Kanela veel succes vandaag! Brusje veel sterkte, hopelijk voel je je snel beter.. @cjpt: is idd makkelijk praten voor niet zwangere vrouwen, ik zei dat zelf ook altijd maar werken nu valt toch vies tegen! ik ga me nu toch een beetje zorgen maken over de ligging van mijn beeb, heb de afgelopen week tweemaal flinke pijn gehad in mijn onderbuik die echt in golven kwam zeg maar en doortrok naar mijn rechterheup. (ik voel ook alleen mijn rechterheup als ik ongi ben) dus ik denk dat het indalen is. alleen ligt mijn zoontje met zijn koppie boven (zie je zo zitten als ik op mijn rug lig) en voel ik zijn voetjes beneden.. dus ik begin me af te vragen of dit wel de goede kant opgaat!
Even snel voor mijn echte reactie. Manlief kwam gewoon om kwart voor 9 uit zijn bed en is al druk bezig in huis Oh en luister naar de tip van MvY! Kruidvat heeft baby aanbieding. Die sokjes schijnen echt heel goed te zijn. Ik heb mijn bestelling al bij moeders neergelegd hihi. (geen zin om naar de stad te fietsen gniffel). Zo nu ga ik even bij mannetje kijken.
Mogguh meissies! Daan: fijn dat manlief weer een beetje bijgetrokken is, jij ook? Hanne: lekker!! je laatste dagje en dan ook nog hulp! dat ga je redden! Brusje: Jeetje meis, voorzichtig doen hoor! Jakkie, klinkt heel naar... Cjpt: naar hè, dat vocht, het scheelt bij mij een kilo met de ochtend en de avond! VEEEEEEEEL drinken! ik moet zo even naar onze nieuwe tandarts, kennis maken enzo.. Vind ik toch wel spannend. heb 18 jaar bij dezelfde gezeten, maar een tandarts in Hilversum als je in Zeewolde woont bleek toch niet zo praktisch... En daarna komt een vriendinnetje van mij, die al 41 weken zwanger is...dus dat is wel spannend! Oh! Gisteren verhaal gehoord! Vriend van mij heeft er ee neefje bij, waarvan de hele bevalling ( echt waar!) 36 minuten heeft geduurd! En geen scheur of knip! En drie dagen daarna kon ze alweer haar eigen kleren aan... Ik heb gezegd dat ik daar maar niet vanuit ga....BUT SOME GIRLS HAVE ALL THE LUCK!! Fijne dag meiden! Liefs, Pluis
Pluis dat is mijn grootste angst!!!! want dan zul je zien dat mijn man niet optijd thuis is en ik niet optijd in het ziekenhuis haha. Lig ik straks in me eentje op de grond bij de salontafel!
Goedemorgen allemaal, Mijn laatste dagje werken!!!! Enne.. ..dit hoor ik graag! Ok, misschien mag het ietsje langer duren, maar toch, dit soort verhalen geeft de burger toch moed (gelukkig heb ik ook wat van dergelijke voorbeelden in mijn omgeving: bevallingen die binnen een paar uur gepiept waren). Oh, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik over een paar uurtjes verlof heb tot december....!
Kanela, Succes vandaag met je punctie! Duimen draaien hier volop voor je! Noa, gelukkig dat je nu extra goed in de gaten gehouden wordt. Ik vind je ontzettend dapper er alleen opaf en dat je er zo ‘rustig’ onderblijft. Mama van Youri, jeah! Dat kan van je lijstje af wat fijn zeg dat je beslissing hebt genomen. Mooie buikfoto! Daan, niet met opgekropte boosheid zitten hoor, gooi het eruit en zeg het tegen hem. Dan vreet je jezelf in ieder geval niet op. Brusje, naar om te lezen dat je zo rot voelt. Cjpt, goede reactie op de zes weken van te voren eruit gaan, glimlachen! Ik vind het ontzettend lekker dat ik nu lekker al mijn dingen alleen kan afronden. Ik heb van mijzelf nog 2 dagen de tijd gekregen om een beslissing te maken voor een geboortekaartje….. Morgen en overmorgen is vriendlief gelukkig ook vrij dus kan hij helpen! Geniet van het mooie weer vandaag maar wel goed smeren of de schaduw opzoeken he!
Ja ik glimlach tegenwoordig best veel hahaha. Ik krijg soms zulke domme dingen naar mijn hoofd! Of nouja, dom is niet het goede woord. Maar opmerkingen en verhalen waarvan ik me afvraag: waarom denk je dat ik daar nu op zit te wachten?!?! Dus ipv mijn hormonen over die mensen uit te storten heb ik iets anders gevonden.... glimlachen ;o)
Goedemorgen opdeze mooie dag! @kanela, veel sterkte met de punctie vandaag, ik hoop zo dat het goed is. Verlof: ik stop 5 weken van te voren. vorige keer stopte ik met 4 weken, dacht dat dat ook wel te doen was, maar niet dus die laatste week was net ff te zwaar...en dan zit ik nog wel de hele dag op mijn kont op kantoor. in 36 minuten bevallen....neeeeee, mijn vriend werkt op een uur rijden hier vandaag, dat mag niet gebeuren hoor. Misschien een stomme vraag, maar hoe voel je wat het hoofdje en het kontje is? de beeb ligt volgens mij nog steeds dwars en heel soms met het hoofd of het kontje naar boven. Maar dan weet ik dus niet wat het is...kop of kont? jeeeeeejjjjjj....ik heb mijn bon voor de blije doos ontvangen, vanmiddag op een drafje naar de Prenatal waar ik ongetwijfeld niet alleen met die doos vandaan zal gaan.. Zo nu ff in de tuin zitten..8)
Goedemorgen meiden was ik weer hoop dat het met jullie allemaal goed gaat met de meeste wel las ik .. @noa gelukkig dat er niks ergs aan de hand was maar kan me voorstellen hoor dat je zo schrikt als je je meissie zolang niet voelt .. mijn kleine meid is echt een drukte maker . @kanela sterkte voor vandaag heb verders niks terug gelezen anders kon ik denk wel wel 20 pagina,s terug lezen hihi fijne dag allemaal vandaag en jippie vandaag 32 weken zwanger de laatste 8 weken gaan in Groetjesss Tallll
Haha Daan, jij bent gekke Henkie niet?? Was misschien wel goed geweest, gekke Henkie had die stofzuiger gewoon onder de bank gelegd en aangezet! Wel fijn dat je man redelijk vroeg is opgestaan en in huis bezig is! MvY, niet ook beginnen met slijmproppen hè?! Mag je lijf nog wel even mee wachten! Kanela, denk aan je. Brrr, lijkt me toch niet niets hoor, zo'n punctie... Tal, gefeliciteerd met je 32 weken! Miekiepluis, dat klinkt niet verkeerd!!! Waar kan ik zo'n bevalling reserveren?! Nou ja, misschien is een paar minuten extra speling inderdaad wel handig, manlief moet zo'n 30 minuten rijden om thuis te komen als hij op zijn werk zit. Oké, 46 minuten is ook goed. Woont dat vriendinnetje (41wk) een beetje in de buurt?? Zou zelf denk ik niet ver meer weg durven te gaan met 41 weken! Cjpt, lekker rustig aan doen vandaag! Dan nog even dit... in de zomer eet ik altijd minder, omdat ik dan minder zin in eten heb. Wel merk ik zo nu en dan dat ik eigenlijk best trek heb. Eet ik een plak brood en dan kan ik bijna kokhalsen omdat het me niet smaakt... Probeer dat nu op te lossen door er vaak aardbeien op te doen of een tosti te maken, maar brood blijft brood en gaat er nauwelijks in. Lijkt me niet goed voor de kleine. Ben zelfs laatst wat afgevallen. Is er wel weer bijgekomen, maar toch. Hebben jullie misschien een goede eettip voor mij?
@ Nyn, hmmm lastig, ik ben zowiezo al geen brood eter dus heb er ook moeite mee. Ik probeer maar zo creatief mogelijk te zijn ermee. Dus verschillende soorten brood uitproberen. Bijv maisbrood of iets met andere soorten granen ofzo. Ik heb een tijdje elke keer een halfje brood bij de bakker gehaald en dan steeds een andere soort. Nu weet ik een beetje wat ik lekker vind en wat niet. En beleg; ook iets spannender proberen te maken voor jezelf. Brood met kaas is ineens een stuk lekkerder als je ipv boter mayo gebruikt en er plakjes komkommer of augurk oplegt. Of als je van tomaten houd (brrrr) dan tomaten. Je kunt misschien ook eens een kookboekje kopen dat over broodjes etc gaat. Staan soms ook goeie tips in!
Hé dank je buddy, ja ik ben er nog, wat een leeswerk meiden hahaha Vandaag zou mijn laatste werkdag zijn geweest mits ik niet al bijna 10 weken thuis zit maar voelt toch een beetje anders... Daan ik las over je man gisteravond, ik zou helemaal uit mijn plaat gaan als iemand me zo laat zitten en ik vol hormonen zit. Ik weet hoe lastig het kan zijn om je man werkeloos thuis te hebben, ik had mijn man een paar jaar terug burn-out en werkeloos thuis, not nice! Je verdient het nu om te genieten en niet je druk moeten maken om dit soort dingen! Ik lees dat ie een goedmaak poging aan het doen is vanochtend, heel goed! Kanela wilde ik ook succes wensen, ik hoop het beste voor jullie! Noa goed gerustgesteld weer gelukkig, ik weet hoe het is om je beeb zo weining te voelen dat het je onzeker maakt, zo kwam bij mijn zoon twee ter wereld met 35 weken dus heerlijk dat ze je in de gaten houden, dat deden ze toen bij mij niet genoeg en ben ik achteraf wel boos om geweest! Brusje, heftig om je nu zo te moeten voelen terwijl je kids hebt rondlopen en je zou moeten genieten met een boekje in de tuin (of een sopje in je had bij nesteldrang Rustig aan blijven doen en hopelijk blijft het nu wat stabieler. Ik las iemand over tintelende handen, dat heb ik ook erg en ik zie het opzwellen ook niet zo maar volgens mij zwel in geleidelijk helemaal op dus merk ik het niet zo ineens hahaha Verder ben ik zo duf als een konijn dus ik ga maar eens wat doen voordat ik hier in slaap val
@Ollebolleke, hoe gaat het met verven Je moet er nog maar zin in hebben, hier moet Mirthe haar kamer ook nog, maar zet mooi hubbie er aan Jammer dat ook jouw beeb nog een stuiterbal is. @Brusje, rustig aan hoor meid!! En Mirthe was ook 8 pond, vond het best te doen hoor @Cjpt, ha ha Vanaf januari komt oppaskindje terug met een broertje of zusje, dus dan heb ik dagen dat ik er 4 heb, dan moet die knop toch wel omgaan Als ik vocht in mijn handen heb dan is het soms net of er een beestje over heen wandeld, gek gevoel he @Marieke1983, ook een stuiterbal kan indalen he! Al is het dan zijn kontje ipv het hoofdje @Miekiepluis, een bevalling van een half uur klinkt leuk maar gek genoeg zou ik er niet voor tekenen. Gaat dan zo snel dat je niet eens beseft dat je aan het bevallen bent joh. Ik heb hier een nachtje alleen in de bank gezeten, moet zeggen dat dit toch wel heel speciaal is geweest, die laaste nacht alleen met mijn kleine meid Ben toen ook heel rustig geworden en heb echt alle tijd gehad om me voor te bereiden op wat er nog komen ging En na 3 dagen eigen kleren aan dat heb ik hier allang uit hoofdje gezet, 3 maanden misschien @Jingi, hoofd is een hele harde tennisbal en kontje is wat zachter Nou heb ik altijd hoofd bovenin dus weet hoe het voelt maar vraag me ook wel eens af hoor dat als ze 's nachts gedraaid zou zijn ik de andere dag de billen zou voelen @Nyn, afvallen kan in deze periode gebeuren staat ook in mijn boek Geeft niets hoor, beeb pakt echt wel wat hij nodig heeft Misschien lekker aan de rauwkost of salade of iets?? Is gezond en met dit weer vind ik dat altijd wel lekker ook Ik zou geen brood eten tegen heug en meug hoor, heb je niets aan! En crackers ofzo? Zit heerlijk relaxed in de tuin met laptoppie, Mirthe darteld hier wat rond, wat een leven
Zo, nu even de tijd nemen om eens te reageren hier *schaam* Ik reageer vanaf pag. 1216 anders word het me echt te lang hoor hihi Als eerste: Kanela heel erg veel suc6 en sterkte vandaag, Probeer die eerste week wat afleiding te zoeken, (helaas ervaringsdeskundige hier wat betreft vwp, laat je de eerste dagen flink verwennen en kruip lekker op de bank of op bed met wat films/boeken en daarna proberen je gedachte op iets anders te houden dan de punctie) Hier draaien de duimen heel erg hard voor je! Wat betreft de zon: helaas kan ik er niet tegen om in de zon te zitten, maar de schaduw vind ik ook een prima optie nu hoor. Hoewel ik er niet echt aan toe kom nu... kuitkramp: ik pak altijd pas suiker als ik daadwerkelijk kramp heb, je word dus wel wakker met de pijn/vervelend gevoel, maar het zakt dan hier wel snel weer weg. verlof: meiden geniet er lekker van! Zeker nu met dit lekkere weer! noa: jeetje meid, het is zo niet echt een zorgeloze zwangerschap voor je he! Wel fijn dat je nu iedere week 2 keer mag komen, stelt je toch wat geruster he! ginny: hoe was het in oirschot? hopelijk is het mooi geworden! Een kennisje van mij is daar ook geweest en was echt prachtig geworden. miekiepluis, ja hoor, dat pakje trekken ze dan gewoon uit je koffertje Hier ook de eerste kleertjes in het koffertje en dat krijgt ze hoe dan ook aan! bevalling: Ik kijk er ergens wel naar uit, hoop alleen niet dat het te snel gaat. Ons manneke is in 6,5 uur tijd geboren en nu is mn grootste angst dat dit zo snel gaat dat ik het emotioneel niet kan trekken... en het dan nog maar niet over na-weeën te hebben. Wat mij betreft mag het dus weer 6,5 uur duren dat was niet te lang en ook niet te kort hihi En wat betreft taarten bakken tijdens de weeën, hihihi geloof niet dat ik dat zou kunnen. Zeker niet als ik weer zo'n weeënstorm krijg hihihi liefie: heel erg veel plezier! en tot de 3de Roos: hoe is het nu met je meid? hoop dat het afscheiding is voor je! Daan: ik zou ook gruwelijk pissig zijn hoor! Zeker als ik zo de reden zie waarom... Gelukkig is ie nu wat bijgetrokken! (nu nog een supergrote bos bloemen en een lekker etentje om het goed te maken ) brusje: het zit je ook niet echt mee he, beterschappies meid en wat betreft je echo,gewoon de gyn ff bellen en om uitleg vragen als het je niet helemaal helder meer is! Zo, dat is weer een hele lap tekst Hier dus erg drukkies, ik ben boven proberen alles op orde te krijgen met de kinderkamer, maar dat wil me niet heel erg hard lukken :x Het is elke keer net niet hoe ik het hebben wil grrr. Daarnaast ook de achterstallige rommels aan het bijwerken enz. dus het schiet niet op hier. Dan hebben we over 2 weken ook nog de ellende dat de beneden verdieping helemaal leeg moet zijn omdat ze de tegelvloer komen leggen. Dus kasten en alles wil ik ook leeg en opgeruimd hebben. Met nu dus het gevolg dat het door heel het huis 1 grote puinzooi is :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x Wat ben ik blij als ik dadelijk alles op orde heb, mijn lijf wil nu ook nog niet echt meewerken dus bij elk klein ding wat ik heb gedaan moet ik weer even iets zittend doen... En dit alles met n dreumes van anderhalf hihi... Hoewel deze kleine dreumes de afgelopen 2 dagen ontzettend lief is voor mama, hij word smorgens even wakker voor zijn melk, om daarna weer heerlijk in slaap te vallen tot 10 uur a half 11. En in de avond is het nog maar 3 kwartier spoken ipv de anderhalf a 2 uur eerst. Mama is dus weer een beetje bijgeslapen Voor de rest weet ik niet zo heel erg veel meer te melden, dus wens ik jullie allemaal een hele fijne zonnige dag toe!
Kanela, succes vandaag! Daan, vervelend dat je man zich zo gedroeg. Hopelijk wordt hij snel wat actiever in huis. Jingi, ik heb ook geen idee wat het hoofdje is en wat het kontje is. Ik weet dat ze goed ligt, dat zegt de gynaecoloog, maar ik kan het zelf ook niet voelen. O en een bevalling van 36 minuten: graag!! Lijkt me heerlijk om zo snel te bevallen, zeker als je niet uitscheurd enzo. Even ego: Gisteren naar de bijenkorf geweest, en zulke leuke kleertjes gekocht. Burberry en Ralph Lauren, zo schattig. Babys eerste designer kleding. Mn man maakte zich meteen zorgen: uhh Jessi je gaat onze dochter toch niet constant in merkkleding stoppen he? Veel te duur. Verder gaat vandaag de eerste kitten bij ons weg Zo jammer, ze zijn echt onderdeel van het gezin geweest. Maar ze zijn bijna 9 weken, en dit katertje is duidelijk klaar om naar zijn huisje te gaan. Met al die zwangerschapshormonen zal ik het wel moeilijk vinden. Schijnt bij jullie de zon ook zo? Het is hier hartstikke warm.
@ monique en Jingi, ik heb hier altijd en kont bovenin en dat is me toch een hard puntig ding... Ik weet niet hoe een hoofdje bovenin is maar dit is echt een harde pijnlijke plek...
Hey meiden, Jeetje wat hebben jullie weer veel gekletst zeg....stelletje kippen hahaha Kanela Heel veel succes vandaag met de punctie en ik duim voor je dat de uitslag meevalt! Ben jij ook ik Oirschot geweest voor je bellypaint? Daan Oeh irritant zo'n man!!! Gelukkig is hij vandaag begonnen met goedmaken!!! Brusje Pfff vervelend dat je je zo beroerd voelt! Sterkte meid! Miekiepluis Zo dat is nog eens een vlotte bevalling! En fijn dat je appartementje weer is verhuurd! Hier ligt het eerste pakje ook al in de ziekenhuistas. Maar mocht het onverhoopt zó snel gaan (36 minuten haha) dan trekken we het gewoon uit de tas! Liefie Veel plezier in Zeeland...kom je bij me langs...ik woon in Middelburg haha Enne....in Vlissingen kan je niet meer bevallen (alleen nog poliklinisch) dus mocht er wat bij je gebeuren, dan moet je sowieso naar het ZH in Goes! De rest Hoe is het met jullie? ================================================== Nou de bellypaint van gisteren is echt supergaaf geworden!!! Ik had zelf 2 ideetjes en heb het verder aan haar overgelaten. En het eindresultaat was super....kreeg gewoon tranen in m'n ogen toen ik het zag hihi (hormoonmuts ) Foto's gemaakt en daarna ook nog z'n naam erbij gezet en daar ook weer foto's van gemaakt! Toen de naam er weer af, want we gingen daarna bij m'n schoonmoeder eten, en die mag de naam natuurlijk nog niet weten. Waarschijnlijk gaan we één van de foto's gebruiken voor het geboortekaartje, maar ik zal de foto heel even in m'n album zetten...binnen een uurtje haal ik 'm er weer af, want ik weet niet of er meelezers zijn. Verder komt vanmiddag rond 14.30 uur iemand van de kraamzorg voor een intakegesprek, dus ik ga even de stofzuiger door de kamer gooien en dan ben ik er later weer!!!
Zo daar ben ik weer even! Zit inmiddels weer te vergaan van de pijn in mijn ribben en rug dus zit nu uurtjes af te tellen tot 5 uur haha. Zo'n snelle bevalling zou ik ook niet willen hoor. Volgens mij gaat het dan geestelijk (en lichamelijk ook) allemaal veel te snel. Vraagje: even uitgaand van een "normale" bevalling (dus geen keizersnee, inleiden, weeenstorm etc). Denken jullie dat je gelijk je man/vriend gaat roepen als de weeen beginnen? Ik denk dat ik zelf zou proberen de eerste uurtjes in mijn eentje op te vangen tot het écht pijn gaat doen. Denk dat ik zowiezo in mezelf zal keren en het lijkt me ook heel bijzonder om in mijn eentje nog even heel bewust te kunnen zijn van het feit dat dit de laatste uurtjes zijn dat mijn beebje in mijn buik zit. Mijn moeder heeft dat vroeger ook zo gedaan en vond dat achteraf heel erg fijn. Die heeft de hele nacht in haar eentje de weeen weggepuft en mijn pa pas wakker gemaakt toen het niet meer ging. Daardoor was hij ook een stuk uitgeruster omdat hij gewoon de hele nacht geslapen had. En ervaren mama's: ik weet dat we het pas weten als het eenmaal zover is ;o) Maar ik ben gewoon even benieuwd hoe wij nu denken dat we gaan reageren haha. Ook de ervaren mama's trouwens, hebben jullie nu niet dat je denkt: deze keer ga ik het anders doen?
hoi meiden hoe is het? hier wel goed hoor heb me vriend helaas nog niet gesproken dus die weet nog van niks. het is hier ook mooi weer zit dan ook lekker in de zon helemaal niks te doen, nou beetje met de hond spelen zo af entoe hihi. zo te lezen gaat iedereenlangzamer hand met verlof lekker hoor. @kanela hoe was je uitslag. @mvy ben je nog naar de speeltuin geweest.
@Mvja, die puinzooi herken ik ook, bij ons boven is het ook net of er een bom is ontploft Wat lekker dat je kleintje je uit laat slapen, krijgt hij nog flesje?? @Jessi86, hier kruipt de zon af en toen weg en staat nog een stevig windje @Rianne80, hi hi zie je zoiets had ik al verwacht! Dus dan zou ik het ook niet weten nee hoe je kont en kop uit elkaar kan houden @Cjpt, vorige keer zetten mijn weeen niet echt door. Dat was toen 's nachts en had zelf in de gaten dat het nog wel even kon duren, heb hubbie toen laten slapen en ben beneden gaan zitten. Hij kan beter zijn slaap pakken en goed uitrusten want wist dat ik hem nog hard nodig ging hebben. Als ik ga reageren als vorige keer, dan ga ik grapjes makend de bevalling in en wordt steeds stiller en in mezelf gekeerd. Heb eigenlijk niet zoiets van dit ga ik anders doen. Wil er weer open in gaan net zoals vorige keer en we zien het allemaal wel