Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb touwens nog helemaal geen brief of mail ontvangen dat ik de blije doos kon ophalen...zou toch wel moeten? ben nu 32 weken, zijn er nog meer die nog niks hebben?:(

2. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, heb je dat girafje van de prenatal???

Wij hebben trouwens een ooievaar van de buren van me ouders. Zijn hebben pas hun 2e kindje gekregen en wij mochten hem gratis hebben. En natuurlijk blauwe slingers en ballonnen!

@Hanna, lekker hoor nog 2 dagen vrij tussendoor!!

@Conijn, hier ook een beebje die 2 weken voor loopt!! Ben benieuwd hoe zwaar hij er uit komt hihi..

3. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Kindje is vandaag zó ontzettend bewegelijk. Continu komt mijn buik omhoog, voelt zo ontzettend vreemd. Net lekker ontspannen in bad gezeten en daar werd 'ie toch rustiger van maar nu begint 'ie weer. Begon gisteravond en vannacht al, vriendlief zei daarstraks al dat ik hem met mij gedraai uit zijn slaap hou. Ach, weet hij ook hoe het voelt, hihi!

Hoe weten jullie of het een handje, voetje, knietjes of billetjes zijn?

4. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Zo daar ben ik ook weer een keer! Heb wel alles mee gelezen alleen eigenlijk niet gereageerd ;)

Kanela ik wil je heel veel sterkte wensen! Houd het slechte nieuws dan nooit op bij jullie. Ik ga heel hard duimen dat er snel wat beter nieuws gaat komen.

Sweepy van harte gefeliciteerd met je 2 knullen :D Wat fijn dat ze het goed doen! En wat een leuke stoere namen hebben jullie voor hun uitgekozen!

Ik werk deze week even halve dagen omdat ik last heb van mn bekken. De fysio is me nu nieuwe houdingen en een nieuw loopje aan het aanleren en ik moet zeggen dat het wel beter gaat nu.

Afgelopen dinsdag is hier ook een hele leuke vrouw van de kraamzorg geweest. Het was zo'n lekker enthousiast ding! Ze heeft vanalles uitgelegt en het klonk allemaal wel heel goed! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ze zei wel dat omdat het in de zomervakantie is er een grote kans is dat ik elke dag een andere kraamverzorgster krijg dus dat zou ik wel een beetje jammer vinden.

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Buik groeit hard dus ons meisje ook denk ik dan maar :)

Fijne avond nog allemaal!

5. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Hoi hoi,

Vandaag gezellig met mijn ouders de verjaardag van Ivan gevierd. Bedankt voor de felicitaties.
    Zondag vieren we het voor de rest lekker met een BBQ.

@PPA: Ja ja, zullen we weer een dagje na elkaar bevallen. Zou wel bijzonder zijn.

@ Petrabr: Lekker hoor je laatste werkdag voordat je naar Griekenland gaat. Alvast veel plezier.

@ CJPT: Ik ken het gevoel als je iets kwijt bent hoor. Loop dan ook echt als een kip zonder kop de bekende plekken af met tranen in mijn ogen. Gelukkig heb je hem weer op tijd gevonden.
    Wel een lieve mannelijke collega dat je de ochtend vrij kon krijgen zeg.
    Hoe is het nu met je konijn??

@ Noa: Erg hé het UWV..... Ik moest 1x komen en voelde me niet echt op mijn gemak. Er zat bij ons zelfs beveiliging......
    Nu heb ik al weken niks van ze gehoord.

@ Annie22: Wat dacht je van de naam Ivan :)). Ook lekker kort.

@ Welpje: Wat een ontzettend gave ooievaar. Ben nu gelijk aan het zoeken.

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ben net heerlijk op de bank in slaap gevallen. Poes op schoot :)
    1,5 uur later werd ik wakker!!

Liefie, leuk dat je bestelling is binnengekomen en dat alles naar je zin is!

jingi, ik heb de blije doos opgehaald met 27 weken zwanger zijn. Dus msschien toch maar even contact opnemen met Prenatal? De inhoud van de doos is erg leuk vind ik!

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor wijzigingen en/of toevoegingen aub een PB'tje sturen aan
    Hanna1974 of aan Ginny (niet aan ons beide)

==============================================================================

Augustus 2009 Mama's!

Afspraken:

Juni:

12: Simmer controle VK 14.00 uur
    15: Noa307 controle VK 10.15 uur
    15: Lieke1979 controle VK
    16: Welpje controle vk
    16: Jessie86 controle gyn 11.30 uur
    17: Ollebolleke 3D echo
    17: Nita82: controle VK 15.10 uur
    18: Mik controle gyn 10.50 uur
    18: Ginny nogmaals 3D/4D echo 13.15 uur
    18: Jingi controle VK 9.30 uur
    18: Mega Babs controle gyn 15.15 uur
    19: Marina controle VK
    19: Ollekebolleke 11.15 uur controle VK
    22: Ollekebolleke 9.50 uur groeiecho gyn
    22: Hanna1974 contole VK 16.00 uur
    23: DesireeK - 8.30 controle gyn, 8.40 echo
    23: Roos controle VK 17.20 uur
    23: Ginny controle VK 10.30 uur
    23: Ginny bellypaint 15.30 uur
    30: Welpje controle vk
    30: Petrabr controle VK

Juli:

2: Bloem controle VK 9.10 uur
    14: Welpje controle vk
    16: Mega Babs controle gyn 18.40 uur
    21: Welpje controle vk
    28: Welpje controle vk

Augustus:
    4: Welpje controle vk
    13: Mega Babs controle gyn 18.40 uur
    20: Mega Babs controle gyn 18.40 uur

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uitgerekend op:
    (Datum, Naam, Geslacht)

30 juli:
    Liefie - Jongen - Buddy = Elke
    31 juli:
    ppa - Meisje

01 augustus:
    Daan78 - Geheim [-( - Buddy = Sweepy & Pupke1979
    Ollebolleke - Meisje
    Renate007 - Geheim [-(
    Miekiepluis - Meisje Buddy = Roos
    02 augustus:
    Simmer - Meisje Buddy = Jingi
    03 augustus:
    MamaVanYouri - Meisje - Buddy = Rianne80
    Fon - Meisje
    04 augustus:
    Welpje - Onbekend :(:
    05 augustus:
    Rian83 - Onbekend :(:
    06 augustus:
    Ceertje - Meisje
    Jessie86 - Meisje
    Jingi - Jongen Buddy = Simmer
    07 augustus:
    Kanela - Geheim [-(
    Alice - Jongen
    Anna1976 - Jongen
    08 augustus:
    Marieke1983 - Jongen - Buddy = Verhip
    Rianne80 - Jongen - Buddy = MvY
    Assi - Meisje
    09 augustus:
    Marina71 - Geheim [-( - Buddy = Ginny
    10 augustus:
    Ginny - Jongen - Buddy = Marina71 & Nita 82
    Roos - Meisje Buddy = Miekiepluis
    11 augustus:
    Lieke1979 - Meisje
    12 augustus:
    wolliewobbel - Jongen
    13 augustus:
    DesireeK - Meisje
    14 augustus:
    Inkerbell - Onbekend :(:
    15 augustus:
    Debzie1984 - Meisje
    16 augustus:
    Cjpt - Meisje - Buddy = Hanna1974
    Bos - Jongen
    Skatje - Jongen
    17 augustus:
    18 augustus:
    Verhip - Geheim [-( - Buddy = Marieke1983
    kim3 - Jongen - Buddy = Stephanie87
    Aguamiga - Onbekend :(:
    19 augustus:
    tal - Meisje
    20 augustus:
    Annie22 - Jongen - Buddy = Noa307
    21 augustus:
    22 augustus:
    Nita82 - Jongen - Buddy = Ginny
    Megababs - Meisje
    23 augustus:
    Fiona1987 - Onbekend :(:
    24 augustus:
    Ollekebolleke - Onbekend :(:
    Mvja - Onbekend :(:
    25 augustus:
    Petrabr - Onbekend :(: - Buddy = Mik
    Morgenzon - Jongen
    26 augustus:
    Noa307 - Meisje - Buddy = Annie22
    27 augustus:
    Elke - Meisje - Buddy = Liefie
    Emma21 - Jongen
    Nyn81 - Onbekend :(:
    Csillag - Meisje
    28 augustus:
    mik - Geheim [-( - Buddy = Petrabr
    Hanna1974 - Meisje - Buddy = CJPT & Meiske74
    29 augustus:
    Brusje - Onbekend :(:
    30 augustus:
    Bloem1978 - Geheim [-(
    Mumtobe21 - Onbekend :(: - Buddy = Kim3
    31 augustus:
    Corinne348 - Meisje

8 keer Geheim
    8 keer Onbekend
    20 keer Meisje
    15 keer Jongen

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezocht Buddy:

Kanela

BEVALLEN:
    (Mama - Geb.datum - Kindje(s) - Duur zw.schap - Tijd - Gewicht - Lengte)

Worldofme - 24 mei 2009 - Sebastiaan - 30 weken? - Tijd? - Gewicht? - Lengte?
    Sweepy - 30 mei 2009 - Simon & Lucas - 31 weken? - Tijd? - Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - Lengte?

10. All: dank jullie wel voor jullie felicitatie`s :)
    en noa nee hoor mijn moeder was al het moois er al aan het afkijken dus, ik tegen mijn moeder je moet wel iets overlaten voor de nieuwe papa en mama hoor, me zus en d`r man moesten erg lachen!

Nyn: 7 cm is volgens mij wel een beetje een standaard maat voor een wieg matrasje! En het matrasje mag zeker niet te slap zijn voor een wieg, dus stevig en ongeveer 7 cm klinkt goed!

Nita: die van mij ligt ook 2 weken voor in groei, is misschoen wel handig om even in de gaten te houden! Dus ook even doorgeven aan vk.

Noa: kan je zo`n ooievaar dan niet op een bovenraam doen, waar ze er niet bij kunnen? dan kan je hem gewoon laten hangen!

Jingi: ik had bericht gehad via de mail, moest ik ff uitprinten en dan kon ik hem ophalen!

Neefje: ja opzich is gisteren alles redelijk goed gegaan, mijn zus werd ingeleid en de weeen begonnen alleen hoe verder ze kwam hoe slechter het kindje ging reageren op de weeen en na een aantal keer viel telkens de hartslag van het kindje weg, dus hebben ze een spoed-keizersnede gedaan. Hij is wel erg klein voor een kindje van 39 weken. Hij weegt maar 2416 gr!!:$
    En hij ligbt nu op de couveuse afdeling omdat het eten/drinken niet helemaal goed ging en hij dus te kort binnen kreeg. Verder gaat het wel redelijk.

Nu ff ego:
    Ben vandaag naar de prental geweest en heb hier de blijedoos gehaald, de inhoud va deze doos is tenminste leuker dan die van de etos. Maar jah alles is gratis dus ik mag niet klagen!
    En na eht eten hebben we in de kinderkamer het laminaat gelegd, dus morgen de plinten halen en plakken en dan het rolgordijn en de meubels en dan alleen nog wachten op de overgordijnen!! Whoe hoe ik zie een eind!!! Ben er erg blij mee, heb nu wel hoofdpijn, sterretjes en ben erg moe, maar het is voor een goed doel!:)

Ook nog even vrienden nieuws: sjaltjuh is vandaag voor een echo geweest en had een kloppend hartje!!! Dus ook goed nieuws!:)

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ollekebolleke, nog gefeliciteerd met je Neefje. Gelukkig is alles goed gegaan en kan ze nu gaan genieten van haar ventje. En jij natuurlijk trotse tante uithangen.

@Ooievaar, verkopen ze volgens mij ook bij de xenos. Heel veel geboorte aankondigings dingen, dus sla je slag. Scheelt iig een hoop in de kosten.

Hier gaat de vlag uit. Hebben mooie vlaggen gezien met diverse teksten en kleuren.

@Blije doos, wat zat er in Ollekebolleke?

Hier ook nog geen blije doos hoor, voor wie het vroeg. Ben ongeduldig aan het wachten :D

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb vorige week bericht gehad dat ik de blije doos kon ophalen..

Volgens mij is dat bij iedereen een beetje verschillend.

Van de kraamzorg heb ik nog helemaal NIETS gehoord. Heb braaf mijn zorgverzekering ingelicht en zij zouden de rest regelen..

Nou ja, ze moeten sowieso nog maar 3 weken geduld hebben: morgen EINDELIJK op vakantie!!

Daar ben ik echt zo aan toe, pffff!

Vanavond nog ff stressen: stofzuigen, badkamer en toilet schrobben, gras maaien, inpakken, auto inladen.
    En dan morgenochtend om 5.30 op pad :D

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh heerlijk Skatje, er nog even lekker tussenuit. Ok, je hebt een druk dagje voor de boeg, maar dan morgenvroeg is het lekker zo ver.

Hmm waar ging je ook weer heen en voor hoe lang? Je hebt het vast verteld, maar heb ik het niet onthouden.:)

14. mvja

mvja Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

@ versieringen voor in de tuin: Dat word hier door vrienden en familie gedaan... Was bij ons zoontje ook het geval en ook nu hebben we al weer te horen gekregen dat we zelf niks daar aan hoeven te doen :D

@ blije doos: die heb ik 2 of 3 weken terug op kunnen halen, kreeg de brief via e-mail gestuurd en die moest ik uitprinten.

@ kraamzorg: de intake heb ik ook een paar weken terug telefonisch gehad omdat ons zoontje nog niet zo oud is en we het eigenlijk allemaal nog wel wisten. Heb nu ook mijn voorkeur voor kraamverzorgster aan kunnen geven en heb gezegd dat ik graag dezelfde wil als bij ons zoontje. Die heeft namelijk ook het kraambed gedaan bij mijn moeder toen ze bevallen is van mij, dus vond dat wel speciaal als ik haar nu weer zou hebben. (plus zij weet al hoe wij het fijn vinden ;) )

Dan nu even een ego-berichtje ;)

Ons zoontje is 18 maanden en sinds een tijdje wil hij dus niet meer meteen gaan slapen 's avonds. Hij gaat dan in zijn bedje staan en wiebelt heel het bedje door de slaapkamer heen. Nu hebben we al van alles geprobeerd, maar weten niet hoe we het op moeten lossen dat meneertje gewoon lekker gaat slapen. We geven hem altijd om 1900 uur a 1930 uur zijn laatste beetje melk en leggen hem dan in alle rust op bed, met hetzelfde bedritueel, maar nu dus met gevolg dat meneer tot 2200 uur zijn hele kamertje verbouwd. Hebben jullie daar toevallig nog tips voor? :(

En dan had ik nog een vraagje (ja ik ben lastig ;))
    Ik heb een ontsteking in mijn lies (die heb ik voor de zwangerschap regelmatig gehad, een soort huidziekte zeg maar) maar nu vraag ik me dus af of dit gevaarlijk kan zijn voor de beeb. Ik weet uit ervaring dat deze nog wel een paar weken tot maanden kan zitten en hoop dus niet dat dit enig gevaar op kan leveren voor de beeb :( tijdens eventueel de bevalling. Weten jullie daar toevallig iets over? (volgende week toch ook nog maar even vragen bij de vk)

Voor de rest alles lekker rustig hier, straks nog wat lijstjes ophangen op de kinderkamer en de laatste dingetjes doen en dan is die zo ver af :D Dan kunnen we dit weekend eindelijk eens aan het geboortekaartje beginnen, die maakt/ontwerpt een vriendin van ons en die komen zaterdag gezellig op de koffie :D.

Fijne dag allemaal!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Mvja, heb je al eens geprobeerd om het middagslaapje over te slaan? (neem aan dat hij die nog doet). Wellicht dat hij dan 's avond wat meer moe is.

Ontsteking, zou het niet weten. Even navragen bij ha of vk idd.

Veel plezier met laatste dingetjes voor de kinderkamer.

@Mama van Youri, laatste werkdag joehoe!!!

En nog iemand geloof ik, maar wie:( (hoofd als zeef tegenwoordig, sorry)

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeiemorgen ladies!

Nou betere dag dan gister zeg. Haha, nog bedankt voor jullie lieve reacties. Tis helaas zo'n dag gebleven dat álles misging en tegenzat maarja, lekker geslapen vanacht en nu weer vrolijk!
    Heb lekker een nieuwe outfit (witte schoenen, legging, truitje met een groen jurkje) aan en direct bij aankomst op mijn werk aan complimenten, dat doet een mens goed!

Met mijn konijnen gaat het wat minder. Gelukkig is het na vandaag weekend en kunnen we veel tijd besteden aan ze weer gezond krijgen want konijnen zijn zo verdomd gevoelig dat je nooit weet of ze het gaan redden of niet. Hoop t wel want degene die het minst gezond is nu is mijn lievelingskonijn...

Nouja, vanavond alleen nog commode in elkaar zetten en dan kan ik dit weekend lekker schoonmaken en kastjes inruimen! Whoehoe! Het bedje en de kast zijn ZO mooi! Maar de commode is wel het pronkstuk van het kamertje dus ben erg benieuwd.

Vandaag eens bellen met de drukkerij want heb 3 weken geleden bestelling gedaan en nog steeds geen proefdruk ontvangen.

Vraagje: zijn er nog meer die last hebben van pijn in de handen?? Echt in je gewrichten. Als ik mijn vuist bal (dus mijn vingers buig) dan doet het echt zeer! Sinds een paar dagen eigenlijk al. Weet niet of het door de zwangerschap kan komen of dat het toeval is ofzo?

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Cjpt, gelukkig een goede start van de dag meid. Lekker in je kleertjes en complimenten gekregen. Super!

Ben benieuwd naar de foto's van het kamertje tzt.

Pijn in gewrichten, afgezien van de gebruikelijke klachten is daar niets bij gekomen, dus nee, herken het niet. Kan je er iets over vinden op google misschien?

Gelukkig gaat het wat beter met konijntjes. Ga ze maar lekker vertroetelen.

ging Petra nu vandaag op vakantie, of had ze vandaag al vakantie?

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Daan:

3 weken aan de Côte d'Azur :D

19. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    @ Ollekebolleke: Wat een klein mannetje inderdaad voor 39 weken. Wel jammer dat het drinken nog niet zo goed gaat maar waarschijnlijk gaat ie dat straks lekker allemaal inhalen. :)

@ Skatje: Wat erg hé dat laatste avondje voor je vakantie. Alle dingen nog even netjes maken. Maar gelukkig daarna lekker relaxed even op vakantie. Geniet er maar lekker van.

@ mvja: Tja, middag slaapje weghalen lukt denk ik nog niet. Zelfs ons zoontje van 3 slaapt 9 van de 10 keer nog in de middag.
    het enige advies wat ik je kan geven is laten liggen. Geen aandacht want elke vorm van aandacht is aandacht. ook al zou het negatief zijn. Wat ze wel altijd zeggen is na een tijdje de kamer weer binnen lopen, niks zeggen en alleen maar weer neerleggen.
    Heel veel succes en alles komt in fases hoor dus het komt ook vaak vanzelf weer goed heb ik gemerkt.

@ CJPT: Leuk hoor dat je gelijk vanochtend complimenten kreeg over je kleding.
    Konijnen zijn inderdaad zwakke dieren als ze ziek zijn (ben officieel dierenarts assistente). TLC is het aller belangrijkste en zorg dat ze blijven eten en drinken (misschien dwangvoeren, heb je speciaal voer voor en anders brokjes gewoon laten weken in warm water en dan in een spuitje). Succes.

Vandaag is ons zoontje zijn 3de verjaardag aan het vieren op het KDV.

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Roos, ja ze hebben allebei een prikje gehad gisteren bij de dierenarts en ik heb olie meegekregen dus nu weer 3x per dag bij beide konijnen inspuiten en daarna buikmassage. En vandaag ga ik hun bak schoonmaken en ipv korrels en hooi er handdoeken inleggen. Dan kan ik beter checken of ze eten en keutelen. Tis altijd zo'n gedoe als ze ophouden met eten. Binnen no-time is het over! Maar goed, dat hebben we graag voor ze over.

@ Skatje, fijne vakantie!

@ Daan, zodra het een beetje af is ga ik foto's plaatsen!

Deel Deze Pagina