Oh ik zie net dat je 'pas' 36.2 weken bent!! Dat is echt vroeg he! Hopelijk blijft beebje dan nog ff lekker warm binnen zitten...
Rian Gefeliciteerd met jullie zoon Hugo!! (zulke bevallingsverhalen horen we graag ) @Mvja heb je echt serieus weeen?? dat wordt het zkh dan toch? dat is ook niet leuk, ik hoop voor je dat het toch vals alarm is. @ollekebolleke heel irritant is dat, al is het waarschijnlijk goed bedoeld. maar eem hoogzwangere vrouw die de auto wast zal wel een hele happening zijn... @MvY weltrusten! en idd niet te lang slapen anders doe je vannacht geen oog dicht en ben je morgen gesloopt. en zet idd je telefoon uit! @Natasja ik ben jaloers! hier schijnt de zon en is het super warm! @Welpje, dikke knuffel!!! @boeken, ik lees alles wat los en vast zit, van chicklit tot boeken over de Chinese cultuur. mijn film smaak schaam ik me een beetje voor...ik ben namelijk gek op kostuumdrama's... Marie Antoinette enzo. als mijn vriend een cd koopt neemt ie weleens zo'n film voor me mee en ik vind ze allemaal geweldig ik heb net mijn Lief! bestelling binnengekregen...wow, echt supermooie kleren en wat een kwaliteit zeg!! echt super! hier sinds een uurtje vrij zware menstruatiekrampen, maar geen regelmaat en geen harde buiken, dus dat schiet ook niet op
Rian, proficiat met je zoon HUGO!! All, helaas was het toch een ringworminfectie . Vind mezelf helemaal viezig nu... Huisarts zei dat het heel normaal was en een schimmelinfectie. Daar zijn vrouwen in hun zwangerschap nou eenmaal meer vatbaar voor... Daar kon Elke het dan mee doen Ga zometeen maar even klagen bij mn beste vriendin (Miele ) Liefs ELke
Rian, gefeliciteerd met je zoon Hugo! Schoonzus ligt nog steeds in ziekenhuis, nog geen beeb. Zij is nu precies 36 weken. Vanochtend begon het wel wat te rommelen maar net rond 12.00 uur was het rustig. @ Moontje, ze kunnen ondanks gebroken vliezen proberen te rekken, je maakt steeds nieuwe aan, je moet wel plat blijven liggen. (zo heeft mijn broer mij uitgelegd). Ik zelf weer goedgekeurd, was de vakantie-invalverloskundige. Groetjes!
Wow, alweer een paar babies! Liefie & Rian: GEFELICITEERD!!! Geniet ervan Ik kom ook op het baal-bankje zitten. Ik wil weten wanneer de bevalling begint, ik wil de baby zien en ik wil mijn oude lijf (of nou ja, een soort van mijn oude lijf) weer terug! Voel me net een bejaarde en dan ook nog een met slapende handen. Net naar de kapper geweest, dus mijn haar zit in elk geval goed als het losbarst
Rian--- gefeliciteerd met zoon Hugo!! Ben blij dat je je verhaal hebt gedaan, ook deze geeft weer hoop Elke--- Ah, vervelend! Ik hoop dat miele je goed kan opvangen en misschien mag je wel even op zijn trommel uithuilen. Mvja--- hopelijk zijn het gewoon indalingsweeen... die kunnen ook pijnlijk zijn. Hier ga ik eindelijk mezelf eens dwingen weer schoon te maken. Oh ik wou dat ik nesteldrang had!! Ik heb meer comp. verslaving. Iedere keer als ik besluit om bijv. de was te doen of stof te zuigen, ga ik eerst nog even zitten om forum te checken en vervolgens zie ik weer iets anders om te doen en doe ik mijn klusjes dus niet!! Wie wil mijn laptop hebben? Dan wordt mijn huisje misschien een keer schoon! Arm broertje van me zit nu in Antwerpen met wat vrienden. Bel ik hem net om te vragen wanneer hij thuis komt, want heb hem al een tijd niet gezien. Hij kwam toen net bij zijn auto aan en kwam erachter dat van alle 3 hun autos de ramen kapot waren en alle spullen eruit waren!! Ahh, vind het echt lullig. Helemaal omdat ze vandaag weer thuis zouden komen, maar voorlopig zijn ze daar op het p.bureau nog wel niet klaar denk ik...
let op! Na de bevalling houdt het nog niet op met het forum, we gaan dan vrolijk verder met schrijven over hechtingen/voedingen/huilpartijen en uitsloven met onze prachtige, geweldige baby's bij het stukje " de mama's" De mama's - Zwangerschapspagina Voor diegene die dat willen althans. Ik heb er in elk geval heel veel aan gehad en vond het ook erg gezellig. Ik heb geen topic aangemaakt hoor, ik ben tenslotte nog niet bevallen, dus die eer gaat naar 1 van de bevallen dames en 1 voor 1 kunnen wij ons daar ook aansluiten, totdat we allemaal ons kleine grote wonder in de armen hebben
aan alle mama's op het baalbankje, als jullie nu eens hier een stuk kwarktaart komen eten en gezamelijk komen balen... is veel gezelliger en mocht er iets gebeuren zit de vk praktijk 1 verdieping onder mijn flat. potje wii erbij, filmpje, komt het helemaal goed
@ Petrabr, zo dan is dat maar duidelijk ;o) Lijkt me ook echt raar om nu over een paar weken ineens nooit meer iets van elkaar te horen na al dat lief en leed van de laatste maanden! @ Mvja, oh meid ik hoop voor je dat het niet doorzet. Waarom wil je dat precies niet? Heb ik even gemist denk ik. Ik moest stiekum wel heel hard lachen toen ik las: IK WIL NIET!! Aangezien ik hier al weken van alle kanten alleen maar lees: IK WIL NU!!! Dus jouw reactie was even een grappige onderbreking van al het ongeduldige hoogzwangere gepraat haha. Ben benieuwd meid... Ik sluit me overigens nog wel even aan bij de IK WIL NOG NIET club. Eerst morgen de bellypaint. En zaterdag met mijn vriendin afgesproken en daar kijk ik ook wel naar uit. Dus misschien vanaf volgende week... Hoest op de baal-bank dames? Werkt het gedeelde-smart-is-halve-smart-verhaal een beetje voor jullie? Ik was net even mijn kleertjes aan het bekijken en toen bekroop me ineens het gevoel dat ik misschien toch een beetje weinig heb... vind het zo moeilijk... in maat 50 en 56 heb ik wel wat rompertjes en pyamaatjes enzo maar eigenlijk maar heel weinig. Nouja, misschien dit weekend nog maar eens even kijken of ik ergens wat leuk en goedkoop spul kan scoren. Denk echt dat ik bijv nog wat truitjes met lange mouwtjes nodig heb... En ik kan wel wachten op de kraamvisite maar wil de 1e 2 weken toch niet teveel mensen over de vloer en zowiezo ben ik echt een zeikerd met wat ik mooi vind en wat niet.
Ik heb een (misschien wat vreemde) vraag: Ik heb hem al aan meerdere mensen gevraagd, maar niemand lijkt mijn vraag goed te begrijpen. Wat voor structuur heeft vruchtwater? Er wordt dus gezegt dat je kunt zien dat het geen urine is, aan de kleur en geur. Omdat urine gelig is en een penetrante geur heeft. Maar mijn urine is ook vaak helder omdat ik zo vaak naar de wc moet. Ook zou je vruchtwater niet op kunnen houden zoals urine. Je kunt zien dat het vruchtwater is en geen afscheiding omdat afscheiding minder is en dikker. maar tussen urine en afscheiding zit bij mij toch wel een groot structuur verschil. Als ik wat urine op mijn vinger heb en er met een andere vinger overheen ga, is het stroevig (in ieder geval niet glad of glibberig) Als ik wat afscheiding op mijn vinger het dan is het wel glad of glibberig. Hoe voelt vruchtwater dan? Is dat glibberig? of net als gewoon water of urine stroevig?? haha sorry voor de rare vraag hoor!! maar dat vroeg ik mij gewoon af!
@Mvja: Mijn duimen draaien op volle toeren dat je kleintje nog blijft zitten... En ik wil geen buddy nieuws horen over hoe je aan het bevallen gaat hoor Nu nog niet in ieder geval... Dat was niet de afspraak... @petra: met al die forum verslaafde hier moet het wel lukken toch... Lijkt me in ieder geval wel gezellie... *gaat gauw weer verder met duimen draaien voor Mvja*
Mama van Youri: ow jah dat ken ik, mijn vriend doet dat ook wel eens, vraag je of ie wat op wil nemen zegt ja en doet nee of inderdaad het verkeerde, grr. 1 ding meid er zijn ergere dingen op de wereld! Rian83: gefeliciteerd met jullie zoon, geniet van je mannetje! Welpje: ach het zal vast niet kwaad bedoeld zijn en tja misschien ok een beetje last van puddinghersenen?? Tja de buurvrouw bedoelde het niet kwaad ofzo maar het irriteerd me soms gewoon dat alles wat je schoonmaakt meteen als nesteldrang word gezien!:x En die kids schrikken helaas van bijna niks en als je met een tuinslang op ze gaat richten vinden ze het nog leuk ook en blijven ze helemaal hangen!:x Ladyjenn: fijn dat je weer apk goedgekeurd bent. En dat eitje was echt heerlijk!! Marieke: ik wil mezelf het ook niet zien doen op video ofzo, ik doe het wel vanuit mijn eigen oogpunt, dan is het minder erg! haha maar hij is nu wel lekker schoon! Elke: jah hoor meid ga jij ff bij miele klagen!! haha zie het al voor me! Maar heb je er wel iets tegen gekregen?? Sarah: dat heb ik dus eigenlijk ook wel een beetje en als ik mezelf dan zover heb dat ik de laptop even pauze gun dan ben ik met 10-20 min alweer klaar en terug achter de laptop! Jeej wat zal je broertje geschrokken zijn zeg! Vervelend! over je structuur vraag, hmm geen idee! Marieke: wel heel lief aangeboden, maar voor mij woon je nou net ff te ver weg! Eindhoven is vanaf hier maar een uurtje of 2,5 rijden, dus sorry, maar volgende keer beter! Zo en nu ga ik toch maar ff mijn ramenlappen van binnen, gisteren de buitenkant gedaan dus nu de binnenkant en dan kan ik alles en iedereen buiten weer zien! Nou ja zoveel mensen lopen er niet door mijn achtertuin, maar de vogeltjes kan ik dan wel weer zien vliegen! Kussie
Sarah vruchtwater is qua structuur net als water. Als het schoon is en opgevangen hebt is het meestal rozig en wat vlokjes. Het ruikt zoet. Urine is geel of doorzichtig en ruikt meer. Als je hoest of op je hand blaast terwijl je vliezen gescheurd zijn komt er een scheut(je) vruchtwater.
alice--- dankjewel! voor je antwoord! Ollekebolleke--- Zorg je ervoor dat je niet weer teveel doet? haha en kids natspuiten die komen kijken haha Hier heb ik net de beestjes eten gegeven, als ik nu uit het raam kijk zie ik mijn gans helemaal uit zijn dak gaan in een oud baby-badje. Ik heb het water weer ververst en dan gaat hij altijd eerst veel drinken en dan springt hij erin en gaat hij heel druk doen eigenlijk wordt hij ook iets te groot voor het baby-badje, maar het is zo'n leuk gezicht haha.
@Elke, hoe ziet dat eruit dan?? Ik heb hier ook heel erg last van jeuk op bepaalde plekken maar ik heb het ook afgedaan als eczeem of reactie op de hormonen. @Sarah, wat balen voor je broer, kan altijd zo boos worden om dat soort dingen. Hoe vruchtwater voelt weet ik niet. Maar het ruikt echt heel anders, echt zoet Het is wel zo dun als urine, dus niet dikkig en plakkerig als afscheiding kan zijn @Mama's stukje, gaan we allemaal hier blijven tot iedereen is bevallen en dan ineens over, of wordt het 2 forum's bij houden??
volgens mij blijven we hier tot iedereen is bevallen. ik verhuis daarna wel mee hoor, ik denk dat ik dan pas écht anderen nodig heb om vragen aan te stellen of dingen te bespreken....
Gezellig hier op het bankje! Welpje, welkom meid! En mvja met lekker fris... Tis me wat hè meiden... Nog even volhouden hoor! Even lekker balen vandaag en morgen weer fris verder... Jingi: Dat zou zo maar eens kunnen ja, dat er wat gebeurd daaro! Spannend! Ah...en ollekebolleke ook even lekker balend bij ons op het bankje zie ik... Kinderen en buurvrouwen, grrr!!! Rian: "Ik vond het echt te doen"... KIJK, daar worden wij blij van! Gefeliciteerd meid! Mvja: Zet hem op meid! je kunt het! Marieke: vervelend die krampen, als ze nou eens wat deden... Elke: Gets, dat klinkt vervelend! Hoe kom je daar aan? * Pluis pakt tuinstoelen erbij, legt lekker kussentjes neer, bankje wordt wat krap...* Anna1976 en MvY: Welkom in het Baal-hoekje meid! Nog heel even volhouden meis, maar neem ondertussen een lekker stukje kwarktaart van Ollekebolleke, oh...en cake van Welpje...ik doe wel de fris, want Mvja is afgehaakt.. Petrabr: LIJKT ME EEN GOED IDEE HOOR!!! Gezellig! * Verkassen met ons allen even naar Marieke, bankje mee, taart en cake mee, kussentjes mee...* Zo, ik heb net even ee uurtje gelegen, en zometeen naar de verloskundige. Vertellen dat ik er klaar mee ben... En dat ik NIET 14 dagen over tijd wil lopen, dus ik of ik volgende week niet al gestript kan worden of zo.... Ben benieuwd! Meiden, geniet lekker van de taart en cake enzo, hou nog even vol allemaal! * Pluis geeft iedereen op het Baal-bankje een dikke knuffel* Liefs, Pluis