Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ollekebolleke: Veel plezier bij de bbq!! En zeg even tegen die vriend van je dat die stekker wel te vervangen is, maar jij niet! Tjonge! Sichtig doen hoor!
    En jeuk..smeren!!

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

De poezen hebben hier een heel wilde bui.
    Ze hebben net een tijdje in de hal gezeten, dan kon de tuindeur even lekker open staan en nu zijn ze weer helemaal los.
    Ik heb heerlijk een uurtje geslapen. Van 12 tot 1. Pfff, ik was pas half 9 wakker en half 10 mijn bed uit.
    Nou ja, ik zal het wel nodig hebben he.

Plannen voor deze week:
    Ik heb ook veel uitstapjes en afspraken gemaakt hoor. Dan gaat de tijd lekker snel.
    Een hele dag thuis alleen.... ik trek dat echt niet.
    Woensdag is er toeristendag in Ouddorp, waar mijn zus op de camping zit en ik mag mee.
    Mijn zwager gaat me duwen in de rolstoel :D
    Ik heb er zo'n zin in! Even lekke recht onder de mensen en kraampjes kijken vind ik altijd heel erg leuk!

Debzie, veel succes morgen met het inleiden. Hopelijk komt het snel op gang en heb je morgen al je baby in je armen.

Ollekebolleke, veel plezier met bbq-en. Jullie hebben goed weer :)

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    @ Sarah1987, ik wil het boerderij beeld niet te veel romantiseren hoor ;) Maar ik heb wel rust/ruimte/werk aan huis dromen!

@ Roos en Mirthe, gefeliciteerd!!! Leuk hoor dezelfde dag alleen een jaartje verschil :)

@ Mama van Youri, slijmprop verhalen? Zou leuk zijn als we elkaar morgen in het ziekenhuis kunnen sms-en hahaha mocht dat zo zijn, jij hebt het nummer van Daan ook, kan je mijn gegevens dan ook doorspelen? :D

@ Hanna1974, ik ga morgen bevallen op de 27ste! :p Dat is zeker :D

@ Debzie1984, geen buddy, da's niet handig meid, aan mij heb je ook niks maar er is toch wel iemand hier die het voor je kan doen? Of wil je zelf geen buddy, dat kan natuurlijk ook... (Ik zie nu dat Liefie haar nummer heeft gestuurd) Enne met dat inleiden kan je net zo goed wel morgen je beebje al hebebn dus ik duim voor je, ik wil na de lang besproken 27ste niet de enigste zijn die de datum ook gaat benutten :p Ik ben ook té zenuwachtig, wat WIL ik nog doen vandaag, wat MOET ik nog doen vandaag, ik heb maar patatjes als lunch gehaald aangezien de komende dagen vloeibaar voedsel de boventoon gaat voeren... Ik mag morgenochtend nog wel wat eten zeiden ze, maar wel voor half ZEVEN!!! Moet ik mezelf dan wakker gaan maken daarvoor? Moet ik gewoon niet eten en dinsdag pas weer wat? Ik weet het niet... Ik stress me rot vandaag hahaha

@ Mik, hier ook steeds meer last van vocht in handen en voeten, ook benen voelen steeds vreemder... Tenen zwellen op... En alles trekt niet meer echt weg...

Zooo nu weer even wat dingen van mijn to-do lijstje halen...

Laterzzz

4. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ollekebolleke--- Omgeving van hoorn. Klein gezellig dorpje daar vlak bij. Jij?

Rianne--- Ja rust, ruimte en werk aan huis is heerlijk!! Ik zou ook absoluut niet zonder kunnen! Ik ben van huis uit gewend om groot en op de ruimte te wonen. Toen ik ging samenwonen kwam ik eigenlijk nog groter en met nog meer ruimte te wonen.
    Tussendoor ben ik nog even in rotterdam gaan wonen voor een paar maanden. Had daar een derde verdieping woning midden in de stad. Ik vond het vreselijk! Heb mijn studie daar ook niet afgemaakt vanwege heimwee.

Debzie--- Succes morgen!! Hoop dat je vanavond nog lekker kunt slapen en je je niet te druk maakt. Ik hoop dat we morgen een beetje op de hoogte gehouden kunnen worden, als je dat liever niet hebt dan is dat natuurlijk ook prima!! Het is jouw eigen keuze.

5. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    jingi: wat handig die kratten onder je bed!

lieke: wat leuk dat je tante gaat worden!

petrab; leuk kamertje heb je!

mik: ja ik moet ook zo veel plassen snachts , en ik heb ook veel dorst!

mama van youri: dat is een leuke foto van de landingsbaan!

ppa: gefeliciteerd!!!!!!!

mumetobe21: wat een mooie bellypaint!

Ollebolleke: gefeliciteerd!!!!!

conijn: gefeliciteerd!!!!!

ik zag ok nog een lekker recept staan van soesjes met muisje!

ik heb echt zoveel last van vocht in mijn voeten/benen, wat doen jullie er tegen?

6. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemiddag meiden,

Ik zag dat MvY al naar me had gevraagd, maar hier jammer genoeg nog geen baby. Heb alleen de laatste dagen helemaal geen puf om te reageren, omdat ik omkom van de voorweeen, krampen en harde buiken. Gelukkig is het nu aftellen, vandaag de laatste zondag met zn tweetjes :D, dat is zo'n gek idee (een dezer dagen wordt ik ingeleid).
    Net nog even wasjes gedraaid, kast opgeruimd, financien gedaan en bed verschoond. We zijn er klaar voor. Morgen ben ik druk ;) dus ik hoop hier morgenavond weer te zijn, en anders dinsdag. Vanavond kom ik ook nog even koekeloeren.

Iedereen een knuffel!!

Liefs Jessi

7. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    vocht in voeten en benen.... Je kunt er eigenlijk weinig tegen doen behalve bevallen.
    Eeen paar glazen brandnetel thee per dag kan voorkomen dat het erger wordt. Je voeten in wisselbaden doen kan tijdelijk verlichting geven. Wegmasseren zou normaal gesproken een optie zijn, maar aangezien wij zwanger zijn mogen er geen afvalstoffen vrij komen, dat zou bij de placenta terecht kunnen komen, dus dat is ook geen optie. Bovendien loop je bij wegmasseren het risico dat het ergens anders gaat ophopen, ik heb liever vocht in mijn voeten en enkels als vreemde vochthopen op mijn kont :p

Ik heb er zelf ook veel last van, echt van die olifanten pootjes en ik kan al ruim een maand mijn schoenen niet meer aan. Ik doe alles op teenslippers. Na de bevalling schijnt het na ongeveer een week weg te wezen.

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Anna, nou het rommelt dus wel wat, wie weet komt je mannetje snel!

@Miekiepluis, heel veel zien hun slijmprop niet hoor. Bij de zw cursus zeiden ze dat je vaak op de wc de prop of delen ervan verliest dus ik zat elke keer gewoon te kijken voor de zekerheid! Ik had het anders ook niet gemerkt denk ik!

@Jessi, geniet van je laatste zondag!! Wel gek idee zeg!

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

hoe is het? hier redelijk vandaag rustig aan gedaan en helpt redelijk. met de kleine gaat alles goed en dat is het belangrijskte.

@petrbr gefeliciteerd met roos!!!

@sarah zo te lezen hebben jullie dus veel dieren rond om het huis lijkt me prettig hoor zoveel ruimte hebben en beestje houden. ik ben gek van beesten maar ja in een woonwijk blijf je beperkt he hihi.

@moniqeu gefeliciteerd met mirthe!!!

@mvy ow vervelend zo dip, en wie weet was het een deel van de prop en komt de kleine dame toch nog deze week. was het gezellig op de rommelmakrt, en dat is makkelijk dat je zelf de haren van je 2 mannen knipt.

@moon gefeliicteerd!!!! wat leuk dat jullie ook oom en tante gaan worden, jullie kleintjes zullen niet zo gek veel schelen leuk hoor!!!

@daan hahah dus het geslacht was veranderd, en je was blij hihi ach het was maar een droom, maar je had beide kleuren muizen in huis toch voor het geval?

@simmer gefeliciteerd met de 39 weken.

@marieke zie nu wel je banner hoor.

@annie ow jij ook al wat verloren, mischein heb het fietsen en dergelijk toch geholpen;)

@miekepluis dat zijn nog is leuke complimenten om te horen he!!!
    nog wel de zelfde klachten maarja wel iets minder.

@debzie succes morgen

@jessie jeetje jullie laatse zondag samen nou geniet er nog maar even van hoor.

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    ben ik weer even
    ik heb vandaag de hele dag de beeb nog niet gevoeld
    moet ik me hier zorgen om maken??
    of is dit vrij normaal??

11. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    sarha1987: gelukig dat het dan wel weer zo snel weg gaat na de bevaling! ik zal de thee inderdaad ook eens proberen!
    ik loop ook al een poosje op teen slippers , meer pas ik echt niet meer aan!

mik: soms voel ik de baby ook niet maar als ik dan over mijn buik ga wrijfen gaat hij weer bewegen.
    mischien kan je dat proberen. en anders de vk even bellen.

12. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Mik--- volg je gevoel... meestal klopt die wel :D Als je het niet vertrouwd altijd bellen!! Daar zijn ze voor!
    Zet anders alle geluiden in huis uit en laat je vriend (of iemand anders) je pols pakken en je hartslag voelen. Vervolgens legt hij zijn hoofd op de plaats waar het ruggetje ligt ter hoogte van het hartje (of de plaats waar de vk altijd luisterd) en probeert hij het hartje te horen. Door jouw pols te voelen kan hij het verschil horen tussen jouw hart en die van de baby.
    Eventueel met een wc rolletje ertussen om het te versterken.
    Bij mij kon dit rond de 35 weken. Maar dan moet je dus al wel goed weten hoe je kindje ligt.

Of je gaat even rustig liggen op de bank, soms worden ze dan actief. Die van mij wordt altijd actief als ik in bad ga. Maar je zal zefl het beste weten waar jouw kindje op reageert.

Nogmaals volg je gevoel!!

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Rianne/ debzie: Oef, wat lijkt me dat gek zeg, dat je morgen gewoon misschien je kindje in je armen zult hebben!
    Daar zou ik inderdaad ook behoorlijk de zenuwen van krijgen!

Jessie: Nog zo eentje! En morgen ben je druk...hmmm... Nou zet hem op meid!!

Sarah: Er mogen geen afvalstoffen vrij komen? Ik weet wel dat je niet te veel brandnetelthee mag drinken omdat je dan ook vocht bij placenta kunt wegtrekken.. Maar afvalstoffen? Die gaan toch gewoon naar je nieren en niet naar de placenta??

Ik ga morgen naar de masseur voor een hotstone-stoelmassage.. Daar komen dan toch ook afvalstoffen bij vrij? Mag dat dan ook niet?

Hè jasses, dat zou wel jammer zijn, ik heb daar echt even zin in, had juist bedacht dat misschien door die complete ontspanning juist de bevalling op gang zou komen... Wie weet..

Nou goed, ik ga maar weer bij mijn liefie op de bank..heb mijn boeken uit..Paniek! Morgen maar weer naar de bieb dan...

Liefs, Pluis

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Zie nu pas berichtje van Mik... Inderdaad, als je het niet vertrouwt even bellen hoor!

15. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    #15975 lieke1979, 26 jul 2009
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
    mik: bij mij zeiden ze dat ik het beste weet wat het beweegpatroon van mijn baby is. Als ik hier afwijkingen op constateer, moet ik bellen.

pluis: volgens mij is gewoon masseren geen probleem in deze fase. Als je erna maar genoeg drinkt. Ik weet niet of hotstone een probleem vormt ivm de warmte!!!

Ik vond het volgende op internet: http://www.mvsmassage.nl/voorwie.php
    Mijn vriend masseert iedere dag het vocht uit mn voeten weg. Werkt heel verlichtend, amar misschien toch maar even navragen bij de vk...

Hier lees ik dat hotstone NIET mag als je 3 maanden of meer zwanger bent: http://www.integrama.be/hotstone_massage.htm
    Dit vind ik wel gek, want volgens mij is warmte vooral de 1e drie maanden een probleem.

Ik zou gewoon even de vk bellen...

16. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Hey Meiden,

Hier dan mijn verhaal!!

Afgelopen drie weken hebben wij drie meter aan ons huis laten zetten. Kortom rommel!! Afgelopen woensdag 22 juli was het klaar. de stofschotten weg en ik met mijn moeder poetsen, schoonmaken en behang trekken. 's avonds zou mijn man ook helpen, maar ik was moe en bozig (en ik had telkens een zere buik, er geen geen belletje rinkelen maar het waren echt weeen) en we besloten lekker niks te doen. Ik zou morgen 23 juli het behang trekken wel afmaken met mijn moeder.

Donderdagmorgen 23 juli wordt ik wakker en ik merk dat ik wat verlies. Ik ga naar de wc en zie mijn slijmprop in mijn onderbroek liggen. Bah!! Gelijk krijg ik heftige weeen om de vijf minuten. Ze doen zeer maar zijn redelijk weg te puffen. Mijn man vraagt of hij kan gaan werken. Ik zeg dat het kan, het zal wel voorwerk zijn. Dat heb ik al weken. Mijn brengt onze oudste naar het kinderdagverblijf en gaat naar de tandarts. Om 9 uur besluit ik de verloskundige te bellen, maar net als ik dat wil doen gaat de telefoon. Onze oudste zoon is gevallen en heeft een gat in zijn hoofd. Ik bel mijn man en die gaat met hem naar de dokter. Ik bel de verloskundige. Zij komt en ik heb 3 cm ontsluiting. Ik ben begonnen. Omdat Nathan niet goed is ingedaald moet ik gaan liggen als de vliezen breken. Ik moet bellen als mijn vliezen breken of als de weeen heftiger worden.
    om 11.25 belt mijn man de verloskundige want het wordt me te heftig. Hele sterke weeen om de 2 - 3 minuten en ik kan ze al bijna niet meer opvangen. De verloskundige vraagt of ze wat kan afmaken en over een half uurtje komt. Ik geef aan dat het kan. Ze benadrukt dat we moeten bellen als de vliezen breken.
    Mijn man legt de telefoon neer en ik voel een knap in mijn buik. Juist de vliezen breken en ook Nathan heeft net als zijn broer overduidelijk in het vruchtwater gepoept. Mijn man belt dus om 11.30 de verloskundige weer en ze komt gelijk. OM 11.40 is ze er en ik heb 4 a 5 cm ontsluiting. Ik moet naar het ziekenhuis vanwege het vieze vruchtwater. IK ga met de verloskundige in de auto en het wordt een heftig ritje. Sterke weeen en een hele boel hobbels later zijn we om 12.12 bij het ziekenhuis en om 12.20 op de verlosafdeling. Ik kan geen houding meer vinden om de weeen op te vangen met de banden om mijn buik (weeenmeter en hartje) Het lijkt ook al wel alsof ik moet persen. De verloskundige van het ziekenhuis, die nog even zat te kolven, wordt gelijk gehaald. Ze zet een draadje op het hoofd van Nathan zodat ik weer wat meer bewegingsvrijheid heb en meet gelijk de ontsluiting....ik kan mijn oren niet geloven als ze zegt dat het al volledig is en dat ik mag gaan persen. Om 12.32 begin ik met persen en om 12.37 wordt er, na twee persweeen en prachtig jongetje geboren. Hij heet Nathan, is geboren met 38,3 dagen, weegt 3895 gram en is 50 cm lang. Om12.45 wordt de placenta geboren.

Ik ben helemaal beduusd dat het zo snel is gegaan en ook mijn man en Nathan zijn er stil van. Mijn eerste bevalling was vreselijk. Duurde 12 uur, met uiteindelijk een sterrekijkertje die met de vacuum geboren wordt en nu komt Nathan binnen 6 uur op de wereld. Het was een heftige, maar prima bevalling en ik voel me nu ook prima.
    De borstvoeding komt heel goed op gang en ik heb al flink stuwing. Nathan vindt het nu vooral erg moeilijk om aan te happen en ik gebruik ook een tepelhoedje. Nu gaat het drinken erg goed. Ik heb 2 hechtingen aan de binnenkant en 1 aan de buitenkant waar ik totaal geen last van heb. Nogmaals voel ik me heel rijk met 2 prachtige zonen!!

Ik hoop dat jullie allemaal zo'n heerlijk snelle bevalling krijgen als ik heb gehad!! Heel veel succes allemaal met de laatste loodjes en ik blijf jullie nog even volgen hoor!! Ik zal af en toe even laten weten hoe het met ons gaat!!

dikke knuffel Conijn en Nathan

17. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Rianne: heeeeel veel succes morgen meid!! Echt super spannend he, ik duim dat alles goed verloopt. We horen het hier wel via je buddy!

@Jessi: ik weet niet wat precies jouw datum is, maar mocht ik je niet meer 'spreken': ook jij heeeeel veel succes gewenst!!

Debzie heeft nog naar mij gereageerd dat ze het fijn vindt om mijn nummer te hebben en ze gaat ons morgen per sms op de hoogte houden. Dus ik zal morgen mijn buddy taak vervullen!

@Mik: als je het niet vertrouwt, gewoon even bellen!

@Pluis: hotstone lijkt mij echt niet erg hoor. Juist heerlijk die ontspanning. Gewoon doen, en genieten!!

Ben nog naar een verjaardag geweest vanmiddag. Was super gezellig! Nu belden net vrienden om te vragen of we kwamen eten... ik trek dat niet, meer dan 1 'activiteit' per dag, dus ik heb 't afgeslagen... vind ik toch zo moeilijk! Maar heb eindelijk eens zomaar zelf nee gezegd, ook wel weer knap van mij ;)

18. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    pluis--- De reden dat je niet mag afvallen tijdens het zwanger zijn is vanwege de afvalstoffen die in je vetcellen zijn opgeslagen. Zodra je gaat afvallen komen deze stoffen vrij en kunnen ze bij je kindje terecht komen. Volgens onze zwangerschapscursusvrouw is dat bij vocht net zo. Merendeel is vocht, maar er zitten ook afvalstoffen bij die bij het wegmasseren ook vrij kunnen komen.
    Bij mij werd dat dus afgeraden.

Een gewone spier of ontspanningsmassage is anders, daar ben je niet bewust bezig vet of vocht af te breken. En als dat al gebeurt gaat dat om zulke kleine hoeveelheden dat het niet schadelijk is. Bij vocht wegmasseren praat je soms over een liter vocht of misschien wel meer!

Brandnetelthee wordt inderdaad van gezegt dat het vocht van de placenta zou kunnen onttrekken. Ik geloof dat je daar dan echt absurt veel van zou moeten drinken. Bij de vragen aan de vk van deze site is die vraag ook eens voorbij gekomen. Het antwoord was toen dat je niet moet overdrijven en niet meer dan 1,5 liter pd moet drinken.
    steekt denk ik niet zo krap allemaal

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Conijn: wat een prachtig verhaal! Nogmaals van harte gefeliciteerd met je zoon Nathan!
    Hoe gaat het met je andere zoontje? Was 't niet ernstig, dat gat in zijn hoofd?

@Pluis: oh Lieke heeft iets anders gevonden... toch maar even checken dan of 't geen kwaad kan!

20. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Conijn--- Wat een fijn verhaal! VInd het leuk om ook zulke verhalen te lezen, geeft hoop!
    Nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon Nathan!

Deel Deze Pagina