Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hanna, lekker rustig aan doen inderdaad! Goed dat je even thuis gebleven bent. Misschien zat je je onbewust al een beetje zorgen te maken over wat je allemaal nog moet doen? Nou ja, je bent in elk geval goed bezig met je lijstje en hulp inschakelen!

Daan, gordijnen vinden in die kleuren... dacht ook dat dat heel makkelijk zou zijn! Valt tegen dus. De meeste kleuren blauw in gordijnen zijn hardblauw en dat vinden we niet mooi bij de warme tint van azuurblauw. Hebben vanmiddag wel een leuk gordijn met streepjes gezien in de juiste kleuren, dus misschien doen we die wel. Was alleen wel erg duur! Nog even peinzen dus vanavond!

Liefie, haha, we hebben dezelfde rolverdeling in huis! (Met strijkgoed dan...) Manlief strijkt en ik vouw, inderdaad een prima verdeling wat mij betreft! (Ik strijk er altijd meer kreukels in dan uit...:))

Mijn vk-bezoek was goed. Toch weer een opluchting.
    Harde buiken mogen, ook meerdere in het uur, zolang ze maar niet regelmatig om de 5 a 10 minuten komen. Moet nu wel goed gaan bijhouden hoe vaak en hoe lang ze duren.
    Hb en glucosegehalte is gemeten, was prima. Ook mooie hartslag gehoord (geloof tussen 145 en 150 bpm) en..... ONZE UK IS GEDRAAID, JOEHOE!!!! Ik voelde vanmorgen in bed al gedraai en denk nu dat dat DE draai is geweest. Was namelijk een wel erg heftig gevoel! Dat was het mooiste nieuws bij de vk! Verwachtte namelijk niet meer dat 'ie nog zou draaien, omdat 'ie steevast in stuit lag.

Oh ja, er was iemand over steken in de onderbuik. Weet even niet meer wie. Heb die ook en heb dat ook even besproken vanmorgen. Mijn vk vertelde dat het goed kan zijn dat m'n uk dan laag ligt en een zenuw kan beknellen waardoor ik pijn voel. Niets om je druk over te maken dus.

Omdat ik harde buiken+steken+soms minder beweging heb, heb ik wel op blaasontsteking moeten laten controleren. Hoor morgen of het goed is of niet, maar ga er zelf vanuit dat het in orde is. Heb namelijk geen andere klachten die daarop wijzen.

Pfff... ga even plat. Lekker even rusten!

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Ik heb echt niet alles terug gelezen, dat is meer dan 20 pagina's!

Ik zag dat Hanne en Brusje even een dip hebben? Zet hem op meiden! Hanne, heel goed meid, dat je ouders gaat inschakelen, werk jezelf niet over de kop hoor!

Strijken of niet: Ik heb mijn lakentjes enzo wel gestreken en ik was ook van plan om de hydrofiel luiers te gaan strijken. Ik las zelfs ergens dat je ze dan na het strijken in een afgesloten zak moeten stoppen... Wegens bacterien enzo.. Nou, dat lijkt me een beetje onzin, niet? Of is er iemand die dat wel doet?

Boobs: Hihi, wat ik gelezen heb was erg lachwekkend...Ik ben van een C naar een Dcup gegaan. Geen striae trouwens..( afkloppen...) ook niet op mijn buik! Maar goed, buik groeit nog steeds gestaag merk ik!

Indalen: Ik heb echt af en toe ( las dat Daan dit ook had..) van die steken en krampen onderin bij het lopen en inderdaad dat ik dan echt even moet stilstaan. Maar de verloskundige zei vorige week ook al dat ze met een schilletje al in mijn bekken lag.

Kleertjes: Ik heb een echt super-schattig pakje van LIEF! maat 50 en ik ga nog ergens een pakje scoren maat 50. Ik heb ook twee pakjes maat 56, maar ook broekjes en shirtjes maat 50/56. Moet goedkomen denk ik!

Pfff... Nu nog even een gesprekje en dan lekker naar huis!
    Huis nog steeds niet verhuurd....grrrr... KOmt goed!

Meiden, ik beloof dat ik zaterdag even op iedereen ga reageren! Voor iedereen die hem kan gebruiken:

((((((((((((((((((KNUFFEL)))))))))))))))))))))))))))))

Liefs, Pluis

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @hier wordt nog nagedacht over een vaderdagcadeau. Ik wil mijn man graag een buikdrager geven, maar nog steeds niet echt over uit. Bedenk me ineens dat ik het hier van de week ook al over gehad heb geloof ik. en nuttige tips gekregen, dus even teruglezen.

Brusje, ik snap geloof ik niet veel van je bericht. Klinkt wel verontrustend. Kan je er wat meer van vertellen?

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    vaderdagcadeau:
    Ik heb een kaartje gekocht voor het concert van Golden Earring in het Luxor in Rotterdam. Ik weet zeker dat ie dat leuk vindt. Mijn zus heeft er ook een gekocht voor mijn zwager. Gaan ze gezellig samen!

Oh ja, ik heb ook nog een pyjama gekocht met daarop Mijn papa is de liefste. Kon ik niet laten hangen bij Prenatal :)

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb een heel leuk jasje gezien in de webwinkel van Lief! (mvy held :D), maar ik vraag me af. Heeft een baby wel een jasje nodig? Ik hoor er niemand over eigenlijk. :D Ze zijn er al vanaf maat 50/56, maar misschien handig om een maatje groter te doen? of helemaal niet en wachten tot een herfst/winterjasje kan en welke maat moet je daar dan van kiezen? Of wachten en met baby zelf voor jasje shoppen?

Tja, graag tips dus over jasjes. Nodig of neit en welke maat?

6. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik heb geen jasje, ik heb wel een vestje en een winterjasje kon ik niet weerstaan en heb ik denk ik te groot (beter dan te klein?) in maat... wat was het nou, er stond ook 6 maanden in... Ik denk dat het 74 was...

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, ik heb wel een paar vestjes gekocht (sowieso geen jas voor in het begin) en het handigste voor helemaal in het begin is zonder muts... Wat ze liggen dan meestal op hun rug en dan zit die muts in de weg.
    Ik heb er sowieso eentje voor als we (eventueel) van het ziekenhuis naar huis komen. Bij Youri had ik er geen en die kon zich nog niet goed warm houden en toen waren ze een beetje boos dat ik die niet had. Het was toen natuurlijk wel winter dus weet niet of het nu ook nodig zal zijn...

Een echt jasje koop ik pas tegen de tijd dat het nodig is ivm maat.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ah thanx, wel jammer want het was zulks een schattig jasje. Maar kan em ook niet echt groter kopen, want het is een zomerjasje.

Dan maar een vestje, is beter denk ik idd. En shop ik tegen de winter wel voor een winterjasje. Kan kleine dan meenemen en is wel zo handig.

Ben trouwens weer op de kleine laptop, mvy, dus hier even geen kans om verder te gaan met photoshop.

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Je kunt het jasje natuurlijk toch gewoon kopen hoor, maar mijn ervaring is dat het niet handig is in het begin ;)

Heeft je man weer die andere gepikt :p ik zie het wel verschijnen als het klaar is :D (ik wacht heel (on)geduldig af)

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jep man heeft weer diefje gespeeld. ;)

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

heb wel alles terug gelezen maar echt onthouden neej niet echt sorry!!!
    vandaag gaat het redelijk hier, heb haar tot nu toe 3x gevoeld dus niet ech veel maarja beter iets dan niets.

STRIJKEN: hier worden alle kleren gestreken, ook de 'soldaten'pakken van me vriend hij zegt altidj hoeft niet hoor aan boord wordt het ook niet gedaan maarja ik zeg nu moet je wel op de fiets dus moet niet gekreukt zijn hihi.
    heb hiet ook de hydrofieldoeken staan strijken van het weekend.

wat betreft tieten verhaald zit nog op de 85c dus mischien als we echt op hjet einde lopen dat het nog groeit maar tot nu toe alleen iets voller hihi.
    kont had ik al niet echt maar nu is die helemaal verdwenen vindt me vriend hihi.

@hanna ik heb maatje 50/56 voor de geboorte ik neem denk ik wel 2 verschillende mee voor het geval ze lang mocht zijn of een kleint poppetje. vindt het ook moeijlijk hoor.

@cjtp ow jij een slechte huisvrouw, nou ik ken daar nit echt tegen denk dat ik het van em moeder heb geerfd hihi.

MUURSCHILDERIng: jullie hebben het dus laten doen en 4 linkerhanden hihi. hopelijk krijgt jullie kindje dan 2 rechterhanden.

@mvy jeetje 2 manden vol pfff jij bent wel even bezig, en je bent net met verlof lekker hoor

ga even eten maken meiden

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    wat betreft vaderdag hier is de aanstaande vader op zee dus hij wordt nog overgeslagen dit jaar.

13. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    cjpt wow lijkt me een leuk feestje geweest te zijn!!! wou dat ze zoiets voor mij ook organiseerden :)

daan dan heeft ze het toch nog lang kunnen houden he!! super :)

desiree geen leuk nieuws voor jou dus!! ik duim dat je alle spieren sterk krijgt :) en daarna dus geen klachten meer krijgt

ollekebolleke fijn dat je neefje het zo goed doet !! :)

noa rust maar goed meid!!

lieke pff wat een verhaal :s word er helemaal droevig van :(

kanela idd vreemd dat je beejbje allemaal andere vaten heeft aangemaakt blijkbaar... (of de natuur) maar het lijkt wel allemaal gunstig te zijn
    hou de moed erin, ik geloof erin dat alles mega goed komt :) het is een vechtertje dat kun je wel zien :)

heb verder nog hele mooie kamertjes zien passeren en een prachtige muurschildering!!!

wat betreft harde buiken... pff heb hier wel al een tijd last van... vorige keer waren het zelfs de voorweeën weer... maar ben het een beetje gewoon van lyana
    en wanneer ik het begin te voelen ga ik gewoon wat liggen... dan moet ik mijn rust wat behouden... het heeft blijkbaar wel al vruchten afgeworpen voor binnenkort
    want net als bij Lyana, is nu ook weer men baarmoederhals al sterk verkort...
    ons kleine meisje weegt nu 1kg408... ze zeiden dat het netjes was voor haar "leeftijd"
    slapen doe ik hier ook amper, als ik niet wakker lig omdat ik naar toilet moet, dan is het wel omdat ik men draai niet vind, en is het daar niet door, dan is het wel lyana die me wakke rhoud
    mjah er komt wel verbetering in :)
    dit was het weer even van mij :D

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @liz ow jij hebt dus last vanharde buiken, en ja dan helpt zo kleine dame om je heen ook niet echt mee he.
    maar je baarmoedermond was dus al verkort?
    en een mooi gewicht al toch, hoe ver ben je nu want je hebt geen banner meer.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    hoe lang is je bmm nu dan Liz? vervelend he die harde buiken.

Hou oud is Lyana nu? 9 maanden? Daar heb je natuurlijk je handen vol aan. Ben ook wel benieuwd hoe ver je nu precies bent.

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pff zo, mijn mannetje ligt lekker in bed. Eerst nog in bad geweest. En nu heeft mama verschrikkelijke hoofdpijn :(

Zijn er meer dames die daar heel vaak last van hebben?

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Hanna, wat een super idee van je!
    Zo maak je er zelfs nog iets gezelligs van ook.

@MvY, de bekende verlofdip!
    Jammer dat je net te ver woont heb hier ook niet zoveel contacten.
    Ligt Youri nu al voor de nacht??
    Hier (even afkloppen) geen last van hoofdpijn, wel vervelend voor je

@Nyn, wat super dat beeb is gedraaid, nou hopen dat dit hem ook goed bevalt!

@Daan, ik heb hier ook geen jasje, maar wel 2 vestjes nog.
    Eerste jasje pas tegen de winter gekocht toen bij Mirthe.
    En wat MvY zegt zonder muts is het makkelijkste

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ow lekker je kleine man al in bed gebadderd en wel. en die hoofpijn ik heb het ook vandaag al vanafdat ik wakker werd.
    weet niet als het een kwaaltje is of dat het door het weer komt.
    maar wel heel erg vervelend.
    neem jij er wat voor in?

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ik heb ook vestje voor het begin, en 2 of 3 ma groter een winter jasje van noppies, was van me vriendin haar kindje is van nov maar die was te dik hihi dus die heb hem nooit aangekunt. hopelijk hebben wij er meer plezier van

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, idd jammer van de afstand anders konden we eens samen gaan shoppen ofzo :)
    Ja Youri ligt er al voor de nacht in... Hij is 's morgens altijd tegen 6 uur wakker en 's avonds tegen 6 uur ligt hij erin. Hij heeft die 12uur zeker nodig en als ik hem later erin leg is hij toch rond 6uur wakker helaas ;)

Noa, ja ik neem paracetamol maar zo weinig mogelijk. Normaal helpt paracetamol ook wel bij mij maar tijdens de zwangerschap dus niet :(
    Ik heb er echt bijna elke dag last van en het zit echt rechts boven mijn oog. Heel pijnlijk....

Deel Deze Pagina