Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @miekiepluis goed dat de vk je gerust heeft kunnen stellen, en komt nu wel dicht bij he die echo :D ik moet nog even gduld hebben jammer genoeg

2. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Goede morgen allemaal,

Hier is de misselijkheid toegeslagen :(
    Heb vrijdag een afspraak bij de accupuncturist.
    Ik hoop dat het dan minder word.
    Zaterdag gaan we met het hele gezin een dagje naar Amsterdam.

Lijkt me heel leuk een meeting bij de 9 maanden beurs.
    Ben er zelf nog nooit geweest.
    Ik zie het wel welke datum het wordt.

Groetjes Natasja

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wat leuk dat jullie waarschijnlijk echt gaan meeten op de 9 maandenbeurs!
    Wij zijn vorig jaar wel geweest maar vond het niet zo heel veel...

Miekepluis, toch maar even de vk gebeld?! Goed gedaan hoor, stelt je tenminste gerust he. En al bijna 8 weken :confused: gaat snel he...

Marieke, MvM duurde bij ons ongeveer 20 minuutjes, dat red je dus wel. Succes met je eerste werkdag!

Natasja, jij ook al misselijk... Hopelijk werkt de accupuncturist een beetje.

Willen jullie nog een foto van onze frummel zien? ;)

Ik was trouwens volgens de echo 6w6d dus 2 dagen korter. Maar de vk zei hou maar gewoon 3 augustus aan..
    Ik had dezelfde die bij de bevalling van mijn zoon was, echt leuk. Ze is zelf zwanger nu en ze zei al oh als jij moet bevallen ben ik gelukkig weer terug van verlof ;) ik hoop het iig.

Ik krijg die smile niet meer van mijn gezicht?! hahaha

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mij lijkt het leuker om echt een augustus 2009 hyves te hebben ;)
    En ik sluit me bij de andere meiden aan om nog ff te wachten totdat we wat verder zijn maar ik vind het alleen wel leuk om jullie dan allemaal es te kunnen zien op foto enzo ;)

Jingi, jij had toch ook een echo he? Spannend! Ben benieuwd!

En nog aan alle nieuwe dames een dikke proficiat :D

5. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Mijn god zeg wat kletsen jullie veel. Kan het echt niet meer bijhouden!
    Maar zal toch nog ff op een paar dingen reageren.

Mama van Youri, wat een prachtige frummel! Zo eentje wil ik ook overmorgen! Vraagje: je bent 2 daagjes korter zwanger dan ik en hebt dus echt het hartje kunnen zien kloppen, was dat met een inwendige of een uitwendige echo? Ben benieuwd wat ik donderdag voor echo krijg, zie eigenlijk wel een beetje tegen een inwendige op...

Vakanties: wij gaan a.s. zaterdag t/m dinsdag naar Londen! Was al heeeeel lang geleden afgesproken en geboekt :D
    Dan gaan we in april nog 1,5 week naar Frankrijk (oa familie bezoek) en als het lukt willen we in de eerste twee weken van mijn verlof (juni dus als ik 6 wkn van te voren met verlof ga) ook nog even weg, bv naar Duitsland of hooguit Denemarken, iig niet te ver weg! Dus nog lekker veel vakantie voor de boeg....

Kga weer even werken!
    Kus, Liefie

6. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Niemand? Ik ga namelijk vrijdag voor de echo en wil me een beetje beter voorbereiden dan de vorige keer en heb helaas geen ervaring met hartjes zien/horen kloppen..

groetjes,
    Nicole

Wat een mooie echo, je ziet bijna niets maar ik vind het al geweldig Op naar de volgende goede echo mama van Youri!

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Super meid!

8. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mama van youri super he een kloppend hartje ik hoop dat ik hem ook zie over twee uurtjes ben zo zenuwachtig hihi.

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ik zag nog wat voedingsgerelateerde vragen voorbij komen.... Ik vind dit de ultieme smoes om even op het forum te mogen zitten onder werktijd... geef ik gewoon voedingsadvies aan jullie ipv aan mijn eigen patienten (is ook heel belangrijk toch ;) )

Vitaminen/foliumzuur:
    Zodra je zwanger bent kun je het beste een mulitvitaminepreparaat nemen die speciaal voor zwangeren is (let daarop, geen gewone, want dan heb je teveel vitamine A!) en waar oa ook foliumzuur in zit. Dan krijg je echt alles binnen wat je nodig hebt en hoef je je verder geen zorgen te maken. Dingen 'dubbel' slikken zou ik inderdaad niet doen, da's wat teveel van het goede.

Vis:
    Wat wel mag: alle vis die gewoon gaar is gemaakt door bv bakken, stomen, fritueren etc. Dus gewoon lekker een zalmmootje nemen!
    Wat niet mag: rauwe vis en gerookte vis, dus geen sushi, geen gerookte zalm, paling etc, ivm de listeria bacterie.
    Ook zuinig zijn met tonijn ivm een bepaalde stof die daarin zit.

Ik ga trouwens zelf binnenkort ook nog beginnen met visoliecapsules. Die vetzuren zijn goed voor de ontwikkeling van de hersentjes van de baby, maar ook voor je eigen hersenen. Je kunt zo enigszins de bekende 'zwangerschapsdementie' voorkomen. Ik begin er al last van te krijgen... ik zette gisteren zowel de groente als de aardappelen op het vuur zonder water in de pannen.... :oops:

Stoelgang:
    Het allerbelangrijkste is voldoende drinken! De vezels in je voeding hebben (extra) vocht nodig om in zich te kunnen opnemen, anders werken ze alleen averechts, dan nemen ze het vocht uit je darmen op en wordt je poep alleen maar harder/dikker en moeilijker te lozen...
    Dus ca 2 liter vocht per dag nemen, alles bij elkaar opgeteld dus hoeft niet alleen saai water te zijn. Je koffie en thee tellen ook gewoon mee.
    Vezels zitten in groente, fruit, volkorenbrood, zilv.vlies rijst etc.

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ohhh heel veel plezier en succes straks! Komt vast wel goed!
    Ik zal aan je denken :D

11. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    goedemorgen allemaal,

wij hebben gister onze 1e echo gehad, om te kijken of het op de goede plaats zit ivm een eerdere bbz.
    En YES! het zit op de goede plaats.
    De gyneacoloog vertelde wel dat we waarschijnlijk geen hartje zouden zien kloppen, maar dat dat heel normaal was en we ons daar geen zorgen over moesten maken. Mocht het wel te zien zijn hadden we gewoon heel erg veel geluk zei ze.
    en ja hoor....het geluk was deze ronde met ons...er knipperde een heel mooi "lichtje" op het scherm..het hartje klopt.
    we konden ons geluk niet op gister...

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Liefie, daarvoor hoef je je echt niet te schamen. Ik heb er ook veel moeite mee gehad om bloot te gaan maar straks met bevallen moet je dat ook!
    En weet je, de vk ziet het zooooo vaak... En stel dat ze met open mond staat te kijken dan verdien je ook nog eens veel geld want dan word je beroemd ;)
    En die pijn....... Gewoon zorgen dat je blaas leeg is (als het goed is vraagt ze dat ook ff) dan doet het echt GEEN pijn!
    Het is dunner dan het geslachtsdeel van je man waarschijnlijk. :)

13. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hoi allemaal!

Wat een geklets weer zeg ;)

Wat leuk dat er al zoveel ene echo hebben gehad! Lijkt mij ook echt super spannend!

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

:D :D :D Gefeliciteerd! Leuk he!
    Nu lekker ervan gaan genieten :D

15. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo Mama van Youri,

wat een opluchting en een fijn gevoel om zo'n mooie echo te mogen aanschouwen!

Bedankt voor je uitleg voor wat betreft de echo. Ik vroeg het me eigen ook al af.

Ik mag pas 3e week van januari. Kan echt niet wachten :)

Ook andere meiden bedankt voor al jullie info. Ik vind het echt geweldig dat er zo'n forum is. Ik reageer niet altijd omdat ik niet altijd iets te melden heb, maar vind het fantastisch om te lezen wat jullie allemaal doormaken.
    Ook al is het soms wat minder nieuws.....

16. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal. Hier ook weer een berichtje van mij.
    Ik ben nog steeds niet misselijk (wel minder eetlust), maar heb wel nog steeds last van krampjes in mijn baarmoeder en mijn borsten voelen behoorlijk zwaar aan ;)
    Ik ben niet helemaal gerust dat alles in orde is, want ik heb sinds vrijdagavond elke avond wanneer ik naar bed ga en geplast heb een paar druppeltjes bruin/rozig bloed op het wc papier. Overdag heb ik het niet op soms een hele lichte bruinige afscheiding op het wc papier na.
    Ik vind het erg vreemd dat dit steeds 's avonds gebeurd en de volgende dag weer over is.
    Ik heb de vk niet gebeld, want die kan me toch niks anders vertellen dan dat ik af moet wachten.
    Volgende week dinsdag heb ik mijn eerste echo, dus die zullen we eerst af moeten wachten tot ik echt gerust ben.

17. zicht

zicht Niet meer actief

Hoi Marty,

wel vervelend die onzekerheid.
    Dat het maar gauw dinsdag mag zijn en hopelijk is er niks aan de hand.

18. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Super mama van Youri! Een kloppend hartje! Geweldig! Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot 7 januari... Maar gelukkig vliegt de tijd!

Zou ik kunnen proberen of ik de 24e ook nog mag? Moet ik die dan zelf betalen? Niet dat dat geeft, maar ik zou het zo leuk vinden om een foto te hebben als we het mijn ouders gaan vertellen...

Liefs, Pluis

19. zicht

zicht Niet meer actief

Je bent niet de enige :)

20. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg mama van Youri, ik ben echt blij dat iedereen tot nu toe een mooie echo heeft gehad. En wat betreft een inwendige echo, die heb ik ook een keer gehad om te kijken of mijn baarmoeder mooi schoon was en het lijkt heel vervelend maar ik moet zeggen, iedereen kijkt naar het schermpje en je merkt er eigenlijk amper iets van, en ook ik voelde me in eerste instantie niet helemaal geweldig daar zo in mijn blote kont , maar het is de gewoonste zaak van de wereld in zo'n situatie.

Ben trouwens vandaag wel misselijk opgestaan en met moeite een goed ontbijtje erin gegooid, net nu ik straks lekker met een vriendin Utrecht in ga om lekker te lunchen....... bahhh. Maar ik ben er ook stiekem wel een beetje blij mee, misselijk is goed in dit geval hahahaha.

groetjes,
    Nicole

Deel Deze Pagina