oja ben net lekker naar de kapper geweest, wel weer vreemd hoor nu zit mijn haar raar, zal morgen wel weer beter zijn!
Ha meiden, Was ik toch nog even.... Daan: We hebben inderdaad in bed gelegen...hihi...*bloos*... Beetje gek wel, aan de ene kant wil je dat je kindje komt maar we vonden het ook wel gek om 'het'te doen, want stel je voor dat je de hele boel in werking zet! Nou ja...We zijn weer een beetje in hetland der levenden geloof ik.. Gek, dat we dan allebei zo'n mal dagje hadden, lief en ik... marieke: wat leuk, een kitten erbij! ben inderdaad benieuwd naar de foto! Wij hebben ook een schildpadje, zijn wel poesjes met een karaktertje hoor! Verhip: Ik weet niet precies wat je nu werkelijk wilt weten over de zak... Ik heb een zak die pas in de maxicosi, maar later ook in de wandelwagen en ook in de reiswieg... Zat bij mij wagen die ik over heb genomen! Daarnaast heb ik nog een zak waar kruimel in kan en dan in de draagzak. Is een zak met benen zeg maar...€ 20 euro kostte die.. Annie22: gets meid, wat vervelend dat je zo'n last hebt! En je mannetje mag ook nog niet echt komen eigenlijk...wat een gedoe!! Monique: mannen moet je vertellen wat je wilt... Ze begrijpen dat soort dingen niet! Zucht... Sarah: You go girl!! Ik ga nu beginnen aan mijn muziekdoosje-omhulsel...Als hij klaar is maak ik wel even een foto... Liefs, Pluis
@ annie22, nee dat kan ik me voorstellen dat je dat geen weken vol kan houden, misschien heb je een hele lieve baby en komt ie zomaar met precies 37 weken of net twee daagjes eerder... Zou dat wat zijn? Ja ik wil wel wat weeen van je hebben, kan wel een weekje lijden overnemen van je, ik weet dat het in ieder geval niet langer duurt dan dat, dat is prettiger dan niks weten zoals jij dus geef maar, kan jij even rusten! @ monique27, ja dat zijn mannen, ze denken, oh kind slaapt ff rust, oh kind wakker, ik ook weer actief, de theorie is leuk maar nog leuker zou zijn als ze ook even aan ons denken daarbij!!! Of overleggen waar JIJ behoefte aan hebt... Maarja zelf zeggen kan ook al helpen @ lieke1979, van onze kraamzorg hoeft het bed maar 70 cm hoog te zijn, staat in hun boek, is het bij iedereen verder 80 cm dan?
@Bloem, yep is normaal hoor dat je even aan je verlof moet wennen! Geniet ervan @Annie, gaat ook zeer zekers weer over, maar wil niet zeggen dat het niet vervelend is!! @Ppa, ik had haar ook al klaar staan ja, maar nee hoor dat kon ECHT niet Hij gaat naar zo'n speciale wasbox bij een tankstation hier in het dorp @Ollekebolleke, ik zou gewoon weer de kattenbak op zijn lijstje zetten voor deze week hoor! @Miekiepluis, blijft nog steeds een fijne plaats om weer lekker even tot elkaar te komen hoor @Rianne en Pluis, dat zelf zeggen tegen hubbie heb ik opgegeven, dan krijg ik of vreemde gezichten of rare opmerkingen en lult hij zich er alsnog uit, want jaaaaaaaa dat kunnen ze ook goed! Maar ik lig straks dus echt een uurtje of wat in bad Klossen, hi hi Die staan hier al een week onder de trap te wachten tot ze naar hun bestemming gaan
rianne: dat zou kunnen maar de vk vraagt om 80 cm. Nu ga ik toch niet thuis bevallen. Dus het zal wel goed zijn zo...
Monique, daar is mijn man op gescreened he Toen ik hem ontmoette was de eerste vraag: Kan je koken?? Hahhahahaha Bloem, wat heerlijk dat je verlof hebt. Ik was ook heel moe hoor de eerste dag.... Heerlijk toch, nu kan je er echt aan toegeven. Geniet van je verlof! Ollekebolleke, fijn weer wat ruimte in het huis. En ja... soms zit het haar wat raar als je bij de kapper bent geweest. Heb ik ook. Gewoon lekker even wassen en wee in eigen model kneden Mannen, tja, echt van een andere planeet he. Die van mij heeft vanmorgen voor het eerst sinds we samenwonen, dus ruim 10 jaar, zelf de boodschappen gedaan zonder mij erbij. Het is best goed gegaan. Paar dingen verkeerd meegnomen, maar dat ga ik echt niet zeggen... \Doet ie het nooit meer hahahahah!!! Hij merkt nu denk ik wel wat ik allemaal doe in huis.... Hij moet nu toch een paar (lang niet alles hoor) dingen van mij over nemen en dat valt meneer toch niet echt mee. Hahahahh! Fijn dat ie er ook eens achter komt! Zometeen gaan we lekker vis eten. Heb ik erg veel zin in! Groetjes, Hanna
hoi meiden wat hebben jullie veel gekletst vandaag hihi. las dat er sommige wat aan het rommellen zijn, en heeft gerommeld met partner blij toe dat het bij iedereen wel oke is. hier ook alles goed, haddde toch maar een verduistering rolgrodijn gehaald voor de kleine haar kamer, hing een half verduister maar was toc wel licht en het was nu met 40%korting dus helemaal mooit. @muis gefeliciteerd met jullie zoon maxim!!! hopelijk mag hij snel mee naar huis. @mvja sterkte. @marieke ow leuk een kitten, zo te lezen hebben veel meiden hier een kat. @kleinwonder welkom hierzo en klets lekker mee als je het kan bijhouden hihu @buddy jeetje je blijft wel bezig he hopelijk komt je kleine man met 37weken rustig aan !!!! VOETENZAK: hier heb ik een maxi-cosi met bij horende voeten zak dus kan jullie niet verder helpen en de wagen is van quinny dus zit ook alles bij nou meiden ga even met de hond rondje om, en het wordt tijd dat er een meid geborden gaat worden hihi
WOEHOE!! KLAAR!! Daarna even een uurtje geslapen, dan kan ik de avond weer doorkomen. Ik ga zo me liefie even op vliegenjacht sturen, ik wordt gek van die beesten!! Is wel een leuk klusje voor hem vind ik haha. Hoe doen jullie dat met afspraken maken voor de komende weken?? Ik vind dat best lastig want ik hoop dat ik snel zal bevallen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon nog 4 weken duren, en om nou 4 weken lang thuis te zitten wachten vind ik ook maar niets. Toch voelt het raar om afspraken te maken, want bij iedere afspraak hoop ik dat die niet door zal kunnen gaan. En hebben jullie al nagedacht over kraambezoek? Willen jullie dat de eerste week zoveel mogelijk doen, of een kraamfeest na 2 weken? Of liever de eerste week zo min mogelijk mensen en lekker met elkaar genieten? Mag iedereen jullie kindje dan ook vast houden? Ik denk dat ik de eerste week zo min mogelijk mensen wil, wel opa en oma, overgroot opa en oma en de ooms en tantes, mijn beste 3 vriendinnen en de beste vriend van mijn vriend. Ook denk ik niet dat iedereen het vast mag houden, vooral de eerste tijd niet. Het is toch allemaal snel te veel voor zon kleintje en ik vind het belangrijk dat ons kindje zich eerst helemaal veilig en vertrouwd voelt bij mij en mijn vriend voordat iedereen het optilt enz. Is dat raar?? Misschien kom ik er straks ook wel op terug hoor, maar nu voelt dat zo.
hanna--- heerlijk dat je man boodschappen heeft gehaald, ik zou het niet vertrouwen als die van mij het zou doen. Hij komt dat hoogstwaarschijnlijk met de verkeerde dingen thuis. De laatste tijd moet hij zelf bier halen en soms vraag ik dan wel eens of hij een dingetje voor me mee wil nemen. Laatst vroeg ik of hij een italiaanse maaltijdsalade mee wilde nemen. Komt hij thuis met italiaanse roerbakgroente!
@Sarah, hahaha roerbakgroente!! Dat is wel heel wat anders!! Mijn man kan wel zelf boodschappen doen! Ik ga alleen liever mee want hij neemt anders veel te veel lekkere dingen mee en dingen die we eigenlijk niet nodig hebben!! Maar mijn vriend werkt op het hoofdkantoor van albert heijn dus die wil altijd alles checken pfff word je ook moe van hoor! Hij kijkt altijd of ze alles wel goed hebben staan enzo dus we zijn altijd een tijdje bezig Buikje lijkt nu iets rustiger... hehe!! Dat werd tijd! En ja waar blijft die meid????? Miekiepluis jij hebt net je kind een beetje opgewekt in bed haha dus misschien vannacht ???????? Hanna heb je nu wel goeie vis??? Wij hebben net pannenkoeken gegeten en had eindelijk trek! Lekker hoor!
@sarah bij ons wordt het gewoon kraambezoek, en ze moeten toch even bellen van te voren dus zo kan ik zelf bepalen hoeveel ik er wil hebben op een dag. succes met je vliegenjacht!! @annie fijn dat het wat rustiger is bij met je buik, en pannekoeken lekker hoor. hier doe ik meestal de boodschappen omdat hij er nooit is hihi. en als hij savonds ff wat moeten halen omdat ik wat vergeten ben dan komt ie altijd terug met wat lekker hihi. maarja dat gebeurt ook als die wle mee gaat, ik doe de echt nodige dingen in de kar en hij loopt altijd in het chips pad hihi
Hahaha, ja mannen en boodschappen doen het blijft een avontuur! Annie, de vis die we hebben komt van een vriend van ons die connecties heeft met vissers hier uit de buurt. Dus hele goede vis! Sarah, wij doen hier een kraamfeest een paar weken na de bevalling als de bevalling goed is gegaan. Mijn man heeft dan vrij, dus dat is mooi te combineren. De datum en tijd van het kraamfeest laten we gewoon op het kaartje drukken en tegen de mensen die ik wel eerder wil zien ben ik dit specefiek aan het zeggen. Ik ben bang dat als we geen kraamfeest gaan doen, we zoveel visite krijgen dat we rond kerst nog afspraken hebben staan....
@hanna hahahah dan heb je wel wat te doen in je verlof er na met zo veel visite, ik zou denk ik ook kiezen voor een feest als je het heel druk krijgt. dan is verspreiden inderdaad niks. en ja had nu dus verse vis smaakt altijd beter dan die in de winkel ligt
Annie22: Hihi! Wie weet! Stom is dat, omdat je weet dat het daardoor zou kunnen gebeuren wil je ook direct aanwijzingen hebben... Slaat natuurlijk nergens op! Maar goed, ik heb ook wel licht last van drempelvrees hoor nu het allemaal dichterbij komt! Sarah1987: Ik heb dat dus ook! Ik kan dus nu al in paniek raken dat mijn schoonzusje ons kleine meisje wil vasthouden ( ze is heel lief hoor! Maar ze is 20, doet opleiding kinderopvang baby's en peuters en nu denkt ze dat alles weet...). Zij kan ook dingen zeggen als "Ja, maar ik mag toch wel aan je buik zitten?" en doet het dan ook prompt, terwijl ik dat dus echt vervelend vindt. Ze walst af en toe een beetje over mijn grenzen heen... Maar met ons kleine meisje dus niet! Ha! Ik heb ook zoiets van, opa's en oma's prima, maar niet te lang! Stom hè.... nu al bezitterig.. Monique: Zit je al lekker in bad? Ga ik denk ik ook zo lekker doen... heb ik zin in! Meiden, ik spreek jullie morgen weer! Liefs, Pluis
Baby vasthouden, ik denk dat ik er wel makkelijk in zal zijn. Kan ze gelijk een beetje wennen aan andere mensen Kijk als ik haar op school ga showen gaan ze natuurlijk niet van kinderschoot naar kinderschoot. Dat gaat mij dan wel weer erg ver!
Ollebolleke, waarom wil je eerder ingeleid worden? Volgens mij is het altijd beter/gunstiger om het zelf te doen als je lichaam zelf begint. cjpt, ik begrijp je verhaal best hoor... Ik wil heel graag dat het wachten voorbij is, maar ik heb mezelf van de week wel even door een barrière heen moeten trekken om ook verder te durven kijken dan de bevalling. Je leven daarna, je buikje die weg is, iedereen die opeens 'mijn' kindje mag zien... Ergens is het maar goed dat het nog een paar weken duurt! Voor jou kan ik me dat helemaal voorstellen, nu je er zo lang op hebt gewacht! Pluis, ik merk dat ik precies hetzelfde heb over mensen die ik wel en niet in de buurt wil hebben. Helemaal een drama, terwijl het helemaal niet zo'n probleem zou moeten zijn, vind ik van mezelf. Schoonouders zeiden vanmiddag dat ze niet meteen de eerste dag komen... Waar zit ik dan de eerste dagen op te wachten? Mag er nog niemand komen (want zij moeten wel eerst), maar ze komen niet meteen! Ik heb dus meteen aangegeven dat we na 2 dagen uit het ZH terug komen, en ik wil dat ze nog in het ZH komen, zodat ik thuis eerst kan wennen met de baby. Gelukkig snapten ze dat, maar ik voel me soms dan wel zo'n zeikerd... Muis511 en Muis511man, gefeliciteerd met Maxim! Hopelijk mag hij snel mee naar huis! Sarah1987, heb je niet op de gebruiksaanwijzing gelezen dan? Want ik gebruik het ook, van Weleda, en daar staat het heel duidelijk op! Niet zo heftig trouwens als op die website, want daar staat wel een hele ingewikkelde manier op... Ik vind het van Weleda gemakkelijker uitgelegd. En.... ik merk het verschil nu al!! Het wordt echt zachter en soepeler, dus ik hoop dat het straks ook echt werkt Mvja, spannend! Wie weet ben jij dan wel echt de volgende... Wel vervelend dat je beebje het misschien niet helemaal goed doet... Regenhoes: wij hebben alleen een universele gekocht voor over de reiswieg, en daarna zien we wel verder. We hebben geen adapters voor de maxicosi er op, aangezien we geen auto hebben. Alleen MC geleend voor op de terugweg uit het ZH. Wij hebben trouwens ook een Mutsy, de Slider *trots* Ik heb wel een voetenzak erbij gekregen, maar die past echt bij de wandelwagen en niet in de MC. Marieke, leuk! Een kitten! Het begint bijna te kriebelen, maar ik denk dat we onze rode kater niet moeten opschepen met klein grut erbij Baby vindtie al erg genoeg! Zeg meiden, wat hebben jullie voor onhandige mannen uitgezocht? Mijn man doet de laatste weken ALTIJD de boodschappen Ik moet het nl anders door de kelder en dan naar boven tillen, en dat is te zwaar. Hij doet ook stofzuigen meestal, en de was naar beneden (wasmachine staat in de kelder) tillen en weer omhoog. Lief he? Ik vertik het ook echt gewoon om meer te doen hoor, en manlief is nogal schoonmakerig. Ideaal Sommigen zeggen misschien dattie een beetje homo-ig aandoet, maar dan liever homo-ig en superlief (en nuttig) Pffff, ik ben er weer door! Jippie. Hier de hele dag visite gehad. Schoonfamilie met m'n lieve neefje. Ik kan me niet voorstellen dat we straks ook zo'n kleintje hebben... Ben nu wel helemaal op... Ik denk trouwens bij ieder extra geboren jongetje, hmm zou ik dan een meisje krijgen? Hihi, stiekem vind ik onze meisjesnaam zoooooo mooi
@pluis ow lichte drempel vrees, nou ze moet er toch uit hoor, laat je het even weten als de methode beetje aanslaat. en je schoonzusje kan dus nog al eigenwijs zijn, en zo maar aan je buikzitten, daar kan ik ook niet tegen hoor, en hopelijk respecteert ze wel de wensen met je kleintje. en volgens mij is iedere kersverse moeder en vader wel bezitterig hoor. is toch ook normaal, ze heeft 9 maanden bij jouw gezeten en opees moet je der delen met iedereen!!! badderese @hanna lijkt me ook geen fijn idee van kinderschoot naar kinderschoot.
@gentle wat een lieve vriend/man heb jij dat hij dat allemaal doet,en beter te schoonmakerig dan anders omhoor. en ja had dus een leuke dag met je schoonfamilie. en inderdaad binnen kort hebben jullie ook zo kleintje in huis. en nog even geduld hebben dan weet je waar jullie de trotse ouders van zijn
Gentle, je hebt wel een man die heel veel doet in het huishouden hoor. Nu mag ik ook niet klagen. Die van mij doet de bovenverdieping en dat is inclusief douche toch ook een hele klus
@Cjpt, ik had de eerste maand nadat ik bevallen was een verschrikkelijke huilbuien, niet normaal. Ik vond het echt niet leuk om niet meer zwanger te zijn en was ontzettend jaloers op vrouwen die wel zwanger waren. Ik wilde dat pepijn altijd zo klein zo blijven en aan de andere kant was ik zo bang dat hem nu iets zou overkomen waar ik niets aan kon doen. heb toen ook echt op het punt gestaan om naar de huisarts te gaan omdat ik dacht een postnatale depressie te hebben. Maar langzaam aan ging het toch beter en op een gegeven moment was het over. Ik heb nu ook nog geen haast met bevallen, ben wel heel benieuwd hoe deze baby zal zijn. Maar ik ben ook bang dat wat ik bij Pepijn had nu ook weer zal krijgen, dus blijf nog maar ff lekker veilig bij mama, de wereld kan je nog lang genoeg aanschouwen. Hier ook regelmatig de hik! Wat een klote weer, ik ben de heledag binnen geweest!:x Ikke jaloers op de meiden met bad! ik wil ook.... Bed nog steeds niet omhoog....grrrrrr....mijn vriend is een beetje van de trage.....:x