Het is wel druk in augustus, vruchtbare maand die november Welkom alle nieuwe zwangeren! Over die sterrenbeelden, het verschilt per jaar een beetje, als je je eigen sterrenbeeld zoekt moet je naast geboortedatum ook geboortejaar invullen en de tijd, dat kan namelijk nogal eens uitmaken. Zo is mijn oudste zoon op 21 juli geboren in het jaar 2000 en is een kreeft. Daarom mijn vraag, mag buiten leeuw en maagd kreeft ook op de lijst? Mijn kinderen zijn nogal van de "ik kom liever vroeger dan later ter wereld" De ene kwam met 36,1 weken en de ander met 35,4 weken ter wereld. Over vandaag, ik heb mijn eerste echo gehad! En ik zag een rozijntje met een kloppend hartje! Het is ineens weer een stuk werkelijker allemaal! Mijn volgende afspraak is op 5 januari, wederom bij de gyn (op de kalender stond vk) want daar blijf ik, ik heb ook bloedverdunners voorgeschreven gekregen om te kijken of deze baby dan wat langer in mijn buik wil wonen
Nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd. Ik kom net terug van boodschappen doen en ik heb nu vreselijke buikpijn onderin in me buik. Ben me alweer helemaal druk aan het maken.
Welkom alle nieuwe aanstaande mama's. Het is al weer even geleden dat ik iets gepost heb. MVM was dinsdag bij mij en de test was knal positief. Ik moet hem nog in mijn album plaatsen. Aangezien ik ruim voldoende HCG heb mocht ik al eerder beginnen. Ben dus nu al een paar dagen bezig. De lucht uit de flessen valt me niet tegen. Wordt van veel andere dingen veel misselijker. Ik lees van iedereen dat ze zin hebben in vanalles te eten enzo. Ik vind eten echt een opgave, niet alleen vanwege heel misselijk maar gewoon geen zin. Deelt iemand dat?
@sweepy: was vanochtend ineens kotsmisselijk duurde maar heel even gelukkig. Maar hopelijk word ik niet misselijk want bij mijn dochter had ik nergens last. Wel erge rugpijn vanaf week 10 tot het einde, liep ook wekenlang bij de fysio maar ze konden weinig voor me betekenen. En vanaf met 7,5 maand liep ik met een gekneusde rib @rieanne: waarom zo'n vroege echo? heb je een miskraam gehad? Ik heb me ook gelijk aangemeld voor MvM ben benieuwd wanneer ze langskomen. Ik vind het zo onwerkelijk allemaal terwijl het mijn tweede zwangerschap is. Ik weet nog bij mijn eerste zwangerschap, was ik 2 weken lang van de wereld. Ik kon het gewoon niet geloven
Hallo meiden, Ook van mij weer even een berichtje. Het gaat weer wat beter met me, dus ik krijg weer meer zin om te forummen En oh wat kletsen jullie veel, maar ik ben weer helemaal bijgelezen. Welkom aan alle nieuwe meiden, wat wordt het druk in augustus! Ik heb nu ca 3 nachten weer wat beter geslapen en dat doet een mens goed. Dan zie je meteen alles weer wat helderder voor ogen Daarnaast vallen de kwaaltjes me momenteel reuze mee (even afkloppen natuurlijk) maar ik ben amper misselijk, geen krampjes, alleen hele zere borsten. Ondanks dat ik niet misselijk ben, zit ik toch wel raar te doen met eten... heb het ene moment honger als een paard en lust dan als lunch wel 3 boterhammen + kwark + appel + melk. Oude kaas is helemaal favoriet momenteel. Ander moment (vooral met warm eten) kan het me vreselijk tegenstaan en lust ik maar een paar hapjes, vooral als ik het zelf heb klaargemaakt, dan heb ik al helemaal genoeg van die geur ofzo... gek he! Maar ik weet dat het erbij hoort dus maak me maar geen zorgen. Verder heb ik helemaal geen zin in zoet (en da's normaal wel anders... ), dus de chocoladeletters en andere sint-dingen waren dit jaar niet aan mij besteed hahaha! Ik las nog dat je een vroege echo vaak krijgt als je een voorgeschiedenis hebt met miskramen ofzo. Mijn echo krijg ik volgende week donderdag (nog 7 nachtjes slapen...) en dan ben ik 7w6d dus ook best vroeg terwijl ik geen enkele voorgeschiedenis heb. Maar iedereen krijgt dat in deze praktijk! Ik denk dat het dus ook verschilt per vk-praktijk en dat het ook uitmaakt of ze beschikken over eigen echo apparatuur of niet. Die van mij heeft dus wel eigen apparatuur dus dan doen ze het misschien ook wat makkelijker/sneller. Verder vind ik dat ik ook een boller buikje begin te krijgen. Nog totaal onopvallend voor de buitenwereld, maar meer dat ik zelf dat idee heb. Kan gelukkig al m'n kleren gewoon nog aan hoor, ben ook op andere plekken een paar kilo afgevallen dus m'n broeken zitten bij m'n benen en billen gewoon losser dan normaal! Nou ik ga me maar eens opladen voor vanavond. Zou wel op de bank willen ploffen maar ik moet echt gaan repeteren (speel in een orkest) en zaterdag is het al Kerstconcert, dus moet nog effe m'n best doen! Tot later, Liefie
Ik heb ook niet echt honger hoor, maar ik ben ook niet misselijk (gelukkig). Morgen moet ik voor een intake naar de vk. (mijn afspraak was idd verzet Daan). Heb als smoesje op het werk dat ik even naar de dokter moet en mijn collega's zijn allemaal erg nieuwschierig, omdat ik nooit naar de dokter ga, ha ha!
Jemig wat een groot topic al! Ik sluit me ook maar aan... Ik ben uitgerekend voor 20 augustus, vandaag was mijn nod maar ipv rode zooi een mooi roze streepje op de test (stiekem test is al sinds afgelopen zaterdag steeds positiever )
Sweepy, jij had dus ook een hele duidelijke MvM test?! Ik ook! (zie album) Maar mocht toch niet eerder beginnen, stom he. Dat verschilt dus ook heel erg. Ik heb wel zin in eten hoor (alleen niet in boterhammen maar heb ik nooit) en merk dus echt als ik te lang wacht met eten dat ik ontzettend misselijk word (zoals nu).... Liefie, fijn dat het weer beter gaat met je! Leuk, zien we je hier weer wat vaker! Ik ga zo lekker pannenkoeken bakken! Word ook tijd want ik voel me ineens mega misselijk en trillerig etc worden... Hebben jullie ook van die hitte aanvallen? Ik wel, voel dan helemaal aan alsof ik 40graden koorts heb, vind het maar eng soms.... Gaat samen met misselijkheid!
kwerd vanacht echt badend in het zweet wakker. Ik zweet normaal nooit in bed. Echt heel raar en onwenning al die nieuwe gevoelens....
@ Rianne80, wat heerlijk al zo vroeg een hartje te kunnen zien! Ik heb heel stoer gezegd dat ik niet voor de kerst wilde (omdat het dan zo vroeg is nog) en dus een afspraak voor 7 januari gemaakt. Maar begin nu soms wel de kriebels te krijgen. Maarja, hoef er nu niet meer mee aan te komen ben ik bang want is natuurlijk allang vol. Fijne avond allemaal meiden!
Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom! Ik zweet ook erg snachs, echt niet normaal, mijn lichaam voelt ook een stukje warmer dan normaal. Ik ga volgende wek vrijdag de vk bellen, ben benieuwd wanneer ik dan mag komen,maar dat zal wel in het nieuwe jaar zijn.
@ Sweepy, ik heb ook niet echt honger of trek. Maar wel een vol gevoel en ik weet dat als ik niet genoeg eet dat ik misselijk ga worden, dus ik probeer wel af en toe wat te eten. Maar dan is t meestal gewoon een broodje met salade of kaas ofzo. Geen extreme vreetbuien. @ Mama van Youri, ik had vandaag voor t eerst een vlaag van misselijkheid. De lucht van gebakken gehakt met knoflook sprong in mn verkeerde keelgat en hing ik bijna boven de pot. Maar het is al weer afgezakt. De spagetti smaakte verder prima. Het was dus maar van tijdelijke aard. De hittevlagen zijn mij zowiezo al bekend. Die heb ik altijd al, dus das voor mij niet heel nieuw. Behalve dat t nu anderen wel meer opvalt.. Vandaag was ik moe moe moe. Heb zooo geslapen! Maar nu weer tot 23.00 uur aan t werk, dus hoop dat ik niet in slaap val haha. later!
Nee ik moest met 6 weken beginnen met mijn bloedverdunners maar ze wilde eerst de zwangerschap vaststellen dus dat heeft ze gedaan, voor ons extra leuk! Over warm en zweten mensen, ik heb het altijd koud en nu extra koud... van wie mag ik wat warmte?
Hoi allemaal, Nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Ik zweet af en toe ook erg, maar soms heb ik het ook koud. Niet echt een peil op te trekken dus... Hetzelfde met eten: dan honger, dan helemaal niet... Heb net de vk gesproken: 5 januari eerste afspraak met echo! Kan nu al niet meer wachten! Aangemeld voor mvm maar nog niets gehoord. groetjes, Lieke
ik heb de hele tijd honger maar ja ben een goede eter dus hopelijk blijft dat zo. ik heb de vk besproken en die heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog en heb daar 9 jan een afspraak kon niet eerder vanwege de vakantie en wil graag die vrouwelijk dokter die hier goed staat aangeschreven voor vast dus moet ik een week je langer geduld hebben he.. ik moet trouwens naar een gyn omdat i keen aangeboren hartafwijking heb en hieraan geopereerd ben toen ik 10 was dus vandaar dat ze ons beebje iets beter in de gaten moeten houden.
Hey lady´s! Ik ben geen ster in het bijhouden van fora, dus sorry voor diegene die zich zwaar verwaarloosd voelt... MvM is dinsdag geweest, het streepje klapte er zo af dat ze het vermoeden heeft dat ik al een week verder was, ik mocht zelfs het bodempje-test-urine niet weggooien! Zou wel lekker zijn dat ik al over de 6 weken zou zijn, scheelt weer een weekje he! Ik heb er grote moeite mee om het geheim te houden, manlief wil graag eerst de echo afwachten en ik wil het op het werk zo lang ik me goed voel en niemand het ziet stilhouden...Lastig! Ik voel me goed, zorg wel dat ik vroeg naar bed ga, kan op het werk echt niet suf zijn. Overdag heb ik normale trek in gezonde dingen, alleen ´s avonds heb ik niet eens zin in avond eten, dan moet ik mijzelf er echt toe zetten om iets te eten... Verder zware borsten maar heb niets te klagen! Wat spannend voor alle meiden die al zo vroeg hun echo hebben, ik heb hem pas 9 januari...dhoop zo dat alles goed is: dan ga ik met een printje van de echo iedereen langs! Kus