Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    mumtobe: hele mooie bellypaint. Ook bij Jacqueline van rainbowcreations?

2. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    mumtobe--- ziet er erg mooi uit!! Lijkt me ook wel gaaf om te laten doen, hoeveel kost dan ongeveer?

Roos--- spannend hoor!! Ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom ze je eerder zouden gaan inleiden. OF heb ik dat gemist?

ollekebolleke--- Iehlll!!! Ik zou ook echt geen oog meer dichtgedaan hebben hoor!! Ik zou zelfs ergens anders gaan slapen als ik het beest niet zou kunnen vinden! BAH!!
    Hoop dat je hem vandaag vind zodat je vannacht wel goed slaapt.

cjpt--- pijnstilling... ik wil ook thuis bevallen en volgens mij is er dan weinig aan pijnstilling te krijgen. Mijn pijnstilling bij rugweeen is mijn vriend die dan tegendruk gaat geven, bij buikweeen zal ik me proberen in mezelf te keren en te ontspannen.
    Als mijn vliezen nog niet zijn gebroken wil ik in bad gaan zitten (warmte schijnt te helpen) en anders onder de douche.

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Twee uur geleden begonnen op bladzijde 1510!!!
    Mensen ik kom nooit meer een dag niet :p
    Maar reacties hier en daar:

Toucheren is niet iets dat ik prettig vind, pijnljik is het mss even als je je niet ontspant... Maar achteraf voelde het bij mij ook niet prettig, gewoon een beetje beurs... Bij deze zwangerschap nog geen vreemde vingers daar gehad trouwens :$ alleen een echo apparaat in het begin maar daar was niks aan.

@ Annie22, lastig hoor voor je met al die voorweeen die pijnlijk en vermoeiend en 's nachts zijn! Gelukkig komt je in een steeds gunstigere tijd, bijna 36 weken! En laat je beebje vast niet lang op zich wachten meer.

JA! 5 dagen!!! Bibber... ;)
    Als je de bekleding van de wieg nou eens een tijdje buiten hangt, waait die lucht er dan niet lekker uit? (iemand anders gaf die tip ook al zie ik ;)) Of stomen met je strijkijzer? Kan je daar stoom uit blazen?
    Stomen kan hier ook via de supermarkt, hoeft niet duur te zijn, de plusmarkt is het goedkoopste bij ons, voor gordijnen die wij hadden kostte het daar rond de 40 euro en bij de albert heijn rond de 70! Dus goed rond kijken!
    Enne tips voor je vriezer ontdooien, alles in een koelbox met koelelementen en aan de slag met een fohn? Dan ben je lekker snel klaar of... Alles eerst opeten en daarna pas ontdooien, even niks kopen voor in de vriezer... Of inderdaad in de koelkast leggen om te ontdooien en daarna op te eten maar dat ligt eraan wat er allemaal in zit? Wat stoppen jullie allemaal in de vriezer?

@ Miekiepluis, tnx voor de felicitatie (ollekebolleke ook!) gaat zeker hard als je kind ineens 9 wordt, ik zei tegen hem, hé nog 9 jaar en dan ben je van me af hahaha moet ie lachen, is altijd zijn grap dus die maakte ik een keer terug :D

Inleiden, met gel wordt gedaan als je bbm nog dicht zit, daarmee maken ze die week (zelfde stoffen zitten daarin als in een zaadlozing, vandaar dat je seks kan hebben om een bevalling op te wekken...) en kunnen er weeen starten en als je bbm al verweekt is brengen ze een infuus aan, dat is wat ik begrepen heb... Het ene is dus meer de natuur in werking zetten en het andere is minder natuurlijk waardoor denk ik ook de weeen heftiger zijn (en ik dus geen infuus mag om op te wekken, te gevaarlijk voor het litteken... jammer maar helaas...)

@ mik, 11,5 kg aankomen is niet veel! 12 tot 15 is gemiddeld duzzz ik ben nu net over de 20... dat vind ik veel :)

Ja ik ook! Ik mis mezelf...

Mijn man is vier weken vrij vanaf het moment dat de baby er is, dus ook met de kraamhulp erbij. Erg handig met mijn buikwond maar zelfs zonder zou hij het doen, het is zijn eerste (en enigste eigen waarschijnlijk) dus hij wil er bovenop zitten :)

@ ppa, gefeliciteerd met jullie dochter, mooie naam! En wat goed dat het goed is gegaan en je weer lekker thuis bent!!! Super, een meid erbij!

@ debzie1984, een buikspier gescheurd??? Hoe kan dat dan? Klinkt errrrrg pijnlijk trouwens... Sterkte!

@ hoops, ook een keizersnede dus, ik schud je de hand meid, het is even slikken en ik zal er geen cliche tegenaan gooien over wat je er voor terug krijgt... Het is gewoon balen, ik wil het ook graag anders...

Katten en verhuizen, twee weken binnen houden is lang zat hoor, de katten zijn niet gek, die weten wel waar ze moeten zijn voor eten :D

@ ollekebolleke, leuk he van die wandelaars in je slaapkamer, helemaal op je arm en als je hem dan niet meer kan vinden weet je dat hij er toch IS! :( hahaha ik zou geen oog dicht doen!

Nou dit was het even, ik heb nu vierkanten oogjes...
    Bye! tot laterzzzzz

4. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, weer terug van de VK. Bloeddruk was 120/60 dus blijft lekker laag. Buik niet meer gegroeid, baby wel gezakt. Werd nu op 3000 (+) gram geschat. Niet heel groot dus, zij vond het netjes.

Poe, Bommel (een van mijn katjes) blijft maar miauwen, hij wil echt de tuin in :D

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    @ cjpt, hier in DE is het toch wel veel gebruikelijker om meteen een ruggeprik te zetten zodra het pijn begint te doen. Nu zit ik toch in het ZH, dus hoef niet van te voren te kiezen, maar ik vind de nadelen wel behoorlijk groot. Je kunt bijvoorbeeld vanaf het moment dattie zit niet meer echt een stukje gaan lopen (alleen net rond je bed), omdat je benen een beetje wiebelig zijn en je zit vast aan die katheter. Je kunt niet meer in bad (wat ik heel graag wil om te ontspannen)... Daarbij wil ik eigenlijk gewoon die bevalling graag echt meemaken en "voelen", ook al denk ik daar straks misschien anders over.
    In NL hoor ik vaker over ook andere soorten pijnmedicatie, maar daar heb ik hier nog niets over gehoord... Het is meteen een ruggeprik of niets... De risico's van het zetten van die ruggeprik zijn volgens mij de laatste jaren wel sterk verminderd, zeker hier waar het zo vaak gebeurd. Maar nee, ik vind het gewoon een beetje onnatuurlijk en wil echt proberen om het zelf te doen.

@ Ollekebolleke, zo had ik eens echt een HUGE tor in mijn bed ;) Of maak ik je nu bang? Ik voelde ook iets, weet niet eens meer waar, en toen we het licht aandeden zat daar zo'n enorme tor van wel 2/3 cm ofzo!!! Ik heb dus ook niet meer geslapen die nacht, en nog nachten lang mijn hele bed afgespeurd voordat ik er in ging... Ik ben eigenlijk niet eens echt bang voor spinnen of beestjes, maar ze laten me vaak zo schrikken!

De vader van mijn oppaskindje komt zo even op de koffie, voordattie z'n dochter op gaat halen. Hij nodigde zichzelf een beetje uit, maar nu weet ik niet zo goed wat hij nou eigenlijk komt doen... Ik ben stiekem blij dat mijn man thuis is.. :)

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Meiden ik heb een vraag!

Als m'n vliezen breken nog voordat ik weeën heb, dan moet ik gaan liggen en de vk bellen omdat beeb niet is ingedaald.
    Maar moet ik dan eigenlijk schone kleren aantrekken voordat de vk er is? Heb ooit wel begrepen dat ik ze niet meteen in de was moet gooien omdat ze eraan wil ruiken (?!). Of het vruchtwater opvangen, en hoe doe je dat dan? In een glas ofzo?
    En als ik dan ga liggen, komt er dan vanzelf nog meer vruchtwater? Moet ik dan inlegkruisje / maandverband / kraamverband in doen?

Misschien dat 1 van de meiden met al een kindje mij dit kan vertellen....

Thanx!

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    mamadeluxe: je kunt zo'n pakket voor ene gipsbuik bestellen op het internet en dan is het gewoon het stappenplan volgen! Makkiegebakkie!!
    Ik heb het ook gedaan.

Tjonge... was toch beetje bijzonder bezoek bij vlos.. Er ligt daar zo'n boek met alle babykaartjes erin die ze krijgen, en dat vind ik altijd erg leuk om te bekijken.. Dus ik stond daar niets vermoedend oorheen te bladeren ( het waren maar 4 nieuwe..) en de laatste had een gedichtje wat begon met "Ik mis je" ... Niks geen alarmbellen of zo bij mij... Blijkt dat manneke het dus niet gehaald te hebben... Wel al bij 18 weken, maar toch.. Dus toen stond ik dus te grienen in de gang terwijl mijn vlos net aan kwam lopen. Dus die vroeg direct: "Hé, wat zie ik nou, tranen?" Ik uitleggen dat dat mijn grote angst is, ze reageerde heel lief trouwens. Lig ik op de tafel, kan ze potdomme het hartje niet direct vinden! Net mijn tranen weer weg, nou, die liepen direct weer hoor! Maar gelukkig vond ze het vrij snel daarna en klonk het ook sterk en snel, maar beeb is nog verder ingedaald en is daardoor een beetje gedraaid waardoor haar borstkas was naar achteren ligt.. Pffff, ik had het niet meer!
    Maar goed, bloeddruk dus direct hoger 116/73, maar dat was voor de laatste loodjes prima. En 2 kilo zwaarder dan vorige week, maar zij zei ook al dat dat vooral vocht is...

Sorry voor mijn egobericht!

( Hoe zou het toch met Ollebolleke zijn, ben zo benieuwd!!)

Liefs, Pluis

8. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Mumtobe; Mooie Bellypaint zeg! Wauw!

Liefie: Eh...hoezo??? Kleren verschonen maar nog niet wassen, was bij mij de opdracht als dat zou gebeuren en inderdaad kraamverband in...

Nu ga ik ven bijkomen, ben echt gesloopt alleen van de ochtend al!

Liefs, Pluis

9. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    pfff meiden wat kletsen jullie lekker door, heb net 8 paginas gelezen geloof ik ;) kan even niet reageren want moet zo naar de verloskundige, maar het wat wordt t spannend allemaal hier he..!

PPA van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Eerste dametje is geboren hoor....ben benieuwd hoe we eindigen straks.

Ben benieuwd het met Ollebolleke gaat...hoop dat ze het niet al te zwaar heeft.

Ben hier vanmorgen begonnen met vluchtkoffertje maar kom even niet verder dan kleertjes voor ons schildpadje en nachtkleding voor mezelf en ow ja een lip balsem en olie.

Ons plan is thuis te bevallen dus het zou echt een "vluchtkoffer' zijn...iemand nog tips..verder veel harde buiken en een hele drukke baby nog steeds. Volgens mij betekent dat dat het nog wel ff gaat duren he ;)

Liefs Marina

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    liefie--- als kindje nog niet is ingedaald moet je inderdaad gaan zitten of liggen. Maar als je in de winkel bent of ergens anders waar je liever niet bent op dat moment, kan je nog rustig naar huis toe gaan (als het geen uur rijden is o.i.d.) Je kunt proberen iets op te vangen, in bijv. een glas, bakje of verbandje.
    Een inlegkruisje of maandverbandje is snel vol van vruchtwater. Beter kraamverband gebruiken.
    Vruchtwater wordt ook steeds opnieuw aangemaakt door je lichaam dus raakt niet zomaar op.

Staat er neits over op de site van je vk of heb je geen brief meegekregen?? Als je kindje nog neit is ingedaald lijkt me dat dit met je is besproken toch?

11. Zwart beest: ben vanmorgen weer de hele slaapkamer af gegaan opzoek naar het zwarte geval, maar niks kunnen vinden, ow het zit me echt niet lekker hoor! Ben niet echt bang van spinnen ofzo, maar ze moeten niet op mij gaan zitten.

Heb 1 keer heel erg hard gelachen, schrok midden in de nacht wakker van mijn vriend die gillend als een klein kind over het bed heen vloog en bijna huilend aan mijn kant van het bed stond te piepen dat er een hele grote spin in het bed zat, dus ik met mijn slaperige hoofd kijken, niks te vinden vroeg ik hem hoe groot die spin moest zijn.... Nou een cm of 50 :$ Hij had gewoon een nachtmerrie/hengst/spin had gehad:D Echt ik heb in mijn broek gepiest van het lachen:D:D

Pijnstilling: bij een thuisbevalling kan je een tens-pijnstilling krijgen hier kan je voor informeren bij de thuiszorg instelling. Dit gaat dmv plakkers op je rug die stroomstootjes geven waardoor het pijnsignaal wat je lijf afgeeft niet bij je hersenen aankomt. Iedereen die dit wil kan hiervoor de vk of thuiszorginstelling informeren.

Rianne: haha ja ja jij hebt wat gelezen zeg! En jij wat schrijven we veel he met zijn allen, zo zal er nooit een dag zijn dat we ons hoeven te vervelen!

Liefie: Ik denk dat je het beste hier obver kan praten met je vk, die weten vaak precies wat ze willen en hoe en waarom en alle vk`s willen het vaak weer net even anders, dus ik zou er even een belletje op wagen.

Pluis: kan me voorstellen dat je eigen hart dan even 4 keer overslaat en dat je even in paniek raakt als je je eigen kindje niet kan vinden. Wel fijn dat uiteindelijk alles goed was!
    FF een dikke knuf voor de geschrokken pluis!

Wou ik vandaag mijn vriezer schoon gaan maken is de achterbuur net ff niet thuis:( Nou belt ze als ze wel thuis is, hoop dat het niet te lang duurt!

Ga maar ff boekkie lezen ofzo!

12. Marina: een vluchtkoffer kan je altijd beter klaar hebben, mocht er wel iets niet helemaal goed gaan dan heb je iniedergeval alles bij de hand!

13. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hier een lijst wat er in mijn vluchttas zit, voor degenen die maar niet kunnen verzinnen wat er allemaal in kan ;)

- zeiltje voor in de auto voor als de vliezen al gebroken zijn
    - verloskundigenkaart
    - portemonnee (met verzekeringspasje)
    - mobiele telefoon met oplader
    - trouwboekje
    - paspoorten
    - nachtkleding
    - grote onderbroeken
    - voedings bh's
    - 2 grote tshirts
    - ochtendjas
    - sloffen
    - toilettas gevuld met van alles, shampoo, douche schuim, deo, en idd labello schijn je hard nodig te hebben
    - bril (draag normaal lenzen)
    - kleertjes voor de baby, plus rompertjes, sokjes en mutsje
    - 1 set kleding voor mezelf
    - fotocamera met opgeladen batterij
    - videocamera met opgeladen batterij
    - liga's en druivesuiker
    - muntje om bij het zkh een rolstoel te kunnen pakken
    - maxi cosi met voetenzak

Sommige dingen heb ik nu nog steeds nodig, zoals m'n mobiel bijvoorbeeld maar heb ik op een apart briefje geschreven zodat mijn man weet dat hij die nog moet pakken voordat we gaan.

14. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Liefie: Bij mijn eerste zwangerschap braken de vliezen toen ik 37 weken en 3 dagen zwanger was, zomaar ineens, 's ochtends om 5 uur! Mijn man heeft direct het bed verschoond, want het ligt niet echt prettig in een nat bed...Ik ben toen naar het toilet gegaan en heb schone kleren aangedaan en een kraamverband in mijn slipje gelegd. De VK heeft toen ze kwam (Pas om half 8 's ochtends) het kraamverband bekeken en geroken. (want dat doen ze wel en is wel belangrijk).

Maar je vloeit gewoon door, want dat vruchtwater wordt steeds weer opnieuw aangemaakt. Het wordt wel minder, maar je hebt wel echt verband nodig.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee een beetje heb beantwoord. Dus niet in een nat bed blijven liggen hoor!

Moontje

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Fijn zo'n knuffel... Moet ik weer huilen... Kweet niet wat ik heb vandaag..Voel me zo gek...bah!

Kwil gewoon dat ze komt! Kwil haar vasthouden, beschermen tegen alles en iedereen, ik wil haar knuffelen...

Liefs van een zeer labiele Pluis..

( Mijn sluitlaken is binnen! Gisteren besteld!)

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties op het vruchtwater tot zover.

Mijn vk heeft wel met me besproken dat ik moet gaan liggen en haar moet bellen. Maar opeens vroeg ik me af wat ik daarna eigenlijk moet doen met de natte zooi en hoe ik het verder moet opvangen enzo, dus vandaar mijn vraag!

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Miekiepluis, jemig wat een ochtend meid! Kan me voorstellen dat dat er even inhakt. Gelukkig is alles goed!

@ Gentle, is dat in Duitsland zo gebruikelijk?? Nou een ruggeprik zou voor mij ook wel echt een laatste redmiddel zijn, lijkt me echt helemaal niks.

@ Liefie, hier staat in mijn weeenfolder ook dat je moet gaan liggen bij vruchtwaterverlies zonder indaling. Over kleding zeggen ze niets.$ Wel dat je zowiezo ALTIJD even wat vruchtwater op moet vangen en bewaren (in een bakje, glas, maandverband whatever) zodat jijzelf en zij ook dat nog even kunnen checken op kleur.

Ik begreep trouwens ook dat het hele vruchtwater-begin echt zwaar overdreven wordt omdat maar in 10% van alle bevallingen begint met vruchtwaterverlies. Dus daar hebben we nog erg om zitten lachen omdat de vk zelf ook zei dat ze het zo raar vind dat zo'n beetje in elke serie/film op tv het daarmee begint maar dat dat totaal geen realistisch beeld geeft van de werkelijkheid.

Nou postzegels zijn geplakt. Weer wat van de lijst af.

Denk dat ik zo toch echt nog even een uurtje mijn mandje induik want ik ben weer ZO gaar! En dan daarna echt aan het strijken geloven. En dan vanavond wat spullen in mijn vluchtkoffer gooien. Ik stel voor mezelf tegenwoordig per dagdeel korte taakjes op want anders gebeurt er hier echt helemaal niks meer ;o)

18. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Vliezen gebroken: Bij mij braken mijn vliezen om 5 uur 's ochtends en ik heb er mee rondgelopen tot de volgende dag half 8 's ochtends, toen moest ik naar het ziekenhuis omdat ze al 24 uur gebroken waren en de baby nu toch wel moest komen. Ik hoefde dus niet te blijven liggen en moest pas gaan bellen als ik weeen kreeg. Die had ik nog niet toen de vliezen braken.

19. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemiddag meiden!

Miekiepluis Jeetje meid, da's idd dan even schrikken he!
    Ik ben ook veel emotioneler hoor, de laatste tijd...het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij he.
    Waar heb je trouwens je sluitlaken besteld? Bij Motherwear?

Pijnstilling Ik beval in het ZH, dus het is bij de hand. Ik kijk wel hoe ik het op dat moment ervaar, maar ben dus wel blij dat de mogelijkheid er is!

Vluchttas Die van mij is eigenlijk al zo goed als klaar, alleen straks nog wat laatste dingetjes, zoals m'n haarborstel, make-up, mobieltje enz. M'n tas met portemonnee enzo sleep ik altijd overal mee naartoe en daar zit ook legitimatiebewijs en VK-kaart enzo in.

Verder weet ik het nu al niet meer....moest weer even 8 pagina's bijlezen haha!

Hier is nu m'n schoonmoeder aan het soppen! Ik wilde net op m'n gemakje de was opvouwen enzo, maar dat had ze dus ook al gedaan. Dus dan zo maar een wasje ophangen wat in de machine zit en weer een nieuwe was erin doen, heb ik in elk geval iets gedaan vandaag ;) Hoef namelijk ook niet te koken, want we gaan lekker een patatje halen vanavond....mjammie :D

20. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb vandaag een dipdag
    was pas om half 11 wakker, en ben nu alweer helemaal kapot.
    ga zo denk nog maar even liggen op bed.
    verder wel bijgelezen, maar niet egt zin om te reageren
    sorry dames

Deel Deze Pagina