Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zit ik alles terug te lezen gaat die stomme laptop uit, baterij leeg, echt vervelend.
    Ik ga nu dus weer mijn best doen, maar kan niet garanderen dat ik op iedereen reageer. Sorry!

Melisa: jeetje meid dat is ook schrikken, wat was nou de oorzaak of weten ze dat niet? Wel fijn dat je nu al mag stoppen met werken, geniet ervan!

Cjpt: inderdaad een beetje vervelend als je al leuke dingen in je hoofd heb en ze die dan toch nog overhoop komen gooien, maar als je er een slekker stuk taart voor krijgt, is dat toch ook wel zo weer vergeten toch? En nog een paar dagen en dan kan je alle avonden lekker genieten in de keuken en daarna bbq-en.

Pluis: is je buik afdruk wel evengoed nog gelukt ofuh?? Zou wel zonde zijn als dit niet zo zou zijn. Wel fijn dat het je rug is, tuurlijk is dat ook vervelend, maar er is dus gelukkig niks mis met de baby.

Alice: jeetje meid, doe je het wel rustig aan?? Wel fijn dat ze positief zijn over mocht het nu komen, geniet er van zolang het nog kan, straks mag je op een andere manier genieten! Fijn dat je ook even hebt laten weten het hoe en wat!

Daan: wat die pendel ook zegt, je kindje komt toch wanneer het zin heeft hoor. ten minste alas alles goed gaat natuurlijk.
    Ja kom op, hup opstaan uit de kleren andere kleren aan en gaan met die bananaan!! Tijd om iets te gaan doen, of nou jah ik heb eigenlijk ook niet veel zin.

Ppa: fijn dat alles goed is!

Gyneacoloog: ik ben vanorgen bij de gyn geweest en ze hebben op nieuw alles opgemeten ivm een te hoog en te groot kindje de vorige keer. Nu was alles goed. Het hoofdje liep 1 dag voor, het buikje liep 1 dag achter en het bovenbeetje was precies goed, dus dat is ook wel weer erg fijn, het grote kindje van ons heeft zich toch een beetje aangepast!
    Volgens de berekeningen is het gewicht nu ongeveer tussen de 1600 en 1700 gr, dus goed voor een kindje van 31 weken.

Tjsa en nu moet ik eignelijk ook nog iets gaan doen vandaag, heb helemaal geen zin, maar ik moet naar de garage, want vriendlief wilde gisteren ons autotje maken en moest hiervoor een beugel los maken die maar 1 kant op kan, maar vriendjelief wist hem dus zo te slopen dat ie nu ook de andere kant op kan!!!! En dus niet meer vast, gggrrr hij leert het ook nooit eerst te kijken en dan pas doen, nee hoor de lieverd doet altijd eerst en pas als het stuk is kijkt ie wat hij heeft gesloopt.
    Verder is ie wel lief hoor!

Dus ik ga maar even mezelf een schop onder mijn kont geven en in mijn eigen auto stappen om de garage te bezoeken, want de garage komt niet naar mij!
    En daarna ga ik denk ik lekker in de tuin met een boek, vandaag lekker niks doen!

Iedereen die het nodig heeft mag zich zelf namens mij een dikke knuffel geven!

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

alles goed? hier redelijk heb weer eens knallende koppijn grrrr.ga straks maar even liggen.
    kleintje is rustig vandaag nog niks mogen voelen. jammer genoeg.

@liz ow nu al bezig met voor werk pfff hou je je rustig daarzo!!!! en bedankt voor de knuffel.

@hanna ow lekker nog 13 dagen tot je verlof en je was inderdaad de eerste hihi.

@ginny is je huis al aan kant? en wat leuk een foto shoot ga straks even spieken in je album hihi. ben gelukkig niet nieuwsgierig hahaha.

@annie hahaha jij wil wel dat je zoon heel erg op tijd komt en die naam hihi. hopelijk geef je hem toch echt een naam als die geboren is.hier wordt het bloemkool met een sausje en een kipfiletje.

@cjpt ow leuk zo vlak van te voren noig vragen als je aanbod nog geld, het wordt inderdaad lekker bbq weer woensdag nou ik zou zeker een stuk taart vragen hahah:D

@pluis jeetje denk jij leuk een gipsafdruk te maken krijg je deze ellende gelukkig waren het nog geen weeén maarja hier zit je ook niet op te wachtten beterschap!!!!

@daan nou vandaag minder leuk wakker geworden knallende koppijn en me meisje houdt zich tot nu toe nog erg stil.
    maar jullie picknick was geslaagd hihi, en leuk om te horen dat de speen goed kado was.
    jij krijg het zo te lezen al wat zwaarder, maarja je bent volgens mij ook van de eerste die mag hihi.
    en gevallen in bad brrr. daarom neem ik nu ook geen bad, heb er ook niet engelen geduld voor maar ben ook zo kluns die onderuit gaat.
    gelukkig mankeer je niks.

@alice ow jeetje meid je houdt je kindje nog maar even bij je hoor, en rustig aan doen hoor!!! maar fijn om te weten dat ze positief denken over de kleine.

@mvy ow een reageer dipje nou kan gebeuren toch? we weten dat je wel aan ons denkt, en af entoe i het ook zo veel om bij te kletsen hahhaha. maar 27 julie is dus je datum hihi.nou kijken als die klopt hihi.en je bent dus aan de strijk begonnen hihi. en shoppen is nooit vervelend hihi. ik zou je vlucht koffer toch maar mee nemen voor de zekerheid.

@ppa je hebt dus nog even naar je kindje mogen kijken wat lief dat ze lag te spelen hihi. en nog niet helemaal vast ja dan snap ik dat het een beetje gevoelig is aan je onderkantje hihi.

@ollekebollke fijn om te horen dat het goed was met jullie kindje. en leuk he die mannen die denken het wel even te weten maar uit eindelijk de vrouwen het kunnen oplossen hihui.

wat betreft het ongezonde eten, dat heb ik de 2 dagen gedaan dat me vriend thuis was,maar probeer toch wel zo gezond mogelinjk te eten maar op het moment heb ik alleen maar trek in ongezond hihi.

nou heb aardig me best gedaan dacht ik hihi

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Goedenmiddag allemaal!

Joepie ik ben zo blij!! :D Ik ga een weekje eerder met verlof!!
    Dus nu nog maar 3 weekjes werken....HEERLIJK!
    Had nog 90 ATV uren staan en aangezien m'n baas ziet dat het mij toch wel te zwaar wordt heeft 'ie me de laatste week vrij gegeven. Komen die uren ook nog een keer op! :)
    Was al aan het aftellen tot mijn verlof, maar nu kan er weer een weekje vanaf!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    zow sjaninu, zo gaat het aftellen lekker. Een week er afgesnoept. Lekker toch.

@Noa, begint hier idd iets zwaarder te worden. Kost me ook niet meer zoveel moeite om stil te zitten, alhoewel nesteldrang soms flink de kop op steekt. haha

@mvy, wel koffertje meenemen hoor. Je weet maar nooit of je schoonzus gelijk krijgt haha

5. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Zo ik begin even met reageren vanaf pagina 1205, er wordt hier zoveel gekletst.

Annie, wij eten vanavond aardappeltjes uit de oven met knoflook en rozemarijn, met sperziebonen en vis. Als toetje eten we een raket (gek op ijsjes sinds ik zwanger ben). Heb jij al inspiratie gekregen?

Cjpt, jij ook aan de sperziebonen haha. Is er echt de tijd voor he.
    Over gezond eten: ik heb de hele zwangerschap wel erg gezond gegeten vind ik zelf (veel groente en fruit), maar ook wel veel "slechte" dingen (chips en ijsjes). Zolang het een beetje in balans is kan het geen kwaad toch?

Daan, ik krijg meteen trek in muffins. Misschien dat ik straks ook maar wat ga bakken haha.
    Kijk je wel uit meis! Je moet niet vallen he?
    O en mn bloedafname was volgens mij alleen hb enzo ja. Rhesus is al bekend, dus die denk ik niet. Twee buisjes bloed in totaal, dat viel mee.

Alice, wat spannend zeg! Ik hoop dat de baby nog even lekker blijft zitten, maar gelukkig ben je al ruim 33 weken. Succes!

MvY, dus het wordt 27 juli ;) Denk dat ik me ook maar eens laat pendelen. Heb 24 juli in gedachten, zou leuk zijn als dat ook gependeld wordt.
    Jij hebt je vluchtkoffertje al staan dus? Wat ben je goed voorbereid!

Ppa, fijn dat alles goed gaat. Flinke baby al! Wat is de schatting van het geboortegewicht?

Ollekebolleke, mooi dat alles goed was bij je controle. Succes (sterkte?) bij de garage.

Noa, beterschap met je hoofdpijn. Lekker rustig aan doen.

Kattennamen: die van ons heten Simba, Nala en Pumbaa. De familie Lion King :D

Ik heb me een rugpijn, pfff. Verkeerde beweging gemaakt bij de yoga, en nou zit er een wervel of rib verdraaid (ben er nog niet helemaal uit welke). Woensdag mag ik gelukkig weer naar de fysio, zo maar even paracetamolletje nemen :(

Liefs Jessi

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @sjanienu lekker dat je weekje eerder met verlof mag, en inderdaad zo komen die uren ook is op hihi

@daan geloof best dat het zwaar wordt en dat je makkelijk gaat ziiten. maarja die nesteldrang he hihi wordt volgens mij alleen nog maar erger.

@jessie bedankt en ga zeker rustig doen vandaag.
    maar zo te lezen zit jij ook beejte in de lappemand.
    gelukkig mag je al over 2 dagen naar de fysio

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Bijna klaar...

Ollekebolleke, fijn dat je kleintje nu weer op schema ligt. En tja, mannen he....:(

Noa, oei alweer die vervelende hoofdpijn... Ga maar lekker even liggen. Ik had gister ook alweer hoofdpijn, was vanmorgen pas weg..

Eten, hier ook al bijna de hele week ongezond :$ maar daar komt deze week (hopelijk) verandering in hoor! Vandaag aardappelen, bospeen en worst.

Sjanienu, joehoeeee! Nog maar 3 weekjes, lekker!

Daan, je hebt gelijk... Neem hem gewoon lekker mee.

Jessie, ben benieuwd wat de pendel bij jou zegt dan! En ja heb het al klaar staan. Wil nu goed voorbereid zijn op alles haha.
    Wat rot van die rugpijn zeg... Hopelijk word het snel wat minder.

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ow je bent bijna klaar hihi. en ja weer die vervelende hoofdpijn jij gister dus al ja heb het nu alweer vanaf gister avond. wordt echt chagerijnig van gelukkig maar voor me vriend dat hij nu op zee zit hihi

9. Welpje 09

Welpje 09 Actief lid

22 dec 2008
    147
    0
    0
    Hee meiden,
    Vandaag mijn eerste echte verlofdag. Heerlijk gebakkie gegeten bij broer en schoonzus. Hij heeft zijn kind vandaag erkend en wacht nu hun bericht af hoe de 20 weken echo is gegaan.
    Net het 'gluur'gat tussen de poort dichtgemaakt met een stromat zodat ik mij niet meer stoor aan de ongewenste kijkers... Kortom nu al een heerlijk dagje waar niets moet en alles mag.
    Afgelopen vrijdag had ik last van krampen in mijn buik, vriendlief hartstikke bezorgd, gelukkig trok het na een tijdje weer weg.

Eten, pasta met kip!

Daan, invriezen zal niet gaan lukken want we weten de kleur voor de muisjes nog niet... Maar misschien dat ik ze kan bakken en anders met slagroom de muisjes 'vastplak'.

Zijn er verder nog ideeën/ alternatieven voor de beschuit met muisjes?

Ollekebolleke, fijn dat de groeiecho goed was.

Alice, oei spannend allemaal. Succes in ieder geval.

Nou, ga verder met de geboortekaartjes.... Tot later!

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kattennamen: onze kater (naja katertje, hij is vrij klein) heet Skittles (ja van die snoepjes) vriendlief begon op te noemen mars, snickers, m&m's, skittles, ja die moest het worden hihi... al noemen we HEM altijd poes :p

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

AHHHHH word gek hier!

Kan mijn schilmesje niet meer vinden, en ik had er maar 1!!
    En ik kom er dus ook achter dat ik net te weinig aardappels in huis heb... Maar heb nu echt geen zin om naar de winkel te gaan hoor!

Dus heb de bospeen maar gewoon niet geschild (ze zijn zo dun dan ben ik eeuwen bezig met een gewoon mesje), zou dat kwaad kunnen? Ik meen mij te herinneren dat mijn moeder dat nooit deed vroeger...

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Welpje, lekker hoor je eerste verlofdag! Klinkt goed.

Heb nu ff een uurtje tijd om te rusten en dan kan ik gaan koken voor de mannen...

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hallo allemaal!!

Ik spring ook weer even binnen, ik probeer het lezen wel altijd bij te houden!!

De dames die jarig zijn geweest nog gefeliciteerd!
    En Alice heel veel sterkte gewenst, wordt ineens wel echt nu hoor, pffff

Morgen mijn laatste opvangdagje en dan verlof!!
    Hoop dat ik het dan wat meer kan bijhouden hier maar ben ook nog steeds bezig bijtje;)

Vorige week bij VK was mijn ijzer weer terug naar 7.7, dus helemaal goed!
    Bloeddruk was keurig 120/80 dus het vocht en het opzwellen is niet erg alleen lastig.

Kind ligt nog steeds in stuit en er gaat nu aktie ondernomen worden.
    Volgende week donderdag een liggingsecho en daarna als het niet is gedraaid zal het dus wel Gyn worden
    Had dit wel verwacht maar hakte er toch wel even in, ik wil zo graag een natuurlijke bevalling en die kans is er natuurlijk nog wel maar wordt wel minder.
    Maar we houden hoop wie weet gaat deze eigenwijs toch nog draaien.
    Spannende tijden ook hier dus even

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ monique, gaan ze dan eerst proberen om haar handmatig te draaien?

15. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    MvY, wat schattig al die freubelwerken, kan je er nog wat in doen of is hij niet waterproof.....
    En omdat ik ingeleid word zal het wel eerder zijn...

Vluchtkoffer zou ik zeker meenemen en wat ontzettend erg dat je moet gaan shoppen;)

Daan, ben je nog je pyama uitgekomen?

Ollekebolleke, Fijn dat alles nu goed was met de beeb
    wat een gedoe met die mannen, maar ja ook wel erg lief. Welk boek ben je aan het lezen?

Noa, gaat het al weer een beetje? Pm mag..

Sjanienu, wat lekker nu kan je helemaal gaan aftellen

Jessi, wat naar van je rug, ik dacht dat yoga zo goed was;)
    Hier ook helemaal van de raketjes....
    Tja als ze zo doorgaat zal het ondanks het inleiden wel 8 pond of meer gaan worden.

Welpje, en ben je al klaar met de kaartjes?

Monique, ik denk dat het tijd wordt dat je eens serieus met je beeb gaat praten....en gewoon zeggen dat ze nog zo klein is dat ze maar gewoon moet luisteren en gaan draaien...;)
    En lekker nog 1 dag....

16. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Het is eerst kijken hoe beeb zich nu precies heeft genesteld daar binnen
    Dus waar zijn nu precies armen en benen.

Dan is het kijken naar de placenta, maar die ligt als het goed is bij mij gunstig
    Dan hoeveel vruchtwater er is en of je baarmoeder soepel of stug is.

Als dit allemaal in orde is dan kan Gyn idd besluiten om een draaipoging aan te bieden.
    Mocht beeb zoiezo al onmogelijk liggen houdt het meteen allemaal op.
    En wordt het Keizersnee, wat ik dus echt niet hoop.

Vond de bevalling van Mirthe echt geen pretje maar wel heel heel bijzonder om mee gemaakt te hebben.
    En zou dit toch heel graag nog een keer meemaken

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @welpje gefeleciteerd met je 1e dag verlof en dat begonnen met gebak is altijd goed he! hoe was de uislag van de echo.

@mvy ow vervelend he dat je dan iets niet kan vinden en dan ook nog is te kort aardappelen wat ga je nu eten dan? en over de bospeen zou het eigenlijk niet weten.

@moniqeu lekker hoor nog 1dagje werken en dan met verlof.
    en jullie kleintje is dus eigenwijs pffff hopelijk draait hij nog, doen ze anders nog zo draaipoging of niet?

@ppa hmm gaat niet echt nog, en ze hebben liever geen pcm ivm me ke kleintje dus al zo rustig is enzo. maar als het zo blijft dan ga ik hun morgen toch ecgt weer even bellen hoor.

nou meiden ga ff me eten afmaken hihi

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @moniqeu ik zag al dat je wat geschreven had hihi

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ginny mooi fotos hoor!!!

20. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Nita82, mijn moedertaal is Russisch! Maar ondertussen woon ik bijna 9 jaar en werk ik bijna 7 jaar in NL. Van welke/naar welke talen vertaal je?

Vandaag hebben wij toch iets aparts meegemaakt. Om 17 uur zou een kraamverzorgster langskomen voor een intakegesprek. Ik haasten vanuit mijn werk naar huis om op tijd te zijn, komt die muts simpelweg niet opdagen. Raar of niet? Niet gebeld van te voren of wat dan ook. Normaal gesproken zou ik bij de desbetreffende kraamzorgorganisatie meteen weg zijn als cliënte zijnde, maar ja nu is het natuurlijk al veel te laat voor. Ga morgen telefonisch klagen :$ Maar hoe dan ook gelijk geen goed gevoel hierdoor en dat vind ik dan zeer storend. Een afspraak kan altijd niet doorgaan maar bel dat dan even door, zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina