Augustus 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Daan78, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DesireeK

DesireeK Actief lid

Oct 26, 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Goedenmorgen Dames,

Net weer terug van het ziekenhuis.
    Weer een groei echo gehad en alles zag er goed uit. Ze had een mooi gemiddelde :)
    En weer de bevestiging dat het zeker weten een meisje is.. Is ook altijd wel prettig ;)
    Ze ligt gelukkig ook met d'r koppie naar beneden, en haar rug naar de linkerkant. Op dit moment dan. want ik heb zo het gevoel dat ze nog wel eens wisselt...
    Bloeddruk was ook goed. Dus mag weer niet klagen...

Met mijn bekken gaat het op dit moment even redelijk. Gister weer naar de fysio geweest en dat scheelt toch wel iets gelukkig. Voor de rest oefeningen mee gekregen en advies van zoveel mogelijk liggen.
    Dat laatste is toch erg lastig, al doe ik wel mijn best...

Ik heb wel weer alles gelezen maar kan het allemaal niet meer onthouden...

even kijken...

ik heb twee katten, genaamd Chinook en Mr. Smeagol

Leuke ideeen ipv beschuit met muisjes... vooral die lange vingers is wel leuk om mee te geven naar school voor mijn zoontje om uit te delen...

Muis Welkom... Wij zijn op de zelfde dag uitgerekend...

Kaartjes zijn hier al besteld. Wij waren er vrij snel uit welke we wilde hebben.

Maagzuur: weinig tot geen last van gelukkig
    Kramp: vannacht weer voor het eerst sinds een heel aantal weken weer een keer gehad.

Alice: ik duim voor je.
    Monique: ook voor jou dat je kleine toch nog gaat draaien...
    Lieke: dat was vast wel schrikken. Hoop ook voor je dat het nu weer rustig blijft...
    Fon: Geniet van je verlof, En wat leuk zo'n babyshower.. je bent aardig verwend zo te lezen...

Kleurstof voor in de champagne is ook een leuk idee Daan...

Verlof: Nog 2 dagdelen werken, Woensdag en vrijdag en dan mag ik ook met verlof :)

Hanna/ Ginny: mijn nieuwe afspraak bij de Gyn is op 16-07 om 8.30 uur

Geloof dat ik nu weer een beetje bij ben.. sorry als ik iemand of iets over het hoofd heb gezien... het is ook weer zoveel ;)
    Vraag me alleen af waar MVJa is gebleven....

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Desiree, super dat je controles goed waren zeg. Niks om je druk over te maken, fijn he.

Jij bent ook aan het toewerken naar je verlof. Heerlijk toch.

MvjA, vroeg me ook al af waar ze was ja.

3. DesireeK

DesireeK Actief lid

Oct 26, 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Ja heerlijk. Het is toch altijd weer afwachten. En dan loop je weer met een big smile het ziekenhuis uit. ook omdat je nog even hebt kunnen spieken naar de kleine. De eerst volgende keer dat ik er zie is als ze geboren is...

Ben er wel aan toe hoor, aan het verlof. Ben blij dat ik kan aftellen nu. Ben Alpha hulp dus het is best zwaar. vooral voor mijn bekken. Gelukkig heb ik hele aardige mensen die zelf ook nog best veel kunnen en goed voor me zorgen.

Ik had er aangeboden om d'r buddy te worden maar helaas nog niets gehoord.

4. nyn81

nyn81 Actief lid

May 27, 2008
    214
    0
    0
    Goedemorgen!

Hier ook een heerlijk zonnetje! Straks snel naar buiten. :)

Monique, jammer dat jullie uk eigenwijs blijft. Kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten. Hoop voor je dat 'ie of zelf nog draait, of anders dat er in elk geval een goede draaipoging zal aankomen.

Alice, jeetje zeg! Dat zal schrikken zijn geweest! Gelukkig hebben ze (en jij ook zo te lezen) alle vertrouwen in jullie kleintje. Ik hoop voor jullie dat jullie uk nog een tijdje blijft zitten en anders komt het vast ook allemaal goed!

Hier wieg en commode in elkaar. Had nog even wat meer voeten in aarde dan gedacht/gehoopt... Spijkers die we eerst gekocht hadden waren te lang (hout begon zelfs te splijten...:(), 2e spijkers hadden een te kleine kop en uiteindelijk is het gelukt met kleine minischroefjes. Pffff, gelukkig! Nu alleen wel weer wat schilderwerk bijwerken... Grrrrrr.
    Maar... alle inspanning wordt beloond, want we vinden het er erg leuk uitzien!
    Nu nog aankleedkussen en alle andere benodigdheden kopen...

Leuke ideeën trouwens voor alternatieven voor beschuit met muisjes! Moeten we hier ook maar eens over nadenken. Maar eerst de 'belangrijke dingen' maar eens! (Naam vaststellen -zijn we wel al bijna zeker over, hoor!- kaartje ontwerpen/uitzoeken, spullen voor uk kopen, spullen voor bevalling kopen, huis op orde maken.... Genoeg te doen nog hier!;))

Groetjes!

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeiemorgen allemaal!

Heb me heerlijk geinstalleerd in het zonnetje met een boek erbij. Eerst eens even lekker relaxen! Vanmiddag even de weekboodschappen doen en aan het eind van de middag naar de vlos. Lekker dagje lijkt me zo.

Zag wat dingen voorbij komen over de bevalling en waar we ons eventueel zorgen over maken. Ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht (wil dat ook zo min mogelijk doen). Het enige dat wel eens door mijn hoofd schiet is dat ze nu volgens mij nog erg vaak aan het draaien is. Harde plekken veranderen steeds en zie mijn buik echt alle kanten op draaien. En ik hoop dus gewoon alleen maar dat ze met haar koppie naar beneden gaat. Zou het wel echt HEEL jammer vinden als ik een keizersnee moet. Gewoon omdat ik niet weet of wij ooit nog een kindje willen/krijgen en dat ik wel graag een keer een natuurlijke bevalling mee zou willen maken. Maarja, misschien dat de vlos me vandaag kan vertellen hoe ze nu precies ligt.

Zo, laptoppie uit en boekje erbij.

Kijken jullie ook uit met de zon deze week? Hoorde vandaag dat er waarschuwingen afgegeven zijn omdat de zonkracht nu op 7 staat en 8 het maximale is dat in nederland gemeten word. Dus in een kwartier kun je goed verbranden. En dat in combi met eventuele zwangerschapsmaskers... haha dan worden we een aantrekkelijk stelletje hier ;o)

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nyn, wat een klus zeg. Gelukkig is het gelukt he en hoef je het alleen nog even bij te werken.

Ik kreeg met 30 weken ook ineens een 'alles moet nu klaar' gevoel. Binnen een paar dagen was dat gepiept en zou nu niks meer kunnen bedenken wat er nog moet komen. Alles is klaar en beeb mag komen over 3 weken.
    Veel plezier gewenst hoor.

Cjpt, lekker in de zon heerlijk.
    Succes bij de vk. Ze kan je echt wel vertellen hoe beebje ligt hoor.
    Hier ook een draaikont, maar dan alleen van links naar rechts om as. Kopje blijft stug beneden, maar denk ook niet dat die nog uit mijn bekken floept, daar ligt ie te diep voor.
    Gun ik jullie ook hoor.

Je was me net voor met plaatsen.
    Ik heb al zwangerschapsmasker helaas, maar ach. Laat me die zon ook niet afpakken hoor. Maar voor wie het nog niet heeft, beetje bescherming zoeken hoor.
    Dus voorzichtig in de zon.

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

Sep 1, 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,
    eindelijk tijd om eens even terug te lezen en op iedereen te reageren... Want ik heb vrij!!! Vrijdag nog even afscheid nemen en dan is het tot november voorbij, het hele schoolse leven!
    Ik begin op pagina 1200, dus iedereen die ik daarvoor dus vergeet, sorry! Niks persoonlijks!

37 weken: inderdaad, dan mag de baby gewoon thuis worden geboren.. Dat is voor mij dus gewoon over 2 weken en een beetje! Heus spannend...

Sjanienu/Liefie: Ik ken dat gevoel inderdaad, dat je dingen laat liggen tot je verlof en dan bang bent dat je het niet af krijgt.. ik heb inderdaad toch al een heleboel dingen gedaan, zodat ik ook nog tijd met lief kan doorbrengen, want die is over 3 weken ook 6 weken vrij. Als ik dan nog kaartjes moet knopen, enveloppen moet schrijven...

Mamadeluxe: Ik had even gemist dat je er nog 5 hebt! Jeetje, dan kan ik me voorstellen dat je niet overal aan toe komt, rustig aan! ben benieuwd of je alweer wat meer rust hebt nu...

Nita: Oh, wat leuk een poesje! Zal straks wel lezen of je het al hebt en hoe het heet, maar onze poezen heten Puk en Saartje..
    Hihi...dat vond ik ook zo leuk, dat mijn banner naar het een-na-laatste vakje sprong..

Hoops: Jeetje, spannend allemaal, hartfilmpjes enzo.. Hoop voor je dat je kleintje nog draait!

Welkom Muis511!

Seks: Eh...is ff iets minder, buik zit gewoon in de weg voor het favoriete standje zeg maar... En andere standjes krijgen we alid de slappe lach... Dus nu vooral veel knuffelen en hand en spantdiensten...*Bloos*

Melisa: jeetje, dat is schrikken meis! Goed dat je stopt met werken enzo hoor, nu lekker genieten!

Rian83: die pijn in je schaambeen heb ik ook, je kindje daalt in! En nee...er is helaas nik voor.. Balen hè!

Daan: jeetje joh, voorzichtig doen met jezelf hoor! En dan is op je billen vallen nog tot dar aan toe, maar fijn is anders!Vind het ook belachelijk natuurlijk dat je je vriend moet roepen als je uit bed moet... NOT! Je bent niet invalide enzo ( dat roep ik alsmaar..) maar je wort nu wel een beetje instabiel enzo! Sichtig doen!
    En sja...die indalingsweeen, ik denk maar zo.."er gebeurd tenminste wat!" Is alleen maar goed toch?

Alice: jeetje meid, nu al! Fijn dat je wel in het ziekenhuis bent, zet hem op meid!

MvY: 27 juli is een mooie datum hoor! Die vind ik ook wel mooi, maar zelf heb ik 23 juli in gedachten...heel gek...
    Rustig aan met dat gepoets hoor jij! En wat rot dat je nu toch nog moet shoppen...hihi!

Daan: Goed van je dat je dat l hebt vastgelegd!Lijkt me inderdaad beetje gek om op de sterfdag van je vader te bevallen... Maar als ze inderdaad met 41 weken strippen, zal het vast niet zo ver komen!

Sjanienu1: Lekker!! Een weekje meer rust!

Monique27: Hè, dat is inderdaad vervelend als je graag een natuurlijke bevalling wilt. gewoon hoop houden hoor! Gaan ze hem anders niet draaien? Of wil je dat niet?
    Ah....daar wordt ook al antwoord op gegeven.. Spannend meid!

Muis511: Dat is inderdaad heel raar! beetje onbeleefd ook!Ik zou daar ook een gek gevoel bij hebben..

hanna: Fijn dat alles weer goed was, tenminste...daar gaan we gewoon van uit hoor! Die kruimel die groeit wel en anders heb je mooi weer een echo toch?

Natasja: gefeliciteerd met je verlof! Lekker hè!! Moet jij er ook zo aan wennen? Plan mijn hele dagen nog vol..

Daan/ppa: dat heb ik ook! Op mijn linkerzij minder last van maagzuur dan op mijn rechterzij! Ik neem een hap vla, dat helpt bij mij heel goed en anders buikademhaling.

Fon: wat leuk joh! Een babyshower!!
    en wat een leuke cadeaus!

Rian: Inderdaad zoeken op het net ( zoals hanne al heeft gedaan voor je!) Zijn zoveel ideeen, of heb je zelf niet iets wat je hel leuk vindt?

Nita: KUITKRAMP!! AAAARGH!! Inderdaad, tegen het plafond en hoger... zo vervelend hè!!

DesireeK: Fijn dat alles weer goed was en dat het met je bekken ook ff iets beter gaat!

CJPT: Dat klinkt lekker hoor, jouw dagje! Ik kijk iets minder uit naar de zon, zoals vandaag, dat vind ik lekker. Wel 3/4 broek en shirtje maar geen zweet zeg maar... Hihi!
    geniet maar lekker meis!

Daan: bah, balen dat je een zwnagerschapsmasker hebt... Goed smeren in de zon! Ja mam...:p

geboortjekaartje: IS OOK GEWOON MOEILIJK!! Net als een naam! Zet hem op meiden!

Nou, ik ben weer bij hoor, poeh!

Hier gaat het weer goed, rug is een stuk minder gelukkig, meisje beweegt lekker. Ik zie en voel af en toe echt haar rug en billen omhoog komen. En van de week weer zo'n voetje uit mijn buik...beetje alien-achtig!
    Mijn mama en papa hebben haar zaterdag ook gevoeld, dat was wel bijzonder hoor. Allebei tranen in hun ogen!

Ga vandaag mijn laatste geboortekaartjes knopen en vluchtkoffertje klaarmaken.. En ik wil nog meer, maar lief zei al: " Niet alles hoeft dan deze week ook af hoor!" Daar heeft hij wel gelijk in...

Meiden, een fijne dag en ik log straks wel weer in!

Liefs, Pluis
    ( Interpunctie is niet geweldig, maar toetsenbord is draadloos en pakt sommige toetsen niet lekker...of blijven hangen en dan moet je dus als een malle op ESC aan drukken want anders dan is of bericht helemaal weg ( als je backspace als laatste indrukte) of er staat een regel lang 1 letter...zo fijn..:x)

8. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

Sep 1, 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    WAAAAAAT???? Nog maar 39 dagen??? IEKS!!!

Zag dat CJPT had geschreven over het nadenken over je bevalling... Dat komt nu toch wel heel dichtbij hoor!
    Ben niet bang of zo voor de bevalling, vindt het wel spannend. En inderdaad, een keizersnede hoef ik ook niet echt. maar als het moet, dan prima hoor! Ik vind het vooral heel gek ( ik de controle-freak) dat ik niet weet wat me te wachten staat.. Hoeveel pijn het gaat doen, hoe lang het duurt etc...
    Maar komt goed, triljoenen vrouwen voor ons!

9. marina71

marina71 Bekend lid

Nov 12, 2007
    605
    0
    0
    Hier ook laatste werkdag vandaag...YEAHHH, vanmiddag met een koppie thee en leuke chocolaatjes met roze en blauwe muisjes afscheid nemen van de collega`s, dan de komende 2 dagen bijzonder verlof vanwege de bruiloft zaterdag en dan start aanstaande maandag mn zwangerschapsverlof...super he!!!

Heb er zo`n zin in

Liefs Marina

10. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Pluis, geweldige update meid.
    Enne, zal me maar aan je advies houden hoor en Rolf roepen als ik uit bad wil.

En smeren, ik doe een petje is dat ook goed? hihihi.

Hoe is het met je rug?

Gaat snel voor ons he. Ik denk zelf ook de 27e, maar alles is goed vanaf de 12e juli. (imv feestjes die ik nog heb)
    Jij denkt dus de 23e. Lekker snel. Ik hoop het voor je.

jeej, vrijdag nog afscheid nemen en dan lekker met verlof. Goh, dan ga ik toch weer even terug denken aan het hele prille begin dat we hier de aug. mama's gestart hebben. Wat is het toch snel gegaan. (cliche maar waar)

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    goeiemorgen meiden

lekker geslapen??? hier niet de hoofdpijn was der nog steeds en nu nog dus ga zo de vk bellen kleintje heb ik ook nog niet gevoeld sinds gisteravion 19.00 dus ja.
    hier schijnt de zon ook lekker de hond ligt er al van te genieten hihi.
    de was hangt ook buiten kan het lekker drogen hihi.

de meiden die moeten werken werkze nog even.

en de gene die verlof hebben hoe mooier kan je verlof beginnen met het zonnetje er bij.
    nou meiden ik meld me straks weer en anders me buddy.

tot later

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noa, ben benieuwd wat de vk zegt. Annie is je buddie toch?
    Succes, hoop niet dat je weer hele ziekenhuis riedel door hoeft, maar het is natuurlijk wel fijn om te weten dat het toch wel goed gaat.

Denk aan je.

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Succes Annie! Hoop dat alles gewoon goed is!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    @daan bedankt hoop ook dat ik niet het hele ziekenhuis verhaal weer moet doen maarja beter te veel dan 1x te weinig.
    me moeder zei al dan nemen ze je maar op zodat ze de kleine meer in de gaten houden. maak me toch best zorgen. en de vk is ook maar in gesprek dus ga het nu weer probere,

annie is me buddy inderdaad

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zoooo, jullie hebben jullie vingers niet van het toetsenbord af kunnen houden zo te zien... ;)

Heb heerlijk 2 uurtjes geslapen!

Ga nu even lekker buiten relaxen, niet helemaal in het zonnetje hoor want ik ben na 10 min al zo rood als een kreeft hihi. Dus nu dan al helemaal (thnx voor de waarschuwing!)

Kom straks wel weer verder reageren...

Oja, Noa succes hoop dat het niks ergs is!

16. mvja

mvja Niet meer actief

Hey meiden,

Hier even snel een berichtje van mij :) Ik zag dat er een aantal mensen zich afvroegen waar ik was hihi...

Ik ben behoorlijk druk geweest de afgelopen week met van alles en nog wat. Heb wel elke keer tussendoor wat bijgelezen, maar kreeg de kans niet om te reageren.

Maar hier is alles lekker hoor, alleen nog erg drukkies.

Ik probeer deze week echt even op iedereen te reageren.

Dikke kus en een fijne dag allemaal!

Ps. wat ook kan helpen tegen kramp is een paar klontjes suiker opeten, werkt hier prima... (standaard een paar klontjes langs het bed liggen en in mn tas zitten)

17. zicht

zicht Niet meer actief

Goede middag meisjes!!

Wauw lekker weer veel geschreven!!!
    Daan, je was lekker vroeg op.
    Ik heb lekker uitgeslapen!

En wat een weertje!! Ik vind het alleen helemaal niet meer lekker om in de zon te zitten. Maar in de hangmat onder de parasol is het prima vertoeven hoor! Heb nog geen zwangerschapsmasker en hopelijk blijft het zo.

Zijn bij jullie de buiken ook zo enorm huge!!!! Zelfs mijn zwangerschapsonderbroeken knellen nu.

@ annie, lijkt me mooi om dat mee te maken, je kleintje met de hik. Bij mij nog geen hik gevoeld, alleen maar wild bewegen in het rond. Ik denk dat ze een karate kid is.

Gelukkig ligt ze wel al deze tijd met hoofdje naar beneden, maar dr voeten staan alle kanten op. Dan weer links, rechts en recht naar voren.

En fijn he ouders die even komen poetsen! Hier is ook de nesteldrang toegeslagen. En het grote wasfestijn is ook begonnen.

@ mama van youri, ik ben ook wel benieuwd naar wat je tot nu toe heb! Misschiern kan ik je ook wel voorzien van wat tips voor je geboortekaartje! Als je dat leuk vind tenminste.

@ DesireeK, fijn dat alles goed is met groei!

@ nyn, zo leuk he dat alles in mekaar zit.

@ miekepluis, wat super dat je laatste dag er (bijna) op zit! En inderdaad wat een super update.

@ marina, SPANNEND!!!! Ik hoop dat je een betere nachtrust voor je bruiloft heb dan ik. Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan! Gelukkig had ik goede make up!!! Wat is je planning voor die dag? Wat een ontzettend goed begin van je verlof!

@ noa, succes straks bij je verlos. Hopelijk is er niks aan het handje.

Zo dit was mijn update op base van de laatste 2 blz. Je kunt wel merken dat er meer meiden met verlof zijn hihi.

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

Nov 11, 2008
    1,355
    0
    0
    Zo de raampjes zijn weer schoon!!

Ik heb nog niks van Noa gehoord, gelukkig maar denk ik dan...

@Miekiepluis, lekker hor je verlof!! Ik nog 9 dagen met vandaag erbij dus schiet wel op!
    Ik zit nu te denken wat ik de kindjes zal geven als ik weg ga. Heb jij nog iets gedaan?? En ik heb natuurlijk ook nog dat ik verschillende kinderen op verschillende dagen heb pff...
    Wil eigenlijk wel iets trakteren ofzo. Als mensen ideeen hebben dan zijn die welkom!

@mvy, lekker dat je even hebt kunnen slapen! En idd ik heb een lieve papa!

@mvja, zal het eens proberen de suikerklontjes. Bij mij valt de pijn mee maar het is meer vervelend dat ik dan elke keer me been moet strekken zodat het weer weg gaat. En dan soms 5 keer per nacht!

Oh ik krijg nu net een sms van Noa! Ze moet om 14.10 bij de vk zijn vanwege de hoofdpijn en haar rustige meissie! Ik hou jullie op de hoogte! Hopen dat ze straks zelf weer online/thuis is!

19. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden!

Even snel, want ik sta op het punt om weer weg te gaan!
    Vanmorgen bij de VK geweest en alles was goed...bloeddruk 120/80 en de kleine ligt al netjes ingedaald!!! Verder geen bijzonderheden en over 2 weekjes weer terugkomen.

Wij vertrekken zo richting Oirschot, want ik ga een bellypaint laten zetten!!!
    Bij dezelfde vrouw die vorige week bij Liefie de Junglekamer heeft gemaakt ;)
    Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en heb er dan ook veel zin in!

Fijne dag meiden en geniet van de zon!!!

20. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goed nieuws Ginny. Veel plezier met de bellypaint.

Share This Page