Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Goedemorgen allemaal!

@Elke: wat dacht je van dood meppen die mug?!

@Marty: lekker verlof! Geniet ervan.
    En ik ga nog wel weg hoor naar andere plekken in het land. Maar niet in m'n eentje. Zaterdag nog naar Maastricht geweest, zkh tas mee en huppakee! Alleen was ik de maxi cosi vergeten....
    A.s. donderdag ga ik met een vriendin samen naar Almere. We kunnen binnen een uur thuis zijn en ik denk toch niet dat ik het flik om in 1 uur te bevallen.... ;)

@mumtobe: hier ook dat 'er loopt wat uit gevoel'... maar dat is gewoon een heleboel afscheiding. Heeft volgens mij niks met indalen te maken want dat heeft mijn eigenwijze ventje nog steeds totaal niet gedaan.....

@petra: nog beterschapjes voor Roos!

Zo ik ga maar 's douchen! Was hartstikke vroeg wakker vanmorgen, eerst van mijn man's wekker en vlak daarna gingen ze van de gemeente hier vlak voor de deur met van die grote maaiers aan de gang, klere herrie!!!

2. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Sarah, dit betekent: als je aan het voeteneind met je neus naar het bed toe staat dan is het de LINKER kant.

Tenminste.... dat is zoals ik het heb begrepen. En de vk is hier 1x bij me thuis geweest toen ik mijn baby een hele dag niet had gevoeld, en toen vroeg ze ook of ik aan die kant wilde gaan liggen, dan kon ze beter bij me. Komt omdat de meeste mensen nou eenmaal rechtshandig zijn!!

Voor mij persoonlijk betekent het dat ik naar de andere kant moet verhuizen tov mijn vertrouwde plekje.
    Momenteel lig ik nog op mijn eigen plek, daar heb ik dus ook het plastic hoeslaken op gedaan zodat ik voorlopig nog aan mijn eigen kant slaap. Zodra de bevalling begint maken we de andere kant wel 'bevallings proof' op en ik hoop dat ik zsm na de bevalling weer naar mijn eigen kant terug kan en mag. Ook omdat aan mijn kant het wiegje komt te staan, dat is een veel breder stuk!

Sorry voor dit wel erg uitgebreide antwoord. Was er toevallig pas over aan het denken geweest.... :)

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Morning!

Hier ook geen klossen maar kratten onder het bed. Straks moet ik naar de vk en dan gelijk eens wat vragen over stellen. Mijn bed is namelijk ook ERRUG Laag en nu incl kratten nog steeds maar 62 cm. Ben bang dat er dus nog iets onder moet. Maar dan kom ik écht mijn bed niet meer uit. Dit is eigenlijk voor mijn 1.60 m al veel te hoog! En een opstapje vind ik voor 's nachts zo eng!

Bed, ik slaap inmiddels wel aan de juiste kant. Bed moet alleen nog wel verschoven worden want nu hebben ze aan mijn kant een beetje weinig ruimte. En ik wil zowiezo dat er iets meer ruimte is aan mijn kant zodat de reiswieg aan mijn kant kan staan (mochten we besluiten haar inderdaad op onze kamer te zetten).

Reizen, hier ook gewoon nog overal heen hoor. Het duurt toch uren voor je écht begint en zo niet dan hebben ze overal wel een ziekenhuis. Net als Ginny hier een week voor mijn uitgerekende datum nog een hele-lange-dag-met-5-locaties-bruiloft en als ik me dan goed voel ga ik ook een deel van die dag gewoon nog mee op pad. Zou gek worden van de gebondenheid aan huis.

Vluchtkoffer, moet ik nu ook echt eens gaan indelen geloof ik... ben ik erg laat? Ik vind het zo onhandig! bijna alle spullen die erin moeten gebruik ik nu elke dag.

Nou ik ga me maar eens even uit mijn bed hijsen en nog wat doen in huis. Straks komt mijn 14 weken zwangere vriendinnetje langs en gaan we lekker even lunchen, statten (lees: naar de prenatal) en dan samen naar mijn vk controle. Zij liep tot nu toe bij de gyn dus vond het helemaal leuk om al te kunnen zien hoe het er bij een vk aan toe gaat. Heb er helemaal zin in!

Fijne dag allemaal meiden!

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Lieffie, hihi ik ben me er eentje he, zeg dat je hier mag bevallen en ben zelf het weekend weg... oops ;)
    Maar is dus niet nodig geweest gelukkig hihi.
    Was het leuk geweest in Maastricht?

Rechterkant, hier nooit wat over gehoord. Maar als ik de uitleg van Lieffie volg lig ik dus nu aan de goede kant na de verhuizing :) Fijn dus.

Cjpt, leuke dag vandaag zo te horen! Veel plezier!

Pff, ik heb net boven gestofzuigd en heb al geen zin meer... Dan maar lekker niksen hihi. Hoop dat het wiegje morgen komt, kan ik dat wassen etc :)
    En vanavond gaan we trouwens het geboortebord ophalen, kunnen we dat al in de tuin zetten :D:D

Joepie, vandaag 38 weekjes!!

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallootjes,

@Mvy, welcome home. Je hebt het leuk gehad dus. Ging de reis goed? Speciale reden waarom je iets eerder terug was dan gepland?
    Oh ja, super joh dat het wiegje opgestuurd is. Komt het toch nog goed. Yay!!

@Marty, feli met je verlof. Als je je goed voelt gewoon lekker weggaan hoor. Redenen te over genoemd dacht ik zo. Je moet ook lekker genieten he.

@Petra, gelukkig gaat het met Roos weer beter.
    Ben benieuwd hoe het bij de vk is en of ze kan voelen hoe het ligt.
    Fijne dag!

@Sarah, is inderdaad als je voor je bed staat, de linkerkant. En idd ivm een vaak rechtshandige vk.

Ik lig ook nog op mijn eigen plekje, maar net als Liefie met een matrasbeschermer. tzt schuif ik dan wel door. Manlief heeft inmiddels ook een matrasbeschermer op zijn kant, dus dat is geen probleem.

@Cjpt, ik heb ook nog geen vluchtkoffer hoor. Dus dan ben ik ook wel erg laat he. Had 1 weken geleden een vluchttas ingepakt ivm die bruiloft, maar die is inmiddels al weer vakkundig leeggepakt.

Hier ook een bed op kratten. Zal er eens een foto van maken.

Verder vandaag eens naar de zorgwinkel kijken of ze een po hebben. Duh, stom gedoe.

Verder moet ik nog eens kijken wat ik ga doen vandaag.

6. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Hele weekend in huis bezig geweest, dus niet alles gelezen. Ik zie dat er geen babys geboren zijn. Vandaag is manlief thuis om de laatste klusjes in huis af te ronden, dus vandaag ben ik weer afwezig op het forum. Zo eerst naar de bouwmarkt e.d.. Morgen ben ik er weer!

Liefs

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Sarah, inderdaad links als je met je neus naar het bed staat. Als je bij de vlk bent voor een afspraak lig je nl met je rechterzijde naar haar toe, en dat is ook de positie waarin je moet bevallen. (als zij teminste rechts is..;))

zooo, badkamer weer schoon en overal de stofzuiger doorheen gertokken.

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, niet echt een speciale reden hihi, we zouden eerst gaan uiteten en dan wat vroeger ivm Youri. Maar aangezien er niet gereserveerd was en we met 11 man waren (en het was overal druk) ging dat niet door. Dus toen gingen ze friet in het huisje halen maar pas om 18uur en als we erna dan nog terug moesten rijden etc... Dus hebben we besloten om naar huis te gaan en thuis lekker frietjes te halen :D
    (lang verhaal)

Hoest met jou? Nog geen tekenen dat het eraan komt? Krampen/weeën etc?

All, zijn jullie ook nog steeds zo misselijk?

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Hier ook niks gehoord over rechts in het bed liggen. Dus ik blijf lekker aan mijn eigen kant liggen. Je kunt toch ook aan de andere kant gaan liggen als de bevalling begint of zie ik dat verkeerd?

Vluchtkoffer heb ik nog niet klaar. Morgen 37 weken dus dan ga ik dat maar eens doen. Heb zelf het idee dat de bevalling nog mijlenver weg is. Maar ja, het kan zomaar beginnen he.

cjt: een collega van mij die 1.57 m groot is hoefde geen klossen onder een hoog bed omdat dat voor haar te hoog en dus te gevaarlijk was. Inderdaad goed als je dat eerst even navraagt.

10. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    ja een po halen....moet ik ook nog doen..straks maar ff...

11. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    daan en liefie--- Bedankt voor jullie antwoord!! Jippie!! ik lig al aan het goede kantje dus!! Was al bang dat ik moest gaan verhuizen, want dan slaap ik weer een nacht onwennig.

*wordt hier intussen aangevallen door de poes! die ligt in mijn nek en vind ineens mijn oorbellen erg interessant!! AUW!!*

ik ga zo even grasmaaien, tot zover dat gaat tenminste... gelukkig gaat hij automatisch en hoef ik hem alleen maar wat langzamer te zetten zodat ik het bij kan houden met waggelen haha.

waarschijnlijk tot zo :D

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Tja, onaangekondigd met 11 man aan komen zetten wordt vaak niet zo gewaardeerd. hihi. Naja, frietjes zijn ook lekker he.

Hier nog geen tekenen, wel wat krampen onder in de buik, dus ik heel hoopvol, maar volgens mij moet ik gewoon poepen en lukt dat niet haha :D

Hoe is dat bij jou? Feli trouwens met je 38 weken.

Misselijk niet echt, maar weeiig bij vlagen. Verschilt heel erg per dag. heb wel meer trek waar ik niet altijd aan toegeef, dus misschien komt het daar wel van.

@Lieke, gefeliciteerd met het tante worden. Leuk zeg een half jaartje er tussen.
    je kan trouwens prima tijdens de bevalling aan die kant gaan liggen hoor. Hoeft echt nog niet nu meteen.

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Lieke, gefeliciteerd met je aankomende neefje/nichtje!!
    En idd je kunt ook tijdens de bevalling nog verhuizen hoor.
    Ik heb het nu al gedaan omdat ik sowieso aan die kant moest gaan liggen omdat daar het wiegje komt te hangen en omdat er meer ruimte is. Wist niet eens dat het aan die kant 'moest' ;)

Daan, hmm ja weeïg gevoel heb ik ook idd wel vaker. Ik heb wel minder trek de laatste dagen. Naja wat maakt het ook uit hihi het zal er wel bij horen.
    Ik heb nu wel vaker harde buiken die redelijk pijnlijk zijn. Ofja meer vervelend. Maar totaal niet regelmatig. Poepen kan ik gelukkig nog goed :p haha.

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Sarah, leuk he die poezen ;) Hier zit er eentje naast me zich te wassen maar hij stinkt echt ontzettend uit zijn giecheltje hahaha.
    Gras-maai-ze

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het kamertje voor de nieuwe baby, nu nog het kamertje van Roos

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het nieuwe kamertje van Roos

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    kamertje Roos

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn buik gisteren

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wow Peet, wat prachtig.....................knap werk geleverd zeg. Duurt even maar dan heb je ook wat :p

Nice belly! Vind roos ook he
    Oh zie net dat Roos 1 jaar wordt deze week. Grote meid alweer he.

@Poezebeesten, hier zat me er net een heel dreigen aan te kijken (lees: doodstaren) en ik heb verloren, dus mevrouw is naar buiten vertrokken.

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Petra, WAUW heel mooi! Vooral dat behang van die hartjes is zo schattig hihi. Echt heel mooi geworden!
    Loopt Roos trouwens al? Snapt ze het dat je een babytje in je buik hebt? Leuke foto :)

Deel Deze Pagina