Hmm, krampen zijn toch een vervelend iets.. Over de katten: Ik wilde ze zelf minimaal 6 weken binnenhouden, maar de katten-gedragsdeskundige (die hier in Amsterdam een eigen praktijk heeft) gaf aan dat die termijn van 6 weken onzin is. Vandaar. Als het aan mij lag zou ik ze nog voor de zekerheid 3 jaar binnenhouden Maar dat was dus niet nodig volgens haar. Gewoon de eerste keren hongerig naar buiten laten gaan en in de buurt blijven. Dan komen ze vanzelf wel terug en anders kun je ze eventueel lokken met wat (extra lekker) eten. Ik ben benieuwd...
Morgen meiden, Hoops: Hè, ja, dat is een tegenvaller als je hoopte op een natuurlijke bevalling! Niet te veel zorgen maken hoor, nog even genieten, want voor je het weet is het kleine manneke er! Debzie: Een gescheurde buikspier, jasses, dat moet zeer doen! Sterkte meis! Cjpt: Fijn dat alles weer oké was bij de vk! MvY: hè, wat vervelend dat Youri zo ziek is, beterschap! Balen dat je programma dan in het honderd loopt, kan het manneke ook niks aan doen, maar toch....Ah, gelukkig wel kunnen regelen dat oma komt oppassen!Dan kun je in ieder geval nog even naar de vk.. enneh...Die kat had gewoon een malle bui, ze zit nog steeds waar ze zat hoor.. Wel nog steeds van die krampen, maar niks geen regelmaat erin...Stom beest, me blij maken met een dooie mus...Hihi! Mvja: Fijn dat het weer wat beter gaat, en de verbouwing zo lekker opschiet! Heerlijk hè, dat je dan al je eigen spulletjes kunt neerzetten... Anna1976: Die krampen heb ik ook, in mijn liezen. Maar echt zo'n pijn doen ze niet.. Wat vervelend zeg! Sarah: wat leuk dat je dat allemaal hebt bijgehouden! Was ook mijn plan..is bij een plan gebleven... Veel plezier daarmee!! Hanna: Veel plezier bij je high tea!! lekker hoor! Soppen: je kunt bezig blijven! Heb je alles schoon is het eerste wat je schoon hebt gemaakt weer stoffig... gedoe! Hier zometeen naar de verloskundige, zullen we vast weer binnen 5 minuten weg zijn...hoop ik! Krampen zijn er wel maar niet de hele dag, vooral 's ochtends en 's avonds... heb net nieuwe winterjas bij H&M besteld en een heel leuk jurkje van wol, wel aansluitend.. Dus mama moet straks wel weer een beetje haar lijf terug gaan krijgen! Daar heb ik zo'n zin in, mijn eigen kleren weer aan.. Duurt heus nog wel even, ook als ons meisje er is, maar toch! Meiden, tok toe joe leeter!! Liefs, Pluis
Goedenmorgen Ladies, Zo ben weer bij gelezen... Heb gister wel zo nu en dan gelezen maar had echt geen fut om te reageren... Ben gister toen mannetje thuis kwam gelijk in bed gaan liggen. Was helemaal op. Gelukkig vannacht redelijk geslapen vergeleken de afgelopen nachten. Sven is maar 2 keer wakker geweest en het voorspelde noodweer was hier aan het eind van de middag al gelukkig... Tjeee wat een regen viel er in 1 keer zeg... we moesten alle ramen en deuren dicht doen want het kwam zo naar binnen regenen... het is hier wel lekker afgekoeld... @buddy: Daar ben je weer... Zat net de denken om je vanmiddag een sms te sturen als ik nog niets gehoord had... was wel benieuwd. Geukkig hoef je nu niet meer elke dag voor zo'n ctg... Ik hoop dat die kleine meid nu toch echt wel weer wat gegroeid is vrijdag... Wel fijn ook dat de vloer nu helemaal klaar is... Mijn duimen blijven draaien... Zieke kindjes: Pfff het zit de kids ook niet mee de afgelopen weken... Ze zijn om de beurt ziek... Ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes... Gelukkig is Roos alweer opgeknapt.. Nu Youri nog... En 40 graden koorts klink heel hoog maar is normaal bij kleine kids... Ze hebben dat heel snel, maar kan ook weer heel snel weg zijn... En over de kinderziekte vraag: Waterpokken kunnen ze nog wel krijgen. Voor de rest worden ze ingeent. DKTP en BMR... Lees ook weer goede apk's gelukkig.. en Mvy fijn dat je toch kan gaan vandaag. Zie ook veel lieve moeders die een handje helpen met de hoogzwangere dames... @Hoops: Kan me voorstellen dat je er even aan moet wennen dat je niet op de natuurlijke manier kan bevallen. Gelukkig is voor jou kleintje de optie voor een keizesnee, dat is dan wel zo veilig. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren en ik hoop dat het allemaal mee valt voor je... Katten komen hier niet buiten... Heb Ragdolls en wonen op 7 hoog... Ze mogen wel onder begeleiding op balkon... vinden ze ook wel wat. Het poesje mag al helemaal niet alleen naar buiten want die gaat gevaarlijke capriolen uithalen op het balkon randje en dan zit mijn hart weer in mijn keel... @Daan: hele mooie foto's zeg... Klossen: Ons bed kan niet op klossen... Bijna 800 liter water til je niet zomaar op Bij sven maakte ze er ook niet zo'n probleem van gelukkig. En ik mag niet thuis bevallen dus dat scheelt ook alweer. Voor de rest doet mijn man zelf het bed verschonen dus dat hoeft de kraamhulp ook niet te doen... Zo dat was het voor even hoor
@Ppa: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Quirine!! Een prachtige naam. Geniet ervan samen met je man en zoon! @debzie: jakkes, in het ziekenhuis! Een gescheurde buikspier?! Hoe krijg je dat voor elkaar.... Hoop dat het meevalt, sterkte! @ollebolleke: je leest dit wsl niet maar.... succes met bevallen! @Roos: ik heb geloof ik even gemist waardoor jij het zo zwaar hebt momenteel... maar wel fijn dat de vk je serieus neemt en dat je ingeleid gaat worden. Spannend! @hoops: jeetje een keizersnee. Snap dat je dat jammer vindt, maar als dat het veiligst is voor je kleine mannetje dan moet het maar he. Heel veel succes alvast! @anna: kalium en magnesium kunnen idd helpen tegen de krampen. Zoals Daan al schreef zit er erg veel kalium in tomaat, maar ook in appelsap en sinaasappelsap. @sarah: ik heb ook een zw.schaps dagboek bijgehouden. Had ik helemaal aan het begin van mijn ouders gekregen. Lijkt me idd vooral leuk om bij een evt volgende keer weer te kunnen terug lezen hoe het allemaal ging! Zo meiden, er wordt momenteel hard gepoetst in mijn huis door de hh-hulp van mijn schoonouders. Vind het eigenlijk maar raar dat dat voor me gedaan wordt terwijl ik zelf de hele dag de tijd heb, maarja ik kan niet veel kanten meer op... Probeer me er maar niet schuldig over te voelen, het is toch wel héél erg lekker dat ik straks weer een schoon huis heb! Baby is momenteel druk aan het schoppen. Fijn om te voelen maar wordt er soms lichtelijk gestoord van. Zit nou effe stil... Ik wou dat ik ook met jullie kon gaan meepraten over voorweeën en voorwerk enzo. Maar ik heb niet wat daar maar enigszins op lijkt...*jaloers*.... Fijne dag nog allemaal!
PPA en PPApapa, gefeliciteerd met jullie wonder Quirine, hele mooie naam. veel geluk! @mvy, gelukkig komt je moeder, zielig he als zo'n kleine ziek is, hopelijk knapt ie snel weer op. Ik heb tot nu toe maar 1 keer kramp in mijn kuit gehad, maar ik ben ook verslaafd aan cherrietomaatjes....ik eet ze nog net niet als koekje bij de koffie. (het gekke is ik lust als ik niet zwanger ben helemaal geen tomaat) Ik heb echt elke avond een verbouwing in mijn buik, ik word er niet goed van. Het lijkt soms net alsof de beeb eruit komt...aiai..het enige wat helpt is plat liggen, maar ja om nou elke avond om 19:00 uur in bed te liggen. Ik heb de laatste dagen helemaal geen eetlust meer. Wel een hongergevoel maar geen trek...raar he?
Zo meiden heb weer ff snel bijgelezen.. wat zag ik? het eerste meisje is geboren Jeeeeejjjj... @ PPA: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Quirine, geniet ervan!! Ik heb gisteravond een bellypaint laten maken, zie hier het resultaat (foto's hebben we zelf gemaakt, foto's die zij gemaakt heeft komen per post)
Pfffffffffff ik kan om 11.20 uur al terecht. Eerst zei de vriendelijke mevrouw maandag 11.20 uur en toen ik vroeg naar deze week was dit plekje vrij..... Ik hoop dat ze iets voor mij kunnen doen. Na iedereen (alleen directe familie) op de hoogte te hebben gesteld belt mijn zusje terug (die vertrekt morgen voor 2 dagen naar new castle) dat als ze mij morgen willen inleiden dat ze dan thuis blijven...... Is ze nou helemaal gek geworden!!!! Maar zelfs mijn zwager werd nu al boos als ik niet eerlijk zou zijn..... Ik laat het jullie weten en ga nu snel mijn moeder ophalen want die gaat met mij mee.... \XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Ppa & Ppaman gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan. Dat was idd bijna stiekem ff tussendoor Ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen maar niet alles onthouden. Mvy, ik heb dar* daar nog nooit van gehoord dat als je eenmaal een zetpil hebt gegeven je door moet gaan, is dat niet een beetje broodje aap? Zo niet, dan loop ik al bijna 13 jaar met risico zetpillen te geven dus Iig beterschap voor je zoontje. @daan, leuke foto's, leuk stel zijn jullie @krampen, ik heb veel krampen in mijn liezen, vooral als ik een stukje loop, niet fijn. En rusteloze benen met name savonds, als ik dus wil slapen...zucht.. Ik had/heb vanmorgen een afspraak met de nieuwe vk praktijk over een badbevalling, maar ik ben net pas wakker! Echt erg en zij zijn alleen sochtends telefonisch bereikbaar, moet ik morgenochtend maar bellen en uitleggen dus *oopssss* Misschien is het wel een teken, ik weet nog steeds niet goed wat ik wil namelijk Ik heb inmiddels een band met mijn huidige praktijk en de verloskundigen, eerlijk gezegd krijg ik het benauwd van het idee dat Jenneke (mijn vk van de vorige bevalling) er niet bij is... Ik moet vandaag ECHT de klossen ophalen maar ik wil niettttttttt hihi, ik ga kijken of ik iemand zover krijg om ze op te halen voor me, gnagna. Iemand gaf een buiging voor ons die nog meer kids hebben rondlopen, bedankt! Aan eenkant is het superzwaar daardoor, aan de andere kant, voor mijn gevoel vliegen de dagen voorbij, dat is wel een fijne bijkomstigheid, ik zit niet zoals bij de eerste of tweede echt "af te wachten" . Ollebolleke heeft dus al inleid-pillen gehad? (weet niet hoe je dat spul noemt ) Spannend!!
Wat een mooie bellypaint!! Heel tof idee zo met die rits er in! @ Roos, zet 'em op! Wie weet heb je al heel snel een mooi klein baby'tje in je armen! Voorwerk: hier is het nu eventjes rustig gelukkig. Vanaf het einde van de middag begint het vaak weer, met steken, krampen en onwijs veel harde buiken. Ik heb al niet eens meer zin om de VK te bellen, want die zegt meteen 'kom maar langs' en dat helpt ook niet. Als er niet echt iets gebeurd, blijf ik lekker thuis. Maar het is wel vervelend! Katten naar buiten: hier blijft meneer (angstvallig) binnen. We hebben nu geeneens een balkon, maar ook daar was hij niet erg van gediend toen we die wel hadden. Ik wil eigenlijk weer een tuin als we volgend jaar verhuizen, maar ik ben erg benieuwd of hij dan naar buiten zou willen. Van mij mag hij best, maar hij wil echt niet... Ollebolleke, ik ben zo nieuwsgierig of je al je kindje hebt!!! Ik hoop dat we snel wat horen! Hier trouwens een brakke nacht. Tot half 2 wakker gelegen en ik dommelde eindelijk bijna in toen er een onwijze onweersbui losbarstte. We schrokken ons helemaal te pletter! Wel lekker afgekoeld natuurlijk, maar dan lig ik ook meteen nog een uurtje onweer te luisteren... Om half 5 was ik vervolgens ook alweer wakker. Vader van mijn oppaskindje belde net dat ik vandaag niet hoef op te passen, en daar ben ik eigenlijk erg dankbaar voor! Even uitrusten... pfffffff... Ik heb volgens mij in 2 nachten tijd net zoveel geslapen als normaal in 1 korte... Ik ga maar douchen, want manlief komt zo thuis met de boodschappen en dan zit ik hier nog in m'n pyjama Doei!
Goeiemorgen (nog een keer ;o) Terug naar bed gegaan en heerlijk net om half 11 pas weer wakker. Vandaag ga ik nog wat kleine dingetjes doen zoals postzegels alvast op de enveloppen plakken. Adreslabels moet ik nog maken maar moet ik voor naar mijn werk en heb ik ZO geen zin in! Misschien doe ik het wel 's avonds (ik heb toch de sleutels niet ingeleverd tijdens mijn verlof), dan hoef ik niemand te zien haha. En ik moet nu echt gaan geloven aan de strijk... oh het is echt schaamteloos!!! Ik heb echt nog 6 wassen aan strijkwerk liggen! Ik heb er zo'n pesthekel aan en pluk altijd alleen even de handdoeken en ondergoed enzo eruit. Dat ruim ik dan op. Maar alles dat gestreken moet worden gooi ik in grote manden. Maarja... eens zijn de kleren op en ligt het huis vol met stapels strijkgoed... oeps... ;o)
zoooo wat een ontzettende kletskousen hier zeg! Ik heb dik een half uur lopen terug te lezen. Nu heb ik een kont in mn ribben gedrukt zitten, dus hou t kort. Wilde ff kwijt dat ik zelf weinig 'laatste loodjes klachten' heb, behalve dat ik heel moe ben. Ik las hier ook de verminderde trek in avond eten en dat heb ik ook. Ik kan de hele dag eten, maar avondeten... neeuuuhhhh Pijn in de buik bij het draaien in bed 's nachts heb ik ook, maar het stoort me nog niet zo geweldig. Ik ben blij dat ik hier meerdere meiden zie met dezelfde kwaaltjes.. Nu ga ik ff plat.
Oh trouwens, hebben jullie je verdiept in eventuele pijnstilling? Ik wil graag thuis bevallen en mijn voorkeur ging al uit naar geen pijnstilling als het niet écht noodzakelijk is. Maar goed, toch die folders moeten lezen natuurlijk want je weet maar nooit. Nou ik vond het wel heftig hoor! Vond de eventuele nadelen/risico's toch wel nog heftiger dan ik al had verwacht. Nu wil ik het nóg minder! Zou bijna zenuwachtig worden voor het als het wél nodig is hahahaa. Gelukkig heb ik een vrij hoge pijngrens dus ik hoop maar dat die die dag ook aanwezig is ;o)
Roos: jeetje meid spannend hoor. Ik duim voor je dat alles goed gaat! Noa: jah ik had stroopwafels in de kast, jammie ze waren erg lekker! En mannen.... ach wij zijn gelukkig geemancipeerde vrouwen. Mama van Youri: Jij ook al een vervelende nacht en je kleine mannetje een waarschijnlijk nog vervelendere nacht en kan je de vk niet vragen om even bij jou thuis langs te komen? Of je afspraak te verplaatsen naar morgen ofzo? Dikke knuffel voor jullie allebei Hoops: vervelend dat je ks moet, maar jij en je kleintje worden in ieder geval wel goed in de gaten gehouden. als je zo`n last van krampen hebt zou ik gewoon even de vk bellen, die kan je vast wel meer vertellen. Anna: onze tijgers mochten pas na een half jaar naar buiten, voornamelijk omdat de 1 nog jong was en de ander een beetje een debieltje, maar nu willen ze bijna niet anders meer. Mvja: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt en dat het tot nu toe best goed gaat. Ik duim dat je kleintje toch nog groeit. En fijn dat je verbouwing ook lekker opgeknapt is en dat je nu weer lekker met je eigen spulletjes kan rommelen. Hanna: geniet maar lekker van je dagje soppen en je hige tea, klinkt allemaal erg leuke en gezellig. Sarah: wil niet vervelend zijn hoor maar het is een block-note en niet een note-block! hihi klinkt wel erg grappig. KLinkt trouwens wel erg leuk om alles zo uit te typen voor je kleintje om later terug te lezen. PLuis: succes bij de vk. Mumtobe: wow das ook een gave bellypaint!! Echt gaaf hoor. Nou heb vanmorgen volgens mij ook het eerste voorwerk hier gehad, werd wakker toen vriend zijn wekker ging, dus ik er uit om te plassen had hele erge drang, maar er kwamen maar 4 druppels:x en vervolgens weer in bed, ik weet het niet zeker maar denk toch wel dat het voorweeen waren om de zoveel minuten (niet getimed) en ongeveer een half uurtje aangehouden toen trok het langzaam weer weg. Ach we merken het wel als het vaker gaat gebeuren. En mijn nacht begon ook erg onrustig, we lagen samen in bed nog even een filmpje op de telefoon van mijn vriend te kijken toen ik iets over mijn arm voelde lopen, dus paniek, wat was dat Ik dacht een spin en had het al in het donker van mijn arm afgeslagen, maar vervolgens was HET weg Heb het dier ook niet meer kunnen vinden, maar weet wel dat het zwart en groot was, dat kon ik zien in het donker Maar heb er niet gerust op geslapen, zogauw ik iets voelde moest het licht aan en kijken wat het was, dat is best lastig als je vriend zich omdraaid en telkens daarmee de dekens laat bewegen Heb dus een onrustige nacht gehad, maar mag gelukkig vandaag genieten van een rustig daggie, dus ga vanmiddag maar even bij slapen denk ik! Zo einde ego, ga nu de hond maar even uitlaten!
En ben ook nog geprikt in de knokkels van mijn hand, dus heb ook nare jeuk en niks in huis tegen de jeuk, ggrr
Ppa, gefeliciteerd met jullie dochter Quirine! De eerste griet van het forum! Debzie, jeetje en gescheurde buikspier, heel erg pijnlijk! MVY, getver had Youri alweer boven de 40 graden koorts, vervelend hoor, hopen dat het vandaag wat lager blijft Hoops, een keizersnee, dat is ook niet niks. Je weet nu in ieder geval wel waar je aan toe bent. Gentle, ik had ook een behoorlijk aantal kleertjes gekregen, eigenlijk de complete klerenkast van een baby. Ik heb wel dat wat ik niet leuk vond in de kledingcontainer gedaan. Wel een leuk werkje dat uitzoeken! MVJA, vervelend zeg iedere dag voor een CTG, nu gelukkig even rust wat dat betreft. Vrijdag een groeiecho, hoop voor je dat het lekker gegroeid is. Ben je niet te druk met de verbouwing? Hanna, lekker dat je moeder komt schoonmaken. Mijn moeder woont helaas op ruim 2 uur rijden van hier. Gelukkig heb ik een schoonmoeder die zaterdag weer even komt helpen met de huishouding! Fijne High Tea! Lekker hoor! Marty, 12 poten, gebruik je dan 12 klossen? Ik ben ook bezig met het maken van een ziekenhuistas. Bedenk echter alleen steeds weer nieuwe dingen die er in moeten. Marieke, ik had me een zwangerschap ook lichter voorgesteld. Stom hè, nu meer respect voor zwangere dames gekregen. Ollebolleke, hoever ben je nu? Mumtobe, wat een mooie buikschildering! Kriebelt dat niet, als ze bezig is? Roos, spannend zeg! Duim voor je! Mamadeluxe, oeps, kan gebeuren toch? Je zult vast niet de eerste zijn CJPT, ja dat strijken, echt rotwerkje, schoonmoeder vind het leuk dus het meeste doet zij, echt mazzeltje mee. Ze heeft echter nu al zoveel strijkwerk gedaan dat ik haar voor wat er nu ligt even niet durf te vragen. Voor vandaag dus ook op de planning staan om te doen. Ik heb ook van de VK het foldertje gekregen van pijnstilling, ik wil proberen zonder en dan zie ik wel waar het schip strand. Ollekebolleke, getver een zwart beest? Ik zou dan ook niet meer kunnen slapen denk ik. Als ik s nachts ga plassen komt er altijd behoorlijk wat, ook als mijn vriend ´s ochtends weggaat moet ik altijd en niet zon beetje. Ik houd dan ook behoorlijk wat vocht vast. Ik kan al weken geen schoenen meer aan, zelfs geen brede sportschoenen. Ik heb vannacht lekker kunnen slapen, tussen de plaspauzes door. Begin nu denk ik ook te wennen aan het verlof.