goeiemorge meiden alles goed? hier wel hoor het zonnetje schijnt lekker dus doet een mens goed he, alleen de hooikoorts begint ook meteen weer maarja daar ben ik nu wel aangewend hihi. @ollekebollke dat idee van de ooievaar is wel goed ja, en anders moet ik even kijken voor wat anders leuk,komt vast goed hihi. je neefje was wel klein zeg, pfff en zo te lezen was het een spannende bevalling. gelukkig gaat het nu goed met lars en hopelijk mag hij snel met je zus mee naar huis. @skatje fijne vakantie!!!!! @daan de xenos heb inderdaad leuke dingen voor weinig en bij jullie dus de vlag is ben benieuwd wel ff foto maken he hihi. @cjtp ow een nieuw outfit toe maar hihi. leuk dat het je collega's meteen op viel en complimentjes doen een mens altijd goed. het klonk leuk je outfit. hopelijk knappen je konijnen snel op. en inderfdaad met ene konijn weet je het nooit. ga maar even de was buiten hangen en weer een poging wagen bij kruidvat elke keer zijn de dozen op is toch niet normaal staat op de brief dat ik hem tot een bepaalde datum op ken halen ja als die elke keer op is ken ik der niks aan doen toch? vanmiddag komt een vriendin naar de baby kamer kijken en gezellig even op visite dus tot later meiden.
@Roos, zoontje verjaardag aan het vieren? Leuk zeg. Doen ze er veel aan op het kdv? Heeft ie een leuke traktatie meegekregen? Was ik trouwens die dat voorstelde om slaapje weg te halen, maar ik heb nog een kindje, dus tja. Misschien kan ik het reagere hierop ook beter nog even overlaten aan de moeders hier hihi @Skatje, wat erg zeg. 3 weken cote d'azur. Heb medelijden met je.............NOT!! @Cjtp, alles op zijn tijd he. Ik heb het ook nog niet gedaan haha, dus ik zal ook wel moeten hihi. Trouwens, even voor de meiden met nieuwe nick. Ik weet niet meer wie wie is. Roos=Doosje80 Tall= mamanogwat? Kim heeft ook nick veranderd geloof ik? Willen jullie dat nog eens doorgeven voor mij aub?
He girls! Ik ben al zo goed bezig geweest vandaag! Heb allerlei spulletjes opgeruimd die in de babykamer rondslingerden, en yes.... het allereerste baby-wasje zit in de wasmachine! Toch wel een speciaal moment vond ik eigenlijk Net ook nog met Babypark gebeld waar onze reiswieg toch blijft. De kinderwagen hebben we allang binnen maar de bak nog niet, en die heb je toch als 1e nodig he. Hebben ze dus problemen met de leverancier, en ze hopen hem over 2 weken te hebben... en is al op 20 maart besteld! Nou afwachten dan maar weer. @ollekebolleke: zo je zus heeft toch een spannende bevalling gehad zeg. Hoop dat ze gauw naar huis mogen met Lars! En wil je sjalotjuh de groetjes doen, en feliciteerd haar met het kloppende hartje, super! @cjpt: sterkte met je konijntjes... Oja nog over de Wij jonge ouders... mijn vriendin van een paar straten verderop had 'm wel al ontvangen, dus aan de regio kan het ook niet liggen! Zij had 'm al uit dus heb 'm van haar meegekregen. Misschien krijg ik hem alsnog binnen, heb ik 'm gewoon dubbel Fijne dag nog!
Roos, gefeliciteerd met je zoontje.. CJTP, wat zielig als ze wat hebben, heb zelf ook altijd konijnen gehad en volgend jaar al sons zoontje 4 wordt willen we wel weer. Maar nu hebik gewoon geen tijd om ze tam te maken en dat is toch wel het leukste. En anders inderdaad een pipetje halen en dan voeren... Pijn in mijn handen heb ik ook meer, maar heb ook een reumatische aandoening dus kan best een combinatie zijn, want daar heb ik normaal juist in de winter last van Skatje en Petra Hele fijne vakantie MvJa, ons zoontje is dus net 3 geworden en heeft zijn middagslaapje nog erg hard nodig, maar dat is voor elk kind anders. Lees je voor? Wij lezen altijd elke avond voor en dan merk je dat ze daar toch rustig van worden. Succes met je stuiterballetje.... En met de onsteking jan ik je helaas niet helpen Daan, woon je in onbewoonbaar gebied? Geen Wij ontvangen en nu ook al geen doos???
Haha, je zou het bijna wel denken. Vandaag is het vrijdag en ik ontvang de Wij altijd op vrijdag, dus nog even vandaag afwachten anders doe ik zowieso een mailtje naar prenatal en ga ik er even langs om de nieuwste Wij op te halen. (ben morgen toch in de stad) Apeldoorn is toch niet echt onbewoonbaar gebied (al vinden sommigen van jullie uit de 'grote stad' mij misschien dan nog maar een provinciaaltje en normaal weet de post ons ook wel te vinden haha Zo, hier toch een druktemaker in mijn buik. Wat een draaikont zeg. Maar stiekem is het nog steeds genieten hoor. Want ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik er van fantaseerde hoe het voelde om een kindje in je buik te hebben en te voelen en nu gebeurt het gewoon dagelijks en ik wil daar eigenlijk gewoon niet aan wennen. Ik wil het speciaal blijven vinden. Ben soms wel bang dat ik er niet genoeg van geniet. Zowieso van die hele zwangerschap haha. Doe ik wel hoor. Kan me haast niet voorstellen dat het nog maar 7 a 9 weekjes duurt. En dan moet ik gelijk weer terugdenken aan nov. toen ik dit topic opende en wat we al met elkaar beleefd hebben samen en ik wilde dus eignelijk ook even kwijt: Ik vind de aug. mama's geweldig/gezellig/leuk/lief/zorgzaam en ik ben blij dat wij ons nooit opgesplitst hebben, maar altijd lekker samen zijn gebleven!!!!!! zo, dit was even een korte uiting van genegenheid.
@Ppa, gefeliciteerd met je 33 weken trouwens. en ook Miekiepluis en Liefie (liefie heb je gesmokkeld? Je loopt een dag voor )
Haha die Daan, jij bent ook wel altijd onze positieve noot he?! Maar meid, ik ga me helemaal bij je aansluiten! Ik zou mijn zwangerschap echt HEEL anders hebben beleefd als ik dit forum niet had gehad. In mijn omgeving heb ik nu niemand die ook zwanger is en dichtbij genoeg staat/ik genoeg vertrouw om echt hele persoonlijke dingen mee te delen en dat is toch soms wel HEEL erg fijn! Over dat genieten. Ik heb dat soms ook wel hoor. Dan betrap ik me erop dat ik denk: "pff ben mijn ongemakjes echt zat" en "was ik maar wat weken verder zodat ik van mijn meisje kon genieten" enz enz. Terwijl ik zo lang uitgekeken heb naar zwanger zijn en al die aandacht en emoties en het gevoel in je lichaam enzo. Dan voel ik me echt super ondankbaar. Maarja, het is toch ook logisch dat we ook uitkijken naar het eind? Daar gaat het uiteindelijk wel om, dat we straks dat kleine mensje mogen aankijken! Dus niet schuldig voelen, doe ik ook niet. Gewoon lekker schitzofreen zijn: tegelijkertijd genieten van je zwangerschap en hopen dat het erop zit! ;o)
Haha dank, ik doe mijn best Ik sluit me maar weer bij jou aan. Met name vanwege dit stuk: Wat ik hier al niet aan tips, bemoedigende woorden, herkenning heb gevonden, had ik echt niet in mijn omgeving gevonden. Ik was denk ik een stuk onzekerder geweest hoor en eenzamer in mijn zwangerschap. Ik voel me ook niet schuldig hoor, ik ga gewoon lekker schizofreen met je meedoen (haha geweldige uitdrukking). Heerlijk uitkijken naar de geboorte en tegelijkertijd lekker genieten van de laatste weken
Daan, ben het helemaal met je eens! CJPT, Ook ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving de nu ook zwanger is en dan is zo'n forum toch wel heel bijzonder!
Ik vind dit overigens voor mezelf en mijn vriend wel echt de leukste weken! Ondanks dat het lichamelijk en soms geestelijk steeds zwaarder wordt. We kunnen nu echt aftellen en zo heerlijk om dat kamertje ingericht te zien worden en straks de kleertjes ophangen enzo. Het gaat nu wel heel echt worden. Ik loop nu zo'n 20x per dag daar naar binnen om even te zien dat ik het me niet verbeeld heb ofzo, dat ik echt een babykamer in mijn huis heb!
@Cjpt, leuk he dat kinderkamertje binnenlopen. Ik doe het ook een paar keer per dag. heb een geurbuiltje van zwitsal in het kastje liggen en dat ruikt ook zo lekker baby. Niet overheersend, maar lekker subtiel. Ze moesten daar eigenlijk een wasmiddel van maken. Heerlijk.
Oh dat is bij ons juist nog zo'n twistpunt. Ik hou niet zo van Zwitsal. Maar mijn vriend vind dat een baby naar Zwitsal moet ruiken. De oma's hebben trouwens ook al aangekondigd me te onterven als ik geen Zwitsal ga gebruiken (niet dat ik me daar wat van zou aantrekken haha). Ik word altijd een beetje weeig van Zwitsal ofzo. Tis wel echt baby maar echt lekker vind ik het niet. Ik zou dus liever een ander merk gebruiken. Maarja, ben bang dat dit een discussie is die ik ga verliezen
Hier ook niet aan de zwitsal hoor. Heb de kruidvat lijn aangeschaft (blauwe potjes/tubes), ruikt ook heel lekker, zelfs een beetje naar zwitsal (tja ze proberen het toch na te maken he). Geurbuiltjes had ik gekregen, vandaar. Zwitsal is me gewoon te duur en te overheersend over het algemeen. En de lijn van het kruidvat heb ik goede dingen over gehoord.
@Welpje, ik kan niet altijd goed voelen hoe me kleintje ligt hoor. Voel wel waar hij ligt vooral zijn ruggetje, maar zijn hoofdje kan ik niet altijd goed voelen. Voel vooral veel beweging haha... @Roos, ja Ivan is ook leuk. Maar ik ken er hier eentje die niet zo leuk is dus dat is jammer! @Mvja, sorry kan je niet helpen hier geen ervaring met ontsteking en kindjes die niet willen slapen hihi.... @Cjpt, leuk hoor een nieuwe outfit. Ik word er gek van dat ik niet zoveel meer aan kan maar wil eigenlijk niks meer kopen... lastig.. En hier geen ervaring met zere handen. @Daan, volgens mij geniet je wel genoeg hoor meid. En het is idd erg gezellig bij de aug mama's!!! @Skatje en Petra, fijne vakantie!! Hier wel aan de Zwitsal hor! Vindt het heerlijk!! Zo ik heb vanochtend een hele fotoshoot gedaan. Een vriendin heeft een fotografiecursus gedaan dus die heeft foto's gemaakt. Zijn erg leuk geworden. Ik krijg ze vanavond of morgen en dan laat ik ze zien! Straks nog 4 uurtjes werken en dan weekend!!! Lekker!!! En vanavond snacken JOEPIE!!!
Wat leuk van die photoshoot Annie. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Werkze nog even en dan genieten van je weekend, beginnend met een snack (of zoals ik altijd heel oneerbiedig zeg: een vette bek halen). Lekker. Denk dat het hier vanavond nog aardappels, groente en vlees wordt. Heb nog wat left-overs. *gaat nog eens nadenken over jongensnamen voor Roosbeeb*
@Daan, oh lekker gezond nog ff vanavond. Nou wij hebben de hele week al gezond gegeten en nu geen zin om te koken. Laat je het weten als je nog leuke jongensnamen hebt bedacht?
Hmmm Jongensnamen ongeacht of ik ze mooi vind of niet, maar gewoon uitgaande van de namen Kyan en Mike: Kai/Kay Kas/Cas Myron Mauro Mayk/Maik Zelf ben ik meer van de hollandse namen (hoewel we voor een meisje een arabische naam hebben gekozen, vanwege de bijzondere levensgeschiedenis van deze vrouw), weet niet of jullie een engelse naam zoeken en is dat dan met meerdere lettergrepen? Welke letter mag het perse niet mee beginnen?
@Cjpt, nu we toch aan het brainstormen zijn over namen. Heb net gereageerd op je bericht bij babynamen. Ben je er inmiddels al uit? Anders ga ik voor jou nog even door hoor. No problemo!
Iemand vroeg iets over een 18 maanden oude bob de bouwer in de avond, ik als mama van twee jongens die ook mij tot wanhoop hebben gedreven op die leeftijd kan je alleen maar zeggen, negeren, negeren, negeren. Niet boos worden maar een plan maken, iemand noemde al zoiets. Zeg bij voorbeeld, ik ga na een kwartier naar boven, zet alles op zijn plaats, stop hem in (niet praten, niet kijken naar hem, niet echt contact maken, alleen handelen) daarna doe het het na een half uur, daarna na een uur. Zonder emotie, niet boos, gewoon niks. Dan is de lol er snel af voor hem en verder is het gewoon een fase, al wordt je elke avond wanhopig of boos of doe je juist niks, het gaat echt over alleen kan je het bespoedigen met een vooropgesteld plan en wijk daar dan niet vanaf. Wissel ook niet teveel met elkaar, zo van de ene keer ga ik en de volgende keer jij maar laat het de persoon doen die hem die avond naar bed heeft gebracht want anders is dat weer een spelletje, kijken wie er nu komt. Dus wees voorspelbaar en consequent. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik nog al te goed hoor