Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Goedemorgen meiden!

Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren! Wat worden het er al veel :)

Ik lees vanalles over misselijk enzo, maar hier nog helemaal niks van dat alles. Maakt me soms best onzeker. Soms wel dat eten me even helemaal niet aanstaat, maar dat kan ook gelijk veranderen in heel veel trek.

Gister mocht ik starten met MvM. Wel een gedoe om steeds in zo'n kannetje te plassen, maar het is voor een goed doel.

Ik tel nu echt de dagen af tot vrijdag! Gelukkig mag ik dan 6 januari naar de vk en dan krijg ik ook weer een echo. Als die dan goed is dan mag de hele wereld het weten!

liefs,
    wup

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Nikkie80:

Nu heeft Rianne gelijk ;o) Het verschilt echt per dag.
    De eerste 4 dagen had ik de hele dag door steken en krampjes in mijn buik. Die zijn nu weg. Mijn borsten doen de ene dag pijn en dan ineens weer helemaal niet meer. En dan 3 dagen later is het ineens weer terug. Echt heel gek.

Ik heb een boek gekocht over veilig zwanger zijn en daar staat in dat klachten komen en gaan en soms weer terugkomen. Je krijgt de klachten door de hormonen. Maar na een paar dagen kan het dat je lichaam zich aanpast en went aan het hormoon en dat die klacht dan weg is. Je moet daar dan even van genieten want het kan zo weer terugkomen ;o)

Zo en nu ga ik even douchen en dan lekker naar het Alexandrium in Rotterdam. Daar zit een hele grote dierenwinkel (altijd leuk) en een megastore van de Prenatal. Even stiekum snuffelen daar.

X Cindy

3. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Wat een fijn berichtje CJPT! Dat is precies het antwoord wat ik zocht! Mijn klachten verschillen ook per dag en ik heb nu uitgelegd gekregen hoe dat komt, super!
    Veel plezier in Rotterdam trouwens!

Ik heb wel ff een ander vraagje, ik ben net gekrabt ( ging per ongeluk, ze schrok van de stofzuiger toen ik haar vasthad...) door mijn poes op mijn rug en borst. Ik heb het wel schoongemaakt met sterilon ( AU!), maar moet ik me nu zorgen maken om Toxoplasmose of niet?

Fijne dag allemaal,

Liefs, Pluis

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nee hoor hoef je niet bang voor te zijn, toxoplasmose kun je krijgen via ontlasting v/d kat, en dan meestal nog alleen van jonge katten en oude ontlasting (dus lekker manlief voor de kattenbak laten opdraaien :) ). Krabbels zijn alleen maar pijnlijk en kunnen gaan ontsteken, maar als je ontsmet (auwa! Sterilon, held, ik spoel meestal af onder de kraan) hebt zal het wel meevallen.

Heb 11 van die pluisbollen met scherpe uitsteeksels hier rondlopen en heb altijd wel ergens een krabbel :rolleyes:

Je kunt trouwen ook laten testen of je al antistoffen tegen toxoplasmose hebt, is dit het geval dan is het niet gevaarlijk voor je kindje en kun je dus rustig zelf de bakken doen enzo. (maar ja, tis ook wel handig al de vent het een maandje of 9 doet ;) )

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    welkom miss layla

6. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Emmeken, 11 katten?!?! HAHA mn vriend zou helemaal gek worden! Hij vond 1 al verschrikkelijk, maar is er nu wel aan gewend. Wat een geweldig antwoord! Ik maakte me ook best wel zorgen met het schoonmaken van de kattebak. Met mondkapje en handschoenen ging ik die bak te lijf, want manlief hoef ik niet eens aan te kijken en hij roept al dat " dat beest" voorlopig maar naar een asiel of mn ouders moet. (meent ie niet serieus, maar is niet zo lief).
    Waar kun je die toxoplasmose laten testen? Is dat een thuistest of moet je dan echt naar het lab?

Anyway, bedankt voor je post hier!
    Stelt mij weer helemaal gerust..

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Moet je wel bloed voor laten prikken, maar goed, dat moet toch wel, dus zou je je vlos (of huisarts) ff kunnen vragen of ze ook meteen naar toxoplasmose kijken, ik geloof dat ze het in Belgie zelfs standaard doen die test.

Maar poes hoeft echt niet (tijdelijk) weg hoor, op zich is handschoenen aan en achteraf nog voor de zekerheid je handen wassen genoeg hoor. (ook in de tuin met handschoenen werken trouwens!)

Ik heb wel mazzel hoor, 7 van de 11 zijn hier door manlief 'ingebracht' in het huwelijk dus hij is wel wat gewend op katten(bak)gebied (maar ja, wat wil je als je elkaar op een kattenforum leert kennen :) )

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jemig 11 katten?
    Ik heb 6 konijnen, waren er tot voor kort 7 ;o( en dacht dat dat veel was hahaha

9. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Oh wat leuk zeg!
    Gelukkig woon ik in een apartement, dus heb geen tuin ;)
    Maar ik zal je tip wel meenemen naar de VK. Na onze trip naar Ierland volgende week (dus na de jaarwisseling) zal ik het de VK vragen.
    thanx ;)

10. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Dank jullie wel voor jullie antwoord, vooral CJPT! Fijn! Scheelt weer! Mijn katten, ik heb er 2, zijn nu 9 maanden oud en de kattenbak doet manlief inderdaad...ga hem niet wijzer maken dan hij hoeft te zijn, hihi! Mijn verloskundige heeft inderdaad op het bloedprik-aanvraag-formulier ook toxoplasmose aangekruist en de vijfde ziekte en nog iets extra's, naast het "gewone" onderzoek ( HIV, hepatitis etc.) Dit omdat ik kleuterjuf ben en deze schatjes soms nog wel eens bacteriën bij zich dragen waar een kleine kruimel niet blij van wordt! Maar dat kun je ook gewoon vragen volgens mij hoor, aan je VLOS!
    Tjonge, wat een geruststellingen kun jij geven CJPT, heerlijk! Eerst al die klachten en nu dit weer! Fijn!
    Heb zelf we steeds meer rust merk ik, maak me niet meer zo zorgen en vertrouw mijn lijf steeds meer dat ze dit gewoon kan, een kindje bakken!
    Ga nu richting Amsterdam, naar mijn beste vriendinnetje met heel erg ludevedu...heel naar! Dus ga haar even opvrolijken en haar als eerste vertellen dat ze suikertante wordt! Hihi!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Pluis

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi!

Alle nieuwkomers, gefeliciteerd!

@miekiepluis: wat leuk dat je al die jazz uit chigago doet! ik zing zelf in een theaterkoor en wij hebben ook een blok van chigago met o.a. dat nummer en dan dans erbij. echt geweldig om te doen! Volgend jaar hebben we een megagroot optreden en als het goed is is dat 3 maanden na de bevalling dus dan kan ik gewoon meedoen. :D

@Emmeken: 11 katten, wow! Wij hebben er 2 en willen heeeel misschien over een tijdje een 3e maar dan is het wel genoeg ;) ik vind katten echt geweldig en kan geen asiel binnenstappen zonder er minstens 20 mee te willen nemen :)

@misslayla: ik neem aan dat je uitgerekende datum 20 aug is en niet 20 dec? of wou je een spoedzwangerschap doen? ;) dat zou makkelijk zijn! gefeliciteerd en welkom!

@all: ik heb van de week wel last gehad van misselijkheid maar nu al dagen niets meer, alleen mijn boobies doen constant mega pijn en dat is echt irritant. als er per ongeluk met mijn hand of nog erger, met papier ofzo er langs kom doet dat echt pijn.
    verder op dit moment bijna nergens last van, het wisselt echt heel sterk.

fijne zondag allemaal!

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh wat fijn om dit allemaal te lezen. Ik leef met jullie mee en moet af en toe ontzettend om mezelf lachen. Wat een gevoelens opeens allemaal.

Moeten jullie ook steeds zo janken? Van de week had ik steeds zo'n kronkel in mijn hoofd, ik was boos, blij, verdrietig door elkaar. Arme man. Onze kattenbak wordt trouwens altijd al braaf door hem gedaan (zijn kat), dus geen problemen daarmee tot nu toe ;)

Wij hebben gisteren trouwens al even bij de babywinkel gekeken. Nog niets gekocht, alleen maar ideeën op doen. Ik heb een paar maanden geleden, toen ik net was gestopt met de pil, een heel klein knuffeltje gekocht. Dat vond ik wel lief als allereerst. Maar ach, nu denk ik, ik heb nog zo lang de tijd! Nu nog helemaal geen behoefte aan, alhoewel ik de Ikea website al wel even heb afgestruint!

Weten jullie trouwens hoe je "met de hand" uit kunt rekenen hoe ver je bent? Mijn 3 tickers op mijn startpagina (jaja, hoe vaker je ziet hoe ver je al wel niet bent, hoe beter) zeggen alledrie iets anders! Eentje zegt 4 weken 4 dagen, een zegt 4 weken 5 dagen en een zegt 5 weken en 2 dagen... Ik hoop natuurlijk die laatste ;) Maar het is niet helemaal zo dat je gewoon kunt tellen vanaf je eerste dag van je laatste ongesteldheid, toch? Dan zou die laatste kloppen. Maar ik dacht, je moet ook soms je cyclus lengte invullen. Zouden ze kijken naar de dag van bevruchting en dan 2 weken erbij? Dan zouden die anderen eerder kloppen, want mijn cyclus is wat langer dan gemiddeld (34)...
    Ik hoor graag jullie idee!

Geniet van de lange (koop)zondag en een tip: misselijkheid komt bij mij wanneer ik honger krijg. Beetje vaker kleine dingetjes eten helpt!

Liefs

13. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Goedemiddag meiden,

Heb eventjes alles moeten bijlezen.
    @Emmeken:...11 katten? ik dacht dat wij al een heuse dierenthuis hadden met onze twee katten, en twee honden. Zitten die katten allemaal binnen of zitten ze buiten?

@Gentle: Ik heb ook het gevoel dat ik op een emotionele rollercoaster zit, van onozele dingen kan ik zomaar beginnen huilen en op andere momenten loop ik te mopperen. Kvrees dat m'n mannetje het zwaar te verduren zal krijgen de komende maanden.

Klees dat verschillende mensen al gaan snuisteren zijn in babywinkels, ik heb met mijn vriend afgeproken te wachten tot 12 weken. Dan ga ik erin vliegen.

Is het bij jullie ook dat je zoveel mogelijk informatie wil hebben over je zwangerschap? IK bekijk af en toe wat sites, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben om te weten hoe groot het nu is, wat het nu ontwikkeld enz.

Greets stephanie

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Gentle en Ninita en Miss Layla, gefeliciteerd en welkom

Wat een leuke, creatieve ideeen zie ik voorbij komen om het te vertellen.
    Ben benieuwd naar alle reacties erop

Blurry, ben je de prenatal ingeweest?
    Je kan wel voorbij blijven lopen omdat je zo bang bent voor een MK, maar daar heb je niets aan joh, proberen positief te denken en lekker het zwanger gevoel gaan krijgen daar

Nicoliooo, spannende dag dus vrijdag.
    Gaan hopen op een perfecte echo deze keer!

Nikkie, je geen zorgen maken hoor, de meiden hebben helemaal gelijk
    kwaaltjes hier ook pas dit weekend begonnen, daarvoor ook bijna niets

Miekiepluis, wat een leuke uitspraak, een kindje bakken hi hi
    Ben benieuwd wat jij in augustus gebakken heb

Hier is de HCG boost duidelijk aangekomen.
    De bekende misselijkheid is er weer, blegh

15. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    HONGERRR!

En nee, nog geen Prenatal in geweest. Maar dat komt echt wel hoor!

16. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik krijg vrijdag hopelijk mijn kerstpakket (100 euro aan irischeque's) dus dan ga ik zaterdag naar de stad en dan wil ik ook al iets kleins gaan kopen. Sokjes en een knuffeltje of zo.

En natuurlijk lekker rondsnuffelen.
    Is er trouwens ergens een lijst wat je allemaal nodig hebt voor de kleine er is?

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hoi

Ik heb sinds vanmiddag licht bruine afscheiding (sorry voor de details). Ik lees overal dat dit niets hoeft te betekenen, maar maak me toch een beetje zorgen! Het ging net goed met de ongerustheid...

groetjes,
    Lieke

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @cjpt: ik woon ook in R'dam Alexander? Jij ook toevallig? :D
    @lieke: klopt het hoeft niks te betekenen maar kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. Anders bel je de VK gewoon even

Ik heb niet echt gelezen maar kom even zwaaien :)

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    dank je wel Bibiche. Goede tip: als het morgen niet weg is bel ik de vk! Heb net gelezen bij de vragen die hier aan de vk worden gesteld en die geeft ook aan dat dat kan komen door sporten en ik heb vanmorgen intensief gesport. Hoop dus dat het gewoon daar van is!
    Dit forum doet echt wel goed!

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    blurry, heeft bij mij de 1e keer ook lang geduurd hoor voor ik ging winkelen, niet door de angst voor een miskraam, maar vondt het zo gek dat ik ineens daar thuis hoorde

ninita, er zijn lijstjen genoeg te vinden op het net en je krijgt hem ook ergens nog of van je vk of van waar je de kraamzorg regeld.
    Je moet zelf gewoon ook goed nadenken, want je heb echt niet alles nodig wat erop staat

lieke, het betekend idd niets, maar ken je gevoel heel goed uit mijn 1e zwangerschap toen had ik dat ook, ga dus hopen dat het snel weg is

Deel Deze Pagina