Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    nou viel reuze mee met de warmte in de intratuin, het was al een beetje afgekoeld, weer wat leuke plantjes gekocht.:p

@Liefie, mijn stiefzoon heet Erik, hij is 7 jaar en is de zoon van mijn vriend.

Tas voor het ziekenhuis, meeste zit erin, maar niet alles foto toestel en wat make upies nog niet....maar ja als de bevalling begint hollen we toch niet gelijk naar het ziekenhuis.

Perineum olie, ben ik ook te lui voor...:)

@gentle, leuk een meisje alleen het bericht waarom iets minder.
    Maar misschien gaat het wel vanzelf weg na de geboorte.

Bij mij is het maagzuur de afgelopen 2 dagen een stuk minder, wat een opluchting zeg...:p

plasfles...hihi..grappig..ik gebruikte gewoon een maatbeker waar ik een liter water in gooide en terwijl ik plaste goot ik het over mijn muts..haha...wat een gedoe he.:D

@Rianne van harte gefeliciteerd met je zoon Elias!

@Simmer, he buddy...? ik heb niks ontvangen...maar van harte
    gefeliciteerd met jullie dochter, ben benieuwd naar de naam.

@Nita, ik zou de giraffe kiezen. vind het zelf best een "zwaar" gedichtje, maar dat is wel iets persoonlijks, nog goed over nadenken dus.

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik heb dit er nu van gemaakt, misschien wat minder zwaar?

Zo klein en nog onwetend
    Van wat je allemaal hebt ontketend
    Plotseling was daar nieuw leven
    Een klein wondertje, aan ons gegeven

3. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik ga ook niet meer naar die feestweek hoor! Het is toch te zwaar....

Pluis--- nee helaas nog niet serieus aan het rommelen. Kwam er wel bij de vk achter dat ik mijn harde buiken echt niet voel. Dus als ik krampen voel die gepaard gaan met harde buiken, voel ik alleen de kramp. Volgens de vk kan ik daardoor later in de gaten hebben dat het begonnen is (vind ik niet erg haha)

Ik heb nu wel af en toe krampen. Maar voelt niet anders als die krampen van vorige week. Helaas. Ik denk dat vandaag voor mij niet meer gaat lukken

Ik ga nu in bad en vroeg naar bed.
    Morgen ben ik hier weer actief en ga ik goed reageren... Nu eerst even helemaal weer opladen :D

FIjne avond allemaal!Q!!!

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Nita, ik vind dit gedichtje veel mooier!

Heb je hem zelf aangepast?

5. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Nita, zo vind ik hem ook beter, is wat luchtiger.

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He Nita, goed gedaan. Ik vond dat andere gedichtje al niet verkeerd. Maar deze vind ik nog veel mooier! Doen!
    (en dan evt nog 'mij' ipv 'ons' .....??)

7. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ja zelf verzonnen. Schoot me ineens te binnen.
    Liefie, dan zou ik het hele kaartje voor alleen mezelf moeten doen. Ach wie weet gebeurt dat ook nog wel.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hello sista's,

heb me door 10 pagina's of zo moeten worstelen, dus vergeef me dat ik niet alles heb onthouden.

Rianne en Rianneman, gefeliciteerd met Elias
    .

Simmer en Simmerman, gefeliciteerd met jullie dochter.

Debzie meid, zet em op!!

En ik wacht eigenlijk nog op ander spannend babynieuws...

Voor het eerst in de hele zwangerschap heb ik, na het lezen dit fijne nieuws, wat traantjes gelaten.
    Ik lees het altijd voor aan mijn man en opeens schoot ik vol.

had het even nodig denk ik. Want vandaag is een butdag. Naja, eigenlijk valt het wel mee, maar had er meer van verwacht natuurlijk :p
    Buurman en andere sterke manspersonen heb ik de hele dag niet meer gezien. Ook stom en volgens mij zijn de buren gewoon helemaal niet thuis. Dus nog geen schutting. Wat op zich nog wel prettig was vandaag, want de wind die er was, waaide lekker door.

Tja die POG. Heb stofgezogen, gedweild en ramen gezeemd. Dat laatste was natuurlijk onzinnig, want vanmiddag begon het natuurlijk flink te regenen.
    Het was hier niet benauwd. Wel warm. maar mannetje en ik hebben tot uurtje of half 3 buiten gezeten en carcasonne 'de Burcht' gespeeld onder de parasol. Was wel te doen.

Was het nou hier dat iemand vroeg of deze dag niet extra beladen zou zijn ivm vader?
    Het valt me alles mee. Het zijn de laatste loodjes van het eerste jaar zeg maar.
    De laatste 3 weken van zijn leven, dus vanaf de dag dat hij naar het ziekenhuis ging, zijn wel heel zwaar geweest, maar hij was al langere tijd ziek, dus we hebben heel goed afscheid kunnen nemen. Al verwacht ik rond zijn sterfdag wel heel emotioneel te zijn. Omdat hij heel graag opa wilde worden en het niet heeft kunnen meemaken.
    Maar ik weet zeker dat hij een heel mooi kindje voor ons heeft uitgezocht en vanaf een wolkje heel trots aan het zijn is. En dat vind ik een bijzonder troostende gedachte.

Nou, ik ga maar eens even weer zielig doen en de rest van mijn m&m
    s oppeuzelen.
    MvY, have fun met je nootjes. Kusje voor jou meid.

9. Pluis: in jou angst om je kindje te moeten delen in de eerste uren kan ik me goed wat voorstellen, maar begrijp ook hoe je ouders en schoonouders zich voelen, voor hun is bhet ook speciaal, zo`n kleinkind. maar ik begrijp je wel hoor, zou mijn kleintje ook niet aan iedereen doorwillen geven. Mijn zus/zwager had ok moeite met mijn moeder en die vroeg vervolgens of ik mijn neefje ook nog vast mocht houden, tuurlijk was ik blij en trots, maar had mijn zus zeker niet kwaad aangekeken als ze nee had gezegd. Snap jou ook wel, het is jou nieuwe wondertje en dat wil je zolang mogelijk zo houden. Meid geef het desnoods nogmaals aan bij je ouders en schoonouders en laat vervolgens na de bevalling je gevoelens spelen, wie weet dnek je er dan anders over!
    En meid kan je dit ook niet doorgeven aan de kraamhulp, zodat zij jou kunnen helpen, lijkt mij dat ze er voor jou en de kleine zijn, dus geef bij hun aan dat jij niet wilt dat de opa`s en oma`s het kleinkind vasthouden en vraag desnoods of ze je kunnen helpen een smoes verzinnen zodat het niet hoeft!

Desiree: vind het een mooie foto! En als hij straks groter is ook lekker rijden op zijn ponyvriendje, lijkt me ook erg leuk hoor om straks een kind te hebben dat graag paard wilt rijden! Lijkt me helemaal te gek!

Nita: succes morgen en denk maar aan een lekker tropisch drankje wat wel lekker is en dan ff snel, hmm tja het helpt niet, maar toch! Succes

Nita: dat is ook mooi en als je ex niks meer laat horen zet je er dan toch inplaats van ons, mij, op?!
    De kleine man is er nog niet dus je hebt nog tijd genoeg om er over na te denken.

Zo net een film gekeken, jeetje hij was opzich wel goed had alleen een vaag einde en duurde erg lang voordat er iets gebeurde, maar wel lekker met lief op de bank gezeten.

Gaan nu lekker naar bed, slaap lekker allemaal:D

10. Daan: carcassonne, leuk he ik heb hem ook en mijn zus ook, we spelen meestal als we bij elkaar op visite zijn wel ff een spelletje, erg gezellig en leuk.
    Wel jammer dat de buurman niks aan de schutting heeft gedaan. En even een traantje weg pinken, daar is toch niks ergs aan, als jij je zo voelt ff lekker huilen lucht wel op hoor!
    En de gedachte die je aan je vader zo hebt is ook wel erg mooi denk ik, ten minste mijn mening!
    Geniet nog maar van je m&m`s en sterkte de rest van vandaag!

11. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nita, ik vind dit gedichtje persoonlijk ook mooier!

12. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Zo heb je even een paar dagen geen tijd om te lezen en dan kost het toch al gauw weer 2 uur om bij te lezen. Ik zag dat er weer een paar hele lieve baby's bij zijn!

@Assi: gefeliciteerd met jullie dochter!

@Rianne: Gefeliciteerd met jullie zoon Elias!

@Simmer: Gefeliciteerd met jullie dochter! Hoe heet het kleine meisje?

@Conijn: mooi verhaal je bevalling en fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal!

@Moontje: zwaar he zo wakker worden met weeën, ik had hetzelfde vorige week. Gaat het nu weer beter?

@Fon: buddy, wow 39 weken, nu wordt het echt spannend! Kijk steeds als ik mijn telefoon niet in de buurt heb gehad al of ik wat gemist heb:p

@MvY: jij ook gefeli met je 39 weken!

@Monique: nog gefeli met Mirthe. Leuke dag gehad zo te horen en lekker verwend! Ik had hetzelfde met de tweede verjaardag hoor, is zomaar veel leuker dan de eerste omdat ze het zelf meer beseffen! En ja het serviesje is hier ook zwaar favoriet, netzoals jij omschrijft, 1 voor mama etc..:)
    En ook gefeli met je trouwdag!

@Petra: Jij ook nog feli met Roos haar allereerste verjaardag! En ook een leuke dag gehad?

@Ginny: Ja ik gebruik de olie, en of het werkt? Ik durf het niet te zeggen, maar mijn vk zei wel dat het goed was. En volgens mij wordt het ook wel wat soepeler. Lief van mij mag altijd masseren...:$

@Gentle: dat is leuk nieuws een meisje! Wel schrikken om het op die manier te moeten horen! Ik hoop dat alles meevalt en een knuffel!

@CJPT: Ik heb dat ook met zwitsal, veel te overheersend, maar hier is het er ook echt nog nooit ingekomen! Gewoon echt doen waar je je zelf goed bij voelt. Gebruik hier Natusan, veel neutraler!

@nita: IK ga voor de muisjes! Vind ik zelf vrolijker en de tekst vind ik wel mooi!
    En succes morgen in het ziekenhuis

Zo weer helemaal bij, lekker lang stuk.
    Hier rustig niks te melden, weekend druk gehad met familie bezoeken en gisteren met Nienke naar speeltuin geweest dus die heeft ook een lekker weekend gehad. Vandaag is mijn moeder langs geweest en die heeft de ramen gelapt dus dat is ook weer netjes!
    Mijn buik houd zich rustig, tenminste geen weeën ofzo meer, de kleine is nog druk aan het schoppen dus het zit nog wel goed denk ik. Woensdag weer naar de vk en dan eens kijken hoe het gaat allemaal!

Veel succes voor iedereen die vannacht besluit te bevallen!

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Nita, ik vind het gedichtje veel en veel leuker zoals je het hebt veranderd

@ Miekiepluis, bij mijn bevalling van Roos zei de verloskundige tegen mij dat het beter was om haar niet teveel rond te geven, dus ik zei tegen de opa's en oma's dat het gewoon niet mocht en als het niet mag van diegene die ervoor geleerd hebben, dan mag het niet ;) Ze begrepen het dan ook heel goed
    de volgende dagen mochten de opa's en oma's haar altijd wel vasthouden maar mensen die verder afstonden echt niet.
    Ik ben helemaal geen afsnauwer ofzo, maar ik liet haar vaak zat ik haar wiegje liggen of ik zei "zo en nu wil ze bij dr moeder".

Je kan ook aan je kraamhulp vragen of ze je een beetje willen ondersteunen want als het goed is weten die wel raad met mensen die dingen willen die jij liever niet wil en buitenstaanders hebben altijd wel respect voor de kraamhulp

Ik ga naar bed, slaap lekker allemaal

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pluis, heel herkenbaar hoor! Ik heb ook veel moeite de laatste tijd met nieuwe/onbekende mensen over de vloer. Mijn zusje heeft een vriendinnetje mee op vakantie nu en mocht ik bevallen vóór volgend weekend, dan komen ze dus vanaf hun vakantiehuisje direct hierheen. Mét vriendinnetje... Ik kan daar nu al weken de kriebels van krijgen... Vasthouden, nou, ik zie op dat moment wel aan wie ik het vertrouw. Ze zijn hier dan wel de hele dag, dus ik kan het wel een beetje verspreiden en mijn zusje bijvoorbeeld 's middags nog eens even ons meisje laten vasthouden. Ik vind het wel zo leuk voor haar (ze is pas net 17), dus op een hele dag... Maar idd, wel zo'n soort angstgevoel alsof ze haar iets aan zou doen!

Nita, hier nog geen onnodig gebel, maar wij bellen wel af en toe met meteen de mededeling 'nee er is nog niets'. Volgens mij vinden ze het heel spannend!

Jingi, ze zeggen wel dat het vanzelf weggaat. Het schijnt te groeien door mijn oestrogeen-hormonen, en zodra de baby dus uit mijn buik is krijgt ze die niet meer. Dan hoort het te verschrompelen, dus daar gaan we maar gewoon vanuit..

Nita, mooi gedichtje! Ik vond die andere ook wel mooi, maar deze is wel wat positiever! Ook juist heel leuk dat je 'em zelf hebt geschreven!!

Poeh, ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen komen mijn ouders ipv woensdag, en dat vind ik echt wel fijn. Ook al is die hele cyste er misschien wel niet, of is het niet gevaarlijk, het is toch heel vervelend dat er iets niet helemaal goed is... Maar even een nacht goed slapen!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Gentle, wil nog even zeggen: Gefeliciteerd met het feit dat het een meid is, alhoewel de reden even wat minder is. jammer om dat op het laatste moment toch te horen te krijgen. Maar goed, het was onvermijdelijk dat begrijp ik.

doe maar lekker slapen en laat je niet gek maken.

*aait over bolletje van Gentle*

16. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nita: Vind dit gedichtje beter voor een geboortekaartje omdat het minder zwaar en beladen is!

Over het vasthouden: Ik denk dat het goed is om er van tevoren even over na te denken, maar ik denk dat je vertrouwen moet hebben in de goede loop van zaken straks. Als jij niet wil dat mensen het vasthouden, dan geef je het babietje gewoon niet af. Mensen voelen dan wel aan dat het niet gewenst is, lijkt me. Persoonlijk heb ik er trouwens absoluut niets tegen dat mijn (schoon)ouders en zusjes hem vasthouden, in tegendeel: denk dat we hartstikke trots zijn om ze aan de jongste telg van de familie te laten snuffelen. Zeker in het geval van ouders vind ik dat ze daar (mits een goede band & normale personen) ook wel een beetje recht op hebben.

17. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Die zijn bevallen van harte gefeliciteerd.
    Ik heb eind van de middag aan de ctg gelegen want ik had mijn ukkie vandaag niet zo veel keer voelen bewegen als andere dagen.En heb de hele dag door flink last van harde buiken.
    Voor de zekerheid had mijn verloskundige me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg.
    Gelukkig is alles goed met de kleine uk.
    Er waren op de ctg ook baarmoederactiviteiten te zien.
    Ze begonnen echt pijnlijk te worden en zelfs om de 6 minuten.
    Gelukkig mochten we naar huis en daar zakte het wat af:(
    Het rommelt af en toe wat,ik hoop dat het straks doorzet.
    Ik vind de 28ste een hele mooie datum:)mijn oudste dochter is op de 8ste geboren en mijn jongste dochter op de 20ste.
    Zal wel leuk zijn als ukkie dan op de 28ste geboren word.

Ik ga nu lekker naar mijn bedje en hou jullie op de hoogte.
    Weltrusten allemaal.

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Goedemorgen lieve mensen,

Het is nog wel erg vroeg, voor 't eerst mag ik de dag openen hier!

Om 3.30 werd ik wakker, ik wou me omdraaien en voelde iets 'gutsen' van onder..... Heel eventjes afgewacht of er nog meer kwam en toen m'n lief maar even wakker gemaakt. Hij een handdoek en een glas gepakt. Ik met handdoek tussen de benen naar de wc. Er kwam een grote guts toen ik uit bed stapte. Op de wc heb ik eea opgevangen in het glas. Het was erg troebel en het rook nergens naar. Een hele discussie tussen lief en mij of het nou vruchtwater of afscheiding was!

Toch de vk maar even gebeld. Zij vermoedde afscheiding want als het vruchtwater zou zijn dan moest het veel meer zijn en het was alweer gestopt met gutsen. Tsja zij heeft ervoor doorgeleerd, maar om eerlijk te zijn heb ik zelf meer het gevoel dat 't vruchtwater is.

Heb schone kleren aangedaan en maandverband in, en we zijn weer gaan slapen.... nouja... dat lukte mij dus niet. Vanaf dat ik weer in bed lag kreeg ik krampen. Kan het echt (nog) geen weeën noemen maar het is wel om de ca 5 minuten en voelt als flinke menstruatiekrampen. Dus ben er om 5.30 maar weer uit gegaan, kopje thee gezet, en ja wat doe je dan... maar effe op het forum spammen he! ;)

Straks om 10.10 heb ik een afspraak bij de vk (die stond al) dus daar ga ik maar gewoon heen en dan zien we wel weer verder. Ik vind het zelf allemaal wel reuze spannend. Heb echt het gevoel dat er 'iets' begonnen is.

Zal proberen jullie op de hoogte te houden hier! Maar wie weet lig ik straks wel te puffen en kan ik niet meer op de compu komen... (heb alleen een vaste pc, geen laptop), dan zal ik Elke wel smsen.

Fijne dag allemaal!
    kus van Liefie

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Natasja: bij jou ook spannend! Zet 'm op!

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ohhh spannend Liefie!!!
    Nou als het echt gutste zou ik ook gokken op vruchtwater hoor!
    Succes straks bij de vk en wie weet hou jij vandaag wel je kleintje vast :)

Deel Deze Pagina