Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Mvy, ik heb een doos bevroren soesjes gekocht en 3 repen witte chocolade. (normaal formaat niet van die reuze repen)
    ik heb voor 25 soesjes 2 repen gebruikt, smelten in een pannetje. (eau bain marie) dus een grotere pan met water laten koken en daarin het kleine pannetje met de chocolade.
    Als dat gesmolten is de soesjes uit de vriezer halen en door de chocolade halen en dan dopen in de muisjes.
    Ik heb ze direct weer ingevroren in diepvrieszakjes. Ik heb zakjes gemaakt per 6 a 7 stuks. je kan er natuurlijk altijd een paar soesjes uithalen.

Bekijk bijlage 5638

2. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    dat is een goed idee..... ik wil zooooo graag carpaccio, maar ja dat is weer zo lastig...

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik snak ook naar een wijntje , maar ik ga weer bv geven dus ik moet nog iets langer afzien :p
    Ik vind het al heel wat als mijn eetlust weer terug is straks,dat ik weer een warme maaltijd naar binnen krijg.

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Thnx Jingi voor de duidelijke uitleg!! Ik ga het ook doen denk ik :) Leuk klusje om de tijd om te krijgen! En lekkerrrrr...

Moontje, haha grappig dat boodschappenlijstje. Ik heb daar gelukkig geen last van dat ik dingen 'mis'.
    Wat een goed idee om een cadeau voor de grote broer te kopen!
    Helaas begrijpt Youri het nog niet echt denk ik, ook niet de uitleg dat hij naar oma gaat etc, dus hier geen cadeau ofzo. Krijgt hij toch nog wel hoor, maar niet perse na de bevalling ;)

Zo, ik heb me weer laten gaan op liefwinkel :S

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mamadeluxe, zie net dat het je 6e kindje word!! Wauw wat goed zeg! Hoe oud zijn je kids? En zal wel zwaar zijn of niet?

Hier werd de eetlust na de bevalling net minder... Helaas wel maar voor een paar weekjes :p

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @mvy, ik wil ook shoppen bij Lief! maar ik vind dat toch niks voor een jongetje :p
    Hahahaha nu pas gezien?:p Ik heb 4 dochters en de jongste is een zoon, dus erg leuk dat hij een broertje krijgt nu met al die vrouwen ;) Ze zijn, 12,9,8,5 en 2. De oudste gaat over een paar weken naar de brugklas (havo *trots* :D).
    Ach ik ben zelf nog heel jong dus dat scheelt denk ik wel maar tis wel pittig idd.

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wat superleuk zo'n groot gezin!! En idd je zoon krijgt nu lekker versterking hihi.
    Lief! is idd leuker voor een meisje, maar voor jongens zitten er ook wel leuke dingen tussen vind ik :)

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Moontje, ja mijn man heeft ook een lijstje voor de boodschappen en geloof me na 9 maanden weet hij hem uti zijn hoofd hahaha maar de dag erna zal het voor mij niet worden, eerst maar kijken of mijn darmen een beetje op gang willen komen na die KS, vorige keer was dat lastig en pijnlijk... :)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    boodschappenlijstje--- Ik eet zowiezo al geen vlees, dus dat mis ik ook niet. Alcohol dronk ik ook al niet. Roken deed ik wel, maar hoop dat ik volhou niet meer te gaan roken.
    Wat ik wel mis is gerookte zalm. Ik heb daarom ook aan mijn moeder gevraagd of ze van die lekker wraps wil maken met gerookte zalm, sla, roomkaas en kappertjes.... oehhh dat vind ik zo lekker!! En op heel veel verjaardagen is dat op een schaal met hapjes voorbij gekomen...
    Dus ik hoop dat ze dat meeneemt als ik ben bevallen :D:D

Vriendin komt zo op bezoek... tot later vanmiddag!!

pluis--- nog steeds rustig bij je?? of gaat het toch nog gebeuren vandaag?? **duimt voor pluis**

11. zicht

zicht Niet meer actief

Jingi,

wat een goed idee! ga ik ook doen soesjes met muisjes!
    Nieuwe missie van de dag!!

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pluis en Daan waar hangen jullie uit??? Jullie hebben vandaag meldplicht hahaha ;)

13. Marieke1983

@mamadeluxe, ze hebben heel gave spijkerjasjes met stof erin en een capichon voor jongens, nu maar 7,50 euro!
    die zijn toch wel errug gaaf vind ik zelf :D

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    @ Marieke, goed dat je zo relaxed er onder kunt zijn... Ik wil gewoon echt z.s.m. een baby nu ;)

@ Sarah, dat is nogal wisselend blijkbaar dan. Als de eerste echo bij ons klopt, dan ben ik eerder uitgerekend.. Hopelijk komt de baby daardoor ook eerder ipv dat ze me uiteindelijk veel te laat inleiden ofzo ;)

@ Pluis, eigenlijk helemaal geen handige datum dus, vandaag ;) Ik zou me niet te veel aantrekken van wat de VK denkt. Wat dat betreft hebben ze het vaak verkeerd...
    Oh en hier nog weinig mensen met smoezen ;) Verwachten nog niet echt veel. Mijn schoonouders zullen zich niet laten horen wat dat betreft, en mijn ouders zijn de komende 2,5 week op vakantie. Ik kan dus bijna stiekem bevallen zo ;)

@ Jessi, jouw gyn is ook gemakkelijk! Wel fijn, dan word je in ieder geval serieus genomen.

@ cjpt, heel herkenbaar, de stress als er opeens iemand te vroeg bevalt. Mijn schoonzusje beviel (qua uitgerekende datum zeg maar bij mij) overmorgen zeg maar... Oepserdefloeps, dat kan dus ook...

@ Mik, hier ook steken en kramp aan de onderkant, maar nu wordt het de laatste dagen minder. Het heeft echt wel 2/3 weken geduurd, en tussendoor zei de VK inderdaad dat ukje aan het dalen was...

Oeh, dat "verlanglijstje" is wel een goed idee! Ik heb gelezen dat de stoffen die in bijv. alcohol zitten niet schadelijk zijn tijdens BV, als je het maar nét na het voeden drinkt en dan een paar uur niet. Dan is het inmiddels al weer uit je lichaam en krijgt je baby er niets van binnen. Leek me wel een idee... Geen liters natuurlijk, maar er staat hier nog champagne van de kerst :D

MamaDeluxe, leuk dat je zoveel kindjes hebt!! Gaaf hoor, groot gezin..

Nou, ik ga weer even de hort op. Morgen lekker ook een dagje vriendinnenklets :)

*schrik* verlies opeens allemaal vocht :$ Hmm, eenmaal op de wc viel het mee, maar het stroomt wel... Maar even een inlegkruisje in gedaan en afwachten wat er gebeurd. Brrr, krijg daar de kriebels van als ik opeens iets voel stromen daar beneden. Had echt een ongesteldheids gevoel :( Waaah.

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marieke, die jasjes vind ik ook heel gaaf idd.

Gentle, vocht??? Denk je dat het vruchtwater is??

Wanneer komt de verloskundigepraktijk eigenlijk op tv? Daar hadden jullie het toch gister over??

Oh, mijn boefje is weer wakker hoor, pfff had net gestofzuigd nu ligt de hele bank weer onder....

16. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Gentle: oooeeeehh! Weet je ondertussen al of het gewone afscheiding was of is het toch vruchtwater??!! Als het blijft lopen, zou ik toch even checken!

17. Marieke1983

@MvY gister was volgens mij om 2 uur....als dat zo is dan is het nu op.

18. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Leuk die site van Lief! Nog niet eerder op gekeken...
    Heb al een bestelling geplaatst.
    Marieke size 1 is toch maat 50/56? Ik zou als ik jou was een maatje groter bestellen..

Oh.. lees net het volgende:

size 1
    1 t/m 6 mnd
    size 2
    6 t/m 12 mnd
    size 3
    12 t/m 18 mnd

19. Marieke1983

@simmer, nee, ik bedoel dat ze maar 1 maat hebben, dus one size.

maar heb hem inmiddels besteld en we zien wel :)

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oja van die mutsjes zou ik het idd ook niet weten... Zou wel fijn zijn als het dan nog past he ;) maar zal toch wel elastisch zijn denk ik :)

Deel Deze Pagina