Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Goedemiddag Dames,

Vanmorgen weer bij de vk geweest, niks aangekomen dus dat de buikomvang niet gegroeid is klopt ook... ons kindje is inderdaad gedraaid lag nu met het ruggetje links (van mij uit gezien) en Jaaaa... was al iets in het bekken gedaald jeeejj...
    ze meette mijn buik van borstbeen tot schaambeen 34 cm, hartje was ook weer heel mooi regelmatig tussen de 140 en 150 BPM, glucose zou ze prikken maar ze had geen strips meer dus komt volgende keer, heb mijn afspraak iets vroeger ivm onze vakantie... ik heb gevraagd of ze een schatting kon doen wat betreft de grootte en het gewicht van ons kindje maar dat vond ze moeilijk, ze kon wel voelen dat het geen hele flinke zou zijn...
    ik had nu een oude stagiare die inmiddels is aangenomen om 1 van de VK's te vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof (ik had haar al eerder gezien tijdens haar stageoperiode) echt een hele leuke vk, zij is de enige waar ik me bij op me gemak voel en die ook echt een praatje met je maakt... heb dus ook even mijn hart gelucht over mijn "angst" voor de bevalling, ze raadde mij het boek: veilig bevallen van Beatrijs Smulders aan dus die gaan we dus maar even halen volgende keer komen we er nog even op terug... liep voor het eerst met een goed en voldaan gevoel de praktijk uit...

Heb wel alles bijgelezen maar helaas geen tijd om te reageren gaan zo de klossen maar vast ophalen, anders moet dat volgende week weer, en dan wil ik leuke dingen gaan doen :p

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Even vlug..

@ Jessi: Sexen :p

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Pff daar is het veel te warm voor haha :p Maar als het helpt...

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Baby en slapen, wijhebben een wieg voor op onze kamer maar ik weet van mijn andere kids dat ik dat snel zat ben ;) Dus dat zal redelijk snel op z'n eigen kamertje worden, tenzij papa dat perse niet wil, het wiegje komt naast zijn kant van het bed, hij kan eruit, ik liever niet met een open buikwond :(

Het WAS hier erg mooi weer, ik heel actief wasjes opgehangen aan mijn droogmolen en wat denk je, mega regenbui er overheen, kan ik twee dagen wachten tot het droog is... Binnen heb ik niet zoveel ophang ruimte als buiten!

Tonic? Ik heb alleen maar bitter lemon gehoord, ff googlen...
    En meer tips, ja seks ja dus have fun hahaha :p

5. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    Nita, wat vervelend dat het zo door blijft gaan, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt.

mammamoon, hoe gaat het????

mumtobe, fijn dat je met een goed gevoel wegging, heb je het boek al gehaald?

sex schijnt te helpen, dan wel de combinatie van sperma en zelf klaarkomen. Maar met mijn bekken niet meer te doen....

Zoontje heeft 3 nachten bij ons geslapen en werd helemaal gek, elke zucht hoor je en als je niets hoort dan ga je ook kijken...dus nu overdag bij ons in het wiegje en 's nachts in haar eigen kamer. Maar ja ook dit kindje heeft net als haar broer een omgekeerd ritme dus gaat straks weer leuk worden...

Hier ook hele nacht paar uurtjes geslapen, vanochtend toen man en zoon wegwaren weer gaan liggen en werd pas om 13.00 uur wakker

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nu al bezig met ananas/tonic/sex om de bevalling op te wekken? Zijn jullie zo wanhopig?

Sex helpt trouwens niets. Er zit inderdaad oxitocyne in sperma, dus als je er klaar voor bent, dan zou het kunnen helpen. Zo niet, dan krijg je alleen maar veel harde buiken... Niet fijn. Ananas moet je geloof ik een stuk of 10 ananasharten opeten, dus lijkt me niet erg gezond ;)

Wij zijn trouwens van plan om de baby z.s.m. in het eigen bedje op de eigen kamer te laten slapen. Ik ben toch de eerste nachtjes in het ziekenhuis (wss 2 nachten) en dan slaapt de baby naast mij. Wij wonen in een appartement op 1 verdieping, dus de babykamer is deur uit, hal door, deur in. Ik vind het heel belangrijk dat ons kindje niet bij ons in bed komt en zo snel mogelijk leert op zijn/haar eigen kamertje leert slapen. Overdag is dit ook het gemakkelijkst, hoewel ik ook wel gebruik ga maken van de kinderwagen dan. Als ik bv alleen ga rusten 's middags, dan leg ik liever de baby in de wagen naast mij. Vind ik ook geen probleem.

Nou, ik ga de ventilator maar weer eens aanzetten. Pffff.

7. Desiree: ik (wij) deden het ook alleen voor de lol en tja wat het verzorgpaard betreft het waren ook rare mensen van wie ze was, dus ach ik hoop dat ze nu een andere baas heeft die beter voor d`r is.
    Maar ik denk dat je wel veel plezier gaat beleven als je 2 van die ukkie`s voor de kar hebt staan.

Daan: mooie buik hoor, ene bij mij valt jou tijgervelletje nog wel mee! EN inderdaad dikke vette pech, we moeten wat over
    hebben voor onze kleintjes.

Nita: wel fijn dat je weer thuis bent, maar met pijn en narigeheid is ook niet echt fijn. Ik hoop voor je dat die kleine er of snel is of je een klein beetje met rust laat.
    En las ik nou op je hyves dat je nu helemaal niks meer mag doen? Lijkt me ook erg vervelend.

Annie: veel plezier.

Pluis: die zere handen komen inderdaad van het vocht, ik heb er ook erg veel last van, het enige wat een klein beetje verlichting geeft is koelen onder de kouden kraan en handen omhoog houden, maar dat is nou ook niet alles. Ik heb zelfs dat ik af en toe dingen denk vast te hebben en ze dan dus gewoon laat vallen omdat ik dank even geen controle heb!

Gentle: hier heb ik tijdens de controle gewoon alleen bloeddruk, gewicht, hartje van de kleine en voelen naar de kleine, maar toucheren, ctg en urine doen ze alleen als ze denken dat er iets mis kan zijn.
    De eigenaren van het verzorgpaard wisten mij ook te vertellen dat ik nooit wat voor het paard deed of kocht, terwijl ik de hoefsmit, dierenarts en wormenzooi enzo betaalde en zelfs dekens en zadel en hoofdstel voor haar had gekocht. Dus tja sommige mensen zijn niet helemaal goed bij hun hoofd, maar ach het is gebeurt en ik kan het niet terug draaien.

Liefie: vervelend dat het slapen niet goed wil lukken, ik begin er nu ook last van te krijgen. Succes met het knutselen met je hemeltje-ding, het word vast wel mooi.

Mama van Youri: succes bij de vk.

Rianne: veel plezier vanavond.

Monique: ach de vk meet met handen en de echo is toch een echte meting, de vk van mijn zus zei dat er niks aan de hand was met mijn neefje en dat hij een normaal gewicht had, maar op de echo bleek hij met 39 weken toch echt maar 2415 gr te zijn, dus tja soms hebben ze gelijk en soms niet.
    EN heb je al een tijdje op je kop gestaan ofuh?? en heeft het geholpen?

Kindje op eigenkamer of bij ons: ik had het eigenlijk net als jou bedacht pluis, `s nachts bij ons in de wieg en overdag lekker in het eigen ledikantje.
    hoe zal het toch met mamamoon zijn??????

Jessi: vervelend dat alles zo`n pijn doet, dikke knuffel voor jou en rustig aan he. Oja sex kan ook stimulerend werken om weeen op te wekken!

Mumtobe: fijn dat je nu lekker de vk hebt verlaten en dat alles goed was natuurlijk.

Zo en nu ga ik ff lekker tv kijken en daarna nog het restje babykleertje strijken, dan kan alles in de kast en zijn we klaar voor de komst van de kleine! Begint nu toch wel spannend te worden hoor!

8. oeps is wel weer een lang bericht geworden, sorry.

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi dames, goed nieuws vanuit hier ;)
    Bij vk was alles goed. Bloeddruk 100/60 en was 2 kilo afgevallen :$ maar dat is te verklaren.
    Ik was toch vorige x ineens 3 kilo bijgekomen op een week? Nou ik was toen bij een andere locatie geweest en dus een andere weegschaal... Dus daar klopte geen hol van. Was nu dus t.o.v 2 weken geleden maar 1 kilo bijgekomen. Heel heel mooi!!
    En de pijn was duidelijk voorweeën. Heel normaal bij een 2e kindje. Het weekend weg zei ze van ga gewoon maar en neem je kaart mee. Als er iets gebeurd eerst ons bellen en dan overleggen we of je daar naar ziekenhuis moet of naar huis komt. Maar ze heeft de beeb streng toegesproken en verzocht om niet van het weekend te komen, ze willen graag zelf de bevalling doen :p

Nog meer goed nieuws, er is net 1 boek met de gewone post meegekomen. Joepie ik kan dus weer lezen!

Zo, nu ga ik even kladblok erbij pakken want jullie hebben weer flink gekletst zie ik :p

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @jessie ow fijn dat je volgende week dan beetje geholpen wordt, mischien wordt jij wel de eerst mama hihi.

@mvy ow fijn dat alles goed was en die 2 kilo schelen toch weer war er niet aanzit hoeft er oo niet af hihi.

en sex helpt dus ook voor de opwekking hihi nou dan weten we meteen waar de dames zijn als ze niet online zijn hahahha.
    mij moeder nam van mij en me zus wonderolie en dat leverde reslutaat wij waren er beide binnen 2 dagen
    mischien had had die gwoon mazzel hihi

11. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Zo ik ben even weggeweest en er is weer heel veel gekletst hahahaha...

@mumtobe: Even op marktplaats kijken voor het boek ;)
    Ik heb em namelijk ook gekocht via marktplaats. Erg leuk boek om te lezen. Je leest er zo een eind in weg...

Het is hier echt weer heel warm... heb ook lekker de Ven aan gezet... Het wordt nu wel een beetje bewolkt dus dat scheelt wel weer...

Ik wacht het gewoon "rustig" af wanneer de kleine zich meld. Al mag het van mij toch ook wel opschieten hoor ;)

Bij ons komt de kleine eerst in onze kamer. Hebben we met Sven ook gedaan en beviel goed...

@Mvy: Ja zo zie je maar weer... Zo heb je er een paar kilo bij, en zo zijn ze er weer af...

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pluis, succes met je poesjes.

Baby op kamer, hier dus wel. We hangen de hangwieg daar op en de eerste tijd (niet te lang hoor)
    komt ze daarin te liggen. Is veel fijner met de borstvoeding en vind het ook fijner voor zo'n kleintje. Overdag weet ik
    nog niet... misschien proberen in ledikantje en anders ook in de wieg.
    Ze zitten 9 maanden veilig en warm in die kleine buik en dan zouden ze ineens helemaal alleen moeten gaan
    slapen...
    Bij Youri ook zo gedaan, alleen dan in de kinderwagenbak, en dat ging perfect. Ook geen moeite erna gehad om
    hem in zijn eigen bedje te laten slapen dus.
    Oh en ik vind meteen in zo'n 'groot' ledikantje ook niet zo fijn voor zo'n kleintje. Meestal willen ze nog lekker
    knus liggen zoals in de baarmoeder... Dus dan is een wieg ofzo ideaal.

Monique, je moet er ook nog rekening mee houden dat die getallen ook nog afwijken van de werkelijkheid he.
    Dus er kan ook nog een paar honderd gram verschil in zitten.

Groot/klein kindje, hier worden daar helaas geen uitspraken over gedaan door de vk.
    Ben wel heel benieuwd, Youri was 'maar' 2910gr en hoop eigenlijk nu weer op ongeveer dat gewicht.

Hanna, ja dat klopt ook wel dat je hem/haar steeds hoort zuchten enzo, dus das wel minder als je dan zelf
    niet kunt slapen.

Alice, dankje voor het vragen. Heb nog steeds wat pijntjes maarja niet echt iets om me zorgen over te maken :)
    Ennuh 42+6?????? wat belachelijk!!! Smakelijk.

Lees dat er veel beebjes op hun eigen kamer gaan hihi. Ben ik de enige die dat niet doet??? :p

Jessi, gelukkig is je bloeddruk gedaald. Weer een zorg minder. Maar die BI is natuurlijk echt shit he.
    Mag ik vragen waarom je ingeleid word?
    SEX kan de bevalling op gang brengen :p en dan gaat het om het klaarkomen en de sperma van je man.
    Ikke ook trek in chips....

Mumtobe, goed dat hij/zij is ingedaald! Wat is je buik al groot zeg, bij mij was die vandaag ook 34cm. Maar
    ik ben dan wel al 4 weken verder....

Rianne, pff weer die stomme regen he. Ellende.

Ppa, hoe weet je dat het kindje een omgekeerd ritme heeft?

Ollekebolleke, weer aan de strijk hihi. Ach dan is het maar klaar he.

Mamamoon is denk ik aan het bevallen hoor....

Sex, nou hier dus echt niet meer hoor. Pfff echt geen puf voor :S

Noa, ja mijn moeder had ook wonderolie genomen. Heb ik bij Youri ook over nagedacht. Nu neem ik helemaal
    niks heb ik me voorgenomen... Het komt als het er klaar voor is ;)

De vk zei trouwens dat ik maar van 40 weken uit moest gaan :(

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Bah, ik heb net ook nog een was aangezet en moet die ook zo maar eens gaan ophangen... Geen zin in... :p

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @desiree jij bent dus blij met de wolken hihi hier nog steeds volop zonnetje hihi.

@mvy ja de was moet ook gebeuren he!! hier is alles gelukkig weg gewassen en is alles dus ook al zo goed als droog.

en iemand had het over chips ow lekker!!!!!

15. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @noa: Ja zeker weten... koelt het weer een beetje af :p Even zon vind ik niet erg hoor... ben gek op mooi weer. maar het moet niet TE warm worden... Vooral nu niet ;)
    Het was hier weer zo warm dat ik bijna weer trek in ijs kreeg hahahaha...

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @deisree hahaha het is ook nooit goed bij ons dan willen we het niet te warm hebben dan niet te koud hihi. en ijsje iis ook wel goed plan, de vriezer legt nog vol. hihi

17. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Het gaat hier ook altijd van het ene uiterste naar het andere uiterste dus is het ook niet zo gek hahahaha... Ja hier zijn er ook nog ijsjes over van de vorige veel te warme dagen... :p

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Haha hmmmmmm een lekker perenijsje :p
    Heb hier ook vanalles liggen van ijsjes, jullie brengen me op ideeën hihi.

Hier is het trouwens ook behoorlijk warm, 29 graden!! Zweet me weer wat weg hoor.

Net ff snel beneden gepoetst. Nu weer pijn in mijn onderrug, schiet lekker op.

19. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik kon me niet bedwingen :):) De zak chips is op :):) Erg he? Was wel super lekker. Trek in meer :)

Alice, 42+6??? Dat heb ik nog nooit gehoord. In deze regio is max 15 dagen overtijd de norm.

Rianne, oh wat kut van je was. Wat stom dat het opeens ging regenen.

Ollekebolleke, succes met strijken.

MvY, ik wordt ingeleid omdat het voor mijn lichaam waarschijnlijk te zwaar is om tot 40 weken door te lopen. En ik heb een verhoogde kans op complicaties tijdens de bevalling. Vooral ontwrichtingen van heupen/bekken.

Bij ons komt de kleine eerst in onze slaapkamer, en dan daarna naar haar eigen kamer.

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Geen nieuws van Mamamoon zo te zien? Spannend hoor!

@ Nita, balen zeg meid! Kan me voorstellen dat je het zat bent!

Auto, pfff 4 nieuwe banden eronder! 520 euro... nouja, tis straks met de kleine wel belangrijk dattie veilig rijdt dus het moet maar weer.
    Jemig wat is het benauwd zeg!

Deel Deze Pagina