Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, lekker dat hij zo goed slaapt (hier ook hoor)
    Jammer alleen dat zijn dag om 6 uur 's morgens begint;)
    Slaapt hij dan 's middags ook nog?
    Is het gelukt met je wasje? Ik zie nu de foto:$
    Mijn hemel wat heb jij een hoop kleding al, pfffffff

@Ollekebolleke, wat fijn dat je baas het op deze manier wil oplossen!!

@Annie22, fijn dat de uitslag oke was!

@Marieke1983, super nieuws, gelukkig!

@Nyn81, jouw beeb is nu al egoistje en lekker alleen naar de kermis geweest:D
    Ik heb nog steeds een hoofd bovenin.
    Vrijdag naar VK, dan mocht ze nog zo liggen als het goed is heeft ze dan nog 2 wk en anders word ik verder gestuurd

@Fon, hier ook niet in mijn hum idd
    Als ze me met rust laten geen probleem maar heb beetje moeite met andere mensen (lees hubbie) om me heen
    En angst dat je bevalling te snel gaat??
    Ik zou daar voor tekenen hoor, hi hi had vorige keer een bevalling van 2 dagen met al het gerommel meegeteld

@Liefie, nee joh is toch niet gek!
    Super juist toch, jij steekt veel in hun en nu laten ze merken aan je hoeveel het voor ze betekend, super toch!

@Noa, en met beetje schoonmaakmiddel al gewoon geprobeerd??

@Brusje, fijn om te horen dat het al wat beter met je gaat
    En ik denk dat die beslissing om te stoppen je een hoop rust gaat brengen

* Kinderwageninvasie
    Als het me uitkomt dan ben ik ook altijd wel voor zoiets te vinden.
    Maar ik stem ook voor Eindhoven;)

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marieke, oh leuk dat je ook gaat wassen hihi. Als je het ziet wil je ook meteen he. Heb net gevoeld en het is bijna droog dus kan zo gaan strijken joepie haha.
    Oh op een flat is het idd niet te doen.. Bij Youri woonden wij ook nog in een flat en toen had ik zo'n vlag bij Prenatal gekocht en die aan het balkon gehangen, was ook wel grappig.

Annie, Amsterdam is veel te ver van hier hahaha :p
    Het word nog moeilijk om een geschikte plaats te vinden geloof ik...

Monique, ja 's middags slaapt hij nog 2 uurtjes ong. Op het kdv van 10-12 meestal en thuis van 8-10 meestal.

Vinden jullie het echt zoveel kleertjes?? Ik heb wel ook veel grotere maten erbij he... Misschien lijkt het daarom zoveel?;)

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    fon ja dat wordt de naam :) dank je wel voor het complimentje :)

brusje fijn dat je werk begrip voor je had :)

zo ga meteen een wandelingetje maken denk ik, het is heeeeeeeeeerlijk weer :D alleen de buik zit me behoorlijk in de weg maar jah :D

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb het wel zo over die meeting, maar weet niet of ik eigenlijk wel durf hihi ben best verlegen :&:S

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

nou het was een kort bezoek van schoon-oma hihi ze krijgen een nieuwe keuken dus ze was beetje zenuwachtig ze had een badcape en een roze jurkje gekocht(niet echt onze smaak)maarja ze zijn dan ook al in de 80 dus ja denk dat ze het hebben mee genomen uit indoneschie daar komt zijn familie vandaan van moeders kant.

@annie werkze!!!! en ja de 30 weken knap he hihi. gelukkig was de uitslag goed nu nog wachtte op je urine uitslag. en adam klinkt ook wel goed. maarja wij wonen maar 20 min bij elkaar vandaan nog genees hihi.

@monieq dat heb ik nog niet geprobeerd ga ik zo maar is doen. en anders een nieuwe kopen, maarja het zal wel vaker voor komen dus het moet er afkunnen hihi.

@marieke ow leuk een ooivaar wij moet nog wat bedenken maar heb nog ff hihi.

nou meiden ga maar even de hond uitlaten en beetje genieten van het weer, en heb het trouwens niet echt warm hoor damnes

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ik heb ook best veel hoor maar kan allen niet alles teglijk in de wasmachin gooien dus bij mij is het in ettappe;s hihi
    heb niet alles roze namelijk. hier hangt trouwnes ook weer een was buiten hihi.

en ach niet verlegen zijn hoor we kennen elkaar toch allemaal niet, en we vinden heus wel een geschikte plek. waar we met zoveel kids welkom zijn hahahah.

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, lekker he dat hij nog zo wil slapen!
    En joh je niet schamen voor het aantal kleertjes, ga lekker los hoor!
    En zo'n meeting vind ik ook altijd doodeng maar heb bij de juli mama's van Mirthe ook doorgezet en daar nooit spijt van gehad.

@Noa, en schoonmaakazijn of wasbenzine??
    Ik ging dat gewoon proberen ipv weggooien, dat kan dan altijd nog;)

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    @ MvY, zo erg hoofdpijn dat je er wakker van wordt? Heb je dat vaker? Klinkt wel erg zwaar namelijk, lijkt me niet helemaal de bedoeling als je dat normaal ook niet kent...
    Ik heb nog nooit gehad dat kleuren van kleding in elkaar over liepen als in één kledingstuk wit en bijvoorbeeld roze/rood zat, waarom kunnen ze het wel goed maken als het in één kledingstuk zit en niet als het los van elkaar is? In die truckjes en doekjes heb ik nooit zoveel vertrouwen, ik vind dat ze met die "nieuwe" dingen altijd problemen aan het licht proberen te brengen die ik nog niet had hahaha zoals Sun nu vaatwasblokjes heeft die ook je machine reinigen, maken mijn gewone blokjes alles vies ofzo? Mijn vaat is toch ook schoon hahaha maar ben benieuwd of de doekjes werken en ze kleur opnemen en je witte deel wit blijft.
    Enne over azijn, dat kan je heel goed in je wasverzachter bakje doen ipv wasverzachter wat bij de baby niet mag, werkt ook verzachtend en haalt alle zeepresten weg en is goed voor kleurbehoud inderdaad, natuurazijn kopen en nee dat ruik je niet en werkt goed.
    Ik ga aan de babywas als mijn verlof in zou gaan (28 juni) anders moet ik het twee keer doen denk ik hahaha en ik wil het ook graag buiten drogen, ruikt/voelt lekker fris dan!
    @ kim1988, Had ik een aantal weken geleden ook, twee dagen achter elkaar een uur lang harde buiken om de drie minuten ofzo, daarna trok het weg (echt pijnlijk was het echter neit), ik moest toen echt rustig aan doen, lees: niks doen want je lijf laat je weten dat je te ver gaat denk ik. Bel voor je eigen gemoedsrust de vk of gyn, welke je hebt en laat je gerust stellen.

@ cjpt, met een boekje in de tuin natuurlijk!!!

@ noa307, heeft de drogist niet een soort stift (net als zo'n ossengalzeepstift) waarmee je je bout kan schoonmaken? Staat mij iets van bij (en dat als niet strijker ;))

Eerste kleertjes, ik heb een pakje maat 44 (die waren voor mijn jongens of nog te groot geweest of goed) en denk omdat ik die niet had bij mijn eerste jongens en hem wel nodig had dat ik nu ik er wel eentje heb hem niet nodig heb, volgen jullie het nog? Hahaha Daarnaast neem ik maatje 50 mee en wellicht een 50/56 maar kan me niet voorstellen dat 50 te klein zou zijn... anders wikkel ik hem wel naakt in een deken hoor maar thuis komen zal ie hahaha

MvY, wat veel was! In vergelijking met mij dan. Ik heb echt denk ik het minste van iedereen hahaha, ik heb niet geteld maar ik heb denk ik nog geen 10 setjes, misschien wel 5 maar hahaha, het zijn altijd van die items die je ook krijgt dus ik dacht, ik koop zelf bijna niks... Alleen een stapeltje hema zelf gekocht...

Voor de kinderwagen parade, ik zit redelijk centraal in Lelystad en ben ook niet vies van auto rijden op zich dus leeft u uit tegen die tijd!
    MvY, tuurlijk durf je wel, lijkt altijd enger dan het is zoiets ;) Ik ben ook van het type stilletjes de kat uit de boom kijken en erg op mezelf maar zoiets is altijd wel leuk achteraf.

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Noa, wandel ze!

Buddy, ja het was zo erg dat ik er wakker van werd... Raar he. Maar ik heb tijdens de zw.schap ook steeds precies dezelfde hoofdpijn op dezelfde plek....
    De Colour Catchers hebben gewerkt hoor! het doekje was helemaal rose en ik heb geen verlopen kleuren! Maar normaal geloof ik ook niet in dat soort dingen hoor, had alleen gehoord dat deze goed werkten en voor de babywas vind ik het wel belangrijk dat het niet verkleurt. Ga dan maar eens proberen met de azijn, ik heb nu gewoon wasverzachter gebruikt hoor. Bij Youri ook gedaan, die had er geen last van.
    Ik hoop dat het voor jou snel 28 juni is, kun je ook beginnen :D

Qua verlegenheid ben ik best erg hoor... Maar ik geloof er wel idd in dat als je eenmaal daar bent het superleuk is, dat wel. Maar ik ben echt niet zo'n prater.... (behalve achter de pc hihi)

Zo, heb net de witte was opgehangen en dacht dat het niet zoveel was, maar is toch ook 1.5 wasrekje. Kan ik zo eens beginnen met die roze dingen te strijken... Maar eigenlijk heb ik geen zin meer om wat te doen hihi ben bekaf.

Wassen jullie ook de waskussenhoezen? Dat is het enigste wat ik heb laten liggen, vind het onzin?!

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Die waskussenhoezen was je snel genoeg als ze er overheen plassen/poepen oid dus nee joh maak je niet druk ;)

En achter de pc praten is ook zoveel simpeler dan in het echt, logisch toch.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb even snel bijgelezen en ga straks wel reageren...
    Heb net de VK gebeld, weer duizelig... nu moet ik bloedprikken... dat dacht ik wel... daarom had ik gewacht, want ik durf niet! :(
    Mijn moeder is op vakantie, die gaat altijd mee. Ze is niet ver weg dus ik zou haar wel even op kunnen halen, maar ze neemt de telefoon niet op.
    Manlief ook niet, om even te spuien.... en mijn zus ook niet.
    Pffffffffffffffffffff!!!
    Beetje in paniek :(, maar het moet toch gebeuren he.

Oh gelukkig, terwijl ik dit typ heeft mijn moeder gebeld. Ze komt naar het ziekenhuis. Dat scheelt weer alles!
    Ik zal zo blij zijn als dit weer achter de rug is.
    Voor mij echt maar 1 kind!!!!!!!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Liefie, wat lief van je patiënten zeg! En vind het niet raar dat het je ego streelt hoor! Ik neem aan dat een verschil maken in iemands leven een deel is van de reden dat je dit werk doet. Dus wees er trots op!

@ Nyn81, haha gedeelde 1e plek is goed hoor! Maareh, heb inmiddels de bovenverdieping gestofzuigd (heet dat zo? ;o) en toen kreeg ik weer krampen en steken dus nu zit ik met mijn laptop op de bank. Zonnetje is helaas weg hier.

@ Noa, gefeliciteerd met je 30 weken!

@ Maat 1e pakje; ik heb ook maat 50. Ik heb ook een leuk pakje in maat 56 maar ga er niet van uit dat dat nodig zal zijn.

@ MvY hahahahaha ik ga ZO dit soort foto's laten zien aan mijn vriend en (schoon)moeder! Die zeggen maar steeds dat ik zoveel kleertjes heb geshopt en best mag stoppen nu! Nou als ze dit zien dat nemen ze dat echt heel erg terug en mag ik vast weer verder shoppen. Dussuh, bedankt he?!

@ Hoofdpijn, godzijdank hier geen last van. Heb sinds ik bijna 3 jaar geleden stopte met de pil EINDELIJK geen last meer van mijn migraine. Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt! Je hebt er vast zelf ook bij stilgestaan maar drink je genoeg? En ook je voeding kan van invloed zijn he? Maar daar kan Liefie je denk ik meer over vertellen ;o)

@ Meeting, het is nog een tijd weg voor we allemaal zover zijn gok ik maar ik stel voor in de omgeving van Utrecht. Op die manier moeten we gewoon bijna allemaal ver reizen haha.

@ verlegen, ik ben zelf niet super verlegen maar ook niet graag het middelpunt ofzo. En ach, we kennen elkaar allemaal niet dus voor iedereen is zoiets toch spannend. En misschien dat het al minder eng is als je kunt carpoolen met iemand anders. Dan heb je iig 1 iemand een klein beetje leren kennen voor je in de "grote groep" stapt.

@ Hanna, hé buddy ik zie dat je een beetje bloed-prik-stress hebt! Gelukkig heeft je mams je al gebeld. Vervelend als je daar zo bang van bent.
    Heeft mijn beste vriendin ook. Die is echt panisch. Het grappige is trouwens wel dat ze tijdens de pijn van de bevalling zelf heel hard heeft liggen gillen dat ze een prik wilde! En die kreeg ze ook en vond ze de fijnste prik die ze ooit heeft gehad haha.

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad! Nu ga ik eens even zoeken naar een mooie muursticker. Wij hebben een hele saaie witte deur in de babykamer en die wil ik graag opleuken met een mooie sticker. Kijken of ik wat leuks kan vinden.

13. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Jemig het is hier niet bij te houden, dus ik reageer maar ff op wat in mijn dement hoofd is blijven hangen.

MvY: Wowww jij hebt al veel snoezige kleertjes zeg..hihi en dan is dit alleen de rose nu nog de witte babywas, of die heb je inmiddels ook al gedaan..?

Brusje: OOh je bent gestopt met werken? Fijn dat baaslief daar begrip voor heeft. En laten we eerlijk zijn, je moet toch aan jezelf denken!! Heel belangrijk!! Lekker genieten nu, en minder stressen

Babykleding: Ik heb zelf nog niet zoveel ingeslagen. Weet nog uit ervaring dat een aantal setjes genoeg zijn en met de kraamvisite komen er altijd nog een aantal setjes bij!

Meeting: Waar vind ik dat onderwerp nu weer terug..?? Maar kan gezellig zijn zo'n meeting! Wel apart om de mensen achter de namen en verhalen te zien.

14. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Tjee, cjpt, wat lief van jou zeg deze opmerking! Je heb helemaal gelijk maar zo had ik het voor mezelf nog nooit geformuleerd. Thanx!

Voeding bij hoofdpijn: euhm...kan zo gauw niks verzinnen eigenlijk.... Wel genoeg drinken inderdaad, 2 liter alles inclusief!!

Utrecht (30 min), Eindhoven (60 min), Amsterdam (45 min)... ik vind het allemaal prima ;) Handig joh, midden in het land wonen!

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
  16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rianne, ja dat vind ik dus ook dus ga ze gewoon lekker niet wassen hihi.

Hanna, ojee wat rot dat je zo tegen het bloedprikken opziet. Gelukkig gaat je mams mee! In zulke situaties kun je nooit iemand bereiken he :(
    Succes en laat even weten hoe het gegaan is?!

Cjpt, hihi gebruik mijn foto maar hoor :p ik vind zelf dat ik nog mag bijkopen dus jullie dan helemaal he!
    Ennuh ik was het van die hoofdpijn (denk ik toch) maar ik drink niet zoveel... Probeer het wel maar dronk voor de zw.schap ook niet veel heb daar echt moeite mee. Zou het echt daaraan liggen? Voor mijn gevoel drink ik nu veel meer...

Ladyjenn, jep die hangt ook op!

Liefie, idd handig zo in het midden van NL wonen...

Weet er ook misschien iemand waar je plakspiegels van ong 60x80cm kan krijgen?
    Ik heb nl ook een deur waar iets op moet. Het is van een muurkast en de vorige bewoners (of die ervoor weet ik veel) hadden er zo'n planken (ja hoe noem je zoiets?) op en dat is eraf gehaald en nu zie je van die vlekken zeg maar. Ik kan het niet uitleggen maar ik wil daar iig 2 grote spiegels voor plakken...

En inmiddels heb ik ook een foto van de witte was gemaakt.

De roze was is al gestreken... Heb geen zin meer in de witte maar zal het wel maar ff doen want anders blijft het weer superlang staan...

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Moet wel nog toevoegen dat wij van de kraamvisite niet veel kleertjes zullen krijgen... We krijgen nl ook niet veel visite waarschijnlijk. En mijn familie koopt sowieso bijna niks van kleding voor de baby dus... (behalve mijn schoonzus :))

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ MvY, haha ik weet dat jij degene bent met hoofdpijn maar bedoelde dat Liefie diëtiste is dus misschien nog wat tips had over voeding en hoofdpijn.
    Maar wat ik zelf weet (door al die jaren dokterbezoeken ivm hoofdpijn) is dat vocht het allerbelangrijkst is. En bijv ook je suikerspiegel kan er invloed op hebben. En sommige mensen krijgen hoofdpijn van bijv chocolade. En dan zegt het soms niks dat je daar voor je zwangerschap geen last van had. Kan onder invloed van de hormonen veranderen.
    Maar goed, er zijn echt honderden dingen waar je hoofdpijn van kan krijgen helaas.

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

ben weer terug van wandellen nou wandellen, ik heb op bankie gezeten samen met een vriendin en de honden heb lekker gespeeld hihi.

wat betreft de tips over de strijkbout ik ga ze eerst allemaal proberen voor ik een nieuw ga kopen.dus wordt vervolgt.

@hanna ow je hebt geprikt knap hoor.

@mvy zo jij heb wat te strijken zomteen hihi. en ik heb al gezegd geef maar bonnen tegen die tijd wan heb al best veel dus ja dan kan ik zelf shoppen hihi.

@cjpt bedankt he.

nou ga nu maar even wat te eten pakken heb honger!!!.maarja wat zal ik is gaan eten

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Cjpt, ok hihi begrijp het. Nou das niet positief als het van zoveel kan komen haha. Ik ga iig proberen nog meer water te drinken :) thnx voor je uitleg!

Noa, das een goed idee om bonnen te vragen! Kun je kopen wat je zelf wilt!
    Ben je er al uit wat je gaat eten?? ;)

Mijn plan om de witte was ook al te strijken gaat helaas niet door. Het is nog niet droog. Over een uurtje komen mijn mannen al en dan moeten we weg dus heel misschien red ik het nog, ligt eraan hoe snel het droogt ;)

Oja, ik verwacht wel ook foto's van jullie wasjes he :p

Deel Deze Pagina