Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

@Ginny, ik heb maat 46 en heb ook een draagdoek gekocht. past gemakkelijk, dus je kunt m gewoon aanschaffen!

@Muis: welkom!

@seks: nog steeds veel en vaak...:D kan er niets aan doen maar ik word nog steeds gek als er te lang tussen zit. het is wel even passen en meten met die buik haha!

@ ligging baby: die van mij is wederom gedraaid en ligt nu met zijn hoofdje rechts en met zijn voetjes links in mijn zij te trappen ;)

@luiers: we hebben gister de newborn van kv gekocht, die gaan tot en met 5 kilo. zal wel goed zijn toch?

@ Kim, hopelijk kwamen die harde buiken van de blaasontsteking en heb je er nu minder last van!

@vaderdag, hier weer bij mijn schoonouders geweest. een boekje gekocht voor opa's om voor te lezen aan hun kleinkind. mijn schoonvader vond het erg leuk.

vader/moederdag liggen hier nog steeds gevoelig, mijn schoonouders zijn 57 en 67 en ik vind het onzin vanaf volgend jaar er verplicht heen te moeten op die specifieke dagen. ik wil het straks gewoon zelf thuis vieren. daar zullen nog wel wat heftige gesprekken over gaan denk ik...:(

2. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    whoehoe de kinderwagen is binnen :) hij is zo mooi
    (creme stokke explory) ben er echt blij mee, we hebben hem gekregen van mijn ouders en mijn broertje

mijn broertje belde net nog, had hem al 2 weken niet gesproken omdat hij 2 weken buiten de poorten was van kamp holland. was blij hem weer even gesproken te hebben. nog 5 weekjes en hij vertrekt daar :)

@nita mijn kat heet mellow, hb nog 3 andere katten vroeger gehad en die heette pooky,minous en booka.
    andere katten namen hier in de omgeving? charlie, lilo, pluis verder weet ik het ff niet meer

3. Nita: katten namen, mijn katten heten henkie en jopie, vaak reageren dieren er goed op als hun naam eindigd op ie, maar je moet het wel zelf weten, kijk ook of het makkelijk klinkt als je het roept en maak het inderdaad niet te lang en moeilijk en als je wel een andere langere naam bedenkt, neem dan ook een naam die je afkorten kan. Mijn vorige kat heette sammie (sam) en de katten van mijn moeder heten poes en gijs en die van mijn schoonmoeder is verzonnen tijdens een biertje en die heet dus ook Amstel (ze is zo wit als de schuimkraag van een biertje)

Ginny: dank je wel, ik zal eens kijken.

Kim: fijn dat het met je broertje goed gaat daar ver weg, voor jou ook weer een geruststelling!

Potverdorrie zeg ik word echt helemaal misselijk van mijn ribben echt heel vervelend. Heb ook nog eens hoofdpijn en eigenlijk even nergens zin meer in. Ik heb het de afgelopen week even te druk gehad denk ik. het was 2 dagen werken 1 dag vrij 1 dag werken 1 dag vrij 2 dagen werken, de volgende dag weg en vandaag weer werken en daarna op verjaardag, pff kan wel janken, die vervelende hormonen!

Sorry voor het geklaag, ik zal kijken of de groei echo morgen mij weer een beetje blij kan maken, ik mag in iedergeval wel weer even kijken naar ons wondertje.....

4. oja even grappig:
    mijn zus had vroeger erg gelovige buren die hun zoon jongeheer bas noemden en dan dus dit ook zeer bekakt uitspraken. Toen kreeg mijn zus 2 jonge katjes, ze had deze klaar en komen genoemd, dus als ze ze riep dan riep ze klaarkomen..... waren de buren nou niet echt van gecharmeerd!

5. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Whahahaha ik zie het helemaal voor me! Kennis van me had een hond die hij Trut had genoemd dus die liep ook steeds "Trut" over straat te roepen!

6. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    jessi ahzo dat wist ik dus niet, zal ook niet echt makkelijk voor je zijn he :) maar jij hebt je babytje met 38 weken al zeker in je armen :)
    je moet al geen schrik hebben om overtijd te lopen ofzo :) klinkt beetje lomp of dom van me maar probeerde maar beetje de voordelen ook naarboven te brengen... :)
    en over je bloeddruk, als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen hoor! daar zijn ze voor!!

megababs en voel je je al wat thuis in je nieuwe stek? :)
    liefie trek het je niet aan, ik ben er ook ruim negen kilo aangekomen... voel me er niet zo goed bij, maar het is voor het goede doel!
    en idd kan het er achteraf weer af met een beetje moeite :D

ginny het is een prachtige wieg!!

over dingen dat ik mis... hmm eens lekker slapen... nu zit die buik altijd in de weg... en ja mijn lievelingsdrankje Passoa zou ik ook nog eens willen drinken.
    en wat betreft inde slaapkamer... er is hier nog niet echt iets veranderd... we vrijen gewoon zoals daarvoor... misschien iets minder nu... (vroeger elke dag, nu al is een dag ertussen)
    de "pens" zit soms een beetje in de weg, maar gewoon er niet te veel bij nadenken en op je gevoel afgaan... je merkt wel dat het "vanzelf" gaat :)
    en nee hebben ernog niet een soort trio opzitten door schopjes van de baby :D die houdt zich keurig stil :D

petrabr fijn dat je het zo goed naar je zin hebt op Rhodos :D je maakt me wel jaloers met het goede weer :D hehe

simmer nee hier geen warme handen, de voeten wel... die liggen tegenwoordig altijd onderuit het deken s'nachts :)
    sjanienu1 welkom en alsnog gefeleciteerd!!

noa dikke knuffel voor jou!!!

nita ja lijkt me een goed idee op die manier met het kaartje... mijn katten noemden Chuckie, Pookie, Pruts die van mijn broer Smarty

hanna hier komt de visite gewoon een voor een :)

rianne ik wil ook de lodger shelter hebben, lijkt me lekker handig! geen moeilijk gedoe

muis welkom en gefeleciteerd!! :)

zo nu even ego, heb geregeld last van voorweeën... pff best lastig... maar geen zin om naar het ZH te gaan, dan krijg je daar weer zo'n heel gedoe en moet ik blijven... ik neem gewoon hier men rust en het komt wel goed, als het nu erger wordt ga ik wel natuurlijk...
    ik slaap ook helemaal niet zo goed meer, ik vind geen juist plaatsje in bed!!! en dan mijn benen en voeten zijn rusteloos zo precies, ook kuitkrampen krijg ik :s het is allemaal nogal wat he!!

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal!

Weer de eerste die hier wat mag posten .....
    Nog maar 13 dagen werken tot mijn verlof :)
    Heerlijk hoor, het gaat nu echt opschieten!

Verder weinig nieuwtjes sinds gisteren.
    Allemaal een fijne dag!

Groetjes, Hanna

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedenmorgen,

*eerst koffie drinken, bijlezen en dan volgt reactie haha*

Tot zo

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Fijn zeg...voor de meeste meiden komt de laatste werkdag in zicht! Nog heel even en dan lekker genieten van een paar maanden verlof!

Nog plannen voor vandaag?
    Ik ga zo even hier in huis aan de slag en vanmiddag komt een oud-collega gezellig op visite!

Gisteren weer een fotoshoot gedaan van m'n buikje en de foto's zijn echt supergaaf geworden! Zal er zo een paar in m'n album zetten, maar ze staan ook op m'n hyves en op m'n babysite.

Fijne maandag! ;)

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeiemorgen meiden!

Heerlijk weekend achter de rug en nu helaas weer op het werk ;o(
    Nouja, elke dag die ik moet werken is er weer 1 dichter bij mijn verlof zullen we maar zeggen!

Heb alles bijgelezen maar eigenlijk de energie niet om te reageren. Komt straks vast goed!

Oh wie hier heet Sylvia? Ik werd uitgenodigd op hyves maar weet eigenlijk niet wie ik nou geaccepteerd heb haha.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Zo er staan een paar foto's in m'n album ;)

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!!

Het is rustig deze morgen...
    Ik ging me bed maar uit want had een rare droom! Ik was 1 dag met verlof en toen kwam de baby al!! En we wisten maar geen naam!! (ik dacht dat we die hadden maar in me droom dus blijkbaar niet!) en na 2 dagen werd ik echt boos op me vriend dat hij moest helpen verzinnen haha... nou ik hoop toch maar niet dat het straks echt zo gaat!

@cjpt, wanneer is je laatste werkdag? Mijne volgende week vrijdag!!

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen allen.

Kim, dat moet schrkken zijn geweest. Nu rustig aan doen he. Hopelijk slaat de kuur snel aan.

Nita: onze 2 katten heten amstel en duvel. In het begin moesten mensen er erg om lachen maar de katten herkennen hun naam wel. Succes met de kleine kitten. Heerlijk zo'n beestje in huis. (wel de kattebak met handschoenen verschonen he)

Met mij gaat het redelijk. Ik heb zaterdag even in het ziekenhuis gelegen ivm bloedverlies. Het was niet veel, maar alles werd uit de kast getrokken om te kijken of het met mij en de baby nog goed gaat. Gelukkig wel! En ik mocht rond middernacht toch naar huis. Nu verlies ik geen bloed meer, maar met mijn baas heb ik net afgesproken dat ik wel stop met (therapeutisch) werken. En vervroegd met verlof ga nu. Voor de veiligheid. Raar idee hoor. Ik had ander nog 3 weken op en neer gegaan.

En een kraamfeest? Wij twijfelden ook heel erg. Maar mijn zusje had er gisteren 1, en het was erg geslaagd! Dus nu hebben wij besloten voor kennissen en familie die we anders ook niet zien, een borrel te organiseren (ongeveer 50 mensen). De uitnodiging gaat gewoon met het kaartje mee. De andere mensen kunnen gewoon lekker bellen en langskomen. Ik wil toch ook wel met ons kindje showen haha.

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, die van mij ook! En ik werk maar 4 dagen per week nu dus met vandaag erbij staat de teller op 8 werkdagen te gaan. Schiet op he?! Wat doe jij voor werk?

@ Melisa, jeetje dat is altijd even schrikken hè bloedverlies. Gelukkig gaat alles goed. Fijn dat ze alles gelijk hebben gecontroleerd!

Hè bah had ik vorige week in een goeie bui bij een collega aangeboden dat ik hem wel kon helpen. Hij had woensdag vrij nodig maar kon niet omdat ik dan altijd vrij ben. Dus ik had gezegd dat ik dan wel een andere dag vrij zou zijn en woensdag zou werken. Maar hij deed toen alsof hij me er niet mee lastig wilde vallen en iets anders zou regelen.

Nu komt hij er net op terug dat hij toch graag gebruik wil maken van mijn aanbod. Balen, het word woensdag zulk mooi weer en ik wilde lekker uitgebreid de keuken in overdag en dan 's avonds bbq-en. Maarja.... vind het wel lullig voor hem, straks ben ik er zo lang niet en dan zitten mijn collega's echt superkrap in de bezetting. Dus ik wil ook wel graag zo lang het nog kan ze hier en daar even helpen. Nouja, ik vraag wel een lekker stuk taart in ruil haha.

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Mogguh meiden,

Ik zou dit weekend bijlezen en reageren maar dat liep even anders... Zo anders dat ik zelfs mijn buddy niet op de hoogte kon stellen!
    Zaterdagmiddag heb ik een gipsafdruk gemaakt van mijn buik, dat ging helemaal goed, tot op het eind.. Toen werd ik draaierig en misselijk en toen is dat gevaarte gauw van mijn buik afgehaald... Ik ben toen gaan douchen en onder de douche kreeg ik ineens ontzettende pijnscheuten in mijn onderrug.. Dit bleef tot zondagochten en toen toch maar verloskundige gebeld. Zij wist niet zeker of het weeen waren, maar voor de zekerheid toch maar naar het ziekenhuis. Onder de plakkertjes en aan een apparaat wat weeen kan meten. NIks... Gelukkig! Maar ik ben dus blijkbaar gigantisch door mijn rug gegaan en die pijnscheuten krijg ik dus elke keer als ik beweeg... Zondagmiddag dus zielig op de bank en niks meer gedaan.. Nu gaat het wel weer en zit ik mijn 1-na-laatste dagje werken wel uit. Vrijdag nog en dan verlof!
    Dus vandaar dat ik nog steeds niet heb bijgelezen en heb gereageerd op iedereen!! Voel me een slechte forummer hoor!
    Maar deze week gaat het zeker lukken hoor!

Voor alle meiden met verlof... GENIETUH!!!
    Meiden met bloedverlies of andere stress...Rustig aan hoor!

Ik stuur jullie een dikke knuffel!

Liefs, Pluis

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @cjpt, ik werk op de buitenschoolse opvang bij de kleuters. Ik werk 5 dagen per week alleen nu nog maar 4 uur per dag. Kan je donderdag niet vrij nemen dan want dan wordt het ook warm!!

@Miekiepluis, jeetje dat was wel even schrikken! Gelukkig nog geen weeen!! Nou we vergeven het je wel hoor dat je er even minder bent! Je kleintje gaat voor dus goed uitrusten hoor!

Wat eten we vanavond? Ik ben inspiratieloos.....

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    oh annie, heb nog zo'n lekker recept voor een hartige taart. Komt er zo aan, ga eerst even een algemene reactie plaatsen.

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, nee de rest van de week zit hier volgepland met afspraken dus kan ik niet weg. Werk bij een uitzendbureau en zitten op het moment maar met z'n 2en op de vestiging. En er moet natuurlijk altijd minimaal 1 iemand aanwezig zijn.

Wat we eten? Ik heb kipfilet met sperciebonen of bloemkool met verse worst in de koelkast liggen. Dus 1 vd 2 zal het worden.

Eten jullie eigenlijk erg gezond? Ik heb heel de zwangerschap gewoon normaal gegeten (beetje weinig maar wel gezond) maar de laatste 2 weken heb ik echt alleen nog maar trek in "slechte" dingen. Dus na 2 weken echt schaamteloos zondigen heb ik besloten vanaf deze week wel weer gezond te eten voor ik dichtgroei en de baby vanalles tekort komt ;o)

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Hanna, wat een leuk vaderdagcadeau. Kaartje voor golden earing en een pyjama. En fijn dat hij het kon waarderen hihi.

Hier kon manlief de speen ook waarderen. Ben eigenlijk niet zo voor die dingen, maar er stond 'papa is the best' op en dat maakt hem zo trots.
    Oh en ontbijt op bed. Hebben samen lekker gepicknikt (hoe schrijf je dat hahaha)

@Elke, sommige mensen kunnen overal wel een probleem van maken zeg. Niet van wakker liggen. Is het niet waard. Jij doet hartstikke goed werk.

@Kim, wat een spannende situatie. Gelukkig was alles zo op het oog goed. Hoop dat het met je blaasontsteking nu al wat beter is en dus ook met de harde buiken.

@Ginny, hier ook een snurker hihi.
    En ook van plan een draagdoek te gaan gebruiken. Gister toevallig op dit forum van alles er over zitten lezen. Op youtube staan ook allemaal demonstratiefilmpjes over hoe te knopen bij welke zit enzo.
    Als je in de lounge even naar clubs gaat en daar de 'draagdoek' club op zoekt, kan je al wel wat nuttige informatie vinden.

@Lieke, oh jee, boxkleed te groot. Ik heb er nog geen gekocht, maar dacht ook dat het one size was. Onbedoeld, toch bedankt voor de tip.

@Welpje, heb voor het eerst muffins gebakken eergister. Het was simpel en snel klaar. Je kan ze ook invriezen, dus misschien best een goed idee. Zat er wel eens aan te denken om dat ipv beschuit met muisjes te doen.
    Ik had een pak van de liddl, dus ook niet duur.

@Inkie, haha nesteldrang. Veel plezier ermee. Hier komt het en gaat het. Ik doe er maar mijn voordeel mee. Ben normaal niet zo'n poetser hoor.

@Liefie, wat goed dat het feest zo geslaagd was. Hihi ik zie het helemaal voor me, je schoonvader met zo'n pruik.
    Hoe was het concert bekeken vanuit de zaal?

@Natasja, laatste werkdag vandaag. Geniet ervan en dan lekker van je verlof genieten.

@Mamadeluxe, leuk dat je weer even wat achterlaat. Kan me voorstellen dat je met de 6e wat relaxter bent met alles regelen, maar in jou geval met je huis enzo, levert dat toch wel wat stress op ja. Dat kan ik me voorstellen.
    als je maar zorgt dat je alles voor de bevalling bij de hand hebt. En met een 6e ligt het idd toch wel in de lijn van de verwachting dat je iets eerder bevalt/ of was het nou sneller. Naja, succes en niet te veel stressen hoor. Ook nog een beetje genieten als het kan.
    Enne, toch niet raar dat je niet veel reageert. Je hebt het druk genoeg dunkt me.

@Noa, lekker wakker geworden gisteren lees ik. Fijn meid. Hoe is het nu met je?

@Ollekebolleke, hoe was de groeiecho?

@Nita, leuk een katje. Onze poes heet Binky, niet echt origineel. Hij is vernoemnd naar het paard van de dood, das dan wel weer origineel

En jeeeeeeeej, een na laatste vakje voor jou.

@Sjaninu, ook nog zo een die niet stil kan zitten. Hebben meer meiden last van hier. Toch zul je wel een keer moeten hoor. Zoals je al schrijft, je hebt jezelf er mee. In mijn situatie is 'me zelf er mee hebben' toch vaak zo'n 2 dagen behoorlijke pijnen. Tis maar waar je voor kiest he.

@Hoops, jij ook al naar het ziekenhuis. Oeh, gelukkig alles goed en word je ook wel goed in de gaten gehouden nu.

Oh, en ik heb ook maar 1 pakje luiers hoor. van die newborn. Ik zie wel hoe of wat.

@Muis, wat leuk dat je ook wat schrijft. Merk niks van het feit dat Nederlands niet je moedertaal is. Maar wat dan nog. Laat het je niet weerhouden joh. En je hoeft echt geen hele stukken te schrijven hoor. (dat ik zelf nou zo gek ben hihi). Gewoon leuk om van elkaar op de hoogte te blijven en dingen te herkennen bij elkaar.

@Marieke, die newbord van het kv lijken me toch goed? Tot 5 kilo. Nou, je verwacht toch geen 10ponder denk ik.

enne, moederdag en vaderdag is volgend jaar sowieso voor jullie toch? Hebben zij niets over te zeggen. Oh zo!

@Kim, jeeej, je kinderwagen is gearriveerd. Jippie. En fijn dat alles goed is met broer. Hoor weer enge dingen vanuit Afghanistan. Moet dan elke keer aan jou denken.

@Liz, lekker relaxed met die voorween dus. Zou ze wel even timen. Kunnen ze nog wel eens naar vragen als je toch onverhoopt bij de vk of in het ziekenhuis terecht komt.
    Hier af en toe indalingsweeen. Maak me er ook neit zo druk om. Ik herken een echte wee denk ik wel direkt. En zo niet, dan toch :p

@Ginny, plannen voor vandaag. Ga het onkruid in de tuin verwijderen. Want dat wil wel groeien met het weer van de afgelopen dagen.

Veel plezier met je oud-collega. En die foto's zijn zo mooi zeg. Super!

@Melise, ook al zo'n ziekenhuis verhaal. Ieks. Wat was het nu eindelijk? Slijmprop of zo? Nu lekker thuis rustig aan doen voor zover dat kan.

@Cjpt, lekker dan. Maar ik zou het ook aangeboden hebben hoor. En het blijft toch nog ff goed weer.

@Miekiepluis, jemig meid. Ook zo'n verhaal. Wat schrikken. Gelukkig niets ernstigs. Succes dan op je werk. tis dat je deze week kan afronden he.
    Nou, met zo'n reden ben je wel geexcuseerd dat je niets geschreven hebt hoor.:D

@Mvy, waar ben jij? Druk weekend gehad? Uitslapen doe je niet, dat weet ik zeker. Laptop kapot, controle, of gewoon een andere belangrijke reden :p

20. moedertje1983

6 jan 2008
    70
    0
    0
    hallo,

alhoewel ik niet vaak iets schrijf... lees ik toch wel veel mee hier op het forum..

ik ben woensdag 34 weken zwanger en krijg ontzettend veel pijn in mijn schaambeen. lopen word steeds moeilijker.
    weeet iemand hier iets voor? het is enorm vervelend.
    ik moet alleen vandaag, donderdag en zaterdag nog werken. dus dat valt mee. maar kan me bijna niet normaal meer verplaatsen... en dan wegen die laatste loodjes nog zwaarder..

en wie kan me vertellen hoe ik zo'n leuke banner maak en hem dan ook kan plaatsen onder aan mijn verhaaltje.. heb al gezocht en kan alleen de banners vinden maar niet hoe ik deze op mijn profiel krijg.

alvast bedankt allemaal.
    fijne dag.
    rian

Deel Deze Pagina