Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey allemaal,

ik heb helemaal bijgelezen maar echt geen puf om op iedereen te reageren nu..

vanochtend bij de ha was oke, hij wist niet wat het was maar waarschijnlijk niets ernstigs..heeft me wel doorverwezen voor de zekerheid en nu moet ik morgenochtend naar de mamapoli van het ziekenhuis.

verder ga ik morgen mijn baas bellen en vragen of ze akkoord gaat als ik een week eerder stop, dus dit mijn laatste week werken ipv volgende week. (en dan volgende week in de ziektewet)
    ik ben echt kapot gewoon, sta ervan te kijken hoe hard mijn conditie achteruit is gehold. dus wat mij betreft is het klaar.

nog even voor Noa: rustig aan meid! wat een opluchting dat alles goed is met je meisje!

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    noa, pfff zeg dat was wel even schrikken. Een paar stappen langzamer nu he!!! Mooi dat het goed in de gaten gehouden wordt nu! Fijn dat je wel even met je vriend hebt kunnen praten.

27 juli bevallen zou voor mij wel 4 weken te vroeg zijn, dus ik schrijf me maar niet in voor die datum.
    Ik wil gaan voor 3 augustus, mijn man's verjaardag en anders graag 9-9-'09, 11 dagen later dan ik ben uitgerekend :)

Liefie, inderdaad een heftige dag voor jou.
    Soms komen ook alle dingen tegelijk.....

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja ik vind het wel best hoor, anders kan ik wel bezig blijven!
    Nou bij die van mij lijkt niks te werken tegen het verharen :$
    Ik borstel hem niet zo vaak, want dan schijnt het alleen maar erger te worden. Hij krijgt blokjes schapenvet (als snoepje) en een lepeltje olie door z'n voer heen, maar of het nou ook echt helpt....

4. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Lieke: jeetje wat een dag meid. Daar moet je wel even van bijkomen. Heb erg met je collega te doen.

@Marieke: succes morgen op de mama poli. Hoop dat ze je daar echt kunnen geruststellen. En goed dat je je baas gaat bellen hoor!

@Hanna: het was Lieke die een zware dag achter de rug had, ikke niet...

... ik heb juist een hele leuke dag achter de rug! De muurschildering is helemaal klaar en ik ben er super blij mee!

Er staan 7 foto's van de muur in mijn album!!!

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @marieke succes morgen bij de mamapoli en groot gelijk dat je je baas belt hoor je lichaam geeft wel aan als het genoeg is.

@liefie wow!!!!! wat leuk die beesten op de muur. jullie zijn echt creatief bezig geweest zeg.

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanan je vindt het zeker fijn om even met me vriend er overgesproken te hebben.

en wat betreft die 9-9-09 daar ga ik ook wel voor mooie datum wel!!

7. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @liefie: Daar spelen ze mee als ze in de paddock staan. Vinden de meeste leuk, sommige vinden het een beetje eng ;) Ik heb er jammer genoeg nog geen foto's van....

@Noa: Jeetje dat was wel even schrikken... Doe lekker rustig aan voor jezelf en je kleine...

@marieke: suc6 morgen op de mamapoli...

27 juli is wel een mooie datum... ben benieuwd wat die dag gaat brengen ;)

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Noa, oh meid wat fijn dat het allemaal wel mee viel. En gelukkig heb je je vriend nog even gesproken. En als je af en toe even een donderpreek wil omdat je jezelf niet kunt bedwingen met schoonmaken enzo: ik ben een hele slechte huisvrouw dus ik overtuig je zo van waarom je vooral niks meer moet doen en stil moet gaan zitten. Dus let me know ;o)

@ Muurschildering: wow die is echt prachtig zeg!

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Niet zelf gemaakt hoor Noa!
    Dat zouden wij nooit zelf kunnen, manlief en ik hebben samen 4 linkerhanden ;)

Jacqueline van Rainbow Creations heeft het gemaakt!

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Liefie,

Geweldige muurschildering. Echt waar. Heb er volgens mij eeens eerder van zoiets dergelijks voorbij zien komen, maar die slang was enger, want toen adviseerde ik nog om het wiegje niet daaronder te zetten haha.
    Als je jaqueline nog spreekt, geef haar maar de complimenten door van mij. Puik werk!!

@Marieke, ik vind het wel goed van die doorverwijzing.
    Ik heb toen ik 24 was een goedaardige tumor uitmijn borst laten verwijderen. Had ook last van een knobbel, die maar steeds groter werd. 's middags naar HA, volgende dag naar mamapoli, echo gehad (was te jong voor mammografie), dag er na een punctie en krap een week later een operatie om te laten verwijderen. Was een flinke van zo'n 8 cm, maar alles was goed. Schijnt onder invloed van hormonen flink te kunnen groeien.
    Heb me nooit zorgen gemaakt, vond het wel heel goed van mijn ha dat mij serieus namen ondanks mijn leeftijd. Ook in het ziekenhuis goed verzorgd ondanks leeftijd.

Naja, heel verhaal van mijn kant, maar wilde je dit eerder niet vertellen.
    Heb je bij de huisarts nog aangekaart van dat geval van mexicaanse griep op school? Zag dat je al weel reactie had van de vk hier op het forum. Dat lijkt me wel geruststellen niet?

@Noa, fijn dat je je vent even gesproken hebt. Je moeder was dan wel bij je, maar je mannetje even horen, maakt ook veel goed denk ik he.

@Ginny, nu weet ik ook weer wat ik nog steeds tegen je wilde zeggen. Wat een bakbeest van een bullmastif zeg. Echt een joekel, maar wat een prachtbeest zeg. Niet normaal. Hoeveel weegt zoiets wel niet?

En noa heeft dus ook zo'n exemplaar in huis. Toe maar zeg. Wel heel gaaf.

En toen wist ik het even niet meer hihi.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Liefie, wat een prachtige muurschildering is het zeg!
    Knap dat iemand het zo kan maken.
    Is dit in 1 dag gemaakt??
    Geweldig! :)

12. Noa: jeetje zeg niet zo mooi, maar gelukkig hebben ze even gekeken en is het advies rustiger aan doen. ja ik weet het dat is soms best moeilijk, ik zou vandaag ook niks doen en heb een was gedaan, de rest van de was opgevouwen, stofgezogen, afgestofd, de kinderkamer gezogen en de meubels in elkaar gezet en en en en..... tja niks doen is soms moeilijk, maar probeer het wel, dat ga ik straks ook doen als ik verlof heb. dikke knuffel en rustig aan he!

Liefie: Haha nou jah ik doe niet mee met het topic wat daan gaf, maar ga volgens meerder pendelaars hier op het forum rond 27 juli bevallen, dus ik dacht als er nou meer zijn die rond die datum willen bevallen, maken we er gewoon een mooie datum van! en natuurlijk is er nog meer plek op die datum, dus reserveren mag altijd!
    Wow wat een leuke muurschildering zeg, jaloers!!!

Lieke: jeetje zeg dat is inderdaad wel schrikken van die collega, sterkte ermee! EN je boobs, tja zo te horen was je al niet slecht bedeeld en wordt het er niet beter op, succes met stuwwing straks.

Ginny/Noa: bullmastif of niet, honden en katten verharen zo en zo deze dagen, ik wordt er soms gestoord van!! Tja ik heb dan ook nog eens een kruissing hond, met een wolle ondervacht en een kort harige bovenvacht, waarvan nu zo ongeveer alles uitvalt!, doordat de haren ook gekruisd zijn zeg maar is borstelen ook niet zo zeer een optie, met de ene borstel heb ik wel de ondervacht, maar niet de korte stugge haren en met de andere borstel maak ik de hond niet blij omdat ik de ondervacht in de knoop borstel, grr best lastig, maar ik dnek dat ik het wel weer overleef.

Kinderkamer: we zijn net klaar en hebben alles in elkaar gezet!
    Helaas wilde de commode nou niet echt mee werken en na 4 keer uit elkaar en weer in elkaar zetten is nhet toch gelukt om hem helemaal goed te hebben, eerst misten we planken, toen waren we schroeven vergeten, toen zaten er 2 planken verkeerd, vervolgens hadden we nog niet opgelet en zatten de planken weer verkeerd, ggrggrrr, maar nu zit alles zoals het moet en hoor en ben ik helemaal blij!
    Nu alleen nog een matrasje en de rolgordijnen en de over gordijen en dan is het kamertje helemaal klaar!
    Ben er erg blij, en ga zo met een gerust hart naar bed!

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, wat mooi zeg die muurschildering!!

@Noa, hier spreekt je buddy hihi...had je al gesproken maar echt rustig aan doen he!!!

@ Miekiepluis, succes nog even met de laatste loodjes!!

@ ff over de tietenclub, hier van b naar c maar valt niet op met die dikke buik!!

@ En over bevallen: Ik ga voor 1 augustus!!

Vanochtend bij de vk geweest. Alles gaat goed, kleine loopt nog steeds voor! Hij zat ongeveer op 32 weken. Dus onze kleine dikkerd eet goed haha!! Ik was in de afgelopen 3 weken 1 kilo aangekomen dus daar was ik blij mee. In totaal nu 10! Moet morgen wel even urine wegbrengen en heb echt teveel harde buiken dus ook ik weer een stapje terug!! Ben ook erg moe de laatste tijd! Dus ga nu lekker slapen! tot morgen

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey Daan, dat is wel goed om te horen! ik ben ook blij met de doorverwijzing, gewoon voor de zekerheid. als een punctie nodig is krijg ik die meteen, dus dat is wel prettig. mijn vriend werkt morgen thuis (hij zou eerst misschien morgen naar Engeland gaan, is nu gelukkig niet zo) dus hij gaat mee. dat is wel fijn!

15. kanela

kanela Actief lid

8 mei 2006
    115
    0
    0
    Wauw!! Lees dat Sweepy al mama geworden is!!! Super zeg! Gefeliciteerd!

Ik zie heel wat mooi buikjes oftewel buiken inmiddels voorbij komen... Mooi man!

En de muurschildering is helemaal geweldig!

Zag ook een paar leuke tips van tashaken en leuke luiertassen. ga morgen even lekker snuffelen....

Zal even mijn (veel te lange) verhaal doen van vandaag...

Vandaag was weer een spannende dag. We hadden om 16.15 uur een afpraak met de gyn. Daar kregen we een intakegesprek voor de bevalling in het ziekenhuis. En dan zouden we om 16.30 uur de echo hebben met een kindercardioloog erbij.
    We hadden afgesproken extra vroeg te vertrekken omdat de tunnels bij Roermond gesloten waren. Dus we dachten we gaan om 14.30 uur. Dan zijn we altijd op tijd daar. Normaal met de tunnenls open rijden we er een klein uurtje over....
    Maar helaas stonden we al snel vast. Maar om 16.20 uur waren we er. 5 minuten te laat dus... Eerst bij Dr Offermans. De vragen die je normaal bij het eerste vk gesprek krijgt kreeg ik nu ook. Daarna nog even de bloeddruk en het hartje luisteren. Dat was allemaal goed. Toen snel de andere wachtkamer in. Inmiddels was het al 17.00 uur. Ik had er om 16.30 uur een afspraak. Ineens herkende een echoscopiste me en liep naarbinnen. Toen werd ik opgeroepen. Ze hadden al alle apparaten afgesloten omdat ze me nergens konden vinden. Ik dus uitgelegd dat ik bij Dr. Offermans was...
    Snel maakten ze weer alles aan. De kindercardioloog was er dus gelukkig nog.
    Alle metingen werden weer gedaan. Wat natuurlijk steeds moeilijker word omdat het kindje groter word. Ventrikels in het hoofd waren nog hetzelfde als de vorige keer. Het gaat alleen om de achterste ventrikels. Iets wat wel wat vreemd is. normaal is er een samengang met de andere. Keken ze verder weinig naar omdat er nu dus de cardioloog bij was.
    Alles werd gemeten. Het kindje was nog steeds erg groot. De metingen kwamen uit op 2466 gram. En dat met de termijn van 32 weken en 3 dagen...
    Bovenbeenbotje kwam uit op bijna 36 weken. Dus ongeveer 3 weken voor op groei. Ook het vruchtwater was erg toegenomen. Wat in dit geval dus wel weer positief was. Normaal met slechte nieren neemt het juist af... En omdat het erg ruim was, was alles wel beter in beeld te brengen. Dus we zagen er met z'n allen het positieve maar van in.
    Ondertussen werd het me weer benauwd. Dus ik ging denken: Ligt het nu aan dit kamertje of wat is het nou. Dus ik zeg dat en de gyn zegt ga maar op de zei liggen... Het kwam omdat het best een groot gewicht is. Het kindje, dat vruchtwater en de placenta...en schijnbaar knelde die mijn eigen bloedvaten dicht waardoor ik het zo benauwd kreeg...
    We gingen op de zei verder...
    BIj het hartje bleven we dus langer hangen. Er werden heel wat termen over tafel gegooid. Ik kon er wat kleine dingen uit opmaken. Ze zegt; we leggen het zometeen in "Jip en Janneke taal" uit...
    Ze bleven bezig en ze leken er met z'n tweeen helemaal opgewonden van te worden...
    Dit hadden ze nog nooit zo gezien. Ze vroegen of ze er opnames van mochten maken. nou..prima hoor. Maar ik wil het dan nu wel in "Jip en janneke taal" uitgelegd krijgen!
    Kort uitgelegd zit het zo. Normaal bij je hart zitten 3 vaten. 1 ervan ontbreekt (VCI). Maar daarentegen zitten er een paar extra. Waarvan een azigossysteem die achter het hart doorkomt boven in het hart eindigt. Ze bekeken alles heel nauwkeurig, maar de cardioloog zag het positief. Doordat het ene het andere vervangt zal het goed moeten zijn. Wel een grote wirwar van vaten...maar wel iets wat werkt. Na de geboorte zal er dan nog wel naar gekeken worden. Dan zien ze alles net wat duidelijker. Ze legde het allemaal heel goed uit gelukkig. Het gaf me we weer even een goed gevoel. Even ja.... Kleine positieve dingen. Die hadden we zeker nodig. Ook zagen ze een extra vat wat vanuit de hersenen naar het hart loopt. Heel bijzonder...maar waarschijnlijk ook niets verontrustends. Daar gaan we dan maar vanuit...
    Het "goede" niertje is nog steeds vergroot, maar volgens deze gyn toch niet hydronefrose, maar gewoon erg hard werkend en daarom uitgezet.
    Ze maakte ook nog wat 4D beelden. Zo lief! Een echt dikkertje met hele bolle wangen!
    Ondanks dat het al laat was en de afdeling leeg werd er alle tijd voor ons genomen. Zelfs toen ze ontdekte dat de 4D afdrukken niet waren uitgeprint mocht ik opnieuw gaan liggen en maakte ze voor ons nieuwe kiekjes omdat ze die plaatsjes ons niet misgunde...
    Ze maakte er zelfs een voor zichzelf... (wat ze daar mee doet mag Joost weten?)
    De afspraak van de vruchtwaterpunctie konden we nu niet maken omdat iedereeen al weg was. Het word waarschijnlijk maandag of woensdag. Morgen belt ze me erover...
    Om 18.00 uur liepen we de deur weer uit...
    Conclusie; Ons beebje is een erg bijzonder mensje. Wie, hoe en wat er gebeurt of hoe alles gaat verlopen weten we nog steeds niet...
    Toen mijn man en ik op weg naar de auto waren zeg ik nog tegen hem dat ik toch wel heel blij ben nooit een keuze hebben hoeven maken wat betreft zwangerschapsbeeindiging. Voor de 24 weken was daar niet eens sprake van en was het "alleen" de nier die afweek...
    En na de 24 weken mag het niet meer. Gelukkig maar! Als we daar ook nog eens over hadden moeten gaan denken... Nee..ben blij dat we gewoon geen keus hebben! Vooral mijn man maakt zich wel zorgen over de toekomst van ons kindje. Ook ik maak me er wel zorgen om, maar denk ik anders dan hij. Het gaat toch zoals het gaat...en als het niet zo gaat dan gaat het weer anders... In de toekomst kun je toch niet kijken. En misschien maar goed ook...
    We krijgen gewoon een klein bikkeltje. Kan niet anders. Ondank alle afwijkingen toch zo'n voorsprong hebben en een spierkracht waar mijn buikwand de pineut van is ;) en zoveel leven inzit dat mijn buik dadelijks een paar keer op en neer hobbeld, en een lichaam heeft die nog wat aderen aanmaakt omdat er een andere ontbreekt...
    Deze dingen geven me dan weer goede moed en zeker weer wat meer hoop! En hoop doet leven!
    Zal morgen even de 4D echo's scannen...

16. mvja

mvja Niet meer actief

@ kamertjes: Jeetje wat een mooie foto's komen er voorbij hee!
    Wat zijn jullie creatief :)

@ Noa: Doe je nu wel rustig aan meid, schrik een beetje van je
    bericht hoor.

@ lieke: jeetje wat een nieuws van je collega hee, Niet echt het nieuws
    wat je wilt horen. fijn dat bij jou de controle goed was
    en gefeliciteerd met t kleintje van je achternicht.

@ boobies: helaas hier nog steeds hetzelfde b-cupje :x
    mijn buik en billen zijn daarintegen wel enorm geworden
    (naja mn billen dan, buik valt nog wel mee)

@ meneer/mevrouw konijn: hoe gaat het nu met je konijn?
    (kan zijn dat ik er overheen gelezen heb) is ie weer wat opgeknapt?

Sorry, zo vroeg in de morgen weet ik allemaal niet meer
    wat bij wie hoort.

Hier is het nachtelijk gespuis alweer begonnen :x:x:x:x
    Dit had ik bij de zwangerschap van mn zoontje ook, dan ben ik dus elke nacht vanaf een uurtje of 4 klaarwakker. Om vervolgens tegen half 7 weer doodmoe te zijn en in slaap te vallen. Nu was dat bij mn zoontje makkelijker, dan kroop ik gewoon terug, maar nu meneertje er is, tja, die wil er uit :(
    Ook heb ik het idee dat ik al delen van de slijmprop weer aan het verliezen ben :(:(, heb al een paar dagen (on)regelmatig last van een soort kramp/weeig gevoel dat van mn rug naar mn buik en onderkant trekt. Dit houd zo'n 45 sec. aan en dan is het weer weg, morgen even vragen bij de vk.

Voor de rest, sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb nu, ik lees wel trouw elke dag mee, maar kan het niet altijd opbrengen om iets te plaatsen. En zo vroeg in de morgen vergeet ik de helft ;)

Fijne dag vandaag allemaal!

17. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Good morning!

Noa, rustig aan doen meid! Effe schrikken, maar gelukkig niet ernstig.

Kanela, wat een goed nieuws! Jullie bikkeltje lost het zelf dus op als ik het goed begrijp. Is jullie wel gegund nu eens wat positiever nieuws te hebben!

Daan, kletsmajoor!:p
    Over de gordijnen: we zijn nu op zoek naar azuurblauw met (lime)groene details (evt op lichte ondergrond). *Zucht* volgens mij heb ik weer eens iets te specifieks in mijn hoofd!

Theezakjes??!!:$ Staat ons dat te wachten?? Was ik net zo blij met m'n nieuwe cupmaat! ;)

27e: Ik doe graag mee! Maar... dan wel in augustus!:D Zou precies mijn uitgerekende datum zijn!

Ik ga nog even mijn bed weer in. Ben al vanaf een uur of vier wakker. Ik die normaal zo goed slaapt...!!! Straks naar vk. Ga eens aangeven dat ik toch vind dat ik veel harde buiken heb. Ben er niet altijd even gerust op, al helemaal niet omdat het op sommige dagen echt gepaard gaat met erg weinig beweging. Hoop dat ze me gerust kan stellen. Ikke=miepje ongerust!:)

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    kanela,

wat een verhaal, maar wel met een positievere wending dan normaal, het gaat vast helamaal goed komen na dat nieuws:)

lievs brusje

19. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Kanela, wat goed om te lezen zeg....laten we die stijgende lijn vasthouden ;) super joh

liefs Marina

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Lieve Kanela, het menselijk lichaam is een wonderlijk iets. En in het geval van jullie kleine bikkel al helemaal. Echt een vechtertje hoor.
    Wat de toekomst gaat brengen dat weet je idd niet, maar kleintje heeft iig het doorzettingsvermogen van papa en mama meegekregen.
    Zit je verhalen met bewondering te lezen. Respect voor hoe jullie je er door heen slaan.

vroege vogels hier zeg. Waarvan 2 extreem. Ik ben allang niet meer de vroegste hier. Bevalt me eigenlijk wel moet ik zeggen :) , maar begrijp me ook wel dat het echt geen pretje is.

Marieke, succes vandaag. Denk aan je.

Nyn, ja zat gisteren nogal op de praatstoel. hiihi, gniffel.
    Over die gordijnen, (azuur)blauw met lime accenten is toch best een gangbare kleurencombinatie tegenwoordig? Maar waarschijnlijk vergis ik mij daarin, anders had je de gordijnen al wel gevonden.
    Succes nog met je zoektoch.

Deel Deze Pagina