Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    MvY: wat een slimme tip! Een fleecedeken en een hydrofielluier! ik zat al helemaal met die ellenlange lappen die je overhoudt als je het ledikantje opmaakt! Dan ga ik da ook lekker doen!
    Hmm...als vogeltje weg gehupst is, da doet hij het vast nog prima!

Noa: Inderdaad, ik probeer ons meisje er uit te lopen en te bewegen... hihi! nee hoor, ik word een beeje suf van dat gehang.. heb nu trouwens wel het zweet overal zitten. Heb alleen nog maar onze slaapkamer gstofzuigd en een beetje met stoelen geschoven...
    ja, tof hè, echte service ja! Het is een station, we hebben nu een peugeot 306, daar past de kinderwagen net in en dan istie vol..En een heel sportief geluidje ( lees, lekke uitlaat...)

Beesten zijn inderdaad wel erg gevoelig voor dat soort dingen. Ze zal zeker voelen dat er iets anders is, is het een teefje? Want vaak komt er dan bij vrouwlijke beesten ook het moederinstinct omhoog vertelde de dierenarts..

ollekebolleke; Same here.. haren wassen doet mijn lief voor mij, tenminste, hij doet de shampoo op mijn hoofd.. Zo lief..
    Als jij iets weet ertegen dan hoor ik het van je!

Zo, nu nog even verder met opruimen...

Liefs, Pluis

2. Noa: jah goed idee, dan zijn wij ook even vrij van onze achtervolgers! Haha

Rianne: ik denk dat het gewoon per hond verschillend is, mijn hond is namelijk een teefje. Ik denk dat het voornamelijk afhangt van het karakter van je hond. Mijn hond is ook echt mijn hond ik kan alles met haar en naar mij luisterd ze over het algemeen het beste en ze reageerd wel heel erg op mij als ik niet lekker in mijn vel zit en bij mijn vriend geeft ze geen kik, dus gewoon hond afhanleijk denk ik!
    mama van Youri en Gentle: jullie schoppen hebben geholpen hoor, de kaartjes zijn nu bijna allemaal geschreven, nog van 3 mensen het adres opzoeken en klaar is kees, onee dan nog postzegels kopen en plakken, maar dan is het klaar!

Gentle: wat een lief mannetje heb jij zeg! Die van mij had gisteren ook wel redelijk door dat ik het had gehad, hij heeft op eigen initiatief de hond uitgelaten en de vaatwasser in en uitgeruimd!

Mumtobe: de laatste hebben we in juni gehad en die was voor de maanden juni en juli, dus ik denk dat we volgende maand pas weer krijgen.

Pluis: nee helaas weet ik er ook nog steeds niks tegen, erg vervelend, ik moet het gewoon zelf uit de fles krijgen dus hou nu de fles tegen de vensterbank (op zijn kop) en dan mijn ene hand eronder en met de andere duwen, aangezien knijpen niet gaat en duwen toch net iets makkelijker is, maar DE oplossing heb ik nog steeds niet gevonden.

Zo hehe de kaartjes zijn geschreven, weer een klusje geklaard, nu nog de trapleuning schuren en ophangen en dan zijn we klaar voor ons kleine wondertje!

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ollekebolleke: is de WIJ 2 maandelijks dan? ik dacht dattie maandelijks was... hmmm okeej dan nog maar ff geduld hebben hahaha

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Zo hier lekker in de stad geweest nu kan ik weer verder in huis hihi.. Ik ben zo onrustig pff wordt er zelf moe van...

@Hanna, vervelend dat je zo'n last hebt zeg!! En idd rolstoel is geen slecht idee anders zit je ook maar zo thuis. En dan duurt het nog zo lang.

@Miekiepluis, dus morgen de auto ophalen?????
    Wij gaan zaterdag voor een skoda fabia kijken voor mij want ik heb een matiz nou daar past geen drol in hihi... En me vriend heb een ibiza is ook niet zo ruim. Ik wil beide auto's weg en dan een mooie ervoor terug, maar vriend wil per se 2 auto's pffff mannen....

@Noa, dieren voelen idd wel veel aan!! Dus wie weet. Maar houd je meisje nog even binnen hoor!!

@mvy, gelukkig is vogeltje weg, misschien doet ie het weer hihi:)

@Gentle, idd wel verschil met Nederland zeg. En idd het kan nu zomaar gebeuren hoor!! Gek idee toch he.

Ik werd net nog gebeld door de kraamzorg hoe het met de zwangerschap gaat!! Nou erg aardig vond ik dat ze daarvoor bellen. Dus ik zei veel voorweeen maar verder gaat het prima. Toen zei ze heb je je bed al op klossen? Ik zeg nee. Zegt ze nou dan moet je dat snel gaan doen als je al veel voorweeen hebt....oeps....

5. Mumtobe: nee volgens mij is hij wel maandelijks, maar vanwege de vakantie geloof ik is hij nu 1 malig voor 2 maanden.

Annie: ze werken je zo alleen maar op je zenuwen, al doe je het een half uur voor de bevalling, moet je toch lekker zelf weten. Maar wel
    leuk inderdaad dat ze zo even bellen om te informeren.

Noa: en hoe was de kraamverzorgende intake?

Verveel me en heb ook geen zin om iets te gaan doen, pff wat een dag zeg.

Ga mijn was maar even in de droger stoppen en dan lekker bankhangen ofzo!

6. Nita: zat weer ff op hyves te kijken, wat een onwijs gave actie foto van britt zeg! Echt grappig.

En hoe is je dag nu, je bent al ff niet geweest, je bent toch niet stiekum begonnen he?! Of je ex in elkaar aan het slaan?

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Het zal mij benieuwen hoeveel haar deze koter heeft :D

Ik heb mijn album weer even aangevuld want om een vage reden waren alle foto's een kruisje geworden... Ook nieuwe buik serie neergezet!

Kamertje moet ik nog even uploaden maar komt er ook aan want hij is officieel af!

Greetz 8)

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Zo daar ben ik ook weer effe!
    Ben eind van de ochtend even op bed gaan liggen...kon helaas niet slapen, maar heb toch lekker even gerust. Daarna wezen douchen en gelijk boodschapjes gedaan en nu ben ik alweer een half uur bezig met bijlezen haha :D

Hond Nou mijn hond is een echte vent hoor....kijkt niet op of om als we buiten lopen en doet gewoon nog lekker z'n eigen zin! Al laat ik hem nu bijna niet meer uit...vriendlief komt tussendoor even vanaf de zaak naar huis om 'm uit te laten. Ik doe het alleen nog als hij niet weg kan op de zaak.

Pluis Ik had trouwens vrijdagavond gedroomd dat jij afgelopen weekend ging bevallen, maar helaas....dromen zijn dan toch bedrog ;)

Babyhaar Hier kon ze op de echo ook al zien dat ons ventje haar heeft.
    Ben wel benieuwd hoeveel haar hij op z'n koppie heeft zitten haha!

Blurry Hoi en welkom hier!
    Als je op de lijst wil, dan kan je mij of Hanna1974 een PB'tje sturen!

Schoonmaken Pfff een aantal van jullie zijn echt nog actief zeg! :$ Ik ben echt niet vooruit te branden...heb ook veel last van m'n schaambeen, waardoor het ook niet echt makkelijk gaat. En zodra ik maar buig/buk dan krijg ik gelijk een voetje in m'n ribben geduwd! Ik ben dan ook erg blij met het aanbod van m'n schoonmoeder, om hier 1x per week schoon te maken...woensdag komt ze weer!

Hanna Balen joh, dat je zo'n last heb! Ja een rolstoel is idd een laatste redmiddel, maar anders zit je nog weken aan huis gekluisterd. Sterkte meid!

Annie Wij hebben ook 2 auto's....een goeie van vriendlief en ik heb een oudje voor m'n boodschapjes enzo. Maar straks met de kleine wil ik toch zelf ook een goeie, veilige auto hebben hoor! Vorig jaar stond m'n auto 3 weken bij de garage en ik dacht dat ik gek werd zonder auto...hoezo verwend 8)

Verder weet ik het even niet meer....ga zo lekker m'n soapie kijken en daarna aan het eten beginnen.

Wat gaan jullie eten?
    Wij aardappels, gekookte witlof met groentesaus en een bal.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

@Hanna, jij ook al zoveel bekkenproblemen...pfff...leuk is anders en het maakt het verlof idd niet echt makkelijk. maar we doen het er maar mee...

@annie, wat raar dat de kraamzorg dat zegt. ik heb al een tijdje voorweeen en ik ga echt nog niet bevallen, mijn bm zit nog potdicht.

@Blurry, welkom terug! :)

@mumtobe, soms zit er hier ook langer dan een maand tussen en dan ineens krijg ik m weer binnen. heel raar!

@Miekiepluis, ik heb er ook nog geen oplossing voor. op de dagen dat ik er last van moet mijn vriend dat soort flessen opendraaien..

@all, ik ben net getoucheerd bij de vlos, viel me heel erg mee! alleen toen ze mijn bm voelde kreeg ik een menstruatiegevoel, niet prettig maar niet pijnlijk. helaas hebben alle krampen niets uitgehaald want alles zit nog dicht en bm mond is echt nog een tuitje.

10. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, mooi buikje hoor!!

@ollekebolleke, ja ik ga het ook volgende week pas doen. Als ik nu ga bevallen moet ik toch naar het ziekenhuis en misschien dan ook nog wel even blijven dus ja maak me niet druk.

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rianne, je hebt een mooie buik!

Ginny, wij eten aardappelen met erwten en wortelen en vissticks denk ik.

Annie, raar zeg, als je nu bevalt moet je toch naar het ziekenhuis?

Pff ben nog steeds moe... Ga zo maar eens beginnen met aardappelen schillen en koken. Heb echt geen zin.

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Marieke, ja he, ze zei het ook echt alsof ik bijna ga bevallen!!

@Ginny, ja ik heb dus een klein oud autootje en me vriend een goeie voor naar zijn werk (hij werkt uur hier vandaag).
    We gaan nu dus voor mij voor een goeie kijken want die ik nu heb is zo klein en wordt ook al oud.
    Maar me vriend kan ook met de trein naar ze werk en dat wil hij ook graag. Maar dan wil hij evengoed 2 auto's! Nou dan heb ik 2 goeie auto's voor de deur staan!! Dus hij gaat dan maar lekker met de auto! Lekker eigenwijs he....

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Oh en wij eten trouwens ook witlof!! Alleen dan met ham en kaas in de oven en aardappeltjes erbij!!

Ik mag ook wel weer wat groente binnen krijgen, gister patat, zaterdag pannenkoeken en vrijdag pizza hihi..

14. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Mag ik? ;) :D
    Beetje slechte nacht gehad. Hebben jullie ook zo enorm veel buikpijn met omdraaien? Mij lukt dat echt bijna niet meer. Van ex niks meer gehoord sinds vrijdag. Nou dan niet hoor! Ben echt helemaal klaar met hem..

Annie, wat attent van je VK dat ze nog even belt!

Miekepluis, fijn zeg morgen een nieuwe auto! Dan is dus echt alles gereed voor je kleine meisje!

Noa, hoe was de intake? Hier stelde die weinig voor.

Haartjes, ik hoop ook op een baby met haartjes. Zelf had ik wel haartjes toen ik geboren werd, ex weet ik niet.

Ginny, ik eet aardappels met jus, sperzieboontjes en een braadworstje.

Morgenvroeg gesprek in het ziekenhuis over hoe de verschillende soorten bevallingen gaan en hoe de tijd daarna gaat. Daarna ga ik even naar mijn werk, fatsoenlijk afscheid nemen en iedereen een fijne vakantie wensen.

Net nog even naar de Prenatal geweest. Vond dat ik nog een dikker vestje/jasje moest hebben voor beebje want het is zo'n raar weer. De ene dag is het 15 graden en 2 weken geleden nog ruim 30. Maar nu heb ik dus vanalles in de tas zitten, van dunnere truitjes tot dikkere en nu dus ook een dikker vestje.

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Dank je voor de buik complimentjes :) Ik vind dat mijn buik echt heel erg veranderd is in de laatste weken, en goed te zien als je die drie foto's achter elkaar zet! Hebben andere dames die al 37/38 weken zijn dat ook gemerkt bij zichzelf?

Foto's van de babykamer staan er ook op en van de eerdere babywas. De twee schilderijen aan de muur zijn de bijdragen van mijn zoontjes aan de babykamer, zo wilde ik ze betrekken.

Wij eten, broccoli en bloemkool, met stukkie vlees en aardappelpuree, de twee groentes gevoelsmatig ter compensatie van een slecht eet weekend :D

16. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Petra dat behang op Roos haar kamer is dat van dat fotobehang? Vind het echt ontzettend gaaf!

Iemand zin om een adhd kitten te komen temmen? Britt scheurt hier al een half uur door het huis heen en is niet te kalmeren. Nog even en ze kan 10 min in de badkamer gaan afkoelen :D.

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

was ik weer, nou intake is gedaan en was een aardig vrouw die het kwam doen. ze vondt het een leuke kamertje, en ik hoef e bed niet te verhogen ze nemene genoegen met een matras er boven op voor de controle's.

@rianne jij ook al een rolstoel pffff, en bij jouw was er dus gebeld, hier kwamen ze wel bij de 1e aan huis. en ik heb trouwens een vrouwtjes hond.

@genlte nou rustig aan doen mag hoor in onze positie:D

@mumtobe ik heb dat blad ook al een tijd niet meer gehad.

@pluis hihi dus te veel doen werkt ook niet pffff. dan maar hopen dat ze snel komt. en een station dus wel lekker ruim alle troep ken der in. wij hebben ook pas een nieuwe auto ook met veel groter koffetbak maar nog geen station hihi wij hadde hietvoor peugeot 307 3dr maar kofferbak was ook snel gevuld hihi.

@ollekebollke heb haar gestuurd heb je der gevonden?de kaartjes zijn dus gelukt.ja was goed gegaa de intake

@annie zozo dus je hebt weer geshopt, en nu weer je huis jeetje wel rustig doen hoor anders komt je ukkie er aan, en er moet toch eerst een meid geboren gaan worden.
    leuk dat de kraamzorg toch nog even belde,en zou ind je bed maar om hoog gaan doen als het lukt natuurlijkk. en hopelijk krijgt de hond gelijk:D

@ginny hahaha jij hebt dus echt een bm reu hihi die zijn overal gemeen wel wat gemakkelijker he kwa gedrag. en jij laat hem dus niet meer uit alleen in noodgevallen nou ik zal wel moeten maar soms wordt het wel is lastiog hoor.
    jij kan dus ook al niet zonder auto hihi. en hier wordt er bloemkool gegeten met een slavink zelf gemaakte

@marieke jij gaat dus nog niet bevallen met alles potdicht hihi

@nita succes morgen in zh, en de prental was dus weer blij met een vaste klant hihi

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rianne, mooi kamertje! Hoe heb je dat gedaan met die vlindertjes bij het hemeltje?? Vind ik echt super!!
    En je hebt de jongens er op een superleuke manier bij betrokken!

Nita, ja hier ook zo'n pijn met draaien... Moet echt soms de baby 'meetillen' zeg maar.

Hier het koken nog maar even uitgesteld want vriend belde dat die nog aant werk was... Grr das altijd als we weg moeten, moet om 18.30 dat bord ophalen! Maarja het zal wel lukken. Ga nu het eten eens aanzetten en hopelijk is het niet veel te vroeg klaar haha.

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    zo daar ben ik weer. Benedenverdieping is weer helemaal schoon. Extra kruikje is bij vriendin opgehaald en ook de po is binnen :p
    Nu doe ik helemaal niets meer en ga ik eens lekker reageren.

@Noa, succes voor je mannetje. Hopelijk loopt hij hem deze keer wel uit. Ik vind 1 dag lopen al een prestatie hoor. Hoop dat het weer een beetje meezit.

@Mvy, ik denk niet dat je aangevallen wordt hoor. Tenzij je helemaal onder het vogelzaad zit:p. Tis toch geen jonkie meer denk ik?

@Pluis, hoop zo nog te lezen dat jullie alsnog telefoontje hebben gehad.

@Hanna, weer door je heup. Auw. En snel die rolstoel regelen. Anders ga je echt kapot van eenzaamheid in je eigen huissie.

@Peet, wat een goed nieuws allemaal zeg. Wat een lieverd dat ze zin had om te echo-en. Mooi geschat eindegewicht en mooie bloeddruk. En 2 kilo bijkomen. Kan niet beter. Nu nog een mooie bevalling.

@Mik, wokze.
    Hier juist weer meer plassen, maar nog lang niet zoveel als jij. Ik heb ook geen klokje op de slaapkamer dus zou het ook niet weten. Hooguit een keer of 4 per nacht schat ik. Dus mag niet klagen. Het zou ook wat, mijn nachtrust is me heilig (wordt nog wat straks hihi)

@huisdieren, wij hebben bij de kraamintake wel duidelijk aangegeven dat de kraamzorg lief moet zijn voor de kat. En dieet instructies, want ze is op dieetvoer.

@Pluis, ik herken het gevoel. Ik wil altijd alles gisteren. Heb een hekel aan wachten. Dus jullie moeten naar Rotterdam om hem op te halen? Naja, je hebt wel een mooie auto dan.

Op je vraag zou ik zo geen antwoord weten. In de reiswieg beneden bedoel je? Er zit een dekbedje bij, maar ik heb er niets speciaals voor gekocht, behalve een hoesje voor het matras. Moet ik dan nog meer hebben? Heb nog wel wiegdekentjes over, die kunnen er ook wel in denk ik?

@Mumtobe, ik had die van juni/juli ook niet gehad. Na heen en weer gemail is die eindelijk vorige week in de bus gevallen, maar nog steeds geen uitnodiging voor de blije doos gehad :x

@Blurry, welkom hier. Schrijf gezellig mee. tis wel een drukte hier, dus bereid je maar vast voor op veel leeswerk hihi.
    We hebben idd een lijstje met afspraken, buddies en geboren kindjes. tot nu toe allemaal jongetjes. Kom er gezellig bij.

@annie, hier ook zo'n onrustige miep. *shake hands*

@Ollekebolleke, hoop dat ze haar ex in elkaar aan het slaan is. Hufter, ja sorry hoor. (moest er nog even uit na mijn iets te lieve en begripvolle reactie op haar vorige berichtje)
    Hoop idd dat het niet weer een nacht in het ziekenhuis is geworden. Arme meid, het zit haar niet mee.

@Rianne, buikfoto's zie ik niet, maar wel heel mooi kamertje en een mooi ventje (met hoeveel weken is die echo gemaakt? Want mijn kindje had niet zoveel vetjes met overigens 28wk)

@Ginny, wij eten sperziebonen, gekookte aardappels en een karbonade. (witlof eet ik altijd als salade, nooit gekookt is dat lekker? Ja zal wel natuurlijk duh, anders aten jullie het niet haha0

@marieke, ik wilde het net gaat vragen, maar alles was dus goed bij de vlos. Wat fijn dat het toucheren geen pijn deed. (ben ik dan zo kleinzerig? maar goed, mijn bmm is al wel volledig verweekt, misschien dat dat scheelt?)

@Nita, dus braaf je handjes thuis gehouden lees ik. Jammer. Als je hulptroepen nodig hebt denk ik dat er hier wel een aantal vrijwilligers zijn :)
    Hier ook buik/bekkenpijn met omdraaien. Lastig.
    goed zo, lekker geshopt bij de prenatal :)
    Veel plezier morgen op je werk.

Eetsmakelijk iedereen. Ik ga ook even aardappeltjes schillen en alvast de karbo aanbraden.

Misschien tot vanavond.

Kussssssssssssssssssssssss

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb het behang zelf gemaakt. al heb ik het idee gestolen uit zo een officieel behangboek.
    bij www.fotomuur.com kun je foto's op laten blazen

@ Rianne, wat een leuk kamertje!!!

Hebben jullie ook dat je af en toe gaat kijken in het kamertje om je al voor te stellen dat daar dalijk een kleintje slaapt?

@ Ginny, gekookte aardappels, gehaktsnitzel en snijbonen. al zal ik wel weer een beetje zitten te prikken in het eten. zwanger en avondeten is geen goede combi
    zwanger en snoep en koek dan weer wel ;)

@ Daan, ik vind dat je altijd zo leuk schrijft!

Deel Deze Pagina