gewoon je eigen gevoel volgen!

@Tall, je bent nog goed bij hoor;)
    Ik zit nog steeds aan de staaltabletten maar heb er niet echt last van
    (nou ben ik ook niet zo netjes met innemen misschien dat het daar door komt:D)
    Maar gewoon van ijzertekort kan je jezelf idd ook niet lekker voelen hoor, dat duizelig zijn hoort er in ieder geval zeer zekers bij
    Liefie die zwarte poep heb ik ook;)
    En bij VK werd idd gezegd dat het maar met 0,1/0,2 per week omhoog ging dus vandaar vorige keer niet geprikt op ijzer

@Ollekebolleke, gefeliciteerd met Lars!!

@Nyn, heb even in haar agenda gekeken maar ze kan idd zaterdag!!
    Zeg maar hoe laat:D

*Verlof
    Heel goed hoor dat de dames die merken dat het niet meer gaat eerder stoppen!!
    Je heb die weken idd echt nodig om even bij te komen en je dan te gaan voorbereiden op je bevalling en het ouderschap

* Wij jonge ouders
    Dames hier lag hij vorige week wel op de mat!!
    En achternaam V

Hier vandaag een heerlijk lome dag gehad.
    Maandag en Dinsdag mijn oppaskindje 2 volle dagen gehad, gaat nog best maar ben aan het eind van de dag wel op.
    Vandaag dus een lekker even niets dag ingelast
    Heb met Mirthe haar middagslaapje lekker even in bad gelegen hi hi.

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @monique ow jij was dus niet te vreden over het huishouden enzo nou zo zou ik ook zijn en dan nog commentaar hebben ook nou dan kan ik er wel helemaal. maarja jij hebt er al ervaring mee ik nog niet.vindt het wel belangrijk dat ze goed de baby in de gaten houdt. en gewoon tegen spreken hoor hihi

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Snel berichtje:

Kanela: HEel veel sterkte! Ik ga voor je duimen dat het goedkomt!

Sweepy: Gefeliciteerd met je 2 jongetjes! Ook voor hun ga ik duimen dat ze goed mogen groeien!

Deel Deze Pagina