Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieke, wat fijn dat alles weer goed was bij de vk!

Daan, mooie buik hoor!

Eten: ik ga vandaag uit eten bij de snackbar hier om de hoek samen met de logees.
    Ook ben ik van plan om cakejes te gaan bakken... Ben erg benieuwd. Ben niet zo keukenprinses :D

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ben ik weer! Halve nacht in het ziekenhuis gezeten/gelegen/gehangen maar ze hebben me toen toch weer naar huis gestuurd..
    Rond half 10 heb ik dus toch maar gebeld en de situatie uitgelegd en ik moest meteen komen dus ex gebeld en die was gelukkig in de buurt. In het ziekenhuis moesten we eerst een hele tijd wachten in de familiekamer en net op het moment dat ik in staat was om daar maar op de grond te gaan liggen (kon echt niet meer zitten) mochten we meekomen. Aan de ctg en maar afwachten.. Eerst gebeurde er toen net natuurlijk helemaal niks maar ineens begon het weer. Na een hele tijd kwam de VK kijken en die zei ook dat het toch echt weer weeën waren dus nog maar een tijdje blijven liggen. Het probleem is dus dat er helemaal geen regelmaat in zit, de ene keer komen er 4 achter elkaar en dan gebeurt er een kwartier niks. Daarna mocht ik er weer vanaf en ging ze nog even voelen ;). Nou baarmoeder is al flink verweekt maar gelukkig nog helemaal geen ontsluiting. Ze hebben ook een tijdje de baby zitten bekijken op de ctg en die is dus voor deze periode vaak nog extreem druk en dat brengt de boel dus ook steeds weer op gang.

Daarna mochten we weer naar huis want zolang het niet doorzet doen ze nu ook niks. Pijnstillers en een slaappil meegekregen en dan zou ik binnen 10 min slapen. Nou dus niet.. hele nacht wakker gelegen en de pijn maar uitzitten. Vanmorgen om 6 uur maar weer onder de douche gestaan en daar ben ik even keihard in tranen uitgebarsten. Het is nu zo tegenstrijdig want aan de ene kant denk ik nu: kom er dan maar uit. Het is nog wel te vroeg maar dit is gewoon niet te doen. Het is echt een uitputtingsstrijd op deze manier. Maar aan de andere kant ben ik toch iedere dag weer blij dat hij weer een dag langer binnen zit.

VK had ook nog even een bemoedigend verhaaltje. Ze hadden de afgelopen weken al een paar keer meegemaakt dat ze het eerst moesten stoppen maar als ze dan mochten komen deden ze het niet meer en moesten ze met 42 weken gehaald worden.

Zo en nu ga ik weer even liggen, lees vanmiddag wel bij.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Meisje toch, dit is geen pretje zeg. Jammer dat de slaappil niet gewerkt heeft, je bent vast doodop. Kan me voorstellen dat je denkt dat het wel mag komen.

Ik hoop dat het nog wat beter voor je mag worden.

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nita, fijn wat van je te lezen! En weer niks dus... Pfff... Kan me best voorstellen dat je zoiets hebt van kom nu maar. Als je zo nog 6-8 weken moet rondlopen...
    Ohja, lekker bemoedigend verhaal van de vk dan hihi ;)

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Nita, jeetje meis!! Zo is het idd niet leuk. Ik snap helemaal wat je bedoelt met laat maar komen. Want elke keer denk je dat het begint en dan zet het niet door!! Nou hoop dat je beetje tot rust komt **Knuffel**

@Ollekebolleke, nou ik ga idd maar bij het ziekenhuis parkeren hihi...

Nou dames ik ga zo maar. Het leken wel gewoon weer beetje voorweeen!! Tot later!

6. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Nita: Fijn iets van je te horen... Wel vreselijk balen van je pijn... En dan het idee dat het nog wel een paar weken kan duren. Ik kan me voorstellen dat je denkt: Kom nu maar. Maar het is toch echt beter als het nog even blijft zitten. Ik hoop echt voor je dat de pijn toch weer wegtrekt en je even tot rust laat komen.
    Heel veel sterkte en een hele dikke Knuffel...

7. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Annie: Shopse en veel plezier vanmiddag....

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, shopze!!

Grrr, mijn boeken zijn niet geleverd vandaag. Zal dus morgen worden :( baal er echt van, weer niks te doen vandaag...
    Nou, ik ga ff douchen misschien krijg ik dan betere zin ;) en gaat die pijn weg

9. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Goedemorgen meiden,

Aguamiga: Fijn dat alles weer goed was! Ik ga niet helpen en lief wil ik helemaal niet in het 'rampgebied' hebben! Hij zelf wil dat ook niet hoor... Nee, laat de verloskundige at mar lekker doen!
    Veel plezier met je mama trouwens!

Nita: prachtig is hij geworden je bord! Wauw!

gentle: Dat gevoel heb ik ook! Over de bevalling, ik kan me echt niet voorstellen dat mij dat gaat gebeuren... Maar het is toch echt zo! Ben nu wel heel bewust aan het opletten wat mijn lijf doet aan pijntjes en dat soort dingen...

Debzie: Wat vervelend dat je man zo ziek is, niks ernstigs toch hoop ik?

Nita!!Wat spannend! gauw doorlezen wat er gebeurd is... Ik zou gebeld hebben trouwens!

Voeten op plekken waar je ze niet wilt: Even op handen en knieen gaan hangen en met jen heupen heen en weer bewegen...de zogenaamde "Weeendans". dan krijgt het kindje meer ruimte en gaan ze wel anders liggen.

Daan: Alweer een beetje meer puf vandaag? Ah...je hebt lekker geslapen zie ik, fijn voor jou!

Striae: Nothing here... Maar kan me voorstellen dat het irritant is!

Mamamoon; Ook al aan het rommelen! Sapnnend!!

Annie22: Lekker in de buurt blijven als jij dat een prettig idee vindt hoor!

MvY: Jij rommelt ook toch wel aardig hoor vind ik! Spannend! wel vervelend dat het zo'n pijn doet, bah!

Lieke: jeetje, dat is dan toch ook wel spannend zeg! Hoop voor je dat alles gewoon gaat zoals het moet!

Daan: prachtige buik hoor!

Nita: Meid, ik kan me zo voorstellen dat dit niet tof is! getsie...wel fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Hou vol meis!

Hier TOTAAL GEEN PUF! heb tot 9.30 geslapen, en weer bijzonder raar gedroomd, geen sex of zo, maar wel met mensen erin waarvan ik dacht "Wat doe jij in mijn droom?"
    Heb behoorlijk zere handen en vingers, kan amper wat vasthouden, heel vervelend en zal wel van het vocht komen of zo...

Ga nu maar heel rustig aan de koelkast schoonmaken...

Ben benieuwd of we straks van Mamamoon het 3e babynieuwes krijgen.. IK WIL OOK!!!

Liefs, Pluis

10. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    nita: wat shit zeg en dan ook nog zo'n bemoedigende woorden :( Ik hoop voor je dat het wat gaat afzakken of dat het op gang komt. Want dit is toch niet vol te houden he.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Nita wat balen zeg! kan me voorstellen dat ie van jou mag komen, ook al zou het beter zijn van niet. dit is ook geen doen zo...

@Daan je hebt idd een mooie buik, en de striea valt heel erg mee vind ik!

@all, ik heb nergens zin in vandaag en ga zo naar de supermarkt wat lekkers halen :D
    nog iemand iets?

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pluis, zit niet mee he met die pijn in je handen... Lijkt me een heel vervelend kwaaltje hoor.

Marieke, uhm doe maar een zak chippies hihi. Tis toch al een rotdag ;)

Zo, ff lekker gedouched. De pijn is wel minder. Maar nog steeds steken en trekkerig gevoel etc. Naja vanuit hier iig GEEN babynieuws haha.

Ben ook wel benieuwd naar Mamamoon... Had ze nou een buddy? Kan die lijst nergens vinden...

13. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @mvy: Volgens de lijst die gisteren geplaatst is is mamamoon nog op zoek naar een buddy... Dus zullen we moeten wachten op bericht van haarzelf...

Wel fijn dat de pijn door het douchen wat minder is geworden. hopen dat het niet terugkomt...

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    met mij gaat alles prima. Ik zit een stuk beter in mijn vel dan de afgelopen dagen. Net nog even met de hond gefietst. Ik lees een paar keer per dag mee maar heb niet altijd zin om een heel verhaal te typen

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    @ Verhip, wat een mooi buikje! Die van mij is nu toch wel echt uit proportie, vind ik...

@ Vroege vogels, nog ff blijven slapen joh! Ik ben wel 10 keer wakker geweest, maar ik vertik het om er zo vroeg uit te gaan. Jippie, ik heb het zelfs tot half 11 gered vandaag!!

@ MvY, hier ook soms van die klodders slijm, blegh... Zolang ik geen bloed zie vind ik het best.. Ik heb O neg bloed en mijn VK was daar de hele zwangerschap al een beetje spastisch over dat ik meteen moest komen als ik bloed verloor, want ik moest dan een spuit hebben. Die heb ik inmiddels gehad, maar ik blijf een beetje bang van bloed...
    Wat doen ze trouwens dan wel bij jouw VK als ze niet eens toucheren? Hier doen ze dat altijd nl, en altijd een CTG (vanaf week 30) en altijd urine checken...

@ Nita en mamamoon, wat spannend!!! Ik ben benieuwd...

@ mvja, dat worden wel een hele rij namen zo... Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk wordt bij iedereen!

@ Lieke1978, dat is wel spannend ja... Blijft altijd naar als er iets niet helemaal loopt volgens plan.

@ Ollekebolleke, wat een rotverhaal met dat verzorgpaard... Dat soort ervaringen maken je wel wat op je hoede voor een volgende keer! Ik ben ook nooit meer zo close met een paard geweest nadat mijn bijrijdpaard opeens verkocht werd... Eigenaresse was er echt nooit (1 keer per 2/3 weken) en ik deed alles! Opeens zou ze binnen 3 weken weg zijn.

@ Nita, wat een rotverhaal uiteindelijk! Ik kan me de tweestrijd goed voorstellen. Hou je taai en neem lekker je rust vandaag.

Nou, verder nog geen babynieuws. Ik zat toevallig vanmorgen nog bij die buddy's te kijken. Ik heb ook geen buddy, maar lijkt me niet handig vanuit DLD. Ik laat manlief wel buddy spelen :p

Hier trouwens lekker uitgerust en het weer lijkt wel weer zoals 3 weken geleden... Pff, tis tegen de 30 graden! Manlief heeft net een heel mooi filmpje gemaakt van de babykamer en mijn buik. Als hij tevreden is komtie wel op youtube denk ik, dus nog even geduld ;) Verder lekker rustig dagje.

Lezen jullie trouwens ook mee bij de Juli mama's? Ik vind het zo spannend hoeveel baby's daar geboren worden... Ik kan niet wachten tot onze babyboom begint hier!!

16. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Pfff, heb geen zin vandaag :( Hardstikke warm en ik heb geen korte broek waar ik me in op straat kan vertonen, dus heb een lange broek aan... Vanmiddag m'n mama-fiets ophalen, misschien wordt ik wat blijer als ik weer wat beweging krijg. Lopen gaat echt niet lekker, en fietsen nog wel redelijk, maar had alleen nog een oude fiets waar telkens 1 pedaal vanaf valt.

Toevallig ook net een reactie op de martkplaatsadvertentie gehad waarin ik de oude fietsen te koop aanbied, dus wie weet heb ik straks nog plek in de schuur ook ;)

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Desiree, hmm dan heb ik eroverheen gekeken :p jammer dat ze geen buddy heeft... nu is het afwachten he.

Petrabr, lekker af en toe een update plaatsen hoor.

Gentle, ben benieuwd naar het filmpje ;)
    Tja wat doen ze hier... Bloeddruk meten, urine checken, gewicht bekijken. Dan bij de vk zelf praten, hartje luisteren, buik voelen. en dat was het. Van de ene kant lijkt het me wel fijn als ze eens toucheren, dan weet je hoe het ervoor staat he.
    Lees ook bij juli mee. Maar vind het er wel de laatste dagen erg rustig qua posts :p

Bah, voel me er toch echt niet goed bij dat ik de hele morgen alleen maar hier op de bank heb gezeten....

18. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Gentle: Ik lees daar ook mee... het gaat daar ineens heel hard. vooral de afgelopen dagen zijn er veel geboren... Leuk om te lezen. Over niet al te lange tijd gaat het hier ook zo :D En inderdaad is het posten daar wel erg rustig nu...

@Mvy: Hahaha ik was te nieuwsgierig dus ik ben blijven zoeken tot ik het vond ;)
    Afwachten maar...
    Ik ga hier ook wat doen... Ik heb wel weer even lang genoeg gezeten ;)

Tot latersssss....

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Nita... even een hele dikke knuffel voor jou.... Ik kan me je tweestrijd ook heel goed indenken hoor. Maar hou vol, er komt echt een keer een eind aan, en dan heb je het mooiste ventje van de wereld in je armen (onee, die krijg ik natuurlijk ;) nou vooruit dan krijg jij de eennamooiste.... :p) Kop op!

Hoe gaat het met Mamamoon..... zo spannend zeg!

Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest. Beeb is nog net zo NIET ingedaald als vorige week, zit nog net zo hoog. Kan op zich geen kwaad en gelukkig betekent het ook niet automatisch dat ik dan wel overtijd zal gaan (dat zegt nl iedereen tegen me, word ik echt moedeloos van!) maar de kans dat de bevalling begint dmv het breken vd vliezen is wat groter dan bij een wel-ingedaald-kind. Waarschuwing blijft dus nog steeds: vliezen breken = meteen gaan liggen en bellen.

Nou wil ik a.s. zaterdag naar een feestje van 1 van mijn beste vriendinnen.....in Maastricht (1,5 uur rijden...) Ik ga 't gewoon doen! Manlief rijdt wel, en ik neem gewoon een zeiltje mee voor in de auto, voor het geval dat, ga ik gewoon op de achterbank liggen!! Na het breken van de vliezen heb ik toch niet binnen 1,5 uur een kind.... :(

Ook nog de slapeloosheid met de vk besproken, want het wordt steeds erger. Moet van haar nou toch overdag maar 's wat bijslapen. Heb m'n leven lang al moeite met overdag slapen maar ik ga 't toch maar proberen dan, want als dit zo doorgaat heb ik straks niet genoeg energie voor de bevalling :x

Ik ga zometeen iets knutselen om aan het hemeltje van het wiegje te hangen. En aangezien ik totaal on-knutselig ben aangelegd wordt dat een hele uitdaging.... Wish me luck :p Het wordt een lintje met houten lettertjes eraan met de naam van Beeb en kraaltjes ertussen. Kan het pas na de bevalling laten zien natuurlijk, want naam moet geheim blijven.....

Zo nu gauw een paar bammetjes smeren, honger!

20. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Oja.

Noa, wou nog zeggen dat ik 't echt bijzonder vind dat jullie nog 5 levende generaties in de fam hebben, gaaf zeg!
    Jouw baby krijgt dus echt een overgrootoma... de rest zegt 't gewoon verkeerd, dat moet zijn overgrootmoeders en -vaders hahahaha!

Ik heb trouwens ook nog 1 oma, dat wordt dus de overgrootmoeder van Beeb, en we noemen haar de "Superoma" hihi.

En Jessi, de dietist in mij moet toch even zeggen dat een fruitdag echt niet zo'n goed idee is hoor.... da's geen volwaardige dagvoeding!

Deel Deze Pagina