Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, goeie tip!! Zo doet de nanny het ook op tv!! Maar zo is de lol er idd snel af.

Daan, het hoeft niet per se engels of nederlands. Ik hou een beetje van dit soort namen
    Sem
    Mike
    Kyan
    Milan
    Noah
    Julian

Ik hou in ieder geval niet van teun, bram enz..
    En het mag niet te lang zijn want me vriend heeft een lange achternaam!! Dit rijtje hierboven vind ik allemaal leuk, alleen hoor ze allemaal zo vaak!! )

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi allemaal,

even een update van mij:
    - wiegje (waar mijn oma nog in heeft gelegen) is helaas aangevreten door de houtworm. Echt balen. Ik weet niet wat ik nu met de stof zal doen. Hemeltje van maken? Maar dan is dat ook weer wit en wilde daar eigenlijk een kleurtje voor.
    -kraamzorg is net geweest. In take was echt vriendelijk en duidelijk. Niks te klagen. Moest wel de hydrofiele luiers nog even strijken hahaha. Ik heb trouwens om een ervaren kraamhulp gevraagd.
    -heel druk gehad afgelopen dagen: woensdag naar Amsterdam, terugreis van 4 uur ivm vertraging. Daarna nog zwemmen. Gisteren afdelingsuitje: gefietst om 1 fiets met z'n achten. In de stromende regen!!! Was wel gezellig en lekker uiteten. Wel pas laat thuis. Vandaag gelukkig vrij...

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ok, dan weet ik een beetje waarnaar ik moet zoeken.

Mijn man en ik hebben allebei ook een lange achternaam en daarom hebben we gekozen voor eenlettergrepige roepnamen.

Ik zoek verder

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    moeilijk he namen uitkiezen, het is iets wat hij/zij de rest van hun leven horen...wij hebben allebei zoiets van, ja dat word ie, qua naam, maar hoorde al dat de zus van een vriendin de baby hetzelfde gaat noemen, ,mmmm dat maakt me zo aan t twijfelen!

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @verhip, persoonlijk zou ik me daar niet zoveel van aantrekken, maar kan me wel voorstellen dat het je dwars zit.
    Kennis van mijn moeder is in jan. bevallen en je raad het al, zelfde naam als die wij voor een meisje hebben. Vond het echt niet leuk, zeker omdat we dachten origineel te zijn. Maar het is niet anders en heb me er bij neergelegd.

6. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Het is hier vandaag niet zo druk zeg, zal wel door het lekkere weer komen. Net lekker de raampjes gelapt, het huis ziet er meteen weer zo schoon uit.

Verhip, ik zou me er niks van aantrekken hoor. Als ik zou horen dat een kennis "onze" naam zou gebruiken zou ik m zelf ook nog gewoon nemen. Tenzij het iemand is uit je directe vriendenkring of (schoon)zussen ofzo, dan lijkt het me wat onhandig. Had je een naam in gedachten die heel veel voorkomt? Of is het een relatief onbekende naam?

Geniet allemaal van het zonnetje!

7. MaMa 1985

MaMa 1985 Lid

18 dec 2008
    74
    0
    6
    Goedemiddag @ALL!!:)

@daan78 ja ik kwam niet meer op mijn oude account en had deze ook nog dus nu is het mama 1985 ;)

Gister bezoekje aan de tandarts gebracht blehh 2 gaatjes nu gevuld en mag volgende week weer terug komen voor de rest hahaha klinkt zoveel he ;)
    1 gaatjes was al zover heen dat ik dus na de bevalling een zenuwenbehandeling krijg !:(
    de zenuw was wel al dood zij hij maar toch zo lang in een stoel liggen bah maar ja het moet wel maar gelukkig nog even niet :p
    ohh voor het lijstje ik moet 17 juni weer naar de verlos om 11.00 mag nu alweer om de 2 weken !!

las over namen ja moelijk he in het begin vonden wij het ook nog lastig maar nu zijn we er zeker over uit :)

Ga zo weer even bijlezen hoor ;)
    fijn weekend allemaal
    Groetjes tall

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    @ annie22, heb je nog wat aan het namenlijstje gehad dat ik in pb stuurde? Of was het het allemaal niet.

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Skatje, fijne vakantie!

Mvja, leuk dat vrienden jullie tuin gaan versieren als de baby er is. :)

Cjpt, ik hoop heel erg dat de konijnen opknappen. Zijn ze allemaal ziek?
    Veel plezier met het inruimen van het kamertje dit weekend!

Noa, wat vond je vriendin van de babykamer? En... was er een doos bij het Kruitvat? Balen zeg dat ze steeds op zijn!

Daan, het is inderdaad erg gezellig op dit forum. Iedereen reageert altijd zo leuk op elkaar. Erg fijn!!!

Voor mij nu 29 weken zwanger. De tijd vliegt nu hoor.
    Nog maar 11-13 weken voor mij :) en ook niet onbelangrijk... nog maar 18 dagen werken :)

Over genieten gesproken, de laatste tijd schopt ons meisje zo gezellig, de hele dag door. Af en toe laat ik een kind uit mijn klas voelen en die zijn dan ook zo blij als ze het voelen :)
    We zijn er hier thuis nu ook heel bewust mee bezig en groeien samen toe naar onze baby en de geboorte. Fijn!

Namen kiezen: Het is en blijft lastig he. Het is echt zo persoonsgebonden..... wat vind je van een klank, welke associaties heb je met een naam.... en natuurlijk moet je er ook samen uitkomen.
    Dat laatste was bij ons een groot probleem, maar de naam hebben we gelukkig wel nu.
    Ik kan op dit moment echt niet kiezen , uit niks, dus nog geen naam hier zou echt niet goed uitkomen ;)

Mijn man is nu met mijn zwager de keuken aan het verbouwen....
    Hopelijk wordt het allemaal wat!!
    Zal best wel!

Groetjes, Hanna

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

alles goed hier wel hoor, ben weinig opgeschoten bij de verzekering bleh maar me vriendin kwam op visite en hebben we lekkere chocolade taart gegeten hmmm er werd en wel meteen een super actief in me buik hihi mischien toeval?

@daan en cjtp. ben het helemaal met jullie eens hoor over de zwangerschap en het forum!!!
    en loop ook regelmatig even het kamertje binnenkan niet wachtte tot het daardwerkelijk in gebruik wordt genomen.

en betrteft de zwitsal heb een pakket gehad van me tante, maar hij in inderdaad wel aan de prijs. ah hun lijn ruikt precies naar zwitsal alleen minder sterk mischien een optie en is ook veel goedkoper.
    @annie ow jij ook snacke ik ook hoor zit nu aan broodje kroket hmmmm.

zondige jullie wel eens meiden?

@verhip ow das jammer dat de zelfde naam is gebruikt. gelukkig krijgen ik en me zus allebij een ander gslacht anders zou het ook nog wat worden hihi. maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen hoor.

@lieke ow de intak was dus goed gegaan. en ik ga ook zeggen dat ik wel sowiso iemand wil die ouder is dan mij en niet een die net van school is, dus wle iemand met wat ervaring.
    maar je moest die hydrofiel luiers dus strijken, ze nemen dan toch geen vocht op had ik ergens gelezen?

gooien jullie die hydrofiel luiers in de droger meiden of laten jullie die aan de lijn drogen.

zo nu ga ik even verder met eten hihi

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna ow wat leuk dat jullie meid actief word, soms wou ik wel eens dat deze dame levendiger wordt hihi. en wat leuk dat de kindjes uit je klas haar ook kunnen voelen me vriend heb onze nog maar 1x gevoeld, en ja hij is er bijna nooit natuurlijk dus de kans is ook kleiner dan.
    en de keuken aan het verbouwen succes hopelijk zit alles mee

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hannah, zou jij mijn nieuwe afspraak op de lijst willen zetten?

19 juni 09.15 controle vk

Jij kreeg een nieuwe keuken, das waar ook. Leuk :) Wat fijn dat je man en zwager zo handig zijn.

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    jeetje meiden wat is her rustig hierzo!!! zijn jullie allemaal met weekendverlof:D:D:D:D:D

14. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Roos, leuk hè die ooievaar. Heb je al wat gevonden? Wordt vaak als ooievaarslandplaats omschreven. Het nest zou al een aantal dagen voor de bevallingsdatum neergezet kunnen worden. Weet niet waar je woont maar op de site van lief-creatief staan nog meer voorbeelden.

Hanna, las wat over het maken van een deurkrans, kijk eens op de site van lief-creatief, staat vind ik, een leuke op.

Pijn in gewrichten, schijnt ook met het verweken en de bloedtoevoer te maken te hebben. Ik heb er ook last van vooral met gym en pilates kan ik niet lang op mijn handen steunen, ze gaan slapen en tintelen. Op de gym hadden ze het er over om dan met een brace (of van de skeelerhandbeschermers) te gaan slapen. Zie je het voor je?! Lig wel vaak op mijn handen of dat mijn handen krom liggen dus vandaar de tintelingen.

Annie, leuk die fotoshoot, showen die foto’s en buik!

Moeder van Youri, geniet van je verlof!

Jiehoe, mijn laatste werkweek gaat in, nog 5 dagen werken en dan genieten van 20-24 weken verlof, wat een vooruitzicht!
    Morgen wordt lief 30. Heb totaal even geen puf om het huis door te werken, komt morgenochtend wel. Viste mag toch pas om 15.00 uur komen en moet om 21.00 uur weer weg zijn, gniffel! Wel ook meteen gezegd dat we mijn verjaardag vieren zodat we niet in augustus en een verjaardag en een kraamtijd hebben. Nou, ga even van een rustig avondje genieten!

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja het is zeker rustig hier vanavond...

Noa, hydrofiele luiers gaan hier gewoon de droger in hoor!

De keuken wordt opgeknapt, we krijgen niet een hele nieuwe. Die komt als we de benedenverdieping helemaal gaan opknappen. Nu dus een opleuk/opknap sessie aan de oude keuken. Maar wat ben ik daar al blij mee. We kopen wel een nieuwe koel/vriescombinatie. Nu staat de diepvries nog op zolder, dus dat is wel een goede verbetering!

Welpje, bedankt voor de tip voor de krans. Ik ga er zometeen gelijk even kijken.
    Wow, nog maar 5 dagen werken. Heerlijk hoor! Het verlof gaat nu echt al opschieten voor jou.
    Veel plezier morgen met de verjaardag!

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    #11356 hanna1974, 12 jun 2009
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
    Voor wijzigingen en/of toevoegingen aub een PB'tje sturen aan
    Hanna1974 of aan Ginny (niet aan ons beide)

==============================================================================

Augustus 2009 Mama's!

Afspraken:

Juni:

12: Simmer controle VK 14.00 uur
    15: Noa307 controle VK 10.15 uur
    15: Lieke1979 controle VK
    16: Welpje controle vk
    16: Jessie86 controle gyn 11.30 uur
    17: Ollebolleke 3D echo
    17: Nita82: controle VK 15.10 uur
    18: Mik controle gyn 10.50 uur
    18: Ginny nogmaals 3D/4D echo 13.15 uur
    18: Jingi controle VK 9.30 uur
    18: Mega Babs controle gyn 15.15 uur
    19: Marina controle VK
    19: Ollekebolleke 11.15 uur controle VK
    19: Daan78 9.15 uur controle VK
    22: Ollekebolleke 9.50 uur groeiecho gyn
    22: Hanna1974 contole VK 16.00 uur
    23: DesireeK - 8.30 controle gyn, 8.40 echo
    23: Roos controle VK 17.20 uur
    23: Ginny controle VK 10.30 uur
    23: Ginny bellypaint 15.30 uur
    23: Cjpt controle VK
    30: Welpje controle vk
    30: Petrabr controle VK

Juli:

2: Bloem controle VK 9.10 uur
    14: Welpje controle vk
    16: Mega Babs controle gyn 18.40 uur
    21: Welpje controle vk
    28: Welpje controle vk

Augustus:
    4: Welpje controle vk
    13: Mega Babs controle gyn 18.40 uur
    20: Mega Babs controle gyn 18.40 uur

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uitgerekend op:
    (Datum, Naam, Geslacht)

30 juli:
    Liefie - Jongen - Buddy = Elke
    31 juli:
    ppa - Meisje

01 augustus:
    Daan78 - Geheim [-( - Buddy = Sweepy & Pupke1979
    Ollebolleke - Meisje
    Renate007 - Geheim [-(
    Miekiepluis - Meisje Buddy = Roos
    02 augustus:
    Simmer - Meisje Buddy = Jingi
    03 augustus:
    MamaVanYouri - Meisje - Buddy = Rianne80
    Fon - Meisje
    04 augustus:
    Welpje - Onbekend :(:
    05 augustus:
    Rian83 - Onbekend :(:
    06 augustus:
    Ceertje - Meisje
    Jessie86 - Meisje
    Jingi - Jongen Buddy = Simmer
    07 augustus:
    Kanela - Geheim [-(
    Alice - Jongen
    Anna1976 - Jongen
    08 augustus:
    Marieke1983 - Jongen - Buddy = Verhip
    Rianne80 - Jongen - Buddy = MvY
    Assi - Meisje
    09 augustus:
    Marina71 - Geheim [-( - Buddy = Ginny
    10 augustus:
    Ginny - Jongen - Buddy = Marina71 & Nita 82
    Roos - Meisje Buddy = Miekiepluis
    11 augustus:
    Lieke1979 - Meisje
    12 augustus:
    wolliewobbel - Jongen
    13 augustus:
    DesireeK - Meisje
    14 augustus:
    Inkerbell - Onbekend :(:
    15 augustus:
    Debzie1984 - Meisje
    16 augustus:
    Cjpt - Meisje - Buddy = Hanna1974
    Bos - Jongen
    Skatje - Jongen
    17 augustus:
    18 augustus:
    Verhip - Geheim [-( - Buddy = Marieke1983
    kim3 - Jongen - Buddy = Stephanie87
    Aguamiga - Onbekend :(:
    19 augustus:
    tal - Meisje
    20 augustus:
    Annie22 - Jongen - Buddy = Noa307
    21 augustus:
    22 augustus:
    Nita82 - Jongen - Buddy = Ginny
    Megababs - Meisje
    23 augustus:
    Fiona1987 - Onbekend :(:
    24 augustus:
    Ollekebolleke - Onbekend :(:
    Mvja - meisje
    25 augustus:
    Petrabr - Onbekend :(: - Buddy = Mik
    Morgenzon - Jongen
    26 augustus:
    Noa307 - Meisje - Buddy = Annie22
    27 augustus:
    Elke - Meisje - Buddy = Liefie
    Emma21 - Jongen
    Nyn81 - Onbekend :(:
    Csillag - Meisje
    28 augustus:
    mik - Geheim [-( - Buddy = Petrabr
    Hanna1974 - Meisje - Buddy = CJPT & Meiske74
    29 augustus:
    Brusje - Onbekend :(:
    30 augustus:
    Bloem1978 - Geheim [-(
    Mumtobe21 - Onbekend :(: - Buddy = Kim3
    31 augustus:
    Corinne348 - Meisje

8 keer Geheim
    7 keer Onbekend
    21 keer Meisje
    15 keer Jongen

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezocht Buddy:

Kanela
    Mvja

BEVALLEN:
    (Mama - Geb.datum - Kindje(s) - Duur zw.schap - Tijd - Gewicht - Lengte)

Worldofme - 24 mei 2009 - Sebastiaan - 30 weken? - Tijd? - Gewicht? - Lengte?
    Sweepy - 30 mei 2009 - Simon & Lucas - 31 weken? - Tijd? - Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - Lengte?

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat maken jullie allemaal veel werk van de voortuin enzo zeg! Ik was eigenlijk van plan om alleen voor het raam zo'n "hoera een dochter" banner te hangen en misschien op de voordeur nog zo'n kartonnen bordje ofzo. Maar verder geen versieringen hier.

Vandaag gebeld dat we de gordijntjes kunnen halen en dat de leesproef en enveloppen van het kaartje klaar liggen. Dus alles komt ineens tegelijkertijd hier. Heerlijk! Kunnen echt lekker opschieten zo.

Als nu beide konijntjes nog goed het weekend doorkomen dan is ikke weer helemaal blij!

Oh enne... hier vanavond ook een (om Daan te quoten) vette bek, vriendjelief is nu mijn patatje oorlog halen! Maar ach, ik ben nog maar iets van 5 kg aangekomen dus mag af en toe zondigen.

Trouwens, ik hou de laatste paar dagen toch een vocht vast! Niet normaal meer! Mijn enkels en kuiten zien er niet uit!!!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh Hanna, wil jij mijn afspraak bij de vk (controle) erop zetten voor 23-06? Dankje!

Deel Deze Pagina