Rianne/ CJPT: Thanks! Had ik mezelf inderdaad bijna 2 weken terug gezet... Hihi!! Cjpt: Ik geloof wel dat ik mag zeggen dat ik vrij creatief ben aangelegd .. helaas had de Xenos geen houten doos, dus ik ga morgen even naar harderwijk, want daar is een winkel die ze wel verkoopt. Ik wil dan hetzelfde schaapje als ik op de babykamer op de muur geschilderd heb, op de deksel schilderen. Leuk, nu al zin in!! Sarah: Hihi..dat zou wat zijn zeg! Piepen is misschien ook niet het goede woord...als je grote trek hebt dan rommelt je buik toch? Nou dat geluid, maar dan zo'n decibel of 10 harder... Jessi: klinkt inderdaad wel als voorbodes enzo.. Spannend meid, mocht het zo zijn, zet hem op! Nita: Tuurlijk zijn we het niet zat! Is toch ook niet niks zeg, die trammelant met die ex! En ik hoop heel hard dat je deze instelling vol kunt houden meid, dat kun je! Heel goed! Noa: Wat goed van je vriend zeg! gefeliciteerd! Dan...voor de meiden die al weeen hebben meegemaakt.. Moet een wee standaard met een harde buik zijn? Ik heb namelijk sinds 2 uur af en toe een soort lage rugpijn wat tegelijkertijd ook aan de voorkant gepaard gaat met wat kramp.. Mijn harde buiken doen namelijk geen pijn of zo.. Tis dat ik zo vaak aan mijn buik zit dat ik af en toe voel dat mijn buik hard is. Denk zelf dat het voorwerk is hoor, maar die rugpijn is nieuw zeg maar... heb ineens de zenuwen! Liefs, Pluis
@pluis je gaat dus creatief schilderen weer, ben benieuwd naar resulaat,en vindt het ook knap dat hij het gehaald heb hoor, ik had gezegd tegen hem woensdags ben je thuis hihi dus niet. en wat je harde buiken betreft, ik voel de mijne ook niet, wel als ik me hand op me buik heb of moet bukken maar anders doen ze hier ook geen pijn, en wat je nu omschrijft lijkt het wel beetje op voorwerk, en mischien wel echte werk ben benieuwd. ik zei toch jullie auto is der, dus nu mag de kleine ook komen wie weet heeft het zin gehad hihi
Sarah, ik snap je wel hoor. Maar de meiden die hier daadwerkelijk ingeleid worden hebben een medische indicatie daarvoor. Ik kan me helemaal vinden in het andere stuk van je bericht. Vind het heerlijk om zwanger te zijn en alhoewel het van mij echt mag komen, dat is niet vanwege het zat zijn, maar gewoon nieuwsgierig. Tuurlijk heb ik klachten, die heb ik vanaf 20 weken al en flink ook, maar miji hoor je niet klagen. Het zal er allemaal wel bij horen. Ben van mijzelf ook een nuchter persoon, heb niks over de bevalling gelezen, geen pufcursus gedaan en zie gewoon wat er gebeurt. Ik vertrouw helemaal op mijzelf en mijn vk en dan komt het allemaal goed. We zijn gewoon allemaal nieuwsgierig, logisch. Dat ben jij toch ook? Ik lees anders vanaf dat je 37 weken bent ook veel berichten waarin je hoopvol gestemd bent over elk krampje/pijntje. Hoort er gewoon bij. Mag ook wel, we hebben nu wel lang genoeg gewachtt.
Nita, lijkt me een goede uitgangsituatie met je ex! Miekepluis, ik zou het je niet durven zeggen!! Ben nog nooit eerder bevallen en zou (nog) niet weten wat ik zou moeten voelen
Ik heb er niet zo op gelet eigenlijk tijdens de weeen een paar weken terug. Maar weet je, harde buiken worden oook wel voorweeen genoemd. Dus ws is dat het. Hoeft niet pijn te doen. Liever niet zelfs Niet zenuwachtig worden meid. Het komt helemaal goed. Even lekker douchen of in bad doet wonderen. En anders, je bent 39 weken. Het kan een keer beginnen he. Kussie
'Sarah ik begrijp ook helemaal wat je bedoelt! Mijn zwangerschap verliep echt heerlijk en ik had nog best 3 of 4 weken zo door kunnen gaan totdat afgelopen zondag mn buikspier is ingescheurd en ik gewoon niet meer zonder paracetamol kan. En 3 weken ziekenhuis is voor de gyn geen optie en de baby kan niet zolang nog paracetamol gebruiken dus ik heb eigenlijk geen andere keuze dan inleiden maar had het zelf echt veel liever anders gezien!
De weeën die ik heb gehad met 32 weken waren meestal wel in combinatie met harde buiken maar niet de hele tijd. Wel ook met heel veel rugpijn, echt een flinke stekende pijn onderin mijn rug.
Lieffies, ik ga afsluten want ga zo eten. Denk niet dat ik vanavond nog online kom. dus niet stressen haha. Dan zit ik in de kroeg ws. Toedels. Pluis, succes!!
Nou, weinig puf om overal op te reageren hoor! Even wat ik nog weet. Bewegingen: Ik herken die schokjes niet. Tis pas sinds een paar weken dat ik soms een hikje herken hier en daar. Verder is het vooral lomp gestomp en geschop Jongen/meisje: wij weten het niet, dus ook geen probleem Alhoewel ik het nu eigenlijk wel graag wil weten. Als ze om een of andere reden nu nog een echo zouden maken, dan zou ik me mss wel niet meer in kunnen houden Inleiden: Geen voorstander van, maar ik kan me het soms wel voorstellen. Hier doen ze het vrij gemakkelijk na 40 weken. Ik heb zelf al vanaf het begin het idee dat onze uk eerder komt, dus ik verwacht eigenlijk niet in dubio te hoeven zitten daarover. Datum uitrekenen: ik ben er vandaag ook achter dat ik eigenlijk mss wel gewoon een kleiner beebje heb en een eerdere uitgerekende datum. Ze hebben het zo vaak veranderd, maar ik weet bijna zeker dat ik 18 aug niet haal. Ik voel me "verder" ofzo.. Lastig uitleggen. Puur berekenend vanaf m'n laatste menstruatie zou mijn datum trouwens 11-14 aug zijn. Maar goed, we zien wel. Op dit moment heb ik weer hetzelfde idee als gisteren. Zal ik bellen? Moet ik daar naartoe? En ik denk dat ik daar dus geen zin in heb... Tis toch weer fake, denk ik... Het doet wel echt zeer af en toe, maar er zit minder regelmaat in dan gister. Ze zijn het laatste half uur wel weer langer geworden, minstens 1 minuut en soms zelfs 2!! Wel een leuke dag gehad verder. Lekker gekletst. Pas toen ik thuis rustig ging zitten tegen 5 uur begonnen de zere buiken. Inmiddels is de VK hier trouwens al dicht, dus dat schiet niet meer op. Is eigenlijk ook geen VK he, maar een frauenarzt. Net zoiets als een huisarts, maar dan voor alle vrouwendingen (voorbehoedsmiddelen, overgang, zwangerschap, puberteit, etc.). Net als de huisarts heeft zij dus ook gewoon "openingstijden" en 's avonds heb je daar dus niets aan. Alleen als het begint, dan moet je sowieso naar het ZH. Ik ga dus maar even douchen denk ik. Manlief is net thuis en ik had nog niet gekookt met mijn zere buikje, dus dat doet hij nu even. Ik hoooooop dat de douche in ieder geval duidelijkheid geeft. Van mij mag die baby er uit, maar dan wel even duidelijk zeggen Tot straks!! *kiss*
Gentle, ik heb dat dus ook. Mijn baby is niet te groot ik ben gewoon 8 dagen verder dan ze zeggen! Als ik uitga van de eerste dag van mijn laatste "menstruatie" (die dus niet echt was door gebruik van de pil) dan is dat 7 nov geweest en dan ben ik vandaag precies 37 weken en niet 35+6. Nu maakt dat niks uit maar dan is mijn uitgerekende datum 14 augustus en niet 22 augustus dus als ik overtijd ga lopen en het gaat dan toch inleiden worden dan wil ik dat uiterlijk 28 augustus want dan ben ik voor mijn idee 42 weken en niet pas 5 september want dan zou ik al 43+1 zijn! Noa, hij wil inderdaad een dna-test. Hij zegt dat hij voor 99,9999999% zeker weet dat hij de vader is maar voor die 0,000000001% heeft hij dus wel 1075 euro over! HIJ is vreemdgegaan, IK niet!! Ik heb trouwens net mijn buik gefilmd toen hij aan het schoppen was en op mijn hyves gezet. Helaas net te laat voor de karate-trap die hij net van tevoren maakte en daarna deed hij dat natuurlijk niet nog een keer.
@nita jeetje zeg, voor die 0,001% test doen, pff hij gelooft je maar, en net wat je zegd hij is vreemgegaan en niet jij. meiden zag net me vriend lopen op tv bij sbs6 hihi met ze zonnebril op dus heb maar even gesmst als hij niet herkend wou worden hihi
Daan: Veel plezier vanavond! Thanks allemaal voor het reageren op mijn vraag.. Ik heb inderdaad ook zoals Daan beschrijft bovenin mijn buik steken soms.. Nou ja, we zien het wel.. Ga er maar vanuit dat het voorwerk is! Meiden, ik kom ws niet meer online vanavond, zal me morgen ( als het kan...hihi!) weer melden! Liefs, Pluis
Ben ik ff snel! @pluis, mijn gipsbuik-pakketje is binnen jeej! Ik ga denk ik met mijn handen erbij doen op mijn buik, wat voor 1 heb jij gemaakt? Over of harde buik bij een wee hoort, ja, je buik hoort wel hard te worden bij een wee, dus niet dat je buik perse pijnlijk hoeft te zijn,kan ook je rug of benen, maar als het goed is is jebaarmoeder wel keihard tijdens een wee, dus dat voel je dan wel als je drukt op je buik. Trouwens, over harde buiken e.d gesproken, ik riep nog ik heb nergens last van, nou vandaag dus wel, dat krijg je als je zo'n grote mond hebt he
ps. ik heb net pas de geboortekaartjes besteld....ik hoop dat de enveloppen nog snel komen aankomende week, ik ben niet van plan om in mijn kraambed adressen te schrijven. wie heeft er nog meer de neiging om alles 10 keer uit te wassen?
Sarah, het liefst wil ik ook geen inleiding hoor, maar ik wilde wel weten of het een optie zou zijn als ik nog meer last zou krijgen van de bekkeninstabiliteit. Zeker als ik een slechte dag heb zie ik het echt soms even niet zitten.... Maar inleiden is ook niet alles natuurlijk. Nita, je hebt groot gelijk dat je er zo in zit met je ex. Raar eigenlijk dat hij een DNA-test wil. En jeetje is dat zooooo duur??? Zometeen gaan we gezellig \catannen bij mijn zus en zwager op de camping, Dat si ongeveer 20 minuutjes rijden hiervandaag. Heb er zin in! Nu eerst even douchen. Fijne avond verder! Groetjes, Hanna
Jongen/meisje: vandaag tijdens de liggings echo vroeg de vk of we het wilde weten, dus ik uh nee, ow zegt ze dan slaan we dit stukkie ff over en hup weg was kind. Weet het dus echt niet en heb ook niks kunnen zien, eigenlijk wel jammer! Gewicht: ik ben nu in totaal 4-5 kilo aangekomen, ben tot nu toe erg tevreden, had wel wat last van een kilootje te veel dus ben straks slanker dan ik was! Pluis: inderdaad, maar een beetje lol op zijn tijd is toch ook erg goed voor ons, had een baal ochtend tot ik hier weer las over jou kaboutertjes moest meteen weer lache, dus laten we vooral niet stoppen met de kabouters doet me goed! Maar wel heel fijn dat je ze weer terug hebt, wil je ze wel deze week nog 1 dagje aan me uitlenen, want mijn was is ondertussen nog steeds niet opgevouwen!! Daan: af en toe een daggie genieten van lekker niks is ook lekker hoor, ik zou zeggen geniet er van en morgen is er weer een dag! Jessi: gefeliciteerd met je neefje/nichtje! Wat is het eigenlijk en hoe heet het?? Bewegen/trilling: ik heb dat al best wel een tijdje dat het af en toe net een spiertrilling is in mijn buik, dacht dan ook dat het mijn banden/spieren ofzo waren, maar begon steeds meer te twijfelen, gelukkig hebben jullie het ook, dus zal wel zo horen! Nita: nee hoor meid, waarom zouden we het zat raken, we zijn hier toch om elkaar te steunen en elkaar te helpen en elkaars gezuer aan te horen, dus ga lekker door, ik denk dat jij er een heleboel aan hebt en daar doen we (tenminste ik wel) het toch voor!! Ik vind het super zoals je nu dnekt en hoop dan ook dat je je niet om laat halen door die (piep:x). En ik zou zeker de geboortekaartjes veranderen als hij NIET veranderd. Dikke knuffel en schouder klopje van mij! En hij heeft dus wel zoveel geld over voor een DNA-test en natuurlijk niet het lef om gewoon een vader te zijn, grr wat een ......piep. Hij is toch fout geweest en niet jij! Noa: gefeliciteerd met je mannetje, toppie. En geniet er maar lekker van als hij weer thuis is! Gentle: je houdt het wel spannend hoor, ik had eigenlijk wel al gedacht dat je bevallen zou zijn, maar niet dus. Wel fijn dat je lief eten kookt voor jullie, geniet er maar lekker van! Zo hehe, wilden vriendlief en ik weer eens lekker uit eten, maar vriend wilde perse wokken/grillen of gourmetten, dus gourmetten gekozen restaurant gebeld jahoor geen probleem het kon ook zonder bowling dus nog even overleggen, jah helemaal goed, weer bellen om te vragen of het kan, uh nee sorry we hebben voor vandaag geen plek meer maar een andere keer kan wel:x NEE we wilden NU. Dus uiteindelijk na half uur wikken en wegen, toch maar gewoon mac gegeten. Dat hadden we verdient na een hele dag klussen, kast in elkaar zetten, bed op poten en de hele mikmak weer in de nieuwe kast leggen Had vanmiddag ook even een inzinking toen mijn zus belde, mijn vader (probleem geval van de familie) had hulp nodig met de inrichting van zijn huis, wat betreft een tijdelijke oplossing, dus hij moest een bed en kast en en en... nou uiteindelijk had ik aangeboden om een tafel, bureautje en bed te brengen, maar past niet in 1 auto....... ach laat ook maar waarom zou ikk jullie daar lastig mee vallen, maar heb tijdens het bellen met zus flink zitten janken en daarna nog met vriendlief, luchte wel op, maar heb nu giga pijn in mijn hersenen nou ja pudding! Zo en nu ga ik samen met lief de hond uitlaten en daarna filmpie kijken en dan lekker in mijn extra hoge bedje! Hoop dat ik vanacht tijdens de nodige plas-momenten niet vergeet dat het bed hoger is, t zal een gekke klap maken