Goedemiddag allemaal, veel geschreven weer.. @ Pluis: ik dacht al: hoe gaat ze dat doen... Ik zou er niet aan moeten denken, na 22 uur moet mijn bed echt wel binnen handbereik zijn @ Fon: Ik vind je eerlijk gezegd nog mega soepel! Mijn vriend en ik zijn ook nog steeds wel van de feestjes op zijn tijd. En ik mis het ook zo langzamerhand!! Tijdens mijn zwangerschap is hij gelukkig sowieso veel minder weg geweest (gelukkig vindt ie het ook niet zo leuk zonder mij ) en we hadden duidelijke afspraken over na een feestje meteen door naar huis en niet blijven plakken (word toch vaak wakker als hij er nog niet is en ga me dan zorgen maken). Verder hebben we afgesproken dat hij vanaf eind juni (toen gingen we ook verhuizen) niet meer uit zou gaan. Wel een klein biertje (lees 2) in de stad, maar bijvoorbeeld niet naar Dancevalley en Awakenings. En hij houdt zich er (uiteraard) keurig aan. Ik wil gewoon dat ie nu ten alle tijden nuchter is en kan rijden/ aan het bed kan staan. Vindt ie zelf ook belangrijk gelukkig. Ik zou het niet tof vinden als ie zaterdag nog naar Extrema ging.. Verder ben ik blij: heb net weer wat belangrijks van mijn lijstje afgestreept. Wilden ineens toch nog een wiegje aanschaffen om bij het bed te zetten, omdat de kraamzorg intake-dame zei dat het slecht was om de baby in de bugaboo reiswieg te laten slapen ivm verstikkingsgevaar. Bij de Babyplanet zeiden ze echter dat dat echt achterhaald en onzin was omdat er tegenwoordig aerosleep in het matrasje zit (lieten ze ook zien). Dus nu heb ik alleen een setje wieg-lakens gekocht. Beter, het is toch maar voor zo kort.
hallo het is een tijd geleden dat ik geweest ben heb geprobeert alles bij te lezen maar het is zo veel sorry @mamamoon, gefeliciteerd met je zoon. het gaat hier niet zo lekker daar ik ook niet langs ben geweest SORRY ben al meerdere keren naar het ziekenhuis geweest omdat ik zo`n pijn mijn buik heb vorige week had ik drie dagen achter elkaar weeen ze kwamen om de kwartier en drie dagen achter elkaar het bleef om de kwartier komen er is een hartfilmpje gemaakt alles was goed met de baby na drie dagen is het weer gestopt heb welp ijnlijke buiken af en toe maar dan zit er soms 3 uur tussen de baby was hellemaal ingedaalt en lig klaar om geboren te worden ben nu 36 weken moet nu wel elke week terug gaan komen bij de gynocoloog en moest het rustig aan doen nu vanaf maandag loop ik weer continmu met buikpijn alsof ik elk moment de menstruatie kan krijgen en heb zo`n pijn mijn kruis en een hele strak gevole onde rin mijn buiik en sinds vanmiddag heb ik iets raars het voelt aan of ik de hele tijd moet poepen een soort krmap daar maar zodra ik naar toilet gaat hoef ik hellemaal niet lopen wordt steeds moeilijker pijnijker vrijdag terug naar de gynocoloog en dan wordt er besproken of ze eerder gaan inleiden en wat de volgende stappen zijn vole me niet echt lekker heb nog nooit zoveel paracetamol genomen als de laaste tijd heb nu al meerdere krenen mijn heup semi gelukseert(een klein stukje uit de kom en dan schiet hij weer terug) had al tegen de arts gezegt dat we starks een paracetamoletje krijgen in plaats van een baby hij moets alleen hard lachen hoop dta het met jullie allemaal goed gaat en nogmaals mijnexusses dat ik niet gereageerd heb vriendelijke groet wolliewobbel(maris)
@monieuw ja bedje omhoog is zo gedaan toch, en je gaat dus augustus netjes halen nou we zullen zien hihi. @daan je huis blinkt dus weer tegen je op hihi. en erg is dat he als je iets niet lekker vindt ruiken, ik wil me gordijnen ook wasse, maar de vorige keer dat ik dat heb gedaan kon de miele komen want me wasmachine ging in storing bleek ie te lekkage te hebben door zo kloten haak dus ik durf eigenlijk niet meer, maarja moet maar ff oplosiing zoeken. @wolliebol jeetje wat rot allemaal hopelijk mag je snel bevallen wat betreft de liggen soms ligt mw met haar kont zowat in me maag dan kan ik genees voorover gaan zitte om wat van tafel te pakken of als ik door me knieen moet om iets van de grond te pakken doet het gewoon zeer. en vandaag zit ze al de hele tijd denk met haar benen aan de rechter kant te porren en duw haar dan mooi terug hihi
Hoi! Voor iedereen met een baaldag: alles uit je handen laten vallen, kopje thee zetten en met de beentjes om hoog in je tuin of op je balkon gaan zitten. Tis veelste mooi weer om deze dag te laten verpesten!! Kop op! Pluis: grappige actie van het naar de film gaan en toch weer niet... Veel plezier dan alvast voor vrijdag. Mijn man wil ook graag naar HP maar ik heb de laatste 2 boeken nog steeds niet gelezen.... Denk dat ik maar gewoon de film ga zien zonder gelezen te hebben, dat haal ik nooit meer.... Oja en ik snap je wel hoor, dat je ook wat 'actie' wilt in je buik. Wil ik op zich ook wel, maar tegelijk ook weer niet want ik wil nog naar een feestje, en nog dit, en dat en..... beetje tegenstrijdig.... Man&alcohol: hier heel goede afspraken gemaakt. Of eigenlijk was dat niet nodig, want man had zelf al bedacht dat hij vanaf nu niet meer dan 2 biertjes op een dag drinkt. En ook goed afgesproken dat ik hem op zijn werk voorlopig niet voor wissewasjes bel (deed ik nog wel 's ) en als ik bel dat hij ALTIJD z'n mobiel opneemt, ook al zit ie in een belangrijke vergadering, en als het écht niet kan dan belt hij me binnen 15 minuten terug. Goeie deal lijkt me. Zo ik ga 's thee zetten want er komen hier zometeen 2 vriendinnen met hun baby's theeleuten. Ik denk dat ik al weet waar de gesprekken over zullen gaan.....
@ Drinken, oh mijn vriend 'mag' ;o) nog wel een paar biertjes drinken als hij thuis is. Dat vind ik niet erg. Als ik iets van weeen ofzo ga voelen is het toch niet alsof hij a la minuut nuchter achter het stuur moet. En mocht er nood aan de man zijn dan kan de verloskundige ook autorijden en ga ik daar wel naast zitten. Wil hem natuurlijk niet lam op de bank hebben lallen ofzo maar hij hoeft van mij niet nu al constant te stoppen bij 2 biertjes. Met dat warme weer en de hele dag gewerkt begrijp ik ook wel dat hij een paar biertjes soms lekker vind.... en dan zit ik er jaloers naar te kijken hihi Oh bah ik moet nu toch echt even iets normaals aan trekken en de richting stad gaan... moet naar de dierenwinkel. Vind het zo vervelend want dan moet ik daar weer om hulp vragen (heb van die grote zakken kattenbakkorrels nodig om de konijnenbakken te verschonen en die kan ik natuurlijk niet zelf dragen). Getver had echt een lekkere bank-hang dag. Beetje op het forum, even de WII ingemaakt met Monopolie, beetje zappen... maar nu moet ik toch echt aan geloven voor de winkels straks alweer dicht gaan. Nouja, genoeg geklaagd. Ik ga mezelf maar eens een schop onder de niet-meer-zo-bescheiden-kont uitdelen!
Oja, Lieke wat toevallig, dat boek van Sarah heb ik hier ook liggen. Voor m'n verjaardag gekregen. Begrijp dus dat 't een aanrader is. Ga er binnenkort in beginnen!
MvY: Hihi...fijn dat ik je aan het lachen krijg! Daan: jep, ik was uitgenodigd... heb 3 maanden ensemble gespeeld in "Drie Musketiers"... En auditie gedaan voor Nijntje en Floddertje ( zo leuk!!!) dus mijn hoofd staat in het laptopje van mevrouw van Wijnsbergen... Ik vind RENT ook geweldig, seizoenen van liefde is mijn favoriet! En de rest die je noemt ook! Uit Tarzan komt ons tekstje voor op ons geboortekaartje...Wat dacht je nog van "Inspiratie" van de musical Joe? Errug mooi...Enneh Elisabeth? Phantom? Aida!! Die is mooi!! op het nummer "vergeet hem" kun je vast persen, zoveel energie zit er in dat nummer!! Hihi! Wolliewobbel: Dat klinkt allemaal niet zo leuk meid! Geeft toch helemaal niks dat je dan niet hier komt kletsen! Ik hoop voor je dat er gauw een eind komt aan je zwangerschap en je gauw je kleine krummel in je armen mag sluiten!! Zo, stoelhoezen zitten weer om de stoel, nu kan ik helemaal mijn vingers niet meer bewegen...Zo vervelend, al die gewrichten doen zeer! Bah! Ga nu nog even met de Franse slag door de badkamer, heb hem vorige week nog heel erg grondig gedaan, dus vond dat ik nu wel weer even luie huisvrouw mocht spelen... Vanmiddag om 17.00 naar de vlos...Ben benieuwd! Zouden ze al gaan toucheren om te kijken of er al wat gebeurd? Vind ik aan de ene kant wel prettig idee, maar moet er aan de andere kant ook nog niet aan denken, dat gedoe daar onder! Laters! Liefs, Pluis
@Cjpt, is het bij jou nog strandweer?? Hier waait het hard en is het betrokken, ik ga laat arriveren want Mirthe ligt weer bij haar vriendin idd @Miekiepluis, is zo moeilijk en tegelijk heel interessant om zo terug geworpen te worden nu op je lichaam. Je voelt echt van alles weer, net als in het begin toen je niet wist of je nou zwanger was of niet. Je sluit af zoals je begon En hier toucheren ze nooit, echt pas bij de bevalling zelf Wilde het van de week vragen toen er van de week naar mijn mislukte onderkantje van vorige keer werd gekeken maar ook gelaten op het moment supreme @Mvy, is idd niet veel werk hoor Wel gek, eerst was het wat zijn jullie laat met alles en nu is het toch bijna klaar @Daan, als je mannetje in de weg zit, mag je hier je nesteldrang wel komen loslaten hoor!! @Anna, die bugaboo reiswieg is volgens mij best groot? En beeb kan in het begin toch niet rollen zodat hij tegen de zijkant komt te liggen hoor, dus zie het probleem ook niet Fijn dat het weer geregeld is! @Wolliewobbel, gets meid dat het allemaal niet zo lekker loopt. Hoop dat er snel verbetering komt en ze je snel kunnen helpen Dikke knuff @Noa, ik denk aug te halen ja, hoop alleen 1 ding en dat is dat beeb niet op Mirthe haar verjaardag (26 juli) komt! Ik heb gisteren de glasgordijnen gewassen (hi hi het is gordijnen wastijd) en daar kunnen de haakjes uit?? Anders bij elkaar binden de haken en dan in kussensloop doen en dat weer dichtmaken Iets van de grond rapen kan ik hier al een tijdje niet meer, echt op een rechte stoel zitten ook niet
@pluis jeetje jj bent ook al zo bezige bij!! en je mag heus wel een keer wat met de franse slag doen hoor, zo luie huisvrouw ben je vast niet. zal mij benieuwe bij de vk.voele ze dan vanaf 37 wek van onder of niet? bij jouw rommelde het toch ook al?
@moniqeu neej inderdaad niet te hopen dat de beeb op mirthe haar verjaardag komt dan maar wat later. en jij dus ook al gordijnen gewasse hihi bestaat dus echt die nesteldrang hihi. hier kunnen de haken er niet af, zijn ijzeren en krijg ze er anders niet mooi meer in. en vorige keer had ik ook netjes een kusssen sloop omgebonden en vast gemaakt maar blijkbaar kon er toch een haakje ontsnappen grrr. en op de hand wassen wordt niks
@Noa, die nesteldrang is er hier wel maar ik beweeg me zo moeilijk en vaak doen dingen pijn dat ik er niet altijd aan kan toegeven. Als ik dan die poetswervelwinden hier lees ben ik zo jaloers! Heb je geen bad waar je ze in kan laten "zwemmen"?? Want je had het vorige keer dus al keurig gedaan
@monique: ik ga helemaal met je mee met je bericht. Ik kan ook bijna niets en ik baal daar ook zo vreselijk van. Probeer elke dag iets te doen zodat het toch allemaal aan kant is straks. Gelukkig wil mijn mannetje me in het weekend ook helpen dat scheelt wel heel veel... Maar het is en blijft moeilijk als je dingen wil doen die je eigenlijk niet kan... @Wollie: Jeetje meis, het zit je niet mee... Ik hoop voor je dat je snel mag bevallen en mag genieten van je uk... Dikke knuffel...
@Monique en Desiree, jullie moeten niet zien hoe ik hier door huis strompel hoor. Het is echt niet zo dat ik als een dartelend hertje door het huis spring. Echt alles onder mijn navel doet zeer, maar ja...huis moet schoon, luie man en nesteldrang. En ik durf te wedden dat ik vanavond van de pijn bijna niet meer kan lopen, nou ja, dat is dan maar zo.
Ben ik weer! Ik dacht om half elf even te gaan slapen, wat tv gekeken, mijn moeder belde even en toen was het ineens half drie!!! Even een douche genomen en nu ga ik maar lunchen ofzo hahaha beetje vreemde dag zo, maar wel lekker! Gentle, mijn kindje wordt net zo groot geschat als die van mamamoon en die zijn gewoon aan de grote kant, jouw kindje heeft ook een prima formaat en is gewoon wat kleiner, valt allemaal binnen wat "mag" en zo'n groeiecho kan er echt een paar honder gram naast zitten, mijn oudste zou maar 1600 gram zijn bij 35/36 weken en woog bij de geboorte met 36,1 weken 1900 gram, vind ik toch wel een groot verschil op zo'n klein gewicht... Alles kan dus en alles is in een indicatie, er zitten geen vetmetertjes op die echo's, alleen een bovenbeentje, buikomvang en hoofdje. Welpje 09, mijn gyn komt ook weer terug, haar eerste werkdag is mijn keizersnede! Goed gepland toch? Als er eerder iets gebeurd dan weet je ook nooit wie je krijgt... Net wie er dienst heeft natuurlijk. Miekiepluis, wauw wat zijn jullie eensgezind geweest met de HP film, veel plezier vrijdag! Net zo leuk toch? Ben jij ook zo nieuwsgierig naar hoe je lief is met de beeb? Dat heb ik ook, ben echt heel benieuwd hoe het is voor hem en wat het met hem doet, het is zijn eerste (en mijn derde) maar samen met hem voelt toch anders! Fon, schilderijtjes voor de babykamer, daar zeg je wat, ik ga met mijn twee grote jongens nog twee schilderijtjes maken voor de babykamer, zo wilde ik ze betrekken bij het hele inricht gebeuren, ze hebben al helemaal wilde plannen voor wat ze gaan schilderen... Ben benieuwd Lijkt me lastig om met je partner zo in de clinch te liggen over uitgaan en een biertje, ik loop hier niet tegenaan met mijn vent, hij wil niet eens weg, vind alles té spannend nu, hij is panischer dan ik hahaha Gewoon blijven praten met z'n twee, het is allemaal maar tijdelijk en het loopt wel los, allebei beetje water bij de wijn so to speak... Maar echt zuipen, hebben we het daar over of over een biertje? Ik heb namelijk een bloedhekel aan zuipers! Een biertje vind ik 1 a 2 mss 3? maar thats it en niks als je moet rijden! Ollekebolleke, het kan aan je huis liggen, dat je daar geen goeie verbinding hebt, kan je zien in je scherm toch? Jessi86, lekker hé die bitter lemon, hahaha Wolliewobbel, leuk wat van je te horen weer, minder leuk hoe het gaat... Sterkte! Liefie, kijk jij hebt lekkere duidelijk afspraken met je man Monique27, ik hou ook mijn benen dicht op de verjaardag van mijn zoon (de 21ste) maar ook liever op de verjaardag van mijn broertje (de 23ste) en dan ook maar op de verjaardag van de vrouw van mijn vader (de 25ste) ik sluit gewoon aan met de 27ste denk ik...! Tot laterz!
Noa: Hihi, thanks! Ik voel me ook niet echt schudlig hoor, dat ik de badkamer met Franse slag doe! Maar inderdaad, ik be wel een bezig bijtje... Ik kan dat ook gewoon echt niet, stilzitten! Maar goed, het gaat inderdaad zoal Daan zegt wel op tempo langspeelplaat, dus ik doen dan ook nu al de hele dag over de wc en de badkamer en de stoelhoezen! Rianne: ja!! Daar ben ik ook zo benieuwd naar! Ik verwacht bijvoorbeeld dat hij tijdens de bevalling heel rustig zal zijn, maar alsze er dan eenmaal is hij ontzettend moet huilen. Mijn lief is vrij emotioneel, huilt nu al als ik verdriet heb of als we het over nare dingen hebben die ons echt aan het hart gaan.. En dan daarna inderdaad, hij met dat kleine meisje in zijn armen... Ben zo benieuwd!! En inderdaad, benen dicht op bepaalde data... Heb ik ook hoor, 25 juli is mijn beste vriendinnetje jarig dus dat hoop ik niet en 31 juli is mijn mama jarig, vind ik ook minder.. maar ja, als het zo is, dan is het zo! Ga ff naar het dorp en naar de vlos dames! Liefs, Pluis
Rianne, voor jou komt de datum ook steeds dichterbij he! Spannend! Pluis, succes bij de vk. Hoe zou het met Annie zijn? Ik heb net het armband voor ons meisje ontvangen voor na de geboorte. Het is echt ieniemienie dus hoop dat het gaat passen! Maar oh zo schattig!!
Zo na veel te veel moeten bijlezen eens even reageren op alles! @mamaMoon: Gefeliciteerd met jullie zoon. Klinkt alsof het allemaal goed is gegaan en nu lekker genieten! @Pluis: en hoe is hp? Wij gaan misschien vrijdag..ik wil hem toch ook nog wel zien..haha lees net verder dat je toch niet gegaan bent, dan toch vrijdag maar! @Monique: Dus Mirthe is ook naar het grote bed. Inderdaad zijn ze dan nog klein he. Hier is ze helemaal gek met haar vissies op het dekbed! Enne ja ondanks de zijsteun is ze er vorige week toch met een plof zomaar uitgevallen, dus hou er rekening mee dat het gebeurd... En wat de babykamer betreft, wij doen het precies hetzelfde, Nienke naar een andere kamer een babykamer houden zoals ie is.. @Daan: alles gelukt met poetsen en wassen? @Fon: ik heb nog geen buddy, dus als je wilt kunnen we wel wat afspreken? @Ollekebolleke: wat een rare mobiel heb je! succes ermee! @CJPT: tja dan ben je wel naar een gat verhuisd hoor. Wij hebben ook wel naar Hellevoetsluis zitten kijken toen we in Rotterdam woonde maar was voor ons niet echt helemaal wat we wilde (inderdaad het gebrek aan ov brak ons nogal op bij toenmalig gebrek aan een auto..) Nu is het Maassluis, dus ook niet echt een hele grote stad, maar wel wat makkelijker bij Rotterdam. Waar ga je naar het strand dan? Wel lekker hoor! Heeft er iemand nog wat van Kanela gehoord, blijft erg stil van haar kant, ik hoop dat alles goed is! Zo dan weer helemaal bij na een paar dagen, wat kletsen jullie toch lekker door. Vanmorgen naar de vk geweest voor controle. Alles zag er goed uit, kind ligt al een beetje in het bekken. Verder heeft ze toch een groeiecho gemaakt, vooral omdat ik toch wel een beetje bang ben dat deze groter wordt dan Nienke (zij was 3960gr bij 41w3dg) maar zoals het er nu naar uit ziet wordt het rond de 7 pond met 40 weken en dat is wel goed. Ze laat me niet te veel langer lopen in elk geval heeft ze beloofd, dus dan maar hopen dat dat gaat lukken. Ik merk wel dat alles een beetje zwaarder wordt maar ik blijf gewoon bezig. Vanmiddag nog even het laatste stukje behangen op Nienke haar nieuwe kamer en dan is het af, kan ze komend weekend over Toch wel weer leuk zo'n nieuw kamertje maken. Wat slapen van de beeb betreft, die gaat toch echt in zijn/haar eigen bedje, want bij ons echt geen plaats op de slaapkamer, tja of het moet in een kast zijn maar dat is ook niet echt aardig. Ik vind het ondertussen wel spannend hoor wie er wanneer gaat bevallen, zou het nu een beetje hier gaan beginnen dan? We zouden er bijna een poll op kunnen maken wie de volgende wordt Nou ik ben er weer vandoor, moet zo nog even boodschappen doen, maar Nienke ligt nog lekker te slapen, dus zo maar eens wakker gaan porren Tot snel en voor diegene die het nodig hebben, succes met bevallen
*inbraak* hey meiden. hier een aug 2008 mama! ik was vorig jaar 03 aug 2008 uitgerekend. ik ben uiteindelijk 25 juli bevallen van onze mooie dochter. ik wil jullie heel veel succes en plezier toewensen met jullie wondertjes. toi toi toi! en vooral heel veel liefde. het is waar wat ze zeggen het is het mooiste ter wereld! en de mama's die al zijn bevallen ook natuurlijk! groetjes kim *uitbraak*
@MvY, jij heb gewoon geen gordijnen?? @DesireeK, ik ben blij als ik mijn huishouden idd gewoon draaiende kan houden en de hoognodige dingen bij kan houden Ook wil ik Mirthe niet te kort doen dus die gaat vaak voor. Maar ohhhhh wat zou ik ook eens graag een dag vooruit willen kunnen @Daan, dat knopje heb ik dus niet he Als ik weet dat ik er later last van krijg of zelfs al tijdens het klusje dan gooi ik al snel het bijltje erbij neer, of hou het echt bij dat klusje en stop dan @Rianne80, hi hi jij dus ook al van die verboden dagen Hier zit ook nog 3 aug en 5 aug (handig als je 4 aug bent uitgerekend) zijn beide datums van zus van hubbie en zus van mij 27 juli zou voor mij juist speciaal zijn want is onze trouwdag! @Sanell, toch uit bed gevallen?? Was ze toen wakker en aan het spelen of wat is er gebeurd dan? En een vissies dekbed ook nog leuk, moet nog een dekbed erbij hebben @Mik, bedankt voor je woorden! Ik mocht net weer de proefdruk gaan halen voor het kaartje (zat 1e keer een fout in) Daar staat dus naam enzo al op ingevuld, wij gebruiken de naam hier thuis niet, wel gek hoor om zo te zien staan Papa en de beeb Ohhhhhh kan me dat nog zo goed herinneren, was zo'n mooi moment om die anders zo stoer over willende komende man te zien met tranen op zijn wangen en ZIJN dochter in de armen, *smelt*