Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daan, tja ik ben een slechte huisvrouw ;)
    En... ik heb gestemd hoor!

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    ja dat geloof ik ook echt Hanna ;)

3. mvja

mvja Niet meer actief

@ ollebolleke: Hier bij mn vorige zwangerschap de slijmprop
    ook vroeg verloren, je kunt hem dus al verliezen voor je bevalling,
    maar ook pas tijdens de bevalling en dan zie je hem dus
    waarschijnlijk niet. (ff erg on-smakelijk uitgelegd)
    Hier zag het eruit als een dikke klodder snotachtig
    spul met wat bloed er doorheen, ter grootte van 50 eurocentje.

@ daan: Ik beleef de zwangerschap nu veel bewuster dan de eerste
    keer. Ik denk ook wel omdat ik weet dat we het hierbij willen laten.
    Wel vind ik dat het nu veel sneller lijkt te gaan dan de eerste
    keer. Ook is het nu zwaarder, omdat ik natuurlijk een dreumes van anderhalf hier heb rondhobbelen hihi

Hebben jullie ook zo'n ellende met de pagina? Ik krijg nadat ik een bericht heb geplaatst niet alle berichten meer te zien en de pagina waar ik mijn bericht geplaatst heb die laad ie elke keer opnieuw...
    Vind het echt een vaag iets, kan ook aan mij liggen hoor, ben wat dat betreft echt een leek :)

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier geen problemen met de pagina. Misschien even wat programma's afsluiten of comp. opnieuw opstarten? Wellicht dat dat helpt.

Slijmprop, die kan je volgens wat ik gelezen heb 3 weken voor je bevalling al wel verliezen of op het einde. Soms begint het daarmee, soms niet. Geen pijl op te trekken.

Maar hoe ziet het er uit dan? Of heb ik daar over heengelezen?

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, gelukkig was alles oke met je kleintje
    Hoe gaat het nu vandaag??

@Liefie, het is echt super mooi geworden!!

@Kanela, wat zijn jullie sterk zeg!
    Beeb heeft dat volgens mij ook meegekregen van jullie.
    Maar volgens mij toch weer iets positiever als vorige keer, als dit nu volgende keer weer zo is, gaat het gewoon goed komen!!

@Cjpt, die steken kan volgens mij van alles zijn
    Oefenweeen of indalingspijn kan heel goed.
    Vergeet niet dat je banden nu echt een stuk weker zijn geworden voor de bevalling straks maar dit houdt wel in dat je bekken minder goed bij elkaar gehouden wordt waardoor je vaker pijn gaat ervaren.

@Daan, ik ben dan misschien een uitzondering maar mij valt deze 2e zwangerschap reuze mee.
    Iedereen had me gewaarschuwd maar zit nog steeds te wachten op hetgeen wat nou zo zwaar zou moeten zijn.:)
    Ik heb de 1e zwangerschap geleerd om heel heel goed naar mijn lichaam te luisteren en daardoor stukken minder pijn gehad.
    Met Mirthe en mij gaat het samen helemaal super dus ervaar ik dat ook niet als extra last.
    Heb echt geluk gehad als ik het zo bij anderen lees

@Ollebolleke, bij mij was de slijmprop net zoiets als snot dan met wat bloed erin
    Verloor het wel pas 2 dagen voor de bevalling en was bij mij echt het begin van mijn bevalling.
    Vieze slijmerig klodder eigenlijk, dus daar heb je niets aan gemist:D
    Hoe is het met je buikie?

* Niets strijken?? slik
    Hier wordt alles gestreken, heb echt een hekel aan kreukels en scheve stapels in de kast.

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Haha! Hanna ik geloof er niks van dat jij een slechte huisvrouw bent... Als dat alleen aan het strijken zou liggen...nou dan ben ik ook een héle slechte! :(
    Bij ons is manlief echt de strijker, da's eigenlijk het enige huishoudelijke klusje dat echt helemaal van hem is zeg maar.
    HIJ draagt elke dag een overhemd onder z'n pakkie naar z'n werk, daar ga IK niet aan staan te strijken! Bovendien, ik zal het gewoon toegeven: hij kan het gewoon veel beter dan ik!
    Van mijn kleding hoeft niet zoveel gestreken te worden, maar als ik iets heb dan doet hij dat voor mij... ik vouw toch ook zijn onderbroeken op he... zo hebben we 't leuk verdeeld vind ik zelf!

Maar om het even 'goed' te maken: gisteren heb ik helemaal eigenhandig de baby-lakentjes en 28 hydrofielluiers gestreken. Was er best trots op ;)

7. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    haha ik strijk normaal ook nooit! heb nu voor de babylakentjes de strijkplank voor het eerst in jaren weer eens tevoorschijn gehaald. Normaal hang ik dingen die kreukelig kunnen worden meteen uit aan een hangertje als ze uit de wasmachien komen en andere dingen vouw ik gewoon op.

@ kanela: heel veel sterkte en ik duim voor jullie!

@ noa: zo dat was wel even schrikken zeker... doe maar lekker rustig aan!

@ liefie: ontzettend leuk zeg, jullie junglekamer!

de boobies: hier was het al cup c en dat is zo gebleven. Deze week zei mijn vriend opeens: hee, je buik steekt nu meer uit dan je borsten! Nou idd, die neemt echt mega-proporties aan, evenals mijn kont. Ik kan me echt niet voorstellen dat die buik nog meer groeit de komende acht weken!

Slapen: ook hier heel slecht. Lig over de meest idiote dingen te piekeren die dan de volgende dag niet eens waar blijken te zijn. Pas 's morgens ben ik heel moe, maar dan moet ik er natuurlijk weer uit. Vandaag dagje vrij, dus lekker tot 12 uur erin gebleven! Eindelijk een beetje uitgerust.

Vandaag trouwens 32 weken!!

8. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    hee waarom ben ik trouwens opeens junior member?

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dat komt omdat we nu alweer een nieuw forum hebben, dus alles wat je in 2 weken hebt geschreven is verdwenen.

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Liefie en nu spierpijn van het strijken ;)

@Hoops, je buik kan echt nog meer groeien, let maar eens op!!

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik mocht geen hydrofielluiers strijken, dit in verband met vochtopname.
    en ik heb me net ziek gemeld op het werk nadat ik helemaal ben geflipt. Ik zag het niet meer zitten. en wist nadat ik de kids even dakloos heb gemaakt dat ik actie moest ondernemen omdat het niet goed gaat.
    school gebeld in tranen en nu last van hoofdpijn.

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    oow en ik ben nu niks meer dan een member:(

13. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Minstens drie, ja dat was toch wel het minimum in mijn hoofd en ik wil er nog wel meer maar ik wil niet meer zwanger zijn en keizersnedes krijgen dus wij verdiepen ons ook in pleegkinderen.

Precies, dat heb ik express ook zo gewild, ik heb maar twee handen hoor hahaha

Ik strijk trouwens ook niks hoor (ok wiegbekleding ga ik strijken voordat ik het terug op de wieg plaats maar da's alles, ik strijk echt bijna nooit, eens per jaar iets?)
    Wassen, strak uitkloppen en ophangen tot het droog is dan netjes vouwen en hoppa, redelijk nette was.

Hier ook geen problemen met de pagina!

@ Kanela, wat goed dat jullie nu iets positievers hebben gehoord dan eerst, het is gewoon een bijzonder kind met een bijzondere inhoud die gewoon goed gaat werken!
    En de toekomst komt vanzelf en daar ga je dan wel weer in mee, niet te druk over maken nu al inderdaad. Wat komt dat komt...

Hier ook drukkend gevoel, heel erg en steken, ook tot het punt dat ik even niet meer kan staan/lopen en oei oei oei moet puffen... Zal erbij horen denk ik.

Hier nog een slechte huisvrouw hoor, doet niks waar ze geen zin in heeft hahaha Als iemand zich stoort doet ie het lekker zelf maar!

Ow en niet te vergeten, het onderwerp van de week, hier van een 75C maatje naar een 80D ben bang zelfs DD want ik knal uit wat ik heb gekocht hahaha dus ja die passen wel bij mijn buik! En ja, straks weer een 75C met striae en een verdieping lager...

Ik slaap als ik slaap nog als een roos gelukkig, ik wordt wel wakker soms en dan lig ik al heel lang hetzelfde blijkbaar want dan doet mijn heup zo'n pijn en ben ik helemaal stijf... Ik draai niet echt uit mezelf meer geloof ik...

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier net even een plaatselijke inzinking gehad. Is niks voor mij....
    Moet nog zoveel doen op school... verhuizen met mijn klas, de rappotbesprekingen dat het me hier thuis even te veel werd.
    Ga zo maar eens een lijst maken met dingen die ik nog moet doen.
    Dat scheelt altijd wel erg veel!

HIer van cup D naar E, hopelijk blijft het daarbij. Maar ik vrees met grote vreze ...

Ik heb nog een vraag:
    Ik ben aan het nadenken over de eerste kleertjes die ons meisje aankrijgt. Nu heb ik iets in maat 50/56 hangen, maar wel een beetje groot.
    Voor de meiden die al moeder zijn:
    Welke maat was het eerste pakje bij jouw baby?

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @brusje: wat bedoel je met kinderen dakloos gemaakt??:( Niet meer flippen hoor! Sterkte verder vandaag.

Onee he, jullie gaan me toch niet zeggen dat ik die hydrofielluiers niet had moeten strijken.... nemen ze nou geen vocht meer op?

Nog een vraag: wordt er nog wat aan (aanstaande)vaderdag gedaan door jullie? Ik heb heel saai en afgezaagd een bij de Etos een Axe-pakketje gekocht maar ik ga er nog wel iets liefs op schrijven en een kopje thee op bed brengen zondagochtend....

(kreeg van hem op moederdag ook een vrij afgezaagd Dove-doucheschuimpje, maar toen had hij het wel heel leuk gemaakt door via het cadeautje de knoop over de naam van onze beeb door te hakken!)

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He Hanna meid toch, ook al een inzinking... het wordt voor iedereen wat zwaarder zo te merken, de ene inzinking na de andere...
    Lijstjes maken helpt altijd heel goed en dan 1 voor 1 de dingen afstrepen! En wat niet kan, dat kan niet.... niet over je grenzen gaan hoor!! Sterkte...

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Liefie, bedankt voor je berichtje.
    Ik ben al bezig met de lijst..... Afsprepen helpt wel en dan is in ieder geval alles maar uit mijn hoofd.

18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Brusje, goed dat je de rem erop heb getrokken!!
    Hoe is het nu?

@Rianne80, kan je opmerking over het huishouden heel erg waarderen!
    Zo sta ik er ook in.

@Hanna, ook voor jou een dikke knuff.
    Kan je geen hulp vragen voor die laatste dingetjes af te ronden?
    En pakjes maat 50/56 pasten hier al meteen!
    Maar hadden dan ook een beeb van 52 cm en 4095 gr;)

@Liefie, hier worden hydrofielluiers ook gewoon gestreken!
    En Mirthe is altijd keurig droog geworden hoor:D
    Wij hebben beide niets met die "verplichte" dagen dus hoef ik gelukkig daar mijn hoofd niet over te breken

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Monique,
    Ik ben nu ook een brief aan het maken om te vragen of ouders me willen helpen met het schoonmaken van de materialen en de klas.
    Meestal heb ik wel enthousiaste ouders, dus dat moet wel lukken.
    Het lijstje is intussen af en het moet allemaal wel lukken denk ik.
    En zo niet... dan toch he :)

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier vandaag ook een dipje... Baal ervan dat ik verlof heb en me meteen zit te vervelen. Ik moet nog zoveel doen maar ik kan gewoon niet... Ben zo moe maar toch verveel ik me dan weer. En ik baal dat ik niet meer echt vriendinnen heb om iets mee te gaan doen, dat contact is allemaal verwaterd helaas :(

Liefie, voor vaderdag gaan wij naar het Gaia park waarschijnlijk. Ik heb echt geen idee wat ik mijn man moet kopen (heeft nooit wensen) en hij is a.s vrijdag jarig dus we gaan er lekker een dagje op uit. Verder krijgt hij dan een kopje koffie op bed ofzo en hij mag natuurlijk uitslapen.
    Oja en Youri heeft ook wat gemaakt.

Hanna, dikke knuffel!
    Mijn zoontje was vrij klein (2910gr en 50cm) maar ik ging uit van een dik, zwaar kindje hihi. Ik had volgens mij alleen 56 mee ofzo? Maar het eerste ppakje daar verzoop hij iig in. Man is later nog maat 46 gaan halen. Nu neem ik dus maat 50 mee!

Deel Deze Pagina