Trouwens hier lekkere Hot chocomel van de Nestle! Vind ik nog altijd de lekkerste.... Die van in de Senseo zijn niet te drinken vind ik Owja ik ben blij als we een Augustus hyves hebben straks dan weet ik ook met wie ik ben aan het forummen Wel leuk als jullie straks gaan meeten.......
Wij gaat trouwens ook naar de 9 maandenbeurs....dan zijn we inderdaad de "gevarenzone" voorbij en het lijkt me heerlijk om daar te lopen en te neuzen
MamavanYouri, spannend morgen de echo En als je een hartje heb gezien, dan is de kans op een miskraam ineens vele malen kleiner ja. Ben je zo nieuwsgierig naar ons ja Sweepy, het is niet voor iedereen een werkdag vandaag Bos, wij wilden eigenlijk van de zomer terug naar Finland, maar dat gaat nou niet door. geen idee of we nou nog iets anders gaan doen, maar dan blijf ik wel in Nederland Gentle, hi hi, welkom in de wereld van de zwangeren. Maar geloof me dit gaat voorbij Je mag gewoon paracetamol zonder coffeine
Jee wat een boel berichtjes weer, ik heb vandaag ook zo'n lange dag gehad. Ik ben altijd vrij op maandag en dinsdag (sta de rest van de week voor de klas in groep 7/8 ) Vandaag de VK gebeld en gevraagd of ik naast de foliumzuur van 5 mg ook nog de puur mama van vsm mag slikken maar ze raadde het me af. Wel vertelde ze me dat het heel belangrijk is goed gevarieerd te eten met veel groenten en fruit. Snoepen vermijden evenals teveel e-nummers en voeding waarin gif opgeslagen zit zoals vis en orgaan (ook sommige worst dus) Vol goede moed naar de supermarkt een veel fruit een fruitdrankjes gekocht en gedroogd fruit en noten voor de lekkere trek.. Hmmmm ik ben een echte snoepkont (koekjes en chocolade) dus ben benieuwd wanneer ik afkick verschijnselen krijg. Mijn buik is echt de hele dag dik, vanaf boven mijn navel tot helemaal onderaan, echt zo'n gespannen speklaag, bah hahahhaa . Hoe letten jullie eigenlijk op met eten? Wat betreft vakantie, wij gaan altijd in de zomer naar de Ardennen, we hebben 2 grote jachthonden en die willen we mee hebben, dus lekker in een huisje met grote tuin. Maar nu zal ik wel niet veel meer kunnen wandelen tegen die tijd dus misschien in mei een weekje weg want ik ben wel aan de schoolvakanties gebonden. gr. Nicole Oh en spannend de eerste hebben deze week al een echo of afspraak met de VK, ik ook vrijdag een echo, misschien zijn het er wel twee?! Ik heb altijd gezegd lijkt me geweldig een jongen en een meisje in 1 keer.
Zo wat hebben jullie veel gepost vandaag! Deedtje, heel veel sterkte meis! Heb vandaag nog aan je moeten denken. 9 maanden beurs lijkt me erg leuk! Ga zo eens opzoeken wanneer het precies is en wat de kaartjes kosten. Ik heb nu trouwens ook snel vet haar. Normaal waste ik het 2x per week en dan was het echt nog niet vet. Op zaterdag en woensdag, nu heb ik het ook zaterdag gedaan en dadelijk doe ik het weer want het ziet er niet uit! Vanmorgen na het eten van mijn appel was ik misselijk en tussen de middag na mijn brood ook. Net best veel avondeten gehad want ik had honger en voel nu nog niks. Ik blijf het ook iedere keer eng vinden om naar de wc te gaan maar tegelijktijd wil ik ook ieder half uur wel gaan kijken. Om gek van te worden..
nicolioo: waarom raden ze dat af dan...ik dacht juist dat het goed was om die vitamine te slikken, ik zelf laat de foliumzuur staan en heb nu ook pillen voor mama en kind (weet het merk ff niet meer)
Haai meiden ben ik weer na een drukke dag werken. Deedtje sterkte toegwenst...... Waar is daan? Zou die een weekje weg ofo? Hier verder alles prima . Heb nu echt een spierpijn gevoel in mijn buik!pfff kan hem ook niet meer zolang inhouden hopelijk groeit ie niet al te hard...... verder mag ik niet klagen, oja ik plak mijn vakantie aan mijn verlof vast...of vor mijn verlof waarschijnlijk want heb aug vakantie, maar ja ben nu uitgerekend op de 15e....... groetjes ink
hoi allemaal, Heb alle berichten gelezen maar weet niet meer precies waarop ik wilde reageren. Ga het toch even proberen Deedtje: wat verschrikkelijk k**** ik wens je veel sterkte en ik vind het knap dat je zo positief bent! Ik heb nog steeds een beetje licht bruine afscheiding, maar ga er van uit dat het goed is zolang ik geen bloed zie. Ik ben ook wel een beetje gerustgesteld toen ik las dat het door sporten kan komen. Vanavond is mvm langs geweest en ik had een mooie positieve test (met ochtendurine), dus dat was weer een goed teken! En ik heb een paar leuke spulletjes en tijdschriften gekregen. Ik heb het boek besteld trouwens. 9 maanden beurs daar ga ik eens over nadenken, misschien wel leuk. En als we een meeting doen extra leuk... Alleen een beetje ver vanuit zuid-limburg. Hyves heb ik ook dus daar ga ik aan mee doen! Daan stuurde me het volgende in een pb: "Dan meld ik bij deze even dat ik weer een megadruk weekend heb en dus dit weekend hoogstwaarschijnlijk niet online ben. Denk pas maandag weer." Dus ik denk dat we ons geen zorgen hoeven maken! Vakantie: wij gaan 1-4 januari naar Berlijn (was al geboekt) en we zijn van plan in mei weg te gaan. Meiden met een echo morgen: veel plezier en succes! groetjes, Lieke
Omdat de dosis die ik slik een verhoogde dosis is ivm de afwijking aan het skelet die te zien was bij de miskraam die ik had, ik heb daar toen om gevraagd. Maar deze dosis plus de normale dosis zou een beetje te veel van het goede worden dan, vandaar. Dus heel gezond eten voor mij dan maar Nicole
Ik heb net ook foliumzuur gekocht, wel een beetje laat maar het baat tot 10 weken las ik dus dan heb ik er toch nog 5 die ik meepak. Wat betreft eten: bijna alles wat je niet mag lus ik sowieso al niet. Rauw vlees, rauwe vis, kaasjes, filet americain etc. bah, bah. Ik zorg er nu voor dat ik iedere dag 2 stuks fruit eet en genoeg verse groenten.
Morgen Mvm. Ga nu tukken. Tot morgen! En als er een hyves komt wil ik daar ook aan meedoen, maar eerst dat enge 1e trimester door hoor!
@deedjte: vreselijk meid ik wil je heel veel sterkte wensen. En ik vind het echt goed van je dat je daar zo nuchter om kan blijven @bos: ik slik ook zwangerschapsvitamine van VSM. @lieke: bruine afscheiding is volgens mij geen reden om ongerust te zijn dat is oud bloed nl. @ninita: ik heb dat ook. Elke keer als ik wat voel beneden denk ik ohoh ben ongesteld. Terwijl ik bij de eerste helemaal nergens druk om maakte @Gentle: paracetamol is geen probleem als het maar geen codeine en coffeine inzit. Gewoon innemen als je echt last hebt van iets Vakantie: wij gaan in mei nog 1 week weg en ik daarna neem ik de rest van het jaar niet vrij. Ik hoop na mijn verlof nog een paar weken aan te kunnen plakken zodat ik pas weer in januari 2010 hoeft te beginnen. Mijn haar wordt ook mega vet ineens, ik moet om de dag mijn haar echt gaan wassen. Over krampjes/steken mijn beste vriendin had erg last van krampen en bij haar was het bandenpijn.
Ook hier nog steeds de neiging om te broekloeren! Tja het blijft onwerkelijk denk ik tot ik de echo heb gehad zal wel in januari zijn..... krampjes steekjes ik voel vanalles, het hoort erbij lees ik overal. gelukkig maar heb ik toch het idee dat er iig iets gebeurt in mijn lijf. Ben blij dat ik nog niet kotsmisselijk ben ofo.....afkloppen.... Mijn vriendin heeft dat de hele zwangerschap gehad....vreselijk ......
Hallo allemaal Deedtje ik wil je heel veel sterkte wensen dikke knuff. Ik hoorde jullie over vakantie wij gaan volgend jaar helemaal niet ivm met me mannetje zijn werk. Misschien wel ff een weekend weg. Zo hier vandaag een drukke dag gehad heerlijk we hebben morgen de eerste echo en ben erg zenuwachtig ik hoop zo dat het op de goede plek zit. Liefs Channes
Wat betreft vakantie: Daar zijn wij ook al over aan het stoeien geweest. We gaan waarschijnlijk in April. Dat is ook met mijn bedrijf een prettige maand. En dan heb ik nog geen enorme buik hoop ik en kan ik nog lopen. Gaan we gewoon ergens naartoe waar het lekker warm is. Gaan we voor het eerst een relaxte vakantie houden. Als we het vol kunnen houden.
Voor mij ook geen vakantie volgend jaar. Was het sowieso al niet van plan. Misschien in april of mei een weekendje Londen of Parijs. Zou graag mijn nieuwe camera (Nikon D60) daar eens uittesten maar vanaf augustus heb ik pas echt iets geweldigs om foto's van te maken! Hyves is inderdaad een leuk idee maar kan me natuurlijk pas aanmelden als iedereen het al weet.
Ook hier geen vakantie denk ik. Misschien wel wat weekendjes weg of een weekje ofzo. Afgelopen jaar was zo'n klote jaar met de MK, hormoonkuren, slechte uitslagen van gyn etc, dat we al onze spaarcentjes over de balk hebben gesmeten in september en onze droomreis in Amerika zijn gaan maken. Dus daar teren we met gemak nog een jaartje op! Oh heerlijk, ben morgen vrij. Heb toch maar een afspraak met MvM gemaakt. Vorige keer was echt een rotervaring maar dat ga ik morgen eens met haar bespreken. Ik wil toch graag meedoen aangezien ik zelf ook afhankelijk was van hormonen. Pay it forward ;o) Ik ben weer eens gesloopt dus ga lekker slapen meiden. Veel plezier met babbelen hier nog (voor degenen die nog wakker zijn dan). Enne, we gaan ervan uit dat we allemaal het 1e trimester goed doorkomen en dus een meeting kunnen gaan houden. En Bos (volgens mij zei jij het) we zullen die dag dan even vergeten wat we voor genante dingen over elkaar weten hahaha. Truste meiden, sweet dreams!
Goedeavond meiden Zojuist bijna 10 pg doorworsteld wat wordt er veel geschreven op één dag. Ik wou hier en daar reageren maar natuurlijk alweer vergeten. @Deedtje: meid ik vind het echt erg voor je. Een dikke knuffel zal wel niet veel helpen maar misschien wel troost bieden. Ik heb ook last van snel vettend haar, vind het echt wel vervelend. Ik heb sowieso al de neiging tot snel vettend haar. Daarnaast lees ik hier verschillende dingen over reizen enzo. Wij gingen normaal gezien eind januari gaan skieën maar nu we weten dat ik zwanger ben hebben we dit afgelast, het stond trouwens toch nog niet helemaal vast. Ik vind het wel jammer had er zo'n zin in om terug op de latten te staan. Deze zomer zouden we normaal gezien naar het zuiden van Frankrijk gaan en natuurlijk juist in de periode dat ik uitgerekend ben, met andere woorden thuisblijven dus. Nuja we krijgen iets moois in de plaats hé. Normaal gezien gingen we samen met mijn schoonouders gaan, maarja ik denk niet dat ze nu nog op reis zullen gaan als ze weten dat hun eerste kleinkind op komst is. Ik heb zo het gevoel één van de jongsten te zijn, maar het kan ook zijn dat ik erover gelezen heb. Zijn er hier nog meiden die verder studeren? Ik zit voor de moment in mijn laatste jaar en als alles goed ga studeer ik in juni af! Liefst Stephanie
Eten doen we niet meer aan Haha, nee hoor. Ik merk dat het heel erg uitmaakt hoe iets ruikt of voelt. Sommige momenten (zoals vanmorgen in de supermarkt) kan ik echt niets hebben, maar net hebben manlief en ik lekker chocola zitten smikkelen. Je wordt toch wel verwend met Sinterklaas, waar je ook zit! Ik eet verder wel fruit en groente, maar daar houd ik sowieso wel van. Verder ben ik niet zo'n heel snaai mens. Als er gezonde dingen in huis zijn, eet ik dat net zo graag. Handig voor nu dus. Ik ben trouwens in de war met vis. Op mijn papiertje van jonge ouders .nl stond dat ik wel verse rauwe vis mag, maar alleen niet uit de supermarkt verpakt zeg maar. En nu lees ik weer dat het niet mag. Ik ben niet zo vis eter en zeker als we straks 2 weken niet thuis zijn en nog niet helemaal meteen open kaart spelen, wil ik graag kunnen teren op een broodje haring bij de visboer... Maar ja... ik houd ook niet zo van die droge, gekookte vis. En om nou 2 keer per week vissticks te eten... Iemand een idee? Verder ga ik maar slapen zo geloof ik. Weet je wat trouwens leuk tijdverdrijf is? Spieken bij de december 2008 mama's. Dan weet je even wat ons straks allemaal te wachten staat en waar we het voor doen