Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik doe het ook niet maar die gedachten kwamen er in mij op. ik schaam me er ook voor dat ik dat denk.
    ik ben gewoon heel onzeker, en bang dat het fout gaat.
    wat me wel een geruststelling geeft is dat topic over wanneer kreeg jij je miskraam, en dan ben ik al een beetje geruster want de meeste miskramen in dat topic komen voor in de 6e week en ik zit nu net in mijn 7e week.(toch)
    ik ben blij als het 2 januari is en dat ik dan de echo krijg.
    sorry als ik mensen gekwetst heb dat was niet mijn bedoeling

XXX Gusam

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Gusam,

Ik begrijp je helemaal hoor! Vind ook dat je het inderdaad niet moet doen omdat je 1; daarna toch nog een paar spannende weken doormoet en 2; je misschien wel het plekje krijgt van iemand bij wie het echt nodig zou zijn.

Maar ik begrijp je gevoel erg goed! Zo balen die onzekere weken!

@Monique 27; nee ben nog niet bij de VK geweest. 7 jan eerst naar de gyn voor een echo en de VK wil dan een afspraak met me inplannen voor vlak daarna. Moet morgen even terugbellen om echt een datum te prikken. Zit dan in mijn 9e week. Maar misschien kan ik het morgen over de telefoon wel alvast even aan haar vragen.

Zo, en nu de kerstboom hier op mijn werk opzetten!

3. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Je was net nog week 6.. haha, je maakt wel erg bont hoor dame!
    Je hebt nog zo lang te gaan, kom lekker in de ' wachtkamer' we zijn allemaal net zo onzeker als elkaar. En als t fout gaat, gaat t fout. Je hebt er nix aan om je daar druk over te maken!
    ZEN..

4. zicht

zicht Niet meer actief

Deedtje,
    Heel veel sterkte komende tijd. Echt verschrikkelijk nieuws.

5. Gusam

Gusam Niet meer actief

@blurry ik heb een paar blz terug gevraagt hoe het kan dat mijn banner aangeeft dat ik 6 weken ben en dat de meeste site aangeven dat ik in week 7 zit.
    en toen hebben ze mij dat uitgelegt. en ik ben vandaag begonnen aan mijn 7e week.
    jij zit bvb al in week 5 en begint morgen aan week 6 zo hebben ze het mij uitgelegt. of heb ik het toch weer verkeerd begrepen.

XXX Gusam

6. zicht

zicht Niet meer actief

vandaag eerste keer kratje MvM wegbrengen.
    Ik denk dat ik aan 4 flessen per week meer als genoeg heb.
    krijg het echt niet vol..
    ben niet zo'n plasser. hihi

7. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    @ Gusam, dat klopt, maar je bent er wel erg mee bezig. Neem t je niet kwalijk hoor ;)

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Gusam, mij heb je niet gekwetst hoor.
    Dit is gewoon een moeilijke periode en iedereen wil heel graag bevestigd zien dat alles goed is, die gevoelens herken ik heel goed
    Gewoon proberen positief te blijven, weet dat het moeilijk is, maar zo zonde als dadelijk alles goed blijft gaan, dan heb je zo'n rot start gehad
    En je zit goed hoor, jij bent aan week 7 begonnen!

Cindy, als je morgen contact heb gewoon even vragen naar die extreme vermoeidheid idd.

9. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden,

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes ik ben weer wat gerustgesteld! Ik zal me proberen niet al te druk te maken om mijn krampjes/steekjes.

Ik wist niet dat ik al in de 6de week zit, weer wat geleerd! Yes vanaf morgen in week 7 (toch?)

Ja klopt dat ? Dat de meeste miskramen voor de 6de week voorkomen? Ik leer hier elke dag weer bij!

Liefs Nikkie

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

@nikkie ja klopt jij begint morgen aan week 7, kijk maar eens in de rubriek miskramen en daar staat een poll vraag: wanneer kreeg jij je miskraam.

XXX Gusam

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ha Gusam,

Ik heb het zojuist gelezen. De kans op een miskraam neemt na 6 weken af. En dan vervolgens weer na 11 weken. Toch blijft het spannend he!

Ik kom niet meer op dat topic, ik word daar heel depri van. Ik ga proberen optimistisch te blijven en te denken dat alles goed gaat (zeg ik heel stoer...)
    Eens kijken hoe lang ik het volhou
    Liefs Nikkie

12. Gusam

Gusam Niet meer actief

@nikkie ik ga dat ook proberen om die onderwerpen te vermijden want zoals jij al zegt je word er depri van. iedere keer als ik denk dat het niet goed zal gaan, moet ik er een positief gedachten tegenover stellen dat heb ik nu met mijzelf afgesproken. kijken of het werkt.

XXX Gusam

13. zicht

zicht Niet meer actief

Heel goed Nikkie!

Doe ik ook.
    Ik denk helemaal niet aan nare dingen. Het komt zoals het komt.

Mijn moeder zegt dat ik mooie afbeeldingen moet ophangen van mooie blije babys en kinderen. En alleen positief moet blijven want anders is het niet goed voor de kleine.
    Niet dat iknu vanalles heb hangen, maar mijn moedertje heeft zeker een punt.

14. zo mijn hoofd tolt van het lezen zeg pffff wat veel, was vooraan begonnen en na 10 bladzijdes maar naar pagina 80 gegaan en zo verder gelezen, maar heb niet alles opgeslagen helaas.

deedtje meid dikke knuffel wat ontzettend kl*te voor je.

hier ook wat symtomen
    een blehhh gevoel weinig eetlust, steekjes onderin mijn buik die somd doortrekken naar mijn zij/rug
    af en toe wat gevoelige borsten, en moe moe moe.

wij hebben het al verteld aan iedereen dit ook omdat we iui hebben gedaan en iedereen daarvan op de hoogte was en heel nieuwscierig waren naar de uitslag, dus gister eerst mijn ouders en schoonouders vertled die kwamen toch omdat mijn man jarig was en later wat mensen gebeld en zo.

lijkt me ook gaaf om naar de 9 maanden beurs te kunnen wil dat al jaren hihi

* Datum waarop je hoogstwaarschijnlijk uitgerekend bent
    -20 augustus

* Leeftijd
    -29 jaar

* Hoeveelste kind
    -1ste kindje

* Of je mee doet met moeder voor moeders
    -weet ik nog niet

* Ziekenhuis of thuisbevallen
    -liefst thuis

* Borstvoeding of flesvoeding
    -denk fles

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @flipper: gefeliciteerd meid...ik zou zeggen ga gewoon genieten ....

@cjpt: ja het is ook wel wat slapper mijn haar (vind ik niet zo erg want heb een flinke bos :) ) bij mij valt het beter alleen is het sneller vet...komt volgens mij door de hormonen... ik vind het wel spannend maar ga proberen niet te stressen...heb vandaag de vk gebeld en kan over 3 weken terecht....ze wilde me eerst over vijf weken zien maar ik vroeg of het niet iets eerder kon ivm de vorige keer....dat mocht en dan krijg ik de intake en een echo...ben nu al aan het aftellen...
    en ben jij bang dat het weer misgaat of valt het mee?

@miekepluis: dat word gezond eten dan voor jou :) begrijp ik dus goed dat hoe meer buikspieren je hebt hoe meer je de steekjes voelt (zou een leuk compliment zijn toch) of begrijp ik het verkeerd en wil ik dat gewoon horen ;)

*bos loopt met een grote boog om blurry heen bang voor een uitval ;) 8) roep maar als de donderwolk weer weg is*

@aguamiga: welkom hier en gefeliciteerd..

@Deedtje: shit zeg echt super klote....dikke knuffel...

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wow, jullie kletsen wat af hier....

Ik ga straks even bijlezen, ben nu aant koken.. En dan reageer ik ff wat uitgebreider...

Bos, las wat over je haar. Dat kan heel goed dat het sneller vettig word! En dat het beter zit ook.. Ik heb tijdens mijn vorige zw.schap ook veel voller haar gekregen!

Morgen de echoooooooooooo :D

Nou, tot zo dames!

17. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Wat een hoop reacties zeg op een werkdag.

Allereerst heel veel sterkte aan Deedtje. Knap dat je er toch iets positiefs van in kunt zien.

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Deedtje, oh wat verschrikkelijk meid... Je zult dit wel niet meer lezen maar toch.
    Ik vind dat je er heel nuchter onder bent, net zoals mij... Das denk ik wel heel goed!
    Heel veel sterkte en veel succes verder!

Klopt het dat Daan al heel lang niet meer is geweest? Of heb ik eroverheen gelezen?

Nikkie, hopelijk was die schok niet erg... Probeer je maar niet te druk te maken.

Over die echo morgen, ik ben eigenlijk nog niet echt nerveus ofzo (komt morgen wel). Ik denk gewoon dat het goed zit en als het niet goed zit, dan is dat helaas zo. Ik ben daar echt nuchter in geworden (na 3mk's )

Owja en las iets over dat de kans op een mk na 6 weken minder werd?
    Ik heb er gewoon 2 met 8 weken gehad hoor en 1 met 10 weken...
    Is het niet zo dat de kans op een mk kleiner is als je een hartje hebt zien/horen kloppen? Ik dacht dat dat het was... Maar goed. Maakt ook niks uit eigenlijk ;)
    Ik loop weer te lullen merk ik :p
    Ff kijken bij Daan....

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Meeting, helaas ga ik niet naar de 9maanden beurs... :(

Eetgewoontes, voor de zw.schap at ik wel elke avond chips of chocola ofzo (slecht he?! :oops: ) maar nu krijg ik niks meer daarvan
    af... Ik ben misselijk maar ik heb ook helemaal geen zin erin. Stom he... :rolleyes:

Owja en alle nieuwe meiden gefeliciteerd!

Heb ff bij Daan gekeken, ze heeft donderdag voor het laatst gepost... Hoop dat er niks aan de hand is....

Zo, nu ga ik echt verder met koken :oops:

20. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    - Bos: Ik moet nu ook mijn haren veel vaker wassen, heb normaal droog haar en dat is nu snel vet.

- fon: Je hoeft de flessen niet helemaal vol te maken, dat lukt mij ook niet. Je mag gewoon per dag een fles pakken als je dat wilt. Want het gaat wel wat minder ruiken na een aantal uur.

- Ik vind een meeting op de 9 maanden beurs wel een leuk idee.

Nikkie: probeer gewoon te denken aan dat het al zolang goed gaat. Veel zorgen maken is ook niet goed. Krijg je straks buikpijn van de zenuwen.
    Kijk vooral naar de leuke dingen.

vaderschap.org is inderdaad erg leuk. Mijn man kijkt ook iedere dag even om te zien hoe groot ons beebje is.

- Miss layla: Aub even een postbericht sturen naar Daan (topicstarter) dan zal ze het bijwerken.

Waar is Daan trouwens?

Deel Deze Pagina