Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ollekebolleke--- Ja ben lekker uitgerust ja!! Bedankt voor het vragen :D
    Ik duim ook voor beter weer!

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ollekebollke ja dan maar 2 camera's hij laat allemaal strepen zien op de foto's dus ja echt mooi beeld heeft ie niet meer. maarja komt goed.
    en het lijkt inderdaad donker te worden he, hopelijk krijgen we de rest van de week wel mooi weer.

@sarah jij ken der weer tegen aan!!! maar niet meer naar de feestweek gaan hoor ben je weer zo moe.

nou meiden fijne avond en tot morgen

3. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Rianne: Hoera, gefeliciteerd met de geboorte van Elias! Prachtige naam! En fijn dat alles goed gaat.

@Simmer: Jeeehhh gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ben benieuwd naar de rest van het verhaal, maar we hebben geduld ;)

@Nita: beide geboortekaartjes heel erg leuk! Maar ik zou voor die met het girafje gaan. Volgens mij zijn de meningen hier 50/50..... Waar op het kaartje komen de gegevens van datum, tijd en gewicht etc? Of laat je dat achterwege? Gedichtje vind ik persoonlijk niet te zwaar. Als je besluit om je ex niet op het kaartje te noemen, dan moet je in het gedichtje wel 'we' veranderen in IK!
    Ook grappig dat we nu alvast weten hoe jij je kleintje gaat noemen... :)

@Cjpt: ik snap je hoor, over je moeder. Met de mijne heb ik het probleem niet. Wel een beetje met schoonmoeder. Ze kwam vanmiddag nog heel even langs en toen ze wegging kreeg ik een enorme omhelzing. Daar ben ik niet zo van.... Weet dat ze het goed bedoeld als succes wensing enzo, maar ik ben niet zo knuffelig als het niet m'n eigen fam betreft.... :)

@Noa: echt balen van je camera.....

@Lieke: ECHT?! Nou ga ik helemaal denken dat de bevalling eraan komt.... :$

4. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    *** buddynieuws van Debzie ***

"Hey buddy, hier eindelijk bericht van mij! Nog geen ontsluiting maar wel al veel krampen en harde buiken. Nu maar afwachten! Liefs Debzie"

*** einde buddynieuws***

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ja ja, het is echt gebeurd...... de zolder is opgeruimd :D:D
    Ik ben zoooo blij!
    Morgen komt mijn schoonmoeder en zij gaat daar stofzuigen. Dan is alles goed naar mijn zin.

cjpt, als je moeder bij jou komt oppassen dan heeft ze die spullen echt niet allemaal nodig idd.
    Ons kindje gaat naar mijn moeder op dinsdag en we hebben wel gezorgd voor een box en boxkleed daar. Het is het 10e of 11e kleinkind voor mijn ouders (ligt nog even aan wie er het eerst bevalt, mijn schoonzus of ik) dus kinderstoel en bedje enzo dat is er allemaal al. En wat heb je verder nodig???

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend voor Debzie!!

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    nou meer een stiefzoon, mijn vriend is gescheiden en had al een zoontje (nu 7 jaar) :)

8. Noa: hier is de zon er alweer bijna of laat ik het zo zeggen de bewolking wordt wat dunner.

Sarah: fijn dat je weer wat uitgerust bent, nou niet meer te veel feesten he, je bent zwanger hoor, je lijf is al 24 uur per dag hard aan het werk.

Liefie: wens je buddy/debzie nog maar een keertje veel succes van ons hier, wie weet helpt het!

Ja zon is hier!! Maar t zal niet lang duren, morgen weer een dag en dan wil ik zon hoor!
    Iedereen zon bestellen wie weet helpt het!

9. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    haai meiden,
    Ik schuif volgens mij ergens in waar ik nog niet was met lezen... Maar ik weet ook niet meer waar ik wel was gebleven... Dus sorry als ik niet reageer op iets wat je geschreven hebt of gevraagd hebt!!

HOERA!! GEFELICITEERD RIANNE EN MAN MET JULLIE ZOON!
    Wat een prachtige naam zeg!

Simmer: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!!

Sjee, wat gaat het nu ineens hard zeg... Ik ben heel blij voor hen hoor, maar een beetje laloers ben ik ook wel...KWIL OOK!!

Sarah: Vanavond geboren? Is er al iets aan het rommelen dan?

Gentle: Ja, zie je wel dat had ik nog wel gelezen! Je krijgt een dochter! Wat geweldig! De reden dat jullie het weten is wel even schrikken, maar het ziet er naar uit dat dat gewoon goed komt toch!
    En balen zeg...zo last van voorweeen en niks geen ontsluiting!

Nita: Wat een ontzettende dropveter zou mijn vader zeggen.. wat wil hij nou? Lekker geen energie meer insteken zou ik zeggen... En gewoon je wc schilderen enzo...Hihi! Inderdaad, hoezo zwanger!

Cjpt; Ja meid, dat herken ik heel sterk... Ook ik kan veel minder van mijn moeder hebben, van iedereen trouwens... Mijn lief iriteert me ook soms, terwijl hij echt niks bijzoners doet!
    Jouw moeder draait inderdaad wel een beetje door ja, zo te lezen... Maar ik bedenk me dan altijd maar, zij vind het ook spannend. Tis ook niet niks, haar kindje krijgt een kindje!

Nita; Die met het girafje! En tekst is wel passend hoor vind ik! Zijn telefoonnummer zou ik er persoonlijk niet op zetten... Zijn familie weet toch zijn telefoonnummer?
    Ah..precies zoals Ginny zegt...

Fon: Bij mij was hij ook de volgende dag binnen! En ik zit ook aan de frambozenlbadthee...Al bijna 2 weken nu.. Dus don't keep your hopes up!

Hanna: wat goed van je! Toch die zolder gedaan!

Debzie: Spannend meid!

Ouders/schoonouders: Ik vind ze allemaal lief en ben heel erg blij met ze, maar waar ik echt niet goed van word is het volgende...
    Ik heb heel omzichtig aangegeven dat ik er misschien wel eens een beetje moeite mee zou kunnen hebben dat iedereen het kindje wil vasthouden. Op dit moment boezemt me dat een soort vanangst in, kan het niet zo goed uitleggen. Misschien is dat straks wel over hoor, als ze er is, maar goed.
    Als ze net geboren is, dan is het natuurlijk logisch dat opa's en oma's binnen niet afzienbare tijd ( zeg zo'n 3 uur, heb geen idee) op bezoek komen. Dan ga ik ZEKER nog niet ons meisje aan iedereen doorgeven, want dan staan er ineens 6 man in de slaapkamer! Dit heb ik ook aan de ouders uitgelegd, ook dat ik daar best een beetje tegenop zag enzo.
    Maar mijn moeder en mijn schoonmoeder zeiden allebei tegelijk: "Ja maar, ik toch wel? Ik ben de oma!" En ik was zo geneigd om te zeggen : "NEEE!! Jullie ook niet! Het is ons kind, niet dat van jullie!"
    Ben ik nu heel hormonaal bezig of herkennen meer meiden dit?

So...lang bericht geworden toch nog...

By the way, die 27e is inderdaad een goede babydag geworden zeg! Ikzelf hoop nu eigenlijk een beetje op morgen en anders 1 augustus... Maar goed we zien het wel!

Meiden, ik ga op de bank en spreek jullie morgen weer!

Liefs, Pluis

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jingi, oh je stiefzoon :) leuk!

Ollekebolleke, nou dan stuur ik de zon die ik morgen zie wel naar jou toe. Voor mij hoeft het niet hihi.

Hanna, zolder lekker opgeruimd :) weer iets om van het lijstje af te strepen.

Liefie, wens Debzie maar veel succes!

Verveel me alweer... Er is niks op tv...
    Nou, bevallen vandaag gaat hier echt niet meer gebeuren hoor, dan zou ik binnen 4 uur moeten bevallen en voel nog niks hihi. Jammer maar helaas:p

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pluis, heel herkenbaar hoor... En vind dat als jij je meisje nog niet wilt geven de oma's het maar moeten accepteren hoor! Maarja das een moeilijke kwestie voor hun natuurlijk...

12. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MamavanYouri, ja inderdaad weer lekker wat weggestreept. Zeker omdat dit wel extra moeilijk was voor mij met die extra trap op ben ik erg blij.
    Jammer dat het niet de felbegeerde 27e juli geworden is voor jou. Tja, 4 uurtjes..... een vriendin van mij heeft dat een aantal weken geleden gepresteerd, dus ... je weet nooit hoe het loopt he :)

14. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Noa: Ja hij heeft het helemaal naar zijn zin.. Hij heeft ook vriendjes van zijn eigen formaat maar hij is toch wel het baasje op het land. Ook van de grote :D

@ollekebolleke: Ik neem em niet zo vaak mee maar als die mee mag vind ie het echt helemaal leuk tussen de paarden en vooral met zijn Ponyvriendje Baxter.. Ja dat is Sven... Was aan het begin van het weide seizoen, toen was het gras nog lekker hoog...

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Miekepluis, ik weet natuurlijk ook niet zeker hoe ik me voel na de bevalling met oog op het laten vasthouden van de baby. Maar ik kan me goed indenken dat ik daar net als jij moeite mee zou kunnen hebben. Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om iets langer te wachten met bellen. Dan zit er al iets meer tijd tussen. Niemand verplicht je direct de ouders te bellen.
    Wat een gedoe allemaal he?! Je wil zo graag met iedereen rekening houden en ondertussen wil je gewoon graag even alles op je eigen manier doen omdat het zo'n bijzondere tijd is.

Ik begrijp ook dat het bijv voor mijn moeder net zo spannend is als voor mij (zoals je al zei: haar kindje krijgt een kindje). Maar ik hou al zo vaak rekening met anderen... heb nu gewoon erg behoefte om eens alleen aan mezelf te denken. Maarja als ik dat nu ineens ga doen valt het voor anderen ineens zo tegen. En als ik jou zo hoor dan kan ik me voorstellen dat jij daar ook een beetje last van hebt. Of zit ik er dan erg naast?

16. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Dank je wel MvY... Ik vind het zelf ook best lastig, ik maak me er gewoon echt druk om... :( Druk tot tranen toe zeg maar... Maar ik vind inderdaad dat zij dat dan maar te accepteren hebben... Helaas...

Nu ga ik echt toetje eten en op de bank hangen!

Liefs, Pluis

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Meis maak je niet te druk daarom... Hoe denkt je vriend erover? Steunt hij je hierin? En misschien kun je de kraamhulp ook vragen om je erbij te helpen, zij kan er misschien iets van zeggen ofzo? Als je dat zelf niet wilt/kunt....
    Komt wel goed hoor :)

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Bah morgenvroeg om 8 uur heb ik al die GTT :(. Krijg nu al kokhalsneigingen als ik eraan denk.

Miekepluis, wel herkenbaar hoor. Is denk ik toch het moederinstinct wat dan de kop op steekt.

MvY, raar dan als die datum voorbij gaat lijkt me. Ik heb dat met 7 en 12 augustus dus ben benieuwd!

Cjpt, ook herkenbaar! Mijn moeder heeft nu al de zenuwen en het kan nog wel 5 weken duren. Iedere dag belt ze en als ik niet meteen opneem (douche, stofzuigen) blijft ze bellen! Goed bedoeld hoor maar ik heb nu toch maar even gezegd dat het wel wat minder mag. Ik heb er nu ook heel vaak de behoefte aan om alleen te zijn en m'n eigen ding te doen.

Zo he er komt me hier een donkere lucht aanzetten! :$

19. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @miekiepluis: herken je verhaal helemaal wat betreft ouders/schoonouders.
    ik wil het liefste mijn beeb ook niet gelijk afgeven, ondanks dat het hun kleinkind is.
    tis wel ONS kind...
    laatst heb ik me ook zo vreselijk gestoord aan mijn moeder, ze wrijfde toen 3x over mijn buik heen, en zei 3x: dat is ons kleinkind.
    werd toen een btje heelr erg pissig, en pakte de hand van mijn man, en zei: het is ONS kind....
    het lijkt verdorie wel of ze zelf een kind krijgt....
    kan er ook niet aan wennen hoor, aan dat gedoe....
    dus snap je heel goed
    gewoon doen wat je zelf wil, en pech voor je ouders/schoonouders.
    die schikken zich maar

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Nita, hahaha dat is ook echt mijn angst dat ze straks om het uur gaat bellen ofzo haha. Ik vind het zo grappig dat ze dan blijven bellen! Wat denk je nou? Dat ik als ik lig te bevallen dan ineens wel opneem als je 6x belt?
    Ik weet wel dat die mobiels hier gewoon uitgaan als het bezig is en de vk er is. En ik hoop heel hard dat dat 's nachts is want dan bellen ze toch niet... tenminste... ik hoop voor jou dat ze je iig 's nachts even met rust laat haha.

Deel Deze Pagina