@ lieke1979, het was inderdaad lastig met vertellen. Gelukkig kregen we later nog een sms dat ze echt super blij voor ons zijn. Zij hebben ons onwijs gesteund de afgelopen 2,5 jaar, ook na onze miskraam en dus gunnen ze het ons wel heel erg. Nou vandaag echt niks gedaan, filmpje gekeken, mijn nicht is even op visite geweest met haar baby en nu ga ik zo naar bed. Merk echt dat ik het niet later moet maken dan een uur of 8. Hoef ik niet direct te slapen maar gewoon op bed liggen is al goed. Meiden fijne avond voor wie er nog wakker blijft ;o) Enne... sweet dreams! X Cin
Hallo meisjes! Mag ik mij hier ook melden? Ik weet sinds donderdagavond dat ik zwanger ben. Allemaal heel onwerkelijk want ik ben (of nee, was) gewoon aan de pil. Vorige week maandag moest ik eigenlijk ongesteld worden maar dat bleef dus uit. Donderdagmorgen werd ik kotsmisselijk wakker, hele dag door met van die vlagen misselijk gevoeld, stekende pijn in mijn onderbuik, onderrug en lies toen ik (zware) dozen met dossiers op moest ruimen dus toen begon er wel wat te dagen. Donderdagavond dus een testje gedaan van kruidvat en daar kwam een heel licht kruisje op te staan (zie album). Gistermorgen nog 1 en die was al een stuk duidelijker. Omdat ik het gewoon niet echt kon bevatten heb ik vandaag een digitale test gehaald en die ik heb net gedaan. Binnen 10 seconden al een duidelijke ZWANGER. Dus nu begin ik het dan toch maar te geloven. Geheel onverwacht en ongepland dus maar nu ik over de ergste shock heen ben vind ik het stiekem toch wel erg leuk! Maar nu even wat praktische vragen: - ik weet niet precies hoever ik ben dus wanneer moet ik een echo laten maken? Heb net die calculator gebruikt en daarbij een cyclus van 31 dagen aangehouden. Ik had volgens mij namelijk een iets langere cyclus voordat ik aan de pil ging. Volgens die calculator ben ik 17 augustus uitgerekend. - moet ik voor een echo gewoon het ziekenhuis opbellen of hoe werkt dat? - moet ik überhaupt nu al iets regelen? Wel heel erg leuk om zo'n topic te hebben met meiden die allemaal ongeveer even ver zijn. Ik ben namelijk echt een leek op het gebied van zwangerschap, bevallingen etc. Hebben jullie trouwens ook totaal geen eetlust? Ik moet mezelf echt dwingen om iets te eten.
Hoi meiden, Hier al fijn naar in de buik en gevoel dat mn eten in mn keel blijft hangen...bleh... Ik had dat met Melanie helemaal niet.... Ik heb gisteren een leuk shirt besteld voor Melanie. Daar staat op: HOERA IK WORD GROTE ZUS! We krijgen de 23e de eerste echo, dus met de kerst krijgt ze het shirt aan...hihi, heb nu al voorpret! Liefs Vera
Meiden, Deze week is wel heel erg bijzonder voor mij geweest. Er zijn nl. 2 personen die het voorgevoel hebben dat ik zwanger ben. Erg toevallig, niet? Hier vaak het misselijkheidsgevoel en kan daardoor niet goed eten... Vandaag naar babydump geweest! Even lekker orienteren...
hoi iedereen , weer lekker vroeg vandaag m'n meissie heeft nogsteeds kuren. dus ik ben vooral moe moe en moe, maar weet niet zogoed of het komt door de zwangerschap of door die spook nachten... hier ook weinig eetlust. steeds kleine beetjes. en zelf daartoe moet ik mezelf dwingen wij gaan het 2 jan vertellen dan is esmee 1 jaar, dus iedereen tegelijk we gaan een t-shirt bestellen met voorop iets van... "hoera ik ben zo blij", en achter op iets van... "ik krijg er een broertje of zusje bij"... alle nieuwe damens welkom en gefeliciteerd! ninita je kan nu al gewoon de vk bellen. vaak is het hoe eerder hoe beter omdat ze je dan kunnen inplannen. ze zullen je ook vertellen of je bij hun de 1e echo krijgt of dat je een afspraak ergens anders moet maken. na de 1e echo weet je psies hoever je bent. een schatting is voor nu genoeg hoop dat je hier wat aan heb iedereen fijne dag vandaag groetjes
Mogge! Van gisteravond 19.00 uur tot 9.00 vanmorgen geslapen! Op wat uitstapjes naar het toilet na. Vanmorgen voelde ik de3 krampjes niet zo en mn borsten waren ook niet meer zo gevoelig, dus schoot ik natuurlijk weer in paniek. Maar de krampjes zijn inmiddels weer terug en mn tepels voelen weer net als gister, dus ik ben weer iets gerustgesteld. Ik vind het knap dat veel meiden hier zo zeker zijn en lekker gaan schoppen voor kleertjes en spulletjes enzo. Ik wou dat ik dat ook had, maar je hoort zo vaak MK's enzo, dat ik het nogsteeds niet durf te geloven. Ik ga wat eten, want ik voel een weeige misselijkheid opkomen. Misschien vanmiddag de grote stap wagen om een prenatal in te lopen ( koopzondag)... later meiden!
Goedemorgen allemaal. Blurry, ik ken dat gevoel hoor, ik vind het ook best apart dat er al veel meiden echt best wat spullen in huis halen. Ik weet uit ervaring hoe pijnlijk het is als je een MK hebt gehad en er liggen om je heen alleen maar spullen die je herinneren aan de baby die je niet gaat krijgen op dat moment..... Voor mij dus geen inkopen , dat kan altijd nog. Ik heb bij mijn MK alles boven opgeborgen en alleen de foto van de echo een mooi plekje gegeven in een heel oud olifanten bruidsbeeldje wat op de schouw staat. Nu durf ik wel langzamerhand de boeken van boven te halen, en kijken tja dat kan natuurlijk nooit kwaad. Maar van de andere kant als iemand er echt heel blij van wordt om al vast sokjes en speentjes te kopen en een wiegje te regelen, iedereen moet dat zelf bepalen, voor mij werkt het in ieder geval niet. Ik heb echt constant een zeurend gevoel in mijn baarmoeder dat is inmiddels een erg vertrouwd gevoel geworden. Hubby was gisteren er van overtuigd dat mijn ()() al groter zijn geworden, hij hoopt echt dat ze nog veel groter worden (en ze zijn al niet klein dus van mij hoeft het niet zo) Ook zijn mij tepeld nog steeds contant gevoelig, de rest niet echt gelukkig. Misselijk ben ik af en toe met vlagen maar als ik gewoon doe alsof er niets aan de hand is dan hoef ik er niet voor te gaan liggen ofzo, spugen hoef ik namelijk niet (gelukkig). Ik heb de 19e dus aanstaande vrijdag al een echo, ik hoop dat we dan al een hartje zien en dat het er normal uitziet (het vorige kindje zijn we met verloren en had een duidelijke afwijking aan de nek op de echo te zien, dus voor mij is mijn grootste angst dat dat weer een keer gebeurd... Maar dat zal wel niet 2 keer achter elkaar houd ik me voor! We krijgen nu gewoon een gezonde baby. Ik ga vandaag lekker naar het strand met de honden lekker uitwaaien. Nicole
Jeetje Nicole, dat klinkt inderdaad erg. Zou je nu al een hartje kunnen zien dan? Ik vind t nog steeds een hele gewaarwording. Ik zou zo graag ook nu al leuke spulletjes willen kpen, maar ik durf t niet. Als het dan toch fout gaat wil ik niet al helemaal van de 7e hemel terug moeten komen op de aarde. Maar ik moet zeggen dat t met de week wel groeit. Het was vorige week toen ik de test had gedaan nog veel onwerkelijker (is dit een woord?). Lief dat je toch even reageerd. Zet mij ook weer met mn benen op de grond.
Tja erg, kijk de verloskundige zag het anders, die zei tegen ons, kijk nu is duidelijk te zien waarom de natuur heeft besloten dat dit kindje niet kon leven, normaal zie je niet wat er mis is maar er is altijd wat mis met een miskraam vertelde ze. Mijn vriend vind dat juist geruststellen maar ik heb er toch meer moeite mee, ik zou liever een mooi "gezond" kindje op de echo hebben gezien waarvan het hartje net gestopt was met kloppen.... maar ja , de verloskundige heeft natuurlijk wel gelijk. Ik denk dat we het hartje nog niet zullen horen vrijdag, ik ga er gewoon vanuit van niet, wordt het ook geen teleurstelling, ik vraag dan gewoon nog een echo met 9 weken en eentje met 12 weken, net zoveel zodat ik wat meer gerustgesteld ben, zelf betalen vind ik geen probleem doei fijne dag, Nicole
Oh Nicole wat vreselijk! Ieders grootste nachtmerrie hier denk ik. Ik krijg ook al helemaal de kriebels als ik babyspulletjes zie. Gistermiddag was ik even bij de hema en ik kon het niet laten om even naar de babykleertjes te kijken. Zo klein! Kan me niet voorstellen dat ik over 8 maanden een hummeltje heb die daar in gaat passen!
welkom.... je kan gewoon een verloskundige bellen en je verhaal vertellen...zei zal dan een echo maken om te kijken hoe ver je bent... je kan gewoon uit gaan van 28 dagen denk ik (als je dat had met de pil dan he.) je cyclus voor je pil gebruikt zegt niks...je moet uitgaan van nu en niet van al die tijd geleden.... wat je moet regelen is kinderopvang als je daar gebruik van wilt maken...je moet zelf weten of je dat nu al doet of pas als je rond de 12 weken bent en er redelijk zeker van bent dat het niet meer fout kan gaan...houd wel rekening met de wachtlijsten....op sommige dagverblijven is het erg druk en hoe eerder je erbij bent hoe eerder je terercht kan na je verlof...anders heb je kans dat je nog een tijdje iets anders moet regelen omdat ze vol zitten... zoek even op internet op wat je wel en niet mag eten/drinken.... zelf heb ik geen moeite met eten maar er zijn er inderdaad genoeg die er wel problemen mee hebben en met moeite iets wegkrijgen....zijn allemaal syptomen die je er gratis bij krijgt...
Oh Nikki niet doen hoor! Ik was er al bang voor toen ik dit las! In de week waarin je nu bent kan langzaam het hartje gaan kloppen. Het kan dus echt van dag tot dag veranderen. En misschien ben je wel net een paar dagen minder ver dan je dacht (als dat kan ik jullie geval). Dat is het gevaar met zo'n vroege echo. Ik heb er destijds ook 1 gehad (werd bij mij wel een miskraam helaas) maar toen zei de gyn heel eerlijk dat het niet helemaal klopte en dat ik na 2 weken weer terug moest komen. Gyns zijn over het algemeen heel eerlijk en direct. Dus als hij/zij er niets van gezegd heeft dan zou ik proberen daar ook vanuit te gaan. Het is hun beroep jou te vertellen wat ze denken en zien! Ga er nu dus lekker vanuit dat alles gewoon goed is. Mocht het mis zijn dan kun je daar niets aan doen. De 1 ziet gewoon veel vroeger dan de ander iets, nogmaals; we zitten nu precies in die dagen dat alles ontwikkelt en kan het dus zijn dat wat je vandaag niet ziet er morgen ineens wel is (omdat het dan pas net ontstaan is). Volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat het kan komen door de plek waar je baby zich ingenesteld heeft in je baarmoeder. Oh en als je het even op google opzoekt dan word je misschien ook een beetje gerustgesteld Nouja hoe dan ook meid, probeer te ontspannen (dat doe ik ook... proberen ;o) Cindy
Ho ho dat was niet de bedoeling, beetje onhandig met woorden aan deze kant denk ik, ik had namelijk helemaal niet verwacht dat wij iets zouden zien en de gyn zei een beginnend kloppend hartje (gaat heel langzaam) dus nee vat het nou niet op als dat het bij jou had gemoeten hoor, dat bedoelde ik niet, dat wilde ik niet dat wilde ik niet zeggen! Ik wilde je geenzins onzeker maken, ik weet zeker dat de volgende echo een super kloppend hartje laat zien! Je kan gewoon niet op de dag af zeggen wanneer dat gebeurd en dat het "ergens" deze week gaat starten is mss juist een onhandige week om een echo te krijgen omdat je dan verschillende verhalen hoort... En Cindy heeft gelijk, de gyn verteld je echt wel als er iets niet klopt. Niet stressen hoor! Liefs Rianne
ik maakte me al zorgen. Maar ik maak me ook zorgen om het feit dat ik eerst heel veel klachten had, misselijk, gespannen borsten etc en nu vrijwel niks meer! Dat vin dik zo raar dat alle symptonen nu weg zijn....is dat normaal? nogmaals bedankt voor jullie berichtjes. Dat stelt me weer iets wat gerust Liefs Nikkie
Oh meid die symptomen zijn verschrikkelijk en verschillen hier per dag, daar moet je je niet door laten leiden hoor, je lijf doet wat ie doen moet en helaas kan je niks anders dan volgen om het zo maar te zeggen, ik denk soms "oh ja, ik ben zwanger" want dan voel ik me zo normaal een tijd dat ik het bijna even zou vergeten als ik bezig ben... Rianne
Ja idd, alleen als ik 's avonds mijn bh uit doe voel ik wat zakken en dat voelt niet prettig want die zijn wel een beetje pijnlijk dan... Maar echt meid, maak je niet druk, iedereen is zo anders, vertrouw erop dat het goed komt, dat is echt het beste dat je kan doen! Groetjes Rianne
hey meiden kom me hier ook melden heb nog niks gelezen heb ik nu ook geen tijd voor, maar dat komt goed. heb vanmorgen positief getest na de eerste iui poging. vermoedelijke uitgetelde datum ios 20 december morgen ga ik op mijn gemak alles lezen en zo