@mvy nee inderdaad dan schiet het niet op nee, maarja deze komt alleen voor de intake dus ik zal wel aangeven dat me hond gewoon in huis is tijdens kraamtijd hihi geven ze maar iemand die niet bang is
Daar ben ik weer Als eerste onwijs bedankt voor de complimenten voor de kamertjes. Ik vind ze zelf ook erg leuk moet ik zeggen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een ander dat ook vind. we zijn net weer bij de vlos geweest en het was superleuk! Bij ons krijg je nooit een extra echo maar die van vandaag had er helemaal zin in en heeft nog ge-echo-d. Kindje lag met t koppie beneden, alle metingen supergoed, weegt nu ong 2315 gram en aan het eind ws een flinke 6 pond (roos woog 3160 gram). en als bonus kregen we ook nog een mooie foto mee ik ben nu 2 kilo aangekomen (in totaal deze zwangerschap) en bloeddruk was 120/60 Al met al, het kan niet beter
Hoi meiden, wat kunnen jullie schrijven zeg. Ik las iets over de kraamzorg: ze komen je uitleggen wat ze wel en niet doen in de kraamzorg en hoe de uren verdeeld zijn. Verder stellen ze wat vragen over de situatie bij je thuis en of je bepaalde spullen in huis hebt. Je moet er niet al te veel van voorstellen. Maagzuur: mijn kind moet wel een hele bos hebben hoor. Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de huisarts, want alle middeltjes die ik kan kopen heb ik al geprobeerd. Ik slaap 's nachts niet meer van het zuur! En alles wat ik eet en drink doet zeer. @hanna: lastig he die bekken! Ik weet er alles van. Jammer dat je verlof zo loopt, maar het is nog maar een paar weekjes... Ik had net zoiets raars. Ik zit bij een vriendin koffie te drinken, krijg ik me een serieuze voorwee! Ik schrok er zelf van haha. Nu rommelt het nog een beetje in mijn buik, maar gelukkig geen echte kramp meer gehad. Zal wrs wel door het indalen komen? Toch maar snel naar huis gegaan (na eerst een half uurtje gewacht te hebben).
hey meiden heb vandaag tot 11.30 geslapen erg lekker hebben jullie er nu ook last van dat je zo vaak je bed uitmoet om te plassen?? ik moest eerst altijd elk uur, maar nu de laatste dagen om de 2 uur, dus er zit vordering in en hebben jullie ook zoveel dorst?? ik heb dit vooral svaonds, heb dit de vorige keer ook aan de vk gemeld, maar die maakte zich geen zorgen, omdat mijn gewicht en bloeddruk niet uitschieten.. vanavond ga ik lekker met een vriendin wokken, nu al zin in. nou dames maak er een leuke dag van!
Mama van Youri: andere vogeltjes zullen jou niet zo snel aanvallen hoor, maar let er wel op dat het vogeltje geen geel spul in zijn bekkie heeft, heeft ie dat wel kan je hem beter laten lopen en eventueel de dierenambulance bellen. Heb je hem al of?? ze kunnen je ook hoogstens een beetje pikken, maar echt zeer zal dat niet doen, tenminste als het een klein vogeltjes is, meeuwen doen wel pijn dat zijn net scheermessen. Noa: nee ik ben nog niet over de dermpel heen om de kaartjes te gaan schrijven, heb echt nergens zin in, maar ik ga me zelf zo gewoon even een flinke schop onder mijn kont geven! Hanna: thuiszorg even bellen om te vragen of je een rolstoel kan huren, inderdaad de hele tijd thuis zitten is ook niks aan, vervelend hoor dat je er zo`n last van heb! Noa/mvy: mensen van de kraamzorg hebben het toch maar gewoon te doen met de hond in huis?! Ze kunnen niet van ons verwachten dat we onze huisdieren ergens anders onderbrengen tijdens de bevalling en kraamperiode! He ik heb echt geen zin, heb net wel al een was in de wasmachine gedaan, maar nu de rest nog! Bah wie wil me ff een schop onder mijn kont geven, het lukt mezelf niet!
@petrabr ow leuk dat jullie nog een keer gekeken hebben, en jullie kleintje zal dus zwaarder worden dan roos, en kna hoor wat je aangekomen bent deze zwangerschap!!! @ollekebolleke hahaha zal ik je anders even die schop verkopen (grapje) @melissa ow je schrok dus wel van die ww snap ik best hoor, het kan tenslotte altijd gebeuren hoeft niet perse 40 weken te zijn he.
Ollekebolleke, nee heb hem nog niet, durf niet zo goed haha. Het was maar een klein musje en zag niks in zijn bek zitten. Hij had iets van een veer uitsteken? Naja zal straks eens kijken als man weer thuis is denk ik. Iig bedankt voor de tips En over de kraamzorg, ze moeten er idd maar mee dealen dat er een hond in huis is hihi je hebt helemaal gelijk. Ze zullen het ook wel gewend zijn denk ik. Wij moesten trouwens ook aangeven dat we 2 katten hebben zodat er niemand komt die er bijv allergisch voor is. *en bij deze schop ik je keihard onder je kont* haha maar alleen als je het ook bij mij doet... Ik kom ook niet van de bank af
AAAARGH! Onze auto is pas morgen klaar! Maar....hij laat hem wel speciaal voor ons naar Rotterdam brengen ipv. Hellevoetsluis, dus dat scheelt weer een stuk. En... dat betekent dat wij de enige zijn die echt geinteresseerd zijn, want anders zou hij dat toch niet doen lijkt mij? Hij is zo mooi! Een blauwe ( state blue heet de kleur) Ford Focus.... Ollekebolleke: Ook al zulke zere handen? Vervelend hè? Ik stond net zowat met tranen in mijn ogen kaas af te schaven.. Lief werd ook helemaal boos op mij, "Laat mij dat dan doen mallie!" MvY: Wij vonden vorige week een jong mereltje, en lief wilde hem pakken, nou, de papa/mama/oom/tante-merels die vlogen hem nog net niet naar zijn hoofd! Maar dat was een jonkie hè... Ik zou het even afwachten als ik jou was, meestal als het vogeltje tot rust komt dan vliegen ze wel weer weg... En anders toch ene poging wagen misschien? Nou, ik ga nu maar even slaapkamer stofzuigen en bedje klaar maken voor onze kruimel.. Wie laat hun kindje ook in de reiswieg slapen? Moet je dan ook met een dekentje en een lakentje enzo? En daarna ga ik nog ff Bob de Bouwer spelen, gaatjes vullen in de muur, dan kan ik morgen met de witkwast langs... Liefs, Pluis
Pluis, wat ben je maar actief bezig!! In de reiswieg moet je idd ook een dekentje en lakentje gebruiken. Ik heb toen gewoon een fleeceplaid gebruikt met een hydrofiel luier als laken. Ga dat niet extra nog allemaal kopen. Nu in de wieg koop ik waarschijnlijk 1 lakentje en dan weer een fleeceplaid. Over het vogeltje, net even (in de regen bleh) gaan kijken maar zie hem niet meer. Zal denk ik naar de buren gehupst zijn ofzo.
mvy--- Als het een jong vogeltje is moet je hem niet oppakken hoor!! De moeder zit waarschijnlijk in de buurt en voert hem af en toe en zal proberen het vogeltje weer op een veilige plaats te krijgen. Als je hem oppakt kan dit de moeder afschrikken! Als het een al wat oudere vogel is kun je hem wel gewoon oppakken hoor, even in een doosje doen en naar een vogelopvang in de buurt brengen. Vogels zijn dan zo bang dat ze niets durven doen en een soort van verstijven (en hard gaan gillen erbij haha) Andere vogels (behalve kraaien en meeuwen) durven je niet aan te vallen hoor! ben benieuwd wat je hebt gedaan
@pluis jeetje lekker actief ben je nog, wat denk je blijf maar beetje in beweging mischien komt die kleine dan eindelijk hihi. en een ford focus leuk hoor, en war een service dat ze hem naar rdam brengen nou mag ook wel je bent hoogzwanger hihi. is het een station of een gewone? @mvy ow regent het bij jullie hier is het droog hoor!!! en het volgelte was dus al weg, mischien lukte het hem toch op eigen kracht wie weet.. ey meiden voele honden het aan wanneer je moet bevallen? die van mij is niet bij me weg te slaan pfff wordt er moe van net met stofzuigen gaat ie gewoon naast me lopen en nu ook legt ze onder de eetkamer stoel naast me pfffff wordt er gek van, gisteravond had me vriend ook al een waarschuwing te pakken, ik zat hem te pesten dus en pesten terug nou dat heeft ie geweten hij schrok gewoon van der hihi
noa-- honden voelen wel jou stemming aan en zullen daar op reageren. Hij zal wel merken dat er iets met je aan de hand is (moeilijker lopen en bewegen) en daarom beschermender zijn.
@sarah nou alles gaat gewoon nog makkelijk het lopen enzo. alleen savonds van de bank afkomen hihi. ken wel vertellen dat ik er moe van wordt heb er nu dus ook maar even weggestuurd hihi gaat ze der eigen maar bewaken
Noa: honden reageren inderdaad wel erg op de stemmingen van de baas, zoals sarah al zegt, die van mij is al sinds mijn verlof niet van mijn benen af te slaan en dat terwijl er dus nog helemaal niks staat te gebeuren in ieder geval de afgelopen 3 weken niet. Ze is ook wat mopperiger op andere honden en heeft sinds 9 jaar een andere hond gegrepen omdat die te dicht bij mij kwam! Mama van Youri: bedankt voor je schop, hier jou schop terug, ik mag pas weer op de laptop van mezelf als ik minimaal dehelft van de kaartjes heb geschreven. kijken of ik het volhoud. iemand hier zei dat je jonge vogeltjes altijd moet laten lopen/vladderen, helemaal waar dat was ik nog ff vergeten. sorry PLuis: ze hebben me hier gisteren uitgelachen omdat ik een wijnfles niet open wilde maken, kreeg ik de opmerkingen dat kan je toch wel enz, NEEE dat doet zeer, snap dat dan!:x Jah die zere handen is echt niet grappig meer, ga vrijdag toch aan de vk vragen of er niet iets tegen is, kan geen eens de shampoo uit de fles krijgen om mijn haren te wassen! Zo en nu ga ik echt kaartjes schrijven, dus tot later
nou meiden ik ga der vandoor ben der later weer, de kraamzorg komt natuurlijk over 10 minuttjes hihu. fijne middag nog verder!!! en niet te veel kletsen hooor moet ik zo veel bij lezen hahahaa. @ollekebolleke zullen we onze honden maar even samen doen hihi kunnen ze elkaar vermaken
Ik heb ook een rolstoel geleend bij thuiszorg, gratis en voor niks tot oktober dus gewoon eentje gaan scoren zou ik zeggen! Ik heb niet heel veel last van maagzuur maar denk toch dat ons beebje een bos haar heeft, wij hadden het zelf ten eerste, mijn twee jongens ook redelijk en met de 3d echo met 25 weken kon ze een lokje opmeten van zijn haar al... Tuurlijk hebben mensen van de kraamzorg het gewoon te doen met een hond in huis, wij hebben twee honden, twee katten, 2 dwergpapagaaitjes, 1 grijze roodstaart papagaai en twee konijnen, ok die laatste zitten buiten maar toch, mijn huis, mijn dieren Kraamzorg is bij mij trouwens nooit langs geweest, wel twee keer gebeld waaronder vorige week, thats it... Onze grote hond beschermd mij nu ook als mijn man mij pest hahaha, vind het beest niet leuk, erg grappig om te zien, zelfs de hond van de buurvrouw liet merken van de week dat hij niet op mijn kont mocht slaan hahaha, wel allebei mannetjes honden trouwens, zou dat uitmaken? Ons teefje doet niks namelijk... 8)
Sarah, thnx voor je tips. Hij is al weg... Ollekebolleke, ben benieuwd of het je lukt haha. Je schop is hier wel aangekomen hoor! Heb beneden ff gedaan, nu weer uitrusten Rianne, naja dan is het toch een fabeltje van veel haar en maagzuur...
MvY, is het niet gewoon een jong vogeltje? Jonge musjes en mereltjes zitten vaak 2/3 dagen op de grond voordat ze weten hoe ze moeten vliegen. Dan gewoon laten zitten dus, want ze worden nog gevoerd. Alleen wel gemakkelijk voor de katten helaas... Petrabr, fijn dat het zo goed was bij de VK! Klinkt allemaal perfect Hanna, wat goed van je dat je zo'n rolstoel aandurft. Ik vind mezelf dan meteen zo'n aansteller, maar dat slaat natuurlijk nergens op! Op die manier kom je er tenminste nog lekker even uit. Ollekebolleke, *schop* Pluis, ik laat onze baby overdag wel in de reiswieg slapen, maar daar zit zo'n katoenen deken (wat er uit ziet als een dekbed) in. Die doe ik dan gewoon voor overdag. Ik heb er een wieghoeslakentje in gedaan met een hydrofiel luier voor het hoofdje. Ziet er überschattig uit Rianne80, ik heb wel eens gehoord dat met die donshaartjes in de laatste weken ook het hoofdhaar zou kunnen uitvallen Hij zou dus best nog wel eens kaal ter wereld kunnen komen! Ik was net de Wij oid aan het lezen, en dan zie je van die superschattige baby foto's voorbij komen...*zwijmel* Dan ben ik opeens zó nieuwsgierig... Mijn schoonzusje beviel van haar eerste met 36w 4d, dus ik begin nu een beetje zenuwachtig te worden dattie nu echt wel zou kunnen komen. Hier is alleen de marge van "gewoon" maar 10 dagen voor en 10 dagen na de uitgerekende datum. Nu vraag ik me af of de baby dan in een couveuse zou moeten alstie vroeger komt... In NL mag je toch gewoon thuisbevallen met 37 weken al... Groot verschil, vind ik. Manlief heeft het opeens door, trouwens. Hij zegt al de hele ochtend 'je bent echt moe', 'ga maar lekker op de bank met een krantje', 'vandaag even uitrusten'. Ik had wel een druk weekend, maar opeens begint hij me nu te vertellen wanneer ik niets mag doen. Eerder vond ik mezelf eerder lui als ik dat zelf deed Wat is het ook een lieverd... Moet helaas zo nog wel even m'n oppaskindje ophalen (nog even 3 dagen 's middags oppassen), dus ff 20 min heen en terug lopen... Gelukkig gaat hubbie mee
Lees nu bij Gentle iets over de WIJ, die heb ik niet meer gehad na degene waar de bon voor de blije doos bij zat vind het een beetje vreemd, dat is toch al wel echt langer geleden als een maand...
Hallo augustus mamma's! Ik heb een hele tijd niet meer gereageer en meegelezen, maar zou dat graag weer doen met jullie goedvinden. Zitten nu in de laatste maand, dus het wordt wel spannend. Wil graag ook ervaringen delen. Zijn er al meiden bevallen of hebben jullie een lijstje wie er de eerste is in augustus? Ik ga weer ff relaxen..