Augustus 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Daan78, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja74

Natasja74 Actief lid

Sep 8, 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Goede morgen meiden,

Jeetje wat wordt er veel gekletst zeg:)ben wel een half uur bezig geweest om alles te lezen.

Liefie:wat zijn de muurschilderingen mooi geworden zeg.
    Echt heel knap als je dat kan.

Mama van Youri:Mooi kamertje hoor,ik had het ook wel roze gewild maar dan weten mijn kids en de rest van de familie dat we een meisje krijgen en dat wil ik toch als verrassing houden.
    Ik kan over een paar jaar altijd die groene muur roze verven.
    En als de kleine meid geboren is doe ik er nog wat roze assc.bij.

Over borsten gesproken,ik ben van 85B naar 90C gegaan,en als straks de borstvoeding op gang komt dan zullen ze nog wel groter worden.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een banner te plaatsen:(

2. Liefie

Liefie Bekend lid

Mar 26, 2008
    753
    1
    0
    He Kanela,
    Wat heb je weer veel meegemaakt gisteren. Ik heb erg veel bewondering voor jullie positieve instelling! Jouw beebje maakt allemaal vaten aan die een ander niet heeft, nou en of dat ze hartstikke uniek is straks! De toekomst kennen we niet, het is maar afwachten... Weet je al wanneer je gaat bevallen? Zul je ingeleid worden of mag het gewoon op 'eigen tijd'? Dan ben ik even kwijt, sorry.

Fijne dag allemaal. Ik ga maar eens wat werken hier... ;)

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Mogguh meisjes,

@ Kanela, wat fijn om weer eens positieve berichten van je te lezen. En inderdaad: hoop doet leven! Het zijn kleine vechtertjes af en toe!

@ Mvja, ja konijn doet het een stuk beter. We zijn er nog niet helemaal maar ik ben iig niet meer bang dat hij ineens dood gaat neervallen en dat was dit weekend wel anders!

Wat jij trouwens zei over die krampen herken ik wel!
    Ik maak me daar soms een beetje zorgen over. Tot nu toe zit er geen regelmaat in ofzo dus heb ik nog niet naar de vk gebeld. Maar ik hou het wel goed in de gaten.

Weten de ervaren mama's hier misschien wat dat is? Gisteren had ik bijv hele scherpe steken in mijn linkerlies. Bleven ongeveer een minuut, kon bijna niet meer bewegen! Moest echt gaan zitten en uitpuffen.
    Nou had ik net daarvoor wel iets opgetild (niet heel erg zwaar maar toch) maar ik heb daar nog nooit zo'n lichamelijke reactie op gehad. En afgelopen weekend ook regelmatig gehad dat ik tijdens het lopen echt even stil moest gaan staan van de harde buiken. Veel druk onderin bij mijn schaambeen. Zou ze aan het indalen zijn ofzo? Of beginnen dit gewoon de befaamde laatste loodjes te zijn?!

En dat slapen, pfff hier word het ook steeds minder. De laatste dagen is het juist het in slaap vallen dat niet wil lukken. Lig maar te draaien en te woelen. Ben echt gesloopt. Gelukkig morgen vrij dus uitslapen.

Vanavond wil even naar de Ikea om een schommelstoel te kopen en morgen tijdens mijn vrije dag ga ik even mijn opa en oma verrassen met een bloemtje en bezoekje want daar ben ik met de kerst volgens mij voor het laatst geweest (schaam schaam)

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo!

Liefie, wat een supermooie muurschildering! Ik wil ook!! Hihi vind hem echt heel mooi. Mijn complimenten.

Kanela, ik vind jullie zo sterk. Ik zou volgens mij helemaal gek worden steeds van alle onzekerheid. Fijn dat nog alles 'goed' gaat. en idd gelukkig hebben jullie geen besluit hoeven te nemen over leven en dood van jullie kindje...

Uhhhh... weet het verder ff niet meer...

Ben aan het strijken (heb 2 overvolle manden staan) en ben nog niet eens op de helft en heb nu al pauze hihi.
    Ik heb echt geen zin.
    Wat ik wel heb vandaag is SHOPzin haha. Maarja....
    Het lijkt ook beter weer te worden! Hier schijnt het zonnetje lekker... Morgen zou het nog beter worden, dan ga ik beginnen met de eerste babywasjes!

5. Catje86

Catje86 Bekend lid

Sep 1, 2008
    602
    0
    0
    Wat een fijn nieuws Kanela. Hoop dat jullie nu wat geruster kunnen genieten van de laatste weken.

cjpt, ik heb dat dus ook heel erg. Ben een beetje bang voor BI of misschien blaasonsteking? Erg pijnlijk in ieder geval.

6. DesireeK

DesireeK Actief lid

Oct 26, 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Goedenmorgen Dames,

Kanela: Wat een verhaal weer. Gelukkig toch weer een positieve toon. Ik ben blij voor jullie dat het jullie wat geruster heeft gemaakt. Ik blijf duimen dat het zo blijft. Het is in ieder geval een grote vechter...

Liefie: Wat een ontzettend mooie muurschildering zeg. Echt heel gaaf gedaan :)

Gisteravond had ik ook last van mijn buik. Dat heeft tot vannacht geduurd. Toen is het steeds minder geworden en ook weggegaan. Had ook steekjes in de schaamstreek. Heeft denk ik te maken met oefenweeen en indaling... BI heeft het niets te maken volgens mij. Bij mij voelt dat in ieder geval heeeeel anders. Daar heb ik vannacht namelijk ook weer flink last van gehad. Daardoor dus niet echt top geslapen. en dan ook nog eens een flinke onweersbui die langs kwam schuiven. Ben gesloopt nu. Kan helaas ook niet lekker terug mijn bed in vanwege een kleine eigenwijze peuter (bijna kleuter) die hier rondloopt ;) Hij vond het om half 8 al weer genoeg geweest. Opzich niet heel erg vroeg maar had liever iets later gezien ;)
    Ga dus vanavond maar heeeeel vroeg naar bed...

7. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Oh Kanela, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar toch ben ik heel blij voor jullie!! Het zal en blijft een onzekere tijd, maar het is fijn dat de kindercardioloog zegt dat het goed lijkt af te lopen..

8. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat ik me zo eens afvroeg he.
    Er zijn hier heel veel meiden, waaronder ik, die een eerste kindje verwachten.
    Maar hoe ervaren de ervaren moeder onder ons de zwangerschap van een tweede of derde (misschien zelfs 4e?) kindje?

9. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

Jul 20, 2008
    1,338
    0
    0
    Lelystad
    Nou Daan, in vergelijking met de eerste en tweede zwangerschap is dit toch wel erg zwaar... De eerste was het "makkelijkste" wat betreft lichamelijke klachten, de tweede was al moeilijker maar toen had ik ook een peuter lopen en nu zitten ze allebei op school en begeeft mijn lichaam het echt al heel vroeg maar mijn gyn zei dat het niet vreemd is dat het zwaarder wordt voor je lichaam naar mate je vaker zwanger bent geweest. Ik weet wel, ik hoef niet meer hierna, in ieder geval geen biologische eigen wezentjes...

10. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou, ik kan me er zo iets bij voorstellen Rianne. Vandaar ook dat ik het vroeg. Lijkt mij namelijk echt zwaar als je al een kindje hebt rondlopen (of in jouw geval 2).

Heb je altijd 3 kindjes gewild?

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, ik vind de zwangerschap ook zwaarder dan bij Youri. Vooral omdat je nog een kindje hebt rondlopen. Je kunt niet zomaar even gaan liggen/slapen etc. En Youri moet ook nog steeds opgetild worden voor vanalles.

Dus met een 3e kindje wachten wij sowieso nog totdat die andere 2 een stuk ouder zijn :p hahaha

Ps, had je nog gekeken?

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    oh chips ja, ga gelijk even een pb sturen met reactie. Sorry, lukte gister voor geen meter met die rotlaptop (kleine).

Uri geller actie van beeb + boos hoofd van een jaloerse kat zien? Klik dan hier---->

YouTube - Uri geller, eat your heart out!

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Is niet erg hoor! Maar ben nieuwschierig naar je mening ;)

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden ,

Ik ben vandaag thuis gebleven. Gisteren al duizelig en vannacht overgeven en weer duizelig. Even een dagje rustig aan... hopelijk doet dat me goed!

Annie, gelukkig was alles weer goed bij de VK!

Kanela, fijn weer wat van je te horen.
    Het blijft spannend bij jou. Wat gaan ze precies bekijken bij de punctie?
    Wat heel erg lief van het ziekenhuis dat je mooie 4d echofoto's mee hebt gekregen!

Nyn, hoe was het bij de VK?

Mvja, wat een vroege vogel vandaag zeg! Ik heb daar ook last van, alleen gelukkig vandaag niet... tot 10 uur geslapen .... terwijl de buren aan het verbouwen zijn!

MamavanYouri, pfff, 2 wasmanden strijk...daar zou ik ook maar even pauze tussen nemen zeg.
    Ik strijk niks tot bijna niks, maar ik heb net eens gekeken bij de babykleertjes en ... ik den dat ik er niet onderuit ga komen.
    Toch maar eens een nieuw strijkijzer kopen, want die ik nu heb die doet het niet goed.

Ben net ook nog even bezig geweest in de babykamer, zomaar een half uurtje.. kan het toch niet laten... En heb wat kleertjes uitgezocht.
    Ik heb heel veel van mijn zus gekregen en wilde nu toch weleens weten wat ik allemaal al heb.
    Nou... heel veel dus, zeker in maatje 50/56 :)

15. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Kanela,
    wat een mooi verhaal,hoe je het schrijft!
    Ik voel zo de moederliefde op me afkomen!
    het boeleke heeft geluk dat het in zon warm nest zal opgroeien.Ik wens jou en je man dan ook alle geluk toe!

Slijmprop verliezen,??wat moet ik me daar bij voorstellen?
    Ik ben al 3x ingeleid dus weet dit niet.

Daan,
    Hoe ervaren moeders met al kids hun zwangerschap,was je vraag.
    Wel telkens anders hoor.Van mijn eerste was ik 23jaar en alles kon niet snel genoeg gaan...
    Van mijn 2e stond ik er alleen voor,want toen ik 3maanden was vertrok mijn man met de noorderzon!(Nu 12jaar later en hij heeft zijn zonen ) nog niet gezien)Hij wou er niks mee te maken hebben!!
    Nu na 12 jaar komt hij via de rechtbank zijn kinderen opeisen!!
    Mijn dochter kwam er met mijn nieuwe man!
    En nu mag ik me gelukkig prijzen dat het nog eens is gelukt(na miskraam,en 1jaar proberen)
    Ik ervaar dit veel bewuster en (ongeruster)en geniet met volle teugen omdat ik weet dat dit ons laatste is.

Genieten in de mate van ...want maak me deze morgen toch weer wat ongerust!
    Ik ben opgestaan met een harde buik en die is nu nog altijd aanwezig!
    Als ik neerlig is het te verdragen maar zitten en staan doet echt pijn.
    WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN?
    Ik kreeg de offerte net binnen van onze geboortekaartjes 165euro voor 75kaartjes!!

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hanna, niet stijken??? Hoe doe je dat dan?? Hier is alles altijd ontzettend gekreukt...
    Ik heb sowieso al een hekel aan strijken en eerst deed mijn man dit echt altijd. Maar nu ik verlof heb (en sowieso de laatste tijd) doe ik het maar...
    Het strijken van de babykleertjes vind ik net superleuk.. Dat is ook zo gedaan he!

Wat vervelend dat je zo ziek bent... Misschien een buikgriepje? Lekker uitrusten vandaag...

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gewoon alles heel strak opvouwen :)
    Mijn man heeft wel overhemden voor zijn werk maar daar ben ik mee gestopt. Ik vond het onzin dta ik, ook full-time werkend, op overhemden stond te ploeteren.
    Nu doet mijn moeder dat.... Daar heeft ie echt geluk mee. Want ik heb al gezegd, als mijn moeder er mee stopt.. ik begin er niet meer aan :)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Niks strijken? Niks voor mij, ik geniet er van om alles keurig gestreken in de kast te zien liggen. Schaam me ook atlijd als man weer iets uit de strijkmand heeft getrokken en zomaar aantrekt. Gekke vent ook, zie je niets van zegt hij. Nou ik wel hihi.

@Hanna, beterschap meid. Klinkt niet lekker.

@Ollekebolleke, wat een totaal verschillende zwnagerschappen ook voor jou. Bedankt voor je eerlijkheid/openheid. Dat zal niet gemakkelijk geweest zijn zeg.
    En nu na 12 jaar zijn kinderen opeisen? Lijkt me dat geen enkele rechter dat toestaat toch? En als je kinderen wat ouder zijn, mogen ze kiezen toch? Wat een gedoe. Kan je er ook niet bijhebben als je zwanger bent lijkt me. Maar goed, dat had je zelf ook liever anders gezien natuurlijk.

Harde buik, heb je een bad waar je even lekker in kan liggen? Of anders even douchen. Kan verlichten.
    Ik heb dit regelmatig en enige oplossing is proberen ontspannen en ontzien.

@MvY, dat zie ik ook voor me. Je kan niet even lekker gaan liggen als je daar zin in hebt. Youri heeft ook gewoon zijn verzorging en aandacht nodig. Hier alleen een huishouden om te verzorgen (en een man hihi) dat is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders.

p.s. pb is verstuurd.

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

Nov 11, 2008
    1,355
    0
    0
    @Hanna, beterschap!!
    En hier strijk ik, maar me vriend doet zijn overhemden zelf!!

@ Kanela, fijn om een wat positiever bericht te horen zeg!! Jullie kleine is echt een vechtertje!!

Even over de harde buiken: ik heb er ook teveel en heb vanochtend urine in moeten leveren. Want je kan van blaasontsteking ook veel harde buiken krijgen. Moet vanmiddag bellen voor de uitslag dus laat het nog wel weten. Want je schijnt als je zwanger bent niet altijd door te hebben dat je blaasontsteking hebt. Dus jullie kunnen dat altijd ff laten checken! En anders rusten rusten rusten!!!!!

20. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Even tussendoor nog reclame maken voor het stemmen op verloskundige van het jaar. Het kan alleen vandaag nog.

Graag op Marianne Wigbers of Gerrie vd Haar stemmen.

thanx!!

Share This Page