Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gelukkig geen beschonken kerel hier ;) Wel af en toe een biertje ofzo, maar echt geen gezuip gelukkig.

Ik had trouwens gisternacht een droom over de bevalling. Heel leuk! Ik was heel rustig en manlief wist precies waar we in het ZH moesten zijn. We hadden de tas rustig gepakt en het ging heel relaxt en gemakkelijk. Ideaal zo! Ik ben dus op dit moment helemaal niet zenuwachtig voor de bevalling, alleen maar nieuwsgierig hoe het allemaal begint en hoe mijn hele verhaal er straks uit zal zien. Pijn doet het toch wel, dus daar maak ik me maar niet te druk om.

Mijn man loopt nu opeens met de kinderwagen naar buiten. Geen idee wat hij nou aan het doen is... Oefenen misschien? Mafkees is het.

Pff, kunnen jullie nog een beetje fijn een houding vinden? De VK zei dat de baby was ingedaald, maar ik kan nog steeds niet normaal rechtop op de bank zitten en liggend kan de baby zich niet echt prettig een houding geven geloof ik. Gisteravond weer een heel gevecht in mijn buik... Blijkbaar lig ik niet zo fijn voor 'em.

2. Whaaaaaaaaa: ik word gek, had net al verteld dat mijn mobiel niet goed is, dus ik net terug naar de winkel, kijkt hij er naar en stuur zo n3 smsjes.... Dus ik weer blij naar huis joehoe hij is gemaakt, NEEEE doet ie het weer niet! Ligt het aan mij, mijn huis of????? :$

De hond doet de hele ochtend al niks anders dan kotsen en en en en en..... tjsonge wat een k dag!:x

Ollebolleke: ik kan me voorstellen dat je ff flink pissig bent, hou je hormonen een beetje bij elkaar, ik doe ook erg mijn best.:(

Zo nu ook nog janken, dag kan niet meer stuk en dat omdat ik een heel lief boek over de post heb gekregen van een bewoonster van mijn werk! IK wordt gek van mezelf!:$

Melisa: ph-regla zou je nog kunnen proberen en anders de huisarts bellen. v erder is er ook erg weinig. Ik mag zelfs mijn normalen medicijnen niet tegen maagzuur, dus weet wat je voelt.

Annie: heb ik ook een keer gehad, heb toen gewacht of het nog een keertje gebeurde, maar dat was niet het geval anders had ik de vk gebeld. Maar als jij er onzeker van wordt moet je gewoon de vk bellen.

Daan: en wat ga je eten?;)

Cjpt: meid chocolade pinda`s als ontbijt, nou ja heel gezond is het niet, maar wel erg lekker!:)

Gentle: de metingen die bij een echo gedaan worden zijn wel redelijk betrouwbaarbaar, dus daar kan je beter vanuit gaan, maar de voelling van de vk is vaak giswerk.

PLuis: haha dus echt genoten heb je niet, maar je gaat het gelukkig vrijdag goed maken. Ach wel lief van jou lief dat hij zo aan jou denkt.

Noa: zou het besmettelijk zijn dat overgeven van de honden? Hier ook al het nodige oprgeruimd en vaak genoeg naar buiten gestuurd.
    Ff dierentuin in Anna Paulowna is een dierenparkje, ook best geinig voor een uurtje of 1-2 ben je dan wel even zoet en zie je ook wat beestjes. wie weet leuk om ff een klein middagje te kijken.

Fon: ik snap je heel erg goed hoor, mijn lief drinkt ook erg graag een biertje te veel, ik heb hier de laatste tijd een erge hekel aan aangezien ik bang ben dat het dan wel komt en dan kan hij niet eens autorijden ofzo. Meid ik denk dat het ook bij onze hormonen hoort ofzo, maar je bent echt niet de enige.

Hanna: veel plezier met je oud collega`s.

Zo ik ga ook maar eens wat eten en dan ff wat opruimen, ik krijg straks visite van een vriendin met haar pup, erg gezellig!:D
    Hoop dat mijn dag dan weer wat opknapt

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Gentle; Hihi fijn is dat he? Hier ook:

Zitten: kont in mijn ribben, dus pijn
    Hangen; pijn in mijn rug
    Rug liggen: benauwd
    Linkerzij liggen: pijn in mijn buik
    Rechterzij liggen: beeb wordt hyperactief

Ik probeer dus zoveel mogelijk op een harde stoel te gaan zitten, helemaal rechtop en met mijn benen wijd. Tres charmant maarja, ben toch meestal thuis.
    En liggen zoveel mogelijk op rechterzij en dan maar proberen te genieten van het geschop en niet denken aan dat ik wil slapen ;o)

Wat schattig dat je man aan het oefenen is met de wagen hahaha

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Gentle, jij vroeg of de berekening van het gewicht dmv een echo wel betrouwbaar is? Nee hoor, want als ze de 'muis' 1mm anders zetten dan veranderd het gewicht misschien al met 100gram ofzo. Dus het hoeft niet te kloppen. Bij mijn schoonzus hadden ze bijv nog een echo gemaakt en kwamen uit op rond de 2900 gr (of 2700 weet t ff niet meer) en toen hij geboren werd , een dag later, was hij toch maar 2480gram.

Zo, lekker ff een dutje gedaan. Doet goed. Werd wakker van de honger en moest plassen hihi dus nu maar ff wat eten.

Hahaha Pluis, das wel een goeie grap :p

Daan, lukt ie met poetsen?

Vraag me ook af hoe het met Kanela en de beeb natuurlijk is ondertussen...

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb hier afgesproken dat er vanaf 37 weken (dus nog 4 dagen) er niet meer dan 1 drankje wordt gedronken zodat hij nuchter (genoeg is) mocht het nodig zijn.

6. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Zullen de 2 bollekes es flink pissig wezen.
    HIER KOMT DE mijne:x:D:x:D<2ç§grrr¨[]´##[^@|{}-grrrr:x:x:x
    zo,

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ollekebolleke, tis duidelijk jou dag niet he ;)
    Wat rot zeg van die gsm... Ligt dan toch aan jou huis denk ik hihi. En succes met de overgevende hond :S

8. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @hanna: Een bosch koelkast...hmmmm... Als je in Den haag zou wonen had het mijn man kunnen zijn die em kwam repareren... Hij is namelijk fabrieks servicemonteur van Bosch en Siemens...

@ollekebolleke: Ik dacht dat ik een K*t dag had.. maar ik geloof dat die van mij vergeleken met die van jou reuze meevalt... Janken lucht wel lekker ff op... Vanaf hier even een dikke knuffel....

9. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Cjpt, dat was ik. Ik vind een positiebadpak niet schokkend hoor, ik zie zoiezo liever een zwangere (blote) buik dan dat ik iemand met ontzettende hangtieten zie langslopen haha.
    Ontbijt met chocoladepindas haha. En vult het een beetje?

Daan, poets ze!

Welpje, veel plezier met winkelen.

Miekiepluis, het was ook wel heel laat. Dus vrijdag een herkansing.
    Wil je wat voorweeen van mij: alsjeblieft!
    *geeft voorweeen aan miekiepluis*

Kanela, waar ben je? Heeft ze geen buddy?

Fon, mn man is niet zo'n uitgaanstype (meer), de laatste keer dat we naar de kroeg gingen is meer dan een jaar terug. Festivals vindt hij wel leuk (awakenings enzo) maar daar is hij dit jaar niet naartoe geweest. Dus geen problemen met drank, thuis drinkt hij nooit meer dan 1 of 2 biertjes.

Cjpt, is hellevoetsluis zo buiten de bewoonde wereld?

Hanna, sterkte met wachten. Het duurt altijd zo lang voor ze komen. En veel plezier vanmiddag.

gentle, haha is je man met de kinderwagen aan het rondlopen? Apart ja. Misschien alvast een beetje oefenen hihi.

Ollekebolleke, wat kut van je mobiel. Vreemd dat ie het in de winkel wel doet.

Ik verveel me een beetje. Door die stomme b.i. kan ik zo weinig doen. Het liefst ga ik nog ff een plafond witten, of laminaat plinten plaatsen. Maar ja, dat gaat niet lukken. Dan maar in de zon zitten met bitter lemon ;)

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Jessi, nouja buiten de bewoonde wereld... we hebben hier bijv alleen de bus. Geen andere vorm van OV. Die bus doet er iig 20 minuten over om in Spijkenisse te komen en daar is het dichtstbijzijnde een metrostation. Dus tis hier niet alsof je even lekker in Rotterdam gaat stappen en dan heel snel weer met OV thuis bent. Dan moet je wel echt met de auto. Rotterdam is vanaf hier ongeveer 35 minuten met de auto.
    Dus als voormalig Rotterdamse en later Vlaardingse (wat naast Rotterdam ligt) wonen we nu wel in een gat ja ;o)

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Ollebolleke, kan ook zijn dat je misselijk wordt van de hormoonhuishouding die op het einde weer anders wordt.
    Wat gemeen van je zus, als ze weet dat het eigenlijk geheim is had ze beter kunnen zwijgen.

@Ollekebolleke, ik lig voor ik ga slapen altijd nog even tv te kijken en dan idd ook met voeten op kussen
    Heb gisteren nadat ik mijn schoenen had uitgedaan niet zoveel pijn gehad als de dag ervoor, dus heb nu weer schoenen aan
    Mijn voetenbadje staat nog steeds benenden, kan ik anders vanaaf idd ook nog wel eens doen

@Brusje, gets wat vervelend, hoe is het nu?

@Jessi, zin in de bevalling heb ik nog niet, ene dag heb ik zoiets van neeeeee en andere dag laat maar komen
    Maar goed hoor, probeer dat vast te houden!

@Marieke, mijn hubbie zou ik nu ook echt niet laten gaan nee

@Cjpt, ik ga mee naar het strand, hoe laat ga je??

@Annie, herken het maar ik doe dat altijd af als afscheiding vooral omdat er daarna niets meer komt
    En vruchtwater is doorzichtig, afscheiding is wit
    Goed dat je gebeld heb, ben benieuwd!

@Miekiepluis, ha ha
    Veel plezier dan maar weer vrijdag;)
    En nee ik wil eigenlijk nog niet!

@Fon, ik heb hier gelukkig een hubbie die niet drinkt, anders mocht hij het van mij trouwens ook niet meer
    Hij gaat nog wel van huis af maar regelt dan wel dat als er iets is met mij hij heel snel weer hier kan zijn

@Lieke, ik pak gewoon mijn rust wanneer het kan
    (helpen jullie nu weer goed in mee;)) maar wil toch ook nog wat dingen doen hoor, is het dan volgende week nog steeds zo dan doe ik wel stapje terug

Mirthe, ik denk dat ze echt helemaal over is naar haar nieuwe bedje.
    Geweldig dat het zo goed is gegaan, had ik wel gehoopt maar niet verwacht.
    Maar ja een heus prinsessenbed wie slaapt daar nu ook niet graag in he:D

Babykamer, is eigenlijk gewoon klaar hoor.
    Wil er niets aan doen, laat hem gewoon zoals hij was
    Alleen moeten nu de kasten leeg en babyspullen erin, keertje goed poetsen enzo en klaar

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het gaat goed hier hoor met het poetsen. Wasje afgehaald, wasje gedraaid, gestreken. Zometeen even bed opmaken, naja de hoezen. Dekbed wil ik nog gewassen hebben, maar man zit in bad en die wil graag ongestoord zijn laptop bekijken hihi (lees=film kijken)

Maar er is nog genoeg te doen. Moet nog stofzuigen, dweilen iig. en verzin vast nog wel veel meer haha.

Oh wat ik had gegeten? 2 boterhammen met pindakaas en jam :D

Kussies!!!!

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @gentle hihi je bevalling liep dus rustig hihi hopelijk gaat het straks ook zo. en je vent met de kinderwagen aan de wandel hihi.
    die van mij kwam gister ook opeens de woonkamer binnen emt dat ding ik zo ga je doen. ja ff testen hihi.

@ollkebollke ja die dierentuin ken ik wel is geweest me me tante zegger . en ja het is mischien wel over waai baar die spugende honden!!
    wat lief een puppie wat voor een heeft ze der.

@moniqeu mithe is dus helemaal blij met der prinsesebed ja wie wil dat nou niet he.dus ja baby kamer is dus ook weer zo goed als klaar nou altijd fijn he.

14. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    monique: groot gelijk! Als je niks kan doen, word je ook helemaal gek!

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, in principe zou beeb er zo in kunnen ja
    Bedje moet nog wel omhoog maar da's ook zo gepiept.
    Maar op 1 of andere manier denk ik echt dat ik augustus gewoon keurig ga halen

@Lieke, je heb het ook niet altijd voor het kiezen he
    Vanmorgen had ik bezoek bij Cb erop staan, moest nog naar de winkel voor Mirthe nieuw hoeslaken kopen nu de ruil is gelukt en vleeswaren en peperkoek was op dus ook nog even langs Jumbo geweest.
    Dan ben je toch weer even in touw
    (dat wasje wat ik gedraaid heb en wat opgeruimd en rondje stofzuigen hier beneden tel ik gewoon even niet mee;))
    Maar ik word daar misschien wel rustiger van idd dan echt te gaan zitten niksen.

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Monique, hé gezellig dat er iemand mee wil! Hoe laat ik ga? Tja dat ligt er even aan hoe laat jij hier kunt zijn vanuit Gemert met kleine Mirthe ;o)
    Die wil natuurlijk haar psesse bed niet verlaten! Wel slim hoor, die ga ik proberen te onthouden! Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger als kind ook 1 dekbedovertrek had waar ik met liefde elke avond onder ging liggen. Was van Sesamstraat haha.

17. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Daan: Rustig aan zeg! Je gaat als een razende roeland door je huis heb ik het idee!! Hihi! Maar wel lekker alles weer schoon!

De bollekes en DesireeK: Chaggerijnig in een hoekje gaan zitten en hopen dat het over gaat... wat vervelend dat jullie allemaal zo'n K-dag hebben! Even lekker aan toegeven hoor! Morgen weer nieuwe dag!

Heb net een ontzettend leuk pakketje gekocht om een bloem te maken waarin mijn muziekdoosje kan...bedenk ik me dus pas thusi dat mijn mama mijn naaimachine mee heeft! Ik krijg dan de hare, want daar kan ik beter mee overweg... Maar daar heb ik dus nu niks aan! Stomstomstom...

Ga maar even de stoelhoezen uit de wasmachine halen en de wc soppen...

Gentle: Wat schattig van je lief...oefenen met de kinderwagen! Hihi!

Houdingen om te zitten/liggen: Inderdaad, meisje dwingt me soms wel in achterlijke houdingen! Op een stoel zitten doe ik met vrij holle rug, want anders dat protesteert het met een bol ruggetje of billen die in mijn zwaardvormig aanhangel worden gedouwt. En nu toevallig de hele dag al dat ze haar voet(en) langs mijn buik laat lopen voor mijn gevoel. En liggen vooral op linkerzij, want rechts last van maagzuur en rug ook nog wel lekker maar mijn benen strekken doet dan weer kramperig gevoel in mijn liezen veroorzaken..
    Maar... Het is WEL leuk om hoogzwanger te zijn! Meestal...

Jeuj! Nog meer voorweeen! Thanks! Nee, ik denk dat die voorweeen heus helemaal niet zo leuk zijn, maar ik heb hier zelf nog helemaal niks geen tekenen... Darmen zijn nu trouwens beetje van streek merk ik.. En ik heb heus wel die ongi-krampen enzo en harde buiken, maar ik voel me een beetje rusteloos doordat ik gewoon niet weet wat er te gebeuren staat en vooral wanneer! Maar goed, loslaten...loslaten...open naar onderen...( Lang leve het boek " Veilig bevallen"!!)

Meissies, see u later!

Liefs, Pluis

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, hoe is het met het vochtverlies??

Pluis, lig altijd in een deuk om jou stukjes :p grapjas

Daan, dat gaat goed daar! Ineens enorme nesteldrang ofzo? Ik voorspel dat je vannacht ligt te bevallen :p

Monique, heerlijk dat ze helemaal over is. Oh en de babykamer is niet meer zo heel veel werk, lekker he.

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    jemineetje bijgelezen en gelijk een half uur verder.
    ga nu eerst de aug 2008 mama's bijlezen

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    mvy, ja damn heb ineens de drang om het hele huis schoon te maken. Kan man wel uit bad kijken, dan kan ik weer wassen, want met dit weer (zon en wind) is mijn vorige was allang droog.

En ik wil mijn overgordijnen nog een keer wassen. Heb ik vorige week donderdag gedaan, maar ik vind ze stinken met deze wasverzachter, dus wil er een andere wasverzachter tegen aan gooien. Hoe achterlijk, I know.

Oeh, miekiepluis haha. Hier (nog) geen fan van Mary Poppins, maar had me wel willen opgeven. Jij bent dus echt uitgenodigd. superduper. Heb nu al weer zin in de afleveringen. Heb jij de filmpjes al gekeken op de mary poppins site?

Ik wil nog een cdtje samenstellen voor tijdens de bevalling. Ik ben helemaal gek op RENT. En Tarzan moet er op, Les Mis, Tanz der Vampire. Jij nog aanvullingen?

Deel Deze Pagina