Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, hahaha een dorpsomroeper, zal eens navragen of ze dat hier hebben, bespaart me veel denkwerk en geld :p
    Op zich wel lekker dat je al een tijdje 'verlof' hebt... En heel slim om zelf een soort van 'verlof' in te plannen om je voor te bereiden!
    Je moet eens kijken op www.liefwinkel.nl daar staan alle kleertjes op... In de sale vallen sommige prijsjes nog wel mee hoor..
    Het is wel supergoede kwaliteit!
    Veel plezier met je optreden!

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Die lief kleertjes vind ik wel leuk voor jongetjes. Maar de kleuren die ze voor meisjes hebben zijn helaas niet helemaal mijn ding. Ook net iets teveel ruches en dingetjes. Jammer want vind het idee ervan wel erg leuk!

Zo, mijn vriend riep net en de commode staat nu ook in elkaar (hij is alleen nog de laatjes en deurtjes aan het doen.
    Maareh.... ik schrok even van hoe hoog hij is! Dat was natuurlijk in de winkel ook al maar toen op de 1 of andere manier verder niet zo bij nagedacht. Met sommige dingen is het ZO irritant om zo klein te zijn! 1,58 m achter zo'n commode! Nouja, als de beeb er is en het blijkt inderdaad net iets te hoog te zijn koop ik wel zo'n klein opstapje ofzo.

En nu ga ik een stukje aarbei-kruimel-vlaai pakken. Ik heb een hele dus iemand nog een stukje?

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Je moet er idd van houden van die kleertjes...

Wat leuk dat de comode nu ook al staat! Kun je bijna gaan inrichten enzo he! Krijgen we wel foto's te zien?!?! Vast wel he..
    Idd irritant als je zo klein bent, maar dat idee van het opstapje is natuurlijk wel wat he. Als het echt niet zou gaan...

Ik sla de vlaai helaas af, ik eet alleen abrikozen hihi

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Het valt volgens mij best wel te merken dat ik mij verveel he.. ;)
    Nouja zal niet lang meer duren want Youri zal zo wel wakker worden...

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja ik hoop vanmiddag alles schoon te kunnen maken en dan morgen lekker de spulletjes erin. Volgens mij ga ik dan echt staan janken ofzo haha.

Ben echt ZO emotioneel de laatste dagen. Niet normaal meer! Alles komt ook tegelijk nu. Het kamertje, zieke huisdieren, mijn collega/manager die na 3,5 jaar samen te hebben gezeten gisteren voor het laatst op mijn vestiging was.
    Ze gaat een andere vestiging doen 30 km verderop. Dus we spreken elkaar dan wel bijna dagelijks maarja, niet hetzelfde. En zij is echt een steun en toeverlaat geweest tijdens de 2,5 jaar zwanger willen worden, hormoonkuren, miskraam en deze zwangerschap. Dus ik ben ook erg blij dat ik nog maar 12 werkdagen heb en dan lekker met verlof ga.

Oh en die foto's dat komt helemaal goed! Ik ben zo trots op het kamertje dat ik het de hele wereld zou willen showen haha.

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha gezellig toch MvY, heb ik iemand om mee te kletsen ;o)

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja kan me voorstellen dat het heel moeilijk is voor je als je steun en toeverlaat weg gaat op je werk, bah.
    Je krijgt ook alles tegelijk nu he, laat die tranen maar lekker lopen hoor!
    Ben zo benieuwd naar de foto's van het kamertje!! Heb je veel rose of net niet?

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja we hebben een hele grote babykamer en 2 muren daarvan zijn lichtroze en 2 muren zijn wit met pastel gekleurde vlindertjes (gordijn is dezelfde stof als dat vlinder behang). Bijv badje en aankleedkussen etc zijn ook allemaal roze. Dus het is een echte lieve meidenkamer.

Pff nou dachten we vanochtend dat het zieke konijn een stukje beter was maar nu ligtie steeds languit op de grond en bibbert een beetje. Volgens mij heeftie pijn. Zo maar weer even masseren. Zo vervelend, heb het idee dat de verstopping langzaam aan het passeren is maar dat doet hem natuurlijk hardstikke pijn. Zo zielig!

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    #11409 lieke1979, 13 jun 2009
    Laatst bewerkt: 13 jun 2009
    goedemorgen allemaal,

Elke: mooi kamertje zeg en goede 3d echo!

Annie: hele mooie buik!

Hanna: leuk een opgeknapte keuken. Met opknappen ziet het er vaak al heel anders uit.

gewicht: hier 9,5 kilo aangekomen (weeg normaal 68,5 dus de 80 kilo komt in de buurt: hellup!!!). Echt heel vreemd: eerst in 4 weken maar 1 kilo aangekomen en nu 1,5 kilo in 2 weken. Misschien een groeispurt. Ik schrik altijd wel even, maar trek me er niet zoveel van aan, want ik eet heel gezond en probeer snoepen te minimaliseren.

hydrofiele luiers: ik gooi ze in de droger, maar heb gehoord dat het beter is ze gewoon te laten drogen (vooral als ze nieuw zijn). Ik was eigenlijk niet van plan om ze te strijken: doe ik met gewone handdoeken ook niet. Maar ja, zal het nu maar even doen...

werk: ik moet nog minimaal 10 dagen werken en maximaal 19. Schiet echt op zeg. Sommigen zijn al met verlof. wow wat gaat het toch snel...

Ik word volgende week maandag 30. Ben nu even mijn feestje aan het regelen. Wil over een week 's middags een high tea organiseren voor in totaal 20 personen visite!

ik mag trouwens ook de doos van prenatal ophalen: jippie!

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Lieke, wat een leuk idee zeg zo'n high-tea voor je verjaardag organiseren. Is weer eens wat anders dan zo'n avond verjaardag!

11. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    #11411 lieke1979, 13 jun 2009
    @cjt: ja dat vond ik ook en dan is het 's avonds ook afgelopen, kan ik lekker op tijd in mijn bedje kruipen... Hoe staat het met het kamertje. Blijft super leuk he dat inruimen.

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden ,

Ik heb een heerlijke langzame morgen.. Op mijn gemakje opgestaan en even heerlijk getut!

Annie, wat een prachtige buikfoto heb je in je album staan zeg!

Elke, leuke kleuren heb je gebruikt voor de babykamer. Lekker vrolijk! Simpy Colours, de levering duurde bij mij 4 dagen.
    Vond ik nog aardig snel.
    Veel plezier in de Efteling!

MamavanYouri, zo da's wel vroeg op inderdaad!
    Lekker hoor dat je met verlof bent nu. Kan je op je gemakje de dingen nog regelen en op zoek naar een geboortekaartje. Heb je al wel iets in je hoofd wat je zou willen qua stijl?
    Grappig, een ooievaar met een landingsbaan.... Nog nooit gezien!

Cjpt, hier vind ik mijn commode ook wat groot en hoog uitgevallen, maar het voordeel is dat ik er wel veel dingen in kwijt kan. En inderdaad ... in een winkel ziet het er toch anders uit dan in een kamertje.
    Kom maar door met die vlaai :)

Aangekomen, ik wilde vanmorgen even op de weegschall gaan staan, maar ben dat helemaal vergeten. Morgen dan maar weer.

Lieke, leuk idee om voor je 30e verjaardag een high tea te organiseren. Ga je de hapjes zelf maken?

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

even een kort berichtje, op een basisschool in waalre is een kind gediagnosticeerd met mexicaanse griep...ik werk op de bso daar dus ik heb te maken met een hoop (alle?) basisscholen. ben zelf niet ziek maar leuk is anders.

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Marieke, zo komt het wel erg dichtbij....
    Worden er maatregelen genomen?

15. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ hanna: ga een gedeelte zelf doen, want voor 22 personen wordt het me een beetje veel om alles zelf te doen.

@ mariek: wow dat is schrikken!!! Ik hoop dat het allemaal meevalt...

16. Marieke1983

zo, nu even een normaal berichtje ;)

@cjpt, wat zielig voor je konijn! lijkt me heel lastig je huisdier zo te zien :(
    hoge commode hebben we geen last van, die van ons word juist opgehoogd omdat ie anders te laag is ;)

@Lieke: leuk een hight tea! idd wat anders dan thuis een feestje geven. en 30 is toch wel bijzonder toch?

Iemand zei dat ze ineens veel was aangekomen, dat kan vocht zijn. op dagen dat ik vocht vasthoudt ben ik ineens zo 2 kilo zwaarder. op gewone dagen zit ik 5 kilo boven startgewicht.

moet nog 6 dagen werken! bijna verlof gelukkig.

17. Marieke1983

#11417 Marieke1983, 13 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2009
    @hanna, maatregelen weet ik niet. ik heb een berichtje hier bij de vlos neergezet en zal maandag proberen erachter te komen om welk kind het gaat. neem aan dat wij als bso toch door de ggd geinformeerd gaan worden...

heb net even gegoogled en het is een school en klas waar ik idd me te maken heb.

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

alles goed>? hier wel hoor hihi. ga straks lekker eten bij een vriendin dus hoef niet te koken hihi. wat een luxe he.
    me vriend belde ook al even vanmorgen hij zei ben je al vroeg bij je oma ik zo hallo is tien uur maarja bij hem was het 9 uur hihi.
    hij vindt het nu wel balen om van huis te zijn maarja hierna nog 1 reisje en nog 1 week nijmegen en dan is hij thuis tot eind sep.

@mvy ow lekker verlof doe je goed hihi. youri is dus je persoonlijke wekker hihi. en groot gelijk heb je hoor dat je hem gewoon heem blijft brengen dan is het voor hem het zelfde ritme en heb jij ook nog even rust en die roze kleertje zijn echt lief he.

@daan ow jij hebt ook allang verlof hihi ik ook raakte in de ziekte wet met 10 weken zwangerschap vanwege met uitslag op me arme dusja ben ook aan het genieten hihi.

@elke wat een leuk kamertje ik heb ook die kleuren ik zal even de foto's in me album zetten.

en er was iemand over het strijken van de hydrofiel luiers vindt dat wel mooier in de kast liggen die dingen kreuken best wel en je badhandoeken niet hier te minste niet.

@cjtp hoe is het nu met je konijn?

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    #11419 noa307, 13 jun 2009
    @marieke ow de mexicaanse griep dat is minder leuk, hopelijk heeft het jouw overgslagen

@brusje wordt nog moeijlijk om daar een naam bij te verzinnen. succes

@mvy je vondt het knap dat ik het nog volhou zo in me uppie. ik zal wel moeten en ik ben het gelukkig wel gewend dat hij van huis is. maar soms heb ik ook is als het vaar schema opeens weer veranderd ik echt boos op hem wordt terwijl hij er niks aan kan doen. maarjanog 2 x van huis en dan i hij even thuis. gelukkig de laatse 3 weken is hij er hihi. maar goed ook.
    hij zeht wel je gaat niet bevallen voor 37 weken hoor want moet nog mee lopen met de nijmeegse vierdaagse pfff als ik het vor het zeggen heb ofzo

20. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    jemig wat een hoop weer om bij te lezen, het lijkt hier soms wel een chat ipv een forum ;)

@ kanela: ik leef erg met je mee, wat een zware tijd meid, heel veel sterkte voor jullie!

@ sweepy: gefeliciteerd, ik hoop dat het steeds beter gaat met je mannen!

We hebben een tweede poging gehad voor de 3d echo, maar ons mannetje heeft blijkbaar echt een favoriete houding, want hij lag weer met zijn handjes voor zijn gezicht. Hij is blijkbaar erg op zijn privacy gesteld. We zagen nu wel af en toe 1 kant van het gezichtje, dat was natuurlijk toch wel leuk en het is natuurlijk een prachtig ventje! Verder moeten we dan maar afwachten. Het was in ieder geval fijn om te zien dat ie goed op schema ligt en het naar zijn zin heeft daarbinnen want we zagen zelfs een glimlachje! of kan dat eigenlijk niet en zou het vertekening zijn?

over de dozen: weet iemand hoeveel er eigenlijk zijn? Ik heb op een gegeven moment voor mijn gevoel alle dozen aangevraagd, een stuk of 5 dacht ik, maar ik heb alleen die van babydump, etos en prenatal (blijedoos) gekregen. Die van kruidvat lukt maar niet om voor in te schrijven en krijg ik ook geen antwoord op mijn mails, dus die kan ik wel op mijn buik schrijven... maar wat was er dan nog meer? (zwangerschapsdementie...)

de kraamhulp, daar heb ik ook nog niks van gehoord over een intake. Ik las dat ze dat in de zevende maand doen, dus het kan nog, maar ik maak me wel een beetje zorgen, straks krijg ik minder uren ofzo! wat denken jullie, gewoon nog eens bellen, of afwachten?

de was: ik ben deze week ook begonnen met wassen en strijken van lakentjes en hydrofielluiers. Ik strijk normaal nooit, dus voor mij is het wel weer even wennen. Die luiers heb ik trouwens niet allemaal gedaan, alleen de ergst gekreukte. Ik hoorde namelijk ook dat ze dan niet meer goed afdrogen. Wacht wel af wat mijn kraamhulp ervan zegt.
    Ik vind het wel leuk om zo met die wasjes bezig te zijn, haha lekker tuttig he. Gewoon een soort voorbereidingsmoment vind ik het, om er nog eens goed over te denken hoe het straks allemaal is.

Hebben jullie ook zoveel last van dikke voeten? pff bij het opstaan zijn ze al gezwollen en het trekt helemaal, het lijkt wel of ik van die opgeblazen rubber handschoenen heb met teentjes eraan... t ziet er niet uit. en vanavond moet ik ergens naartoe en moet ik een beetje netjes eruitzien, dus kan ik het niet verbloemen met sneakertjes helaas....

Deel Deze Pagina