Hey iedereen! Ik heb niet zoveel tijd om echt actief mee te schrijven maar het komt allemaal dichtbij he! Volgensmij is iedereen voorbij de 30 weken nu. Ben een beetje paniekerig dat ik al 30 weken ben en ik heb eigenlijk nog niks gedaan of alles wel nog lukt, ik heb nog 5 rondlopen en de 30e ben ik uitgerekend en de 31e wordt ons huis opgeleverd Dus ook nog alles ingepakt hebben VOOR de 37 weken.... !! Ik dacht misschien toch maar alvast de babywasjes doen en de (nood)kast inruimen met kleertjes, verzorgingsspulletjes en kraamdingen aangezien het nu lekker zondag is....ik bent altijd vrij vroeg bevallen dus misschien toch maar doen...? Helllllllllllp
hoi meiden alles goed? hier wel hoor gelukkig wel weer. ben net bij me vader geweest voor vaderdag was wel even gezellig en vanmiddagh moet ik naar me schoonouders hopelijk is het daar ook gezellig. me meisje heeft zich gelukkig al laten voelen, dat ik wakker werd vanmorgen dus hoe goed kan je dag beginnen he. @ppa ja duwen enzo heeft geen zin daar trapt deze kleine meid niet in helaas!!!! maar ga morgen toch even overleggen met de vk dat het me niet voldoene gerust steld dat ik haar zo weinig voel. en veel mensen zeggen ja de ruimte wordt kleiner dan lijkt mij dat je der juist moet voelen als ze beweegt. of begrijp ik het verkeerd. @kim jeetje ookal aan de ctg doe maar rustig aan hoor, en inderdaad die harde buiken kunnen door blaasontsteking komen. hopelen werken de medicijnen snel. @lieffie dank je wel voor je lieve bericht. maar helaas me vriend gaat ook weer weg als hij thuis is. hij is pas echt thuis als ik 37 weken ben. dan mag hij ook echt niet meer weg van me hihi. VADERDAG: de kado's zijn zo te lezen goed in de smaak gevallen leuk he, volgend jaar is het voor het echie natuurlijk. nou meiden ga even me hond uitlaten en stakkies weer op visite tot later iedereen een fijne dag toegewenst
@noa, je kindje heeft juist steeds minder ruimte om uitgebreid de acrobaat uit te hangen, het is dus normaal dat je haar? wat minder voelt. Als je je toch zorgen maakt gewoon aangeven bij de vk natuurlijk
Noa, het minder voelen klopt wel hoor, hier ook. Ze hebben nu gewoon minder ruimte dus ook minder ruimte om zich echt af te zetten en te schoppen. Maar als je je zorgen maakt, gewoon even bellen. Mamadeluxe, de 6de, wat gezellig, maar kan me voorstellen dat een verhuizing erbij niet echt rust geeft Natasja, fijn dat de enveloppen klaar zijn. Liefie, klinkt echt super gezellig, ik houd ook erg van zulke feesten. Leuk om een outfit bij elkaar te zoeken...Nog leuke cadeautjes gekregen? Bijna iedereen is nu echt aan het aftellen tot zijn verlof, heerlijk...voelt nog niet echt zo omdat het weekend is... Hier ook een slechte rug en geen draagdoek. Net even bij mijn oma geweest en vanochtend heeft ons zoontje de cadeautjes aan pappa gegeven ( nieuwe boxers, tja erg praktisch).
Cjpt: ha nog iemand met kramp in schouderblad, die ken ik ook, vind ik inderdaad ook erg vervelend omdat je er gewoonweg helemaal niks tegen kunt doen en alles wat je doet doet op dat moment verschrikkelijk zeer.... Of heb jij het toch anders? Sjanienu: welkom en gaat alles goed?? Noa: sinds wanneer strijken wij in Nederland de enveloppen????? Ik denk dat je schrijven bedoeld? tenminste dat hoop ik wel voor je! Nita: het versturen van de geboorte kaartjes zoals jij nu zegt lijkt mij een prima oplossing toch! Ik had er nog geen eens over nagedacht dat iedereen die je een kaartje stuurd natuurlijk ook meteen je nummer enz heeft! Ik wou alle bewoners (11) van mijn werk nog wel een kaartje sturen, maar goed dat ik jou stukje ff lees! Daan: een speen is opzich niet heel ideaal, maar wel makkelijker af te leren dan een duim! Een speen kan je op wat latere leeftijd af pakken , maar een duim wordt wat lastig! Elke: jij moet je daar helemaal niks van aantrekken, dat slaat nergens op als jij niet genoeg doet, dan hoort een leiding gevende dit aan te geven en waar bemoeid zij zich mee zeg! Meid kom op kop op en je kan het echt wel! Dikke knuffel en laat je niet gek maken! Ginny: zo`n draagdoek lijkt mij ook erg handig, maar ik ben bang dat het niet past, aangezien ik niet de kleinste en de slankste ben en de lodger-shelter ook al niet paste. Bij de lodger werd het kindje door mijn boops gewurgd, dus dat was een slecht plan. Maar draagdoek of iets in die richting zat ook idd wel aan te denken omdat we ook wel eens met de hond naar het bos en strand gaan en dan is gewoon lekker makkelijk. Mamadeluxe: ik krijg helemaal de zenuwen als ik jou verhaaltje zo lees, wat een rottijd zeg om te verhuizen enz! succes en dikke knuffel. Bewegen: ik zou soms wel eens blij zijn als de kleine wat minder beweegt, ik heb wel eens het idee dat spruit niks anders doet en ongeveer 1 a 2 uurtjes slaapt per dag en de rest van de dag druk is met mama pesten, soms tot pijnlijke schoppen aan toe. Nu begrijp ik noa ook wel als je het weer te weinig voelt dan wil je ook wel dat je het meer voelt en opzich ben ik er ook wel blij mee hoor en geniet ik er ook wel van, maar zelfs `s nacht is mijn spruit druk en onstuimig, als er een afstandsbediening op mijn buik ligt is het soms zo bezig om die eraf te krijgen dat het nog lukt ook! Verder hoef ik nog maar 1 dagje te werken (vrijdag) en heb ik dinsdag een vergadering, echt ik zie er nu al naar uit! En morgen ochtend moet ik voor een groei echo naar de gynea dus we zullen eens zien hoe verschrikkelijk goed onze spruit groeit, ben bang wel wat hard, maar wel zien het morgen. Meiden een fijne vaderdag en tot morgen, ik ga nu op verjaardag bij mijn oma!
Wat een leuke vaderdagcadeautjes allemaal! Ik heb mijn ex niks gegeven want hij heeft mij ook niks gegeven voor moederdag. Minder voelen... hier toch niet. Het is vaak net een stuiterballetje want dan voel ik hem op 2 of 3 plaatsen tegelijk. Hij is vannacht trouwens alweer gedraaid. Van zijn rechterzij naar zijn linkerzij. Dus nog plek zat blijkbaar . Kim, oh wat schrikken zeg! Gelukkig was alles goed! Ginny, draagdoek ga ik niet doen daar heb ik veel te slechte schouders voor. Liefie, klinkt als een gaaf feestje! Zaterdag ga ik een poesje ophalen! Ik zit al een tijdje te denken over een huisdier want nu ik nog maar 1 of 2 keer per week bij mijn paard kom mis ik dat heel erg. Het liefst wil ik een hondje maar dadelijk een baby en een puppy tegelijk opvoeden lijkt me wel veel. Gisteravond was ik op marktplaats aan het kijken en daar kwam ik een advertentie tegen van een lapjeskitten hier in de buurt. Op slag verliefd en gebeld en zaterdag ga ik haar halen. Nu nog een leuke naam verzinnen. Ik zat zelf te denken aan Britt, lekker kort en makkelijk. Aan de mensen die katten hebben: hoe heten jullie katten?
De doeken van draagdoek.nl kunnen dus ook gebruikt worden door vrouwen die wat forser zijn, staat ook op hun site gemeld. Ze zijn namelijk verkrijgbaar in verschillende maten en je kan ook zelf een doek samenstellen. Dus als je er interesse in hebt, moet je gewoon eens op de site kijken
Heb niet veel te klagen nee, maar moet zeggen dat het nu toch wel erg zwaar begint te worden. Met name op het werk, als ik thuis kom doet mijn hele lichaam zeer (met name rug en bekken), maar als ik vrij heb dan heb ik er weinig last van. Ga vanaf volgende week halve dagen werken want hele dagen trek ik niet meer. Maja hoef ook nog maar 4 weekjes tot mijn verlof. Ben ook zo eigenwijs en ga maar door met van alles haha. Maja heb er mezelf mee. Vaderdag verliep hier vandaag rustig. Vanmiddag naar schoonouders geweest. Pff altijd weer het probleem wat je moet geven. We hebben maar zo'n pakketje gekocht met Grolsch flesjes en zo'n grote kan. Was 'ie wel blij mee. Mijn vader is op vakantie dus dat scheelt alweer. Vanavond nog even naar moeder want die zit alleen thuis dus. Heb gisteravond alvast de enveloppen van geb.kaartjes geschreven. Pff wat een werk zeg. En heb ze nog niet eens allemaal, moet nog een hoop adressen opzoeken die ik zogauw niet wist. Ga vd week maar es beginnen met het wassen van de kleertjes, is dat ook klaar.
Als 1 van de hekkensluiters ben ik blij nu ook te kunnen zeggen dat ik de laatste 10 weken mag aftellen... Jeujjjj....(maar ozo spannend)
cjpt: gefeliciteerd met je 32 weken Lieife, mooi dat je feest zo leuk was!! Je wordt maar 1x 30 he! Natasja, succes nog even met de laatste werkuurtjes morgen! Ollekebolleke, veel plezier bij de groeiecho morgen! Mumtobe, gefeliciteerd met de 30 weken Nita, leuk zeg een jong poesje. Wij gaan denk ik eind deze week, als onze keuken poesproof is , onze kittens ophalen. Wij zijn echt kattenmensen en hebben gehad Lars, Proempie en nu is hier nog Peppie en we krijgen Smirre en Feetje. Na een dagje vaderdag en verjaardagen zijn we lekker thuis. Nu nog even wat opruimen en dan heerlijk *plof* op de bank! Groetjes, Hanna
Hallo, beetje late reactie op voorgaande berichten, maar was afgelopen dagen nogal druk in de medische molen met ziekenhuisbezoekjes en hartfilmpjes ivm minder voelen bewegen. Gelukkig bleek alles goed te zijn, maar ze houden het wel goed in de gaten. Wel even schrikken natuurlijk.... Kindje ligt nog niet goed, dus ik kreeg meteen allemaal informatie over stuitligging.. werd ik wel een beetje zenuwachtig van, ook van de berichten hier dat kindjes al goed liggen. Ik hoop wel dat ie nog gaat draaien, want hij heeft nogal een favoriete houding waarin hij op elke echo precies zo ligt. @ mumtobe (geloof ik, in ieder geval ging het over het contract): kijk je cao er eens op na. Ook bij een tijdelijk contract is er een opzegtermijn. Je baas mag volgens mij echt niet een paar dagen van te voren je contract opzeggen, maar dat moet volgens veel cao's minstens 1 of 2 maanden van te voren. Als ze zich daar niet aan houden, moet je nog die tijd in dienst worden gehouden en krijg je dus nog die maanden uitbetaald. Bij mij valt dat trouwens precies in mijn verlof, maar ik ga wel ervoor al vragen hoe het ervoor staat, want ik wil het wel nu al weten of ik tijdens mij verlof een vervelende brief kan verwachten. Over de luiers: ik heb nu 1 pak kleinste maatje. Ik hoor mensen al over maatje 2.... heb echt geen idee hoeveel ik er in huis moet hebben. Hoeveel pakken maatje 1 dan? en ook al 2 voor het geval dat hij groot uitvalt??
hoi meiden net terug van me schoonouders en familie was niet echt super gezellig dus ben optijd weg gegaan.helaas moet ik nu wel wat verzinnen om te eten want dat zou ik eigenlijk daar doen. ach komt goed. wat het voelen betreft ik weet wel dat ze minder ruimte heeft maar ik voe haar al vanaf het begin niet veel en nu ik haar soms maar 2x op een dag en dat vindt de vk echt te weinoig. vandaar ik maandag ook aan de ctg en een echo enzio moest. ik moest haar toch wel een beetje voelen. maar ik mag hun altijd bellen als ik me zorgen maak dus dat is wel een fijn gevoel. vandaag heb ik haar gelukkig wat vaker mogen voelen. @ollekbollke ja bedoelde schrijven hahahha enveloppen strijken is wel heel erg he. was denk ik typ foutje. @nita ow wat lief een kitten snap dat je het mist hoor dat je niet meer naar je paard kan heb ik ook gehad. heb je haar verkocht of niet? en britt vindt ik een leuke naam. en inderdaad een pup een baby is best druk. heb iedereen voor de rest nog een leuke vader dag gehad?
@ Hoops: heb mijn arbeidsvoorwaarden bekeken en daar staat idd in dat er een opzegtermijn is van 1 maand, maar dit geld alleen als het contract wordt ontbonden... mijn contract is gewoon van rechtswege beeindigd (zoals dat heet) hij had niet eens een reden op hoeven geven, hij had ook a.s. woensdag (laatste contractdag) mogen zeggen dat ik de volgende dag niet meer terug hoefde te komen.... krom hé... hoop dat jouw contract wel gewoon verlengt wordt...
Hallo dames, Als het mag, wil ik me ook hier melden. Ik lees al een tijdje mee maar had eigenlijk niet zoveel tijd en puf om actief mee te doen. Ik werk nog steeds full time en moet zeggen dat het nu wat zwaarder begint te worden. Bovendien is het Nederlands niet mijn moedertaal dus schrijven kost wat meer tijd en mooiete dan gemiddeld, denk ik. Ben op 13 augustus uitgerekend en ik zie dat er dames zijn die op dezelfde dag of een dag later zijn uitgerekend. Leuk!
Welkom muis511. Tuurlijk mag je meelezen en schrijven! Je schrijft wel goed Nederlands als het niet je moedertaal is!
Welkom Muis! Wat is je moedertaal? Ik ben vertaler dus altijd wel geinteresseerd in dat soort dingen . Noa, heb je ook een paard? Ik had 2 KWPN-ers, eentje van 18 en eentje van 2. De tweejarige heb ik een maand geleden verkocht. Financieel en qua tijd zat het er echt niet meer in. Heel jammer want ze had mijn nieuwe dressuurpaard moeten worden. Mijn oudje heb ik wel nog. Daar heb ik M-dressuur mee gereden maar ze is al enkele jaren met vervroegd pensioen door een peesblessure. Ze staat 35 km bij me vandaan in het dorp waar ik eerst woonde dus nu zie ik haar alleen nog maar als ik naar mijn ouders toe ga. Mijn vader zorgt gelukkig erg goed voor haar en een vrouw die in de buurt woont heeft er een new forest pony en minishetlander bij gezet dus ze staat niet alleen. Maar het is inderdaad wel een hele omschakeling van 2-3 keer per dag naar 1-2 keer per week.
@nita ik deed samen met iemand een paard.maar ik reed hem 5x per week en zij 1x en 1 dag rust. ze keek eigelijk niet meer om naar dat beestje. maar op een gegeven moment, was hij niet meer te doen zo rotvervelend was die omdat hij bij ze eigenaar alles mocht. dus toen heb ik gezegt sorry ik stop er mee. was ook kwpn beestje is helaas jaartje daarna ingeslapen had kanker in ze mond. heb toen nog wel gekeken voor een fries. maar ze had wat moeite in een zware bak met haar voor benen dus durfde het risico niet te nemen. wat leuk dat je er nog 1 van 18 hebt en lekker met pensioen is.en al tijd goed om te weten dat hij goed verzorgd wordt, en leuk gezelschap