Morgen meiden, Gewoon 10.11 toen ik wakker werd! Zalig! En maar 3 keer wezen plassen, ik word daar blij van! MvY: Je hebt ook gelijk hoor, komt ook wel goed. Gisteravond nog een keer snikkend aan lief uitgelegd en die begrijpt het op zich wel, maar ook niet helemaal. Hij heeft zoiets van: Je wilt dan toch dat mooie meisje aan iedereen showen? Ja, in mijn armen ja... Maar direct daar achteraan zegt hij dan ook wel weer dat hij begrijpt dat het moeilijk is omdat ik haar nu 9 maanden bij me heb en haar dan ineens moet delen... Komt heus goed! Goede tip van de kraamverzorgster trouwens! Fijn at alles weer goed was bij de vk. Hihi, dat zou wat zijn zeg als ze vandaag komt. de voortekenen zijn goed blijkt! Zeker nu de Lief-bestelling binnen is...hihi! Nita: Dit lees je niet meer, maar sterkte meis vandaag! Ah...je hebt het al weg gewerkt. Wel een leuk vooruitzicht, lunchen met je ouders. Vanvaond je ex... Da's pas vanavond, nu heb je nog leuke dingen te doen! Dit versje is inderdaad wel minder zwaar! Mooi.. Mik: Irritant hè... en blij te lezen dat ik niet de enige ben! Moet daar ook erg aan wennen, aan dat oma-gedoe! Jingi: Stiefzoon heeft goede naam! Mijn lief heet ook Erik...hihi! Leuk dat je zo geslaagd bent in de intratuin, vind ik ook leuk! Daan: Wat schrijf je dat mooi..."Maar ik weet zeker dat hij een heel mooi kindje voor ons heeft uitgezocht en vanaf een wolkje heel trots aan het zijn is. En dat vind ik een bijzonder troostende gedachte." Daar krijg ik dan wee tranen van... Maar zo is het hoor, ik geloof daar in! Hoe is het vandaag met je meis? Ah...een kdv-anti-climax.. Irritant!! Ollekebolleke: Ik ga inderdaad ook eerst maar eens even kijken hoe ik me voel na de bevalling. Lief en ik hebben gisteren al wel afgesproken dat we eerst eens een uur of 5 met haar alleen willen hebben en dan pas de opa's en oma's gaan bellen. Dus dat geeft al wel een beetje rust. En inderdaad die kraamhulp ja... Lief dat je zo uitgebreid reageerd! Petrabr: Kijk, dat vind ik een goede, dat de kraamverzorgster zegt dat het beter is om haar niet aan iedereen rond te geven! Die ga ik onthouden. En daarnaast, voor de hechting is dat inderdaad een goed idee heeft de kraamconsulent gezged bedenk ik me nu! Komt goed! Liefie: WAT SPANNEND!! Zet hem op meid!! CJPT: Wat spannend zo'n internetdate, wordt vast leuk! Hanna: Veel plezier vandaag! Mvja; jeetje, wat ben je druk geweest!! Blurry: Poetsze! Marieke: Hoop voor je dat het doorzet! Spannend! gentle: Nou, ik slaap nog wel de laatste 4 dagen, op mijn linkerzij.. Daar waar haar ruggetje ligt. Kussen onder mijn ene been en de andere er gestrekt naast.. Zo komt miep de nacht wel door! Opmijn rug word ik inderdaad ook misselijk nu. Jessi: volgens mij heeft liefie haar 06-nummer gegeven.. maar dat schiet nu ook niet echt op, want die is misschien ook wel aan het bevallen!! Zo, ben weer bij! Leuk al die blije berichten van meiden met een schoon huis, nieuwe kleertjes en andere dingen! Hier is het rustig, vannacht even gedacht dat het was begonnen, zo 4/5 harde buiken met een tussenpauze achter elkaar, maar ik ben weer in slaap gevallen dus dat was jammer... Ik zou vandaag erg leuk vinden, maar goed...Ik zie het wel! Hihi, oh ja! Gisterochtend om 09.07 belt mijn vriendinnetje. Ik lag nog in mijn bed, dus ik heb niet opgenomen. Om 12.45 zijn we net terug van de karwei zie ik dat ze thuis ook al heeft gebeld, maar ik denk "Ja, ik bel later wel terug hoor, ik heb je eergisteren nog gesproken" Dus om 18.45 stuur ik haar een sms dat ik gezien had dat ze had gbeld, maar dat lief en ik lekker aan het rommelen in de tuin waren geweest etc, maar niks aan de hand. Belt ze direct, dat ze zo in de zenuwen heeft gezeten! En dat ik mijn mobiel nooit meer uit mag zetten! Batterij was gewoon leeg... Dus toen heb ik maar even gezegd dat ik het heel lief vind dat ze zo vaak belt ( afgelopen week 5 keer...) maar dat ze vooral zichzelf heel zenuwachtig aan het maken is. Mijn moeder idem, belt ze gisteravond onder het eten, ik neem niet op. Bel later terug, belde ze alleen om te vertellen dat ze zaterdag ( dan is ze jarig) soep met broodjes gaat eten... AAAAAARRRRGGGGGHHHH! Lief hoor, maar heb gewoon geduld, net als wij! Ga lekker even verder met mijn geboortekist, deksel zit al in elkaar, nu de doos nog. Dan schroefjes plamuren en schuren en dan kan hij misschien eind van de middag al in de grond! En dan morgen dus eerste keer schilderen! Hoera! Tot straks meiden! Liefs, Pluis
@ Hanna, oh wat een stoere datum is dat he?! Nouja, ik vond dat wel wat iig haha. Precies een maand voor je uitgerekende datum!
Mvy: fijn dat je weer goedgekeurd bent... Ik zal mee duimen voor je dat de kleine zich laat zien vandaag Daan: thnx voor je ontkalkuitleg Ik voel me echt een doos dat ik dat soort dingen dus gewoonweg niet weet... *schuift het nu gewoon op zw-dementie af * (of is het toch Altzheimer-lite ) miekiepluis: zo dan, dat noem ik nog eens lekker slapen! en succes met schilderen! Hier net de enveloppen besteld voor het kaartje... (zo lui als dat ik dan weer ben, hoef ik lekker de deur er niet voor uit hihi) Wil ik heel erg stoer de maxi-cosi en de reiswieg van de zolder halen... IEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Zitten er gewoon 2 van die joekels van grote spinnen op de zolder (ja echte joekels waarvan ik die zwarte harige poten op een afstand al kon zien) Reken er dus maar niet op dat ik die vandaag uitwas... hihi manlief mag straks dus de zolder op... eerst om die krengen te vangen en dan de cosi en de reiswieg aan te geven... geen haar op mn hoofd die er nu nog aan denkt om die zolder op te ruimen
Cjpt, jij ook je bestelling binnen!! Leuk is dat he. Ach en dan heb je ook alvast wat kleding voor volgend jaar! Ik bestel nu ook veel grote maatjes... De zomerdingen in maat 74, dat zal dan ongeveer wel moeten passen. Hanna, oh lekker zeg. Nu is de zolder helemaal klaar! Nog een maand... Gaat snel he! Natasja, balen dat het niet doorgezet heeft Knuff. Marieke, fijn dat alles goed was. Mijn vk zei dat een verhoogde bloeddruk er wel op kon duiden dat de bevalling eraan zat te komen. Maar het hoeft natuurlijk niet. Kan ook zijn omdat je net ervoor wat harder hebt gelopen of een beetje gespannen bent of weet ik veel wat. Welpje, ja het zou wat zijn he... Mijn eigen gevoel zei de 29ste, morgen dus. Maar dan kan ik toch vanavond al beginnen Wat leuk van die foto's! En idd misschien zijn het wel de laatste.... Zet je er ook nog op je profiel of niet? Dan kunnen we eens spieken Het nummer van de ooievaar kan ik je niet bij helpen helaas. Heb hier een mooi nestje voor hem gemaakt met een bordje erbij maar hij lijkt het ook maar niet te snappen. Zodra hij er is zal ik zijn nr vragen ok?! Pluis, fijn dat je er wat aan hebt. Ik weet precies hoe je je voelt hihi en ik denk ook wel de meeste meiden hier. Petra gaf je ook al de tip van de kraamverzorgster zag ik... Goed dat je je vriendin hebt gezegd niet meer zo nerveus te doen, en je moeder ook. Ze moeten maar wachten haha. Nou, het strijken zit er weer op en mijn pauze ook maar weer...
Ieeeeeehhh Mvja, gatsie!! Ik zou dus nu nooit meer de zolder opgaan. Wie weet leeft er wel een heel spinnen-gezin en waren dit er maar 2 ervan. Hoop dat je man ze straks nog kan vinden.... Oh jakkie ik ben zelfs al bang voor de kleinste spinnetjes dus deze verhalen zijn echt niks voor mij hahahaha
MvY, vriendlief wilde het nest hier ook al in de tuin zetten maar dan duurt het nog zó lang. De omgeving wordt al zo zenuwachtig als je niet meteen reageert op belletjes, krabbels en smsjes, haha. Maar misschien dat het wel werkt om het neer te zetten, duidelijke hint toch?!
Hmm was mijn reactie op Ginny vergeten.. Wauw wat heb jij veel kleren!!! Daar kan ik echt niet tegenop hihi. Zoveel! Ik heb in maat 50 ongeveer iets van 10 truitjes en 10 broekjes en maat 56 ook zoiets. De rest weet ik niet, heb wel tot en met maat 80 al in de kast hangen hihi. Welpje, heb jij er ook zo een dan? Leuk he! Tja, je zou zeggen dat het een duidelijke hint is maar hier snapt ie hem toch niet hoor. en nu ga ik echt verder... *schop*
@Cjpt, je stelt je niet aan hoor, zijn jouw gevoelens! En het is jullie zwangerschap en jullie kindje, snap je heel goed Zwitsal heeft idd een geur die je lekker vindt of niet. Anders misschien even proberen en vindt je het echt niets dan wisselen @Noa, dan is jouw camera denk ik ook niet uit een prijsklasse die wij gewend zijn Maar zo kan je hubbie er straks idd ook 1 meenemen @Pluis, ik heb dat gevoel niet, ik geef heel makkelijk de beeb af Ik zou me er niet druk over maken en kijken op dat moment, wil je het echt niet, dan ook gewoon niet doen, dan wachten ze maar hoor of ze nou de weet ik veel wat zijn! @Jingi, mijn plasfles maakte wat los ja Maar ik kan dus in die fles knijpen da's echt zo super handig @Daan, wat knap hoe jij met het gemis van je pa omgaat, weet zekers dat hij heel trots zou zijn geweest op zijn meid en zijn kleinkind! @Natasja, gelukkig was alles goed met beeb, ben benieuwd of het vandaag gaat komen @Liefie, oooh wat spannend meid, ga snel doorlezen of er al nieuws is @Moontje, gefeliciteerd met je mannetje! @Marieke, ik denk over dat soort dingen dus totaal niet na he. Hier dus denk ik in jouw ogen smeerpoetsenboel @Gentle, ik hoor idd bij de slecht slapers Precies wat jij ook heb! @MvY, maak jezelf niet gek he meid!! (al mag je van mij bevallen hoor) @Jessi, ze heeft idd geen buddy volgens de lijst maar gisteren poste er toch wel iemand een berichtje??
mvy: euhm, ik ken je gevoel van angst voor de meest kleine 8-potige wezentjes... dus het idee dat het een nest zou kunnen zijn wil ik nu weer HEEEEEEEEEEEEL erg snel vergeten... *hoopt dat mijn hersenhappertje dat gedeelte snel opslokt* Hier zo maar eens een boterhammetje eten en dan lekker ff n uurtje plat... hihi
in huis bedoel je? dat denk ik niet, ik ben absoluut een waardeloze huisvrouw en nu is het wel ietjes beter maar niet veel ik dacht er ook niet over na, maar in mijn omgeving is het nu toch al best vaak vastgesteld. daarnaast als mijn vriend en ik ziek worden zal het me een worst wezen, dat maakt niet uit. maar een baby heeft nog weinig weerstand denk ik. @Ginny, dat is idd een enorme lading kleertjes!! ik heb echt heel weinig in vergelijking, heb het niet geteld maar ik schat 8 setjes mt 50-56, 5 in 62-68, 2 setjes in mt74 (oke is nog ver weg ) en wat losse dingetjes, ik heb een geweldig winterjasje van nijntje met een puntmuts maat 68. @Mvja, gatever, van die grote spinnen!! die vind ik echt zooooo eng!!! oh ik moet stoppen heb bezoek. doei!!
Update! Voor alle nieuwsgierige forum-verslaafden Bij de vk geweest en gelukkig ging manlief mee, hij had eerst een paar uurtjes thuis gewerkt en wat afspraken afgezegd zodat hij mee kon. Ze heeft gevoeld en beeb lijkt ietsje lager te liggen dan de laatste paar weken maar ook weer niet echt ingedaald... op 't randje zeg maar. Harttonen waren goed. Toen vroeg ze of ik geen vol maandverbandje had meegenomen.... nee dus Of ik dan even mijn maandverbandje dat ik in had uit wilde doen... zodat ze eraan kon ruiken Ik had dat weleens gehoord hoor, maar vond het toch redelijk bizar om daar gewoon even de boel uit te trekken en dat ding te overhandigen Maar goed, ze dacht nu toch wel dat het vruchtwater was, ook omdat ik vertelde dat het steeds met kleine beetjes blijft komen sinds vannacht. Had vanmorgen niet eens genoeg aan een gewone maandverband, had ik een hele natte broek! Dus uiteindelijk maar kraamverband genomen! Om een lang verhaal wat korter te maken (wil jullie ook weer niet vervelen met mijn verhaal hè ): Vanavond tussen 18 en 18.30 komt ze bij me thuis langs om nog eens te controleren. Ik moet dan een 'goed vol' maandverband bewaren zodat ze nog eens goed kan snuffelen Waarschijnlijk word ik dan naar het zkh gestuurd voor een CTG omdat beeb niet goed genoeg ingedaald ligt. Als het inderdaad écht vruchtwater is, dan moet ik voor 3.30 komende nacht goede weeën krijgen, anders duurt het te lang. Krijg ik die niet, dan word ik overgedragen aan de gyn en wordt het sowieso een zkh-bevalling.... Kan weinig meer doen dan afwachten! Vind het heel lief dat jullie allemaal zo meeleven. Ik heb verder nog geen buddy-nieuws van Debzie ontvangen! (Pluis en Monique, ik had mijn nr aan Debzie gegeven, niet aan Jessie!) Mocht ik dat krijgen en niet in staat zijn het hier te melden, dan zal ik het doorsturen naar Elke... dan mag zij voor 2 personen buddy-en... hopelijk vind je dat goed Elke?! Sorry dat ik verder niet op iedereen reageer.... ik word lichtelijk EGO van deze situatie Liefs!
@Marieke, ik ben ook absoluut geen huisvrouw Maar ook over dat soort dingen als waar jij het over heb, daar denk ik dus gewoon niet over na. Ik zou er niet eens aan denken om alle mensen hun handen te laten wassen @Liefie, dus toch vruchtwater ( ik dacht het ook al hoor). Gek he dat verbandje snuffelen maar doen ze idd altijd, dus die zijn wel wat gewend Moet je nu plat blijven liggen omdat beeb niet helemaal ingedaald is?? Ohhh wel spannend hoor!
Liefie, hihi moet lachen om het snuffelen aan het maandverbandje! Wat spannend zeg voor jou vandaag. Wil je heel veel succes wensen. Wij wachten vol spanning af!
liefie: spannend meid... en ik snap dat je even raar staat te kijken van dat gesnuffel... Ik zou me er ook niet lekker bij voelen om die lap uit mn broek te moeten halen en dat zij er dan aan gaat snuffelen... Hier druk aan het duimen voor je dat je snel goede weeën krijgt en natuurlijk een voorspoedige bevalling
Liefie, wat spannend! Je kan dus ieder moment weeen krijgen! Succes meid!!! Mexicaanse griep enzo: Ik denk daar ook niet zo over na...Moet ik misschien wel doen. Het is wel zo dat ik extra hygienisch in huis ben als ik weet dat er baby's komen (zoals vanmiddag komt er een baby'tje van 1,5 maand!). Ik heb net ook alles nog eens extra afgedaan en gedweild voor het bezoek komt met de kleine. Maar denk ook dat de mensen die komen, die ken je door en door, dus daar hoef je dan ook niet zo bang voor te zijn, want je weet hoe ze zelf zijn, toch? Hier zit er een voetje al de hele tijd tegen mijn buik gedrukt, zo gaaf! Het voelt een beetje gek en als ik het aanraak, trekt ze het weg om het vervolgens weer op dezelfde plek neer te zetten, hihi. Nog even een kop thee drinken, terwijl de vloer opdroogt. Kan ik meteen even bij lezen
Goedemiddag alweer! Spannende tijden voor sommige meiden. Klinkt wel als vruchtwater Liefie, als het blijft doorstromen lijkt het me geen normale afscheiding. Mijn ouders en zusje komen zo langs en vanavond hebben we eters. Zei ik nou dat ik mijn agenda leger had gemaakt..? Ben er blijkbaar niet goed in. Wel collega/vriendinnen verteld dat ik niet meer ga afspreken voor bevalling. Op zich wel jammer, maar zie er tegenop om te gaan lunchen en bij te gaan praten over werkdingen. Staat nu iets te ver van me af, hoewel ik wel nieuwsgierig ben.. Hier alles OK. Gisteren bij VK ook weer goedgekeurd. Bloeddruk was wel gestegen, 75/120, hoogste score tot nu toe. Verder nog steeds krampen, de hele tijd eigenlijk, samen met misselijk gevoel. VK vond het duiden op voorwerk. Ik hoop het, dan gaat het wellicht wat sneller als het echt begint. Heb geen flauw idee wanneer dat gaat zijn. Hoop snel Verder erg herkenbaar, gestressde moeders. Normaal heb ik helemaal niet een moeder die elke dag belt (hoewel het met het stijgen van de leeftijd wel meer wordt ), maar nu had ze me gisteren 3 x achter elkaar gebeld op mijn mobiel. En ik was gewoon bij een vriendin..Dus meteen teruggebeld toen ik het zag, en inderdaad dacht ze weer dat ik lag te bevallen (alsof ik dan na 2 x ineens wel opneem..). Maar het ergste: 's avonds zag ik dat ze dus ook nog 4 (!!) x op de huislijn had gebeld. Wel schattig dat ze er zo mee bezig is. Kan eigenlijk niet wachten om ze als opa en oma te zien, mijn ouders. Het wordt hun eerste kleinkind! En mochten ze wat bezitterig worden, prima. Hebben we alvast een heel mooi logeeradresje. Nee, ze kunnen mij niet blij en betrokken genoeg zijn. Maargoed, ik heb dan ook heel redelijke ouders van wie ik zeker weet dat ze zich nooit teveel met mijn leven zullen gaan bemoeien. Daarbij wonen zij in Brabant en wij in Amsterdam, genoeg fysieke afstand dus.
@ Liefie, ooooooh spannend!!! Enne.... doen ze dat echt áltijd dat snuffelen aan maandverband?? Ik moet er echt niet aan denken!!
nou meiden hier ben ik ook weer even moest weer erg veel bijlezen, wel leuk hoor gisteravond heb ik hevig last gehad van menstruatiekrampen, alleen dan 10x zo erg. kon gewoon niet zitten/lopen. toen ik op bed lag de pijn maar een btje weggezucht, en dat ging wel goed. echter stond ik vanochtend ook weer op met die buikpijn. heb voor de zekerheid toch even de vk gebeld, en die zei, dat het waarschijnlijk kwam, omdat de beeb verder aant indalen is, en dat kan dus zo'n pijn geven... ben wel wat meer gerustgesteld. alleen nu ik ong een half uur achter de pc zit, krijg ik van die hele vervelende steken onderin mijn buik, net of er iemand met een mes erin zit te steken... hebben meerdere mensen dit weleens gevoeld?? zou het de beeb zijn???? ga zo even een bammetje eten, en dan nog even naar de drukker voor de proefdruk van het kaartje. tot straks meiden
Monique, nee zal mezelf niet gek maken (probeer ik hihi) Mvja, ja sorry is ook stom van mij om daarover te beginnen. *houd haar mond en hoopt dat mvja al niet meer weet waarover ik het heb...* Liefie, hahaha omg ik zou me dood schamen als ze aan mijn maandverband wil ruiken :S En vanavond dus weer. Naja nu ben je er iig wel op voorbereid hihi. Spannend allemaal zeg.... Waarschijnlijk ben je uiterlijk morgen mama! En logisch dat je nu ff niet reageert meid. Dikke knuffel en heel veel sterkte en succes! Mexicaanse griep, ik probeer er ook niet aan te denken. Maar dit is uit zelfbescherming hihi. Ben nl erg bang om het te krijgen (of nog erger, mijn kids!) dus ik hou het een beetje uit mijn gedachten. Heb al genoeg om over te piekeren. Moontje, leuk he zo'n voetje. Kunnen jullie een beetje 'spelen' hihi. Anna, fijn dat alles weer goed was. En toch nog een volle agenda dus... Mik, vervelend zeg die pijn. Die steken helemaal onderin herken ik wel, das idd waarschijnlijk van het indalen. Erg vervelend gevoel he? Maar hoort er gewoon bij! Ik ga zo eens ff douchen. Heb me in het zweet gewerkt hihi. Daarna lekker soepie eten met stokbrood hmm.
@Mik, denk echt dat je indalingsweeen hebt!! Had ik laatst ook en dat doet echt flink pijn!! Werd er ook echt niet lekker van. Duurt vast niet zolang meer!! @Liefie, wat spannend zeg!! Waarschijnlijk heb je gewoon bijna je beebje!!! Nou zet em op!! @Mvy, wat leuk dat je bestelling er is!! Dan zal mijne ook wel gauw komen!! En ik vind dat jou meisje zich vandaag of morgen wel moet komen melden!! @Anna, hopen dat het voorwerk snel het echte werk wordt!! En voorwerk is alleen maar goed! En veel plezier met de eters! Nou ik heb me nieuwe telefoon!! YEah 8 megapixel camera erop dus kan straks mooie foto's met me telefoon maken van me kleine ventje. Nou jammer voor me schoonouders maar denk niet dat ik vandaag ga bevallen haha... Heb net wel de klossen opgehaald dus ben er klaar voor... Oh meiden, de kans is groot dat ik rond 38 weken beval, volgens vk ook, en nou ben ik 7 aug jarig en dan ben ik 38 wkn en 1 dg! Dus hoop zo dat ie wat eerder komt!!! Ik denk nu elke keer....woow bijna jarig...en dan denk ik...ojee beebje schiet op!!!! En 2 sec later denk ik weer onee ik kan nog niet bevallen!!! Ik krijg het af en toe beetje benauwd van het idee! Het is zo dubbel! ben zoooo blij maar het is ook zo spannend!!