Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een ander puntje, nemen jullie voorzorgsmaatregelen ivm de mexicaanse griep?
    ik ben echt wat dat betreft helemaal niet panisch aangelegd, maar de piek wordt wel verwacht als onze baby's net geboren zijn.

we hebben besloten te benadrukken dat iedereen die ook maar een beetje verkouden is of wat dan ook, niet mag komen.
    en iedereen wast zijn handen met anti bactierele zeep als ze binnenkomen.

dus wel rekening ermee houden, maar het is niet overdreven vind ik.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Marieke, niet pijnlijk genoeg? Misschien ben jij wel zo'n stoere of heb je hoge pijngrens. Ik zou meer ophangen aan de frequentie en de lengte van de weeen hoor.
    Hoop dat het doorzet. Gaat ze nog toucheren vandaag? Kan ze gelijk even voelen of die weeen wat doen.
    Succes.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mexicaanse griep niet, maar wel verkoudheden in het algemeen. Nou ja, meer koortsblaren. Want die komen nogal veel voor in mijn familie.

De mama moet meer oppassen voor verkouden mensen dan de baby.

4. Marieke1983

@Daan, misschien ga ik idd wel vragen of ze wil toucheren, maar ik denk niet dat ik zo'n tough cookie ben hoor..

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Je weet maar niet meid. Je bent tenslotte een vrouw die binnenkort moet gaan bevallen. Dan schijnen er krachten in je los te komen waarvan je het bestaan niet eens wist.
    Hoe laat moet je naar de vk?

6. Marieke1983

moet er om half elf zijn, over een uurtje dus.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Marieke, ik ben heel benieuwd wat de vk gaat zeggen!

8. Marieke1983

ja ik ook wel maar verwacht er echt niet teveel van! Ik voel me echt te goed om nu weeen te hebben, het zijn echt kleine krampen!

lachen, onze kitten heeft gister een stoffen tunnel gekregen die kraakt als ze erin loopt. nu racet ze met die tunnel het hele huis door :)

ik heb ook overal krassen, in mijn benen, mijn buik, zelfs eentje op mijn borst :D

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, wat spannend!! Klinkt wel als vruchtwater!!

@Marieke, zou toch even aan de vk vragen of ze kan kijken of er al wat aan de gang is...altijd leuk om te weten toch?!

@Daan, ja alle mama's zijn vast zwanger van het kdv....haha....

@Mvja, pfff wat een vermoeiende dag had je zeg!!

Wij waren gisteravond bij me schoonouders en die vonden het een goed idee als ik vandaag zou bevallen. Want het is de dag dat me vriend ze opa is overleden. En aangezien onze zoon de eerste in de grote familie wordt die de naam gaat doorgeven zijn ze daar wel trots op. Maarja veel harde buiken en pijn vannacht maar geen bevalling dus blijkbaar hihi....

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Haha dat die kat van jou dat aan durft. Wij hebben echt een schijterd van een kat. die schrikt overal van. vooral als het kraakt.

Tis hier nog steeds niet zonning trouwens. Bij jullie wel?

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dank je Daan, na een nachtje slapen heb ik het nu wel een beetje geaccepteerd, maar het blijft lastig. Ik kan er nu ook wel van genieten dat we een meisje krijgen :)

Oh Liefie, dat klinkt wel heel echt!! Als je het kon opvangen in een kopje... Gelukkig zit je zo toch bij de VK. Ik ben benieuwd!!

cjpt, spannend, zo'n afspraak via internet. Je weet nooit of het irl ook klikt. Ik heb het wel eens gedaan met een hele groep, maar dan zit er altijd wel een bij waarmee je kan kletsen ;)

mvja, houd jij rekening met al die verjaardagen? Ik heb er ook een heleboel om mij heen gehoord met 'als het maar niet op... komt'. Maar ik plan er niet omheen :p Gelukkig geen familie jarig in augustus, dus dat scheelt ;) Ik ben de eerste in sep, maar dan hoop ik toch stellig dat de baby er is (2 weken na mijn datum!!).

Yaayyy, Nita, je bent er weer vanaf!

Ginny, ik zie het al helemaal voor me, baby wordt geboren met waterpokken :p Trouwens, leuk die draagdoek! Onze moet nog even besteld worden, maar ik heb er al helemaal zin in.

Marieke, succes bij de VK! Mexicaanse griep, daar doe ik niet aan :D Ik ben er niet zo huiverig voor, maar sowieso is het volgens mij belangrijk om je handen goed te wassen voordat je een baby'tje aanraakt. En verkouden mensen enzo even niet je baby laten vasthouden. Ik zie wel hoe het loopt dan.
    Lekker trouwens, zo'n kitten. Vooral die mini nageltjes... autsj..

Nou, hier aardig geslapen maar wel weer vroeg wakker. Na een puzzeltje weer in slaap gevallen tot half 9 :):) Hebben jullie ook zo'n last van dat geen enkele houding lekker ligt? Op m'n zij krijg ik én ons baby op m'n dak want die begint dan te drummen, én ik krijg last van mijn bekken/doos/schaambeen wat om een of andere reden echt vet pijn doet. Op m'n rug word ik steeds zo misselijk en draaierig, dus dat doe ik ook liever niet. Ik word steeds op m'n rug wakker merk ik, maar dat vind ik niet zo fijn... Hoe slapen jullie? Oh nee, wacht, dat is ook zo, jullie sliepen niet meer :p:p

Ik ga nog even een rondje door het huis maken met een doekje en een opruim-modus, en dan kan hubbie stofzuigen! M'n ouders komen met een uurtje ofzo!

Succes allemaal met het baby werpen! Oh, en hier wel zon hoor. Ik zal je wat sturen ;) Hoop dat het zo blijft!!

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Oh en me bed moet nog op klossen!!!!!!!!!!!

Dan ga ik dus gewoon naar de thuiszorg winkel en dan kan je ze meekrijgen??

13. Marieke1983

hier is er een strakblauwe lucht, het wordt ook veel te warm naar mijn zin deze dagen ;)

@Annie, je weet maar nooit! misschien barst je bevalling over een uur wel los. het is wel een mooie gedachte vind ik!
    klossen idd bij de thuiszorg winkel, krijg je zo mee!
    hier staat ons bed er nog steeds niet op...whoops...

ik ga maar eens douchen, aankleden en ontbijten, anders haal ik de vlos niet :D

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Gentle, hier wordt slapen ook lastiger. Want sliep laatste tijd op me rug en sinds paar dagen voelt dat niet meer lekker! Heb dan een benauwd gevoel en het gevoel dat me eten weer omhoog komt! Dus dan maar op me zij en dan een beetje deken onder me buik. Dat ligt nog prima.

15. mvja

mvja Niet meer actief

Daan: hoe doe ik dat in hemelsnaam, dat ontkalken
    *schaamt zich diep*

marieke: spannend meid, ook ik ben benieuwd wat de vk gaat zeggen :)

gentle: hihi tja, eromheen plannen... als het ff kan dan beval ik het liefste op 07-08-09 hihi vind het wel een mooie datum :D
    maar tja, we kunnen zo weinig plannen he...

En hier wel een lekker zonnetje hoor :D
    Zo maar eens naar het dorp om de laatste dingen in huis te halen :D

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Oh ik ben dus niet zo laat haha ;)

Ja ik ga zo me nieuwe telefoon halen waarschijnlijk. En ik zei tegen me schoonouders: nee niet bevallen wil eerst me nieuwe telefoon halen. Dus je zal zien kom ik straks thuis met telefoon en dan begint het....dat zou leuk zijn.
    Maar mag ook later want ga met neefje even langs de dierentuin hier in de buurt. Dus geen gebroken vliezen graag haahhaa...

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    liefie, debzie en natasja: spannend!

iedereen die naar vk gaat: succes.

Ik ben net terug vd vk. Vorige week lag ze nog ingedaald, maar nu is ze er weer met haar hoofdje uitgekropen, maar dat was niet erg. Genoeg vruchtwater, goede hartslag... We wachten rustig af!

18. mvja

mvja Niet meer actief

Annie: dat wandelen in de dierentuin kan natuurlijk wel de weeën bevorderen ;) hihi

19. mvja

mvja Niet meer actief

lieke: fijn dat alles weer goedgekeurd is!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Gentle, ja we zullen straks zien of het in het echt ook klikt...

@ Slapen, begrijp je helemaal! Op mijn rug kan niet door duizelig enzo. Beeb ligt helemaal rechts in mijn buik, dus op rechterzij ligt het meest comfortabel maar dan gaat ze wel heel erg schoppen. En na een tijdje gaan mijn heupen pijn doen. Dus dan omdraaien naar linkerzij. Maar dat doet dan weer pijn omdat de beeb ineens die kant op zakt door zwaartekracht maar ze ligt klem. Dus echt een klote gevoel. Dus dan maar weer terug naar rechterzij haha.

Ik slaap al wel weken in een soort burcht van kussens. Vriendjelief heeft nog maar een klein randje bed over en geen kussens haha. Kussen onder mijn hoofd, 1 tussen mijn knieen, 1 tussen mijn enkels en bij voorkeur nog 1 achter mijn rug. ;o)

Deel Deze Pagina